User Tag List

Page 478 of 478 FirstFirst ... 378 428 468 476 477 478
Results 19,081 to 19,117 of 19117

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

Select publiek Baukereg's Avatar
    Mentioned
    320 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik ben even een inhaalslag aan het maken wat betreft klassieker die ik nooit eerder gezien heb.

The Shawshank Redemption is zo'n film die mijn aandacht vanaf de eerste seconde tot de laatste heeft vastgehouden. Interessante setting, goede acteurs, alles klopt gewoon. Ik had deze film veel eerder een kijkbeurt moeten geven.

The Fifth Element kon mijn hoge verwachtingen helaas niet waarmaken. De tijdsgeest is wel grappig, maar het script is net zo rommelig als het acteerwerk. Tegen het einde kon ik mijn aandacht er maar moeilijk bijhouden.

Ook nog Indiana Jones And The Last Crusade gekeken. Stukje nostalgie van vroeger. Perfecte chips en bier film.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Ik ben even een inhaalslag aan het maken wat betreft klassieker die ik nooit eerder gezien heb.

The Shawshank Redemption is zo'n film die mijn aandacht vanaf de eerste seconde tot de laatste heeft vastgehouden. Interessante setting, goede acteurs, alles klopt gewoon. Ik had deze film veel eerder een kijkbeurt moeten geven.

The Fifth Element kon mijn hoge verwachtingen helaas niet waarmaken. De tijdsgeest is wel grappig, maar het script is net zo rommelig als het acteerwerk. Tegen het einde kon ik mijn aandacht er maar moeilijk bijhouden.

Ook nog Indiana Jones And The Last Crusade gekeken. Stukje nostalgie van vroeger. Perfecte chips en bier film.
    Had de film 'The Fifth Element' niet de uitspraak 'Multipass'?

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Blood & Gold

Een erg grappige Duitse oorlog film. Als je Inglourious Basterds leuk vind dan is deze film zeker de moeite waard.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

https://www.youtube.com/@Coola_the_Koala

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    477 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by pessie83 View Post
    Had de film 'The Fifth Element' niet de uitspraak 'Multipass'?
    Jazeker!

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    321 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL

[Algemeen] Onlangs bekeken films

Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Nou...ik had een andere ervaring. Ja, de film is prima en de art style is écht heel goed. Maar het gebrek aan karakter uitdieping van de turtles speelt mi. veel op, de badguy vond ik vrij slecht (terwijl er zó veel te kiezen zijn), de humor vaak te flauw en vooral...Splinter sloeg de plank volledig mis.
    Al met al echt wel leuk hoor, maar dat vond ik van die animatie uit 2007 ook. Onder de streep vond ik ze zelfs best vergelijkbaar.

Ik miste de échte fun, de échte badguy en het échte nostalgische gevoel. Zat meer in.
    Snap ik, en ben het ook eens dat de Turtle karakters meer uitdieping hadden mogen hebben. Splinter heeft inderdaad wel een enorme twist gekregen van wijze meester naar goofy vader.

Denk dat ik vooral blij was dat het iig leuk om te kijken was en niet zoals de verschrikkelijke Michael Bay films. Het raakte de nostalgie maar geen voltreffer, dat had ik ook niet verwacht van een moderne interpretatie anno 2023.
    Last edited by Kikker; 22nd August 2023 at 19:32.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cobweb

Eerst dacht ik wat is dit voor vage shit, maar uiteindelijk wil je toch weten waarom die ouders zo zijn. De uiteindelijke twist en het monster tussen de muren waren wel echt goed. Dat monster was ook echt wel twisted

Overigens ook leuk om Antony Starr a.k.a. Homelander eens niet als Homelander te zien. Z'n Evil grin is wel echt zijn ding though.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tetris (2023)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Van wat ik er over lees is de film niet overal waarheidsgetrouw (understatement), maar vooral lekker aangedikt. Soms is de film zelfs wat kolderiek, maar het geheel is daardoor wel een heerlijke luchtige film geworden. Qua toon erg vergelijkbaar met Blackberry. Een absolute aanrader. GA DEZE ZIEN.

The Remains of the Day (1993)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Intelligent, typisch Brits (en dus: gortdroog) kostuumdrama rondom het wel en wee van een butler/dienstbode. Dit alles in de nasleep van WOII én in flashback voor/tijdens de oorlog. Vooral de vraag welke rol hun kasteelheer speelde, vormt een rode draad. Een zeer terecht gelauwerde film, want dit is cinema in haar fijnste vorm. Sowieso steelt Hopkins de show zoals alleen hij kan. Maar ja...het blijft wat droog. En daar moet je wel tegen kunnen m.i.

Borgman (2013)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Vóór Parasite was daar Borgman. Nee, de films is niet van dezelfde genialiteit...maar jazeker, Borgman is minimaal nét zo absurd. Sterker nog, Borgman is misschien wel de meest vreemde 'Van Warmerdam' die ik zag. En misschien zelfs zijn beste die ik zag. Als je films zoals Parasite of Men (2022) op prijs kunt stellen, zou ik zeggen...geef dit een kans. Van Warmerdam doet in ieder geval nooit - typisch Nederlandse - concessies bij het maken van zijn films. Ik vond dit...tja...vooral bizar....en daardoor best leuk eigenlijk.
    @Illuv

Guardians of the Galaxy 3 (2023)
    Zowaar een Marvel met iets meer focus dan normaal. Ja het is wederom super matig allemaal...maar hij viel me desondanks niet tegen.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    446 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Borgman (2013)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Vóór Parasite was daar Borgman. Nee, de films is niet van dezelfde genialiteit...maar jazeker, Borgman is minimaal nét zo absurd. Sterker nog, Borgman is misschien wel de meest vreemde 'Van Warmerdam' die ik zag. En misschien zelfs zijn beste die ik zag. Als je films zoals Parasite of Men (2022) op prijs kunt stellen, zou ik zeggen...geef dit een kans. Van Warmerdam doet in ieder geval nooit - typisch Nederlandse - concessies bij het maken van zijn films. Ik vond dit...tja...vooral bizar....en daardoor best leuk eigenlijk.
    @Illuv
    Ah top, die stond altijd nog ergens in mijn achterhoofd als zijnde 'go watch'. Past wel binnen mijn straatje denk ik ja - thanks!
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    127 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TakingdjAztec PSN ID: Dip_Snoes Steam ID: takingdjaztec
    Coherence

Beste film die ik sinds tijden gezien heb. Aanrader voor iedereen die houdt van mystery, psychologie en quantum physics.
    All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    838 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Guardians of the Galaxy 3
    Prima afsluiter van de serie. Paar leuke heartfelt momenten. Dave Batista wmb toch wel de hart van de groep.
    The High Evolutionary voelde wel als een wegwerp schurk. Had je veel meer mee kunnen doen.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    919 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Doggystyle
    R-Rated Babe, maar dan met een hond die de pik van zijn baas eraf wilt bijten, hoogtepunt vd film, een Deense dog wordt door een vrouwtjescollie aangemoedigd tot een erectie, die ver genoeg reikt om een sleutelbos te vangen buiten de tralies van hun asielhok. I dogshit you not.

Nr. 10
    Mijn eerste Alex van Warmerdam. En mijn laatste. Doe mij dan maar toch hierboven.

Being There
    Voor Forest Gump deed Peter Sellers het stiekem al beter. Mooie, langzame film over een zwakzinnige tuinman die aangezien wordt voor een econoom. De ironie is dat de hoogbejaarde Melvyn Douglas in de film sterft, maar Sellers nog twee jaar heeft overleefd in het echt, want dit was het laatste project van de komiek die kort hierna aan een hartaanval zou overlijden.
    Last edited by RPGer; 6th September 2023 at 23:18.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Past Lives

Normaal gesproken totaal niet mijn type film, maar mijn moeder had twee tickets gewonnen voor deze film tijdens film by the sea en werd dus in principe mee "gesleurd". Eigenlijk best wel prima mee vermaakt. Een fijnere ervaring dan the Flash in ieder geval.

Mentioned
    919 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Behind the Candelabra

Aardige film over de ongemakkelijke relatie tussen showpianist Liberace (Michael Douglas) en zijn jongere lover gespeeld door Matt Damon. Douglas zet min of meer een clichématige, flamboyante homoseksueel neer, maar dat doet hij niet onaardig. Wonderlijk om te zien hoe men in die tijd nauwelijks twijfelde aan de seksualiteit van de man, en fans en de media hem constant aan vrouwen koppelde. Men wilde of kon niet zien dat hij van de herenliefde was. Oordeelt u zelf.

Last edited by RPGer; 23rd September 2023 at 16:21.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    838 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ziek op de bank. Dus dit weekend eindelijk maar gewaagd aan The Flash.

Er zijn niet genoeg woorden in de wereld om te beschrijven hoe slecht deze film is.
    Ongelooflijk dat The CW's Flash TV show dezelfde story line beter weet te gebruiken dan dit hoopje ellende.

Warner Brothers zou terecht moeten staan in Den Haag voor dit stukje oorlogsmisdaad.
    - Frank Murphy

Mentioned
    919 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Creator

Sci-Fi van Rogue One regisseur Gareth Edwards. Waar Neill Blomkamp ooit koos voor een alternatieve futuristische setting in Zuid-Afrika, kiest Edwards voor een landelijke setting in Azië en dat ziet er prima uit. Die setting en de performance van Washington tillen het een graadje boven de middenmoot. Het verhaal is echter een samenraapsel van A.I. (2001), I, Robot e.a. en is er weinig nieuws te beleven. De aanklacht tegen Amerikaans optreden in het Midden-Oosten /Vietnam ligt er maar al te dik boven op, en de robots kan je vervangen met moslims, en goh het zijn uiteindelijk ook maar mensen. Al met al een degelijke, vermakelijke film, maar nergens een (cult) klassieker.
    Last edited by RPGer; 28th September 2023 at 22:39.

Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Er zijn niet genoeg woorden in de wereld om te beschrijven hoe slecht deze film is.
    Ja precies. Daar is - behalve Keatons/Burtons Batman - niets fatsoenlijks aan te ontdekken.
    @RPGer . Jammer man.

Ik heb de backlog weer even bijgewerkt. Doe je best om de rode draad te spotten.

Thief (1981)

Ik ben bijzonder onder de indruk van dit debuut van Mann: hoe heeft een debutant het voor elkaar gekregen om James Caan, Willie Nelson, Jerry Bruckheimer en Tangarine Dream bij elkaar te krijgen!? En jazeker, het resultaat is wat je ervan mag verwachten: ge-wel-dig. Caan was natuurlijk een iconische acteur wiens zelfdestructiviteit in vrijwel al z'n rollen doorsijpelde. In Thief zet ie z'n Sonny-light modus nog maar eens aan: super charmant, maar bij vlagen intens en agressief. Maar Mann zelf is ook zeer zeker (ook afgezet tegen de rest van z'n oeuvre) in absolute topvorm. Rake dialogen, fantastische cinematografie (die belichting!!) en ondersteund door de dromerige soundtrack van Tangarine Dream. We kennen inmiddels enorm veel heist en misdaadfilms,. Daardoor is op de originaliteit wellicht iets aan te merken. Maar Mann zet hier wat mij betreft een van zijn sterkste films neer die bij vlagen voelt als de beste aflevering van Miami Vice. Nogmaals: indrukwekkend.

The Keep (1983)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Ik moest tijdens het kijken van The Keep een aantal keren aan David Lynch denken: een man die bij het grote publiek doorbrak met - direct - een van zijn beste films...om vervolgens de follow up zijn alle slechtste werk te laten zijn. Ik heb me bovendien zó vaak af zitten vragen - ook wetende dat Mann een sterke voorkeur voor het misdaaddrama heeft - waarom ie in godsnaam deze film wilde maken? Laat er geen twijfel over bestaan: de versies die nu te zien zijn, hebben blijkbaar weinig van doen met Mann's oorspronkelijke visie: ik keek de bekende 96 min. cut...terwijl die van hem bijna 3,5 uur duurde (Mann Cut @HBO?). De studio's hebben dus als een malloot zitten snijden. Daarbij overleed halverwege de productie ook de GFX verantwoordelijke én liep men constant vertraging op door het slechte weer in Wales. Blijkbaar moet iedere regisseur een keer zijn Hearts of Darkness in de ogen kijken...
    ...dus ja...The Keep is een absolute clusterfuck: het is ronduit vreemde film geworden vol plotgaten en montageproblemen. Ook de door mij geroemde Mann-belichting is in het geval van The Keep irritant (je ziet geen fuck). Uiteindelijk weet zelfs de cast met Ian McKellen, Jürgen Prochnow, Gabriel Byrne en Scott Glenn het eindresultaat niet te redden.
    Maar toch...als dark fantasy-liefhebber merkte ik wel dat er 'iets in de kern' zit wat heel aardig had kunnen worden. Het verhaal raakt een paar interessante thema's zoals het Nazi-kwaad vs. de legende van de Golem. En ondanks alle montage (zowel beeld als geluid)-inconsequenties laat Mann in specifieke (vaak slowmotion) scenes zien waartoe ie in staat is. Eigenlijk zonde dat er zo'n afbreuk wordt gedaan aan de sfeer - wederom met een Tangarine Dream op stoom.
    Ja dit is slecht. En nee, het is niet grappig slecht. Maar het eindresultaat is vooral fascinerend (en niet bijster vervelend): hoe heeft men dit kunnen laten gebeuren? En hoe heeft Mann in godsnaam bedacht om een film als dit te willen maken?

Manhunter (1986)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

En hier was ik al bang voor: ik vind Manhunter niet goed oud geworden. Het Art Deco uiterlijk i.c.m. Mann's cinematografische trademark is wat mij betreft smullen geblazen. Wederom voorzien van een sterke synth soundtrack die wellicht consistenter was geweest als Tangarine Dream het wéér had mogen doen. Maar waar ik bij latere films van Mann last van krijg - vanaf Ali - zijn de rare tempowisselingen en oninteressante personages. Ik vind Brian Cox's Hannibal Lecter echt helemaal niks, maar dat is ook omdat ik Hopkins vereenzelvig met dat personage en Cox hem totaal anders neerzet. Maar daarnaast vind ik William Petersen een vrij slechte en houterige acteur ( @pessie83 jij kent 'm natuurlijk) en wordt het potentieel van Tom Noonan slechts bij vlagen aangetikt. Nu vind ik Noonan een zeer geschikte acteur voor deze rol, maar de constante dreiging die later zou uitgaan van Fiennes in zijn Tooth Fairy-vertolking is 100x beter m.i.
    Daarbij voelt de film soms wat low budget aan en vond ik vrij veel dialogen 'niet raak'. Toen ik de film voor het eerst zag was ik meer onder de indruk, niet in de laatste plaats omdat ik Manhunter nu dus automatisch afzet tegen de Hopkins vehikels, de remake en de rest van Mann's oeuvre. Dan begrijp ik dat Manhunter op zichzelf een bijzondere film was die het serial killer landschap enigszins veranderde...maar vooral ook leunde op de zeitgeist. Derhalve...voor mijn eigen filmbeleving is het iets te veel een product van zijn tijd, ondanks dat ik die 80s vibe een warm hart toedraag.
    Last edited by Morrigun99; 29th September 2023 at 12:39.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Morrigun99 , William Petersen aka Gil Grissom uit de originele CSI en later CSI: Vegas. En later speelde hij ook in de film 'The Skulls' samen met een andere CSI-acteur Hill Harper.
    Last edited by pessie83; 29th September 2023 at 11:18.

Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by pessie83 View Post
    @Morrigun99 , William Petersen aka Gil Grissom uit de originele CSI en later CSI: Vegas. En later speelde hij ook in de film 'The Skulls' samen met een andere CSI-acteur Hill Harper.
    Ah ok. Thanx.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    The Creator

Awesome

Mentioned
    171 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja die moeten we nog wel eens gaan kijken @coola . Tóch wel benieuwd.

Downsizing (2017)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

De meest matige Alexander Payne film tot dusver m.i. Ik las ergens een recensie die het goed samenvatte: dit is zowel een fantastische (1e deel), als een matige (het 2e deel), als een zeer slechte (3e deel) film in één. Dat, terwijl ik Payne's films juist zo evenwichtig vind. Afgezet tegen de rest zijn oeuvre vliegt hij hier volledig uit de bocht. Typisch dat het ook het het grootste budget was dat hij ooit tot de beschikking kreeg. Eeuwige zonde, want het eerste deel is m.i. echt geweldig en ondanks de big budget-aanpak ook typisch voor de gortdroge filmmaker die hij is. Maar goed...een matige Alexander Payne is nog altijd beter dan menige streamer-opvulling waar we 't nu vaak mee moeten doen.

Mudbound (2017)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

In de kern een zeer degelijke (en esthetisch zelfs hele mooie) film die naar een hoger niveau wordt getild door de bijzonder sterke cast. Dit thema is namelijk al érg vaak (en goed) verfilmd waardoor het niet meer verrast. En daarbij mist de film op de een of andere manier - ondanks een aantal hoogtepunten - op cruciale momenten, die harde impact die je bij dit soort films verwacht de climax daargelaten . Het samenspel tussen Jason Mitchell en Garrett Hedlund is echter de 'ster van de show', waarbij Jason Clarke en Mary J. Blige geweldige bijrollen vervullen (nee ik = écht geen fan van Carey Mulligan). In feite is er weinig tot niets aan te merken op deze film...maar zal ie op de een of andere manier ook nergens op een lijstje van klassiekers komen te staan. Maar met 'gewoon goed' is ook helemaal niets mis.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    A Haunting in Venice

Geweldige Whodunit film.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Expend4bles

I love it

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    262 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    (Tekst)
    Dank, Thief en Manhunter op de lijst gezet

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    50 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dragon Age: Dawn of the Seeker. Deze film vertelt het achtergrondverhaal van Casandra Pentaghast en haar uiteindelijke benoeming tot de rechterhand van de Goddelijke.
    Last edited by pessie83; 22nd October 2023 at 00:10.

Mentioned
    838 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Conference
    By the numbers slasher film dat toch erg leuk wegkijkt vooral met halloween in den achterhoofd.
    - Frank Murphy

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Five Nights at Freddy's

Best wel okay.

Mentioned
    838 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Practical magic (1998)

Een rom com met een jonge Sandra Bullock en Nicole Kidman.
    prima popcorn vermaak
    - Frank Murphy

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    170 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Indiana jones and the dial of destiny

Meh. Hij keek best lekker weg, maar het echte indy gevoel miste toch. Leuk om wat oude personages weer terug te zien. Prima
    Film als je er niet teveel van verwacht.

The Covenant

Deze verraste mij. Hij is vrij basic. Soldaat wordt gered door een local en die local dreigt vermoord te worden door de (in dit geval) taliban. Prima acteerwerk en een goede bak actie.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Aangezien het deze maand Halloween is heb ik de afgelopen dagen naar 31"horror" films gekeken. Dit jaar stond het in het teken van de creature feature.

01 Jaws

Gewoon weg awesome

02 Jaws 2

Gewoon een leuke sequeel

03 Jaws 3-D

Heeft zn momenten maar overal slecht

04 Jaws: The Revenge

Zo slecht

05 Anaconda

Heeft wel iets

06 Anacondas: The Hunt for the Blood Orchid

Beter dan ik had verwacht

07 Anaconda 3: Offspring

Slecht maar lekker gory

08 Anacondas: Trail of Blood

Saai

09 Lake Placid

Blijft een leuke killer croc flick

10 Lake Placid 2

Meh

11 Lake Placid 3

Nog meer meh

12 Lake Placid: The Final Chapter

Best wel vermakelijk eigenlijk

13 Lake Placid vs. Anaconda

Zo slecht

14 Lake Placid: Legacy

Redelijk vermakelijk

15 cocaïne bear

Fuckin funny.

16 Tremors

Blijft goed

17 Tremors 2: Aftershocks

Goede sequeel

18 Tremors 3: Back to Perfection

Nog betere sequeel

19 Tremors 4: The Legend Begins

Leuke prequeel

20 Tremors 5: Bloodlines

Okayish sequeel

21 Tremors: A Cold Day in Hell

Minste film uit de reeks

22 Tremors: Shrieker Island

Erg goede sequeel

23 Eight legged Freaks

Een van de beste spinnen films

24 Kingdom of the spiders

Ook nog steeds een goede spinnen film.

25 Black Sheep

Blijft grappig

26 Rogue

Best wel oké eigenlijk

27 Deep rising

Blijft awesome.

28 shark night

Had slechter verwacht

29 Deep Blue Sea

Blijft een Guilty pleasure

30 Deep Blue Sea 2

Matig

31 Deep Blue Sea 3

Gek genoeg best goed

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Saw X

Heerlijke film

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    300 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Waar gaat deze thread nog over...

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    477 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Waar gaat deze thread nog over...
    Films
    Die mensen het laatst gezien hebben

Mentioned
    919 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

The Princess Bride

Ik had er nog nooit van gehoord, maar blijkbaar is dit een klein cult klassiekertje. Cary Elwes (eigenlijk de Errol Flynn van deze generatie) en een hele jonge (domme) Robin Wright bevinden zich in een low budget fantasy produktie waar het plezier toch wel erg aanstekelijk werkt. Laat ik het een mix noemen van Monty Python and the Holy Grail & Army of Darkness. Een beetje die humor maar dan voor een jonger publiek. André the Giant zit er ook in met een vrij grote rol (npi) en ondanks zijn beperkt acteertalent pakte hij me helemaal in. Dit is eigenlijk een bijzonder bewust gemaakte slechte film die op alle lagen werkt. Je kan hem kijken met je kids, met je buurvrouw of dronken met je vrienden.

Beau is Afraid
    Ik wilde het echt goed vinden, want Ari Aster heeft naar mijn mening de beste horror film in de afgelopen 15 jaar afgeleverd. Maar na een veelbelovend eerste uur raakte hij me helemaal kwijt - en dat terwijl de film kenmerken heeft van Synecdoche, New York - één van mijn all-time favorieten. Phoenix is een geweldig acteur, maar redde de film niet voor me, ik kon er helemaal niks mee. Laten we hopen dat hun volgende samenwerking een wat toegankelijker film oplevert.

Passages
    Franse arthouse film over een driehoeks relatie tussen twee mannen en één vrouw. De hoofdpersonage is eigenlijk gewoon een lul en toch hoop je dat alles goed voor hem komt ofzo. Bijzonder sterke film, al moet je niet vies zijn van een beetje mannenliefde in een film. Daar staat dan wel weer de bloedmooie Adèle Exarchopoulos tegenover.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Napoleon

Bijna net zo goed als Gladiator.

Mentioned
    838 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

John Wick 4.

Godsamme die 2e en 3e act bleven maar doorgaan. Deel 1 was echt fantastisch maar de sequels waren echt te veel van het goeie.
    - Frank Murphy

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    680 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Godzilla Minus One

Evil Dead Rise is heel lang mijn film van 2023 geweest maar die moet nu genoegen nemen met plek nummer 2

Mentioned
    838 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Blue Beetle,

In een overvolle superheldenfilm wereld is dit een cliche gevulde by the numbers origin film. En toch het joch dat Jaime Reyes speelt doet uitstekend zn best. Absoluut geen hoogvlieger maar zeker geen slechte film.

Guy Ritchie's The Covenant.

Zeer vermakelijke film.
    - Frank Murphy

Tags for this Thread