User Tag List

Page 34 of 37 FirstFirst ... 24 32 33 34 35 36 ... LastLast
Results 1,321 to 1,360 of 1445

Thread: [Algemeen] Documentaire thread

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    527 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    The Two killings of Sam Cooke.

Interessant verhaal over het leven en dood van een absolute baas in de muziek.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    FYRE: The Greatest Party That Never Happened

OK NETFLIX I GET IT, recommended for me, trending, most watched!!

Ik klik wel... jezus.

De trailer laat feitelijk het meeste wel zien, stelletje Amerikaanse lamlullen proberen een festival te organiseren op een onbewoond eiland met veel blote wijven.

Uiteindelijk een zeer vermakelijke 1 1/2 uur om de spiertjes te kietelen om rijke succesvolle mensen op hun bek te willen zien gaan.

Nja... succesvol...
    Ik kan niet wachten

Blessing upon friends! Masemium's Avatar
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Wat kan je nog meer over die blote wijven vertellen?
    Your mileage may vary.

Vers Vlees Slowghost's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kijk ook ff die doc van Hulu, Fyre Fraud. Die geeft een stuk meer inzicht in de misdrijven die daadwerkelijk gaande waren.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1178 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Slowghost View Post
    Kijk ook ff die doc van Hulu, Fyre Fraud. Die geeft een stuk meer inzicht in de misdrijven die daadwerkelijk gaande waren.
    Ga ik in ieder geval wel doen. Die op Netflix vond ik weinig diepgaand.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    1178 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Tv-recensie Frank Heinen

Klem aan de kade is zo’n documentaire die je naar je opstandshooivork doet grijpen

De documentaire Klem aan de kade (KRO-NCRV) van Esther Janmaat en Olaf Schuur was gisteravond precies 40 minuten onderweg toen een vrouwenstem zei: ‘Dannnn geef ik het woord aan de heer Jan Griffejoen.’

Een oudere heer – snor, lichtblauwe trui, leesbril op de neus – liep naar de doorzichtige katheder met de microfoon. Hij zuchtte, legde zijn papieren neer en stak van wal.

‘Geacht college, sinds 1969 woon ik op mijn huidige...’ Zijn stem brak. ‘Ik kan het niet’, zei Jan Griffejoen. Hij maakte een gebaar en liep het beeld uit.

Zijn toespraak bleef achter op de katheder.

Jan woont op een woonboot. Net als Diana en *Andrť en de anderen aan de kade. Ze wonen er al tientallen jaren, in alle rust. Maar die rust is voorbij. Het geld is gekomen, met plannen en bouwtekeningen en graafmachines om de wereld langs dit stukje Amstel naar eigen inzicht te herscheppen.

‘En nou motten wij opzouten’, zegt Andrť, als hij zijn hond uitlaat tussen de bouwputten. Het worden allemaal hotels.

De boten aan de kade zijn jaren gedoogd, en toen ze eindelijk gelegaliseerd werden, zodat Jan en Diana en Andrť en alle anderen niet langer zonder officiŽle toestemming in het luchtledige van onoordeelkundig beleid ronddobberden, spande de projectontwikkelaar een proces aan. En won.

Wat volgt, is een eindeloze carrousel waarin gemeente, projectontwikkelaars en de mensen van de kade samen rondjes draaien. Het gaat om vergunningen, persoonsgebonden overgangsrecht, formalisaties en brieven waar niemand ‘ene klote’ van begrijpt. Klem aan de kade volgt de verwikkelingen op de voet, in het spoor van mensen die weigeren zich te laten wegjagen, al zetten ze een glinsterend bedrijfspand op hun lip, een gematerialiseerde bierkaai met een dakconstructie waar het regenwater zů van afstroomt dat het lijkt alsof Jan z’n boot bij elke bui wordt gewaterboard door het grootkapitaal.

Jan eet intussen een ‘pak Valdispert per dag.’

Diana rekent voor wat de veranderingen inhouden. Heel d’r leven gewerkt, maar zonder ligvergunning is haar boot ‘een lachertje’.

Alle onzekerheid verandert de kadebewoners. Ze ogen strijdbaar, ze bezoeken raadsvergaderingen en ze ontcijferen brieven vol ambtelijke abracadabra. Ze kruipen steeds dichter naar elkaar toe, vormen ťťn front. Maar steeds als de camera doordraait en alleen nog de blikken vangt, wordt de radeloosheid zichtbaar. In hun ogen staat het soort angst dat cynisch maakt.

Klem aan de kade behoort tot het specifieke genre van documentaires die je naar je speciale opstandshooivork doen grijpen. Langzaam ga je naast de mensen aan de kade staan, ook omdat de tegenpartij een vage figuur in de verte blijft. Een zeldzame ‘tegenstander’ die goed in beeld komt, is iemand die bij Andrť de geluidshinder komt meten – een scŤne die rechtstreeks uit een Jiskefet-magazijnopruiming moet komen.

En aan het eind herhaal je wat Jan zegt, nadat hij overstuur achter het spreekgestoelte is weggehold.

‘Die kķtgemeente.’
    bron

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Netflix docu over aluhoedjes die geloven in een platte aarde. Laat de lage IMDB score of het onderwerp je niet afschrikken, ik vond hem reteboeiend. Met name om te zien hoe zoiets kan ontstaan en uitgroeien tot een fenomeen in het internet tijdperk. Hoe het hedendaagse wantrouwen in gezag en staat, gecombineerd met een totale intellectuele misleiding mensen kan brengen om met hart en ziel voor deze "zaak" te gaan strijden. Maar ook de keerzijden van hun "succes", de haantjes aan het roer, elkaar gaan beschuldigen onderdeel te zijn van een conspiracy, bij dating sites voor flat earth believers had ik het niet meer. Prachtig, frustrerend en zelfs ontroerend tegelijk, maar juist heel goed dat hier een docu over is gemaakt wmb.
    Last edited by RPGer; 26th February 2019 at 19:54.
    Ik kan niet wachten

Valar Morghulis Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Ik heb zelden met zoveel walging naar tatoeŽerders en, met name, diens tatoeages gekeken. Vooral die Italiaan is gewoon een psychopaat en sadist.

Wat heb je? ScreamGT's Avatar
    Mentioned
    93 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ScreamGTNL PSN ID: ChrissInkyCross
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post

Ik heb zelden met zoveel walging naar tatoeŽerders en, met name, diens tatoeages gekeken. Vooral die Italiaan is gewoon een psychopaat en sadist.
    Dit zijn dan ook gťťn tattoo artiesten in mijn ogen- of die van vele andere. Ik ken zelf een aantal mensen die tatoeŽren en dit heeft daar niks mee te maken, ze walgen er zelf ook van.
    Die mensen die hier aan mee doen zijn ziek, leuk projectje voor die twee idioten.
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Netflix docu over aluhoedjes die geloven in een platte aarde. Laat de lage IMDB score of het onderwerp je niet afschrikken, ik vond hem reteboeiend. Met name om te zien hoe zoiets kan ontstaan en uitgroeien tot een fenomeen in het internet tijdperk. Hoe het hedendaagse wantrouwen in gezag en staat, gecombineerd met een totale intellectuele misleiding mensen kan brengen om met hart en ziel voor deze "zaak" te gaan strijden. Maar ook de keerzijden van hun "succes", de haantjes aan het roer, elkaar gaan beschuldigen onderdeel te zijn van een conspiracy, bij dating sites voor flat earth believers had ik het niet meer. Prachtig, frustrerend en zelfs ontroerend tegelijk, maar juist heel goed dat hier een docu over is gemaakt wmb.
    Ook gezien. Ik vind dit soort ‘post truth’ gekkigheid zeer zorgwekkend.
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by *NERAZZURRI* View Post
    Ook gezien. Ik vind dit soort ‘post truth’ gekkigheid zeer zorgwekkend.
    Maar ik voelde ook medelijden en er kwamen voor mij een aantal ethische vragen naar boven. Die ene kerel die in tranen zei dat hij eindelijk een levensdoel had gevonden, helemaal gelukkig met zijn award. Wordt de gek gelukkiger door hem zijn illusie af te nemen? Pleidooi van die hippe wetenschapper in die kroeg vond ik ook erg mooi.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zeker, diezelfde dingen vroeg ik me ook af. Ik kreeg zo’n religiegevoel: aan de ene kant medelijden, maar aan de andere kant moeten ze er vooral in blijven hangen als het ze gelukkiger maakt. Aan de andere kant gaat de cybische Nera zich dan natuurlijk ook afvragen hoeveel doekoes ze voor al die YT-subscribers en merchandise krijgen.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zeker, diezelfde dingen vroeg ik me ook af. Ik kreeg zo’n religiegevoel: aan de ene kant medelijden, maar aan de andere kant moeten ze er vooral in blijven hangen als het ze gelukkiger maakt. Aan de andere kant gaat de cybische Nera zich dan natuurlijk ook afvragen hoeveel doekoes ze voor al die YT-subscribers en merchandise krijgen.
    Is dat minder erg dan doekoe krijgen als interim assistent-medewerker interne marketing & communicatie en uitzichtloos in een zinloze en en onbevredigende baan zitten?

En hoe erg is deze "business", Dat conventiecentrum heeft er weer een huurder bij. Die kerel draagt (hoop ik) netjes belasting af over zijn globe prullerij en investeert in duurzaam gereedschap. En zelfs dan, sinds wanneer is economisch toegevoegde waarde de maatstaf geworden om mensen op te oordelen?

Ik wil ze absoluut niet verdedigen, en ik zie ook de ongewenste effecten ervan (dat met die kid op het einde was behoorlijk eng) maar ik ben terughoudend om hier een moral highground in te nemen, als iets de docu goed doet is het juist de menselijkheid te laten zien van het hele gebeuren, en tegelijk ook ons eraan te herinneren in wat een verlichte en vrije tijd we feitelijk leven, waar we ook dankbaar voor mogen zijn.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nou, ik ben met je eens dat hier geld aan verdienen an sich niet erg hoeft te zijn, maar ik twijfel daarom wel aan de oprechtheid waarmee hij zijn standpunten uit en waarmee hij zijn publiek bespeelt. Als hij bewust een groter publiek creŽert om er geld aan te verdienen terwijl hij weet dat het bullshit is, is het pure misleiding.

Een beetje wat voor die televantelists of TV-mediums geldt, om een voorbeeld te pakken.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik denk eerder een misleid vs. een misleidend individueel. De grens daartussen is natuurlijk flinterdun.

Een tv evangelist zie ik nog als een charismatisch, flamboyant figuur die misbruik maakt van (goed) gelovigen. Maar dat lijkt nu niet echt meer nodig te zijn.
    Wat ik een wonderlijk fenomeen blijf vinden is dat mensen zichzelf zo kunnen radicaliseren in het internet tijdperk. Een youtube filmpje zien, een facebook post, dan hele theorieŽn gaan bouwen om de realiteit te veranderen ipv. hun eigen standpunten. Het is een soort academische misvorming, ieder komt met een stukje (absurde) theorie aan, en tezamen scheppen ze dit fenomeen/monster waar ze blijkbaar weer moeilijk uit kunnen of willen komen. Het heeft zeker iets sektarisch, maar dat is vaak gestoeld op oude conventionele religies, dit lijkt echt uit het niets te ontstaan.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik pleit er ook al tijden voor om op de middelbare school te starten met een stukje kritisch denken, psychologische valkuilen onderwijzen. Een vriend van me is ook helemaal in de rechtse anti-Soros anti mainstream media complottheorieŽn verzonken door internet. Hij kraamt echt de grootst mogelijke onzin uit, gewoon omdat ie geen kritisch vermogen heeft. Of nou ja, een zeer selectief kritisch filter waarmee hij de echte bullshit er niet uithaalt. En dat gaat verder dan de opinievorming die bij de ‘gezonde’ rechts/linksverhouding bestond tot een jaar of tien geleden.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik pleit er ook al tijden voor om op de middelbare school te starten met een stukje kritisch denken, psychologische valkuilen onderwijzen.
    +1
    Ik kan niet wachten

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    77 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik pleit er ook al tijden voor om op de middelbare school te starten met een stukje kritisch denken, psychologische valkuilen onderwijzen.
    Zoiets?

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Spot on ja.

Mijn god...

Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik weet niet wat erger is: Morrigun die hiermee impliciet aangeeft een Hart van Nederland-lezer/kijker te zijn of Nera die weer eens met zijn hoofd in zijn linksche reet zit. En toen ik dat verhaal over die vriend las zag ik aanvankelijk zo'n Alex Jones type voor me maar als je dan ziet dat dat nieuwsbericht alweer belachelijk wordt gemaakt begin ik te denken dat die vriend eigenlijk gewoon een hele toffe peer is.

Maar ik stel dan ook voor dat we in de toekomst landen in gaan delen op linkse en rechtse politiek incl. links en rechts onderwijs (neutraal doen wij natuurlijk niet aan, we zijn niet gek). Ik heb alvast even een kaart aangemaakt om een beetje een idee te geven hoe dit eruit zou kunnen gaan zien. Rood is enkel voor linkse politiek en blauw is enkel voor rechtse politiek. VVD'ers moeten trouwens in rode landen gaan wonen. Da's inmiddels al unaniem bepaald. Sorry.

Quote Originally Posted by ScreamGT View Post
    Dit zijn dan ook gťťn tattoo artiesten in mijn ogen- of die van vele andere. Ik ken zelf een aantal mensen die tatoeŽren en dit heeft daar niks mee te maken, ze walgen er zelf ook van.
    Die mensen die hier aan mee doen zijn ziek, leuk projectje voor die twee idioten.
    Oh nee, daar ben ik mij wel van bewust hoor. Alhoewel ik er zelf geen behoefte aan heb heb ik niets tegen mensen die hier (tatoeages) wel iets mee hebben.

Ik kwam het ook echt bij toeval tegen omdat ik wat rare Facebook profielen aan het bekijken was en zo bij die Frenkie NogWat (de Nederlander uit de korte docu) kwam en helemaal verbaasd was hoe die gast er uitziet maar tering, wat een bizar volk. Overigens wel typisch dat die Frenkie geen nieuwe foto's meer heeft geplaatst sinds zijn laatste bezoek aan die tent in ItaliŽ. Voor dat bezoek zat er tenminste nog enigszins wat symmetrie in al zijn tatoeages, nu is die gast al helemaal verminkt.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 28th February 2019 at 21:27.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    77 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Haha NEE. Maar 's morgens is de fles geven een saaie bezigheid + blijkt er vůůr half 7 niets op tv.
    ...dus ja...toen zag ik dit fragment.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Maar ik stel dan ook voor dat we in de toekomst landen in gaan delen op linkse en rechtse politiek incl. links en rechts onderwijs (neutraal doen wij natuurlijk niet aan, we zijn niet gek). Ik heb alvast even een kaart aangemaakt om een beetje een idee te geven hoe dit eruit zou kunnen gaan zien. Rood is enkel voor linkse politiek en blauw is enkel voor rechtse politiek. [size=1]VVD'ers moeten trouwens in rode landen gaan wonen. Da's inmiddels al unaniem bepaald.
    Ik stel voor dat we dat gewoon helemaal niet gaan doen en gewoon een beetje normaal met elkaar in de debat gaan, kijken of we ondanks de verschillen de wereld een beetje beter, schoner en vrediger kunnen maken.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Haha NEE. Maar 's morgens is de fles geven een saaie bezigheid + blijkt er vůůr half 7 niets op tv.
    ...dus ja...toen zag ik dit fragment.
    Ah ok, ik dacht al.

Ik wist trouwens niet eens dat Hart van Nederland een website had. Maar ja, de laatste keer dat ik daar nog iets of een aflevering van gezien heb was toen ik nog iedere zondag naar Reportage keek zo'n 9 jaar geleden (hoe heette die narrator ook alweer? Bierbroodbromspot? ).

Ik stel voor dat we dat gewoon helemaal niet gaan doen en gewoon een beetje normaal met elkaar in de debat gaan, kijken of we ondanks de verschillen de wereld een beetje beter, schoner en vrediger kunnen maken.

Kijk, daar ben ik het nou helemaal mee eens!
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 28th February 2019 at 21:34.

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Parasite : Het is ook een toffe peer. Het is niet voor niets een goede vriend.

Wat je verder allemaal impliceert negeer ik maar gewoon.

Mentioned
    1178 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

(hoe heette die narrator ook alweer? Bierbroodbromspot? ).
    Bierenbroodspot, ook wel geen-E.P. Hasselbach, want die is er niet meer.

Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Bierenbroodspot, ook wel geen-E.P. Hasselbach, want die is er niet meer.
    Oh ja Close!

De naam E.P. Hasselbach zegt mij overigens niet zo veel. Ik zie nu dat 'ie in 2008 overleden is dus wellicht nooit zo bewust meegemaakt als bijv. Bierenbroodspot (wat natuurlijk ook door die naam en stem komt). Ik zal binnenkort eens wat van zijn werk gaan bekijken.
    @*NERAZZURRI*

Ach, maak je maar geen zorgen. Een groot deel van mijn vrienden is links ťn ze zijn allemaal intelligent Maar goed, vrienden uitkiezen op (of uitsluiten om) politieke voorkeur is ook zo debiel. En ze respecteren mijn mening en visie en vice versa.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 2nd March 2019 at 15:13.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ach, maak je maar geen zorgen. Een groot deel van mijn vrienden is links ťn ze zijn allemaal intelligent Maar goed, vrienden uitkiezen op (of uitsluiten om) politieke voorkeur is ook zo debiel. En ze respecteren mijn mening en visie en vice versa.
    Politieke voorkeur is iets anders dan radicalisering / internet conspiracies.
    Ik kan niet wachten

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    265 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Ook daar zijn de meningen over verschillend

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

En precies die nuance haalde ik al aan in m’n initiŽle post. Maar toen voelde Parasite zich al aangevallen blijkbaar.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

En precies die nuance haalde ik al aan in m’n initiŽle post. Maar toen voelde Parasite zich al aangevallen blijkbaar.
    De Correspondent heeft er nu een heel lang artikel over toevallig, compleet met een klein onderzoekje over YouTube radicalisering/verrechtsing. Ik denk alleen niet dat het openbaar is ivm lidmaatschap.

https://decorrespondent.nl/9149/aanb...28853-0f710148
    Last edited by RPGer; 3rd March 2019 at 09:09.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gelezen ja. Heb dat artikel ook naar die vriend gestuurd. Die zag er meteen een soort links complot in waarin iedereen racist werd genoemd. Hij heeft het dan ook niet echt doorgelezen, alleen Ďgescandí.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gelezen ja. Heb dat artikel ook naar die vriend gestuurd. Die zag er meteen een soort links complot in waarin iedereen racist werd genoemd. Hij heeft het dan ook niet echt doorgelezen, alleen ‘gescand’.
    Ik ben dan ook voor om een linkse tegenbeweging te beginnen die vuur met vuur bestrijd. Aantal youtube filmpjes erop knallen met de volgende koppen:

ROB JETTEN SLOOPT THIERRY BAUDET IN DEBAT
    INTERNET KLIMAAT ONTKENNER GEKKIES IN HET NAUW
    GELE HESJES IDIOTEN ZETTEN ZICHZELF WEER VOOR LUL
    RECHTSE ELITE BESCHULDIGD BRUSSEL WEER EENS VAN ONZIN

Daarnaast een complottheorie starten over een random minderheid, ik noem maar wat, een IJslander die met zijn bierbrouwerij mensen rechtser maakt door een gen toe te voegen in het nu zo populaire alcholvrij bier.

Dan nog iets verzinnen wat de Europese Unie in een positief daglicht stelt...uhm.. lastig. Dan kom je al weer snel uit op vrede, veiligheid en een stabiele economie. Maarja daar trapt niemand meer in.
    Last edited by RPGer; 3rd March 2019 at 13:16.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat zet zaken wel in perspectief ja.

Ik ben voor.

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Behind the Curve gezien.
    Facinerend wel. Misschien ook wel zorgwekkend.

Ik vroeg me af en toe wel af of het niet gewoon zakenmensen waren die van de flat earth theorie een inkomstenbron hebben gemaakt, maar dat is dan weer een complot theorie an sich.
    Mooi ook dat er binnen de flat earth beweging alweer allemaal afsplitsingen ontstaan en het geheel net zo politiek aandoet als de grote boze wolf die zij zo verafschuwen.

Interessant om het ontstaan van een religie van dichtbij te zien. Dat gezegd hebbende: De grote houdelijke boeken vind ik inhoudelijk ook betrekkelijk ridicuul en achterhaald, maar dit slaat inhoudelijk zo vreselijk de plank mis dat het me toch verbaasd hoeveel volgelingen ze vinden.

Hoe dan ook, goede tip @RPGer . Goed om een kijkje in het hoofd van de complotdenker te krijgen i.p.v. het direct als onzin af te doen. Nu vind ik het echter nog grotere onzin .

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Stabiele economie, veiligheid. YouTube kanaal van Comedy Central kan wel wat goede content gebruiken.

Overigens,als je geen reet te doen hebt voor ruim 4 uur en je wilt in een hoofd van een complotdenker kijken:

Zit nu halverwege en gaat sneller voorbij dan je denkt. Wat een mannetje Deels is hij entertainment natuurlijk. Gaat die andere gast h'm ook nog beetje jennen dat aarde plat is, zelfs Alex Jones gelooft niet in die bs en krijg je surrealistische situatie dat hij gefrustreerd raakt van een andere samenzweringstheorie.
    Last edited by Culloden; 3rd March 2019 at 12:47.

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Culloden View Post
    Stabiele economie, veiligheid. YouTube kanaal van Comedy Central kan wel wat goede content gebruiken.

Overigens,als je geen reet te doen hebt voor ruim 4 uur en je wilt in een hoofd van een complotdenker kijken:

Zit nu halverwege en gaat sneller voorbij dan je denkt. Wat een mannetje Deels is hij entertainment natuurlijk. Gaat die andere gast h'm ook nog beetje jennen dat aarde plat is, zelfs Alex Jones gelooft niet in die bs en krijg je surrealistische situatie dat hij gefrustreerd raakt van een andere samenzweringstheorie.
    Dit zit in die platte aarde docu dus ook al vrij vroeg en ik vond dit ook wel een bijzondere scene:

Twee gasten die (bewust of onbewust) munt slaan uit het hele verhaal en daarin concurrerend met elkaar zijn. Waarbij de ene het vervolgens belachelijk vindt dat de andere hem ervan beschuldigd ingehuurd te zijn door Warner Brothers.. Echt "hoe komt hij daarbij" achtige teksten. Complot-inception. Uberhaupt is het natuurlijk een bizarre sneeuwbal.. Je kunt niet alleen maar geloven dat de aarde plat is, dat houdt automatisch in dat ongeveer alle instanties bedriegelijk zijn en hier ook nog ťťn of ander spannende reden voor hebben:-D.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat stukje met die Patricia in de auto was vooral erg bizar, waarbij ze zich dus letterlijk afvraagt:

"Als ik dus beschuldigd kan worden van allerlei conspiracies en dat ik voor de CIA werk, zou ik me bijna gaan aanvragen of ik zelf er niet naast zit met mijn conspiracies!"

Bijna hŤ.

@Culloden gister stukje zitten kijken, als entertainment heeft het wel degelijk waarde, maar 4 uur is echt zonde van mijn tijd. Moet wel zeggen dat Joe Rogan er bijzonder goed mee omgaat.
    Ik kan niet wachten

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja ik moet nu ook ff afhaken. Later verder mss. Probleem met z'n theorieŽn is dat er soms halve waarheden in zitten en in verleden overheden feitelijk plannen hadden die nu absurd in de oren klinken. Dat icm bijv die Chinese baby DNA die gemaakt is, of wetten die abortus na geboorte mogelijk maken, maken z'n theorieŽn dan minder gestoord. Je moet goed blijven opletten, onderscheiden en relativeren wat ie zegt want anders ga je van "hij is gestoord", naar "hij heeft wel een punt". En als dat stapje eenmaal genomen is en er gebeurt feitelijk iets wat ie zegt of hij wordt van sociale media geband (zeer kwalijk imo) , stilstaande klok heeft 2x per dag gelijk-principe, dan is 't nog maar klein stapje om toe te treden in die cocon van samenzweringen. Het lijntje tussen geniaal of gestoord is sowieso dun soms.

Elon Musk is ook zo'n type die tussen geniaal en gestoord hangt. Zijn aflevering over gevaren van ai word je niet vrolijk van en neem ik wat serieuzer. Bang zijn voor technologie is van alle tijden, eerst was 't de locomotief, toen de tv, later de mobiele telefoons, maar met alle data en intelligentie wat we nu in zo'n korte tijd aan 't verzamelen zijn en zelf prijs geven denk ik soms echt dat we doomed zijn zonder regulatie. De misbruik met de huidige technologie zijn oneindig, je ziet het zelfs nu al op kleine schaal dmv analytics tijdens verkiezingen, fake news, etc. We komen in een algemene staat van verwarring waarbij echt en nep door elkaar gaan en de som dan is dat we nog minder geloven. Dat verklaart mss deels waarom bijv flat earth zo'n serieuze beweging is geworden, dat worden er alleen maar meer.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    83 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387

Bizar phenomeen.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Culloden View Post
    Ja ik moet nu ook ff afhaken. Later verder mss. Probleem met z'n theorieŽn is dat er soms halve waarheden in zitten en in verleden overheden feitelijk plannen hadden die nu absurd in de oren klinken. Dat icm bijv die Chinese baby DNA die gemaakt is, of wetten die abortus na geboorte mogelijk maken, maken z'n theorieŽn dan minder gestoord. Je moet goed blijven opletten, onderscheiden en relativeren wat ie zegt want anders ga je van "hij is gestoord", naar "hij heeft wel een punt". En als dat stapje eenmaal genomen is en er gebeurt feitelijk iets wat ie zegt of hij wordt van sociale media geband (zeer kwalijk imo) , stilstaande klok heeft 2x per dag gelijk-principe, dan is 't nog maar klein stapje om toe te treden in die cocon van samenzweringen. Het lijntje tussen geniaal of gestoord is sowieso dun soms.
    Inmiddels 9m views. Zijn best bekeken aflevering ooit (?) iig een veelvoud van zijn interviews de afgelopen tijd. Ik weet niet of ik dat troubling of grappig moet vinden.
    Ik kan niet wachten

Tags for this Thread