User Tag List

Page 190 of 191 FirstFirst ... 90 140 180 188 189 190 191 LastLast
Results 7,561 to 7,600 of 7610

Thread: Welke game(s) ben jij nu aan het spelen? [Deel 7]

Softcore gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik heb denk ik heel veel geluk dat ik tot nu toe moeiteloos veel plezier uit Diablo 2 haal. Die queue is soms wel vervelend, dat ik eerst 20 minuten wachten moet. Maar verder loopt het als een zonnetje. Vandaag maar weer eens bij Mephisto op de koffie.

Quote Originally Posted by TicTac View Post
    Ik ga Civilization maar weer opstarten.
    Kan niet hè. Westers imperialisme, foei!

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Joh, wat een klote-verhaal, Tictac. Dit is toch eigenlijk ook niet te geloven: dat bedrijven gewoon defecte tot niet werkende titels op de markt brengen?

Voor jou extra zuur natuurlijk omdat je er voor betaald hebt en aan de slag wilt: ik mag hopen dat ze het óf op zeer korte termijn fixen of ze je je geld terug geven.
    Desalniettemin dank voor de mededeling: mijn beste vriend en ik wilden het spel binnenkort samen (offline) gaan spelen, maar dan beginnen we maar met 3.

Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost.

Even uit mijn hoofd een rijtje van titels die bij release onspeelbaar waren:
    - Diablo 2
    - Assassin's Creed Liberty (compensatie voor vroege klanten gegeven)
    - Batman: Arkham Knight op PC (compensatie voor vroege klanten gegeven)
    - Cyberpunk 2020 (?)

Mis ik er nog een paar?

Blizzard is helaas niet de type dat echt iets aanbiedt als het fout gaat.
    Lol gaat er snel van af als je inderdaad een gekocht game niet kan spelen door iets onzinnigs als de verplichting altijd online te zijn (ongeacht of je wel of niet online wilt spelen)

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lol gaat er snel van af als je inderdaad een gekocht game niet kan spelen door iets onzinnigs als de verplichting altijd online te zijn (ongeacht of je wel of niet online wilt spelen)
    De boodschap is duidelijk:
    "Bedankt voor jullie vertrouwen en loyaliteit die blijkt uit dat jullie ons spel ten tijde van release meteen kopen, trouwe fans!
    Nu we jullie geld binnen hebben zullen we eens kijken of we tijd hebben om te zorgen dat jullie waar iets speelbaars voor je geld krijgen!!"

Ik hoop dat het spoedig opgelost is, Tictac.

Deze shit doet me denken aan mijn aanschaf van Lords of Shadow 2 ergens rond 2013. Het spel werd verguisd door de reviewers (5 tot mager 6je als cijfer), maar als loyale fan van de Castlevania serie (en LoS1) kocht ik het spel op dag van uitgave. De week was nog niet om, de crew achter het spel gaf elkaar in de media de schuld voor het tegenvallende spel, en vervolgens komt die lul van een director met een brede glimlach aankondigen dat Los2 binnen nu en een maand DLC krijgt...tegen betaling van een extra €5,-. Als je het binnen een maand kunt uitbrengen, dan had het natuurlijk niet meer in je hoofdspel gekund, hè klojo? Ik heb overwogen Konami een brief te schrijven dat ik een tegoedbon wilde van €5,- voor die DLC, aangezien ik ze gesteund had in een spel waarvan we allemaal wisten dat het onder de maat was.

Sindsdien nooit meer een spel t.t.v. uitbrengen gekocht, temeer vanwege de ontwikkeling 'Day 1 patch'.
    Jouw ervaring zet een streep onder die beslissing, Tictac, mocht het een schrale troost zijn.
    Last edited by Lord Serafin; 24th October 2021 at 15:20.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    436 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Ook dit is weleens anders geweest. Met dan genoeg extra gamedays voor WoW gekregen toen ze weer eens een patch hadden verkloot oid. Maarja, dat is ruim 10 jaar geleden, die blizzard bestaat niet meer

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    877 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    [streepje]Rise[/je weet zo'n ding dat hij een streepje zet] Shadow of the Tombraider

Zonder twijfel grafisch de mooiste game die ik ooit heb gezien. Het oog voor detail is verbluffend, en de real-time rendered cutscenes zijn filmkwaliteit. Qua gameplay weinig nieuws en is het simpelweg Uncharted met een vleugje Zelda, het blijkt moeilijk te zijn om in dit type hedendaagse 3D platformers net dat beetje uitdaging te leggen. De stem van Lara irriteert trouwens, wat een duf konijn die dat heeft ingesproken.
    Last edited by RPGer; 25th October 2021 at 11:22.
    Ik wacht rustig af.

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    Is toch de eerste vd trilogie?

Me ook prima mee vermaakt!

Mentioned
    877 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    Is toch de eerste vd trilogie?

Me ook prima mee vermaakt!
    Nee de laatste, ik heb de vorige ook gespeeld.
    Ik wacht rustig af.

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Nee de laatste, ik heb de vorige ook gespeeld.
    Nee, de tweede.

Tomb Raider (2013) -> Rise of the Tomb Raider -> Shadow of the Tomb Raider

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    Aah, yes, dat was het inderdaad.
    Weet nog wel dat ik ergens ben afgehaakt, omdat het meer 3rd person shooter werd, dan een 3rd person platformer.
    Weet alleen niet meer in welke game het was.

Mentioned
    877 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het is Shadow, derde deel die ik bedoel. Dank aan mijn assistente @Pokalapoketl
    Ik wacht rustig af.

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Goede tip, ik heb als PS+ ook gespeeld en wat je zegt was ook mijn indruk, Uncharted: Croft Edition. Erg tof. De grafische pracht is er wel inmiddels vanaf toch vergeleken met andere games?
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    877 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Ries View Post
    Goede tip, ik heb als PS+ ook gespeeld en wat je zegt was ook mijn indruk, Uncharted: Croft Edition. Erg tof. De grafische pracht is er wel inmiddels vanaf toch vergeleken met andere games?
    Ik heb zelf geen ps5, dus kan alleen beoordelen hoe het op mijn pc met raytracing en ik 4k HDR eruit ziet.. en dat is toch wel erg spectaculair.

De game is niet zonder issues though. De skilltree is nodeloos complex gemaakt en levert je eigenijk vrij weinig op, immers combat is zelfs op hard een eitje aangezien je start met een arsenaal aan wapens die je binnen no time kan upgraden. Pacing is all over the place en ik had een gamebreaking bug waardoor ik 30min voor niks bezig was aan een puzzel.
    Last edited by RPGer; 25th October 2021 at 23:46.
    Ik wacht rustig af.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    127 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    [streepje]Rise[/je weet zo'n ding dat hij een streepje zet] Shadow of the Tombraider

Zonder twijfel grafisch de mooiste game die ik ooit heb gezien. Het oog voor detail is verbluffend, en de real-time rendered cutscenes zijn filmkwaliteit. Qua gameplay weinig nieuws en is het simpelweg Uncharted met een vleugje Zelda, het blijkt moeilijk te zijn om in dit type hedendaagse 3D platformers net dat beetje uitdaging te leggen. De stem van Lara irriteert trouwens, wat een duf konijn die dat heeft ingesproken.
    Dat ligt meer aan de schrijvers dan aan de actrice, gewoon heel saaie reboot characters.
    De intro is lach wekkend, naja tenminste niet echt immersive voor mij. Als je tijdens die vloed dat kind ziet vallen lig ik elike keer in een deuk. Zelfde geld voor de Scene waar het vliegtuig in 2en breekt.

Er word zo serieus zwaar geleunt om het allemaal zo serieus te maken, dat de serie zijn roots vergeet.

De Legend/Anniversary/Underworld Reboot vind ik nog steeds meer superieur zelfs mogelijk aan de originele serie.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Senior Member
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Kikidiablo89
    Ik ben van de week weer begonnen met Commandos 1. Een spel wat ik vroeger nooit heb kunnen uitspelen, dus nu moet het maar gebeuren

Mentioned
    877 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Dat ligt meer aan de schrijvers dan aan de actrice, gewoon heel saaie reboot characters.
    De intro is lach wekkend, naja tenminste niet echt immersive voor mij. Als je tijdens die vloed dat kind ziet vallen lig ik elike keer in een deuk. Zelfde geld voor de Scene waar het vliegtuig in 2en breekt.

Er word zo serieus zwaar geleunt om het allemaal zo serieus te maken, dat de serie zijn roots vergeet.

De Legend/Anniversary/Underworld Reboot vind ik nog steeds meer superieur zelfs mogelijk aan de originele serie.
    Eens, het is een beetje wat DC heeft gedaan vs Marvel (Uncharted) omdat het anders teveel op elkaar zou lijken, maar net als DC werkt het gewoon niet. De game heeft wel zijn momenten, de enorme hubs zitten boordevol collectables en dit is wel echt TOMB Raider ipv "riggeltje schieten riggeltje" Uncharted, waar ik bij het laatste deel wel echt klaar mee was.
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    127 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Eens, het is een beetje wat DC heeft gedaan vs Marvel (Uncharted) omdat het anders teveel op elkaar zou lijken, maar net als DC werkt het gewoon niet. De game heeft wel zijn momenten, de enorme hubs zitten boordevol collectables en dit is wel echt TOMB Raider ipv "riggeltje schieten riggeltje" Uncharted, waar ik bij het laatste deel wel echt klaar mee was.
    Wel een goeie analogy opzich, Maar Square/Crystal Dyamics hadden niet een DC hoeven pullen gezien de TR serie veel ouders is dan de Uncharted series. Ze hadden kunnen doen wat ze willen.
    TR had de Britse stiff upper lip humor wel mogen houden, en de eerste 3 Uncharted games vind ik nog steeds Top. U4 probeert wat te volwassen zijn helaas, Adventure genre hoort gewoon cheesy te zijn. Maar wel een okay achtige afsluiter voor de serie.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by KikiDiablo View Post
    Ik ben van de week weer begonnen met Commandos 1. Een spel wat ik vroeger nooit heb kunnen uitspelen, dus nu moet het maar gebeuren
    Nice, klassiekertje.

Senior Member
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Kikidiablo89
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Nice, klassiekertje.
    Nog verrassend goed speelbaar eigenlijks Ook qua graphics ziet het ook nog prima uit

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    271 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: eazygoingfox PSN ID: easy-going-fox
    Nog verrassend goed speelbaar eigenlijks Ook qua graphics ziet het ook nog prima uit
    Prachtige game! Jaar of 3 geleden ook voor het eerst uitgespeeld, nadat het me in mijn jeugd nooit lukte. Mooi oud geworden inderdaad Veel plezier ermee!
    XBL: eazygoingfox | PSN: easy-going-fox

Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Er zit wel een gigantische exploit in dat spel.

Als een mannetje gezien wordt roepen die duitsers "halt" en houden het mannetje onder schot. Ze blijven dan eeuwig zo staan zonder iets te doen. Met de Green Beret kan je ze vervolgens één voor één van achteren neerhalen. Er zijn wel enkele duisters die meteen beginnen te schieten, dus het werkt niet overal.

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heerlijk! Coop gespeeld pas weer. Blijft prima.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Styx: Shards of Darkness (PS4)

Êgh.....het begon niet al te best met de tutorial,
    na replay van die tutorial en het zien van de skill-tree had mijn relatie met het spel even een boost,
    en nu zit ik in missie 3 en merk ik eigenlijk dat ik eigenlijk geen zin meer heb om het spel voort te zetten.

Styx is een leuk concept en assassin/thief-spellen heb ik altijd leuk gevonden. Het werkt bij mij alleen voor geen meter vanwege twee zaken:
    1) Omdat de levels zo weinig interne variatie qua ontwerp hebben raak ik telkens compleet verdwaald omdat alle kamers en hutjes op elkaar lijken. Ik zat nota bene in een missie waar ik na sterven terugkeerde naar mijn checkpoint, en ik werkelijk heb moeten gokken of ik nou naar links of naar rechts moest, want bestemming waar ik vandaan kwam en waar ik naar toe moest leken als twee druppels water op elkaar. Het was dan ook vloeken en tieren toen ik erachter kwam dat ik per ongeluk weer terug was gelopen naar het begin van het level.

2) En dat hangt samen met punt twee: het spel heeft geen enkele vorm van map! Het is duidelijk dat dit expres gedaan is zodat de speler zelf zijn weg moet zoeken naar plaats van bestemming, met diverse routen die je kunt vinden. Maar zoals hierboven al blijkt: ik heb de helft van de tijd letterlijk géén idee waar ik ben in het level, omdat alles op elkaar lijkt. Had dan een kaart ontwikkeld die steeds meer wordt ingevuld waarna je vordert in een level. Zelfs een mini-map, zoals in Metal Gear Solid, had geholpen.

Maar deze frustratie sloopt het plezier dat ik met het spel heb compleet. Tel daar nog de kick in the nuts bij op dat ieder level een medaille uitreikt voor hoe snel je bent. En het is zeer frustrerend dat je steeds de melding krijgt dat je een medaille lager gaat omdat je er te lang over doet, terwijl ik soms 10 minuten loop rond te rennen om een weg te vinden. En dan heb ik het nog niet over het continue doodvallen omdat het spel je telkens rare sprongen laat maken omdat je figuurtje hangers en randen niet goed vast pakt.

Jammer.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Ik kon er ook bijzonder weinig mee. Jammer inderdaad, want het is een leuk concept dat er ook nog eens meer dan prima uitziet.

Tales of Arise hier. Het heeft een aanloopje, maar de game begint me steeds beter te liggen. Op veel fronten wel erg RPG-light, maar ook dat is wel eens lekker.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik heb geprobeerd Super Metroid te spelen, maar ik merk dat de clunckyness van die tijd steeds vaker een drempel voor me is. En dan kan ik over een kort spel zo maar een maand doen omdat ik de motivatie mis. Terwijl er zo veel andere games zijn die ik nog zou willen spelen.

Dus toch maar meteen in Metroid Dread gedoken en ben ongeveer halverwege denk ik. Vooral het verhalende aspect vind ik erg sterk. Maar zonder gekheid, het spel heeft een heerlijke flow. Normaal ben ik iemand die met iedere nieuwe ability meteen wil backtracken om alle bijbehorende secrets te vinden, maar dit spel dwingt je om progressie te blijven maken door onwijs slim design. Hierdoor ligt mijn speeltempo veel hoger dan normaal in dit genre. Die EMMI gedeeltes zijn heerlijk intens, echt een hele toffe toevoeging. Genieten hoor!

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    122 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Ik heb geprobeerd Super Metroid te spelen, maar ik merk dat de clunckyness van die tijd steeds vaker een drempel voor me is. En dan kan ik over een kort spel zo maar een maand doen omdat ik de motivatie mis. Terwijl er zo veel andere games zijn die ik nog zou willen spelen.
    Ah ja, jammer maar ik kan me dit wel voorstellen. De clunkiness went wel vrij snel vond ik, maar daar moest ik idd ook wel ff doorheen. Heb hem ook in de loop der jaren wel een aantal maal opgestart waarbij het niet klikte.

Dread is genieten. Veel plezier!

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Civilization 6 op de Switch.

Tja... verslavend. Telkens weer 1 turn, maar dan is het ineen half 2 's nachts.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1345 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT

Civ op de switch voor mij is: game installeren. Spelen. Offer alle sociale contacten op voor een week. Verwijder de game meteen om niet verleid te worden nog een potje te spelen. Na een paar maanden gaan het weer kriebelen, en installeer ik hem weer.

Het is ook eigenlijk weer tijd voor een potje

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Civ op de switch voor mij is: game installeren. Spelen. Offer alle sociale contacten op voor een week. Verwijder de game meteen om niet verleid te worden nog een potje te spelen. Na een paar maanden gaan het weer kriebelen, en installeer ik hem weer.

Het is ook eigenlijk weer tijd voor een potje
    Ik geloof je direct. Ik heb namelijk al spijt dat ik een verslaving heb aangewakkerd.

Mentioned
    127 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Grounded leuke game en ach vind het wel humor met de Insecten, maar raak constant verdwaald vanwege overal het gras. Kan normaal best wel orienteren met de survival games ondanks dat ik niet een groot van ben, maar deze game is een uitzondering.

Maat van me die juist normaal altijd verdwaald in andere games doet het prima in deze....

Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het gebeurd niet vaak meer dat ik tot 3 uur 's nachts aan het gamen ben, maar Wildermyth is zo waanzinnig goed. Het is een rollenspel in de meest letterlijke zin van de betekenis. De procedural generated avonturen en verhaallijnen zijn verrassend diep, als of je met een real life dungeon master te maken hebt. Mijn karakters maken de gekste dingen mee: de één loopt een psychoactieve mutatie op, de ander gaat voor een carrièreswitch als Woodland Seer om mijn party van afstand te helpen, weer een ander sluit een pact met de Wolfgod en verandert zelf in een wolf. Er ontstaan rivaliteiten en romances, karakters worden oud en vervangen door hun kinderen, en af en toe gaan ze op heroïsche wijze dood om legendes voor de toekomst te worden. Dat laatste betekend dat ze mogelijk weer opduiken in latere avonturen. Ik zou geen RPG kunnen bedenken die het verhalende aspect zo goed uitvoert als dit spel. Dit is de ultieme Tolkien simulator.

Last edited by Baukereg; 14th November 2021 at 16:28.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    271 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het gebeurd niet vaak meer dat ik tot 3 uur 's nachts aan het gamen ben, maar Wildermyth is zo waanzinnig goed. Het is een rollenspel in de meest letterlijke zin van de betekenis. De procedural generated avonturen en verhaallijnen zijn verrassend diep, als of je met een real life dungeon master te maken hebt. Mijn karakters maken de gekste dingen mee: de één loopt een psychoactieve mutatie op, de ander gaat voor een carrièreswitch als Woodland Seer om mijn party van afstand te helpen, weer een ander sluit een pak met de Wolfgod en verandert zelf in een wolf. Er ontstaan rivaliteiten en romances, karakters worden oud en vervangen door hun kinderen, en af en toe gaan ze op heroïsche wijze dood om legendes voor de toekomst te worden. Dat laatste betekend dat ze mogelijk weer opduiken in latere avonturen. Ik zou geen RPG kunnen bedenken die het verhalende aspect zo goed uitvoert als dit spel. Dit is de ultieme Tolkien simulator.

Lijkt me een fantastisch spel, zó ontzettend jammer dat het (nog) niet op consoles is uitgekomen.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    271 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Baukereg ik heb de game gisteren ook aangeschaft en vanavond eerste chapter van de eerste campaign gespeeld. Zit inderdaad goed in elkaar! Goed geschreven, interessante RPG opties en leuke interacties tussen de personages. Ik heb geen idee of wat er gebeurd scripted of random is, maar vermaak me er tot nu toe prima mee

Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Marc View Post
    @Baukereg ik heb de game gisteren ook aangeschaft en vanavond eerste chapter van de eerste campaign gespeeld. Zit inderdaad goed in elkaar! Goed geschreven, interessante RPG opties en leuke interacties tussen de personages. Ik heb geen idee of wat er gebeurd scripted of random is, maar vermaak me er tot nu toe prima mee
    Enjoy! Ik heb gisteren weer tot diep in de nacht doorgespeeld. Ik word hier te oud voor.

Ik heb de eerste campaign twee keer gespeeld met totaal verschillende karakterontwikkelingen. Alleen het overkoepelende verhaal van de campaign was hetzelfde. Naar ik begrijp worden de verhalen wel gegenereerd, maar opgebouwd met handgeschreven "blokken" waarvan bepaalde gedeeltes worden afgesteld op de karakters die erbij gemoeid zijn. Een beetje zoals Spelunky zijn wereld genereert t.o.v. Minecraft zeg maar. Ik heb na 15 uur speeltijd één event twee keer gehad, maar verder alleen maar unieke content.

Het meest toffe is dat ik me ook daadwerkelijk hecht aan karakters. In XCOM en Darkest Dungeon is het verlies van een karakter vooral jammer vanwege de cijfertjes die verloren gaan, maar in Wildermyth ligt dat op een emotioneler niveau omdat de karakters zoveel meer dan cijfertjes zijn. Afscheid nemen van iemand met wie ik veel meegemaakt heb, of het nu de dood of pensioen is, is echt een momentje.

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Diablo 2 Resurrected
    Oef, de game is niet zo goed als dat ik mij destijds herrinnerde. Ik was 16-17 toen die uitkwam, maar menig games zijn qua kwaliteit hem echt wel voorbij gegaan.

Mario Odyssey
    Eigenlijk al uitgespeeld, maar zit nu lekker manen te zoeken. Nog een paar en dan heb ik er 400. Dat is voldoende. Ik snap dat veel games de rek erin houden zo, maar eigenlijk zijn zulke search quests hetzelfde als klote klusjes doen.
    In Batman Arkham serie was het nog leuk omdat het eigenlijk puzzels waren en binnen het context van het verhaal ook wel leuk, maar dit slaat nergens op.
    De game was leuk, maar mijn ervaring was lang niet zo geweldig als wat andere beschrijven.
    Last edited by TicTac; 21st November 2021 at 12:51.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Altijd tricky om oude games (Diablo 2) opnieuw te spelen.
    Heb Diablo nooit gespeeld maar denk dat ik hetzelfde gevoel heb bij Dark Souls 1 en 2.
    Hele goede games toen ze uitkwamen, maar de vervolg games hebben daar de nodige scheppen in graphics en gameplay bovenop gedaan.
    Wil niet zeggen dat de games slecht zijn geworden, maar merk je wel als je ze opnieuw opstart.

En je Mario Odyssey verhaal is herkenbaar! Goede game met leuke werelden maar niet motiverend om voor de 100% te gaan. De manen zitten overal verstopt en je kunt ze zelfs kopen. Het vinden is vaak niet een beloning, maar in het begin struikel je over de manen en later moet je alle stenen optillen en hoekjes verkennen om ze te vinden.
    Afgelopen jaar heb ik Mario Galaxy opnieuw gespeeld en dat is wat mij betreft nog steeds de beste 3D Mario game; fantasievol, gevarieerd, en de behapbare 120 (+1) sterren zijn verdeeld over duidelijke hindernissen/uitdagingen. Precies hetgeen wat ik miste in Odyssey.

The Construction Kid Maergok's Avatar
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Doe werkt echt zoveel beter dan ik had verwacht.
    Twijfel nog om ook de season pass aan te schaffen, dan heb ik alle DLC (geld ook voor op de pc trouwens.

Andere games waar ik mee bezig ben:

Gisteren begonnen met Baldurs Gate 1 op de switch. Dit is zeker de 4e versie die ik in m'n bezit heb, en ook de switch speelt het heerlijk.

Daarnaast bezig met Eastward. Heel mooi spel, maar gaat me soms nog weleens te langzaam. Het ziet er alleen zo mooi uit, en ook heerlijk sfeertje met muziek.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    271 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Enjoy! Ik heb gisteren weer tot diep in de nacht doorgespeeld. Ik word hier te oud voor.

Ik heb de eerste campaign twee keer gespeeld met totaal verschillende karakterontwikkelingen. Alleen het overkoepelende verhaal van de campaign was hetzelfde. Naar ik begrijp worden de verhalen wel gegenereerd, maar opgebouwd met handgeschreven "blokken" waarvan bepaalde gedeeltes worden afgesteld op de karakters die erbij gemoeid zijn. Een beetje zoals Spelunky zijn wereld genereert t.o.v. Minecraft zeg maar. Ik heb na 15 uur speeltijd één event twee keer gehad, maar verder alleen maar unieke content.

Het meest toffe is dat ik me ook daadwerkelijk hecht aan karakters. In XCOM en Darkest Dungeon is het verlies van een karakter vooral jammer vanwege de cijfertjes die verloren gaan, maar in Wildermyth ligt dat op een emotioneler niveau omdat de karakters zoveel meer dan cijfertjes zijn. Afscheid nemen van iemand met wie ik veel meegemaakt heb, of het nu de dood of pensioen is, is echt een momentje.
    Ik zit bijna aan het einde van de eerste campaign. Vind de vele side stories leuk gedaan en je merkt ook goed dat er wordt ingespeeld op de persoonlijkheden van de personages. Zo is mijn warrior 'alloof' en wil hij zicht het liefst afzonderen van de rest, terwijl de 'romantic goofball' mystic zingend ten strijde trekt en inmiddels ook getrouwd is met de hunter. De combat daarentegen vind ik minder interessant, door het beperkte aanbod van skills, waardoor vrijwel iedere beurt hetzelfde is. Op de standaard moeilijkheidsgraad biedt het sowieso weinig uitdaging.

Ook wel geinig dat er na 2 chapters ineens een zoon van de warrior aan het gezelschap werd toegevoegd. Lang geleefd heeft hij helaas niet, in chapter 3 slechts 2 man op een missie sturen bleek geen succes

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1345 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Maergok View Post
    Gisteren begonnen met Baldurs Gate 1 op de switch. Dit is zeker de 4e versie die ik in m'n bezit heb, en ook de switch speelt het heerlijk.
    Dat zijn die enhanced editions toch? Spelen nice inderdaad, heb ze zelf op de tablet

Mentioned
    877 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Wolf Among Us

Gemist destijds en nu eens een poging gewaagd. De storytelling is zo sterk, dat het mijn allergie voor interactive stories weet te verbloemen, dit is echt ongekend goed. Tot mijn grote verbazing zie net ik dat Telltale een soort van doorstart heeft gemaakt en er alsnog een deel 2 komt.
    Ik wacht rustig af.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    436 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Bezig met Immortals Fenyx Rising en bevalt erg goed.
    Hands down beste Ubi game sinds Division 2.
    De humor, de active, de looks, de soundtrack, de puzzels, allemaal erg fijn.
    Shout out naar @Seabass voor het aan me doorverkopen voor een zacht prijsje.

Tags for this Thread