User Tag List

Page 180 of 180 FirstFirst ... 80 130 170 178 179 180
Results 7,161 to 7,197 of 7197

Thread: [Algemeen] Steam

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1243 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Culloden View Post
    Jullie romantiseren teveel.
    Waar doel je nu precies op, en heb je ook onderbouwing toelichting?

Want tbh, de Steam sales waren (iig vroeger) wel echt dik hoor, 90% van best aardig wat fullpriced/halfpriced games af was bizar. Games die afprijzen naar enkele euro's is imho best insane.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    246 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 PSN ID: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    De sale is een beetje gedevalueerd sinds de refunds geïntroduceerd zijn wat het einde van de flashsales betekende. Die aanbiedingen waren altijd extra scherp en voelde waarschijnlijk psychologisch ook lekkerder.

Slumbering gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    De sale is een beetje gedevalueerd sinds de refunds geïntroduceerd zijn wat het einde van de flashsales betekende. Die aanbiedingen waren altijd extra scherp en voelde waarschijnlijk psychologisch ook lekkerder.
    De flashsales waren ook een grote aantrekkingskracht voor mij. Ik zette zelfs de wekker om geen flashsale te missen. Nu loop ik eenmalig mijn wishlist af en dat is het wel.
    Speelt momenteel: Ori and the Will of the Wisps, Crusader Kings 3
    Begint binnenkort aan: Overland, Kentucky Route Zero, Lair of the Clockwork God

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    Dat idd, en omdat je nu dezelfde sales hebt voor een hele periode, maakt het ook dat je minder vaak terugkomt om die flash-deals te volgen.
    Kan me nog heugen er om de 6u ofzo een stuk of 6 of 12 flash-deals waren, waarvoor ik altijd wel effe wilde weten wat dat nou was. Ooit wel eens MadMax voor €1,- uitgehaald.

Nu is het Sale, je krijgt een mail met >25 items op je wishlist zijn in de aanbieding. Dan zijn alleen de oudste en obscuurste indies tussen de 60% & 75% korting, rest is allemaal 20-30% voor recente titels, 50% voor mediocre. En nog denk ik elke keer, mweh.. is me nog steeds niet helemaal waard :-/
    En voor je het weet is de Sale weer voorbij zonder dat je tempted was van; zal ik het wel of niet doen?

//edit
    Wat @Baukereg dus zegt, maar dan met minder woorden

Pankēkigēmu Masemium's Avatar
    Mentioned
    93 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Is bij mij ook wel sinds vorig jaar of 2018 al dat er 'niet echt' iets voor me tussen zit. En dan gooi ik wel wat games in m'n mandje om er nog een nachtje over te slapen, en uiteindelijk filter ik alles er weer uit "meh, ga ik toch niet spelen".

Na 10+ jaar Steam heb je wel een beetje wat je hebben wilt + backlog wegwerken + de troep die ik wel moet hebben is uiteraard niet in de aanbieding.
    There is a point where we needed to stop and we have clearly passed it, but let's keep going and see what happens.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    157 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Waar doel je nu precies op, en heb je ook onderbouwing toelichting?

Want tbh, de Steam sales waren (iig vroeger) wel echt dik hoor, 90% van best aardig wat fullpriced/halfpriced games af was bizar. Games die afprijzen naar enkele euro's is imho best insane.
    Op mijn wishlist nog genoeg games met kortingen tot 90%.
    Shadow Tactics met 85% bijv voor 6 euro. En heb The Hunter Call of the Wild gekocht voor €4,80.

Steam zegt nu : "hier heb je al onze sales in 1x voor komende paar weken en de rest zoek je maar zelf lekker uit". Flashsales waren veel spannender en vallen de voordeeltjes mss eerder op. Ikzelf vind het zo wel fijner maar dat gevoel van sales vroeger heb ik niet meer.

Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Culloden View Post
    Shadow Tactics met 85% bijv voor 6 euro.
    Die heb ik ook gehaald.

Eigenlijk is het tegenwoordig het hele jaar sales. Alle aanbiedingen die ik nu zie staan, heb ik al eerder voorbij zien komen. Ik heb wekelijks meerdere mailtjes van gewishlistte games met korting.

Wat ik eigenlijk vooral jammer vind is dat ik door al die aanbiedingen de games die ik echt wil spelen links laat liggen. Zo wil ik van dit jaar perse Lair of the Clockwork God en Signs of Sojourner spelen, maar beide games komen niet verder dan 20% korting. Dus in plaats daarvan verpats ik mijn geld aan heel veel iets-minder-interessante titels waarvan het merendeel in mijn backlog verdwijnt. Daar moet ik echt betere keuzes in gaan maken.

Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ben trots op mezelf. Alleen maar games die ik ook echt wil gaan spelen, dus niet op basis van prijs/korting. APK voor de auto pakte goedkoop uit, dus het mocht best even iets meer kosten.

• BELOW
    • FAR: Lone Sails
    • Forager
    • Lair of the Clockwork God
    • Overland
    • Path of Giants
    • Neo Cab
    • Signs of the Sojourner

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    219 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben vooral voor classics gegaan. Adventures, en als verrassend leuke blast from the past: Doom 64

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    • Shadow Tactics: Blades of the Shogun
    • A Plague Tale: Innocence
    • My Friend Pedro
    • Undertale
    • Florence
    • Outer Wilds
    • DOOM Eternal

Mentioned
    1243 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Fenix View Post
    Ik ben vooral voor classics gegaan. Adventures, en als verrassend leuke blast from the past: Doom 64
    Doom 64 is zooooo goed. Heb hem op de 64 en recent op de Switch gehaald. Echt een dijk van een game

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    • DOOM
    • The Long Dark
    • Ion Fury
    • Wolfenstein: The New Order
    • Bayonetta
    • Final Fantasy IX

"It is a strangely common habit for people to keep trying to play the games that they think they should enjoy instead of re-examing what it is that they enjoy about gaming." - u/Racketmensch

Mentioned
    1417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    • A Plague Tale: Innocence
    • My Friend Pedro
    • Undertale
    • Florence
    • Outer Wilds
    • DOOM Eternal

Pankēkigēmu Masemium's Avatar
    Mentioned
    93 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    LaB is de digitale versie van PerfectExceeder
    There is a point where we needed to stop and we have clearly passed it, but let's keep going and see what happens.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    172 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uiteindelijk:
    • Star Control Origins pakket (incl DLC en Star Control I, II, III)
    • No Man's Sky
    • Surviving Mars pakket (plus alle DLC)
    • Homeworld pakket (Homeworld Remastered / Homeworld Deserts of Kharak)

It's SPAAAAAAAAAAAAAAAAAAACE time
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Mentioned
    1417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Masemium View Post
    LaB is de digitale versie van PerfectExceeder
    Maar dan met een véél kleinere zolder!

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

"It is a strangely common habit for people to keep trying to play the games that they think they should enjoy instead of re-examing what it is that they enjoy about gaming." - u/Racketmensch

Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Maar dan met een véél kleinere zolder!
    Ik denk dat PerfectExceeder een loods heeft.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    354 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Uiteindelijk:
    • Star Control Origins pakket (incl DLC en Star Control I, II, III)
    • No Man's Sky
    • Surviving Mars pakket (plus alle DLC)
    • Homeworld pakket (Homeworld Remastered / Homeworld Deserts of Kharak)

It's SPAAAAAAAAAAAAAAAAAAACE time
    Lekker bezig!!!!

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    374 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het is een bekende tactiek om games jarenlang op €60 te houden op Steam en dan 10x per jaar een sale erin te gooien voor 50%-75% off om zo de mensen toch het idee van een leuke aanbieding te geven.

Maar sinds vandaag is The Outer Worlds beschikbaar op Steam, de eerste dag van release. Ik heb zelf al gespeeld met de gamepass, maar dit moet toch eigenlijk ook verboden worden:

Alsof iPhone hun telefoons met 50% korting verkopen omdat de basisprijs opeens € 1600 is geworden. Wat een klote tactiek.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    354 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Ries View Post
    Het is een bekende tactiek om games jarenlang op €60 te houden op Steam en dan 10x per jaar een sale erin te gooien voor 50%-75% off om zo de mensen toch het idee van een leuke aanbieding te geven.

Maar sinds vandaag is The Outer Worlds beschikbaar op Steam, de eerste dag van release. Ik heb zelf al gespeeld met de gamepass, maar dit moet toch eigenlijk ook verboden worden:

Alsof iPhone hun telefoons met 50% korting verkopen omdat de basisprijs opeens € 1600 is geworden. Wat een klote tactiek.
    Maar de suggested retail is toch nog steeds €60?

Mentioned
    374 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik krijgt echt een Tellsell gevoel hierbij.. adviesprijs €80 euro maar voor iedereen nu kijkt €20.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    354 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik krijgt echt een Tellsell gevoel hierbij.. adviesprijs €80 euro maar voor iedereen nu kijkt €20.
    Ja, da's jouw gevoel, daar kunnen we niks aan veranderen.

Mentioned
    1243 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Maar je kan het ook anders bekijken: het is een game die al lange tijd uit is, maar nog niet op Steam. Dus de game is niet "vandaag pas uitgekomen", de game is sinds vandaag op Steam. Het kan zijn dat ze de mensen die lief wachten wil belonen weten dat veel mensen op een Steam release wachten en dat deze toch op een sale wachten, might as well get it over with.

Maar ik snap de tellsell vergelijking niet. Op Tellsell was de prijs ALTIJD afgeprijsd, de "tijdelijk speciale lage prijs" was ALTIJD de prijs. Dit is gewoon een fikse introductie korting op een game die al een tijdje uit is, en die na een week weer 60 euro is. Volgens mij zie je er ook wel een beetje dingen in die je er in wil zien

Mentioned
    374 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Ja, ok, ok, mijn hooivork gaat weer de kast in.

Mentioned
    1417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    837 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Ik denk dat Steam toch inmiddels heel wat marktaandeel aan het verliezen is. Als ik kijk wat ik ernaast allemaal (Epic Gamestore, Xbox Gamepass for PC, Uplay) heb draaien.
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    1243 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ik denk dat Steam toch inmiddels heel wat marktaandeel aan het verliezen is. Als ik kijk wat ik ernaast allemaal (Epic Gamestore, Xbox Gamepass for PC, Uplay) heb draaien.
    Het aanwezig zijn van Launchers op je desktop zegt toch niets over het marktaandeel? Ik heb ook al jaren uplay en origin, maar ik koop er eens in de paar jaar wat. Dat zegt toch niets?

Begrijp mij goed,ze zullen het voelen. Maar "heel wat"? Op basis van wat concludeer je dat? Voor mijn gevoel heeft iedereen nu Epic omdat ze gratis games weggeven en zegt an sich helemaal niets. De grote vraag voor mij is meer of mensen dingen ook werkelijk kopen daar. Of wat er gebeurt als er een game op beide stores released voor dezelfde prijs? Helaas zijn daar nog niet echt nuttige cijfers van. Ik ben ook benieuwd in hoeverre games nog verkopen als ze een jaar later hun EGS exclusivity kwijt raken.

Begrijp mij goed, ik weet het zelf gewoon niet. Maar nu al staten dat er "heel wat marktaandeel" verloren is op basis van de store fronts ie je geinstalleerd hebt slaat kant noch wal.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    837 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Het aanwezig zijn van Launchers op je desktop zegt toch niets over het marktaandeel? Ik heb ook al jaren uplay en origin, maar ik koop er eens in de paar jaar wat. Dat zegt toch niets?

Begrijp mij goed,ze zullen het voelen. Maar "heel wat"? Op basis van wat concludeer je dat? Voor mijn gevoel heeft iedereen nu Epic omdat ze gratis games weggeven en zegt an sich helemaal niets. De grote vraag voor mij is meer of mensen dingen ook werkelijk kopen daar. Of wat er gebeurt als er een game op beide stores released voor dezelfde prijs? Helaas zijn daar nog niet echt nuttige cijfers van. Ik ben ook benieuwd in hoeverre games nog verkopen als ze een jaar later hun EGS exclusivity kwijt raken.

Begrijp mij goed, ik weet het zelf gewoon niet. Maar nu al staten dat er "heel wat marktaandeel" verloren is op basis van de store fronts ie je geinstalleerd hebt slaat kant noch wal.
    Nee @Liquidje , mijn eeuwenlange ervaring gecombineerd met feilloos onderbuikgevoel zeggen dat er bij Valve heel wat zweterige vergaderingen zijn gevoerd npi.
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    1243 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Nee @Liquidje, mijn eeuwenlange ervaring gecombineerd met feilloos onderbuikgevoel zeggen dat er bij Valve heel wat zweterige vergaderingen zijn gevoerd npi.
    Dat ze er over vergaderen en er niet blij zijn is een andere conclusie dan stellen dat er "heel wat marktaandeel" verloren is. Het vermoeden dat het speelt bij Valve heb ik ook wel.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    99 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Yes daar hoopte ik al op, eens kijken wanneer ik voor zo'n controller ga. Wil er eigenlijks nog wel een Ds4 bij hebben.

En game portal clienten argumentatie

Valve Steam is zeker wel gemakkzuchtig geworden, nu moeten ze komen met antwoorden op de Andere game portal clients.
    Plus ze hebben nog een grote voorsprong.

Nieuw Leven blazen in Portal etc zal zeker geen slecht idee zijn, maar denk wel dat er wat meer nodig is. Dan ook alleen de Half Life Franchise.

Zolang ze maar niet teveel bezig zijn met features en andere ui refreshes betreft Steamclient.
    Valt vast dingen te verbeteren maar de nieuwe Games Library vind ik helemaal niks.

En betreft EGS, tsja zolang ze gratis games weg geven, ga ik er geen geld in investeren, of er moet een permenant Exclusive op komen oid die mij moet trekken en dat zie ik niet zo snel gebeuren.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    354 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nee @Liquidje , mijn eeuwenlange ervaring gecombineerd met feilloos onderbuikgevoel zeggen dat er bij Valve heel wat zweterige vergaderingen zijn gevoerd npi.
    Enige wat ik als referentie kan gebruiken ben ik zelf voor wat betreft je aanname hierboven.
    - Steam: geef ik regelmatig geld op uit aan games.
    - Uplay: wordt door je strot geduwd wanneer je op Steam een Ubisoft game koopt
    - Origin: enkel nodig voor bepaalde EA games, tegenwoordig ook niet meer
    - Epic: 1x 7,95 uitgegeven aan een DLC, op een library van 60+ games inmiddels
    - GamePass: tsjah, dit is een lastige. Had em voor een bepaalde game genomen en aangehouden omdat het gewoon een erg goede deal is. Vooral ism de Xbox Series, maar heeft het geld bij Steam weggehaald? Niet van mij iig.

Dus al met al: nauwelijks verschil qua uitgaven voor wat betreft andere launchers op de pc.

Wat voor mij de steam killers zijn:
    - HumbleBundle: beide los en choice abonnement
    - Switch: gros van de indies koop ik hierop.

Mentioned
    374 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zelfde als LtPsycho eigenlijk. Er is toch wel een aardige drempel om van Steam af te wijken. Ubi en EA wordt echt door de strot geduwd, Epic heb ik tot nu toe alles gratis en moet ik nog 90% van spelen. De andere launchers gebruik ik niet. Zo heb dus al jaren geen Battlefield of CoD gespeeld.. maar ik mis het ook niet.

Verder loopt Steam nog mijlenver voorop met de reviews, refunds, community pagina's, mod support, en algehele overzicht en gebruiksgemak. De Epic Store heeft volgens mij nog steeds geen download limiter..

Mentioned
    1417 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam is leidend hier, van Epic speel ik niets op Tetris Effect na. Enige echte concurrent is Gamepass. Dat is in hele korte tijd een mooi alternatief geworden.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    219 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Steam only nog. Scheelt keuzestress, en genoeg backlog. Remote play en compatible op mijn apparaten, cloud saves, helemaal prima.
    Vraag me in 2030 nog eens

Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Autumn sales. Hades and 23 other items from your Steam wishlist are now on sale! Wrijf het er maar in hoeveel games ik nog wil spelen maar gewoon niet aan toe kom.

Ook niet onbelangrijk:

Steam beefs up DualSense support with LED, rumble, and more

Steam added basic support for the PlayStation 5's DualSense controller last week, and has now built on that initial rollout with expanded support.

On the developer side of things, the Steam team says that games already using the Steam Input API won't need to do a thing to add support for the DualSense controller into their games.

Folks using the beta client of Steam can also tap into some of the DualSense's other features as well. Specifically: "Full support for the LED, trackpad, rumble and gyro features are available for players to configure in games such as Death Stranding, No Man’s Sky, Horizon: Zero Dawn and more."

Once any kinks have been worked out through the public beta launch, full support will launch for the non-beta version of Steam at some unspecified point down the line.
    Last edited by Baukereg; Yesterday at 11:59.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    172 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Steam hiero gevolgd door GOG; soms, als het echt goedkoop is, koop ik een game dubbel vanwege de DRM-loze versies op GOG.
    Geen EPIC, deels (20%) uit gramschap over de exclusives/manco's launcher, deels (80%) omdat ik echt niet nog meer games en launchers nodig heb.

@Baukereg : thx voor de DualSense status update m.b.t. Steam. Zelfs al duurt het waarschijnlijk tot eind 2021 voordat ik een PS5 aanschaf zie ik mij zo'n controller veel eerder kopen. Leuke aanvulling op de Xbox Elite
    Last edited by Das Tentakel; Yesterday at 12:21.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Tags for this Thread