User Tag List

Page 146 of 146 FirstFirst ... 46 96 136 144 145 146
Results 5,801 to 5,825 of 5825

Thread: [Algemeen] Film nieuws

High-Octane
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Ik zie de film zelf ook niet als een Batman film, en zie deze Joker niet als THE Joker. Iemand verwoordde het mooi: de film had gewoon over een geesteszieke man kunnen die zichzelf zag als de Joker uit Batman. Feitelijk staat de film nog steeds als een huis als je Gotham en andere elementen eruit haalt.

Ik ben wel erg benieuwd naar het vervolg: ik vond het origineel erg knap.
    Steekt met kop en schouders uit boven alles wat nu voor 'superhero' door gaat in filmland.
    True, maar ik denk dat het juist interessant is om wat meer van o.a. de krochten van de menselijke psyche te verkennen binnen het superheldenuniversum. Daarom vind ik bijv. The Boys ook zo leuk. Hele andere opzet natuurlijk maar dat draait ook meer om de imperfecties en 'corruptie' van de mens dan het meeste wat bijv. Disney-Marvel op de markt brengt. Of bijv. Watchmen met de Koude Oorlog als backdrop.

Veel van superheldenadaptaties zijn wmb. te geromantiseerd, te 'clean'. En Joker is gewoon ontzettend rauw en ik zie geen incel maar een gebroken, geestesziek persoon. En die invalshoek vond ik enorm interessant en verfrissend.
    Last edited by Night's Cavalry; 14th June 2022 at 11:37.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Night's Cavalry View Post
    Tsja, smaken verschillen. Voor mij is Joker een meesterwerk en de beste comic gerelateerde film ooit gemaakt.

Verschil moet er zijn
    maar is het een Comic adaptatie? Of is het een Remake van King of Comedy met een DC logo erop geplekt en ipv New York "Gotham"

Een adaptatie moet in de kern iets hebben met de bron toch? Als ik een film maak over Jezus Christus en ik geef hem een bliksem schietende hamer een Noors accent en hij drinkt de oceaan leeg omdat zijn Broer Henk Christus hem laat denken dat het bier is.
    Dan kan het in feite een leuke film zijn. Maar is het dan nog steeds Jezus Christus?

Joker als film is keurig gemaakt. Schaamteloos jatwerk en 0 orginaliteit. Maar keurig gemaakt.
    maar het is gewoon niet de Joker.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Paramount: we won’t remove content from eras with ‘different sensibilities’

Boss of media company says it would be a mistake to censor art because it may offend some people today.

The boss of the US media company Paramount has said he does not want to remove historic programmes from his new subscription streaming service because they no longer meet current expectations.

Bob Bakish, Paramount’s CEO, said his company had thousands of shows in its back catalogue. “By definition, you have some things that were made in a different time and reflect different sensibilities,” he said. “I don’t believe in censoring art that was made historically, that’s probably a mistake. It’s all on demand – you don’t have to watch anything you don’t want to.”

Streaming companies have struggled with how to adapt to modern cultural expectations when it comes to archive shows, with BritBox and the BBC’s iPlayer among those removing content that is no longer deemed appropriate for modern tastes.

Bakish also said the company would not comment on speculation linking it to a potential purchase of a privatised Channel 4, saying: “We’re good with where we are in the UK.”

Paramount, formerly known as ViacomCBS, owns the US television networks CBS, MTV and Nickelodeon, along with Paramount Pictures, which recently had a global hit with the film Top Gun: Maverick.

In the UK it is the parent company of Channel 5, which has enjoyed a revival under its ownership. Nevertheless, it is a late entrant to the British streaming market, which is already dominated by Netflix along with new arrivals such as Apple TV+ and Disney+.

As a result, Paramount+ is being pitched as an additional streaming service costing £6.99 that offers access to Paramount’s film back catalogue along with shows such as Star Trek, South Park and SpongeBob SquarePants.

The company has agreed a deal with Sky that will mean millions of Sky Cinema customers will receive Paramount+ for free. Although this gives Paramount instant access to millions of customers, it also means it will earn less money per customer.

Bakish said: “We don’t view streamers as a winner-takes-all market. We want to be one of a number of services in the household.”

Bron
    Good.
    Last edited by Lord Serafin; 28th June 2022 at 11:38.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Good.
    Maar doen ze dan wel zo'n statement van in de jaren 50 gebruikte we het N word heel heel veel. Daar staan wij blablabla blablabla. Of houden ze die onzin ook achterwege?
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    351 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: djc00li0
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Maar doen ze dan wel zo'n statement van in de jaren 50 gebruikte we het N word heel heel veel. Daar staan wij blablabla blablabla. Of houden ze die onzin ook achterwege?
    Onzin? Doe eens niet zo bekrompen man.
    Tijden veranderen en wat eens normaal was is dat nu niet meer, of andersom.
    Ik ben het ook zeker niet altijd eens met de, in mijn ogen, zeer lange tenen van mensen over bepaalde onderwerpen.
    Maar iets geheel afschrijven als onzin is twee stappen te ver. En dit is niet de eerste keer dat ik je dergelijk dingen zie schrijven.
    Kijk eens wat verder dan je eigen woonkamer en leer eens wat empathie vormen, je bent geen klein kind meer.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eerst iemand de les tezen over een feit, ontwikkeling of mening niet af mogen doen als onzin, en in opeenvolgende adem diezelfde persoon om zijn mening wegzetten als bekromen en een klein kind: het is gewoonweg fantastisch!!!

@coola ,
    Als een bedrijf het, zoals Disney, nodig vindt om bij hun materiaal te benoemen dat deze stereotypen bevat, het zij zo. Ik vind de gedachte dat mijn of andermans kinderen verder niet van Peter Pan mogen genieten omdat het indianen bevat, vind ik onzin. Alsof Kapitein Haak geen blank stereotyp is, en ik vind 'm hylarisch.

Maar daar gaat het inderdaad om: ik vind dat bedrijven, laat staan een stel activisten die hun minderwaardigheidscomplex proberen te verbloemen met geldingsdrang, niet voor ons hoeven te bepalen waar wij wel en niet naar mogen kijken. Sommige mensen vonden the Passion of the Christ antisemitisch: mag Schindler's List dan ook niet meer omdat hij anti-Duits is?

Soms is bepaald materiaal nodig om te provoceren, en aan te zetten tot denken. Het feit dat een bepaald N-woord in de jaren 50 werd gebruikt om een hele Amerikaanse demografie neerbuigend weg te zetten, bijvoorbeeld. Het verleden gaan censureren omdat het je niet bevalt is niet alleen een onzettend kleinzielige en egocentrische zet, het is ook gevaarlijk. Er is namelijk ook een reden waarom de Slavernij en de Holocaust worden herdacht: laat het nooit weer gebeuren.

Ik bedoel, kom op zeg: een serie of aflevering van een gerenomeerd acteur als John Cleesy van je streaming service halen omdat er een grap in zit over 'the War'...
    Je kunt ook overdrijven.
    Last edited by Lord Serafin; 28th June 2022 at 15:30.

Tetten Sven's Avatar
    Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: svenneh Steam ID: Svenneh
    Eerst iemand de les tezen over een feit, ontwikkeling of mening niet af mogen doen als onzin, en in opeenvolgende adem diezelfde persoon om zijn mening wegzetten als bekromen en een klein kind: het is gewoonweg fantastisch!!!
    Naja, we weten allemaal dat coola lekker edgy kan zijn.
    🐰

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Sven View Post
    Naja, we weten allemaal dat coola lekker edgy kan zijn.
    Precies, dus wat is de toegevoegde waarde van het te gaan benoemen?

'If you can't beat 'em, join em'; Coola zegt dat Paramount dan waarschijnlijk wel nog even een buiging gaat maken door in een statement bepaald materiaal of gedachtegoed af te keuren, en dat hij dat onzin vindt. Hij vind het onzin omdat, neem ik aan, dit eigenlijk niets meer zou zeggen dan 'We keuren het af: maar we blijven het vertonen, dus blijf alstublieft onze klant'. Ik denk dat Coola zo'n verklaring niet eens nodig vindt: mensen moeten accepteren dat mensen in andere tijden andere idealen hadden, zij het maatschappelijk zij het film-scriptisch.

Ik zou 'm in dat geval geen ongelijk geven. Een bedrijf kan wel melodramatisch gaan doen dat ze geven om maatschappelijke thema's, maar als een product of ideaal niet verkoopt, dan stoppen ze er meteen mee. Zie filmpje van einde Pride-month op corporatief Facebook om middernacht.

Los van Coola's opmerking, Sven, ik ben vooral blij dat een streaming-bedrijf hierin nou eens een standpunt in inneemt. Ik vind deze parodische rol hylarisch, en ik wil deze film wil dus graag weer een keer kunnen kijken:
    Last edited by Lord Serafin; 28th June 2022 at 17:35.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Precies, dus wat is de toegevoegde waarde van het te gaan benoemen?

'If you can't beat 'em, join em'; Coola zegt dat Paramount dan waarschijnlijk wel nog even een buiging gaat maken door in een statement bepaald materiaal of gedachtegoed af te keuren, en dat hij dat onzin vindt. Hij vind het onzin omdat, neem ik aan, dit eigenlijk niets meer zou zeggen dan 'We keuren het af: maar we blijven het vertonen, dus blijf alstublieft onze klant'. Ik denk dat Coola zo'n verklaring niet eens nodig vindt: mensen moeten accepteren dat mensen in andere tijden andere idealen hadden, zij het maatschappelijk zij het film-scriptisch.

Ik zou 'm in dat geval geen ongelijk geven. Een bedrijf kan wel melodramatisch gaan doen dat ze geven om maatschappelijke thema's, maar als een product of ideaal niet verkoopt, dan stoppen ze er meteen mee. Zie filmpje van einde Pride-month op corporatief Facebook om middernacht.
    ding ding ding. we have a winner.

in de jaren 30 dachten we nu eenmaal zo en in de jaren 60 op deze manier etc, daar is niks geen statement voor nodig.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Altijd in galop! KreKkeR's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by coola View Post
    ding ding ding. we have a winner.

in de jaren 30 dachten we nu eenmaal zo en in de jaren 60 op deze manier etc, daar is niks geen statement voor nodig.
    Vooral jonge mensen hebben niet altijd breed historisch besef.
    Het gebruik van stereotypen in films kan wel degelijk hun beeld over deze groepen beÔnvloeden. Vooral wanneer ze verder niet in aanraking komen met werkelijke mensen uit deze groepen.

Censureren slaat nergens op, dat is zelfs een soort van geschiedvervalsing. Maar korte uitleg, waarin je aangeeft dat de personages zijn gebaseerd op stereotypen uit een bepaalde periode kan juist bijdragen aan enig historisch bewustzijn.

Zelfde als straatnamen. Ik zou ze niet veranderen maar er juist wat maar uitleg en perspectief bij vermelden.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    185 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by KreKkeR View Post
    Vooral jonge mensen hebben niet altijd breed historisch besef.
    Het gebruik van stereotypen in films kan wel degelijk hun beeld over deze groepen beÔnvloeden. Vooral wanneer ze verder niet in aanraking komen met werkelijke mensen uit deze groepen.

Censureren slaat nergens op, dat is zelfs een soort van geschiedvervalsing. Maar korte uitleg, waarin je aangeeft dat de personages zijn gebaseerd op stereotypen uit een bepaalde periode kan juist bijdragen aan enig historisch bewustzijn.

Zelfde als straatnamen. Ik zou ze niet veranderen maar er juist wat maar uitleg en perspectief bij vermelden.
    Niet alleen films met stereotypen. Bepaalde films hebben gewoon een soort intro nodig om de context te snappen. The Great Dictator, Pantserkruiser Potemkin, Ivan Grozny, Citizen Kane, Gunga Din, The Devils, Apocalypse Now etc.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ‘Dear Mark Ruffles’: Brazil Prez Bolsonaro Lashes Out At Mark Ruffalo, Takes A Jibe At His Hulk Role

President van BrazilliŽ reageert persoonlijk op activist, ene Mark Ruffalo.
    De tweets staan in het artikel: dit is werkelijk om je dood te lachen!

Edit: linkje even gefixed.
    Last edited by Lord Serafin; 9th July 2022 at 19:53.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Ergens toch wel jammer. Aang z'n verhaal was met Flashbacks en de trauma van z'n kinderen eigenlijk wel voldoende verteld voor mij. Kioshi en andere avatars had ik dan veel liever gezien.
    - Frank Murphy

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Ergens toch wel jammer. Aang z'n verhaal was met Flashbacks en de trauma van z'n kinderen eigenlijk wel voldoende verteld voor mij. Kioshi en andere avatars had ik dan veel liever gezien.
    Wel dezelfde gedachte betreft dat, maar tegelijk kunnen alleen Toph en Iroh (Als hij nog leeft in de wereld) nog wel wat hoogte punten brengen. Voor de rest weet ik ook niet wat ik ervan moet van verwachten.

Als het beetje de serieuze teen angsti toon als Korra gaat doen hoeft van mij dan ook weer niet.
    Maar het nog wel een leuke Epic worden mits er iets mysterieus aan de gang is.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het verhaal van Avatar: the Last Airbender was wat mij betreft nagenoeg perfect.

Fuck off met je film, Avatar Studios: laat het verhaal voor wat het is!

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het verhaal van Avatar: the Last Airbender was wat mij betreft nagenoeg perfect.

Fuck off met je film, Avatar Studios: laat het verhaal voor wat het is!
    Was oorspronkelijk nog wel een seizoen ge-planned van TLA, en is toen der tijd ge-annuleerd.
    Maar het eindigde wel op een mooi punt.

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Was oorspronkelijk nog wel een seizoen ge-planned van TLA, en is toen der tijd ge-annuleerd.
    Maar het eindigde wel op een mooi punt.
    Okay, fair enough. Maar het verhaal hoeft wat mij betreft niet verder vertelt te worden: kunnen we zelf mooi invullen.

(al heb ik me altijd afgevraagd of Zuko uiteindelijk toch nog zijn moeder terugvindt... :-))

Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Okay, fair enough. Maar het verhaal hoeft wat mij betreft niet verder vertelt te worden: kunnen we zelf mooi invullen.

(al heb ik me altijd afgevraagd of Zuko uiteindelijk toch nog zijn moeder terugvindt... :-))
    Dat is dus iets waar ik me aan stoor. Want dat verhaal is al verteld in de officiŽle comics die bestaan uit de story boards van Seizoen 4.
    - Frank Murphy

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Yes, Ontzettende Legacy.
    - Frank Murphy

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat is dus iets waar ik me aan stoor. Want dat verhaal is al verteld in de officiŽle comics die bestaan uit de story boards van Seizoen 4.
    Hoe bedoel je, Tonne? Waar stoor je je aan?

David Warner overleden.

https://www.imdb.com/name/nm0001831/
    Aw fuck! Die kende ik als de stem van prof. Herbert Langdon in Spider-Man Animated Series (zie 0:44)

Ik herkende hem als acteur meteen in Titanic meteen aan zijn stem! Maar kijkende naar je lijst van IMDB had hij heŻl wat meer op zijn naam staan.

Dood gaan we allemaal, maar ik denk dat een mooie nalatenschap het wel wat minder droevig maakt.

Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Hoe bedoel je, Tonne? Waar stoor je je aan?
    Vermoedelijk gaat deze film dus idd opnieuw gaat invullen wat er met Zuko zn moeder is gebeurd.
    En dan erger ik me kapot want waarom officiele comics maken.
    Het Team Avatar verhaal is helemaal klaar wmb.
    De losse eindes zijn ingevuld in de officiŽle comics en de Flashbacks van Legend of Kora.

Ik keek juist uit naar films die andere Avatars belichten
    - Frank Murphy

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Vermoedelijk gaat deze film dus idd opnieuw gaat invullen wat er met Zuko zn moeder is gebeurd.
    De losse eindes zijn ingevuld in de officiŽle comics en de Flashbacks van Legend of Kora.

Zie ze nog wel een ander verhaal doen. Gewoon een los staande epic.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Dat zei ik al eerder. In feite hadden ze dat moeten doen bij de orginele versie in de vorm van een eventueel 4de seizoen met de element Lucht. Want de Avatar is toch een meester van de 4 elementen? Dan zou er toch ook een vierde seizoen moeten komen?