User Tag List

Page 1 of 37 1 2 3 11 ... LastLast
Results 1 to 40 of 1449

Thread: De Grote Rock & Metal thread

ex-Moderator Lord Vampire's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Lord_Vampire

De Grote Rock & Metal thread

We zijn toe aan deel 5! Zebby sloot deel 4 af met het volgende:

Quote Originally Posted by Zebby,2342373
    Nieuw nummer van Dark Tranquillity te beluisteren, album komt februari \p/

http://www.myspace.com/dtofficial

Tracklist:
    1. At The Point Of Ignition
    2. Dream Oblivion
    3. The Fatalist
    4. Life Without
    5. Zero Distance
    6. Her Silent Language
    7. Shadow In Our Blood
    8. Surface The Infinite
    9. The Grandest Accusation
    10. I Am The Void
    11. Iridium

Klinkt wel stoer, nog een tikkie melodischer dan voorheen. Hoop dat ze weer wat dameszang erdoor gooien, altijd goed! Jammer dat het wat trager lijkt, maar tis maar 1 nummer, shit can still happen!

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ArkaineNL PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    Wut? Wut! WUT?!!!!!!

\o/

Kvlt and tr00! Disarmonia Mundi's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat nieuwe nummer is strak zeg.

De intro deed me alleen heel erg aan Scar Symmetry denken.

Carspotting Rogue's Avatar
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oef, dat klinkt echt superlekker ja!

Doet inderdaad aan Scar Symmetry denken, wat nooit slecht is.

Rooie reus Dina's Avatar
    Mentioned
    191 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: DinaDani
    Dat nieuwe album van Rammstein knalt lekker zeg. Topplaat!
    Bitches like smiley faces.

Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Dina,2342990
    Dat nieuwe album van Rammstein knalt lekker zeg. Topplaat!
    Klopt, al is het 2e deel van de CD stukken zwakker dan het eerste. En zo goed als Mutter is ie niet vind ik, al vind ik Haifisch tot nu toe wel hun beste nummer ooit eigenlijk.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Disarmonia Mundi,2343003
    Klopt, al is het 2e deel van de CD stukken zwakker dan het eerste. En zo goed als Mutter is ie niet vind ik, al vind ik Haifisch tot nu toe wel hun beste nummer ooit eigenlijk.
    Het tweede deel is inderdaad veel zwakker, viel me gister ook weer eens op. Hij haalt het nog lang niet bij Rosenrot overigens (en al helemaal niet bij Mutter natuurlijk, zoals je al aangeeft).

En ik hou niet van hun Engelstalige nummers zoals Amerika en Pussy. Het klinkt nergens naar.

Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Amerika kan nog net, maar Pussy vind ik een beetje t kinderachtig. Kijk, Rammstein is niet de meest serieuze band, maar dit vond ik niet om aan te horen.

Ook mis ik nummers die ik lekker mee kan raggen op mijn 4-strings stuk hout, op Mutter had je er daar een hoop van: Links 234, Ich Will, Feuer Frei, Zwitter, Rein Raus..

Op Reise, Reise vind ik Los en Keine Lust wel leuk, mede omdat ik bij Keine Lust altijd de keyboard partij erbij doe op sommige stukjes.

Maar bij deze plaat... tja, Rammlied, Waidmanns Heil. Haifisch is geniaal, maar geen ouderwetse ragger.

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vanavond eigenlijk in 013 Christmas Metal Meeting, maar met dit weer ga ik echt niet rijden, aangezien er niet gestrooid wordt op een zondag. Rotterdam ligt helemaal onder als ik kijk op camera beelden, dus wss ligt er tussen Dordt/Breda/Tilburg gewoon een laag sneeuw Hoop dat ze beetje sportief gaan doen en het af lassen, want ik denk dat mensen die meer dan 20km moeten rijden niet gaan komen...

Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lande is er toch? Da's wel de moeite waard, geweldige zanger. Ook Christina Scabbia is aanwezig, ook niet verkeerd om tegenaan te kijken.

Daarnaast komt U.D.O. hoorde ik, lekker foute metal.

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Juist ja, ging vooral voor mevrouw Cristina. Ben uiteindelijk toch maar niet gegaan, na de 2e sneeuwbui lag er hier voor zo'n 15 centimeter sneeuw. Jammer, maar zo te zien krijgen we dmv korting nog een soort compensatie.

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Nu aan't beluisteren (en de nieuwe EP), tot zover zit er een lekkere snelheid in, mis de diepe grunts, stijl is gelijk aan het vorige album.

Ook in de playlist:

Mix van Evanescence, Lunatica en Nightwish.

Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    TIG heeft echt een ongelofelijke kutcover, maar het schijfje is oke. Jammer dat Strid er niet zo heel veel werk in heeft gestoken, toch een beetje te merken.

Maar ach, het is een goede plaat, alleen geen echte stap vooruit.

Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Remember when melodic death metal used to be original? Remember when In Flames was a name to be reckoned with in the underground death metal community? These days it"s harder and harder to be surprised by melodic death metal, notice I said 'death metal.' Playing watered down Gothenburg or melodic metalcore does not equate to death metal, and I have stressed this all too much on this site, so I won"t weigh down this review going off on a subject that has been beaten to death. Nonetheless, true, melodic death is fairly rare so when I discover an album that echoes the true spirit of death metal with creative melodies, I can"t help but take notice. One such recent discovery is in the form of Cormorant from California. Combining Swedish melodic death, Skeletonwitch, and a healthy helping of The Lord Weird Slough Feg, Cormorant and their debut Metazoa have sparked a curiosity on the Web that could lead to some big things for these Californians.

Metazoa isn"t just a melodic death album as I so diligently expressed, it also contains doses of folk and classic metal elements that add some lovely layers to the album as a whole. 'Salt of the Earth' is very much reminiscent of Opeth"s finest work, while 'Uneasy Lies the Head' exacts positive influence from fellow Californians, Slough Feg, who are known for melding folk and traditional elements into a form of metal that few have really perfected. I don"t know if Cormorant have taken Slough Feg"s music as a direct influence, but the fact that they are able to, consciously or not, combine traditional influences with the extreme so seamlessly is by far the band"s biggest draw. As far as Opeth goes, the progressive downplay that they are so good at is also notable on Metazoa. Another influence that stands out quite broadly for me is that of Skeletonwitch. While a relatively new band themselves, Skeletonwitch have honed their art of thrash and black metal while maintaining the swing and swagger of traditional metal. For Cormorant to bring so many great influences together under one roof, how could they possibly fail?

What I find absolutely shocking is that this fantastic album is self released. I know I bring this up quite a bit, but it never fails to surprise me when a superb album is brought into the limelight by a band and no one else. Yes, the production suffers a bit from this, but even that gap of self financing vs label financing is growing smaller with access to quality personal recording technologies. In the right hands, a small time underground act can release a quality product that the average consumer will appreciate as much as the highly polished efforts of bigger acts on major labels. Metazoa represents a new age in metal, and in all truth, is the essence of what metal is, putting out a product that has NOTHING to do with mainstream success, but rather what the band and like minded appreciators want to hear.

Cormorant are set to do big things with or without a label, but truth be told, I highly doubt these guys will be without a label come winter. In fact, I bet there are labels pining for these guys as we speak, before this album is even set to hit the shelves. Should they take a deal? Well, let"s put it this way, the negotiations will be in the favor of Cormorant, because they have shown they can release a fucking beauty of an album without 'The Man' butting in to take their share of the profits, which could very well be all of it depending on the size of the label. I can"t recommend Metazoa enough, this could re-shape the future of melodic death metal in America, simple as that. Fuck melodic Christian metalcore clones! Buy Metazoa instead!

Fuck! Iedere melodic deathmetal liefhebber is gewoon verplicht om dit te luisteren, verdomme!

Senior Member Bakema-NL's Avatar
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nieuwe Dark tranquility komt meteen in huis, Unsun is ook wel lekker.

Deze wil ik jullie niet onthouden...
    http://www.youtube.com/watch?v=ElYwUY60UYw

En ook October falls is een prettig orkestje...
    http://www.youtube.com/watch?v=LNSVoKjkKIg
    Can't live with them....then fuck them! :p

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: STEAM_0:1:11048896
    Iemand deze al gecheckt?

I likes!

Along for the ride Silicon Knight's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Obsidian,2344250

Fuck! Iedere melodic deathmetal liefhebber is gewoon verplicht om dit te luisteren, verdomme!
    Jeuses, vette plaat!

Opperzeikerd Primate Ryan's Avatar
    Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: primate_ryan
    Inderdaad! Lekker luistervoer.

Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Disturbed,2344605
    Die zanger klinkt als die gast van Eluveitie!

Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Album cover en kleine teaser voor het (nog niet opgenomen) van Sabaton. Brace yourselves.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Sylosis klinkt supervet Disturbed!

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hmm, The Isolation Game klinkt toch best aardig. Stuk minder "wall of noise awesome" dan Mind Tricks, maar zeker niet onaardig. Unsun doet het ook goed (ook bij gf), ze heeft een leuk accent <3

Word ook steeds verliefder op oude Draconian nummers, wat een prachtige muziek is dat. The Cry of Silence en The Amaranth (niet demo versies) bijvoorbeeld, damn. Als die ooit ergens gaan spelen in de buurt van NL rij ik daar wel een stukje voor!

Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Hi XXXX,
    Thanks so much for your order! Your copy of Metazoa was sent this week via the USPS in Petaluma, CA. I hope you enjoy it.
    All the best,
    -Arthur

Dit gaat dus over Cormorant-Metazoa. Na de CD tig keer geluisterd te hebben op Youtube heb ik maar besloten om hem via hun eigen site te bestellen. Het kwam uiteindelijk neer op 12 euro (17 dollar) inclusief verzendkosten (vanuit de VS) dus dat valt te overzien. Eens kijken wanneer ik hij arriveert. Inzetten kan vanaf nu. Ik zet een weekban in op de derde week van februari.

Capture the moment! masterwillems's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Primate Ryan,2349344
    Hi XXXX,
    Thanks so much for your order! Your copy of Metazoa was sent this week via the USPS in Petaluma, CA. I hope you enjoy it.
    All the best,
    -Arthur

Dit gaat dus over Cormorant-Metazoa. Na de CD tig keer geluisterd te hebben op Youtube heb ik maar besloten om hem via hun eigen site te bestellen. Het kwam uiteindelijk neer op 12 euro (17 dollar) inclusief verzendkosten (vanuit de VS) dus dat valt te overzien. Eens kijken wanneer ik hij arriveert. Inzetten kan vanaf nu. Ik zet een weekban in op de derde week van februari.
    Jij hebt ook geen vertrouwen in het post systeem Ik zeg maximaal 8 dagen en dan heb je hem (mits ze hem nu direct hebben opgestuurd natuurlijk o:])

Carspotting Rogue's Avatar
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Flyleaf - Memento Mori

Dat mens heeft echt zo'n onwijs lekker strotje...erg lekker album weer. o^

Member Eufonie's Avatar
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Releases van 2010 waar ik momenteel al naar uitkijk:

Lamentations of the Ashen - In The Burden Of The Heart's Plaint

Burzum - Belus

Fornicatus - Vive Memor Leti
    Klik

Vargnatt - Leraikha
    ?

Verder nog de aankomende albums (waarschijnlijk) van Zahrady Ticha, Trist ( ), Lustre en Cause of Death: Suicide. In ieder geval een jaar om naar uit te kijken

Banned
    Mentioned
    61 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik wil die neue Shining!

Member Eufonie's Avatar
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik begin Shining een beetje zat te worden.

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    one, that old one ' Christian Alvestam ' has been busy with a ton of new projects of his own. Among them is the very promising Solution.45, a band that also features Mikko Hrkin (Cain"s Offering, ex- Sonata Arctica, Kotipelto), Jani Stefanovic (Miseration, Essence Of Sorrow), Tom Gardiner (Hateform, ex- Mors Principium Est), Anders Edlund (Angel Blake), and Rolf Pilve (Miseration).

Solution.45 are currently in the studio recording their debut album. According to an update sent by the band exclusively to MetalSucks, the music is 'just about done' and Christian is currently finishing up his vocals. The record will be completely finished and mastered by the end of December, and should see a release this Spring via AFM Records and Marquee/Avalon. The cover artwork will be done by Pr Olofsson, the artist behind the latest Immortal and The Faceless album covers. The album will also feature a few guest appearances, including a few vocal spots by Mikael Stanne of Dark Tranquillity. Neat-o!

Check out a 7 minute teaser of demo material at Solution.45"s MySpace page. It"s good stuff.

-VN
    http://www.metalsucks.net/2009/11/23...tal-explosion/

Want!

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: STEAM_0:1:11048896
    Herinneren jullie nog Eluveitie? Die awesome band uit Zwitserland? Nadat 2 bandleden de band verlieten (onder andere de vocalist, die de band juist zo tof maakte) vond ik de band magertjes. Maar ze hebben zich toch mooi bewezen dat ze het wel weer kunnen met een nieuw nummer...

Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oude sound is weer terug, netjes!

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Shear

Rustige melodeath/goth combo, female fronted. Klinkt helemaal niet slecht, al had het wel een tikkeltje harder gemogen naar mijn zin! Ze heeft wel een fijne stem, maar op een CD (nu is't pas een EP) misschien wat eentonig, hoor weinig uithalen.

http://www.myspace.com/shearofficial

@Eluveitie, de zanger was naar Ensiferium toch (of kwam van?) Dat nieuwe nummer klinkt idd best lekker, is dat al de andere zanger? Lijkt op een kortademige versie van de andere

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Chrigel Glanzmann is nooit weggeweest toch? Hij zit al sinds de start van de band in 2002 bij Eluveitie. Alleen op Evocation I - The Arcane Dominion is hij bijna nergens te horen, hij doet meer muziekinstrumenten daar en weinig zang. Er is wel een bassist/zanger weggegaan, maar die deed alleen maar achtergrondzang volgens mij.

@Zebby: De oude zanger van Ensiferum richtte zich fulltime op Wintersun, waar dit eerst gelijktijdig liep.

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Vampire,2351368
    Chrigel Glanzmann is nooit weggeweest toch? Hij zit al sinds de start van de band in 2002 bij Eluveitie. Alleen op Evocation I - The Arcane Dominion is hij bijna nergens te horen, hij doet meer muziekinstrumenten daar en weinig zang. Er is wel een bassist/zanger weggegaan, maar die deed alleen maar achtergrondzang volgens mij.

@Zebby: De oude zanger van Ensiferum richtte zich fulltime op Wintersun, waar dit eerst gelijktijdig liep.
    En rond Wintersun is het al VEEL te lang stil

Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Zebby,2351402
    En rond Wintersun is het al VEEL te lang stil
    Stel je niet aan, de laatste release is maar net iets meer dan 5 jaar geleden verschenen en er is een jaar terug nog een post op hun site geplaatst. ()

Member Eufonie's Avatar
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Inderdaad, bij Burzum heeft het ook 11 jaar geduurd.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Immortal kon er ook wat van met 7 jaar.

Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Om vervolgens met een best teleurstellende album te komen.

Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik vind hem wel cool. Het kan beter, maar ik luister hem nog wel regelmatig, dus vind ik hem goed genoeg.

Mentioned
    35 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by masterwillems,2349348
    Jij hebt ook geen vertrouwen in het post systeem Ik zeg maximaal 8 dagen en dan heb je hem (mits ze hem nu direct hebben opgestuurd natuurlijk o:])
    Hij is vandaag gearriveerd, dus ik zat er ontzettend naast.

Tot over een week.

Tags for this Thread