User Tag List

Page 194 of 194 FirstFirst ... 94 144 184 192 193 194
Results 7,721 to 7,739 of 7739

Thread: Welke game(s) ben jij nu aan het spelen? [Deel 7]

Senior Member Baukereg's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Grindstone, weer helemaal opnieuw, nu op de PC. Zo verslavend! Iedere dag even een paar levels en de daily grind. RROOOAAARRWWW!
    Great haystacks my destiny!

I can haz cheescake ? nightwing01's Avatar
    Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: nightwing01
    Horizon forbidden West. Fu thunderjaw.... F.....U

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Elden Ring. Ik zit er potverdikkie lekker in! Topspelleke, al is het niet helemaal het beste van From. Maar genieten desalniettemin.

Tussendoor wat BF2042 in mijn uppie (:')) en Cyberpunken voor als ik de slaap niet kan vatten.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    150 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    No Mans Sky (PS4/PS5

Tijdens de launch geskipt. Na half jaar wel gekocht vanwege de ingevoerde verbeteringen. Toen iets van paar keer gespeeld. Het was mijn ding niet.
    Nu onlangs weer opgestart en erg ik ben erg positief over de game geworden.

Ik weet niet hoe ze dit geflikt hebben maar de game is enorm verbeterd. Op een paar vlakken hebben zij niet geheel waargemaakt wat ze ons min of meer deden geloven, maar op andere vlakken zijn ze enorm aan de verwachtingen voorbij gegaan.
    De singleplayer, aliens, Nexus gebeuren etc is prima uitgewerkt nu en hoewel het niet de perfecte game is, is het wel enorm vermakelijk.

In mijn ogen een zeer fijne game geworden en één die mij zoon en ik nog veel gaan spelen.

Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Bad North, een real-time tactics roguelite waarin je eilanden moet verdedigen tegen vikingen. Easy to learn en hard to master, waarbij het vooral draait om de juiste unit classes (shields, archers en pikes) tegen de juiste vijanden in te zetten. Ieder eiland kost hooguit een paar minuten waardoor het spel een lekker tempo heeft. Verslavender dan ik had verwacht. Full prices wel wat duur voor de beperkte content die het heeft, maar momenteel met -70% in de sales.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    The house in Fata Morgana

Het viel mij op dat de hoogst beoordeelde switch game op metacritic (score 96) een totaal onbekende game was voor mij. Na wat verder onderzoek leek het ook wel een game die in mijn straatje zou passen dus ik ben er maar redelijk blind in gestapt.

In feite is House in Fata Morgana een redelijk recht toe recht aan visual novel. Het is heel lineair met eigenlijk geen gameplay (los van een zeer beperkt aantal irrelevante keuzes die je kan maken). Het wordt voornamelijk verteld door middel van een verteller en dialogen, waarbij de grafische stijl heel minimaal gehouden is met een beperkt aantal achtergronden en afbeeldingen van de karakters.

Het schrijfwerk is echter op zo'n hoog niveau dat ik er vrijwel meteen volledig in gezogen werd (ondanks dat het begin zeker traag en onduidelijk is). Dit doet meer aan als een klassieker uit de literatuur denken dan een verhaal in een game. Zeer zware themas worden niet geschuwd en ik heb regelmatig vol horror door de dialogen zitten klikken. Het geheel wordt ook nog eens begeleid door een ijzersterke soundtrack die de emoties alleen maar hoger doen oplopen.

Ik snap niet dat dit niet meer hype heeft gekregen door de jaren (het origineel op de PC is uit 2012). Het is het beste wat ik ooit in een visual novel ben tegengekomen. Iedereen die een beetje liefde voor het genre heeft, zou dit op zijn minst moeten proberen.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Glory View Post

Het viel mij op dat de hoogst beoordeelde switch game op metacritic (score 96) een totaal onbekende game was voor mij. Na wat verder onderzoek leek het ook wel een game die in mijn straatje zou passen dus ik ben er maar redelijk blind in gestapt.

In feite is House in Fata Morgana een redelijk recht toe recht aan visual novel. Het is heel lineair met eigenlijk geen gameplay (los van een zeer beperkt aantal irrelevante keuzes die je kan maken). Het wordt voornamelijk verteld door middel van een verteller en dialogen, waarbij de grafische stijl heel minimaal gehouden is met een beperkt aantal achtergronden en afbeeldingen van de karakters.

Het schrijfwerk is echter op zo'n hoog niveau dat ik er vrijwel meteen volledig in gezogen werd (ondanks dat het begin zeker traag en onduidelijk is). Dit doet meer aan als een klassieker uit de literatuur denken dan een verhaal in een game. Zeer zware themas worden niet geschuwd en ik heb regelmatig vol horror door de dialogen zitten klikken. Het geheel wordt ook nog eens begeleid door een ijzersterke soundtrack die de emoties alleen maar hoger doen oplopen.

Ik snap niet dat dit niet meer hype heeft gekregen door de jaren (het origineel op de PC is uit 2012). Het is het beste wat ik ooit in een visual novel ben tegengekomen. Iedereen die een beetje liefde voor het genre heeft, zou dit op zijn minst moeten proberen.
    Thanks voor de tip! Ik heb nog 2 visual novels op mijn todo staan (nu bezig met AI Somnium Files) maar zag deze ook voorbij komen inderdaad.

En @Baukereg ja, Bad North ​is inderdaad erg fijn

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Thanks voor de tip! Ik heb nog 2 visual novels op mijn todo staan (nu bezig met AI Somnium Files) maar zag deze ook voorbij komen inderdaad.
    AI heb ik ook een paar jaar geleden al gespeeld. Een tof mysterie met een aantal mooie momenten en toffe twists. Ik zag dat deel 2 net uitgekomen is en ook goed ontvangen wordt. Daar was ik wel geïnteresseerd in ook.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

AI heb ik ook een paar jaar geleden al gespeeld. Een tof mysterie met een aantal mooie momenten en toffe twists.
    Ja, typisch Chunsoft (ben groot fan van 9 Doors 9 Persons 9 Hours). Alleen damn, die sexual innuendos zijn echt too much, en ik dacht wel wat te kunnen hebben wat dat betreft Maar als je daar doorheen kijkt... damn nice game.

Ik merk dat ik nogal van alles en nog wat speel nu. Zwengel tegenwoordig Overwatch weer regelmatig aan op PS4 of PC, en ook Hearthstone weer helemaal ontdekt. Damn wat ik hearthstone veranderd, dus erg fresh eigenlijk qua ervaring. Ook qua meta een leuk moment om in the stappen voor mijn gevoel.

Maar het maakt allemaal niet zoveel uit, want Last Call BBS is uitgekomen vandaag

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Booting as we speak

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post

Booting as we speak
    Hij is fijn

De game is een collectie van games, die allemaal een soort van retro 90s vibe om zich heen hebben. Sommige games zijn duidelijk wat meer zen (modeltje bouwen, solitaire), sommige zijn wat meer traditionele puzzelers, en sommige zijn echt straight-up zachlikes. Veel van de games hebben ook expres wat "vaagheid" er in zitten (net als vroeger!) waarbij je zelf maar moet uitvogelen hoe het precies werkt, nergens is het echt frustrerend though.

Can't wait om vanavond weer verder te gaan! Ik hoop ook ergens dat er nog wat extras in verstopt zitten. Maar tot nu toe heeft iedere zach game ook nog content updates gehad, dus ik ben benieuwd. Maar zelfs als dit het is, ik ben happy

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

En na 40+ uur door de main game heen. Er is nog een prequel en een sequel, maar ik ben wel even leesmoe denk ik. Jammer genoeg is de balans niet perfect en lijkt het verhaal soms moeite te hebben voortgang te houden met eindeloze dialogen tot gevolg (helaas een euvel dat vaker bij visual novels naar voren komt). Wat een ongelofelijk zwarte game is dit, er wordt je echt helemaal niets gespaard. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment zo emotioneel afgestompt was dat ik dacht er maar mee te stoppen. Maar uiteindelijk wil je natuurlijk weten hoe het afloopt ook. Het einde is mooi, alles wordt mooi afgerond, en het vliegt gelukkig net niet uit de bocht (op een Japanse manier).

Ondanks wat kritiek punten, een ontzettend unieke "game", die ik iedereen kan aanraden.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

En na 40+ uur door de main game heen. Er is nog een prequel en een sequel, maar ik ben wel even leesmoe denk ik. Jammer genoeg is de balans niet perfect en lijkt het verhaal soms moeite te hebben voortgang te houden met eindeloze dialogen tot gevolg (helaas een euvel dat vaker bij visual novels naar voren komt). Wat een ongelofelijk zwarte game is dit, er wordt je echt helemaal niets gespaard. Ik moet eerlijk zeggen dat ik op een gegeven moment zo emotioneel afgestompt was dat ik dacht er maar mee te stoppen. Maar uiteindelijk wil je natuurlijk weten hoe het afloopt ook. Het einde is mooi, alles wordt mooi afgerond, en het vliegt gelukkig net niet uit de bocht (op een Japanse manier).

Ondanks wat kritiek punten, een ontzettend unieke "game", die ik iedereen kan aanraden.
    Staat hier nu ook hoog op de todo list iig Thanks voor de tip.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Interessant eindoordeel, Glory. Ik kan me een voorstelling maken: ik weet niet hoe Fata Morgana het doet, maar ik heb eens een Japanse 'interactive comic'-game gespeeld op de PS3(ik moest even naar mijn kast met oude spellen lopen: de naam was Tears of Tiara II). Anyway, prachtige tekeningen, leuke characters, verder een hele aardige JRPG, mooi verhaal met goede opbouw...maar tussen de levels door waar je daadwerkelijk wat krijgt te doen zit je twee uur op de bank naar voice dialogue te luisteren bij stilstaande illustraties te kijken.

Sommige mensen hebben daar het geduld voor, mij duurt het te lang. Dan kijk ik liever een film of lees een boek.

Het mooie is dat het verhaal van Fata Morgana je ondanks de tegenwind tot het einde toe vast heeft weten te houden: ik vind het knap als bedrijven zo buiten de norm durven te stappen met zware thema's. Maar geef mijn portie maar aan fikkie, dan: ik heb Plague Tale al verwijderd half uitgespeeld omdat ik het verhaal zo zielig vond voor die kinderen!
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Interessant eindoordeel, Glory. Ik kan me een voorstelling maken: ik weet niet hoe Fata Morgana het doet, maar ik heb eens een Japanse 'interactive comic'-game gespeeld op de PS3(ik moest even naar mijn kast met oude spellen lopen: de naam was Tears of Tiara II). Anyway, prachtige tekeningen, leuke characters, verder een hele aardige JRPG, mooi verhaal met goede opbouw...maar tussen de levels door waar je daadwerkelijk wat krijgt te doen zit je twee uur op de bank naar voice dialogue te luisteren bij stilstaande illustraties te kijken.

Sommige mensen hebben daar het geduld voor, mij duurt het te lang. Dan kijk ik liever een film of lees een boek.

Het mooie is dat het verhaal van Fata Morgana je ondanks de tegenwind tot het einde toe vast heeft weten te houden: ik vind het knap als bedrijven zo buiten de norm durven te stappen met zware thema's. Maar geef mijn portie maar aan fikkie, dan: ik heb Plague Tale al verwijderd half uitgespeeld omdat ik het verhaal zo zielig vond voor die kinderen!
    Hey Serafin, hopelijk is alles goed!
    Ik zou Fata Morgana zeker overslaan als ik jouw was Er is geen afwisseling met iets anders dan tussen "spannende, puntje van je stoel" dialogen en "saaie, ik weet het nu wel" dialogen. Die laatste categorie was voor mij trouwens maar een paar keer echt storend. En de hoeveelheid ellende gaat een stuk verder dan Plague tale (wel een treffende vergelijking wat dat betreft trouwens).

Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Stacklands, ik begrijp de hype nu. Leuk succesje voor de jongens van Sokpop.

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Nog steeds hooked aan Hell Let Loose.

Nu er night modes zijn + een nieuwe map is het wel weer smullen. Vooral in de nacht is het écht gebaseerd op teamwork.
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Final Fantasy XIV. Ik weet niet wat het is, maar die game blijft mij trekken, ondanks dat ik het meestal een maandje speel en dan weer ff niet. Er is zoooo veel te doen, en de game voelt echt relaxt in opzet. Ook echt een MMORPG met een heuse climb naar de level cap waardoor de hele sense van groei er ook volop is. Ik zit nu op 50 uur en ben pas op de lvl 20 main quests (base game gaat door tot 50 of 60 ofzo). Echt heerlijk.

En tussendoor Mafia Definitive Edition​, ook wel genieten hoor die game.

Ook wel weer jammer want had toch wel een rits andere games die ik voor mijn vakantie speelde die ik nu ff op een laag pitje heb. Anno 1800 bijvoorbeeld was echt massive fun <3

Sterker door strijd Doc's Avatar
    Mentioned
    408 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: UndutchableNL

Welke game(s) ben jij nu aan het spelen? [Deel 7]

Na @LtPsyscho gehoord te hebben over Eiyuden Chronicle: Rising de game ook aangeschaft voor de Switch.
    Heerlijk spel, leuk verhaal en goede gameplay. Ziet er ook goed uit. Nu denk ik zo’n 4 uur gespeeld en gezegd wordt dat de game 20-30 uur duurt, dus mezelf kennende zal dat wel meer worden

Tags for this Thread