User Tag List

Page 169 of 170 FirstFirst ... 69 119 159 167 168 169 170 LastLast
Results 6,721 to 6,760 of 6767

Thread: Welke game(s) ben jij nu aan het spelen? [Deel 7]

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    769 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Dus binnenkort een nieuw account die oudere posts van jou weer relevant maakt met de tekst "papa wat is dit?".
    ik kijk wel uit
    Ik kan niet wachten

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    618 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    ik kijk wel uit
    Me too, genoeg labiele en beschamende shit hier achtergelaten. Misschien een kindvriendelijke versie opzetten voor ons nageslacht?

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    RPGer junior na 1 dag LB:

Make The West Great Again!

En anders wordt het misschien wel een Star Wars purist.

Of "Papa, wat is openlijke geweldpleging?"
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 15th January 2020 at 15:21.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    90 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Ik word zo opgewonden als je Frans spreekt
    Buy me dinner first and something fancy.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Member Jorca's Avatar
    Mentioned
    11 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: kivanco PSN ID: Kivancusta Steam ID: Kivanco
    Dragon Ball Z: Kakarot.

Ik ben van mening dat dit spel 1 generatie te laat is. Graphics zijn super, het vechten is het zelfde als in de meeste Tenkaichi Bodukai spellen, open world aspect van het spel voelt heel leeg en totaal niet de moeite waard om te exploren, level systeem zit er puur in om je langer in het spel vast te houden. Ook heet de game Kakarot maar tot nu toe heb ik 80% van de tijd als Gohan gespeeld.
    DBZ spellen zijn net zoals FIFA spellen, alleen denk ik dat EA geeneens durft 3 generaties zelfde spel te maken.
    Ze moeten DBZ spellen aan een westerse studio overlaten zodat we zien wat zij ervan kunnen maken, ik herinner me Naruto Rise of Ninja destijds door Ubisoft (montreal??), dat was totaal anders dan de Ninja Storm serie en had meer inhoud dan alle de hele serie.
    Last edited by Jorca; 20th January 2020 at 00:27.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Uncharted: The lost legacy:Bij momenten heel gaaf, maar ik vind het soms ook echt als een sleur spelen. Ik weet niet, heb altijd al een beetje haat-liefde verhouding met Uncharted gehad. Ze zijn allemaal eigenlijk niet heel erg blijven hangen, ondanks dat ik ze allemaal gewoon met plezier gespeeld heb. Merk dat mijn games smaak zich een andere richting op aan het ontwikkelen is in ieder geval.

Ori and the blind forest: Hier zat ik dan weer meteen helemaal in. Wat fantastisch geanimeerd en een prachtige soundtrack. Onder die pracht, schuilt ook nog een verrassend pittige game. Eerst echt even wennen aan de controls, maar de gebieden en map bleven wel meteen goed hangen (iets wat voor mij heel belangrijk is bij Metroidvania's)

Resident Evil 5 in coop aan het doorspelen. Het is duidelijk een minder strak gedesignde game als deel 4, dus ik snap de kritiek heel goed. Maar de Coop is ontzettend tof en levert weer een totaal nieuwe ervaring op. Echt gewoon leuk om met zijn tweeën doorheen te schieten.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    252 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Vet! Resident Evil 5 heb ik destijds ook in coop gespeeld. Hele goede tijd mee gehad, en wat mij betreft dé manier om de game te beleven.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mijn eerste en enige playthrough was in mijn eentje bij release op de hoogste moeilijkheidsgraad. Ik heb nog nooit zulke haat voor de AI van de medespeler gevoeld. De eindbaas is echt een hels karwei omdat je feitelijk een tweefrontenoorlog uitvecht: tegen zowel de eindbaas zelf als Sheeva.

Eens en nooit meer.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Vet! Resident Evil 5 heb ik destijds ook in coop gespeeld. Hele goede tijd mee gehad, en wat mij betreft dé manier om de game te beleven.
    Ja ik kan me echt niet voorstellen hoe je deze game in singleplayer kan doorspelen. De rol van de tweede speler is zo groot, vooral qua inventory/wapen management, dat die al snel verkeerde beslissingen kan maken, die grote gevolgen hebben. Misschien dat een systeem zoals in RE 0 had kunnen werken (alhoewel ook niet perfect).

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Mijn eerste en enige playthrough was in mijn eentje bij release op de hoogste moeilijkheidsgraad. Ik heb nog nooit zulke haat voor de AI van de medespeler gevoeld. De eindbaas is echt een hels karwei omdat je feitelijk een tweefrontenoorlog uitvecht: tegen zowel de eindbaas zelf als Sheeva.

Eens en nooit meer.
    Haha, ja dit bewijst wel een beetje mijn eerdere punt. Zonde dat je de game nooit in coop hebt geprobeerd, want het heeft echt wel zijn momenten.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Glory View Post
    Ja ik kan me echt niet voorstellen hoe je deze game in singleplayer kan doorspelen. De rol van de tweede speler is zo groot, vooral qua inventory/wapen management, dat die al snel verkeerde beslissingen kan maken, die grote gevolgen hebben. Misschien dat een systeem zoals in RE 0 had kunnen werken (alhoewel ook niet perfect).
    Nogmaals: Het was echt verschrikkelijk Je moet Sheeva constant ammo geven, healen en je bent feitelijk als een soort babysitter aan het fungeren. En dit heb je dan bij vrijwel iedere encounter met vijanden gedurende de hele game.

Resident Evil 0 was daarom echt een verademing, ook vanwege de manier waarop dat inventory systeem werkte.

Het is overigens één van de redenen waarom ik tegen co-op in horror games ben. Ten eerste maakt het 't allemaal minder tot niet eng of spannend en je krijgt dit soort situaties.

Haha, ja dit bewijst wel een beetje mijn eerdere punt. Zonde dat je de game nooit in coop hebt geprobeerd, want het heeft echt wel zijn momenten.
    Ja, ik was een tijdje terug nog van plan om weer eens door de hele serie heen te gaan (toen ik RE0 voor het eerst (uit)gespeeld had). RE5 heeft tegenwoordig toch matchmaking? Dan wil ik het nog wel 's proberen. Het is sowieso een enorm lange tijd geleden dat ik het gespeeld heb. 2008 als mijn geheugen mij niet in de steek laat.

Maar eerst RE1 en 4 voordat ik er überhaupt aan begin.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het is overigens één van de redenen waarom ik tegen co-op in horror games ben. Ten eerste maakt het 't allemaal minder tot niet eng of spannend en je krijgt dit soort situaties.
    Mja, dit is wel de minst enge Resident Evil die ik gespeeld heb. Deel 4 heeft nog wel zijn intense momenten, maar dat is hier ook wel verdwenen. Maar het is allemaal in Coop lig wel erg leuk om te spelen.

Ik ben in die zin ook wel benieuwd naar deel 6. Het heeft misschien niet veel meer met Resident Evil te maken, maar als je het als pure over-the-top actie game ziet, kan het misschien best nog vermakelijk zijn.

RE5 heeft tegenwoordig toch matchmaking?
    Ja ik geloof het wel ja. Ik speel de game met @Rhaegar nu, dus weet niet precies hoe het verder werkt nog.

Maar eerst RE1 en 4 voordat ik er überhaupt aan begin.
    Nu ik de hele serie aan het doorspelen ben, zijn dat wel de delen die me het meest zijn bij gebleven. Grappig, dat dat ook precies de delen zijn die als klassiekers worden gezien.

No pictures please!
    Mentioned
    266 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik houd ze denk ik nog effe op de plank voor als ik mijn aankomende deadline gehaald heb, maar heb net 2 titels in de bonus gekocht op PS4:

Regalia
    Naar wat ik ervan gezien heb oogde het als een tactical turn-based RPG a la Fire Emblem. De Youtube-review die ik ervan bekeken heb was er eigenlijk niets dan lovend over, en omschreef het als een Indie videogame waar je in plaats van erachter komen dat er een en ander aan teleurstelt en tegenvalt, Regalia juist het tegenovergestelde doet! Het blijkt dat het spel een timer bezit die je noodgedwongen keuzes laat maken, maar juist anders dan veel andere titels met een timer juist niet verstikkend aanvoelt, maar de timer juist uitstekend op de gameplay aansluit. Je zult dus niet alles kunnen doen wat er te doen is in één playthrough, en toch nergens het gevoel te hebben gehad dat de klok je achter de broek zat. Blijkbaar een consistent spelletje dat zijn geld meer dan waard is: ik ben benieuwd!!

Nu voor €12 in de bonus in de PS4-store.

Vambrace: Cold Embrace
    Oogde als een Darkest Dungeon kloon. Blijkbaar noemt het spel zichzelf een 'Rogue'like Dungeon Crawler, maar daarmee doet het spel zich teveel eer aan, aldus ene Youtube reviewer die the spel omschreef als 'a Promising Disappointment'. Blijkbaar worden de Dungeons willekeurig gegenereerd en kom je daardoor als speler, als je pech hebt, af en toe in onmogelijke situaties terecht waar je zelf niks aan kunt doen. De reviewer zei dat er op zich niks mis is met het grondwerk van het spel, maar dat een aantal zaken die slordig zijn afgewerkt de ervaring onnodig omlaag trekken. Staat tegenover dat het spel blijkbaar bijzonder sfeervol is (en zo vond ik het er inderdaad uitzien!), het verhaal sterk, en toch een aardige ervaring biedt behalve de minpunten. Als je laaggespannen verwachtingen hebt, kan het alleen maar meevallen, leert mijn ervaring!

Deze voor €15 in de PS4 store.

Ikkeh...heb er best wel zin in!
    Zijn er mensen onder jullie die ervaring hebben met deze spellen?
    "If you have so little will, then you are of no use to me, Klatooinian."
    -- Darth Plagues the Wise

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Avondje Dont's Starve Together met wat kameraden. Lekker man!

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    609 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Tokyo Mirage Sessions #FE Encore.
    (Zeg dat maar 5x snel achter elkaar)

De game waar ik bijna een WiiU voor had gekocht. Het voelt aan alle kanten op een Shin megami game, de muziek, de characters. Heerlijk dit.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by Tonne View Post

De game waar ik bijna een WiiU voor had gekocht. Het voelt aan alle kanten op een Shin megami game, de muziek, de characters. Heerlijk dit.
    Lekker snel van game naar game aan het hoppen

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1177 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Tonne View Post

Yes heb die ook gespeeld (maar dan de niet-Encore versie). Nog steeds hoog op mijn lijstje, en inderdaad, schreeuwt SMT

Ik ben ziek geweest, dus mijn weekend bestond eigenlijk enkel uit Sims 4 en Death Stranding <3 Sims 4 was veel vermakelijker dan ik aanvankelijk dacht
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    609 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Yes heb die ook gespeeld (maar dan de niet-Encore versie). Nog steeds hoog op mijn lijstje, en inderdaad, schreeuwt SMT

Ik ben ziek geweest, dus mijn weekend bestond eigenlijk enkel uit Sims 4 en Death Stranding <3 Sims 4 was veel vermakelijker dan ik aanvankelijk dacht
    Ideale games voor lamlendig op de bank liggen inderdaad.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Na een pauze van een paar maanden weer verder met Dragon Quest 11S op de Switch.
    Zit er nu zo'n 45 uur in en moet zeggen dat het aantal extreem lange cutscenes me een beetje aan het irriteren zijn. Ja ze voegen veel aan het verhaal toe, maar gezien je zelf 99% van de tijd geen enkele inbreng hebt, zit je ook gewoon oprecht niks te doen.
    Hoop dat ik snel weer gewoon door kan met hakken en zagen, anders weet ik niet of ik de credita ga zien...

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    197 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nog steeds Rise of Nations. Niet meer zo fijn met vliegtuigjes zitten prutsen sinds Red Alert 2.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    923 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Zag dat Darksiders 3 nu ook voor de pc beschikbaar is op Game Pass. Het is in het begin even doorbijten omdat je vrij weinig kan hebben en je behoorlijk afgestraft word bij dood gaan (terug naar laatste "bonfire", souls kwijt en vijanden respawnen) maar als je het ontwijken en healen onder de knie krijgt word het een stuk relaxter. De combat lijkt in het begin niet veel voor te stellen omdat alles per power één knop is dus ik was gewoon als een gek op de attack knop aan het rammen in combinatie met ontwijken maar als je die input wat beter timed krijg je aardig controle over de verschillende combo's.

Groot nadeel vind ik wel hoe je door de wereld word geholpen. Je hebt geen map maar een compas (denk aan bijvoorbeeld pubg) boven in je beeld met baas icoontjes. Om bij de volgende baas te komen moet je deze volgen die bij elke deur/afgrond/brug aangeeft of je rechts, links of rechtdoor moet. Als je dit lang genoeg blijft volgen kom je dus bij de volgende baas.... dat is het idee in ieder geval. Heb al meerdere keren gehad dat ik voor een dichte deur stond die open zou moeten zijn. Waar ik later acher kwam is dat dit shortcuts waren die ik van die kant niet kon openen. Na te teleporten naar een ander gebied en daar het icoon te volgen kwam ik wel aan de juiste kant terecht. Gewoon een hint naar welk gebied je het beste kan teleporten zou dit probleem al oplossen.

Het geeft mij niet het gevoel wat de vorige twee delen gaven maar het blijft leuk om elke milimeter van de map af te speuren naar secrets en moet zeggen dat de bosses tot nu toe ook goed in elkaar zitten.

Member n00b_0wnage's Avatar
    Mentioned
    56 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Disgaea 4+

Eerst deel 5 gespeeld, daarna deel 1 en nu zit ik middenin deel 4.

Ik moet eerlijk zeggen... Tot dusver vind ik dit de minste van de 3. Misschien moet ik nog wat dingen unlocken waardoor ik net iets meer diepgang krijg, maar tot nu toe voelt het redelijk
    .. basic.

Qua story zit het wel goed, en de gameplay is vrijwel identiek tussen de andere delen. Alleen de opties in de base vind ik net te karig. En het feit dat healers nu geen mana krijgen van heal spells een erg questionable besluit.

Mentioned
    1177 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Autonauts!

Leuke game die een beetje leentjebuur speelt van Factorio maar vast ook vele andere games. Het unieke aan deze game is dat je dingen handmatig doet in het begin (boompje hakken, hout zagen, etc), maar alles wat jij kan kan je een bot leren. Bots kunnen maar een paar instructies aan en zijn vrij basaal, waardoor je vaak enkele bots nodig hebt voor een kleine aaneenschakeling aan acties. Maar de game is fun, heeft karakter, interessante progressie tot nu toe. Zeker even het checken waard.

Nadeel is dan weer wel dat de game wat early access eigenlijk is (maar wel gereleased is) omdat de volledige tech tree er nog niet in zit en er geen fatsoenlijke end-game is. Maar damn, weer een tijdje terug dat ik zo'n leuke automation game heb gespeeld.

Nog andere tips toevallig voor soortgelijke games?

Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Liquidje Nice, interessant om in de gaten te houden, hoewel het ontbreken van end-game features voor mij een reden is om nog te wachten.

Ik heb verschillende vergelijkbare games in mijn wishlist, dus ik zal thuis eens kijken. Heb je Oxygen Not Included al geprobeerd? Ik moet zelf ooit nog eens aan Rimworld beginnen.

Mentioned
    1177 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Ik heb verschillende vergelijkbare games in mijn wishlist, dus ik zal thuis eens kijken. Heb je Oxygen Not Included al geprobeerd? Ik moet zelf ooit nog eens aan Rimworld beginnen.
    ONI staat hoog op de lijst, maar ben bang dat het de zoveelste "balancing-van-resources-enzo" game is (a la Banished). Rimworld is wel tof, beetje een DF light.

Mocht je nog interessante titels op die wishlist hebben, share plx

Member Manveru's Avatar
    Mentioned
    31 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: manveru125
    Ik speel nu met mij vrouw veel Thea 2. Dit is een kruising tussen 4x, RPG, survival/crafting en tactical (card) game. In het begin stel je je party samen, daarna lijkt het eerst als een civilization game, je kunt villages stichten (researchen en opbouwen), maar dat is lang niet altijd het verstandigste. Je kunt ook met je party blijven roamen en experience op doen. Je moet altijd zorgen dat je genoeg voedsel en hout hebt om kamp op te slaan en hoe gevarieerder je mensen eten, hoe hoger het moraal. Het is gebaseerd op Slavische mythologie, de random events die optreden als je door de wereld trekt zijn echt geweldig (ook de art die er bij komt), gevechten en challenges kunnen gedaan worden als card game (aan de hand van de stats en items die je party meedragen), wij doen meestal auto resolve alleen, dat gaat wat sneller. Multiplayer is Coop en echt erg leuk, dat houdt in dat zolang je parties bij elkaar in de buurt hebt, dan kun je elkaar uitnodiging in events (en challenges).

Hij is nu op steam in korting omdat er net een 2e (gratis!) DLC gereleased is.
    Last edited by Manveru; 13th February 2020 at 14:16.

Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

ONI staat hoog op de lijst, maar ben bang dat het de zoveelste "balancing-van-resources-enzo" game is (a la Banished).
    ONI is wel echt anders. Natuurlijk, er zijn resources die gebalanceerd moeten worden, maar het draait voornamelijk om het onder controle houden van de hele flow van gassen en vloeistoffen in de natuurlijke omgeving waarin je een basis probeert te bouwen. Het spel gaat daarin behoorlijk diep (voor mij persoonlijk iets te, echt heel pittig op een gegeven moment, maar ik ga het spel zeker een herkansing geven).

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    195 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Age of Empires 2
    Frostpunk
    The Witcher 3 (DLC's)
    Ook begonnen met Pillars of Eternity
    En dagelijks SW:GOH

Veel te druk met allen.
    'Toast'

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Paralize View Post
    Veel te druk met allen.
    Vertel mij wat.

Momenteel ben ik bezig met:

Stardew Valley
    The Division 2
    Trine
    Bastion
    Yakuza 4

"It is a strangely common habit for people to keep trying to play the games that they think they should enjoy instead of re-examing what it is that they enjoy about gaming." - u/Racketmensch

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wolfenstein II: The New Colossus

Ik.

Haat.

Aim.

Acceleration.

Waarom kan ik dit niet uitzetten? Aargh!

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wolfenstein II: The New Colossus

Ik.

Haat.

Aim.

Acceleration.

Waarom kan ik dit niet uitzetten? Aargh!
    @#$$%%=/€^=/#××!%&£¥^/€**£%%=÷@×+$÷!!!!!!!!!!!!!

Hoe komt het toch dat ik snel en precies kan aimen in Doom maar het oh zo fucking kut speelt in Wolfenstein II? Ik moet echt even diep gaan nadenken hoe dat nou toch komt. Fantastische game verder maar ik word hier echt zo stront- en strontziek van. Fuuuuuuuuu-

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Ik kan me echt niet herinneren er last van te hebben, maar ik geloof je meteen.

Zelf met Control bezig en al een heel eindje gevorderd. Gekke game. Ja, nee, ok, dat was vooraf al duidelijk natuurlijk. Maar eerder gek als in dat ik er nog niet over uit ben of ik het nu leuk vind of niet.

Mentioned
    923 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

In vergelijking met Doom is de gunplay van Wolfenstein dan ook echt slecht, vind ik dan. Vond het niet specifiek aan de aim liggen maar niks voelt aan zoals het moet voelen naar mijn idee.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    In vergelijking met Doom is de gunplay van Wolfenstein dan ook echt slecht, vind ik dan. Vond het niet specifiek aan de aim liggen maar niks voelt aan zoals het moet voelen naar mijn idee.
    Ik dacht serieus aan het tegenovergestelde. De gunplay in Wolftenstein heeft voor mijn gevoel veel meer impact.

Mentioned
    923 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Ik dacht serieus aan het tegenovergestelde. De gunplay in Wolftenstein heeft voor mijn gevoel veel meer impact.
    Grote kans dat het persoonlijk is maar heb echt nooit wat gehad met de gunplay van de Wolfenstein reboot. Ik vond de impact bij Wolfenstein juist dramatisch. Kan ook zijn dat ik de laatste jaren meer neig naar de "realistische" shooters en dat Doom gewoon een oude favoriet is dat ik daar geen probleem heb met de gunplay. Maar elk moment van combat in Doom heb ik genoten terwijl ik bij Wolfenstein niet kon wachten tot de volgende cutscene. Heb uiteindelijk maar de shotgun geupgrade, gewoon maar op iedereen af gaan rennen en schieten maar

Mentioned
    1177 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Denk dat dat het verschil is. Meeste arcade type shooters (Doom) halen dingen als acceleration er uit, waardoor het vaak qua accuracy beter is maar wat impact/gewicht/massa mis. Wat meer realistische shooters gaan vaak voor acceleration en geven je meer het "zware-gun-in-handen" gevoel tov de zwevende gewichtsloze guns van een arcade shooter.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Klopt, de wapens voelen goed aan en hebben echt impact (al is Doom totaal anders natuurlijk) en er is niets mis met de gunplay; het voelt namelijk echt heerlijk om Nazi's kapot te knallen, te kelen, in stukken te hakken, op te blazen en etc., maar de controls worden dus helemaal verpest door de aim acceleration. Bij Doom kun je namelijk ontzettend precies te werk gaan, hoe snel en 'twitchy' je ook richt en speelt maar bij Wolfenstein begint het aimen ontzettend traag, zelfs met hoge sensitivity settings, maar accelereert het in no-time en mis je heel snel je doel in bepaalde situaties. Je moet dus op een bepaalde manier gaan spelen om dit te compenseren wat heel erg irritant is. Alsof je constant moet blijven balanceren als het ware, althans, bij snelle actie en dan met name bepaalde CQC momenten.

Ik ben er dan ook van overtuigd dat wat @Rappa beschrijft volledig te wijten is aan de aim acceleration die gewoonweg niet uit te zetten of aan te passen is. Zo hinderlijk want voor de rest is het zo'n gave en leuke game. Maar het is zo vreemd: Waarom zou een dev deze optie er nou uit laten? En het is uiteindelijk ook wel te doen maar sommige situaties zijn best wel frustrerend als ze snelheid én precisie vereisen. Ik ben er inmiddels voorbij maar het was oprecht zo rage inducing

Wat is die General Engel trouwens een teringwijf, zeg Het is echt geniaal hoe ze het voor elkaar hebben gekregen om de Nazi's nóg onsympathieker te maken.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Denk dat dat het verschil is. Meeste arcade type shooters (Doom) halen dingen als acceleration er uit, waardoor het vaak qua accuracy beter is maar wat impact/gewicht/massa mis. Wat meer realistische shooters gaan vaak voor acceleration en geven je meer het "zware-gun-in-handen" gevoel tov de zwevende gewichtsloze guns van een arcade shooter.
    Exact, het is dan ook jammer dat het niet uit te zetten is. Bij vrijwel iedere moderne shooter kun je het uitzetten en in sommige gevallen zelfs helemaal tweaken.

Edit: Ik zit nou trouwens in die rechtzaal en nu vraag ik mij af: HOE THE FUCK DOE JE DIT OP MEIN LEBEN?? Ik ben net al 5x doodgegaan _O-
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 19th February 2020 at 17:39.

Mentioned
    1177 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Gezien ik wat vaker op Mobile dingetjes speel i.v.m. veel buitenshuis zijn, kwam ik paar dagen terug wel een heel interessant dingetje tegen imho:
    https://play.aidungeon.io/

Text adventure, maar dan generated door een AI. Het idee is dat je op iedere tekst werkelijk alles kan doen wat je wil, en de AI probeert er wat van te maken. Sommige reacties zijn wat minder coherent, maar sommige dingen zijn hilarisch. Daarnaast is het gewoon een aparte ervaring, helemaal de gesprekken die je voert. Het voelt op momenten net of je met iemand op een afterparty aan het praten bent

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    90 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Wipeout HD/Fury weer eens op gestart op de PS3, ben je toch wel een lange tijd met de DS4 controller bezig geweest laatste 14 maand. En dan merk je de DS3 toch wel een stuk anders aanvoelt. Sturen kan ik voor geen meter meer
    Sticks op de PS3 controller zijn ook veel losser in vergelijking. Iets wat ik wel wat miste in Steep als je van die Base jumps doet is een PS3 controller op PC wel wat fijner. DS4 controller heeft sterkere neiging weer naar center te gaan en dan slipt die wel eens van de duim af.

Maar wel een gigantische gewenning. Vind het rubber ook wat fijner op de Oudere controller.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    618 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Death Stranding

Prologue: "Hoi Overmind"
    Overmind: "What the fuck"

Tags for this Thread