doel is om 2-2-1 daar te krijgen. Een hendel draait de bovenste twee schijven +1 (met rollback van 3->1), andere hendel draait de onderste twee schijven +1.
Tbh, mijn eerste keer Myst, ik heb de game denk ik echt 1 minuut in mijn leven gezien. Ik ken verder de hele engine/game-type wel, maar myst zelf nooit gedaan. Maar de game holds up pretty well, even de lange teksten in het begin daargelaten.
De port is ook wel nice: het is gewoon een remaster van realMyst, en is gewoon een solide port. Je kan vrij rondlopen in de map bijvoorbeeld. Het ingebouwde hint systeem is heel fijn: ik heb gewoon niet meer het geduld 2 uur lang op van alles te klikken en te zoeken, de ingebouwde hints bieden een uitkomst. Maar nog mooier eigenlijk: die hints zijn niet heel droog geschreven, lijkt veel meer op een fan die het schreef en is op momenten iets te vrij in zijn woordkeuze, en het is gewoon geweldig. Alsof ze een superfan hebben gezegd "schrijf jij de guide maar gewoon".
Heerlijk stukje software dus eigenlijk. Als je weer eens wil revisiten is realMyst prima.
Ja tbh, ik hou wel van code schrijven voor kleine, simpele problemen. Ik deed dat vroeger veel (codingame.com) en het is ergens wel grappig om te zien hoeveel beter ik hierin ben geworden. Ben ook na deze puzzel nog even naar codingame gegaan om daar nog een puzzeltje te doen![]()