User Tag List

Page 87 of 94 FirstFirst ... 37 77 85 86 87 88 89 ... LastLast
Results 3,441 to 3,480 of 3737

Thread: [Serie] Game of Thrones

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    714 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Ik snap niet zo goed wat jullie dan wel hadden verwacht? We hebben draken, een tovenares, een leger undead een stel kloeke ridders.

Dachten jullie dat ze om de tafel gingen zitten in een uur lange aflevering terwille van een handelsverdrag?
    Ik kan niet wachten

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    219 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 PSN ID: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Je maakt het jezelf niet leuker om die serie te volgen @Kudeta
    Verkeerde verwachtingen geven een negatieve ervaring nu het anders verloopt.

Wil je meer details en een dieper uitgewerkt verhaal: lees over enkele jaren de boeken! Ik denk dat George nog wel voor wat verassingen kan zorgen in zijn boeken.
    Als je braaf op de boekjes gaat wachten kom je denk ik pas echt van een koude kermis thuis.

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    Als je braaf op de boekjes gaat wachten kom je denk ik pas echt van een koude kermis thuis.
    Idd. Die komen niet meer. Of worden door 'fans' afgeschreven. Wellicht dat 'the winds of winter' nog uit wordt gebracht, daar zijn immers al 10 jaar, 4 hoofdstukken van. Maar 'a hint of spring' gaat 'm niet meer worden ben ik bang.

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ik snap niet zo goed wat jullie dan wel hadden verwacht? We hebben draken, een tovenares, een leger undead een stel kloeke ridders.

Dachten jullie dat ze om de tafel gingen zitten in een uur lange aflevering terwille van een handelsverdrag?
    Blablabla anti spoiler yada yada yada

Mijn minpunten:
    - Het was 100% Hollywood en niet GoT. Tig scenes waar men omsingeld was maar toch niet dood ging. Iedereen wordt overrompeld behalve onze Disney helden.
    - De "big bad" doet niks behalve boos kijken.
    - De "big good" doet ook niks behalve voor zich uit staren.
    - Nu al klaar? Vond dit het leukere stuk dan Cercei (fire en ice ipv game of thrones)

The good:
    - Gave aflevering, veel actie
    - Arya
    - Visuals, voor zover ze te zien waren

Overall daarom wat mixed feelings. Het hele ruige en onvoorspelbare is er gewoon opeens vanaf :/
    Wat ik nou super gaaf had gevonden was bv als Dany en haar draak ook gewoon werden gedood en geressed, en dan samen als Night King en Night Queen naar Bran en Jon gingen. Maar helaas.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Ik ga er gewoon in met low expectations. Deze episode was van de eerste tot de laatste seconden alleen maar top entertainment!
    Vol genieten dit!
    Dat staat buiten kijf. Meerder malen kippenvel.

Maar achteraf nakeuvelen over met welke vragen je blijft zitten na zo'n Ep. vind ik ook wel wat hebben.

Quote Originally Posted by Glory View Post
    Moet trouwens zeggen dat de laatste 15 minuten wel fantastische geregisseerd zijn. Daarvoor is er genoeg op aan te merken, maar dat flitsen tussen de verschillende locaties, met die muziek, die dan op het moment supreme ineens stopt en dan de aftermath. Het werkte gewoon heel erg goed.
    Plus de vertraging en focus op de de futiliteit van de weerstand. Geweldig. Qua emotie een van de allerbeste afleveringen van een serie die ik ooit gezien heb. Ondanks dat er een hoop vragen overblijven en je best kunt twijfelen aan bepaalde keuzes die er gemaakt zijn.

Ik denk dat sommigen dat inderdaad prefereren.

Quote Originally Posted by Zebby View Post
    Wat ik nou super gaaf had gevonden was bv als Dany en haar draak ook gewoon werden gedood en geressed, en dan samen als Night King en Night Queen naar Bran en Jon gingen.
    Ook door mijn hoofd gegaan.
    Last edited by Like-a-Bunny; 30th April 2019 at 11:40.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    412 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Overall daarom wat mixed feelings. Het hele ruige en onvoorspelbare is er gewoon opeens vanaf :/
    Dat is het al vanaf het moment dat de boeken op waren. Sinds die tijd geen enorme schokkende character-kills meer.
    Ned Stark die na enkele afleveringen dood is. The Red Wedding, Joffreys vergiftiging, die Gouden maskershit van de broer van Dany, WC-kill op Tywin Lannister, Lysa Arryn die door Littlefinger een "this is sparta"-dood krijg.... allemaal momenten die in de boeken stonden.
    Wat heeft ons daarna nog verrast? Vond zelf de zelfmoord van Tommen wel een bijzonder moment. Maar het is daarna gewoon meer een hollywood story geworden.

Mentioned
    714 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mijn minpunten:
    - Het was 100% Hollywood en niet GoT. Tig scenes waar men omsingeld was maar toch niet dood ging. Iedereen wordt overrompeld behalve onze Disney helden.
    - Nu al klaar? Vond dit het leukere stuk dan Cercei (fire en ice ipv game of thrones)

The good:
    - Arya

Wat ik nou super gaaf had gevonden was bv als Dany en haar draak ook gewoon werden gedood en geressed, en dan samen als Night King en Night Queen naar Bran en Jon gingen. Maar helaas.

Ik had ook een hogere deathcount verwacht (Walter Frey heeft meer karakters vermoord dan de NK for crying out loud). Maar ik denk niet dat Het al de tijd was voor Dany of Jon.

BTW : GoT = sowieso Hollywood
    Ik kan niet wachten

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik vond de battle of the bastards en aftermath wel goed. Ook het Ramsay bolton verhaal in total was wel vrij lomp en niet per se hollywood...

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    187 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dit

Mijn minpunten:

The good:
    - Arya

En dit.
    Dat is het al vanaf het moment dat de boeken op waren. Sinds die tijd geen enorme schokkende character-kills meer.
    Ned Stark die na enkele afleveringen dood is. The Red Wedding, Joffreys vergiftiging, die Gouden maskershit van de broer van Dany, WC-kill op Tywin Lannister, Lysa Arryn die door Littlefinger een "this is sparta"-dood krijg.... allemaal momenten die in de boeken stonden.
    Wat heeft ons daarna nog verrast? Vond zelf de zelfmoord van Tommen wel een bijzonder moment. Maar het is daarna gewoon meer een hollywood story geworden.
    Eens met Sebas. Ik vond Beric en Jorah hele vette karakters, maar ze zijn uiteindelijk niet de headliners. Reek greep me nog het meeste aan.

Toen Sansa haar dolk pakte en met Tyrion zat te schuilen, had iemand anders ook verwacht dat Sansa en Tyrion terwijl de crypte overrompeld werd in een daad van romantiek gezamenlijk suicide zouden plegen? Had ik nog wel een mooi einde voor ze gevonden.

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Fenix View Post

Toen Sansa haar dolk pakte en met Tyrion zat te schuilen, had iemand anders ook verwacht dat Sansa en Tyrion terwijl de crypte overrompeld werd in een daad van romantiek gezamenlijk suicide zouden plegen? Had ik nog wel een mooi einde voor ze gevonden.
    Ja! Ik dacht 't zal toch niet? Vooral niet toen ze elkaar zo aankeken en handjes vastpakten...

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Spoiler:

Davos trying to get Dany's attention

Ghost made it Fellas

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    232 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Paralize View Post
    Ja! Ik dacht 't zal toch niet? Vooral niet toen ze elkaar zo aankeken en handjes vastpakten...
    Exact dat.
    Maar direct er achteraan de gedachte: NEE! Tyrion is niet zo laf.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    412 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Spoiler:

Davos trying to get Dany's attention

Ghost made it Fellas

ヽ(。_)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ^

Net ook de making of gekeken. Indrukwekkend om te zien wat er allemaal gedaan is. Ik verwachtte dat het 99% CGI was, maar valt me nog mee wat ze daadwerkelijk aan props en visuele technieken hebben gebruikt.
    (っ◕‿◕)っ ___ (╯Д)╯︵~~~~~~~~~~~~ ┻━┻ ヽ(。_)ノ (。◕‿◕。) ٩(͡๏̯͡๏)۶

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    131 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Quote Originally Posted by Fenix View Post
    Dit

En dit.

Eens met Sebas. Ik vond Beric en Jorah hele vette karakters, maar ze zijn uiteindelijk niet de headliners. Reek greep me nog het meeste aan.

Ja.
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: D4rKy1945 Steam ID: D4rKy28
    Beste aflevering ever made [for now]
    Carice van houten was fantastisch vooral toen ze al die zwaarden aanstak met draken vuur, en hoe arya de nightking afmaakte was zo fucking epic en onverwachts dat het gewoon zo moest john snow is een groot mietje in de show toffe character maar no balls
    Last edited by Michiel1986; 30th April 2019 at 15:40.

Mentioned
    714 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Niet iedereen tevreden over de White Walker storywrap..
    Ik kan niet wachten

It's such a pretty sight! Geerrrt's Avatar
    Mentioned
    34 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Quote Originally Posted by Michiel1986 View Post
    Beste aflevering ever made [for now]
    Carice van houten was fantastisch vooral toen ze al die zwaarden aanstak met draken vuur, en hoe arya de nightking afmaakte was zo fucking epic en onverwachts dat het gewoon zo moest john snow is een groot mietje in de show toffe character maar no balls
    Wanneer ben jij voor het laatst op een draak afgerend?

Mentioned
    1234 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Niet iedereen tevreden over de White Walker storywrap..
    50/50 zelfs las ik ergens. Lekker verdeeld. Zie ook IMDb. Negens/tienen f enen/tween.

Avatar ruimte te huur Kudeta's Avatar
    Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198097124765

Ik dacht dat er een goed verhaal verteld zou worden, ondanks de teleurstellingen van de laatste seizoenen. Ik had de goede hoop voor het uiteindelijke verhaal, zelfs als er tussendoor wat ontbreekt. Maar helaas... het is allemaal bij een slappe drab gebleven. En dat terwijl de eerste helft van de serie goed in elkaar stak. En deze ep heeft mooie momenten. Maar uiteindelijk is het een zwakke conclusie van een zwak verhaal en doet imo onrecht aan de eerste helft van het verhaal, wat juist ontzettend sterk is. En dan doel ik op de algehele storytelling en niet de individuele elementen van wie of wat. Ik vind het allemaal best hoe het is afgelopen, maar verhaaltechnisch voel ik me beroofd van een goed verhaal.

Tetten King Crimson's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: King Kcrimson Steam ID: Belisarius
    Quote Originally Posted by Geerrrt View Post
    Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in reprehenderit in voluptate velit esse cillum dolore eu fugiat nulla pariatur. Excepteur sint occaecat cupidatat non proident, sunt in culpa qui officia deserunt mollit anim id est laborum.

Kun je dat niet beter aan je moeder vragen?
    It's not the side-effects of the cocaine.

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by King Crimson View Post
    Kun je dat niet beter aan je moeder vragen?
    Is zijn moeder op jouw moeder afgerend dan?

Tetten King Crimson's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: King Kcrimson Steam ID: Belisarius
    Quote Originally Posted by Kudeta View Post
    Is zijn moeder op jouw moeder afgerend dan?
    Hoho. Dat ze een serpent is wil niet zeggen dat ze een draak is.
    It's not the side-effects of the cocaine.

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Fair enough, excuses.

Mentioned
    714 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    50/50 zelfs las ik ergens. Lekker verdeeld. Zie ook IMDb. Negens/tienen f enen/tween.
    The Last Jedi all over
    Ik kan niet wachten

Valar Morghulis Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En toch blijf ik hoop houden dat er nog een Bran/WW/NK gerelateerde plottwist aankomt ik kan ermee leven als het niet zo is maar ik vind het toch jammer en veel te abrupt.

Quote Originally Posted by Geerrrt View Post

Dit. Hij kon nergens heen en wist dat de NK bij Bran stond. Dat laatste moment was dan ook pure wanhoop en hij was dood geweest als Arya ook maar een paar sec later was geweest. En ik snap dan niet wat sommigen van Jon verwacht hadden. Naar de zijflank sprinten om vervolgens zonder enige bescherming of opgegeten of verbrand te worden?
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 30th April 2019 at 17:35.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    88 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik vraag me af hoe HBO/de schrijvers etc hier nu tegenaan kijken?

Kijk, prima dat een aflevering deze aandacht genereert. Vanuit commercieel oogpunt zullen ze er schijt aan hebben.

Maar hoe kijken de creatieve breinen aan tegen deze reacties? Vraag me dat altijd af.

Ik bedoel: ik vond de aflevering ook prima, omdat ik inmiddels de ingezette teloorgang wel geaccepteerd heb. Maar afgezet tegen de eerste seizoenen...

Mentioned
    131 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Ik vraag me af hoe HBO/de schrijvers etc hier nu tegenaan kijken?

Kijk, prima dat een aflevering deze aandacht genereert. Vanuit commercieel oogpunt zullen ze er schijt aan hebben.

Maar hoe kijken de creatieve breinen aan tegen deze reacties? Vraag me dat altijd af.

Ik bedoel: ik vond de aflevering ook prima, omdat ik inmiddels de ingezette teloorgang wel geaccepteerd heb. Maar afgezet tegen de eerste seizoenen...
    Waren er creatieve breinen bij betrokken dan?

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Tja, het is gewoon heel duidelijk dat sinds het bronmateriaal op is, de serie daardoor negatief benvloed is. Zij hebben gewoon nooit de gelaagdheid van de boeken zelfstandig kunnen doorzetten en hadden wel de druk er een einde aan te schrijven. Dat is al een paar seizoenen duidelijk en dat heb ik voor de serie ook maar geaccepteerd. Het levert nog steeds hele mooie en betrokken televisie op.

Eerlijk gezegd is Martin het ook kwijt sinds de eerst 3-4 boeken en verwacht ik niet dat hij het wel op een compacte spannende manier naar een ultiem voldoenend einde kan schrijven (als het ooit al af komt).

Mentioned
    232 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Dit. Hij kon nergens heen en wist dat de NK bij Bran stond. Dat laatste moment was dan ook pure wanhoop en hij was dood geweest als Arya ook maar een paar sec later was geweest.
    You sure?

Dany kan immers tegen vuur.. de NK kan tegen vuur (volgens complotten is hij een Targaryen), wellicht Jon ook wel...
    Ik zag die scene ontvouwen in een zelfde soort verbazing/awe als die waar je de NK, niet, ziet fikken.
    Last edited by Trio-sama; 30th April 2019 at 19:55.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    205 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ook net gezien

Muziek top, geweldig.
    Battle top, spannend en fijn dat er geen bombastische muziek onder zat. Lekker donker (har har) en rauw.
    Jorah

Hollywood Arya, jezus echt? Het was zo spannend tot aan dat punt, wat zou er gebeuren tussen de night king en bran? wat heeft bran gedaan? wat is de three eyed raven nu eindelijk voor ede night king? LORE! WAT GAAT IE DOEN?!... Oh hier heb je ninja Arya die vanuit het niets hem neersteekt en alle white walkers en wights vernietigd. Opgelost.

Frontale aanval van alle Dothraki... ik ben het met Kudeta eens. Ik sloeg mezelf bijna voor m'n hoofd... tergend, echt.. te fucking slecht gewoon. Low expectations mijn kont. Dit is gewoon rechtaan heel, heel, heel erg slecht.

Benieuwd wat Bran nu met de die raven deed ja, geen flauw idee. Wat Gaunter zegt zou kunnen. Hoop op meer

dat de night king een targaryen is lijkt me ondertussen wel duidelijk?

ヽ(。_)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik vermoed ook dat komende episodes nog een heleboel komt bovendrijven. Er zijn nu heel veel vragen en die worden ongetwijfeld beantwoord, al dan niet met iets lamezinnigs of iets wtfbbqzinnigs (met name bbq, met al dat vuur overal).
    (っ◕‿◕)っ ___ (╯Д)╯︵~~~~~~~~~~~~ ┻━┻ ヽ(。_)ノ (。◕‿◕。) ٩(͡๏̯͡๏)۶

Mentioned
    205 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Faure View Post
    Ik vermoed ook dat komende episodes nog een heleboel komt bovendrijven. Er zijn nu heel veel vragen en die worden ongetwijfeld beantwoord, al dan niet met iets lamezinnigs of iets wtfbbqzinnigs (met name bbq, met al dat vuur overal).
    Daarom kijk ik eigenlijk het meest uit naar de komende episodes, hopelijk meer antwoorden

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    219 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 PSN ID: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    Quote Originally Posted by Faure View Post
    Ik denk eigenlijk niet dat je nog veel antwoorden rond het occulte gebeuren hoeft te verwachten. Ik denk dat ze dat stuk van het verhaal bij deze hebben afgesloten.

Mentioned
    205 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik weiger dat te geloven

Niet helemaal meegekregen trouwens, maar is Prodrick nu dood of niet?

btw:

Last edited by Black; 30th April 2019 at 22:32.

Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Trio-sama View Post

You sure?

Dany kan immers tegen vuur.. de NK kan tegen vuur (volgens complotten is hij een Targaryen), wellicht Jon ook wel...
    Ik zag die scene ontvouwen in een zelfde soort verbazing/awe als die waar je de NK, niet, ziet fikken.
    Targaryens zijn niet per se immuun voor vuur, er zijn in het verleden Targaryans door gestorven, en de Night King is waarschijnlijk ook geen Targaryen. Er zit ook vele duizenden jaren verschil tussen het ontstaan van de NK door toedoen van the Children of the Forest nav. het conflict met the First Men en de verovering van Westeros door de Targaryens (wat in de serie een aantal eeuwen geleden is).

Het kan wel dat Jon een hogere tolerantie voor vuur heeft (alhoewel niets daar in de serie op wijst) maar gezien dat blauwe vuur een magische en sterkere variant is was 'ie hoogstwaarschijnlijk gewoon dood geweest

Uit een Q&A uit 1998:

Granny: Do Targaryens become immune to fire once they "bond" to their dragons?

George RR Martin: Granny, thanks for asking that. It gives me a chance to clear up a common misconception. TARGARYENS ARE NOT IMMUNE TO FIRE! The birth of Dany's dragons was unique, magical, wonderous, a miracle. She is called The Unburnt because she walked into the flames and lived. But her brother sure as hell wasn't immune to that molten gold.

Mentioned
    232 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Targaryens zijn niet per se immuun voor vuur, er zijn in het verleden Targaryans door gestorven, en de Night King is waarschijnlijk ook geen Targaryen. Er zit ook vele duizenden jaren verschil tussen het ontstaan van de NK door toedoen van the Children of the Forest nav. het conflict met the First Men en de verovering van Westeros door de Targaryens (wat in de serie een aantal eeuwen geleden is).

Het kan wel dat Jon een hogere tolerantie voor vuur heeft (alhoewel niets daar in de serie op wijst) maar gezien dat blauwe vuur een magische en sterkere variant is was 'ie hoogstwaarschijnlijk gewoon dood geweest

Uit een Q&A uit 1998:
    Alles fair, maar boeken =/= serie. (Dany is meermaals "verbrand" zonder te verbranden)
    NK wel of geen Targs is een speculatie natuurlijk, maar hoe wil je verklaren dat hij tegen drakenvuur kan? Dat is ook geen gewoon vuur.
    Er blijft gewoon een hoop onduidelijk, zeker omdat de serie niet meer vast zit aan de boeken.
    Die ouwe gek moet eens opschieten!

Mentioned
    131 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gesmolten goud is geen vuur toch? Of wat? Het is allebei heet, maar daar houdt het op.

Mentioned
    63 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Trio-sama View Post
    Alles fair, maar boeken =/= serie. (Dany is meermaals "verbrand" zonder te verbranden)
    NK wel of geen Targs is een speculatie natuurlijk, maar hoe wil je verklaren dat hij tegen drakenvuur kan? Dat is ook geen gewoon vuur.
    Misschien omdat 'ie gecreeerd is mbv. drakenglas?

Maar mijn punt is dat een Targaryen niet per se immuun is voor vuur en dit er dus ook niet automatisch op zou wijzen dat de NK een Targaryen is omdat hij immuun is voor drakenvuur. Zeker niet omdat de NK, voor zover wij weten, een First Man uit de First Age is (8.000-10.000 jaar geleden) en de Targaryens pas een aantal eeuwen in Westeros zitten (alhoewel dat natuurlijk ook niets zegt over waar ze voor Valyria enz. vandaan kwamen). Het kan natuurlijk wel zo zijn, je weet maar nooit, maar toch.

Overigens weten we ook niet of Daenerys volledig immuun is voor drakenvuur Het was immers altijd normaal vuur in de serie en ze probeerde het vuur van de ijsdraak ook te ontwijken. Geen idee hoe het precies in de boeken zit gezien ik die nog moet lezen en ik mijzelf niet wil spoilen.

Er blijft gewoon een hoop onduidelijk, zeker omdat de serie niet meer vast zit aan de boeken.
    Die ouwe gek moet eens opschieten!
    Dat sowieso. Ik wilde er eigenlijk aan beginnen zodra de serie voorbij was maar het zou best nog 5 jaar kunnen duren voordat zijn volgende boek uit is, als het niet langer is.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 1st May 2019 at 17:21.

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat je kon wachten... Toen ik Seizoen 1 had gekeken van GoT, was ik nog niet begonnen aan de boeken, maar omdat ik wilde weten wat er verder gebeurde, alle boeken gelijk gekocht en echt in 3 weken alles uitgelezen...

Tags for this Thread