Afgelopen maanden ben ik met meerdere games bezig.
Shadow of the Tomb Raider
Het is een ontzettend mooie game. De karakters zijn een van de beste van de gamewereld. Qua looks dan, want de persoonlijkheden zijn simpel en niet zo boeiend. Beetje de hele game is eingenlijk zo.
Heel mooi, speelt wel prima weg, maar het is niet zo spannend allemaal. Side quests skip ik 80% van de tijd. Voegt allemaal niet zoveel toe en ik krijg ook niet de prikkels om de wereld echt te ontdekken. Ben denk ik nu op 85% door de campaign. Tot nu toe een 6,5/10 en een 9/10 voor het lara croft karakter model.
Blasphemous
Voor 6 eu op de kop getikt voor op de switch. Ik vind het een heerlijk spel. Zit op 80% completion tot nu toe. De art, sound en muziek zijn fantastisch. Gameplay is vrij simpel en redelijk strak. Niet al te veel moves in combat. Vind ik prima. Los van paar dingen (ladders en spikes) is het platformen best prima en leuk. De wereld is erg tof en beetje 'naar' neer gezet. Bevalt me allemaal wel.
Dit is wel na heel wat updates en quality of life verbeteringen. Geen idee hoe het op release was.
Kirby and the Forgotten Land
Speel deze game co-op met mijn vriendin. Zijn nog in het begin van de game. Net 1 wereld uitgespeeld en gestart met de 2e. Maar tot nu toe leuk. Niet al te moeilijk. Beetje mix van Mario odyssey en mario 3d world.
Coop werkt wel ok, maar groot minpunt is is dat Kirby echt de main is. Als speler 2 speel je een waddle dee en kan je geen extra abilities pakken (misschien later). De game volgt kirby 100%. Dus als speler 2 iets buiten beeld gaat, word je meteen bij Kirby neer gezet. De camera begint niet verder uit te zoomen als je van elkaar afloopt. Een klein dingetje, maar zit soms de ervaring voor speler 2 wel een beetje in de weg.