Vanuit een emotioneel oogpunt snap ik de reactie van Pearlman volledig; de situatie is gespannen, en dat soort neerbuigende opmerkingen van die
mystery man is natuurlijk olie op het vuur. Maar in deze gespannen situatie reageren met 'We weten waar je woont, en we kunnen je huis in de fik zetten' is natuurlijk ook olie op het vuur gooien (no pun intended). Er is maar een fanatiekeling met een doos lucifers voor nodig om de situatie van gespannen te laten escaleren naar explosief.
En wat die Writer's Strike betreft, ik vind dat de waarheid ergens in het midden ligt. Het idee dat AI onze films gaat schrijven is zowel beangstigend als belachelijk, en ik hoorde tweemaal een voorbeeld langs komen van een
She-Hulk schrijfster die voor haar schrijven aan een aflevering $350 loon kreeg, wat natuurlijk een aalmoes is voor een Marvel-serie.
Anderzijds, het algehele niveau van films en series is al jaren dalende (*wijst naar
Snow-White 2024 foto's*). In dat opzicht heeft een deel van die schrijvers dit over zichzelf afgeroepen: je zit daar niet om betaald te worden, maar om kwaliteit af te leveren. Wat dat betreft zie ik hier zelf wat positiefs: dat Hollywood orde op zaken stelt, en eens het kaf van het koren scheidt in die
writer rooms.

"Because you make 27 f*cking million dollar a year for creating nothing" - Pearlman
Business Insider november 2022:
Disney CEO Bob Iger's pay package is valued at $27 million a year
Coincidence...?