User Tag List

Page 28 of 28 FirstFirst ... 18 26 27 28
Results 1,081 to 1,108 of 1108

Thread: [PS3] Demon's Souls

Member Pascal's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: BFR_NL
    Ik heb het ook, op het werk. Neem aan dat het een instelling is.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1130 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Auto save functie werkt zelfs prima, die ene keer dat ik wat verkeerd wegklik.
    Ja maar Auto save is volgens mij wel weer afhankelijk van het feit dat je ingelogd bent, dus dat is helaas geen oplossing in dit geval!
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    412 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Het ligt iig, zoals altijd, aan de gebruiker

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    From Software On The Possibility Of A Demon’s Souls Remaster

Although most of our interviews and conversations with From Software revolved around the studio’s upcoming game, Sekiro: Shadows Die Twice, when the time came to chat with director and current From president Hidetaka Miyazaki, we couldn’t resist the opportunity to chat about the studio’s past works. With the recent release of Dark Souls: Remastered, it’s clear From isn’t opposed to revisiting its older games, so we decided to raise the question: Is there any chance of a Demon’s Souls remaster happening?

While Miyazaki thinks it’s possible, it’s not something he’s personally interested in. “It’s like when you write – when you’re younger, you look back on [previous work] and you think ‘Oh, goodness what was I thinking,’” he says. “It’s not that I’m embarrassed, I just don’t like to look at my previous works.” And while he’s not opposed to the idea of a remaster, it’s not exactly up to him, either: Sony would have to sign off on it as well. “You’d have to see what they’re thinking about it.”

If a remaster were on the table, Miyazaki says he wouldn’t necessarily be opposed to having another studio work on it, as long as it were the right one. “If it was a studio that really loved the original work and really put their heart and soul into realizing it again, then that’s something I would enjoy,” he tells us. “But it’s really complicated because I have these fond memories. Thinking about the idea of a remaster gives me kind of butterflies in my stomach and makes me a little nervous, so it’s complicated. But I understand there are many users and many players and fans out there who really love Demon’s, so if that’s something they could accomplish with a studio that loved the work, then yeah, I’d be okay with that.”

Putting logistics aside, however, Miyazaki tells us he’s happy to see us bring the topic up in the first place. “That was the first action fantasy game that I created, or I directed,” he says. “I have fond memories of it, but it’s definitely not my place to say they’ll remaster.”

For more on From Software’s next game, Sekiro: Shadows Die Twice, check out our recent dives into the game’s bosses, storytelling, and changes, and click on the hub below to see all of our coverage throughout the month.
    bron

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    236 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Realiseerde me afgelopen week dat Demon Souls alweer 10 jaar oud is! En dat ik hem alweer 5 jaar geleden heb gespeeld, voor mij de eerste Souls game. Tijd gaat ontzettend snel, bizar!

Een remaster is welkom, maar niet echt noodzakelijk gezien de PS3 versie nog prima speelbaar is (denk ik).

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Een remaster is welkom, maar niet echt noodzakelijk gezien de PS3 versie nog prima speelbaar is (denk ik).
    Dat en ik denk dat de game (te) weinig impact gaat geven aan nieuwe spelers. Soulslike is nu een bekend genre, toen niet. Niemand wist wat hij kon verwachten en rond elke hoek zat een verrassing.
    Es war einmal.

Hollow gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    172 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik zeg: PC versie met de laatste pillar unlocked!

Valar Morghulis Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gameplay wise is het ook gewoon de minste van de hele serie. Je kunt natuurlijk wel een voorkeur voor de game hebben maar het is objectief gezien het eerste en minst ontwikkelde deel uit een reeks van spirituele vervolgen (we tellen King's Field e.d. maar even niet mee). Dus eigenlijk wat LaB ook al zegt. Ik zou het persoonlijk fantastisch vinden (voor mijn part maken ze remakes van de gehele serie voor next-gen, dit zouden dan nog steeds betere games zijn dan 90% van wat de gehele industrie te bieden heeft) maar ik denk dat het inderdaad vrij veel mensen toch enigszins zal teleurstellen, alhoewel het voor de echte nieuwkomers, die nog geen enkele uit de Soulsborne reeks gespeeld hebben, een ander verhaal zou kunnen zijn.

Natuurlijk is een nieuwe release van welke Souls game dan ook (remake, remaster of een nieuw deel) altijd mooi meegenomen.

"Ja, ik heb zo onderhand wel genoeg van Dark Souls/Soulsborne, stop maar helemaal met de serie, FromSoft." zei geen enkele fan ooit.

Speaking of: Ik verwacht sowieso het aankomende jaar wel weer de aankondiging van een nieuwe Soulslike game van From Software te zien. Demon's Souls als tussendoortje zou dus echt geen kwelling zijn.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 23rd January 2019 at 21:19.

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Ik zeg: PC versie met de laatste pillar unlocked!
    Hell yes. Al is daar wat van gelekt een poosje geleden dat er niet per se indrukwekkend uitzag.
    @Gaunter O'Dimm :

Waar Demon's Souls' gameplay de minst ontwikkelde is van het stel, is de sfeer (m.i.) de best ontwikkelde van de serie. Het gevoel van niets/het nihilistische, de bijpassende muziek, het gebruik van stilte en het end ()...dat geeft de game een volledig eigen smoel. Daarbij komt nog een Nexus met sterke en onderscheidende pillars, het systeem van World en Character Tendencies, een beperkt aantal wapens en handjevol goed ontwikkelde bazen en npc's.

DeSo's heeft op dat gebied t.o.v. Dark Souls net zo'n eigen smoelwerk als dat Bloodborne dat heeft en dus ook bestaansrecht. Het allerliefst zou ik dan ook gewoon een volledig nieuw deel zien.

Mentioned
    172 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Gameplay wise is het ook gewoon de minste van de hele serie. Je kunt natuurlijk wel een voorkeur voor de game hebben maar het is objectief gezien het eerste en minst ontwikkelde deel uit een reeks van spirituele vervolgen.
    Hmm, ik weet niet of ik hier in mee ga. De stamina-based combat is volgens mij niet veel veranderd sinds Demon's Souls. En dan mag de eerste Dark Souls door velen als de beste game gezien worden, de meeste secties van die wereld halen het qua level design lang niet bij wat Demon's Souls doet geheel objectief gezien. Ook qua verhaal en characters vind ik Demon's Souls beter dan de hele Dark Souls reeks geheel objectief gezien.

Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Volgens mij begrijpen jullie niet helemaal wat ik bedoel en dan vooral Baukereg niet.

De ontwikkeling van Demon's Souls tot aan Bloodborne is namelijk een evolutie geweest en gezien DeS de eerste was zijn bepaalde zaken daardoor minder ontwikkeld en goed uitgedacht dan in de latere delen. En ik weet ook niet of jullie Demon's Souls recentelijk nog goed hebben doorgespeeld (en ook ieder verschenen deel uit de Soulsborne reeks van begin tot eind goed kennen zowel qua level design als gameplay) maar bepaalde levels en bazen zullen gewoon minder indruk maken op het publiek wat DeS nog nooit eerder gespeeld heeft maar wel bekend is met de overige games. Ik heb het niet over sfeer of over het verhaal, world tendency of wat dan ook (daar doelde ik mbt. eerstgenoemde 2 overigens wel op met voorkeur) maar hoe een remaster 10 jaar na release aan zou voelen. De PvP is zeer bare bones (en zelfs minder goed gebalanceerd dan DS1 wat inmiddels ook allang achterhaald is), veel bazen zijn erg simpel qua moeilijkheidsgraad en opzet (vooral in de latere gebieden), de game mechanics stonden nog in de kinderschoenen en ook veel (stukken van) levels zijn vrij minimaal vergeleken met die van de latere delen (en ik wil hier best per level diep op in gaan hoor ). Dat zijn dus dingen die bijgeschaafd zouden kunnen worden in een remake van From Software á la Resident Evil 2 maar hoogstwaarschijnlijk vrijwel hetzelfde zullen blijven in een mogelijke remaster van bijv. BluePoint, de studio die in geruchten al vaker in één adem genoemd is met DeS.

Ik zal een remaster of remake, van welke From Software game dan ook, altijd toejuichen gezien het het mijn favoriete serie/reeks allertijden is maar ik denk dat de game, door o.a. bovengenoemde redenen, anno 2019 of 2020 veel minder indruk zal maken op het gewone, doorsnee publiek wat de game überhaupt nooit gespeeld heeft. Er wordt wel vaak gedaan alsof DeS the second coming of Christ is maar het is geen 2009 meer en veel aspecten zijn inmiddels erg veranderd en verbeterd. Voor ons, als die hard fans, is het altijd mooi meegenomen en nogmaals: Kom maar op met die remaster of remake, al is het maar om de game te bewaren voor het nageslacht, maar ik betwijfel dat de game eenzelfde impact op anderen zal hebben zoals bij ons het geval was (overigens was DaS mijn eerste en speelde ik DeS pas 3 jaar na release in 2012). That's all I'm saying

Ik haakte overigens vooral in op wat @Like-a-Bunny zei:

Dat en ik denk dat de game (te) weinig impact gaat geven aan nieuwe spelers. Soulslike is nu een bekend genre, toen niet. Niemand wist wat hij kon verwachten en rond elke hoek zat een verrassing.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 25th January 2019 at 01:24.

Mentioned
    1130 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Volgens mij begrijpen jullie niet helemaal wat ik bedoel en dan vooral Baukereg niet.
    Omdat ze het niet eens zijn met je betekent niet dat ze je niet begrepen hebben hè. Baukereg valt ook deels over het objectief (ja het was objectief de eerste, maar de minst uitgewerkte vind ik op bepaalde vlakken wel en niet). Hier is een heel artikel dat vooral vertelt waarom dat objectief gezien zeker niet perse zo is:
    https://www.eurogamer.net/articles/2...ark-successors

En ik weet ook niet of jullie Demon's Souls recentelijk nog goed hebben doorgespeeld (en ook ieder verschenen deel uit de Soulsborne reeks van begin tot eind goed kennen zowel qua level design als gameplay) maar bepaalde levels en bazen zullen gewoon minder indruk maken op het publiek wat DeS nog nooit eerder gespeeld heeft maar wel bekend is met de overige games.
    Als iemand die begon met DeSo tot 2 bosses oid, daarna DaSo heeft gespeeld en meest recent DeSo een half jaar of jaar ofzo terug (mijn paar uurtjes Bloodborne niet meegerekend) ben ik het daar niet mee eens, niet zo stellig en over de hele linie. Het gatekeepen over het vormen van een mening zal ik maar even laten voor wat het is.
    De PvP is zeer bare bones (en zelfs minder goed gebalanceerd dan DS1 wat inmiddels ook allang achterhaald is)
    Dat is deels zo, maar DeSo had wel de Old Monk bossbattle, wat voor mij van wat ik van de Souls delen heb gezien het meest toffe PvP aspect was (blij dat ik hem nog online heb kunnen spelen).

veel bazen zijn erg simpel qua moeilijkheidsgraad en opzet (vooral in de latere gebieden), de game mechanics stonden nog in de kinderschoenen en ook veel (stukken van) levels zijn vrij minimaal vergeleken met die van de latere delen (en ik wil hier best per level diep op in gaan hoor ).
    Misschien moet je dat ook doen, maar dan vooral in de termen waarom het daarom slechter is: simpel is niet meteen slecht, dat het in de kinderschoenen stond vraag ik mij af wat er dan specifiek niet goed aan was, en minimale opzet is imho een verademing: ik vond Demon Souls qua scope al te groot, laat staan DaSo. Het ligt er ook aan wat je zoekt, wat het dus puur subjectief maakt.

Ik wil hier niet mee zeggen dat je geen punt hebt of je mening invalideren (I wouldn't dare!). Maar ik vind het lastig dingen zo absoluut in te kaderen en te spreken van objectiviteit: daar stoot je de mensen mee tegen het borst die dat niet vinden. Als mening is het natuurlijk dikke prima.

Ik zal een remaster of remake, van welke From Software game dan ook, altijd toejuichen gezien het het mijn favoriete serie/reeks allertijden is maar ik denk dat de game, door o.a. bovengenoemde redenen, anno 2019 of 2020 veel minder indruk zal maken op het gewone, doorsnee publiek wat de game überhaupt nooit gespeeld heeft. Er wordt wel vaak gedaan alsof DeS the second coming of Christ is maar het is geen 2009 meer en veel aspecten zijn inmiddels erg veranderd en verbeterd. Voor ons, als die hard fans, is het altijd mooi meegenomen en nogmaals: Kom maar op met die remaster of remake, al is het maar om de game te bewaren voor het nageslacht, maar ik betwijfel dat de game eenzelfde impact op anderen zal hebben zoals bij ons het geval was
    Ik denk dat niemand dat laatste zal ontkennen, maar ik denk dat DeSo op zichzelf wel echt heel sterk staat hoor. Ik vond zelf DeSo echt veel interessanter, terwijl DaSo ook mijn eerste goede pickup was in de serie.

Mentioned
    172 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

De ontwikkeling van Demon's Souls tot aan Bloodborne is namelijk een evolutie geweest en gezien DeS de eerste was zijn bepaalde zaken daardoor minder ontwikkeld en goed uitgedacht dan in de latere delen. En ik weet ook niet of jullie Demon's Souls recentelijk nog goed hebben doorgespeeld (en ook ieder verschenen deel uit de Soulsborne reeks van begin tot eind goed kennen zowel qua level design als gameplay) maar bepaalde levels en bazen zullen gewoon minder indruk maken op het publiek wat DeS nog nooit eerder gespeeld heeft maar wel bekend is met de overige games.
    Ok, ik zal Demon's Souls binnenkort weer aanslingeren.

Natuurlijk zal Demon's Souls minder indruk maken op mensen die al reeds vier souls-games achter de kiezen hebben. Maar dat geldt ook voor een Dark Souls 4. Been there, done that, right? Je noemt een rijtje van zaken die jij achterhaalt vindt en deels ga ik daar in mee. Waar ik vooral over struikel is dat je Demon's Souls de minste game noemt en dit brengt als een algeheel objectief feit. LaB legt precies uit wat Demon's Souls beter doet dan de andere Souls-games (zie quote) en dat is ook mijn mening. En als jij dat anders ziet heb ik daar vrede mee; ik zal nooit roepen dat LaB en ik het objectief gezien bij het juiste einde hebben. Gewoon iets minder stellig zijn in het verkondigen van jou mening als absoluut feit en all is fine!

Waar Demon's Souls' gameplay de minst ontwikkelde is van het stel, is de sfeer (m.i.) de best ontwikkelde van de serie. Het gevoel van niets/het nihilistische, de bijpassende muziek, het gebruik van stilte en het end ()...dat geeft de game een volledig eigen smoel. Daarbij komt nog een Nexus met sterke en onderscheidende pillars, het systeem van World en Character Tendencies, een beperkt aantal wapens en handjevol goed ontwikkelde bazen en npc's.
    Last edited by Baukereg; 25th January 2019 at 10:22.

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik struikelde toevallig over deze video, die de hele serie in perspectief zet en vooral laat zien wat DeSo's betekend heeft voor Souls:

Eye opener wat betreft de vernieuwingen die de delen erna gebracht hebben en de volle 24 minuten waard.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    236 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Tof, ga ik kijken!

Mentioned
    172 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik struikelde toevallig over deze video ...
    Thanks voor de tip. Van wat hij verteld is geen woord gelogen. Goede analyse.

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Thanks voor de tip. Van wat hij verteld is geen woord gelogen. Goede analyse.
    Zeldzaam spot on wat mij betreft. En ik merk ook dat ik ook door die bril naar de laatste paar Soulsgames kijk (DSIII, Bloodborne, Sekiro). Daarom hoop ik echt dat ze stiekem ooit komen met DeSo's II, dat weer risico durft te nemen op dat gebied.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    236 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik heb hem inmiddels ook gezien en ik vind het tof dat de video laat zien hoeveel risico's er genomen werden met DeSo's.
    Toch vind ik het niet erg dat de formule wat gestroomlijnd is door de delen heen.

Voor mij zijn de SoulsBorne games vooral een (eerlijke) hindernis die overwonnen moet worden.
    Dat je in DeSo's gedwongen bent om creatiever elk gebied en baas te benaderen klopt wel, maar zelf ben ik meer van het levellen en upgraden totdat ik sterk genoeg ben.

Wat ik wel een erg goed punt vond is dat de bosses in de laatste games steeds meer op elkaar lijken, steeds sneller worden, en dat rollen een belangrijke rol speelt.
    In mijn herinnering waren de bosses in DeSo wat trager en diende je die meer methodisch aan te pakken.
    Ooit wil ik de game nog eens herspelen, om te kijken hoe de game stand houdt na de delen die erna zijn gekomen.

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: D4rKy1945 Steam ID: D4rKy28
    Deze moet ik wel ff uitproberen thx @Like-a-Bunny
    Never nooit demon souls aangeraakt nu gaat dat dus wel gebeuren.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    236 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nice, al hoop ik stiekem nog altijd op een legit PS4/5 remaster

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    579 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Me too buddy, me too...

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik zou hem ook wel kopen, maar spelen weet ik niet. De game ken ik echt van binnen en van buiten. En eerlijk gezegd zie ik veel liever een nieuw deel.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    579 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik zou hem ook wel kopen, maar spelen weet ik niet. De game ken ik echt van binnen en van buiten. En eerlijk gezegd zie ik veel liever een nieuw deel.
    Als iedereen hier je aansteekt om het toch te doen bezwijk jij onder de groepsdruk

Maar eerlijk, ik kan DeSo en DaSo dromen inmiddels, i.t.t 2 en 3 dus of ik zelf terug ga en het helemaal doorspeel..

In mijn oneindige enthousiasme zit ik nu ook weer talloze games door elkaar te spelen
    Last edited by Overmind; 13th August 2019 at 10:12.

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Als iedereen hier je aansteekt om het toch te doen bezwijk jij onder de groepsdruk
    Zou kunnen natuurlijk, maar na vijftien (+) keer heb ik mijn portie toch echt wel gehad.

Mentioned
    172 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

De enige reden dat ik mijn PS3 nog ergens heb liggen is zodat ik altijd nog Demon's Souls kan spelen mocht ik dat willen.

Mentioned
    1130 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

De enige reden dat ik mijn PS3 nog ergens heb liggen is zodat ik altijd nog Demon's Souls kan spelen mocht ik dat willen.
    Dit is letterlijk de reden dat ik mijn PS3 paar maandjes terug weer had aangesloten En probably de reden dat ik hem weer zou aansluiten, zou geen andere game kunnen bedenken die ik er op zou willen spelen.

Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Da's de enige reden dat ik überhaupt ooit een PS3 heb gekocht

Heb wel nog wat andere games gekocht zoals die God of War collection maar daar ben ik abrupt mee gestopt omdat die kutgames funest zijn voor je controllers. De DualShock 2 had namelijk nog echte schouderknoppen ipv van die fragile triggers zoals de DS3. Ja, ga dan maar even als een dwaas op die triggers zitten rammen bij de executie van zowat iedere vijand die je tegenkomt...

Tags for this Thread