User Tag List

Page 38 of 42 FirstFirst ... 28 36 37 38 39 40 ... LastLast
Results 1,481 to 1,520 of 1658

Thread: [Algemeen] Documentaire thread

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    798 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Denk dat het juist wel goed is dat nu door Trump die absurde focus op politici en hun seksleven in Amerika wat is gebroken. Van Trump glijden dingen af die in het Clinton tijdperk ondenkbaar waren.
    Ik kan niet wachten

Member macc's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    Overleven in de Chaos

Tegenlicht aflevering. Wel de moeite waard.

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Top, even een moment vinden om terug te kijken.
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by macc View Post
    Overleven in de Chaos

Tegenlicht aflevering. Wel de moeite waard.
    Gezien. Interessante kijk op deze tijd. Wat controversieel misschien want sociologie en cultuurwetenschappen, maar toch.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    209 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Icarus (2017) gekeken. Als het onderwerp niet serieus was, bijzonder grappig bij tijd en wijle.

Aanleiding was deze 'documentaire' overigens

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

De grote dataroof
    • VPRO •

Shoshana Zuboff ontsluiert Google en Facebook en onthult een genadeloze nieuwe fase van het kapitalisme waarin de burger als grondstof fungeert. Hoe kan hij de zeggenschap over zijn data terugkrijgen?
    bron

Pokťmon Go (link met CIA/keyhole) en Nest komen ook nog even langs. Pfff.

[edit] afgekeken. Surveillancekapitalisme. Schrikbarend weer. Absolute aanrader om even te kijken.
    Last edited by Like-a-Bunny; 28th October 2019 at 10:47.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    bron

[edit] afgekeken. Surveillancekapitalisme. Schrikbarend weer. Absolute aanrader om even te kijken.
    Dood eng.

Bij mijn vorige werkgever heb ik - via onze 'ethische hackers' - ook zaken voorbij zien komen...je hart slaat over.
    Echt bizar: ZO veel data...die we ZO makkelijk afgeven...waar in potentie ZO veel kwaad mee kan...

pffff

Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nieuwsgierig: Ben je, sinds je tot die conclusie bent gekomen, anders met je eigen data omgesprongen?

Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat is in mijn geval ook beroepsdeformatie. Maar ja...ik ben veel voorzichtiger/bewuster van keuze's met impact op mijn persoonsgegevens geworden.

Member n00b_0wnage's Avatar
    Mentioned
    73 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zojuist de documentaire ook gekeken. Eigenlijk wil je het helemaal niet weten. Toch vond ik die film/documentaire van 'Snowden' een stuk heftiger.
    Last edited by n00b_0wnage; 28th October 2019 at 15:09.

Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by n00b_0wnage View Post
    Zojuist de documentaire ook gekeken. Eigenlijk wil je het helemaal niet weten. Toch vond ik die film/documentaire van 'Snoden' een stuk heftiger.
    Ja, maar dŠŠr zit een Defensie/Spionage/CIA component in. In die hoek kun je het verwachten (hoe ingrijpend ook).

Als je dat vergelijkt met onschulde consumenten software en wat die verzamelt.

We mogen best een beetje trots zijn op de stoere EU en haar GDPR hoor...

Member macc's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    bron

Thanks. Even bekijken.

Member n00b_0wnage's Avatar
    Mentioned
    73 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Ja, maar dŠŠr zit een Defensie/Spionage/CIA component in. In die hoek kun je het verwachten (hoe ingrijpend ook).

Ik weet niet of je het toevallig ook gezien hebt, maar tot en met de 2e (of was het zelfs 3e?) lijns connecties checken vind ik nogal heftig.

2e lijns betekent al: als ze mij verdenken, en wij hebben contact via het forum, dan geeft dat het recht om een volledige tap te doen op jouw moeder. Dat is toch bizar.

Nouja, we drijven misschien wel een beetje af van het topic, maar ik ga het toch gewoon zeggen:

Het blijft natuurlijk altijd de kwestie van privacy versus (geveinsde) veiligheid. Maar waar ligt de grens? En waarom betekent dat dat de CIA maar alles mag maken?

Along for the ride Silicon Knight's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Dat is in mijn geval ook beroepsdeformatie. Maar ja...ik ben veel voorzichtiger/bewuster van keuze's met impact op mijn persoonsgegevens geworden.
    Laat me raden, je werkt in finance?

Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Silicon Knight View Post
    Laat me raden, je werkt in finance?
    Neejeh...Risk & Compliance (En nu: nadruk op Privacy).

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    959 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Medialogica

Handboek voor haatzaaiers

Onderzoek naar hoe op sociale media een geraffineerd spel van haatzaaien en polarisatie is ontstaan en wie daar belang bij hebben. Een spel met online handleidingen waarin staat hoe je je mening kan doordrukken en tegenstanders monddood maakt. Hoe kan het dat complottheorieŽn, zoals 'omvolking' - linkse politici zouden plan hebben gesmeed om 'originele' bevolking van Nederland te vervangen - steeds meer mainstream worden? Hoe worden media bespeeld hierin mee te gaan? En heeft de journalistiek hier wel een goed antwoord op?
    https://www.npostart.nl/medialogica/.../VPWON_1292189

Ook ruimte voor Gamergate en de link met alt-right.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    651 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    https://www.npostart.nl/medialogica/.../VPWON_1292189

Ook ruimte voor Gamergate en de link met alt-right.
    Gekeken, beetje rommelig en veel te kort om echt diep in te gaan op alle onderwerpen die langskomen maar de eindconclusie was natuurlijk altijd al luid en duidelijk.

Ryu Hayabusa Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    90 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wordt de theorie van omvolking ook daadwerkelijk ontkracht of blijft het alleen maar bij het benoemen van spoken? De uitkomst blijft hetzelfde, of het nou een complot is of niet.

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Wordt de theorie van omvolking ook daadwerkelijk ontkracht of blijft het alleen maar bij het benoemen van spoken? De uitkomst blijft hetzelfde, of het nou een complot is of niet.
    Benoemen vooral en de rol van de media zelf erin. Het gaat allemaal weinig de diepte in, maar het zet e.e.a. weer even op de kaart. Maar dat is de insteek van het programma ook niet.

Mentioned
    798 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wordt de theorie van omvolking ook daadwerkelijk ontkracht.
    Het bestaan van Midden Aarde en Sauron's invloed op het wereldtoneel is volgens mij ook nog nooit officieel ontkracht. De vraag is of je daar mankracht op moet zetten.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    90 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Massa-immigratie en een laag geboortecijfer verandert de etnische samenstelling van een land anders wel op de lange termijn. En dan hebben we het over 100-200 jaar. Tegen die tijd kunnen blanken een minderheid in veel Europese landen zijn als bepaalde trends zich voortzetten. Dat is geen complottheorie. Niet dat ik hiermee zeg dat er een complot is, ik heb het nu enkel over de uitkomst van massa-immigratie en een laag geboortecijfer bij de oorspronkelijke bevolking.

Maar goed, dan kom je weer bij het volgende punt: vrijwel iedereen aan de rechterzijde van de VVD wordt door bepaalde media als alt-right versleten terwijl die mensen zelf ook een hekel aan het volk heb wat daadwerkelijk onder die noemer geschaard kan worden, dan kom je in veel gevallen bij echte Nazi's uit.

Enfin, ik zal de docu vanavond of morgenavond eens bekijken. Mijn punt is vooral dat veel zaken en journalisten onterecht in een bepaalde hoek worden gedrukt, ook wat GamerGate betreft en zeker in deze gepolariseerde tijd, niet dat alt-right geen probleem is want dat is het wel degelijk.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 26th November 2019 at 13:14.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    651 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Toch was het wel tekenend hoe Wu zich aan mensen profileert als "die Brianna Wu van Gamersgate".

Mentioned
    798 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Massa-immigratie en een laag geboortecijfer verandert de etnische samenstelling van een land anders wel op de lange termijn. En dan hebben we het over 100-200 jaar.
    Tja migratiestromen zijn van alle tijden. 200 a 300 jaar geleden leefde er ook een heel andere bevolking in AustraliŽ en de Verenigde Staten.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Je kunt je alleen zorgen maken om minder blanken dan niet-blanken als je ergens, bewust of onbewust, denkt dat niet-blanken slechter zijn dan blanken.

Dan kun je lang of kort lullen over alt-right en in een hoek gedrukt worden, maar die associatie creŽer je zelf, Gaunter.

En verder wat RPGer zegt.

Mentioned
    798 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by *NERAZZURRI* View Post
    Je kunt je alleen zorgen maken om minder blanken dan niet-blanken als je ergens, bewust of onbewust, denkt dat niet-blanken slechter zijn dan blanken.

Dan kun je lang of kort lullen over alt-right en in een hoek gedrukt worden, maar die associatie creŽer je zelf, Gaunter.

En verder wat RPGer zegt.
    En denk maar zo, aan al die criminele Sicilianen en Italianen die Oost-Amerika binnen stroomde met bootladingen tegelijk (!), hebben we toch The Godfather en The Sopranos te danken.

Wat eens werd gezien als een plaag, is nu cultureel erfgoed.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    90 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wat een onzin, Nera. Dat is jouw gedachtengang. "Oh ik kan mij geen andere reden bedenken dus moet het dat wel zijn."

Sociale cohesie, cultuur, religie en politiek zijn al een aantal zaken die je rigoureus verandert met zo'n extreme mate van massa-immigratie. Tevens verdiend ieder volk op Aarde een thuis en is het wmb. onwenselijk dat er de potentie is dat Europese volkeren minderheden in eigen land worden want dat is wel degelijk goed mogelijk.

En daar mag men best kritisch over zijn, iets kan namelijk ook te extreem of te snel gaan. Maar dit wordt doorgaans meteen met zoiets als de alt-right geassocieerd en op 1 hoop gegooid met dergelijke mensen. Catch my drift?

Niw, ik zal het vandaag of morgen even bekijken. Misschien is het wel een hele genuanceerde docu, wie weet, maar in mijn ervaring worden termen als alt-right vaak te makkelijk op personen geplakt terwijl de desbetreffende mensen vaak een nog grotere hekel aan het daadwerkelijke alt-right (Planet ZOG volk) hebben dan de mensen aan de linkerzijde.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 25th November 2019 at 16:25.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    651 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maar wanneer je kijkt naar de cijfers valt het allemaal vooralsnog best mee en is de term massa immigratie wel wat dramatisch. Tevens is verandering van alle zaken die je noemt onvermijdelijk, immigranten of niet.

Mentioned
    90 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Maar wanneer je kijkt naar de cijfers valt het allemaal vooralsnog best mee en is de term massa immigratie wel wat dramatisch. Tevens is verandering van alle zaken die je noemt onvermijdelijk, immigranten of niet.
    Uiteraard, ik wil ook helemaal niet dat NL stilstaat, een vaak gehoord en aangehaald argument in deze discussie, maar 40.000 (voor zover bekend) vrouwen die zonder clitoris en binnenste schaamlippen in NL wonen is dan ook weer niet wenselijk om even een extreem voorbeeld te noemen. Of moske√ęen die tot kilometers ver hun religieuze gebrul laten horen - Ik ben een athe√Įst en heb een hekel aan religie. Als mensen het willen bezigen achter de voordeur, good for you, maar het hoeft het straatbeeld niet te veranderen en dat zal gebeuren als er jaarlijks zoveel religieuze mensen binnenstromen. Dan krijg je ook met achterlijke partijen als DENK te maken, wat tevens wel degelijk als de lange arm van Erdogan gezien kan worden. Of etnische conflicten die feitelijk ge√Įmporteerd worden.

Als wij mensen op mentaliteit en vrije, liberale waarden zouden selecteren zouden heel veel mensen gewoonweg niet in dit land wonen. Er zijn namelijk ook keerzijdes en die zouden eigenlijk ook in de hele immigratie-discussie betrokken moeten worden. En gezien er nu al zo achterlijk en infantiel met terechte kritiek en vragen omgesprongen wordt in de media en politiek, wil ik niet weten hoe dit over 100 jaar zal gaan.

Overigens zeg ik het nogmaals: het kan mij echt niet schelen wat voor kleurtje iemand heeft maar het kan ook te snel en extreen gaan.

Mentioned
    798 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Als wij mensen op mentaliteit en vrije, liberale waarden zouden selecteren zouden heel veel mensen gewoonweg niet in dit land wonen.
    Als wij mensen op mentaliteit en waarden zouden selecteren zouden we neo-nazi's zijn en niet heel liberaal ;-)
    Ik kan niet wachten

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    651 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat is het dus, de cijfers zeggen iets anders. De instroom aan moslim migranten is niet zodanig groot dat van een omvolking sprake is, het grootste gedeelte zijn tenslotte Europese migranten (Polen etc). Bovendien zijn de problemen die jij aanhaalt (moskeeŽn bijvoorbeeld) een consequentie van een gebeuren dat voor jouw geboorte plaats vond. Het is niet alsof moskeeŽn als paddestoelen uit de grond schieten. Er zijn 450 moskeeŽn in Nederland, en hoewel religie natuurlijk een ouderwets instituut is wat in een moderne samenleving eigenlijk steeds minder voet aan de grond heeft, en door het verschil in cultuur zou het maar zo kunnen zijn dat over een aantal honderd jaar het moslim geloof het grootste geloof is puur omdat de rest krimpt, vind ik niet dat je het die bevolkingsgroep mag ontnemen. Bovendien zijn de meeste moslims, of ze nu in fabeltjes geloven of niet, vrij vredelievend en niet representatief voor de extreemrechtse groepering.

Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat een onzin, Nera. Dat is jouw gedachtengang. "Oh ik kan mij geen andere reden bedenken dus moet het dat wel zijn."

Sociale cohesie, cultuur, religie en politiek zijn al een aantal zaken die je rigoureus verandert met zo'n extreme mate van massa-immigratie. Tevens verdiend ieder volk op Aarde een thuis en is het wmb. onwenselijk dat er de potentie is dat Europese volkeren minderheden in eigen land worden want dat is wel degelijk goed mogelijk.

En daar mag men best kritisch over zijn, iets kan namelijk ook te extreem of te snel gaan. Maar dit wordt doorgaans meteen met zoiets als de alt-right geassocieerd en op 1 hoop gegooid met dergelijke mensen. Catch my drift?

Niw, ik zal het vandaag of morgen even bekijken. Misschien is het wel een hele genuanceerde docu, wie weet, maar in mijn ervaring worden termen als alt-right vaak te makkelijk op personen geplakt terwijl de desbetreffende mensen vaak een nog grotere hekel aan het daadwerkelijke alt-right (Planet ZOG volk) hebben dan de mensen aan de linkerzijde.
    Nee dat is niet mijn gedachtengang. Jij benoemde huidskleur als factor. De dingen die je nu noemt zijn wat anders.

Verder vind ik de aanname dat een ‘volk’ een homogene groep zou zijn ook een bijzonder vreemde aanname. Kijk bijvoorbeeld naar hoe jij en ik al verschillen over politiek en allerlei andere zaken.
    Last edited by *NERAZZURRI*; 25th November 2019 at 20:33.

Mentioned
    798 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zo'n heropvoedingskamp hŤ voor moslims.

Niet eens zo slecht idee hoor. Meteen weer vingertje wijzen naar die Chinezen, maar die zijn zo dom nog niet.

Ik zou het dan iets positiever noemen, transformatie faciliteit oid.

Vind ik wel gelijke monniken, gelijke hoofddoeken, dus ook die gereformeerden erbij. Beetje Darwin erin gooien, hup.

My 2cts.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

13th

Hoewel ik vind dat de hoofdstukken in dit verhaal wel erg losjes aan elkaar geplakt worden, is dit een zeer indrukwekkend overzicht van het ontstaan van de massa-opsluiting en het gevangeniswezen als verdienmodel in de USA. Simpelweg walgelijk, onmenselijk, biased (raciaal uiteraard) en ontwrichtend.

Vers Vlees Slowghost's Avatar
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mini-serie When They See Us is een mooi complement op die docu, ook van Avan DuVernay. Gaat over een aantal zwarte jongens in Central Park die onterecht de bak in worden gegooid.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    95 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    798 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nice, die man heeft echt zijn hele cast in elk van zijn films overleeft.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Slowghost View Post
    Mini-serie When They See Us is een mooi complement op die docu, ook van Avan DuVernay. Gaat over een aantal zwarte jongens in Central Park die onterecht de bak in worden gegooid.
    Ja geweldig. Die had ik eerder al gezien. Was andersom vast nog krachtiger geweest.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    959 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Tell Me Who I Am

What if every memory that haunts you could be erased? What if something truly horrific had happened to you and the person who loves you most could wipe that from your mind? Would you want them to? This is the ethical dilemma that 18-year-old Marcus Lewis faced when his identical twin Alex awakened after a motorcycle accident and Marcus was the only person Alex recognized. With no memories at all, Alex relied entirely on his brother as he tried to understand who he was. Working from an autobiography by the twins, Perkins and the Lewis brothers craft a powerfully cinematic adaptation that helps the audience explore their incredible story and remarkable 35-year post-accident journey. It's a profoundly moving examination of memory and trauma, personal responsibility and, ultimately, love.
    Staat op Netflix. Erg sterke documentaire, de manier hoe ze het in beeld brengen alleen al. Je ziet al vrij snel aankomen wat het "geheim" is maar dat maakt het verhaal niet minder. Is er wel eentje waar je beetje in goede stemming voor moet zijn want is zwaar onderwerp, ben er zelf twee dagen boos van geweest

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Klinkt interessant! Ik zet hem klaar.

Tags for this Thread