Zie ook dit blog. Hij valt onder ons Brabants Erfgoed. En check ook even de aflevering van Brabantse helden:
Ik vind dit sowieso al prachtige verhalen (met name de drama's rondom Hollywood en de introductie van de talkies). Helemaal als je bijna dagelijks op plekken komt die hier aan gelieerd zijn.
Barre tijden, maar als ik ergens van houd is het wel nostalgie.
Ik zal het vanmiddag eens effe rustig doornemen allemaalThanks! Ik kende 'm echt nog niet.
Ik moest trouwens hardop lachen toen ik las dat zijn accent veel te Nederlands was. Als je nagaat hoe een ouder iemand uit omgeving 'Rooi' anno 2020 nog kan klinken dan moet dat Dunglish accent van 110 jaar geleden echt verschrikkelijk zijn geweest![]()
Overigens vind ik Modern Times (1936) juist zo geweldig omdat het feitelijk een 'talkie' is maar Chaplin er nog niet klaar voor was. Die scène waar hij eigenlijk zou moeten gaan zingen/praten is echt zo weergaloos goed. Een tijdloos meesterwerk. Alsof ik voor de eerste keer Pulp Fiction zag. Wat een openbaring was dat zeg, een soort down the rabbit hole-moment. Sindsdien adoreer ik die man.
Shadow in the Cloud
Thja heb mij die 1 uur en 23 minuten wel vermaakt, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik kan echt helemaal niks met Chloë Grace Moretz ( kan echt geen één rol van haar opnoemen waarvan ik zeg die is echt goed) de Gremlin was wel erg awesome, en toen die Gremlin werd vermoord op het einde vond ik dat best zielig. Beestje deed ook alleen maar zn dierlijke instinct gebruiken. Overigens had de film van mij wel een zesje kunnen krijgen, maar die onnodige feministische toon was echt nergens voor nodig. Daarnaast heeft de film ook één van de meest belachelijke scènes ooit Chloë valt uit het vliegtuig maar door dat een Zero net onder haar explodeert word ze terug het vliegtuig in geblazen nu ben ik echt niet vies van Over the top non logical B movie action, maar dit gaat zelfs mij te ver.
5 / 10
Last edited by coola; 10th January 2021 at 02:39.
Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
Chaplin(1992)
Robert Downey Jr. speelt deze grootheid en dat doet hij zeker niet onverdienstelijk. Richard Attenborough richt zich meer rondom de werkethiek van de man en zelden krijgen we een inzicht in wat hij zelf denkt of voelt. Nu valt er wat voor te zeggen gegeven de tijd waarin het afspeelt, daarnaast is dit zeker niet de zoveelste Amerikaanse sentementele draai aan een levensverhaal, maar als geheel komt het allemaal wat afstandelijk over en ontroert de film pas tegen het einde wat. Gegeven de productie had er wmb meer uit gehaald kunnen worden.
Confessions of a Dangerous Mind(2002)
Sam Rockwell in een zeldzame hoofdrol, George Clooney aan het roer met een script van Charlie Kaufman. Een bizar verhaal over de maker en presentator van The Dating Game* die naar eigen zeggen een dubbelleven leidde als hitman voor de CIA. Vermakelijke film met een aantal leuke cameos, geen hoofvlieger, maar ik snap wel wat Clooney in dit verhaal zag.
*Waar ooit nog eens Andy Kaufman aan meedeed - geen familie - zie Youtube
Last edited by RPGer; 10th January 2021 at 12:43.
Ik wacht rustig af.
Pride was fantastisch ja. Bronsky Beat op de soundstrack, wat wil je nog meerMilk gaat op het lijstje.
Gister 'I'm thinking about ending things' gekeken en hoewel dat qua genre en sfeer redelijk in mijn straatje zou moeten vallen vond ik er eigenlijk geen klap aan. Acteerwerk goed, de winterse sfeer prima, maar het geheel voelde als een soort geforceerd vaag met nét niet boeiende dialoog en met name de laatste 30 minuten konden mij in zijn volledigheid niet bekoren. Ik kan me voorstellen dat het voor anderen een topfilm is, maar niet mijn kopje thee.
Last edited by martha1989; 10th January 2021 at 12:46.
Anything for Jackson (2020)
Zo, dat was even een verrassing. Behoorlijk unieke horrorflick, die ik totaal niet aan zag komen.
Soms misschien wat te budget uitgevoerd, maar op andere momenten oprecht de meest freaky en angstaanjagende confrontaties die ik ooit gezien heb.
Iets met een plastic zak. Brrr....
The Wolf of Snow Hollow (2020)
Her en der wat vlagen van spanning/humor/originaliteit...maar overall voor mij niet genoeg om het een goede, boeiende film te vinden. Behoorlijk net niet. Forster's laatste film overigens.
WolfWalkers (2020)
Cartoon Saloon heeft m.i. nog geen enkele steek laten vallen. Want ook WolfWalkers is wederom betoverend goed.
Ondanks dat de keltische mystiek me enorm aanspreekt, zie ik ze voor een volgende film graag weer hun veelzijdigheid tonen. Want met the Breadwinner bewezen ze m.i. ook dat ze andersoortige thematiek feilloos weten te beheersen.
Unhinged (2020)
De langste en meest geweldadige hoe-moet-ik-claxoneren tutorial die ik ooit gezien heb.
Russel Crowe zet een fantastische rol neer en is oprecht angstaanjagend, maar de rest ontstijgt de middelmaat nergens.
Rent-a-Pal (2020)
Geslaagde thriller over de aftakeling van iemand die eenzaam is en de grip op de werkelijkheid verliest. Doet soms aan Videodrome denken door de focus op VHS, maar ook Eternal Sunshine kwam langs in gedachten. Toffe rol van Wheaton ook en sowieso erg sterk geacteerd allemaal.Set in 1990, a lonely bachelor named David (Brian Landis Folkins) searches for an escape from the day-to-day drudgery of caring for his aging mother (Kathleen Brady). While seeking a partner through a video dating service, he discovers a strange VHS tape called Rent-A-Pal. Hosted by the charming and charismatic Andy (Wil Wheaton), the tape offers him much-needed company, compassion, and friendship. But, Andy's friendship comes at a cost, and David desperately struggles to afford the price of admission.
Last edited by Like-a-Bunny; 12th January 2021 at 10:26.
Last edited by RPGer; 12th January 2021 at 23:24.
Ik wacht rustig af.
Tijd om die ook eens naar voren te halen uit de to watch lijst.
Er zijn twee versies, die ik heb gekeken is 2 1/2 uur en bevat recentelijk ontdekt materiaal tegen een lagere kwaliteit, maar ik vond die scènes niet heel veel toevoegen, dus kijk vooral gewoon de half uur kortere theatrical release.
Ik wacht rustig af.
Promising Young Woman
Soow, dat was effe een heftige film. Tenminste, je ziet niks, maar er worden telkens toespelingen gemaakt die mijn visuele brein onmiddellijk tot verafschuwing bracht.
All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru
Nja er zijn een heuleboel versies in omloop, de remastered die ik heb gezien:
Originele Theatrical release (helaas in wat mindere kwaliteit)
Deze met engelse stemmen en geluidseffecten (ieuw):
Eentje in kleur:
In 16fps, daardoor dik 3 uur:
Ik zou de bovenste pakken![]()
Last edited by RPGer; 13th January 2021 at 11:39.
Ik wacht rustig af.
Promising Young Woman (2020)
Geweldige rol van Carey Mulligan. Ik had haar niet eens herkend.
Aparte film verder, die aanvankelijk een rom com vibe heeft, maar ontaard in iets heel anders. Pakkend einde ook.
Enige echte minpunt vind ik de prestaties van Max Greenfield en Chris Lowell. Voor zo'n belangrijke rollen zetten ze hem echt ontzettend beroerd neer. Zeker Greenfield met zijn reactie op een vermoord iemand.
Ook dat inderdaad.
Greenfield viel mij ook tegen op dat moment inderdaad. Voelde niet heel erg realistisch voor een film die op andere punten wel zo goed het realisme weet aan te pakken het dealen met een trauma in extreme vorm.
Ik herkende Carey ook niet trouwens.
All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru
Ik had gisteren ineens zin om Der Untergang weer eens te bekijken. Blijft toch een fantastische film.
Speelt momenteel: Grindstone en Prison Architect