User Tag List

Page 65 of 66 FirstFirst ... 15 55 63 64 65 66 LastLast
Results 2,561 to 2,600 of 2614

Thread: [Algemeen] Wat mankeert jouw gameplay vandaag?

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Fenix View Post
    Als iemand die Myst (1993) uitgespeeld heeft... welke puzzel? (spoilertags)

doel is om 2-2-1 daar te krijgen. Een hendel draait de bovenste twee schijven +1 (met rollback van 3->1), andere hendel draait de onderste twee schijven +1.

Tbh, mijn eerste keer Myst, ik heb de game denk ik echt 1 minuut in mijn leven gezien. Ik ken verder de hele engine/game-type wel, maar myst zelf nooit gedaan. Maar de game holds up pretty well, even de lange teksten in het begin daargelaten.

De port is ook wel nice: het is gewoon een remaster van realMyst, en is gewoon een solide port. Je kan vrij rondlopen in de map bijvoorbeeld. Het ingebouwde hint systeem is heel fijn: ik heb gewoon niet meer het geduld 2 uur lang op van alles te klikken en te zoeken, de ingebouwde hints bieden een uitkomst. Maar nog mooier eigenlijk: die hints zijn niet heel droog geschreven, lijkt veel meer op een fan die het schreef en is op momenten iets te vrij in zijn woordkeuze, en het is gewoon geweldig. Alsof ze een superfan hebben gezegd "schrijf jij de guide maar gewoon".

Heerlijk stukje software dus eigenlijk. Als je weer eens wil revisiten is realMyst prima.

Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Zolang je er maar plezier in gehad hebt
    Ja tbh, ik hou wel van code schrijven voor kleine, simpele problemen. Ik deed dat vroeger veel (codingame.com) en het is ergens wel grappig om te zien hoeveel beter ik hierin ben geworden. Ben ook na deze puzzel nog even naar codingame gegaan om daar nog een puzzeltje te doen
    Last edited by Liquidje; 17th January 2022 at 11:52.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat een frustrerende kutgame is Eve Online soms toch ook. Ben al 2 weken aan het sparen en skillen voor een ship, eindelijk genoeg bij elkaar zonder meteen op 0 te moeten beginnen als dat schip kapot gaat. Ik kon hem ergens voor 10% onder de marktwaarde kopen en ik had eigenlijk al achterdochtig moeten zijn daarover. Ik had nog achterdochtiger moeten zijn dat er zoveel pirates om dat station heen hingen. Maar ik kon het verdomme niet laten, ik heb letterlijk 15 seconde van het schip kunnen genieten

Back to the grindstone.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Ooit Eve wel eens ge-probeerd maar niet echt bewust hoe de game eigenlijks is/was community wise.
    Nu heb ik zoiets onder voor behoud dat ik die game nooit meer ga aanraken. De inzet/commitment vind ik veels te hoog.

Main Discord channel waar ik zit zijn toevallig een paar groot verdieners in die gewoon ook geld in gooien.
    En snap ook wel waarom ze van die game kunnen genieten, gewoon iets kwa absurde scale je tanden kan in zetten.

Hoe meer ik van die time sink games zie des te meer dat ik er op af knap MMO/Survival e.d. Zullen altijd wel uitzonderingen zijn. Maar heb uit eindelijk meer lol aan cheesy party games.

Volgende keer als Hotwheels op Steam in de aanbieding is wil ik me daar nog wel aan wagen.
    Ook wegens track editor. Als er toevallig lui zijn die het spelen is het een goeie Mario Kart substitute voor op PC? of zijn daar betere titels voor?

Pummel Party ben ik ook wel ge-interesseerd in.

Was trouwens met iemand It Takes Two aan het spelen maar dat die heeft ineens geen tijd meer. Dus als iemand dit wil spelen op PC?
    Roep maar zou ik zeggen.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik speel Eve vooral casual. 2 avondjes per week denk ik dat ik even wat dingen check een uurtje, de rest is gewoon wat spare time hier en daar vullen (en heel soms tijdens een dodelijk saaie meeting ofzo). Voor mij zijn games als dit altijd wel moeilijk, enige wat mij echt trekt aan Eve is gewoon dat het iets unieks biedt. Het is haast een non-game in sommige opzichten. Maar het verlies van een schip/groot deel van je kapitaal voel je in weinig games zoals Eve

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ooh dat snap ik, maar ook al zou ik het casual willen spelen en dan komen die discord leden er achter en dan heb ik ineens een paar sponsors zonder ik er om vraag........ Nee dank je. Geen idee in welke guild ze zitten.

Vind het wel leuk om op afstand te volgen, dat er iets grandioos gebeurd. Er is altijd wel beweging in die game.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    157 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Na wat uurtjes Hell Let Loose op de PS5 toch maar de PC versie gekocht.

PS5 versie heeft veel last van hick ups, performance is echt niet al te best. Ook is het richten met controller best lastig. Ik raakte werkelijk niets :')
    Nu eindelijk wat uurtjes op de PC kunnen spelen en damn, wat een verademing. Spel komt zoveel meer tot zijn recht nu alles vlekkeloos loopt -inclusief gameplay -.

Vermaak mij hier ondertussen prima mee, zeker wanneer je in een squad zit welke goed communiceert!

Escape from Tarkov laat ik voorlopig links liggen, het raakt mij niet echt.
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

"Echte fan" Baukereg's Avatar
    Mentioned
    308 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    DualShock 4 heeft een driftend pookje. Gelukkig heb ik nog een superieure 8bitdo liggen.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TakingdjAztec PSN ID: Dip_Snoes Steam ID: takingdjaztec

Holy crap dit ziet er goed uit.
    All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    1083 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    fangirl momentje: https://youtu.be/ADYqmEJFOfw?t=883 tot 16:00 ongeveer

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    326 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    fangirl momentje: https://youtu.be/ADYqmEJFOfw?t=883 tot 16:00 ongeveer
    Klonk als Rapper. Ik snap je punt niet helemaal.
    Last edited by Lord Serafin; 4th April 2022 at 22:01.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Mentioned
    1083 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Klonk als Rapper. Ik snap je punt niet helemaal.
    Ik dacht dat hij op altijd de chat geschiedenis liet zien maar blijkbaar alleen in de desktop versie:

Wie heet er nou Rapper
    Last edited by Rappa; 5th April 2022 at 09:15.

Mentioned
    326 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Wie heet er nou Rapper
    I stand corrected, sir! (ik had nog een tweede keer gekeken, maar er was inderdaad geen chat zichtbaar).

Ps. Mijn eerste bewoording gisteravond was een beetje op de verkeerde toon. Ik heb het gauw weg gehaald, maar toch sorry mocht je het hebben gezien.

Mentioned
    1083 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ps. Mijn eerste bewoording gisteravond was een beetje op de verkeerde toon. Ik heb het gauw weg gehaald, maar toch sorry mocht je het hebben gezien.
    Geen probleem

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by DjDark View Post

Holy crap dit ziet er goed uit.
    Dit is meer een remaster dan een remake. Maar dan met een andere titel. Maar dat is mijn mening.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by pessie83 View Post
    Dit is meer een remaster dan een remake. Maar dan met een andere titel. Maar dat is mijn mening.
    Het is door fans gemaakt. Dus geen officiële remaster.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik snap er helemaal niks van.. Sinds een week ofzo heb ik al meermalen problemen dat uit het niets Rocket League crashed. Het is sinds de update dat het gebeurt. Dus na wat Googlewerk las ik over de oplossing om de cache te verwijderen. Dat heb ik gedaan. Toen ging het heel even goed, maar gauw genoeg crashte het spel weer. Zelfde geprobeerd, deed het wederom even goed, maar weer gauw genoeg een crash. Onspeelbaar soms. Speel het spel 2 minuten en het scherm 'cooked' volledig.

Geprobeerd om de optie 'openen als administrator' aan te vinken via eigenschappen. Ook dat resulteerde niet in een oplossing, wederom een crash.

Nu vandaag probeer ik het spel te starten nadat ik gisteren het spel volledig opnieuw gedownload heb en weer hetzelfde. Sterker nog hij komt niet eens verder dan het startmenu dit keer. Overigens heb ik ook al een aantal keer 'verify gamedata' gebruikt.

De logfile zegt het volgende:

Code:
    [0048.81] Log: Timed out while waiting for GPU to catch up. (500 ms)
    [0048.88] Critical: appError called: The Direct3D 11 device that was being used has been removed.  Please restart the game.
    [0048.88] Critical: Windows GetLastError: De bewerking is voltooid. (0)
    [0051.01] Log: === Critical error: ===
    The Direct3D 11 device that was being used has been removed.  Please restart the game.

Address = 0x587e4fd9 (filename not found) [in C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll]
    Address = 0xa534e5   (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0xa14d94   (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0x13ede03  (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0x13f3d39  (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0x1412bd9  (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0x140e2bc  (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0x140e30a  (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0x1414681  (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0x1b9cff6  (filename not found) [in G:\SteamLibrary\steamapps\common\rocketleague\Binaries\Win64\RocketLeague.exe]
    Address = 0x59b27034 (filename not found) [in C:\WINDOWS\System32\KERNEL32.DLL]
    Address = 0x5ad62651 (filename not found) [in C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll]
    Address = 0x5ad62651 (filename not found) [in C:\WINDOWS\SYSTEM32\ntdll.dll]
    Ik weet niet meer wat het kan zijn. Ik heb een Geforce GTX 780 en volgens DX Diag zijn er geen problemen en heb ik Direct X 12 draaien.

Als laatste mogelijke oplossing heb ik gisteren nog (dus nadat de crashes zich al voordeden) de drivers van mijn Nvidia kaart geupdate.

Edit:

Heb zelfs dit al gechecked:

https://forums.taleworlds.com/index....-reset.402788/

Image Sharpening is uitgeschakeld, heb ook niet aan instellingen gezeten.
    Last edited by DjDark; 18th May 2022 at 20:00.

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    179 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    How about gewoon eens de game uninstallen en opnieuw downloaden?

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    How about gewoon eens de game uninstallen en opnieuw downloaden?
    Dat heb ik gedaan, zoals je kunt lezen.

Nu vandaag probeer ik het spel te starten nadat ik gisteren het spel volledig opnieuw gedownload heb en weer hetzelfde.
    Maar wellicht dacht je dat ik het spel gewoon nog een keer gedownload heb, terwijl de geinstalleerde versie er nog op stond?

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    460 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Dat heb ik gedaan, zoals je kunt lezen.

Maar wellicht dacht je dat ik het spel gewoon nog een keer gedownload heb, terwijl de geinstalleerde versie er nog op stond?
    Heb je de game via Steam verwijderd of ook nog in de Steam map gekeken of alle bestanden weg waren?
    Kan zomaar zijn dat opnieuw downloaden die bestanden niet overschreven heeft en je daardoor nog een fout hebt.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

In principe zou Steam je content moeten controleren en alles updaten wat er al staat, maar it never hurts. Je kan ook nog "verify integrity of files" checken in Steam.

Naar de foutmelding gekeken verdenk ik echter eerder je GPU en/of drivers, en ik zou dat zeker nakijken. Je zei dat je al drivers had geupdate, maar daar kan een full clean wel verschil maken. Zie de eerste stappen hier: https://support.robertsspaceindustri...-and-Configure
    Ik zou ook de driver settings terugzetten (https://eu.battle.net/support/en/article/24142) en alles wat lijkt op boost/overclock uitgooien in je drivers.

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Geen andere games die voor het zelfde probleem zorgt?

Senior Member
    Mentioned
    20 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Kikidiablo89
    sheize.jpg

Weer helemaal in de Football Manager (2008, lekker classic)

Alleen mijn beste speler verkocht, 1 dag voor het sluiten van de transfermarkt.

/Balen

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik had hier een heel verhaal getypt en toen hing mijn PC tijdens het typen ineens. Na wat zoekwerk kom ik nu uit op de volgende issue:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce...i-for-those-s/

In mijn logfiles in Windows kwam dit naar voren. Het is typisch natuurlijk dat dit ineens naar voren komt nu de temperaturen buiten toegenomen zijn. Gezien je met overclocken ook uit kan komen op hogere temperaturen, ga ik een temperatuurtest doen en heb ik eerst alle drivers van mijn grafische kaart eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd. Een van mijn 2 schermen viel ook plotseling uit, terwijl de ander wel aan bleef. Dat zorgde ervoor dat ik meer in die hoek ben gaan zoeken.

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik had hier een heel verhaal getypt en toen hing mijn PC tijdens het typen ineens. Na wat zoekwerk kom ik nu uit op de volgende issue:

https://www.nvidia.com/en-us/geforce...i-for-those-s/

In mijn logfiles in Windows kwam dit naar voren. Het is typisch natuurlijk dat dit ineens naar voren komt nu de temperaturen buiten toegenomen zijn. Gezien je met overclocken ook uit kan komen op hogere temperaturen, ga ik een temperatuurtest doen en heb ik eerst alle drivers van mijn grafische kaart eraf gegooid en weer opnieuw geïnstalleerd. Een van mijn 2 schermen viel ook plotseling uit, terwijl de ander wel aan bleef. Dat zorgde ervoor dat ik meer in die hoek ben gaan zoeken.
    Blijkbaar is/was er een security update.... misschien dat dat de boel in de knoei bracht.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Blijkbaar is/was er een security update.... misschien dat dat de boel in de knoei bracht.
    Van Windows vermoed ik persoonlijk. Want op die datum zag ik in mijn updategeschiedenis dat er een update had plaatsgevonden (dag ervoor). Zo'n beetje 1 week geleden op vrijdag.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik was er al bang voor. Mijn kaart werkt niet meer. Geeft telkens in hardwarebeheer aan dat de kaart gestopt is omdat er problemen zijn geconstateerd

Heb nog de hele kast binnenin schoongemaakt, maar tevergeefs zo lijkt 't. Bios flash heeft ook niks uitgewezen..

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dan is de kaart helaas dus op.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja zou dan ook wel aan kaduuk denken Om 100% uit te sluiten kan je nog in een andere PC proberen

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Ja zou dan ook wel aan kaduuk denken Om 100% uit te sluiten kan je nog in een andere PC proberen
    Ik wilde het nog in een ander slot proberen, of het slot misschien defect was. Maar probleem is dat ik dan helaas niet met mijn kabels uitkom, omdat de kaart zo lomp is..

Ik geef het op en ga maar een nieuwe bestellen.

Het is deze kaart geworden:

https://tweakers.net/pricewatch/1661...2x-12g-oc.html
    Last edited by DjDark; 20th May 2022 at 20:00.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Kaart geplaatst, kreeg eerst nog wat BSOD's omdat blijkbaar TPM/PTT een probleem veroorzaakte.. Iets met System PTE Misuse. Gegoogled, TPM/PTT uitgeschakeld in BIOS setup en nu loopt ie weer. Weet alleen niet of het nu verstandig is na het updaten van de kaart om nu weer TPM/PTT in te schakelen, dat heb ik namelijk nergens kunnen vinden. Weet iemand dat toevallig?

Mentioned
    326 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jongens, het is aardig om te zien hoe iedereen @DjDark aan het helpen is met technische problemen maar mag ik een vriendelijk verzoek doen?

Geen probleem als hier eens een technisch of ander offtopic mankement wordt besproken, maar ik heb deze thread opgericht om hoofdzakelijk problemen/frustratie in gameplay met de groep te bespreken. Ik wilde de hulp aan DJDark niet verstoren en heb daarom even gewacht, maar ik zit al 3 dagen verlegen om in deze thread mijn verhaal over Pathfinder:Kingmaker te doen: 80 uur aan geïnvesteerde tijd in een klap weg, POEF!!

Zou ik daarom mogen verzoeken dat jullie de DJDark-kwestie verder bespreken in de technische vragen thread? Dan lopen we elkaar niet voor de voeten.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Oh ja, compleet over het hoofd gezien die thread. Excusé.

Mentioned
    326 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oh ja, compleet over het hoofd gezien die thread. Excusé.
    Nonsens. Je kunt niet spelen op je PC met een kapotte kaart, en gezien hoe vervelend dat is snap ik prima dat je het hier deelt. Gezien de reacties anderen ook.

Er was volgens mij na 3 dagen nog geen uitzicht op een volledige oplossing, dus daarom werp ik het balletje even op.
    Jullie kunnen ook niet raden dat ik met een verhaal in de pen zit.

En in dat opzicht mogen we elkaar dan ook meteen de hand schudden, want mijn kwaadheid en irritatie van 3 dagen geleden is inmiddels ook gezakt naar teleurstelling.
    Jullie kunnen dus een kalme analyse verwachten i.p.v. een tirade. Bedankt daarvoor, zal ik maar zeggen!

Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Anyways hoe bevalt de nieuwe kaart?

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    460 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Nonsens. Je kunt niet spelen op je PC met een kapotte kaart, en gezien hoe vervelend dat is snap ik prima dat je het hier deelt. Gezien de reacties anderen ook.

Er was volgens mij na 3 dagen nog geen uitzicht op een volledige oplossing, dus daarom werp ik het balletje even op.
    Jullie kunnen ook niet raden dat ik met een verhaal in de pen zit.

En in dat opzicht mogen we elkaar dan ook meteen de hand schudden, want mijn kwaadheid en irritatie van 3 dagen geleden is inmiddels ook gezakt naar teleurstelling.
    Jullie kunnen dus een kalme analyse verwachten i.p.v. een tirade. Bedankt daarvoor, zal ik maar zeggen!
    Wat is er mis gegaan met je Pathfinder saves dan ?

Mentioned
    326 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Wat is er mis gegaan met je Pathfinder saves dan ?
    It's my kingdom I couldn't save, Sir knight.

Wees gerust; ik leg het tzt wel even uit.

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    179 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    , maar ik zit al 3 dagen verlegen om in deze thread mijn verhaal over Pathfinder:Kingmaker te doen: 80 uur aan geïnvesteerde tijd in een klap weg, POEF!!
    Yikes, naadje!

Maar opzich zijn we snugger genoeg om twee verhaallijnen door elkaar te lezen hoor (ondanks het verkeerde topic)
    Dus je had wmb niet hoeven ‘wachten’ met posten.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Anyways hoe bevalt de nieuwe kaart?
    Loopt als een tierelier. 3dMark score van 8.575 <3 Rocket League draait weer heerlijk. Mijn gameplay mankeert dus niets meer.

@Lord_Serafin Ai, al ben ik niet bekend met dat spel, ik ken wel het gevoel van álle progressie kwijt zijn in een spel door corrupte savegame data. Dat is mij al eens gebeurd bij Burnout 2. Dat was ook nog een cooperatieve inzet die verloren ging ook nog.

Mentioned
    326 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    (disclaimer: jongens, ik was gisteren begonnen aan mijn stuk over de tragedie van deze week, maar als ik het ga schrijven op een manier die iedereen begrijpt wordt het een héél lang verhaal. Ik kom eerdaags even met het problematische voorval, maar dat hou ik dan technisch en voor ingezetenen: sorry. Neemt niet weg dat ik jullie dit onderstaande even over Pathfinder: Kingmaker wil meegeven.)

--------

@Lord_Serafin Ai, al ben ik niet bekend met dat spel, ik ken wel het gevoel van álle progressie kwijt zijn in een spel door corrupte savegame data. Dat is mij al eens gebeurd bij Burnout 2. Dat was ook nog een cooperatieve inzet die verloren ging ook nog.
    Is het nou uit!? Kingmaker Serafin is na 80 uur Game Over gegaan door zijn eigen stomiteit, en moet dus weer opnieuw beginnen! Maar ik geef de schuld aan het spel.

Maar goed, voor de dag ermee dan:

Kingmaker: Fallen Kingdom

Laat ik even voorop stellen: ik heb me in tijden denk ik niet zo vermaakt met een spel als met Pathfinder: Kingmaker, een RPG die doet denken aan Baldur's Gate. Je kunt je team volledig naar eigen wens samenstellen, en de mogelijkheden zijn eindeloos. Iedere level-up is een feestje om te bekijken wat voor nieuwe moves en strategieën ik nu weer tot mijn beschikking krijg. Het duurt even om het door te krijgen (zeker voor mij als D&D-onbekende), maar ik ben nu weer met een tweede run begonnen en merk dat de gevechten nu een stuk gestroomlijnder en zonder gedoe verlopen. Ik vind het een sterkere titel dan Divinity: Original Sin die ik hiervoor gespeeld heb.

Naast het RPG element wordt je geacht je koninkrijk te beheren en verder uit te bouwen. Op zich een leuke 'minigame', maar na het een tijdje gespeeld te hebben merk ik wel dat het een beetje twee losse panelen zijn: je krijgt af en toe eens een zwaard of potion van een dankbare burger, maar dat je een sterke militia hebt geeft je geen bonussen op je team, noch geeft een sterke economie je een gold-multiplier. Gemiste kans, maar het politieke element is desalniettemin een leuke afleiding.

Maar in dat Kingdom Management zit ook het venijn achter mijn verhaal. Je kunt questen wat je wilt, maar als je je burgers niet tevreden houdt en er rellen uitbreken stort je koninkrijk in, en ben je Game Over. En dat is wat mij dus na 80 uur overkomen is.
    ------------

To be continued. Maar voor wie nog niet bekend is met het spel: van mij zul je geen piep horen als je daar verandering in wilt brengen!

En ps. @DjDark : blij te horen dat je kaart het weer doet en naar wens is!
    Last edited by Lord Serafin; 25th May 2022 at 15:26.

Mentioned
    326 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik kom nog terug op bovenstaand voorval, leute; ik ben zoals gezegd aan een volledig nieuwe run begonnen, en denk dat het probleem gemakkelijker te illustreren is met een screenshot. Als ik weer op hetzelfde punt ben aanbeland als waar het de eerste keer mis ging zal ik het even uitleggen.

Voor nu zijn het toch even de laadtijden in combinatie met de glitches waar ik me even over wil uitspreken (op de PS4): het spel zelf is fantastisch, maar het spel heeft tal van glitches die zo irritant zijn dat je zou denken dat ze er stiekem zijn ingezet door een wraakzuchtige ex-werknemer net voor vertrek.

Op de wereldkaart kun je met een druk op de knop het menu ophalen, en daarmee je equipment, inventory, en de mogelijkheid om je team te laten rusten. Ik denk dat het me dit weekend week minstens 10 keer is overkomen dat ik op de knop drukte, je het geluid van het menuutje hoort, maar hoe vaak je ook drukt; er verschijnt niks. Hetzelfde met als je je huidige uitrusting wilt vergelijken met nieuwe, en de knop om te vergelijken gewoonweg niet in beeld verschijnt. De cursor die ontzichtbaar wordt. Items die uit het niets uit je inventory verdwijnen. Het loot-menuutje dat je soms niet toestaat om een item via de op- of omlaagknop te selecteren. Vijanden die zich niet laten aanklikken als doelwit. De landkaart die ineens zwart wordt...

Een hoop van deze glitches zijn te verhelpen door even te wisselen van tab, of door even te saven en herladen. Probleem daarbij is echter dat je de klok er ook nog op gelijk kunt zetten dat het spel je na x aantal loadscreens (pak 'm beet 20) vastloopt en de app afsluit: erg leuk als je net een baas hebt bevochten, het scherm uitloopt, en de boel vastloopt waarna je je save van vóór de baas weer moet laden omdat je sindsdien niet meer hebt gesaved.

En dat is ook het punt van saven en laden: het spel heeft een degelijke autosave-functie, maar het spel is dermate complex dat je er goed doet dijkwijls te quicksaven. Maar tijdens dat saven bevriest het spel zo'n 30 seconden. Iedere keer als je een save-file laadt of een gebied uitloopt, krijg je een loading screen van 40 tot 60 seconden. Dit klinkt misschien als een kleinigheid, maar als je tussen de continue loadingscreens door ook nog steeds moet saven èn moet herladen omdat het spel je voor de derde keer op rij glitched (en het risico vast te lopen), dan krijg je op een gegeven moment kloppende slapen van hoe vaak je werkeloos naar je scherm zit te kijken, terwijl het spel zoveel leuks te bieden heeft.

Ik ga tegenwoordig koffie halen tussen de loadscreens door om wat te doen te hebben.
    Het spel is het het waard, maar het had een hoop ongeduld gescheeld als ze bovenstaande hadden verholpen.
    Last edited by Lord Serafin; 7th June 2022 at 14:11.

Tags for this Thread