User Tag List

Page 1 of 10 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 40 of 397

Thread: [Multi] Bayonetta

Opperzeikerd Primate Ryan's Avatar
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: primate_ryan

[Multi] Bayonetta

Titel: Bayonetta
    Ontwikkelaar: Platinum Games
    Uitgever:: Seeeeeegaaaaaaaaaaa
    Release datum: 4de kwartaal, 2009
    Genre: Het Devil-May-Cry-en-Ninja-Gaiden-met-een-extra-dosis-drugs genre

[Overview]

(niet echt een overview, maar toch wel interessant genoeg om je even snel in te lezen)

So. Bayonetta. Why is she the new saviour of action gaming? Because she has the playfulness and versatility of Dante, but wrapped up in some of the most visually inventive combat we've seen in a long while. That and the fact that she's close to naked about half the time. (More on that in a sec.) It certainly bears the hallmarks of the game's director Hideki Kamiya, who was also director on the original Devil May Cry (not to mention Resident Evil, Viewtiful Joe and Okami). That alone suggests good things a'brewing... and it all comes together when you see it in motion.

As mentioned, this is a wildly inventive action game. Bayonetta is hugely versatile, with weapons secreted about her entire body - she has two guns strapped to her boots, but can also dual wield in her hands, or switch to a sword. Lightning fast melee attacks chain into weapon attacks, which chain into hair attacks. Yes, hair attacks. As you've probably heard, Bayonetta utilises her long black locks as a weapon. Numerous combos end with portals opening in the air, through which huge demonic fists or boots wreathed in hair punch or stomp through. The hair really comes into its own during the boss battles too. At the end of the first stage we were shown (which was a more polished version of the stage demoed at last year's E3), the hulking, cherub-faced boss is devoured in the gaping maw of a massive dragon, constructed entirely of shimmering, swirling strands of black hair.

(van IGN.com)

[Screenshots]

[Trailers]

Gameplay trailer

Combo showcase. 4 minuten vechten tegen het Niets.

Story Trailer

[Preview]

IGN

Quote Originally Posted by IGN
    Yes, this game is nothing short of vivid, and almost explodes out of the screen at times. Perhaps the best example of the kind of spectacle Bayonetta is trying to achieve, in fact, is the other level Sega demoed (which is apparently the game's opening sequence). In it, Bayonetta fights alongside another woman - at this point we don't know who she is - on the face of a destroyed clock tower as it falls off a cliff. It's falling high above an ominous planet's dark surface with a huge moon hanging in the sky. After battling angels and a flying centipede/dragon creature, the protagonists leap across chunks of falling debris to another large piece, where a double-headed dragon sweeps into view and spins its body, lashing its wings at the fighters. It then belches up twin fireballs at our heroines, before landing on the falling stone structure, its talons the size of a large car. The whole sequence is nothing short of spectacular. Of course, whether this particular section is playable, in amongst the insanity, remains to be seen, but as an opening it's undeniably bold, and as long as these kinds of cinematic excesses are balanced by more grounded sections - which we have every confidence they will be, Bayonetta is going to be one of the best action games of 2009
    Bijzondere features:

Ik heb maar even een lijstje gemaakt met alle coole (en veelal absurde) dingen in de game die ik ook toegevoegd heb aan de OP:

-Bayonetta's haar is een wapen: roep machtige beesten op gevormd uit haar haar om de bazen compleet te vernietigen en maak combos waarin enorme benen en armen uit de grond/lucht komen om je vijand te verpletteren. Oh ja, ze wordt halfnaakt op het moment dat ze dit doet.
    -Bayonetta kan niet alleen met haar handen vechten, maar ook met haar benen. Zo kan ze onder andere raketwerpers en pistolen aan haar benen binden.
    -Bayonetta kan de wapens van tegenstanders oppakken en gebruiken. Zo zijn er natuurlijk de standaard bijlen en zwaarden, maar heb je ook een shotgun tuba en een polearm die je kan gebruiken als danspaal.
    -Transformeer. Bayonetta kan de vorm van een aantal dieren aannemen, waaronder de panter. Andere vormen zijn nog niet getoond.
    -Bayonetta kan schaatsen als wapens gebruiken. Tevens zorgen ze voor andere combos.
    -Vul je energiemeter en gebruik deze energie om iron maidens en guillotines op te roepen waarmee je je alle simpele vijanden in één keer op geweldige wijze uit de weg kan ruimen.
    -ren tegen muren en plafonds op (nog niet veel van gezien)
    -Het huidige doelwit wordt aangeduid met twee rode lippen.
    -Als Bayonetta een dubbele sprong maakt verschijnen er vlindervleugels op haar rug.
    -60 fps!!!
    -Dodge op het juiste moment en je komt in witch (lees:bullet) time terecht.
    -Speel met een stijlvolle heks in plaats van een gespierde krachtpatser die met het verkeerde been uit bed is gestapt en op zoek is naar koffie.
    -Probeer jezelf staande te houden in dynamische omgevingen: vecht bijvoorbeeld op een vallende klokkentoren of op een stuk brug dat heen en weer wordt geslingerd door een grote tegenstander.
    -een speciale mietjesmode voor de Ninja Dogs onder ons: speel de game uit door alleen maar gebruik te maken van twee knoppen.

Kamiya geeft uitleg over Bayonetta:

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Deze is speciaal voor Parasite en Tictac.

Ik zag net de trailer op Gamersyde (gameplay trailer) en deze game wordt echt zo ontzettend ongelofelijk stoer.

Member R0nnNL's Avatar
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: R0nn PSN ID: R0nnNL Steam ID: R0nn
    Klopt, deze game wordt door velen enorm onderschat. Eindelijk een écht goede game binnen dit genre op deze generatie consoles. Zowel NG2 als DMC4 vielen toch wat tegen.

Ik heb er alle vertrouwen in dat dit een uitstekende game gaat worden.

ex-Moderator Lord Vampire's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Lord_Vampire
    Ze heeft zelfs pistolen aan haar benen. Het zal me niks verbazen als Yahtzee dit het stoerste spel na Painkiller noemt met zijn 'it has a gun, that shoots lightning and shuriken!'.

Toch weet ik het nog niet... Ik wacht de reviews af in elk geval.

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Vampire,2264459
    Ze heeft zelfs pistolen aan haar benen. Het zal me niks verbazen als Yahtzee dit het stoerste spel na Painkiller noemt met zijn 'it has a gun, that shoots lightning and shuriken!'.

Toch weet ik het nog niet... Ik wacht de reviews af in elk geval.
    Ja, de game is absurd.

Ze kan aanvallen met haar haren, transformeren in dieren, heeft pistolen op de voeten, ik zag in de trailer een of ander maf wapen (tonfa's?) waar raketten uitkwamen, er gaan soms portalen open waaruit lompe zooi komt en als het goed is wordt het een 60 fps game.

Ik begin toch wel warm te lopen voor de pure waanzin die deze game gaat bieden.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik miste trouwens dit:

Quote Originally Posted by Nu
    Designer Bayonetta houdt van '˜achterwerk" bij vrouwen

AMSTERDAN - Kenichiro Yoshimura, designer van Bayonetta, heeft het een en ander verteld over het ontwerpen van het hoofdpersonage in deze game. 'Ik wilde vooral Bayonetta"s achterwerk perfect hebben. Ik hou nou eenmaal van dat soort dingen', aldus de designer van PlatinumGames.

Volgens Yoshimura was zijn werk niet bepaald moeilijk, maar heeft hij dus vooral gelet op het aantrekkelijke uiterlijk van Bayonetta.

'Om eerlijk te zijn doe ik eigenlijk helemaal niets bijzonder technisch', zegt de designer.

Vrouwelijke vormen

'Waar ik me vooral op heb gefocust waren de ontwerpen die Mari Shimazaki had getekend. En met name dan haar lange ledematen, kleine hoofd en haar prachtige vrouwelijke vormen.'
    Wat een gast.

Pankēkigēmu Masemium's Avatar
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Not my type
    There is a point where we needed to stop and we have clearly passed it, but let's keep going and see what happens.

Permanently disappointing Wolfwood's Avatar
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Masemium,2264539
    Not my type
    Good, more for me then! \o/

I think I'm in love!
    I got punched in the face and all I got is this lousy black eye.

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

1UP heeft een preview online gezet met daarin ook nog eens 4 gameplay filmpjes.

Whahahaha, het eerste filmpje op de tweede pagina. Ik had nog nooit gezien hoe het eruit zag als ze al haar haar inzette voor een aanval, maar dit is te absurd. _o_ Als ze niet te veel van die waardeloze platformstukken zoals in DMC 3+4 in de game stoppen dan kan het bijna niet meer stuk.

Member Fell Beast's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben ook wel erg benieuwd naar deze game.

Eerste keer dat ik hem zag dacht ik wtf is dit maar nu ik meer dingen erover lees en zie komt mn interesse toch wel

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1230 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Ben benieuwd, ziet er goed uit. DMC 4 is plezant, maar niet echt de topper die ik binnen het genre zoek.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Chris0478
    Guest
    http://www.gametrailers.com/game/bayonetta/6772

E3 gameplay trailer.

Lijkt mij dus gewoon een topper, dmc 4 vond ik ook al een spektakel. Vooral mbt het steeds behalen van een betere tijd/score.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Chris0478,2267110
    http://www.gametrailers.com/game/bayonetta/6772

E3 gameplay trailer.

Lijkt mij dus gewoon een topper, dmc 4 vond ik ook al een spektakel. Vooral mbt het steeds behalen van een betere tijd/score.
    Het probleem van DMC vind ik dat de vijanden met echt TE wazig zijn. Regelmatig heb ik echt zoiets van 'WTF?' en dat vind ik niet cool. Bij een spel als Ninja Gaiden Sigma heb je gewoon ninja's en demons enzovoorts, wat ik cool vind, maar bij DMC heb je een pluten zak, met stro en een zeis als voet of whatever. Echt te vaag en dat haalt er voor mij veel lol vanaf.

Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Is er bekend of er een demo of XBL en PSN komt?

Ben niet bekend met DMC serie, en dit ziet er wel tof uit maar wil niet blind kopen

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ga dan eerst DMC ergens kopen, want je mist wel wat. \o/

Ik vind voice-acting ernstig slecht en vind vrouwelijk hoofdpersonages bijna nooit boeiend. Concept van DMC-serie was toffer. Een zoon van een demon-generaal en een vrouw. Dat was epic. Niet een of andere 20-jarige sarah palin die door is gedraaid tijdens berenjacht in alaska

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by TicTac,2267244
    Ga dan eerst DMC ergens kopen, want je mist wel wat. \o/

Ik vind voice-acting ernstig slecht en vind vrouwelijk hoofdpersonages bijna nooit boeiend. Concept van DMC-serie was toffer. Een zoon van een demon-generaal en een vrouw. Dat was epic. Niet een of andere 20-jarige sarah palin die door is gedraaid tijdens berenjacht in alaska
    Ga weg! Ga weg! [IMG][/IMG][IMG][/IMG][IMG][/IMG]

Member R0nnNL's Avatar
    Mentioned
    9 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: R0nn PSN ID: R0nnNL Steam ID: R0nn
    Minder leuk concept of niet, dat de game retestrakke gameplay heeft blijkt wel uit de verscheidene gameplay filmpjes die je op het net kunt vinden. Sowieso is 60 fps zo enorm heerlijk!

Deze game gaat het naar mijn gevoel helemaal waar maken, in tegenstelling tot Ninja Gaiden 2 en DMC4.

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Met dank aan GAF.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik zie de taglines nu al: 'Pixels have never been this hot'

Permanently disappointing Wolfwood's Avatar
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Primate Ryan,2268133
    It's love I tell you. Pure, unadulterated love!
    I got punched in the face and all I got is this lousy black eye.

Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Game-designer van Ninja Gaiden haalt uit naar Bayonetta Uitgegeven:8 juni 2009 16:30
    Laatst gewijzigd:8 juni 2009 16:30

AMSTERDAM - Tomonobu Itagaki, de man achter de Ninja Gaiden-games, heeft hard uitgehaald naar de game Bayonetta van Platinum Games. Volgens Itagaki zouden mensen hem voor gek verklaren als hij een dergelijke game zou maken.

'Als ik een vergelijkbare game had gemaakt zou men zeggen, '˜Wat een idioot, kan hij niets anders maken?" Nou, dat is in grote lijnen mijn mening over die Bayo-nog wat game', vertelt de voormalige baas van Team Ninja.

Ook laat hij weten niets te zien in het hoofdpersonage van de game. 'Ze is toch volledig bedekt met haar? Ik weet het niet, meneer Kamiya zal wel erg veel door zijn hoofd hebben spoken', zegt Itagaki. 'Hoe dan ook, ik zal hem in de eerste plaats een oog laser-operatie aanraden. Zo krap bij kas zal hij toch niet zitten?'

Bayonetta staat gepland voor een release later dit jaar en verschijnt voor de PlayStation 3 en de Xbox 360.

Hmm beetje jaloers die gast?

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Fell Beast,2269163
    Standaard Itagaki gepats en gebrabbel
    Laat die kerel nou maar eerst eens met een constante 60 fps game komen en dan zien we wel weer verder. De framerate in Ninja Gaiden was echt waardeloos, vooral als je op een hogere moeilijkheidsgraad ging spelen en dat kan echt niet in zo'n game waar het draait om reflexen en snelle combat.

En Itagaki moet nodig wat zeggen met zijn opgeblazen-tieten fetish.

Maar goed, Itagaki is Itagaki en dit hoort een beetje bij hem.

Member tante soesa's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hij is gewoon een beetje boosssssssss.

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Voor als je een idee wil krijgen van de combos in de game:

http://www.gametrailers.com/video/co...ayonetta/51765.

Primaatje wil deze game stiekem toch wel een beetje heel erg graag hebben. NU!

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik wist dat dit spel ver ging, maar een rocketlauncher aan haar benen die ze kan afschieten? Je kunt ook TE ver gaan.

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Vampire,2273802
    Je kunt ook TE ver gaan.
    De thread voor God of War 3 is die (--->) kant op.

Ze gebruikt haar haren om een enorme draak te vormen die haar vijanden oppeuzelt terwijl ze zelf vrijwel naakt toe staat te kijken en je vindt wat rocketlaunchers op de benen overdreven?

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Primate Ryan,2273806
    De thread voor God of War 3 is die (--->) kant op.

Ze gebruikt haar haren om een enorme draak te vormen die haar vijanden oppeuzelt terwijl ze zelf vrijwel naakt toe staat te kijken en je vindt wat rocketlaunchers op de benen overdreven?
    Meh, heb het filmpje niet uitgekeken, vond het een saai filmpje. Ik weet niet of dit een spel voor mij wordt, ik ben bang van niet eigenlijk.

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Vampire,2273820
    Meh, heb het filmpje niet uitgekeken, vond het een saai filmpje. Ik weet niet of dit een spel voor mij wordt, ik ben bang van niet eigenlijk.
    Dat zit ook niet in hetzelfde filmpje. Ik heb het ook niet afgekeken, omdat ik het niet allemaal al hoef te weten maar het laat wel wat geinige combo's zien om een indruk te geven. Voor de echte actie zijn er de andere trailers nog.

Ik kan me ook wel voorstellen dat deze game niet voor iedereen is. Hmmm. Nee, eigenlijk kan ik dat niet.

Deze game is voor iedereen!

Supertof toch?

The Chosen One
    Guest
    Hmmm denk dat ik deze toch ook maar wat beter in de gaten gaan houden....
    !@#$ nog een game....

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Op de blog van bayonetta is er een stukje geschreven over het toevoegen van de effecten met daarbij ook een tweetal filmpjes om de game zonder en met effecten te vergelijken:

http://platinumgames.com/2009/07/06/...ing-bayonetta/

Lees ook even hoe de conversaties verlopen tussen Kamiya en zijn onderdanen.

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

29 oktober in Japan, volgende week in Europa. (laat me dromen)

Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ah nee he ze gaan toch niet weer flikken dat EU zo achter komt, 1 week is prima maar meer niet!

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Bayonetta komt hier pas in 2010.

Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bron?

Als dat zo is heb ik maar 1 must have game in het najaar, AC2

EDIT: heb het al gevonden op internet, Japan krijgt het dus wel in oktober US en EU moeten wachten

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Lol, alle bedrijven geven aan dat ze het te druk hebben en verschuiven alles naar 2010, waardoor er bijna niets meer uitkomt dit jaar en we een overkill aan goede games krijgen in 2010 :')

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Vampire,2284056
    Lol, alle bedrijven geven aan dat ze het te druk hebben en verschuiven alles naar 2010, waardoor er bijna niets meer uitkomt dit jaar en we een overkill aan goede games krijgen in 2010 :')
    Concurreren met grote (online) games is gewoon niet fris aan het eind van het jaar. Zeker niet als het om games als Modern Warfare 2 gaat, die helaas ontzettend veel aandacht krijgen.

Maar er komen nog genoeg titels hoor:

-Voor de Wii heb je bijvoorbeeld NSMB 2 en nog wat kleinere (maar daarom niet oninteressante titels als Cursed Mountain, Silent Hill, Rabbids, Muramasa, A Boy and his Blob en Dead Space: Extraction.

-Voor de 360: Forza 3, Halo ODST, de tweede uitbreiding voor GTA 4 (die ook in de winkels verkocht gaat worden samen met de eerste uitbreiding en waar je geen GTA 4 voor nodig hebt!)

-Voor de PC: De nieuwe STALKER, misschien Starcraft en nog een aantal titels waar veel mensen niet van gehoord hebben denk ik.

-Voor de PS3: Uncharted 2, Ratchet & Clank 19, Demon's Souls, Ninja Gaiden Sigma 2 (denk ik? heeft nog geen datum?)

-Multi: Modern Warfare 2, Batman, Dragon Age, Alpha Protocol (hmmm?), Borderlands, The Saboteur, Blur, Assassin's Creed 2, Brí¼tal Legend, Tekken 6, Marvel Ultimate Alliance 2, Left 4 Dead 2, Splinter Cell: Conviction.

-Voor de NDS natuurlijk nog Scribblenauts. Verder weet ik niets van PSP en NDS.

Op zo'n moment komen die threads goed van pas. Al moet ik nog wel wat updaten, zeker na afgelopen week.

Al met al is Bayonetta de enige verschoven game waar ik het jammer van vind. Ik wil dat spel écht spelen. Voor de rest heb komt er nog genoeg uit en zeker als je aardig wat systemen hebt staan is het aanbod nog steeds enorm.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Er zijn zeker een stuk of 8 spellen verschoven naar 2010. En Demon's Souls komt (in elk geval voorlopig) niet in Europa uit.

Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bayonetta en Heavy Rain wil ik echt spelen. Maar vooruit dan maar.

AC2 is genoeg voor heel het najaar voor mij MW2 zit ik niet zo op te wachten, ben er wel klaar mee. Mischien voor een leuke aktie in een winkel voor 30-40 euro neem ik hem mee

Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Weer twee nieuwe filmpjes die laten zien wat de voormalige GotY 2009 in petto heeft:

Combos op kunstschaatsen

Gameplay: vlindervleugels, guillotines en bazige bazen

Bayonetta, ik zal je missen dit najaar. [IMG][/IMG]

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    115 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Boxart:

Tags for this Thread