Succession
Living+
<3
En nu?
Succession
Living+
<3
En nu?
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
1883 ?
"His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
Ik ben op dit moment Commissaris Rex aan het volgen. Ik heb namelijk de eerste 2 seizoenen op DVD. 1 aflevering zit er helaas niet op en dat is 'Eindstation Wenen' waarin bekend is gemaakt hoe Richard Moser het 2de baasje wordt van Rex. Gelukkig heb ik die op een losse DVD die ik kreeg bij een spaaractie van een supermarkt.
Klein weetje: In de aflevering 'Amok' is er een gastrol voor Gedeon Burkhard als Stefan Lanz. Later speelt Gedeon Burkhard de hoofdrol als Inspecteur Alexander Brandtner.
Jammer dat er nooit een Rex / Wolff cross-over is gemaakt. Met een Derrick cameo om het af te maken
8 al gezien? Wat een kansloze aflevering. We completely zoned out. Er een kinderachtig Fox news / Trump verhaal uit het niets doorheen gooie.. het was zo stom, oninteressant en basaal. Dat ik er gewoon een beetje boos over ben. Writer's strike ofzo? Vind het sowieso op één aflevering na ontzettend teleurstellend dit seizoen met oninteressante corporate verhaaltjes en deals. Alsof je mensen een kaartspel ziet spelen die er ontzettend druk mee bezig zijn. Het gaat dan heel de tijd over het kaartspel, wat me nauwelijks interesseert. Terwijl ik de mensen aan tafel interessanter vind.
Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.
Huh? Ik denk niet dat de writer's strike überhaupt nog invloed heeft gehad over het verloop van S4. Deze hele presidentskandidaatsrace heeft uiteindelijk invloed op het verloop van de deal. Jeryd Mencken geeft Ken en Roman de mogelijkheid om de gehele deal te blokkeren. In de vorige aflevering probeerde Ken nog hetzelfde te bereiken via de adviseur (Nate) van de andere kandidaat. Deze hele show is niets meer dan een langdurig schaakspel sinds S1E1 en in mijn ogen niets meer dan de achterliggende motivatie van de mensen aan de tafel.
"It is a strangely common habit for people to keep trying to play the games that they think they should enjoy instead of re-examining what it is that they enjoy about gaming." - u/Racketmensch
Het wordt ons allemaal te corporate. We zijn regelmatig gewoon het spoor kwijt van welke aandeelhouder / belanghebber dit nu weer is en welke divisie van het bedrijf deze verkoop nu weer over gaat, het is een hoop heen en weer gebel en mensen die kamers en en uit stormen, board meetings, deals, koersen. "volgens mij moet dit nu spannend zijn"... but we already checked out. Het is niet een kwestie van begrijpen maar van willen begrijpen.
Daarnaast heb ik toch wel regelmatig het idee dat de karakters scherp geschreven zinnetjes van een team schrijvers aan het opdreunen zijn, dan dat het realistisch is dat men zo snel allerlei snappy remarks klaar heeft. Is het amusant, ja, is het realistisch, nee.
Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.
Lupin III, part 4 [Cruncyroll]
Ik ken het personage Lupin III vooral van de film Castle of Cogliostro, dus ik was enthousiast toen ik zag dat Crunchyroll een serie van deze anime-meesterdief beschikbaar had gesteld. Het is een vrolijke, felgekleurde serie met afleveringen van 20 minuten, waarin het plot niet te serieus wordt genomen. Te meer omdat de serie herkenbare nummers gebruikt uit genoemde film. Vrolijke serie, waar het gaat om het cartoony vermaak ipv. het plot, en zeer geschikt om eens een aflevering te draaien als je niks te doen hebt.
Dat gaat een tijd goed, maar de willekeur van het plot (en bijbehorende plot-twists) wordt ergens halverwege tot op drie kwart van de serie oud en vermoeiend. De lol en spanning raakt er van af als je weet dat Lupin en vrienden zich door willekeurige verhaaltwists altijd uit een situatie weten te redden. De serie probeert dit te compenseren door steeds absurdere en gezochtere plots te presenteren, maar de laatste drie afleveringen zijn haast onkijkbaar door hun vergezochte plots, die eigenlijk niks meer te maken hebben met het thema van dieverij (is dat een woord? ).
Desalniettemin, zeker een serie die ik kan aanraden voor de mensen die op zoek zijn naar vrolijk en laagdrempelig vermaak. Maar verwacht niet teveel van de tweede helft.
En ps. Wie Castle of Cogliostro nog niet heeft gezien; maar daar werk van!
Nou, deze clusterfuck krijgt vooralsnog ook een ontknoping:
The Weeknd and Sam Levinson’s ‘The Idol,’ Starring Lily-Rose Depp, Plays Like a Sordid Male Fantasy
Slick and expensive looking, but smarmy as anything HBO has ever produced, the five-part series could be a softcore, female-focused inversion of the network's long-running 'Entourage.'
Variety
27% op de tomatenmeter‘Fantasie van vieze mannen’, ‘bewust grensoverschrijdend’: pers genadeloos over productie met Lily-Rose Depp
De film die tijdens het festival van Cannes voor de meeste rumoer zorgt zijn twee aan elkaar geplakte afleveringen van de HBO-serie The Idol. De productie met Lily-Rose Depp in de hoofdrol, de dochter van Johnny, wordt genadeloos neergesabeld.
AD.nl
Zal wel simpelweg absurd slecht geschreven troep zijn die met shocking value probeert te compenseren.
Het Weekend moet niet ineens gaan denken een échte schrijver te zijn. Schoenmaker blijf bij je synthesizertje.
HBO spint er qua aandacht vooralsnog garen bij.
"You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."
Wel zin in, zal snel duidelijk worden of het een clusterfuck is of ophef-want-clicks.
"His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."
Met lage verwachtingen eindelijk Boba Fett en zijn Boek gekeken, ter voorbereiding van Mando 3, en heb me er verrassend goed mee vermaakt. Eerste helft met die slagtandige rovers was erg leuk. Tweede helft verliest de serie focus dankzij Mando himself, en de laatste aflevering hoewel vermakelijk ontspoort volledig. Enige wat ze hadden mogen weglaten is die generatie Z scootergang, die vierde wand hadden ze mogen laten staan.
Meteen maar door met Mando 3.
Ik vond die Rancor gewoon te gek, altijd één van mijn favoriete wezens geweest in SW en dat je hem nu unleashed in goeie CGI ziet, ik was blij. Zwakste element van Boba Fett was Temuera Morrison, het is niet echt een acteur, meer een stunt double. Ik vond hem ook een beetje te oud voor de rol.
All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru
Zeer interessant, behandelt vele sterren van veel series die hier onlangs genoemd zijn.
Dikke aanrader op Max: Mrs Davis. Tagline is enige wat je moet weten, gewoon blind ingaan. Een non gaat de strijd aan met een AI. Damon Lindelof van The Leftovers heeft meegeschreven en veel van z'n thema's komen erin voor, maar met een meer komische inslag.
Straks geen Barry en Succession meer.
Leegte.
"It is a strangely common habit for people to keep trying to play the games that they think they should enjoy instead of re-examining what it is that they enjoy about gaming." - u/Racketmensch
Succession
Ondanks een paar sterke afleveringen stelde het laatste seizoen teleur. Voor mijn gevoel hadden de laatste twee seizoenen in één gekund. de overname deal duurde net allemaal te lang waardoor je de investment in de karakters kwijt raakt. Einde vond ik eerlijk gezegd ook niet enorm sterk. Als geheel wel een prima serie in zijn stijl en acteerwerk. Maar schiet net te kort om tot de grote der aarde te worden gerekend.
Last edited by RPGer; 29th May 2023 at 15:35.
Gisteren het einde gezien. Ik kan me hier volledig in vinden. Wil hem zelfs iets verder oprekken, want ik vond S3 en S4 allebei minder dan 1 en 2 (die wel absoluut top waren). Als de gebeurtenissen tot een seizoen waren versmolten had dat veel meer body gehad. Nu voelde veel afleveringen als herhalingen van zetten. De zoveelste discussie tussen de sibs waarin ze elkaar dezelfde dingen verwijten. En de zoveelste backstabscène of kontlikscène waarin directieleden elkaar de loef afsteken. Daar was ik wel klaar mee.
Uiteindelijk vond ik afl 9 het hoogtepunt van seizoen 4, want dat was wel een hele sterke op emotioneel vlak. De apotheose is overigens wel precies wat ik hoopte, maar die zag je inmiddels van ver aankomen omdat Tom vanaf einde S3 ineens een enorme ontwikkeling doormaakt. Emotioneel is de eindscène grandioos. Die hand in die auto <3 How the tables have turned, Shiv (wat een tyfuswijf).
Enorm van Succession genoten en zwaar kut dat het klaar is. Maar ook wel prettig dat het is afgerond.
Lord Serafin: @*NERAZZURRI* Het klopte wat je zei
Wat ik voornamelijk raar vond aan het einde was de spontane afbouw van sommige personen. Ineens kwamen er feiten uit verleden naar boven die zaken veranderen (dood van jongen in auto) zonder enige reden waarom dat ineens bekend en duidelijk is. Daarnaast de verdere verkleutering van Roman.... veels te weinig uitgediept imho. De uiteindelijke acties en keuzes zijn prima te verklaren alleen de stappen ervoor mist bij mij wat extra uitwerking. Uiteindelijk had ik het meeste met die oud-investeerder in de rolstoel met zijn dochter (of liefde whateffs).... ik wil het verkocht hebben en door... het is uitgespeeld
All in all een rollercoaster van een serie. Iedereen is kut, maar toch hoop je... tegen beter weten in...
Last edited by Geops; 30th May 2023 at 16:18.
Het lijkt gewoon alsof er plotseling een einde geschreven moest worden, omdat ze dachten.. Verdraaid Logan moet uit de serie geschreven worden. Ik heb namelijk geen idee of bekend was dat Bryan uit de serie zou gaan of niet, maar zo voelde het dit seizoen wel. Alles uit het niets
De laatste tijd heb ik een aantal series gekeken die hier meerdere keren zijn aangeraden.
Met name op HBO. Fijn dat HBO het regelmatig bij 1 goed seizoen houdt, en er niet een geforceerd 2e seizoen achteraan gooit.
The Night Of
Een interessant verhaal over een moord en rechtzaak die daarop volgt. De serie is over het algemeen vrij traag en ingetogen, toch heb ik elke minuut zeer geboeid zitten kijken. Een heel fijne rol van vooral John Turturro ook.
I Know This Much Is True
Een rauwe serie over een tweeling die nogal wat ellende meemaken en hebben meegemaakt. Beide broer worden knap door Mark Ruffalo gespeeld, met name de steeds verder opborrelde frustratie. Er is geen ruimte voor vrolijkheid, maar dat mag de ‘pret’ niet drukken.
Big Little Lies S1 en 2
Een aantal top actrices, die ik desondanks niet in elke film nog helemaal serieus kan nemen (Kidman in the Northman bijvoorbeeld). Maar in deze serie als verwende, upper class vrouwen zijn ze echt perfect op hun plek. Met een fijne hoeveelheid zelfspot en humor zelfs. De structuur, en dat je dus weet dat er iets ergs gaat gebeuren, maakt seizoen 1 erg leuk en spannend. Seizoen 2 is daarna eigenlijk vrij overbodig, maar zeker niet slecht.
The White Lotus S1 en 2
Heerlijk. Heel veel leuke en scherpe dialogen tussen een hele partij kleurrijke en zeer imperfecte mensen.
Vooral seizoen 1 vond ik bij vlagen hilarisch. Het super gestreste ‘ontspannen’ constant, heerlijk versterkt door de bijzondere muziek. Met name Armand vond ik geniaal gespeeld.
Seizoen 2 richt zich nog iets duidelijker op een thema. Dit seizoen vond ik minder grappig maar verder zeker even sterk en kleurrijk.
The Bear
Zeer chaotisch en rauw, maar met geloofwaardige personages die steeds interessanter worden.
Upload
Begonnen met Upload. Er zitten een aantal leuke ideeën in. Maar na bovenstaande series is het niveau van deze serie echt even wennen.
Vooral heel voorspelbare dialogen en 13 in een dozijn acteerwerk.
The White Lotus
Haha, geweldige serie. Ben bijna klaar met S1, maar het kijkt heerlijk weg.
One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin
Een maat van me zei ga jury duty kijken is een leuke serie. Ik heb twee afleveringen gekeken en ik wil mijn tijd terug krijgen. Wat een saaie kut serie zeg. Echt een waste of time
Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan
https://www.youtube.com/@Coola_the_Koala
Ted Lasso
Het is de absolute tegenpool van Succession, een mierezoete, maar slim geschreven show, één waarbij de charme van de karakters en de feels simpelweg onweerstaanbaar zijn. Prima te kijken met moeder de vrouw, die nog minder heeft met voetbal dan ik, maar regelmatig in tranen was. Drie seizoenen ook wel fijn, stoppen op je hoogtepunt. Al heeft het laatste seizoen een paar miskleuntjes, zitten er ook de beste afleveringen tussen van de hele serie wat leidt tot een grandioze finale.
Ben je na al het backstabben binnen Waystar even toe aan een positievere blik op de menselijkheid, look no further. Ik denk als geheel dat ik er zelfs nog wel meer van heb genoten dan die drie verwende kleuters van Logan Roy, omdat het me op het einde niet meer boeide wie dat kutbedrijf uiteindelijk in handen kreeg, Hier zat ik met sjaaltjes te wuiven en op de bank te krijsen voor de voetbalfinale van coach Ted Lasso. GO RICHMOND!!
Succession ook afgerond hiero. Prima serie, maar mist wel echt diepgang m.i. Het halfbakken jargon kan niet verbloemen dat er onder motorkap niets meer dan een roddel-gedreven soap over - zoals hierboven streffend wordt gesteld - materialistische narcisten te vinden is.
"Yeah like...euhm...just....euhm...fucking make dat due diligence happen man". Dus....
Inmiddels wel écht aan het genieten van Arnold (maar niet kijken als je Pumping Iron niet eerder zag!)
Last edited by Morrigun99; 11th June 2023 at 10:45.
"You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."
The Idol episode 2: Was al beter dan de eerste. Serie heeft al meteen wat meer vorm en mijn vermoedens beginnen te kloppen over sommige karakters.
Ben bezig met een re-watch van the Wire [HBO Max]. Zeer solide poltieserie, en het herinnert me er aan wat een groot gemis het overlijden van Lance Reddick is: hij speelt zijn rol fantastisch!
Ik nader eind S1 van In Treatment. En dat is steengoed wat mij betreft. Tuurlijk, casussen en karakters worden gestereotypeerd, gechargeerd, geromantiseerd; hoe je het noemen wil. Dat geldt ook voor de therapievorm. Soms vind ik, als psycholoog, de eindeloze suggestieve vragen en het theoretiseren bloedirritant. Maar dat weegt niet op tegen hoe intens de gesprekken kunnen zijn. Hoe mooi en waardevol de relatie en de zoektocht van therapeut en cliënt soms worden uitgebeeld. En hoe ontzettend on top of their game de acteurs zijn. Dit is toneelacteren pur sang. Zo puur en dicht er op.
Het is echt genieten imo. Aanrader.
Lord Serafin: @*NERAZZURRI* Het klopte wat je zei