User Tag List

Page 1 of 28 1 2 3 11 ... LastLast
Results 1 to 40 of 1108

Thread: [PS3] Demon's Souls

ex-Moderator Lord Vampire's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Lord_Vampire
    Quote Originally Posted by Gamer
    Sony komt met actie-RPG Demon's Souls

Sony heeft in het nieuwe nummer van Weekly Famitsu de PlayStation 3-game Demon's Souls aangekondigd. Deze actie-RPG wordt gemaakt door From Software, de makers van Armored Core.

De game is min of meer een vervolg op King's Field, een RPG met een eerste persoonsaanzicht op de originele PlayStation, tevens gemaakt door From Software. Demon's Souls speelt zich af in het koninkrijk Boletaria, waar het landschap in een diepe mist is gehuld waardoor een oud monster ontwaakt uit zijn slaap. Je bent een naamloze held die, net zoals in games als Oblivion, helemaal vorm te geven is zoals de speler dat wil. De game moet enorm open worden en de speler enorm veel keuze bieden. De game zal speelbaar zijn op de Tokyo Game Show volgende week en moet begin volgend jaar uitkomen - in Japan tenminste.

Quote Originally Posted by ps3party.nl
    Demon's Souls Gameplay

Beelden van From Software's nieuwste.

In tegenstelling tot de voorganger heeft de PS3 zeker en vast geen groot aanbod aan Japanse RPG's. Gelukkig vult From Software nu ietwat van de leemte op met de aankondiging van het exclusieve Demon's Souls. Momenteel is er nog weinig bekend rond de game behalve dat het zich in de middeleeuwen afspeelt en de game een strategische actie gameplay gebruikt in tegenstelling tot de turnbased gevechten die je vaak in JRPG's terug ziet. De eerste gameplayfootage kun je alvast hieronder bekijken.

Trailer

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Grafisch niet echt een hoogvlieger, maar het ziet er vrij vermakelijk uit, zij het met wat bugs nog. Maar ze hebben nog een half jaar (mits hij niet wordt uitgesteld), dus dit kan nog een prima titel worden denk ik

Tearaway Life Mythanics's Avatar
    Mentioned
    29 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Persoonlijk vind ik de screens ondanks dat sommigen zo donker en grauw zijn erg sfeervol, misschien eigenlijk wel juist daarom.
    Life's a Journey, so Tearaway at it!

Member Mesijs's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zag er totaal niet boeiend uit op de gameplayfilmpjes. 13 in een dozijn.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Mesijs,2170106
    Zag er totaal niet boeiend uit op de gameplayfilmpjes. 13 in een dozijn.
    Hoeveel van die spellen heb jij op de PS3 gespeeld dan?

Member Mesijs's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Genji en Folklore, als je die in dezelfde categorie mag stoppen.

Sowieso hoef je niet alles gespeeld te hebben om te zeggen dat dit de dertiende in een dozijn is. Ik vind het er allesbehalve geí¯nspireerd en behoorlijk suf uitzien in de gameplay.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Mesijs,2170120
    Genji en Folklore, als je die in dezelfde categorie mag stoppen.

Sowieso hoef je niet alles gespeeld te hebben om te zeggen dat dit de dertiende in een dozijn is. Ik vind het er allesbehalve geí¯nspireerd en behoorlijk suf uitzien in de gameplay.
    Pfoe, het spel met Genji op 1 lijn zetten Dat vind ik nogal gewaagd na zo weinig informatie hoor. En Folklore was een totaal andere game, die ook niet zo super geslaagd was, dus ik weet het niet.

Ik ben het met je eens dat er nog veel aan schort, maar aangezien de PS3 nog veel van dit soort titels ontbreekt verdient het wel een kans vind ik.

Boterninja Ubertheman's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mja, ik ben het wel met Mesijs eens. Naar mijn mening ziet het er een beetje inspiratieloos en cliché uit.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    126 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb geen PS3 maar ik vind het nog best grappig uitzien

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

123
    Quote Originally Posted by Eurogamer
    Demon's Souls boosts Japan PS3 sales

PS3 action role-playing game Demon's Souls debuts at two in Japan this week, helping Sony's flagship console go from strength to strength in the region.

Developed by From Software (Armored Core, Enchanted Arms), Demon's Souls adopts a medieval fantasy style and follows an armoured fighter around various dingy dungeons full of baddies whose souls appear to be absorbed on death. Presumably that's got something to do with the name.

The real-time combat is quite similar to Oblivion, with thrusts and blocks and timing playing roles. We're investigating European details now.

Meanwhile, there's a beefy Demon's Souls trailer to watch on Eurogamer TV.

The only other new entry in the Japan chart for the week ending 8th February is Detective Conan & Kindachi for DS, according to Media Create data (translated on NeoGAF).

Elsewhere there's little change in the software or hardware running orders. Sales are generally down week-on-week, as the gap between PS3 and Wii slims to roughly 4,000 units.

The PS3 also counts eight top 50 games this week, which is the same as the PSP and only two behind Wii.

Xbox 360 sales are ever so slightly up - around half of the PS3 number - which isn't too bad, considering only Midnight Club: Los Angeles represents the system in the top 50. Slowly but surely Xbox 360 sales are rising across Japan.

This Week Last Week Title Platform Weekly Sales Lifetime Sales
    1 1 Tales of the World: Radiant Mythology 2 PSP 44,922 258,000
    2 New entry Demon's Souls PS3 39,689 39,689
    3 2 Pro Evolution Soccer 2009 PSP 37,862 147,000
    4 3 Pro Evolution Soccer 2009 PS2 36,990 145,000
    5 4 Final Fantasy Crystal Chronicles: Echoes of Time DS 33,985 136,000
    6 New entry Detective Conan & Kindachi DS 19,973 19,973
    7 5 Monster Hunter Portable 2nd G (PSP the Best) PSP 17,821 398,000
    8 6 Taiko: Drum Master Wii Wii 16,338 355,000
    9 9 Rhythm Tengoku Gold DS 15,555 1,650,000
    10 10 Wii Fit Wii 14,826 3,123,000

Member Freaksaus's Avatar
    Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb dit spel een tijdje terug gepreordered, en als het goed is wordt hij morgen verstuurd. De asian versie heeft volledige engelse menu's, en de voice acting is ook volledig in het Engels(zelfs in de japanse versie).

Een van de mooiste dingen vind ik de manier waarop ze het online gedeelte erin hebben verwerkt.

Als je online play aan hebt staan kun je berichten achterlaten op de grond, en berichten van anderen lezen. Hiermee kunnen tips en hints worden achter gelaten voor anderen. Ook zie je bloedvlekken waar spelers zijn doodgegaan en kun je hun laatste momenten zien, zo weet je dat er misschien wel iets gevaarlijks om de hoek kan zitten.

Maar het mooiste vind ik nog dat je bij andere mensen in het spel kan gaan en daar een boss kan overnemen. Dit vind ik een leuke variant van pvp waar ik normaal niet zo gek op ben.

Kan niet wachten tot hij binnen is, zal tegen die tijd wel wat screenshots plaatsen.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ben benieuwd wat je er van vindt, hou ons op de hoogte o^

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heb hem helaas nog niet, maar iemand die hem al wel heeft is zijn playthrough aan het streamen.

http://nl.justin.tv/gyoruspy

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Freaksaus zei het al, maar hier nog even het officiele bericht:

Quote Originally Posted by Gamer
    Grote Japanse RPG Demon's Souls krijgt Engelse vertaling

De Japanse RPG Demon's Souls is ook compleet in het Engels te spelen. Niet alleen de tekst, maar ook de stemmen zijn in het Engels uitgevoerd. In Japan ging deze RPG in februari in enorme aantallen over de toonbank, ondanks de slechts matig positieve recensies.

Er waren geruchten dat de game een westerse release zou krijgen, vanwege de Engelse vertaling, maar hier lijkt geen sprake van te zijn. Waarschijnlijk wil Sony de import van de game alleen vergemakkelijken.

Sony heeft vaker Japanse games in het Engels vertaald, bijvoorbeeld Aquanaut's Holiday en Hakuna Matata. Dit heeft mogelijk te maken met het steeds belangrijker worden van de Westerse markt voor veel uitgevers.

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb hem eindelijk binnen, en hij is zoals gezegd compleet in het Engels.

Heb net pas de eerste boss verslagen, maar ik ben helemaal hooked, de hele sfeer is gewoon geweldig.

Het spel is pittig, je gaat regelmatig dood, maar daar moet je dan ook gewoon vanuit gaan. Elke vijand die je killt geeft souls, met die souls kun je items kopen, repareren en ook je stats upgraden. Maar als je dood gaat ben je al je souls kwijt. Deze kun je dan weer terugkrijgen door je lichaam weer terug te vinden. Als je onderweg daarheen doodgaat, ben je de souls voorgoed kwijt.

De besturing is echt prima, aanvallen met R1, blocken of offhand aanval met L1 afhankelijk van het item dat je in je linkerhand hebt.R2 is een zware aanval, deze doet meer damage maar is veel langzamer en kost ook een hoop stamina. L2 is parry, als je dit timed op het moment dat je wordt aangevallen stun je de enemy en kun je hem met R1 in 1 hit afmaken. De timing hiervan is best lastig, al helemaal als er 3 lui op je staan in te hakken.Verder kun je snel switchen tussen verschillende wapens met de dpad links en rechts. Zo kun je snel even je bow pakken, pijltje schieten en dan afmaken met je zwaard.

Je ken ieder wapen ook tweehandig gebruiken, zelfs daggers. Hiermee krijg je en kleine strength boost. Dit is vooral handig voor zware wapens, als je niet genoeg strength hebt om deze eenhandig te gebruiken kun je het vaak met twee handen wel. Dual wielden kan uiteraard ook, zelfs dual shields is mogelijk

Er wordt helaas geen gebruik gemaakt van de snapshot functie die in de xmb zit (zoals noby noby boy dat doet bijv.) dus ik kan geen ingame screenshots maken, en met de camera ziet het er niet uit dus dat zal ik jullie besparen.

Ik ben er in ieder geval erg blij mee, en ga weer snel verder.

Edit: hier moest ik gewoon even een fototje van nemen, ik ben maar snel weggerend.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1121 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Omfg... ziet er ontzettend dik uit! Geí¯mporteerd uit Japan ofzo? En hij is engels zeg je? Geldt dat voor elk exemplaar, of moet je een speciale editie hebben? Waar heb je hem gekocht?

(oh my, wat een vragen )
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    557 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Liquid_T<NL>,2230517
    Omfg... ziet er ontzettend dik uit! Geí¯mporteerd uit Japan ofzo? En hij is engels zeg je? Geldt dat voor elk exemplaar, of moet je een speciale editie hebben? Waar heb je hem gekocht?

(oh my, wat een vragen )
    je haalt de vragen bij mij uit de mond
    me wantz it
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1121 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Ow en nog een vraag: hoe speelt de game eigenlijk? Zijn er echt maar 2 aanvalsknoppen? Wat doen de andere buttons? En waar lijkt het op, een soort Devil May Cry *slash* God of War (als ik het zo hoor en zie)?
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquid_T<NL>,2230517

(oh my, wat een vragen )
    Ik heb hem gekocht via een amerikaanse import shop. Momenteel is de game slecht te krijgen omdat hij overal uitverkocht is. Er wordt verwacht dat over 1-2 weken weer een nieuwe lading binnenkomt.

http://www.ncsxshop.com/cgi-bin/shop/BCAS-20071.html
    http://www.yesasia.com/us/demons-sou...0-en/info.html

Dat zijn de twee shops die hem hebben waarvan ik weet dat ze naar europa leveren. Ik heb hem zelf gekocht bij ncsx.

Er zijn drie versies van het spel, japans, koreaans en een azische versie. De asian versie is volledig in het engels, dit is dus degene die je wilt hebben Dit is ook de versie die ik gelinked heb.

Er zijn inderdaad maar twee aanvalsknoppen(drie als je een wapen in je offhand hebt). Het spel is een echte dungeon crawler die je het beste kunt vergelijken met diablo, maar dan moeilijk. Het beste is om mee te kijken naar een van de mensen die hun playthrough aan het streamen zijn.

http://www.justin.tv/gyoruspy
    http://www.justin.tv/mtrixis

Gyoru heeft zijn stream tot nu toe elke avond wel aan gehad. Ook de chat is erg gezellig daar.

Als voorbeeld een filmpje van een van de bosses: http://www.youtube.com/watch?v=awTag3BWc80 helaas wel van de japanse versie.

Er is ook een begin gemaakt met een engelstalige wiki, http://demonssouls.wikidot.com/intro Nog niet veel info, maar het spel is ook nog maar net uit en hiervoor kwam alle info van een paar mensen die wat van de japanse versie probeerde te vertalen.

self claimed nerd eXpert's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    IK WIL DEZE GAME NU!!!!! .. f*ck dan maar importeren.

Bedankt voor de info persoon hierboven (ben je naam even kwijt)

....
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Kitoshi
    Zit nu de 1 van de streams te kijken, en ik moet zeggen dat dit er toch wel ontzettend goed uit ziet, en erg fun, en niet iets waar je binnen 2 dagen doorheen bent/op uitgekeken.

Deze komt zeker weten in me collectie, maar eerst resident evil 5 =), deze volgt zeker weten niet lang erna .

Mentioned
    557 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Op de FP staat dat die vandaag uitkomt
    weet iemand of dit klopt?
    - Frank Murphy

Member anOddBoy's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Omg, I've just wet myself!

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gisteren na lang uitstellen het spel uitgespeeld. Ik wou zeker weten dat mijn level hoog genoeg was voordat ik New Game+ in ging. Ik hoorde vele verhalen van mensen die er enorme moeite mee hadden, dus ben lekker door geleveld.

Het spel is in een woord, geweldig. Ik kan me geen ander spel meer herinneren waar ik zo vaak ben doodgegaan, maar toch steeds weer opnieuw wou proberen. Het spel is pittig, maar rechtvaardig. Als je doodgaat is het eigenlijk altijd door een eigen, domme fout. Zolang je goed oplet herken je vanzelf patronen in aanvallen, of merk je dat bepaalde wapens beter werken dan anderen.

Er zitten een paar hele aparte bosses in. Zo is er een boss die spelers voor zich laat vechten. Stel je bent op zoek naar iemand om bij in te breken, kan het zijn dat deze boss jou kies om tegen een andere speler te vechten in zijn plaats. Als je wint kun je een leuke hoed krijgen B) Ik ben na het verslaan van die boss regelmatig terug gekeerd naar dat stuk, puur omdat het zo cool was beesten uit de lucht te schieten met je zwaard.

Bij een andere boss kom je tegen grote groepen vliegende beesten, ik vroeg me echt af of ik ze allemaal met pijl en boog neer moest halen, tot ik een zwaard tegenkwam. Deze uit de grond gepakt en even een oefenzwaai mee gedaan. Schiet dat ding een of andere air attack waarmee je in 1 hit die beesten uit de lucht kan knallen \o/

Zelfs na het uitspelen heb ik nog zin in New Game+, het spel is duidelijk moeilijker geworden, maar het is nog steeds leuk. Ik raad mensen die van een lekkere dungeon crawler houden dan ook aan om gewoon te importen. Er is nog steeds geen enkel bericht over een US of Euro release.

Member Mesijs's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eurogamer review

9!!!

Had ik totaal niet verwacht, maar volgens EG dus een goed spel. Nog steeds niet echt mijn smaak maar mooi voor de liefhebbers.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Mesijs,2249515
    Eurogamer review

9!!!

Had ik totaal niet verwacht, maar volgens EG dus een goed spel. Nog steeds niet echt mijn smaak maar mooi voor de liefhebbers.
    You can learn to love Demon's Souls like few other games in the world. But only if you're prepared to give yourself over to it.
    Just give yourself over to it Mesijs ):]

Member Fell Beast's Avatar
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wow dit komt onverwachts, een titel om goed in de gaten te houden tot hij hier uitkomt!

EDIT: net die review op eurogamer gelezen, dam klinkt wel super. Houd deze zeker weten in de gaten. !!!

Opperzeikerd Primate Ryan's Avatar
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: primate_ryan
    Ok, ik heb de game nu ook binnen.

Ik ben in ieder geval ontzettend benieuwd en ga er dadelijk maar eens mee aan de slag.

Zijn er al meer mensen behalve Choppersaus die de game hebben geí¯mporteerd?

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Nog niet, hoewel ik wel van plan was. Ik ben alleen niet zo fan van importeren, ik kijk wel of ik hem tegenkom bij Nedgame ofzo, die importeren ook altijd.

hai. Regenbooggeit's Avatar
    Mentioned
    85 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Regenbooggeit
    Kan je niet ergens een demo downloaden?

self claimed nerd eXpert's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Primate Ryan,2257264
    Ok, ik heb de game nu ook binnen.

Ik ben in ieder geval ontzettend benieuwd en ga er dadelijk maar eens mee aan de slag.

Zijn er al meer mensen behalve Choppersaus die de game hebben geí¯mporteerd?
    Als ik een CC had dan had ik hem al lang besteld [IMG][/IMG]

Mentioned
    557 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by eXpert,2257332
    Als ik een CC had dan had ik hem al lang besteld [IMG][/IMG]
    me 2
    - Frank Murphy

Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Atlus brengt de game deze herst naar Amerika:

http://www.eurogamer.net/articles/at...ns-souls-to-us

Maar daar hebben de mensen zonder cc nog niets aan zeker?

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mischien dat sites met paypall hem verkopen

Mentioned
    557 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Primate Ryan,2260425
    Atlus brengt de game deze herst naar Amerika:

http://www.eurogamer.net/articles/at...ns-souls-to-us

Maar daar hebben de mensen zonder cc nog niets aan zeker?
    estarland kreeg ik net mail van 1 oktober
    - Frank Murphy

Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ben vandaag weer wat met Demon's Souls bezig geweest en de game is toch wel fantastisch tot nu toe.

Om te beginnen is de sfeer geweldig in de game. Zo kent de game kent weinig muziek, maar in plaats daarvan hoor je allemaal omgevingsgeluiden en de dreigende geluiden van vijanden in de verte wat echt heel erg veel toevoegt aan de dreiging en het onheilspellende dat de game uitstraalt. Je begeeft je ook echt alleen op pad in een grimmige en hopeloze (in de letterlijke zin) wereld waar vrijwel elke vijand dodelijk is en je op elk moment om het leven kan komen. De werelden (vijf in toteel) verschillen ook flink van elkaar.

Wat me op het volgende punt brengt: de game zelf. Dit spel is moeilijk! Als je niet tegen uitdaging kan, kan je maar beter direct deze thread verlaten, want er valt niets voor je te halen. Wat is het geval: tijdens het spelen versla je vijanden en deze geven je weer zielen. Met deze zielen kan je items en spells kopen, maar ook je attributen verbeteren. Echter, telkens als je sterft verlies je je zielen, begin je weer aan het begin van het level waar je mee bezig was én zijn de vijanden weer terug. Je krijgt gelukkig nog de kans om de verloren zielen op te rapen als je de plek waar je bent gestorven weer weet te bereiken, maar als je onderweg nog een keer dood gaat dan verdwijnen die zielen en ben je ze dus definitief kwijt. Hierdoor verplichten de makers van het spel je dus om voorzichtig te spelen, bewust na te denken over waar je mee bezig bent en het spel te leren beheersen. Ik vind het over het algemeen een geweldig systeem (dat ook uiteraard geregeld tot frustraties leidt), maar het is echt zeker niet voor iedereen bestemd. De vijanden zelf zijn, zoals al eerder vermeld, ontzettend dodelijk en veel vijanden kunnen je met twee raken slagen doden. Ze zijn ook geregeld indrukwekkend zoals de draken in de eerste wereld, de bazen aan het einde van elk level en sommige grote demonen die je tijdens de levels tegenkomt (deze hoef je overigens vaak maar één keer te verslaan, daarna blijven ze dood). De moeilijkheidsgraad zorgt er ook voor dat de game zowaar geregeld eng wordt. Als je in de buurt van een baas bent, een indrukwekkende vijand ziet of onbekende geluiden hoort, is het vaak echt even slikken, omdat je weet dat er ontzettend veel te verliezen valt.

Het vechten zelf is ook wel goed uitgewerkt. Je hebt twee handen waarin je wapens en schilden kan plaatsen. Het is zo mogelijk om twee zwaarden te dragen, een zwaard en een schild, een zwaard dat je met twee handen gebruikt (dit kan je zelf bepalen voor elk wapen), of zelfs twee schilden (nutteloos volgens mij ) en om magie te gebruiken moet je een speciaal item in je handen hebben. Je kan voor de linker- en de rechterhand twee items kiezen waartussen je kan wisselen tijdens het spelen zodat je snel van magie naar melee over kan stappen bijvoorbeeld. Ook bevat het spel bogen/kruisbogen die af en toe goed van pas kunnen komen. Vervolgens kan je deze wapens gebruiken met behulp van de shoulder buttons: links voor de linkerhand en rechts voor de rechterhand. Tijdens gevechten kan je onder andere wegrollen, lichte en zware klappen uitdelen, blocken en als je op het juiste moment een slag blokkeert (wat een risico met zich meebrengt) kan je een dodelijke counteraanval uitvoeren.

Tot slot nog een aantal korte opmerkingen:
    -De game bevat ook een online gedeelte, maar daar heb ik niet heel erg veel mee gespeeld. Van wat ik begrepen heb is het mogelijk om anderen te helpen of hun wereld binnen te vallen en ze proberen te vermoorden. Tevens kan je tijdens het spelen de zielen van andere spelers af en toe zien lopen en is het mogelijk om berichten op de grond achter te laten voor andere spelers waarmee je ze kan waarschuwen voor vijanden, vallen of kan wijzen op geheime doorgangen/items. Dit laatste systeem is echter de reden dat ik niet online speel (moet je de netwerkkabel voor verwijderen ), omdat ik in de gaten had dat ik compulsief alles aan het lezen was en het afbreuk deed aan de ervaring van het spel.
    -Deze game vereist een aardige investering van de speler. Er wordt weinig uitgelegd tijdens het spelen en je moet eigenlijk maar zelf je weg zien te vinden door de wereld. Ik vind dit overigens wel echt bij het spel passen vanwege de sfeer en de setting, maar af en toe zorgt het ook voor onduidelijkheid. Het helpt in die gevallen ook niet dat de handleiding in het Chinees is.
    -Als je een baas verslaat moet je de gewonnen ziel bewaren en niet meteen gebruiken. Later kan je deze inwisselen voor sterkere spreuken en wapens wat je waarschijnlijk veel beter van pas zal komen dan het karige aantal zielen dat je uitgekeerd krijgt.

Als er vragen zijn over de game dan beantwoord ik ze uiteraard graag mits ze niet over het online gedeelte gaan.

Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat ik ook nog vergeten was om te zeggen is dat de game dan wel uit Japan mag komen maar eigenlijk ook heel veel weg heeft van westerse RPGs/hack-and-slash titels. De graphics, de soorten magie, de verscheidenheid aan wapens, maar ook het zelfstandig verkennen dragen hier onder andere aan bij.

Ook is het wel mooi dat je aan het begin al meteen toegang hebt tot het begin vijf werelden. Die werelden zijn weer opgedeeld in een viertal stukken (die ik voor het gemak 'levels' noem) met elk een eigen baas. Als je een baas verslaat krijg je een waypoint waar je meteen naartoe kan reizen vanuit de hub (je kan ook naar eerdere gedeeltes terug). De levels zelf zijn niet enorm open, maar toch valt er genoeg te verkennen en zijn er allerlei halfverstopte paden en gangen te vinden die je naar items en handelaars brengen. Het wisselt een beetje per level, maar je kan geregeld een aardig tijdje rondzwerven.

Zeker ook aardig is de variatie in de game wat betreft het uiterlijk van de vijanden en de levels. Zo zal je binnen de werelden geregeld op compleet andersogende plekken terechtkomen. De vijanden lopen dan weer uiteen van standaard skeletten en zombie-achtige figuren, tot vliegende pijlstaartroggen, enorme vuurkevers die je proberen te verpletteren en rare kruisingen tussen hagedissen en spinnen die hun staart op een gegeven moment verliezen. En elke keer als je zo'n beest voor het eerst tegenkomt is het maar weer afwachten hoe dodelijk ze zijn en wat ze gaan uitspoken.

Tot slot nog iets over de verschillende wapens en armour: de aanvallen van de zwaarden zijn niet allemaal hetzelfde. Zo zal je met een degen naar de vijand steken terwijl je met kleinere zwaarden snelle hakaanvallen maakt en daardoor vlug achter elkaar kan aanvallen. Met de grotere zwaarden duurt het uiteraard langer voordat je uitgezwaaid bent en ben je dus ook langer kwetsbaar. Het gewicht van je armour bepaalt dan weer hoe snel je beweegt en heeft ook invloed op of je snel rolt of juist een hele log rol maakt (inclusief vibrerende controller ). Ik vermoed dat het ook invloed heeft op hoe snel je staminameter leegloopt, maar dit heb ik niet echt getest, omdat ik nog geen zware spullen standaard heb aangehad. Tevens vermoed ik dat een hogere strength/vitality/dexterity ervoor zorgen dat je ook snel kan rollen met zwaardere armour, maar dat weet ik nog niet zeker.

Zoals het er nu voor staat gaat dit mijn favoriete game voor de PS3 worden.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Keep talking!

En toch zou ik wat meer willen weten over online gedeelte eigenlijk, als je dat ooit is wil proberen dan

Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Fell Beast,2268723
    Keep talking!

En toch zou ik wat meer willen weten over online gedeelte eigenlijk, als je dat ooit is wil proberen dan
    Ik speel eerst de game een keer uit voordat ik daar aan begin. Het is in ieder geval niet echt gestructureerd, want je speelt altijd online als je PS3 op het internet aangesloten zit. Je krijgt dan dus die zooi op de grond die duidt op berichtjes en je ziet af en toe schimmen lopen. Ik vond het wat afbreuk doen aan de sfeer en de berichten spoilerish dus daarom heb ik de kabel maar uit de PS3 gehaald (blijkbaar vinden de developers dit niet de echte manier van spelen terwijl ik dat wel vind).

Verder weet ik dus dat je met behulp van items aan kan geven dat je opgeroepen wil worden om iemand te helpen of om iemand anders zijn spel binnen te vallen en tevens dat je met andere items weer de zielen kan verdrijven, maar ik weet niet zeker hoe dit precies werkt. Het kan ook zijn dat dit systeem op de schop wordt genomen voor de release in het westen.

Maar ik ben denk ik wel van plan om de game nog een keer te spelen (new game +) en dan zal ik ook wel online spelen. Dit laat alleen nog wel even op zich wachten, want ik heb pas 5 van de 19/20 bazen verslagen na een uur of 25-30 spelen. Gebruik dit overigens niet als richtlijn voor hoe lang de game is, want ik heb aardig wat lopen rondkloten in het begin en ik merk ook dat ik nu wat sneller door de stukken ga dan voorheen.

Misschien dat Freaksaus wat meer over het online gedeelte kan vertellen.

Mentioned
    1 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het spel is inderdaad moeilijk, maar toch geef je niet snel op uit frustratie nadat je voor de 10e keer wordt neergemept bij een boss. Dit komt omdat als je doodgaat, het altijd komt door een fout die je maakt. Niet op tijdwegrollen, geen healing item gebruiken, van een klif afdondereren [IMG][/IMG] etc.

Zal morgen wel even wat vertellen over het online gebeuren omdat ik daar redelijk veel mee heb gespeeld.

Tags for this Thread