User Tag List

Page 380 of 381 FirstFirst ... 280 330 370 378 379 380 381 LastLast
Results 15,161 to 15,200 of 15201

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    293 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb Endgame ook gezien maandag. Ik heb álle films in de MCU gezien op volgorde en ik ben geen grote fan maar over het algemeen zijn het prima kijkbare films, de ene wat beter dan de ander, sommige echt vet (Infinity War), de ander dramatisch (dieptepunt Thor Ragnarok wat mij betreft). Maar Endgame was écht een enorme teleurstelling.

De film komt veel te traag op gang, of hij komt eigenlijk helemáál niet op gang. De intro was slaapverwekkend, zelfs toen het eerste tijdreizen begon veranderde er voor mij helemaal niets.. De manier waarop de stenen uiteindelijk worden verzameld in het verleden zijn wel grappig om te zien, maar bij lange na geen puntje van je stoel momenten. Uiteindelijk wordt vriend en vijand op een twijfelachtige manier bij elkaar gebracht voor een final boss fight die ook weer in een anti-climax eindigt.. echt zonde om de reeks zo te 'eindigen'. Dat het tijdreizen erbij komt kijken maakt het er ook niet beter op. Wel een aantal leuke actie-scenes, maar voor de rest 6/10 wat mij betreft.

Nog wat tijdreis en story zaakjes, sommige zijn wel mierenneuken, maar change my mind;

- Ant Man ontsnapt uit de quantum realm.. niemand weet hoe?

- Aan het einde van Infinity War wordt Captain Marvel opgeroepen, het lot van het heelal hangt er vanaf. Vervolgens komt ze opdagen, 'sorry jongens, ik heb wel wat beters te doen, andere planeten hebben ook hulp nodig'. En ze verdwijnt weer. Uiteindelijk komt ze in de laatste 5 seconden weer opdagen als Gandalf op zijn witte paard om in één lange vlucht alle vijanden te vermorzelen. Mehhhhhh.

- 'We hebben per persoon één Pym Particle nodig per tijdreis. En we hebben maar genoeg Pym Particles om allemaal 1x heen en weer te gaan'. Vervolgens komen ze eigenlijk iets te kort, en reizen ze naar een andere tijd om extra Pym Particles te stelen.. Ja leuk, als je dat nou direct had gedaan, hadden jullie allemaal iets meer kansen gehad. Tot slot krijgt Thanos 1 Pym Particle in zijn handen waarmee hij in één klap 5 miljoen soldaten naar de toekomst laat reizen.. Mehhhhh.

- De Hulk snapt met zijn vinger. Alle mensen op aarde komen terug. Het vuilnis is al jaren niet opgehaald. De hele wereld is een rommeltje. Alles staat leeg. Niet werkt. Alles is naar de klote. Iedereen is depressief. Ik kan mij voorstellen dat de chaos alleen maar groter wordt als in één snap opeens weer de helft van al het leven in het heelal terugkomt (5 jaar later).. De aarde heeft het niet goed verwerkt (slappe emotionele wezens), maar al die andere duizenden/miljoenen planeten dan? Wie weet hebben zij wel geprofiteerd van de snap en was het leven op die planeten weer 'thriving'... om vervolgens in één klap weer gevuld te worden met 50% meer leven... Zullen ze blij mee zijn. Aards egocentrisme ten top

- 'We moeten de stenen terug in de tijd brengen, want anders fuckt het met die tijdlijnen', zeiden ze, terwijl Captain America even daarvoor heeft geknokt met.. Captain America. En uiteindelijk tot zijn 70e in een andere tijdlijn blijft hangen.. En waarvan we uiteindelijk te horen krijgen dat het allemaal een aparte tijdslijn oplevert.

Verder even mierenneuken, een groot gedeelte van de eindstrijd was eigenlijk gebaseerd op iets wat helemaal niet nodig was (naast dat Capt. Marvel als spuit 11 iedereen in één vlucht doodt).

Het land is net bestookt met 50.000 raketten. Het enige wat nog staat in de chaos is het tijdreisbusje. In het midden van alle vijanden. Maar ze moeten en zullen direct de stenen terugbrengen.. waarom?? Veel te riskant, tussen de vijanden, en dat busje blazen ze dan toch zo de lucht in?? En de pym particles waren toch op?? En wie stuur je dan naar welke tijd?? Hoe komen ze terug?? Moet dat niet nog even overlegd worden?? Je moet immers de 6 stenen naar de 3-4 verschillende plekken in de tijd terugbrengen?? En hoe breng je dan de soul stone terug?? Uiteindelijk sturen ze Captain America in zijn eentje, want ongezien terugleggen is natuurlijk veel makkelijker dan ongezien oppikken en kan hij prima alleen doen.

En over dat busje. Ant Man en Hope Pym veranderen even in een wasp en vliegen binnen 2 tellen naar het busje. Maar vervolgens kost het ALLE AVENGERS die de handschoen dragen om bij het busje te komen. En zodra ze er zijn wordt het busje uiteraard in één ruft vernietigd. Leuke actie scenes, alleen maar voor de actie-scenes, uiteindelijk totaal fruitloos gebleken.

Oja...

Oh my god die Girl Power scene... wat een CRINGE. Het is nu nog wachten op het nieuwe dreamteam van Marvel: De eerste homo Avenger met een Afrikaanse vader en een Japanse moeder met aan zijn linkerkant een voormalig professioneel voetballer tegenwoordig supertravestiet met het downsystroom en aan zijn rechterkant een 16 jarig kaal meisje herstellend van chemotherapie welke haar superpowers heeft gekregen dankzij alle benodigde vaccinaties die ze al tijdig op jonge leeftijd heeft gekregen van haar voormalig streng-gelovige maar inmiddels het licht gezien hebbende ouders.
    Last edited by Ries; 8th May 2019 at 11:28.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    686 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Thor Ragnarok is de leukste van allemaal man. Dikke 80s cartoon die tot leven komt. Heb zo zwaar zitten genieten bij die film.
    Ik kan niet wachten

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    864 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Thor Ragnarok is de leukste van allemaal man. Dikke 80s cartoon die tot leven komt. Heb zo zwaar zitten genieten bij die film.
    Dit inderdaad, als je die niet kan waarderen ga je met verkeerde mindset naar dit soort films naar mijn idee. Begrijp ook niet zo goed hoe het mogelijk is om Infinity War goed te vinden Endgame niet. Ja het tempo ligt anders maar voor de rest vond ik die twee films zo goed als gelijk aan elkaar. Endgame misschien wel beter al is dat niet helemaal eerlijk omdat het eigenlijk één film is.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ragnarok is in ieder geval by far de beste Thor film. Endgame is imho toch wel de beste MCU film ( tot nu toe). hmm ik denk dat ik van af deze week, elke week een film uit het MCU ga kijken en daarna een top 22 ( 23 met far from home er bij) MCU films ga maken.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Mentioned
    686 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mijn top Marvel films in willekeurige volgorde zijn nu:

Captain America The Winter Soldier
    Avengers: Endgame
    Thor Ragnarok
    The Avengers (de eerste)
    Guardians of the Galaxy

Ik denk dat Engame uiteindelijk wel de beste film is van dit rijtje.
    Ik kan niet wachten

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1051 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Ik ben denk ik niet invested genoeg om Endgame zo hoog te plaatsen op het MCU lijstje. Eigenlijk voelt het voor mij vooral dat de films die een wat apartere insteek hebben mij meer trekken, zoals Dr. Strange. Spiderman trek ik als concept ook wel goed, dus Homecoming kon ik ook wel heel goed hebben.

Overigens merk ik ook dat mijn gripes wel heel anders liggen dan voor sommigen hier. Ik kan mij bijvoorbeeld echt niet druk maken om de logica omtrent het tijdreizen. Bij mij zit het denk ik ook gewoon simpelweg er in dat ik niet invested ben in de characters. Bij het voorstel rondje, waar vast menig fan bij wegzwijmelde, had ik vooral een "big whoop" gevoel bij de meesten.

Maar goed, verder geen spijt van gehad. En misschien eens tijd de gaten in de MCU eens op te vullen komende maanden.

Gisteren overigens Hotel Mumbai gezien. Die film maakte wel echt impact man.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    517 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Avengers Assemble is wat mij betreft de beste Avengers film.
    Winter Soldier vond ik de beste Solo film.
    Black Panther vond ik de leukste solo film.

Wakanda is echt prachtig en kleurrijk opgezet ook al is de hero's journey van T'challa bijna niet aanwezig. Wakanda zelf geeft echt een stuk World building die je niet of amper ziet in de andere solo films.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    293 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Thor Ragnarok is als Thor film (en als film in het MCU) voor mij echt wel een geval apart, een totaal andere film. De geintjes/humor is leuk in de films, maar in Ragnarok zit je echt meer dan 2 uur naar flauwe over the top geintjes te maken. Dus wat is aan mijn mindset dan verkeerd? Die van de film op zich, of van de gehele MCU? Want op basis van alle MCU films is het voor mij echt een buitenbeentje hoe ze de film zijn aangevlogen.

Mij is niet alles bijgebleven (het nadeel van makkelijk kijkbaar -> slecht herinnerbaar), maar de 1e films van de serie waarin ze een nieuwe held introduceren/held ontstaat vind ik vaak wel de leukste. En ja, Infinity War, Winter Soldier, 1e Avengers, GotG vol2... ach, eigenlijk is het grootste gedeelte wel prima

Maar Endgame en Ragnarok doen het voor mij gewoon echt niet, sorry
    Last edited by Ries; 8th May 2019 at 12:22.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    864 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Ries View Post
    Thor Ragnarok is als Thor film (en als film in het MCU) voor mij echt wel een geval apart, een totaal andere film. De geintjes/humor is leuk in de films, maar in Ragnarok zit je echt meer dan 2 uur naar flauwe over the top geintjes te maken. Dus wat is aan mijn mindset dan verkeerd? Die van de film op zich, of van de gehele MCU? Want op basis van alle MCU films is het voor mij echt een buitenbeentje hoe ze de film zijn aangevlogen.
    Ik ben het met je eens dat Thor Ragnarok een hele andere vibe heeft maar was je daar zelf ook niet aan toe na de zoveelste Marvel film? Vond dit zelf erg verfrissend, het hele man/vrouw krijgt superkrachten, komt in de problemen maar wint toch kennen we ondertussen wel Ik ga naar dit soort films zonder voorkennis (geen stripboek gelezen) om vermaakt te worden. Dit is bij Marvel films meestal actie (cgi geweld) maar humor (zoals o.a. Ragnarok bewijst) werkt ook heel goed daarom begrijp ik niet zo goed hoe je een slechte avond kan hebben met een film als Ragnarok.

Om nog even terug te komen op de plotholes van Endgame, hier heb ik persoonlijk geen last van omdat je van de meeste dingen al precies ziet waarom ze om een probleem heen moeten schrijven. Denk aan te sterke karakters of het hele tijdreizen. Voor mijn gevoel mis je dan wat die film wel voor geweldige dingen te bieden heeft door te blijven hangen op dit soort details.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    211 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Teratel Steam ID: Teratel1
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Dit is bij Marvel films meestal actie (cgi geweld) maar humor (zoals o.a. Ragnarok bewijst) werkt ook heel goed daarom begrijp ik niet zo goed hoe je een slechte avond kan hebben met een film als Ragnarok.
    Op zich een interessant punt, want het is mij inmiddels duidelijk geworden dat de rol van humor in Marvel films mij een beetje bij de franchise heeft weggejaagd. Kijk, een grapje op zijn tijd is natuurlijk leuk, maar bij Marvel is het overdadig aanwezig en (naar wat ik vind) een beetje van een te simpel niveau van humor (die typische 'trailer' oneliners). Het haalt mij gewoon ontzettend uit de ervaring, omdat die films gaan over thema's als vernietiging van het universum, en dat zijn nou geen zaken waar je continu krom om zou moeten liggen. Het geeft ook een air van 'Big fucking deal: wij zijn zulke awesome helden dat we de dreiging wel effe weglachen', wat een beetje knabbelt aan de spanningsboog van het verhaal.

Het verschil merkte ik laatst toen ik Battle Angel Alita in de bios heb gezien en er niet één keer door de gehele zaal gelachen is (terwijl de film echt wel humor had!), en hetzelfde merkte ik laatst bij Wonder Woman: de humor is subtieler in deze films. Ik vond het vooral een opvallend rustige ervaring voor mij als kijker, iets wat ik eigenlijk miste bij het opzwepende van Marvel.

Ieder zijn voorkeur, natuurlijk.
    Last edited by Lord Serafin; 8th May 2019 at 13:40.
    “Strength is pain.
    Strength is suffering.
    Strength is sacrifice.”
    -- Freye the Dark Knight in FFXIV:ARR

Mentioned
    1051 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Op zich een interessant punt, want het is mij inmiddels duidelijk geworden dat de rol van humor in Marvel films mij een beetje bij de franchise heeft weggejaagd. Kijk, een grapje op zijn tijd is natuurlijk leuk, maar bij Marvel is het overdadig aanwezig en (naar wat ik vind) een beetje van een te simpel niveau van humor (die typische 'trailer' oneliners). Het haalt mij gewoon ontzettend uit de ervaring, omdat die films gaan over thema's als vernietiging van het universum, en dat zijn nou geen zaken waar je continu krom om zou moeten liggen. Het geeft ook een air van 'Big fucking deal: wij zijn zulke awesome helden dat we de dreiging wel effe weglachen', wat een beetje knabbelt aan de spanningsboog van het verhaal.
    To be honest is dat hele "vernietiging van het universum" toch sowieso ontzettend downplayed in een Marvel film? Niet alleen door de humor, maar ook vaak de hele opzet. Het is maar net hoe een film het neerzet. Maar misschien is dat deels ook het stukje verwachting en of zo'n film een beetje aansluit bij wat je wil. Een superserieuze Marvel met extreme spanningsbogen past m.i. niet in de hele MCU.

Maar ik denk als ik het zo lees dat het sowieso het "typische blockbuster" format is waar je tegenaan loopt. Ik stoor mij er niet aan, maar het zorgt er voor mij wel voor dat Marvel nooit echt meer zou worden dan "leuk".

Thor trok ik sowieso niet heel goed, iets klikte er niet. Volgens mij zat dat er overigens deels ook in dat ik de balans met de humor daar wat off vond voor mijn taste. Na die twee films had ik niet zo'n zin meer in Ragnarok.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    864 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Misschien dat ik dan tot Infinity war nooit druk maakte om specifiek karakters of het verhaal vandaar dat wat mij ook voorgeschoteld werd (als het maar vermakeliijk was) naar binnen ging als fastfood.

Valar Morghulis Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik vond de humor in Ragnarok ook veel te flauw/kinderachtig en het haalde mij echt uit de film terwijl ik het in de eerste film van bijv. The Guardians of the Galaxy ("I am NOT a princess!" ) wel kon waarderen. Natuurlijk was het in laatstgenoemde soms ook een beetje teveel en te flauw maar Ragnarok was echt overdreven.

Mentioned
    293 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Ik ben het met je eens dat Thor Ragnarok een hele andere vibe heeft maar was je daar zelf ook niet aan toe na de zoveelste Marvel film? Vond dit zelf erg verfrissend, het hele man/vrouw krijgt superkrachten, komt in de problemen maar wint toch kennen we ondertussen wel Ik ga naar dit soort films zonder voorkennis (geen stripboek gelezen) om vermaakt te worden. Dit is bij Marvel films meestal actie (cgi geweld) maar humor (zoals o.a. Ragnarok bewijst) werkt ook heel goed daarom begrijp ik niet zo goed hoe je een slechte avond kan hebben met een film als Ragnarok.
    Zeker mee eens, een beetje afwisseling en vernieuwing/verfrissing is welkom, maar helaas pakte het voor mijn ervaring niet zo goed uit. Wellicht lag het gewoon aan het niveau van de grappen, ik weet het niet. Normaal vind ik het wel komisch, maar hier sloeg het gewoon niet aan.

Verder is het hele vernietiging van het heelal inderdaad niet zo écht aanwezig. Het gaat (bijna) altijd om de aarde. En zoals ik al zei, wellicht heeft de snap van Thanos wel goed uitgepakt op de andere duizenden planeten met leven. Maar wat de arme zielen op aarde er van vinden is natuurlijk het belangrijkst

Mentioned
    211 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    To be honest is dat hele "vernietiging van het universum" toch sowieso ontzettend downplayed in een Marvel film? Niet alleen door de humor, maar ook vaak de hele opzet. Het is maar net hoe een film het neerzet. Maar misschien is dat deels ook het stukje verwachting en of zo'n film een beetje aansluit bij wat je wil. Een superserieuze Marvel met extreme spanningsbogen past m.i. niet in de hele MCU.
    Dan geloof ik je daarin, want ik knapte op een gegeven moment volledig af op dat al die Marvelfilms, zoals Rappa zegt, eigenlijk dezelfde verhaalopbouw hadden. Ik vond die MCU daarbij ook veel te omvangrijk om al die films te gaan kijken. Ik merk juist met name dat de wat 'originelere' films het bij mij aanzienlijk beter doen: Avengers, Thor en Iron Man zijn voor mij mèh, Dr Strange en Guardians of the Galaxy II vond ik weer fantastisch! (humor was bij laatstgenoemde ook veel meer op zijn plek, vond ik)

Laat ik het erop houden dat ik Superheroes persoonlijk als een ernstige zaak beschouw, en ik ben dus meer een Batman type dan een Iron Man type. En ik denk dat je Marvel in dat opzicht meer als actiecomedies kunt beschouwen dan als actiefilms. De personages worden meer verkocht dan het verhaal, zou ik zeggen.

Maar komt bij dat the Last Jedi voor mij mogelijk ook op de humor is scheef gegaan: de film is vaker bekritiseerd op het feit dat het een duister verhaal over de teloorgang van vrijheid tracht te vertellen, terwijl de film doorspekt is van oneliners, grappen en lachende helden die zouden moeten vechten voor hun leven. "Disney Star Wars: depicting war as a fun game" hoorde ik eens iemand zeggen.

Maar ik denk als ik het zo lees dat het sowieso het "typische blockbuster" format is waar je tegenaan loopt. Ik stoor mij er niet aan, maar het zorgt er voor mij wel voor dat Marvel nooit echt meer zou worden dan "leuk".
    Daarmee heb je de koe denk ik bij de horens, en ik ben een beetje aan het idee gewend geraakt dat dit films voor volwassenen zijn terwijl het eigenlijk meer films voor adolescenten zijn. Ik ben een beetje klaar met die mainstream-media die alles naar het midden tracht te drukken om zo'n groot mogelijk publiek te spekken: je krijgt tegenwoordig zoveel films, series en weet ik veel wat allemaal onder je neus gedrukt dat ik weinig geduld heb voor concepten die ik al te vaak heb gezien. Voor die ene film 10 anderen, nietwaar?
    “Strength is pain.
    Strength is suffering.
    Strength is sacrifice.”

Mentioned
    1051 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

@Rappa ik probeer het ook als fastfood te zien hoor. Thor pakte mij alleen niet zo. Maar dat kan ook maar net mijn bui zijn en het feit dat ik het thuis heb gezien ipv bios (dus al snel afgeleid ben, en het beetje interesse snel vervliegt bij het niet opletten).

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Dan geloof ik je daarin, want ik knapte op een gegeven moment volledig af op dat al die Marvelfilms, zoals Rappa zegt, eigenlijk dezelfde verhaalopbouw hadden. Ik vond die MCU daarbij ook veel te omvangrijk om al die films te gaan kijken. Ik merk juist met name dat de wat 'originelere' films het bij mij aanzienlijk beter doen: Avengers, Thor en Iron Man zijn voor mij mèh, Dr Strange en Guardians of the Galaxy II vond ik weer fantastisch! (humor was bij laatstgenoemde ook veel meer op zijn plek, vond ik)
    Ja precies. Ik denk dan even terug aan Hotel Mumbai gisteren waar het juist kleinschalig is (paar honderd gijzelaars) maar die film ervoor gaat de gravity van die situatie zwaar te benadrukken. Overigens ligt de waarheid in het midden: een alternatieve storyline tov het "redden van het universum" was in Black Panther volgens mij juist verwelkomd. Echter merkte ik dat het voor mij niet zoveel uitmaakte tussen die films.

Laat ik het erop houden dat ik Superheroes persoonlijk als een ernstige zaak beschouw, en ik ben dus meer een Batman type dan een Iron Man type. En ik denk dat je Marvel in dat opzicht meer als actiecomedies kunt beschouwen dan als actiefilms. De personages worden meer verkocht dan het verhaal, zou ik zeggen.
    Ja dat zal het dan zijn. Ik pas mij wat meer aan: Watchmen verwacht ik een harde serieuze wereld, bij Marvel totaal niet. Ik merk dat ik ook veel kritischer ben naar een Dark Knight (vind ik overrated), maar dat komt juist omdat de film zichzelf serieuzer neerzet.

Maar komt bij dat the Last Jedi voor mij mogelijk ook op de humor is scheef gegaan: de film is vaker bekritiseerd op het feit dat het een duister verhaal over de teloorgang van vrijheid tracht te vertellen, terwijl de film doorspekt is van oneliners, grappen en lachende helden die zouden moeten vechten voor hun leven. "Disney Star Wars: depicting war as a fun game" hoorde ik eens iemand zeggen.

Daarmee heb je de koe denk ik bij de horens, en ik ben een beetje aan het idee gewend geraakt dat dit films voor volwassenen zijn terwijl het eigenlijk meer films voor adolescenten zijn. Ik ben een beetje klaar met die mainstream-media die alles naar het midden tracht te drukken om zo'n groot mogelijk publiek te spekken: je krijgt tegenwoordig zoveel films, series en weet ik veel wat allemaal onder je neus gedrukt dat ik weinig geduld heb voor concepten die ik al te vaak heb gezien. Voor die ene film 10 anderen, nietwaar?
    [/quote]
    Dit is dan echt gewoon het blockbuster syndroom als ik het zo lees. Ga je helaas niet echt aan ontkomen met dit soort titels voor zo'n breed publiek.

Begrijp mij verder goed, het is echt niet mijn genre. Ik ga deels voor de gezelligheid mee, deels omdat het mij wel vermaakt. Maar ik stel mij dan er ook wel gewoon op in.

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Quote Originally Posted by Ries View Post
    Ik heb Endgame ook gezien maandag. Ik heb álle films in de MCU gezien op volgorde en ik ben geen grote fan maar over het algemeen zijn het prima kijkbare films, de ene wat beter dan de ander, sommige echt vet (Infinity War), de ander dramatisch (dieptepunt Thor Ragnarok wat mij betreft). Maar Endgame was écht een enorme teleurstelling.

De film komt veel te traag op gang, of hij komt eigenlijk helemáál niet op gang. De intro was slaapverwekkend, zelfs toen het eerste tijdreizen begon veranderde er voor mij helemaal niets.. De manier waarop de stenen uiteindelijk worden verzameld in het verleden zijn wel grappig om te zien, maar bij lange na geen puntje van je stoel momenten. Uiteindelijk wordt vriend en vijand op een twijfelachtige manier bij elkaar gebracht voor een final boss fight die ook weer in een anti-climax eindigt.. echt zonde om de reeks zo te 'eindigen'. Dat het tijdreizen erbij komt kijken maakt het er ook niet beter op. Wel een aantal leuke actie-scenes, maar voor de rest 6/10 wat mij betreft.

Nog wat tijdreis en story zaakjes, sommige zijn wel mierenneuken, maar change my mind;

- Ant Man ontsnapt uit de quantum realm.. niemand weet hoe?

- Aan het einde van Infinity War wordt Captain Marvel opgeroepen, het lot van het heelal hangt er vanaf. Vervolgens komt ze opdagen, 'sorry jongens, ik heb wel wat beters te doen, andere planeten hebben ook hulp nodig'. En ze verdwijnt weer. Uiteindelijk komt ze in de laatste 5 seconden weer opdagen als Gandalf op zijn witte paard om in één lange vlucht alle vijanden te vermorzelen. Mehhhhhh.

- 'We hebben per persoon één Pym Particle nodig per tijdreis. En we hebben maar genoeg Pym Particles om allemaal 1x heen en weer te gaan'. Vervolgens komen ze eigenlijk iets te kort, en reizen ze naar een andere tijd om extra Pym Particles te stelen.. Ja leuk, als je dat nou direct had gedaan, hadden jullie allemaal iets meer kansen gehad. Tot slot krijgt Thanos 1 Pym Particle in zijn handen waarmee hij in één klap 5 miljoen soldaten naar de toekomst laat reizen.. Mehhhhh.

- De Hulk snapt met zijn vinger. Alle mensen op aarde komen terug. Het vuilnis is al jaren niet opgehaald. De hele wereld is een rommeltje. Alles staat leeg. Niet werkt. Alles is naar de klote. Iedereen is depressief. Ik kan mij voorstellen dat de chaos alleen maar groter wordt als in één snap opeens weer de helft van al het leven in het heelal terugkomt (5 jaar later).. De aarde heeft het niet goed verwerkt (slappe emotionele wezens), maar al die andere duizenden/miljoenen planeten dan? Wie weet hebben zij wel geprofiteerd van de snap en was het leven op die planeten weer 'thriving'... om vervolgens in één klap weer gevuld te worden met 50% meer leven... Zullen ze blij mee zijn. Aards egocentrisme ten top

- 'We moeten de stenen terug in de tijd brengen, want anders fuckt het met die tijdlijnen', zeiden ze, terwijl Captain America even daarvoor heeft geknokt met.. Captain America. En uiteindelijk tot zijn 70e in een andere tijdlijn blijft hangen.. En waarvan we uiteindelijk te horen krijgen dat het allemaal een aparte tijdslijn oplevert.

Verder even mierenneuken, een groot gedeelte van de eindstrijd was eigenlijk gebaseerd op iets wat helemaal niet nodig was (naast dat Capt. Marvel als spuit 11 iedereen in één vlucht doodt).

Het land is net bestookt met 50.000 raketten. Het enige wat nog staat in de chaos is het tijdreisbusje. In het midden van alle vijanden. Maar ze moeten en zullen direct de stenen terugbrengen.. waarom?? Veel te riskant, tussen de vijanden, en dat busje blazen ze dan toch zo de lucht in?? En de pym particles waren toch op?? En wie stuur je dan naar welke tijd?? Hoe komen ze terug?? Moet dat niet nog even overlegd worden?? Je moet immers de 6 stenen naar de 3-4 verschillende plekken in de tijd terugbrengen?? En hoe breng je dan de soul stone terug?? Uiteindelijk sturen ze Captain America in zijn eentje, want ongezien terugleggen is natuurlijk veel makkelijker dan ongezien oppikken en kan hij prima alleen doen.

En over dat busje. Ant Man en Hope Pym veranderen even in een wasp en vliegen binnen 2 tellen naar het busje. Maar vervolgens kost het ALLE AVENGERS die de handschoen dragen om bij het busje te komen. En zodra ze er zijn wordt het busje uiteraard in één ruft vernietigd. Leuke actie scenes, alleen maar voor de actie-scenes, uiteindelijk totaal fruitloos gebleken.

Oja...

Oh my god die Girl Power scene... wat een CRINGE. Het is nu nog wachten op het nieuwe dreamteam van Marvel: De eerste homo Avenger met een Afrikaanse vader en een Japanse moeder met aan zijn linkerkant een voormalig professioneel voetballer tegenwoordig supertravestiet met het downsystroom en aan zijn rechterkant een 16 jarig kaal meisje herstellend van chemotherapie welke haar superpowers heeft gekregen dankzij alle benodigde vaccinaties die ze al tijdig op jonge leeftijd heeft gekregen van haar voormalig streng-gelovige maar inmiddels het licht gezien hebbende ouders.
    Ben jij ook degene die het Mueller-rapport heeft gearceerd?
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Vers Vlees Slowghost's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by *NERAZZURRI* View Post
    Veel zwarte Barr's

Member Action Hank's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben er mee eens dat Endgame een tegenvaller is. Nou ben ik ook niet super fan van de marvel films, maar na al deze jaren opbouw is dit een karig einde.

De film was langdradig en het was totaal niet nodig om dit verhaal te vertellen in 3 uur. Visueel was deze film ook niet heel bijzonder. In Infinity War was ik nog verrast was door de toffe en creatieve gevechten. Deze film is qua gevechten echt heel slap. Einde gevecht was niks bijzonders, heb beter gezien in andere marvel films.
    De Hulk is van een bruut monster verandert in een matige grap. Hij heeft amper wat gedaan sinds de 2e avengers. Ragnarok was een uitzondering, maar halverwege die film doet hij ook niks meer.
    Ik heb Captain Marvel niet gezien, misschien dat het daarom zo dom aanvoelde in deze film, maar Cap Marvel voelt totaal niet passen in deze film. Komt eerder als een soort Deus Ex Machina binnen vallen. 0 opbouw, 0 character.

Ik had meer lol met episode 3 van Game of thrones en die was ook dom.

Avatar ruimte te huur Kudeta's Avatar
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198097124765
    Dark Knight (vind ik overrated),.

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    244 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by *NERAZZURRI* View Post

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Iron sky : The Coming Race

Totaal anders dan ik dacht dat het zou zijn en toch is het een betere film dan het eerste deel en die was ook al awesome. Over the top & beyond en een parodie op onze huidige samenleving.

Op het moment zet ik deze toch wel op nummer één in mijn top 3 films van 2019 (for the moment of course)
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    183 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Revolver (2005) gekeken. Jason Statham met haar is wennen, maar leuke film. Voor liefhebbers van Alan Watts

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    262 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by Fenix View Post
    Revolver (2005) gekeken. Jason Statham met haar is wennen, maar leuke film. Voor liefhebbers van Alan Watts
    Prima film idd, heb ik hier nog op DVD

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    154 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Revenge

Luc Besson light. Niet bijzonder, maar ook niet slecht.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pokémon: Detective Pikachu

Holy shit wat is deze film awesome, het heeft een aantal cliché momenten en Justice Smith is meh. Maar de wereld en Pokémon zijn frickin fantastisch. Verhaal is tja zo simpel dat kinderen het 100% kunnen volgen maar entertaining. Als je Pokémon kut vind skip deze film, als je ook maar een gram liefde in je hart hebt voor Pokémon ga deze film kijken. Deze film heeft wat mij betreft de film game vloek een flinke deuk gegeven hopelijk gaan er meer films volgen en word deze vloek helemaal verbroken

Blessing upon friends! Masemium's Avatar
    Mentioned
    81 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Deze film heeft wat mij betreft de film game vloek een flinke deuk gegeven hopelijk gaan er meer films volgen en word deze vloek helemaal verbroken
    Sonic!
    Your mileage may vary.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Masemium View Post
    Sonic!
    Als ze Sonic's uiterlijk veranderen dan misschien dat die ook de vloek een deuk kan geven. Want op Sonic's na kan ik niet klagen over de trailer van die film (Robotnik eerst normaal laten zijn en pas later, waarschijnlijk pas op eind Robotnik laten veranderen in de Robotnik. Dat vind ik een tof concept)

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    183 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Makes sense, omdat ie ooit begon als good guy.

Iron Sky: The Coming Race gezien.
    Je weet vooraf dat het een B film is. Dan is het te doen. Deze neemt het absurdisme van het eerste deel en gooit er nog iets meer VFX op. (Nooit gedacht dat ik dit zou typen, maar Tom Green deed het prima). Veel memepower, maar het eerste deel was origineler.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    517 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Batman Vs The Teenage Mutant Ninja Turtles.

1 van de meeste rare comic team-ups heeft een animatiefilm gekregen en het werkt als een malle.

Waardeer je 1 van de 2 franchises GA deze film dan zeker kijken.

En liefde voor deze classic jaren 70 stijl Blue/grey suit.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    262 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Avengers Endgame
    Waardig einde.

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    154 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Endgame.

Langdradige fanservice besprenkeld met een groot aantal geslaagde momenten. De grootse momenten aan het einde deden me echter niet zoveel.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Mentioned
    686 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Call me by your Name

Greg Kinnear, De broer van Zach Galifianakis & Joaquin Phoenix plus random dun krullig jochie spelen in een film waarin een man van middelbare leeftijd hem hangt in laatst genoemde onzekere tiener.

Nu zie ik mezelf als een redelijk open minded, links-liberaal en goddeloze hedonist. Maar ik had regelmatig gedurende deze film een stemmetje in mijn hoofd die zei:

Waarom?

Bedoel, hoeveel shots van een halfnaakte minderjarige jongen achter een piano kan je in 1 film vrotten voordat dingen slightly awkward worden.

LS zou hier een pagina aan wijden.
    Ik kan niet wachten

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    124 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wtf :') Waarom kijk je dan ook zo'n ontzettende kutfilm? Je verwachtte zeker ook een goede western met Brokeback Mountain?

Mentioned
    686 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Wtf :') Waarom kijk je dan ook zo'n ontzettende kutfilm? Je verwachtte zeker ook een goede western met Brokeback Mountain?
    Het eerste rechts conservatieve forum lid meld zich al.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    38 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uhm, mijn politieke voorkeur dicteert niet naar wat voor films ik kijk hoor (sowieso is het geen goede term om mijn politieke visie en mijn plaats in het spectrum te omschrijven, veel te beperkt). Maar wat kan mij het nou verrotten dat het verhaal over homo's/homoseksuele relaties gaat, het interesseert mij gewoon niet en ik ben simpelweg de doelgroep niet voor zo'n film. Die beschrijving alleen al.

Doe mij dan maar een film zoals Brüno, dan kan ik tenminste lachen.

OdinThe1337 spike_tm's Avatar
    Mentioned
    121 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: OdinThe1337 Steam ID: spike_tm
    Aquaman:
    Vermakelijk, mooie effecten, aardig cliche verhaal. Soort onderwater Zelda: Al link to the past meets king Arthur meets finding Nemo.

Venom:
    Kijkt lekker weg, Tom Hardy geeft een prettig ruw randje mee. Lekker onbehouwen.

Ik weet dat ik nog 2 films heb gezien tijdens de vlucht, maar kan me niet herinnneren welke, hebben geen indruk gemaakt blijkbaar.

*edit:
    Oh ja, Creed II. Oftewel Rocky 48.
    Als vlucht vulling wel te doen.
    Last edited by spike_tm; 19th May 2019 at 04:41.
    “We can know only that we know nothing. And that is the highest degree of human wisdom.”

Mentioned
    211 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik heb een aantal interessante filmervaringen gehad deze week...

Vorige week Batman V Superman voor het eerst gezien: op zich is de toon niet verkeerd, maar ik snap waarom de film een slechte reputatie heeft want het was verhaaltechnisch een pinball-machine, en ik hem m'n God nog geen idee hoe de film van begin tot het eind is gekomen. Sowieso die rare flashbacks en visioenen die te pas en te onpas worden ingezet en je soms helemaal desoriënteren over of iets nou daadwerkelijk NU gebeurt of niet. En waarom ze de meest irritante infantiele ADHD'er die ze konden vinden hebben gecast als Lex Luthor is me ook een raadsel. De film is in ieder geval niet doorspekt met laagdrempelige oneliners, wat ik altijd zo vervelend vind aan Marvel, en heeft een rauwe toon.

Gisteren Dawn of the Planet of the Apes gezien: per ongeluk opgenomen omdat ik dacht dat het een andere film was, en bijna van mijn HDD gegooid, maar besloot hem toch te kijken aangezien ik de eerste film erg goed vond. Een aangename verrassing: de verhaallijn is alles behalve origineel en je ziet veel aankomen, maar ik vond het verhaal ook vanuit de apen belichten en erg leuke gimmick. Mooi verzorgd ook, want ik heb er met plezier naar gekeken en de CGI is prima. Ik vond de kwaaie aap ook écht een ontzettende rotzak, en dat is toch knap als je een dier met zoveel emotie in beeld kunt brengen. Ik vond het een onderhoudende film die me van begin tot einde wist te boeien, met een origineel thema van mens versus aap.

Ook gisteren X-Men: Days of Future Past gekeken: mehhh...net als de eerste een vermakelijke film met goede acteurs en prima acteerwerk, maar het voelde een beetje als een ripoff van Terminator 2 en the Matrix. Dat hele 'toekomstverhaaltje' was een grote Matrix-ripoff en al vanaf dat ze Logan terug in de tijd gingen 'psy-kicken' zag ik de eindscène al voor me (met die droid uittorend over Trinity en Neo in die stoel), en ik kreeg uiteindelijk ook gelijk. Die verhaallijn hadden ze er wat mij betreft compleet uit mogen laten. Ben benieuwd hoe Apocalypse er dinsdagavond een eind aan breidt, maar weinig uitzonderlijks in deze film.

En vanochtend: Suicide Squad! Ongeloofelijk, wat is deze film een trainwreck! De film heet 'Suicide Squad', maar ik noem het liever 'the Mummy versus Special Forces, featuring Will Smith and Harley Quinn'! De balans in de film is compleet zoek: je stuurt een stel superboeven tegen een mythische Godheid die zich bedient van magic, en je gooit er nog een Ese in die vuur spuwt met zijn handen en daarmee in zijn eentje krachtiger is dan al zijn teamgenoten bij elkaar. Los daarvan waren alleen Quinn en Deadshot relevant voor het verhaal, en dan is het nog omdat Deadshot kan schieten en Quinn een beetje de mascotte/het gezicht van de film is. De rest van de teamleden leken er vooral te zijn voor de aantallen en wat extra zinnen van conversatie. Het geeft daarom ook te denken waarom ze een stel criminelen met knuppels voorrang geven voor nog een stuk of 5 extra zwaarbewapende mariniers in het squad, maar de hele logica achter de oprichting van Suicide Squad zelf ontging me eerlijk gezegd compleet.

Kutervaring? Zeker niet: het einde wordt wat cryngey omdat ze ineens emotioneel proberen te doen over niet bestaande character-relations omdat de film daar totaal niet in heeft geïnvesteerd, maar het concept an sich spreekt me erg aan. Wat dat betreft is de film ook teleurstellend omdat het voelt als een compleet gemiste kans, maar als ze de tekortkomingen verbeteren voor een deel II ben ik zeker van de partij! En hoewel het een kleine sidestory vormt, ik heb óntzettend gelachen om Jared Leto's Joker!

Al hoop ik dat, als er een deel II komt, ze de 'musicvideo'-momenten achterwege laten: als ik naar een Batman film zit te kijken wil ik geen Bohemian Rapsody of domme hiphop horen.
    Last edited by Lord Serafin; Yesterday at 18:33.
    “Strength is pain.
    Strength is suffering.
    Strength is sacrifice.”

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    80 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Batman Vs The Teenage Mutant Ninja Turtles.

1 van de meeste rare comic team-ups heeft een animatiefilm gekregen en het werkt als een malle.

Waardeer je 1 van de 2 franchises GA deze film dan zeker kijken.

En liefde voor deze classic jaren 70 stijl Blue/grey suit.
    Heb je ook de IMDB gechecked? Diegene die Batman Voiced doet ook nog een ander personage.
    Meer ga ik daar niet over spoilen.

En de Team up werkt idd heel erg goed.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Tags for this Thread