User Tag List

Page 92 of 94 FirstFirst ... 42 82 90 91 92 93 94 LastLast
Results 3,641 to 3,680 of 3737

Thread: [Serie] Game of Thrones

Valar Morghulis Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    64 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik zeg ook niet dat ik zelf zo'n petitie zou starten of überhaupt zou tekenen maar een of andere dude heeft wel de internationale pers gehaald door iets, met een paar muisklikken en wat zinnetjes, in een paar minuten online te zetten. Ik denk ook niet dat het iets zal veranderen (het enige wat HBO zou kunnen doen is voor de BluRay release een extended cut in de vorm van optionele scènes of bepaalde zinnen toevoegen die op de montagetafel zijn blijven liggen maar zelfs dat zal niet gebeuren) maar het is wel het zoveelste teken dat er toch foute beslissingen genomen zijn met het laatste seizoen. Of het nou het aantal afl. is, de afwikkeling van het verhaal en de keuzes van D&D of wat dan ook, ze zullen dit bij toekomstige GoT producties wel in het achterhoofd houden (de hele aftermath mbt. ontevreden fans, niet enkel zo'n petitie).

En velen zullen het ook wel als een grap zien. Maar als 5 miljoen mensen bijv. een petitie zouden tekenen dat Trump op iedere buitenlandse reis zichtbaar een enorme luier over zijn broek zou moeten dragen zal Trump dit echt niet gaan doen natuurlijk maar staat hij toch wel enigszins voor lul. Het wordt internationaal nieuws, men praat erover enzovoorts.

Ik kan er in ieder geval wel om lachen. Het is zo absurd en zoals ik al zei: vrijwel iedereen die professioneel gezien iets met GoT te maken heeft krijgt dit mee als 'ie het nieuws en alke ontwikkelingen mbt. deze serie volgt. Dus in dat opzicht is de actie allang geslaagd. En het is natuurlijk ook iets van alle tijden, ontevreden en boze fans, maar door de huidige technologie en verspreiding krijgt een grote studio dit binnen 24 uur mee.

Mentioned
    64 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Alle hoop op The Long Night dan maar.
    Inderdaad. Al heb ik er inmiddels wel vrede mee hoe het nu verloopt (al zou ik natuurlijk wel willen dat het anders was). Ik kan wel gaan zitten mokken om een televisiserie maar het is nu eenmaal zo. De serie (zowel in boekvorm als TV) heeft ons al zoveel ontroerd, ons zoveel mooie momenten gegeven incl. een fatastische fantasiewereld en daar zal zo'n seizoen als 8 uiteindelijk niets aan veranderen.

Ik ga de season finale dan ook in met die mindset en zal mij proberen aan zo min mogelijk zaken te storen. Ik heb uiteindelijk alleen mijzelf ermee als ik constant de 4e muur blijf doorbreken en gedurende de resterende 80-90 minuten blijf ergeren aan kleine details en de gemaakte keuzes. It is what it is.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 16th May 2019 at 17:31.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    565 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Maar als je de cijfers kijkt van legaal kijkers en illegale downloads. Dan zijn dit amper 5% van de kijkers van dit seizoen.

500.000 mensen lijkt een hele hoop. Maar de andere 95% hoor je niet.

Het gezeik en haat verspreid zich nu eenmaal een stuk sneller want drama en verontwaardiging zijn de grootste Clickbait verkopers
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    85 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    GRRM zat toch ook vast met zijn laatste Boeken?
    Kan opzich wel begrijpen waarom, elke keer iedereen vermoorden, zorgt er wel voor dat het steeds moeilijker word om characters die nu nog leven interessant te houden? Kan me wel voorstellen dat hij dan weer nieuwe introduceerd. Maar op een gegeven moment ben je ook wel door elk Archetype heen. En dat opnieuw/her ontwikkelen lijkt mij ook best pittig.

Maar meende ook dat de meeste acteurs van Got ook wel klaar waren met de Serie, willen/wouden ook verder met hun Carriere. Opzich wel jammer en een Seizoen of 2 extra was mogelijk ook niet verkeerd geweest. Maar mensen begonnen al te klagen bij het Seizoen die de boeken serie voorbij ging. Wat verwacht je dan!?
    Laat dit nou gewoon het laatste seizoen zijn, kunnen wij ook verder met ons leven, en ja het is jammer dat het niet het Niveau van eerdere seizoenen haalt.

Hbo is ook bezig met spin off. Wat ook compleet nutteloos is, daar zul je elke verraad/plot twist al mijlen ver aan zien komen.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    714 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Ik hoor nu zelfs dat er allemaal mensen zich op het museumplein hebben verzameld ter protest over de gang van zaken mbt de show. Moet toch niet gekker worden zeg.
    Ik kan niet wachten

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    88 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ik hoor nu zelfs dat er allemaal mensen zich op het museumplein hebben verzameld ter protest over de gang van zaken mbt de show. Moet toch niet gekker worden zeg.
    Ja maar die hebben sowieso geen verstand.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tsja...

Attached Images Attached Images
    Last edited by Das Tentakel; 16th May 2019 at 17:28.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Mentioned
    714 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Tsja...

Priceless, die ongemakkelijke glimlachjes er ook bij.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    64 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En daar zitten we dan, op een videogame-forum waar we doorgaans discussieren over de kleinste details

Wel een mooi filmpje verder, daar niet van.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1130 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    En daar zitten we dan, op een videogame-forum waar we doorgaans discussieren over de kleinste details
    Er zit een groot verschil tussen in een gesloten kring over dingen te discussiren, en een openbare petitie aantekenen die een signaal moet zenden naar de people involved. Ik zie het altijd zo: het is prima met je comic-boek vriendjes een hele diepe discussie te gaan hebben of Batman of Superman sterker is. Buiten je groepje kan het saai zijn (denk een verjaardag zonder comicboek fans), awkward (op een date oid) of gewoonweg apart (de artist schrijven dat in issue #XXX Batman een klap geeft aan Superman maar dat kan helemaal niet want YYY). Of hey, dat je het best kan hebben over dingen die de overheid slecht doet met mensen, maar dat dat in een geel hesje op een brug in Rotterdam weer een heel ander verhaal is.

Context is key wat dat betreft. Het actief protesteren tegen zoiets vind ik heel anders dan er een paar berichten over wisselen met iemand op een forum (of whatsapp for that matter).
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    64 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Snap ik ook wel joh, maar ik vond het gewoon geinig En als ik er iets tegen zou hebben zou ik hier natuurlijk ook niet al al die jaren zitten.

No pictures please!
    Mentioned
    244 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Ik zeg ook niet dat ik zelf zo'n petitie zou starten of ƒ¼berhaupt zou tekenen maar een of andere dude heeft wel de internationale pers gehaald door iets, met een paar muisklikken en wat zinnetjes, in een paar minuten online te zetten. (...) Ik kan er in ieder geval wel om lachen. Het is zo absurd en zoals ik al zei: vrijwel iedereen die professioneel gezien iets met GoT te maken heeft krijgt dit mee als 'ie het nieuws en alke ontwikkelingen mbt. deze serie volgt. Dus in dat opzicht is de actie allang geslaagd. En het is natuurlijk ook iets van alle tijden, ontevreden en boze fans, maar door de huidige technologie en verspreiding krijgt een grote studio dit binnen 24 uur mee.
    Exact. Sommige mensen schetsen een beeld alsof er boze meutes met borden en spandoeken door de straten lopen, terwijl het feitelijk een uitwas is voor een social media cultuur waar mensen over van alles en nog wat voor en tegen zijn in de vorm van een simpele klik op een like-button. Deze mensen wegzetten als zuurmeiers gaat overigens net zo gemakkelijk. Die petitie opzetten zal ook niet meer dan een GoT aflevering geduurd hebben.

Ik ben gestopt de serie te volgen bij het einde van seizoen 4, mede doordat ik de voorkeur geef aan de verhaallijn van de boeken én dat het een kant opging die teveel gericht is op simpele thrills om de aandacht van het publiek vast te houden. Ik loop dus 3 en een half seizoen 'achter' en zelfs ik begreep waarom mensen met hun hoofd in hun handen zitten toen ik eerdaags een samenvatting van the Battle for Winterfell heb gekeken (gedachtegang: 'Dit is waarschijnlijk zo slecht dat de spoilers me waarschijnlijk niet eens kunnen schelen'). Battalions van soldaten waar afleveringen lang een verhaal in is geïnvesteerd worden blijkbaar in een paar seconden de nek omgedraaid, de opnames zijn zo donker dat je niet ziet wat er gebeurt, laat staan dat je draak A van B kunt onderscheiden. De hele 'Warrior of Light' story-arc gaat doodleuk out the window, en Jon Snow was overal in het gevecht behalve waar hij moest zijn, en Aria Stark heeft blijkbaar ineens teleportation skills...en de meest underwhelming kill ever op haar naam.

Mensen houden ervan dit subverted expectations te noemen, ik noem het gewoon slechte storytelling. Een remake aanvragen gaat natuurlijk nooit doel treffen, maar ik snap en steun het sentiment: mensen hebben zo'n serie jarenlang gesteund en gefinancierd en worden daar nu bij de climax voor bedankt met een dikke middelvinger vanuit de producent. Dan kun je zeggen dat het probleem bij de fans ligt, maar dat is natuurlijk de omgedraaide wereld: mensen betalen voor een ervaring, en jegens deze consumenten heeft de producer/HBO daarmee een verplichting tot leveren. Dan aankomen met zo'n lulletje rozewater afsluiting op een van de meest gedragen series van dit decennium is dan natuurlijk een ontzettende klap in het gezicht, met name om het veronderstelde 'de serie is klaar, dus de boze fans kunnen ons toch lekker niks meer maken!'.

Dit is speculatie van mijn kant, maar misschien houdt dit verband met de recente teleurstelling die veel mensen blijken te hebben met de afsluiter van the MCU in de vorm van Avengers: Endgame, en daar hoor ik ook een hoop stemmen opgaan dat men geen interesse meer heeft in de voortzetting van de MCU. Het lijkt mij namelijk niet onwaarschijnlijk dat veel GoT fans ook een affiniteit hebben met Marvel. Maar belangrijker in dezen is mogelijk nog de link met die andere grote teleurstelling waar veel GoT-fans affiniteit mee zullen hebben: Star Wars onder Disney. De huidige koers met GoT heb ik vaak vergeleken horen worden met the Last Jedi, en aangezien D&D hoogstwaarschijnlijk de schrijvers worden voor de volgende Star Wars trilogie die afgelopen week is aangekondigd snap ik dat mensen na afgelopen weken zeggen "HEEEELLLL NO!!!" tegen dat vooruitzicht.

Ik wacht in ieder geval die twee boeken van Martin af: het zou me verbazen als die boeken de lijn volgen die de serie heeft besloten te nemen, en dat stemt yours truly aardig hoopvol.

Maar duidelijk, jij en ik kijken anders naar de GoT ervaring, Gaunther: ik ben blij dat jij in ieder geval van de TV-serie hebt genoten. De actie stuit mij persoonlijk nogal tegen de borst zonder een goed uitgewerkt verhaal dat het moet faciliteren.
    Last edited by Lord Serafin; 17th May 2019 at 11:49.

Mentioned
    1130 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Rest van je post weinig op aan te merken, grotendeels eens (behalve Endgame, die is toch meer dan prima ontvangen?), behalve:
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Mensen houden ervan dit subverted expectations te noemen, ik noem het gewoon slechte storytelling. Een remake aanvragen gaat natuurlijk nooit doel treffen, maar ik snap en steun het sentiment: mensen hebben zo'n serie jarenlang gesteund en gefinancierd en worden daar nu bij de climax voor bedankt met een dikke middelvinger vanuit de producent. Dan kun je zeggen dat het probleem bij de fans ligt, maar dat is natuurlijk de omgedraaide wereld: mensen betalen voor een ervaring, en jegens deze consumenten heeft de producer/HBO daarmee een verplichting tot leveren.
    Ik sta wel echt te kijken van dit stukje in je post, en dat is dus wat er m.i. wel mis is met de perceptie van een deel van de mensen, en het lijkt mij aannemelijk dat mensen met eenzelfde zienswijze ook achter die petitie zitten. Je hebt me helemaal met heel veel dingen, maar een paar dingen zijn m.i. omgedraaid. Steunen snap ik nog maar is ook maar tot op zekere hoogte, zeker gezien de season premiere naar schatting door 80% van de mensen illegaal is gedownload.

Bij het woord "financieren" gaat het m.i. mis. Zelfs als we de illegale downloaders wegdenken: mensen hebben betaald, niet gefinancierd. Als je financiert dan betaal je om iets mogelijk te maken met een terugbetaling er tegenover. Een kickstarter is al een stretch "financieren" te noemen, maar je HBO abbo gebruiken om GoT te kijken valt daar echt niet onder. En ik snap het wel, wat loopt Liquidje nu te zeuren over deze woordjes? Ik denk dat dat soort dingen bijdragen aan een warped perceptie. Zoals eisen stellen aan het product, i.t.t. het normale consumentengedrag "als het je niet bevalt koop je het niet". En dit beschouwen als een dikke middelvinger vanuit de producent is tot slot ook een warped perceptie: die producent zal zijn uiterste best hebben gedaan dit tot een succes te maken.

Ik wil hiermee niet zeggen dat mensen de serie maar moeten nemen hoe hij is, ik snap de teleurstelling. Dat een deel een signaal wil afgeven naar de makers dat het jammer is snap ik ook. Maar jezelf als financierder zien, verplichtingen stellen aan HBO en insinueren dat er opzet (of in ieder geval opzettelijke nalatigheid) in het spel is, dat zorgt er voor dat die discussie zo heated is en dat mensen dat stereotype beeld hebben van boze millenial neckbeards.

No pictures please!
    Mentioned
    244 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Liquidje,
    Ik begin me in toennemende mate te irriteren aan dat ik de laatste tijd geen post op dit forum kan plaatsen zonder dat jij meteen weer komt aansprinten om er als eerste je mening over te geven.

Ik zou het bijzonder waarderen als je hier wat aan doet.

Mentioned
    565 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Liquidje,
    Ik begin me in toennemende mate te irriteren aan dat ik de laatste tijd geen post op dit forum kan plaatsen zonder dat jij meteen weer komt aansprinten om er als eerste je mening over te geven.

Daar zitten we toch voor op dit forum?
    Als jij geen reacties wil op je post dan kun je beter een dagboek bijhouden.

En daarnaast zit hij er niet naast.
    - Frank Murphy

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    210 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ArkaineNL PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    Ja Liquidje, wacht in het vervolg even tot iemand anders reageert dan is het probleem opgelost.
    Het is een forum, dan reageren andere leden op posts. Liquidje doet dit heel snel op zijn mechanische toetsenbord! Daarom altijd first.
    Last edited by Obsidian; 17th May 2019 at 12:36.

Tetten King Crimson's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: King Kcrimson Steam ID: Belisarius
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Rest van je post weinig op aan te merken, grotendeels eens (behalve Endgame, die is toch meer dan prima ontvangen?), behalve:

Ik sta wel echt te kijken van dit stukje in je post, en dat is dus wat er m.i. wel mis is met de perceptie van een deel van de mensen, en het lijkt mij aannemelijk dat mensen met eenzelfde zienswijze ook achter die petitie zitten. Je hebt me helemaal met heel veel dingen, maar een paar dingen zijn m.i. omgedraaid. Steunen snap ik nog maar is ook maar tot op zekere hoogte, zeker gezien de season premiere naar schatting door 80% van de mensen illegaal is gedownload.

Bij het woord "financieren" gaat het m.i. mis. Zelfs als we de illegale downloaders wegdenken: mensen hebben betaald, niet gefinancierd. Als je financiert dan betaal je om iets mogelijk te maken met een terugbetaling er tegenover. Een kickstarter is al een stretch "financieren" te noemen, maar je HBO abbo gebruiken om GoT te kijken valt daar echt niet onder. En ik snap het wel, wat loopt Liquidje nu te zeuren over deze woordjes? Ik denk dat dat soort dingen bijdragen aan een warped perceptie. Zoals eisen stellen aan het product, i.t.t. het normale consumentengedrag "als het je niet bevalt koop je het niet". En dit beschouwen als een dikke middelvinger vanuit de producent is tot slot ook een warped perceptie: die producent zal zijn uiterste best hebben gedaan dit tot een succes te maken.

Ik wil hiermee niet zeggen dat mensen de serie maar moeten nemen hoe hij is, ik snap de teleurstelling. Dat een deel een signaal wil afgeven naar de makers dat het jammer is snap ik ook. Maar jezelf als financierder zien, verplichtingen stellen aan HBO en insinueren dat er opzet (of in ieder geval opzettelijke nalatigheid) in het spel is, dat zorgt er voor dat die discussie zo heated is en dat mensen dat stereotype beeld hebben van boze millenial neckbeards.
    Dat is toch niet het hele verhaal? De kijkers zijn stakeholders van de serie en uiteindelijk ook degenen aan wie het product wordt verkocht. Ik sta er niet zo zwaar in als LS, maar het voelt wel als een middelvinger van D&D door zo het verhaal te eindigen. Want er mag na zoveel jaren wel iets meer verwacht kunnen worden dan een afraffeling. Als producent/schrijver wil je toch ook in de spiegel kunnen kijken en zeggen: "lekker gewerkt pik"? Je moet ook wel een narcistische eikel zijn als D&D zijnde als je dat met dit seizoen doet.
    It's not the side-effects of the cocaine.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    413 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Ze kregen wss klachten dat er helemaal geen verassingen meer zaten in het vorige seizoen. Nu geven ze er even een andere wending aan en is het weer niet goed. Blij dat ik geen schrijver van zo'n serie ben. Fans zijn lastig te pleasen.

Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Ze kregen wss klachten dat er helemaal geen verassingen meer zaten in het vorige seizoen. Nu geven ze er even een andere wending aan en is het weer niet goed. Blij dat ik geen schrijver van zo'n serie ben. Fans zijn lastig te pleasen.
    Daar gaat het toch juist niet om?

Mentioned
    565 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het is niet zo dat de schrijvers dit klaar maken en dat het dan meteen word geschoten h?

Je hebt testgroepen die dit goedkeuren.
    Het is niet alsof er geen kwaliteit controle is. Dit is op elke level goedgekeurd....
    En de regisseur kan ook on set nog aanpassingen maken.
    - Frank Murphy

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Ze kregen wss klachten dat er helemaal geen verassingen meer zaten in het vorige seizoen.
    De laatste aflevering had in ieder geval heel wat verassing.

No pictures please!
    Mentioned
    244 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kom net een aardig filmpje tegen. Waarom kritiek op verhalen helpt om schrijvers beter te maken (en kritiek dus nuttig is):

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    85 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Tegelijkertijd ook weer het zoveelste jump on the hatred band wagon.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    Quote Originally Posted by King Crimson View Post
    Daar gaat het toch juist niet om?
    Inderdaad. Het probleem is niet dat er een wending aan wordt gegeven, maar dat de wending die gegeven wordt niet zo best is.

Mentioned
    1130 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Liquidje,

Ik weet niet zo goed wat ik hier mee moet. Ik ga met alle goede bedoelingen een discussie aan, ik probeer er inhoudelijk op in te gaan en een argument op te bouwen. Als je dat als zo vijandig ervaart (zeker van mij, what gives man, die 100en uren aan PM uitwisselen over de jaren zie je ook als trollen?) is dat toch echt jouw probleem. Fuck me om serieus op je post in te gaan.

Misschien dus aan jou om je houding en perceptie te veranderen en eens te stoppen met te projecteren. Blijbkaar zijn we op punt gekomen dat ik niet normaal meer een discussie in kan gaan met jou (en met jou enkele anderen). Ik weet ook niet zo goed hoe ik mij daarbij moet voelen, maar ik vraag mij ook af waarom je zulke lappen elke keer uittypt als er toch niet op in mag worden gegaan. Volgende keer hou ik het gewoon bij "ik stoot je moeder tegen de borst lol" als je dat fijner vindt.

Dat is toch niet het hele verhaal? De kijkers zijn stakeholders van de serie en uiteindelijk ook degenen aan wie het product wordt verkocht. Ik sta er niet zo zwaar in als LS, maar het voelt wel als een middelvinger van D&D door zo het verhaal te eindigen. Want er mag na zoveel jaren wel iets meer verwacht kunnen worden dan een afraffeling. Als producent/schrijver wil je toch ook in de spiegel kunnen kijken en zeggen: "lekker gewerkt pik"? Je moet ook wel een narcistische eikel zijn als D&D zijnde als je dat met dit seizoen doet.
    Oh het is ook zeker niet het hele verhaal, misschien dat ik de spreekwoordelijke middelvinger iets te letterlijk heb opgevat. Maar het is wel een narrative wat wordt maakt met woordkeuzes en manier van interpreteren (niet door de mensen hier of het gros wat de petitie tekent, maar door de meer "militante" fans). Ik kan mij ook niet voorstellen dat er sprake is van een bewuste afraffeling ofzo.

Voor zover nog niet duidelijk btw, ik heb het nieuwe seizoen en de laatste 1 of 2 niet gezien, dus ik weet ook niet hoe erg het werkelijk gesteld is met het einde en hoe aanstootgevend de lage kwaliteit is.

Quote Originally Posted by macc View Post
    Inderdaad. Het probleem is niet dat er een wending aan wordt gegeven, maar dat de wending die gegeven wordt niet zo best is.
    Ik wilde net zeggen, de serie draait toch om wendingen en daar is toch weinig aan veranderd de laatste seizoenen (naar ik heb gehoord )
    Last edited by Liquidje; 17th May 2019 at 13:06.

Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by macc View Post
    Ik zou eigenlijk zelfs de huidige wending kunnen accepteren, als het maar op een plausibele en interessante manier wordt gebracht. Dat mist momenteel.

Maar zelfs nu maakt het heel wat los, dus de makers hebben sowieso iets fantastisch op poten gezet. Als kunstenaar heb je dan je doel bereikt, lijkt me.

Mentioned
    714 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

....BA
    ....BA
    LS is LS
    ...YOU
    Ik kan niet wachten

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maar zelfs nu maakt het heel wat los, dus de makers hebben sowieso iets fantastisch op poten gezet. Als kunstenaar heb je dan je doel bereikt, lijkt me.
    Denk je? Nu ik weet dat zij de volgende Star Wars films schrijven, heb ik er geen zin meer in tbh... Wordt een download/budgetbakje.

Mentioned
    565 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Star Wars is een heel ander beest.
    Lucasfilm heeft hele duidelijke afgezette kaders voor die films. Kijk maar naar Lord And Miller. Die werden ook vervangen toen het niet allemaal binnen de lijntjes was getekend.
    - Frank Murphy

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Star Wars is een heel ander beest.
    Lucasfilm heeft hele duidelijke afgezette kaders voor die films. Kijk maar naar Lord And Miller. Die werden ook vervangen toen het niet allemaal binnen de lijntjes was getekend.
    Denk dat de arrogantie van D&D wellicht heeft laten opnemen in het contract, dat ze de vrije hand krijgen?

sorry voor offtopic though

Mentioned
    565 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Paralize View Post
    Denk dat de arrogantie van D&D wellicht heeft laten opnemen in het contract, dat ze de vrije hand krijgen?

sorry voor offtopic though
    Dat denk ik niet.

Lucasfilm is heel streng als je de podcast van diverse directors en writers mag geloven mag geloven. Dit zijn de speeltjes en zo mag je er mee spelen. Binnen die kaders mag jij een verhaal maken.
    - Frank Murphy

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat denk ik niet.

Lucasfilm is heel streng als je de podcast van diverse directors en writers mag geloven mag geloven. Dit zijn de speeltjes en zo mag je er mee spelen. Binnen die kaders mag jij een verhaal maken.
    Ok. De eerst hit op 'de google' stemt mij in ieder geval totaal niet gerust.

https://variety.com/2018/film/news/s...ss-1202689489/

Zij zijn met een idee gekomen dat losjes gebaseerd moet zijn op het Star Wars theme...

Ik help je hopen hoor! Star Wars vind ik fantastisch.
    Ze zullen ongetwijfeld een verhaal maken binnen Star Wars, maar of er enige vorm van logica in schuilgaat, is een groot mysterie.

No pictures please!
    Mentioned
    244 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wist je dit dan ook over de story arc van Episodes 7 t/m 9? Ik had het al meermalen gehoord afgelopen jaar.

Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Paralize View Post
    Denk je? Nu ik weet dat zij de volgende Star Wars films schrijven, heb ik er geen zin meer in tbh... Wordt een download/budgetbakje.
    Over de gehele breedte he.
    Mijn verwachtingen van SW zijn nou ook niet zo hoog als bij GoT, maar dat m'n verwachtingen anders zijn is de betere benadering. Zeker omdat dit laatste seizoen wel op dat SW niveautje zit lijkt het me dat dat wel los loopt.

Mentioned
    565 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wist je dit dan ook over de story arc van Episodes 7 t/m 9? Ik had het al meermalen gehoord afgelopen jaar.
    Ja dat heb ik gelezen. Maar JJ en Rian hebben zelf ook al gezegd op verschillende podcast. Dat ja ze hebben creatieve vrijheid. Maar wel binnen de kaders van Star Wars. Daar ook Lord en Miller hun verwijdering van Solo.

D&D hebben 4 fantastische seizoenen GOT weten te creren en een visueel een indrukwekkende wereld gebouwd. Dat maak je niet kapot met 3 seizoenen die fans verdelen.
    - Frank Murphy

Mentioned
    714 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

We kunnen in ieder geval verzekerd zijn van "too bad they fucked up the last season" commentaar tussen nu en het "GoT actrice Emilia "Daenerys" Clarke dies at age 83" nieuwsbericht.
    Ik kan niet wachten

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1235 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    ....BA
    ....BA
    LS is LS
    ...YOU
    Ik begin inmiddels verdomde genteresseerd te raken in die game.

Avatar ruimte te huur Kudeta's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198097124765
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    die producent zal zijn uiterste best hebben gedaan dit tot een succes te maken.
    Dit vind ik een ongesubstantieerde claim. Ik wil best geloven dat "ze" hun best hebben gedaan om het tot een financieel succes te maken. Ik wil ook geloven dat ze hun best hebben gedaan om voor zichzelf succes te behalen. Maar de kwaliteit van dit seizoen is op zijn best ondermaats. En dan doel ik niet op HBO/GoT-level ondermaats, maar gewoon ondermaats. Nou zeg ik niet dat ze expres crap hebben gemaakt, maar dan moet het betekenen dat ze incompetent zijn en daarop moeten ze aangesproken worden.

Ik wil overigens niet zo ver gaan om te claimen dat HBO een verplichting tot leveren heeft, maar ik denk wel dat je een verwachting kan hebben. Natuurlijk kan je heel makkelijk zeggen dat iemand had moeten wachten en achteraf dit seizoen had moeten kopen om een miskoop te voorkomen, maar dat vind ik een onredelijk argument. In dat geval moeten bijna alle subscription modellen verdwijnen. Tel daarbij op dat (hoewel ik helemaal niets heb gevolgd, dus dit is pure speculatie) in de aanloop naar dit seizoen er ontzettend veel hype gecreeerd is. Sure, een groot deel zal door de fanbase zelf gegenereerd zijn, maar het was moeilijk om de mediapresence van het GoT-team te ontwijken. En vanzelfsprekend hebben zij geen serieuze poging ondernomen om de hype te temperen, ze zoeken die interviews op om te promoten natuurlijk.

Het vertrouwen in deze schrijvers is bij mij in ieder geval 0. Het is oneindig zonde dat het via een serie als GoT boven water moest komen drijven, maar ik hoop dat de gigantische ladingen kritiek ze uiteindelijk beter maakt. Alternatief is dat ze geen grote projecten meer aanraken, ook prima. Ik ben iig blij dat ik geen Star Wars fan ben.
    Last edited by Kudeta; 17th May 2019 at 19:31.

Avatar ruimte te huur Kudeta's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198097124765

Nou vanavond gaat het hem dan worden .

Mentioned
    1130 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kudeta View Post
    Dit vind ik een ongesubstantieerde claim. Ik wil best geloven dat "ze" hun best hebben gedaan om het tot een financieel succes te maken. Ik wil ook geloven dat ze hun best hebben gedaan om voor zichzelf succes te behalen. Maar de kwaliteit van dit seizoen is op zijn best ondermaats. En dan doel ik niet op HBO/GoT-level ondermaats, maar gewoon ondermaats. Nou zeg ik niet dat ze expres crap hebben gemaakt, maar dan moet het betekenen dat ze incompetent zijn en daarop moeten ze aangesproken worden.

Ik wil overigens niet zo ver gaan om te claimen dat HBO een verplichting tot leveren heeft, maar ik denk wel dat je een verwachting kan hebben. Natuurlijk kan je heel makkelijk zeggen dat iemand had moeten wachten en achteraf dit seizoen had moeten kopen om een miskoop te voorkomen, maar dat vind ik een onredelijk argument. In dat geval moeten bijna alle subscription modellen verdwijnen. Tel daarbij op dat (hoewel ik helemaal niets heb gevolgd, dus dit is pure speculatie) in de aanloop naar dit seizoen er ontzettend veel hype gecreeerd is. Sure, een groot deel zal door de fanbase zelf gegenereerd zijn, maar het was moeilijk om de mediapresence van het GoT-team te ontwijken. En vanzelfsprekend hebben zij geen serieuze poging ondernomen om de hype te temperen, ze zoeken die interviews op om te promoten natuurlijk.

Het vertrouwen in deze schrijvers is bij mij in ieder geval 0. Het is oneindig zonde dat het via een serie als GoT boven water moest komen drijven, maar ik hoop dat de gigantische ladingen kritiek ze uiteindelijk beter maakt. Alternatief is dat ze geen grote projecten meer aanraken, ook prima. Ik ben iig blij dat ik geen Star Wars fan ben.
    Goede punten, en op grote vlakken ben ik het met je eens. Ik hoop ook dat je mijn post meer als een "andere manier om ernaar te kijken" ziet dan dat ik wil zeggen dat de originele zienswijze compleet fout zit. En ik merk ook dat ik mijzelf soms laat verleiden om polariserend te reageren op reacties waardoor ik zelf ook nuance verlies.

Je hebt inderdaad gelijk, succes is niet duidelijk gedefinieerd en in dat opzicht is mijn claim totaal niet onderbouwd. Ik reageerde dan ook op het stukje wat ik vlak voor deze claim zette, namelijk dat de producer dit met opzet zou hebben gedaan. Je hebt gelijk dat er meer bij komt kijken en dat "hoge kwaliteit" is vervangen door "acceptabele kwaliteit" om zo financieel te maximizen (waarbij acceptabel dus nogal ambigu is), in zoverre kan er sprake zijn van opzet om niet de kwaliteit te leveren die we willen. Maar zelfs dan nog vind ik het benoemen van D&D bij naam wat krom: waarom zouden schrijvers slecht schrijven, zij hebben toch geen financiele verantwoording? Maar het is zeker een belangrijke nuance die je maakt Overigens ben ik het met je eens dat de conclusie (als we het puur baseren op dit) moet zijn dat ze niet bekwaam zijn, opzet als claim moet immers ook gesubstantieerd worden.

Je tweede alinea: maar precies de nuance tussen "verplichting tot leveren" en "verwachting" doel ik op als ik het heb over de woorden die we gebruiken. Dat ze die verwachting hebben gecreeerd ben ik met je eens, maar dit doet vrijwel ieder product toch? Er zijn weinig commercials die hun product prijzen hoe middelmatig het is (en als ze het al doen is dat meer een marketing stunt/tactiek). Ik denk dat je verder vooral een interessant punt aanhaalt, namelijk hoe de middelen waarmee consumenten de markt benvloeden aan het veranderen zijn. Je koopt de serie niet achteraf meer, je hebt een subscription op iets, en dat laatste verandert het een en ander, en is ook ambigu omdat de insteek van deze diensten niet altijd even duidelijk is, laat staan dat er een consensus bestaat. Voor sommigen is het het verplaatsen van DVDs naar een streaming markt en missen bepaalde rechten/plichten/mogelijkheid (zoals het kunnen kiezen met je geld achteraf), voor mij is het een trust ding en neem je zelf een risico zo op voorhand te kopen. Ik denk daarom ook niet dat laatsgenoemde als gevolg heeft dat het subscription-model moet verdwijnen (of dat mijn visie de juiste is). Echter ben ik wel van mening dat het vreemd is producenten verantwoordelijk te houden voor wat ze maken, in dat geval zou het subscription model creativiteit onnodig in de weg zitten.

Dat je als producent verantwoordelijk bent voor de hype van fans en mee gaat in een mediacircus dat deels door jezelf, maar ook zeker door anderen wordt gecreeerd ben ik overigens wel pertinent niet mee eens, zolang je niet liegt over feitelijke zaken is er niets mis mee. Maar goed, dit is ook een moreel vraagstuk.

Thanks voor je reactie btw. Ik was al stilletjes benieuwd naar jouw mening

Tags for this Thread