User Tag List

Page 426 of 427 FirstFirst ... 326 376 416 424 425 426 427 LastLast
Results 17,001 to 17,040 of 17064

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

Member n00b_0wnage's Avatar
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik weet niet of het hier thuishoort of bij series, maar zojuist

Black mirror: Bandersnatch gekeken.

Toch wel weer sterk hoor. Ik blijf de black mirror dingen geniaal vinden en dit was een hele mooie twist erop.

Ik wil niet teveel spoilen (ook al is het niet zo nieuw), maar damn. Dope

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1223 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by n00b_0wnage View Post
    Ik weet niet of het hier thuishoort of bij series, maar zojuist

Black mirror: Bandersnatch gekeken.

Toch wel weer sterk hoor. Ik blijf de black mirror dingen geniaal vinden en dit was een hele mooie twist erop.

Ik wil niet teveel spoilen (ook al is het niet zo nieuw), maar damn. Dope
    Jaaaaa!!! Ook een beetje doorgekeken? Er zit imho een ontzettend interessante loop in die veel mensen missen (als hij gebeld wordt), en sowieso gaat Bandersnatch echt heel ver om de interactieve story gimmick naar echt toffe hoogtes te tillen. Ik vond hem echt ronduit geweldig.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ga hier zo op reageren, eerst nog even een paar timelines doorkijken

Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik denk dat ik nu vrijwel alle eindes gehad heb:

1. Het einde dat Stephan dood gaat in zijn stoel
    2. Het einde dat hij een acteur is genaamd Mike
    3. Het einde dat hij in de gevangenis zit en het spel 5 stars krijgt
    4. Het einde van het kind van Colin (in tegenwoordige tijd)
    5. Het 'overheid bad' einde.

Geniaal. Ik vond einde 5 by far de beste.
    Het hele Colin scenario met LSD was ook zo sterk. Dat was de meest impressive storyline.

Ook de verschillende woorden invullen als code voor die safe was echt sterk gedaan.

Grappig ook die eerste beslissing die je maakt (eten voor cornflakes), komt later terug als een kleine video voor de video die je afspeelt in de VCR.

Enige 2 keuzes die volgens mij geen invloed hadden:

- telefoonnummer invoeren (ik heb wat random nummers geprobeerd, maar alleen 20541 werkte)
    - de keuze van de plaat in de muziekwinkel.

.

All in all: erg sterk, erg interessant. Maar die timeloop waar je naar refereert moet je me toch nog even uitleggen, denk dat ik die ook gemist heb.

Mentioned
    1223 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

All in all: erg sterk, erg interessant. Maar die timeloop waar je naar refereert moet je me toch nog even uitleggen, denk dat ik die ook gemist heb.
    Het is een minor ding, maar ik vond het een leuk aspect van Bandersnatch omdat het niet zozeer focuste op "een einde". Sorry als ik enkel wat flardes kan herinneren van wat er gebeurde:
    Volgens mij heeft iemand iemand vermoord ofzo, en dan zit hij thuis terwijl de telefoon gaat. Meermaals dezelfde keuze hiervoor maken zorgde ervoor dat de protagonist "aware" werd van de timeloop en daarnaar handelde. Wat ik bijvoorbeeld zo cool er aan vond was dat in de eerste paar keer die scene zien, de telefoon eerst X keren overgaat, maar als hij in een van de loops aware is dan neemt hij direct de telefoon op voordat hij over kan gaan.

Volgens mij gaat daarna de scene ook verder en krijg je weer een ander einde te zien. Maar ik vond vooral dat je met iedere loop het idee kreeg dat hij meer aware werd van het herhalende aspect zo cool.

Het is een minor dingetje, maar ik hou er heeeeel erg van als bij een interactief verhaal met decision trees het feit dat je het verhaal meermaals doorloopt onderdeel wordt van het plot, zie ook de Zero Escape games

Ik dunno, ik vond dat zo clever. Het was gewoon weer een "extra" dingetje wat ze met het concept deden. Sorry voor de butt uitleg, het is alweer even graven

Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    No problem ik snap wel precies wat je bedoelt, dus zo butt was het niet. Ik denk overigens dat het meer mijn fout is dat ik deze aflevering zolaat gekeken heb en er nu pas over begin

Overigens vond ik dat ook mooi met Colin, die dan zegt: "it doesn't matter, I will see you in another timeline". Kort daarna zelfmoord pleegt, en als je een andere keuze hebt gemaakt, dan zegt Colin "We've met before, I knew I'd see you again".

Legendary.

Ook heel gaaf hoe die Bandersnatch (leeuw achtige monster) steeds terug komt:

In het verhaal van de schrijver, als je 'pax' invoert in de safe, mensen die een shirt dragen van een fictief team 'Lions', tekeningen van een leeuw op de achtergrond, een figuur in zijn videogame.

Kleine dingen als dat kan ik ook echt van genieten

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    212 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bandersnatch
    Die timeloop awareness kon ik me niet herinneren Liquid, tof dat ze dat er in hebben gedaan. En dank voor de Zero Escape tip, ga ik eens naar kijken.

Mentioned
    1223 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

No problem ik snap wel precies wat je bedoelt, dus zo butt was het niet. Ik denk overigens dat het meer mijn fout is dat ik deze aflevering zolaat gekeken heb en er nu pas over begin

Overigens vond ik dat ook mooi met Colin, die dan zegt: "it doesn't matter, I will see you in another timeline". Kort daarna zelfmoord pleegt, en als je een andere keuze hebt gemaakt, dan zegt Colin "We've met before, I knew I'd see you again".

Legendary.

Ook heel gaaf hoe die Bandersnatch (leeuw achtige monster) steeds terug komt:

In het verhaal van de schrijver, als je 'pax' invoert in de safe, mensen die een shirt dragen van een fictief team 'Lions', tekeningen van een leeuw op de achtergrond, een figuur in zijn videogame.

Kleine dingen als dat kan ik ook echt van genieten
    Ja klopt. Het had zo makkelijk het zoveelste luie "interactieve verhaal" kunnen zijn, maar het weet zoooo tof bepaalde concepten door de herhaling/tree-like structuur te leveragen. Echt mindblowing.

Quote Originally Posted by Fenix View Post
    En dank voor de Zero Escape tip, ga ik eens naar kijken.
    Is een game serie
    https://en.wikipedia.org/wiki/Zero_Escape

Kan ze wel echt zo hard aanraden, echt een van mijn meest favo interactive novels. Wel handig met de eerste (9 hours, 9 persons, 9 doors) te starten. Is ook in de aanbieding op Steam: https://store.steampowered.com/app/4..._Nonary_Games/

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    72 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TakingdjAztec PSN ID: Dip_Snoes Steam ID: takingdjaztec
    Bandersnatch voelde achteraf gezien als de Life is Strange film waar ik nu op zit te wachten.. Denk dat ik Bandersnatch binnenkort ook weer opnieuw ga kijken. Haha
    All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    333 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Men in Black International
    Heb mw weg vermaakt moet ik zeggen. Was gewoon een leuke actie-comedie die prima meekan in de rest van de MiB films.
    7/ontbrekende Will Smith.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Fight Club

Na 20 jaar was het weer eens tijd een poging te wagen van een film waar ik zwaar teleurgesteld uitliep destijds in de bios. Se7ven was voor mij direct één van de beste films die ik ooit had gezien, dus vol verwachting van Fincher's nieuwe film kreeg ik een vreemde, drukke film met een plot waar waar ik maar weinig mee kon. De film kreeg destijds geen beste recensies, maar staat nu hoog genoteerd in menig toplijst. What did I miss?

De film begint nog steeds met 200km p/u, de snelle editing, Norton's voiceover die alle kanten op vliegt, wederom was het op zijn minst wennen. Maar halverwege begon het me te grijpen. Filmtechnisch is het sowieso een meesterwerk, elke shot, de belichting, het vervallen huis, het is allemaal eng perfect. Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik met het hele plot aanmoet, maar de film had nu een hypnotische werking op me die ik eerder niet meekreeg. Maar boy het blijft zware kost, alsof je Close to the Edge van Yes nog maar eens een keer met tegenzin gaat beluisteren, het is een regelrechte aanval op de zintuigen, prettig in het gehoor is het allemaal niet, en toch zitten er onmiskenbaar creatieve, krankzinnige geesten achter. Fight Club is hardcore progressive rock in film format.
    Ik kan niet wachten

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    506 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De afgelopen 34 dagen weer eens gekeken naar de Godzilla franchise , ik blijf het heerlijke films vinden ookal zitten er een aantal missers tussen Ebirah, Horror of the Deep , Son of Godzilla , All Monsters Attack en Godzilla vs. Megalon zijn matig at best ( nog wel steeds stuk voor stuk beter dan Zilla 98) . Daar tegenover staan wel de films Destroy All Monsters, Godzilla vs. Destoroyah , Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack , Godzilla: Tokyo S.O.S. , Godzilla: Final Wars , Shin Godzilla , Godzilla (2014) en Godzilla: King of the Monsters die imho top notch zijn. De overige 22 films zijn leuk en goed.

Godzilla: King of the Monsters is imho de beste Godzilla film

Shin Godzilla heeft imho het beste Godzilla design en concept, sowieso een gedurfde zet om Godzilla verschillende stages te geven en op het einde humanoid Godzilla's te teasen is een originele en geslaagde twist ik hoop dat er ooit een direct vervolg op Shin Godzilla komt.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    212 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @RPGer
    Dank voor deze review die mijn herinnering uitdrukt in woorden
    Rewatch met gf binnenkort... ze heeft hem 1x ooit gezien.

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    161 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Quote Originally Posted by coola View Post
    De afgelopen 34 dagen weer eens gekeken naar de Godzilla franchise , ik blijf het heerlijke films vinden ookal zitten er een aantal missers tussen Ebirah, Horror of the Deep , Son of Godzilla , All Monsters Attack en Godzilla vs. Megalon zijn matig at best ( nog wel steeds stuk voor stuk beter dan Zilla 98) . Daar tegenover staan wel de films Destroy All Monsters, Godzilla vs. Destoroyah , Godzilla, Mothra and King Ghidorah: Giant Monsters All-Out Attack , Godzilla: Tokyo S.O.S. , Godzilla: Final Wars , Shin Godzilla , Godzilla (2014) en Godzilla: King of the Monsters die imho top notch zijn. De overige 22 films zijn leuk en goed.

Godzilla: King of the Monsters is imho de beste Godzilla film

Shin Godzilla heeft imho het beste Godzilla design en concept, sowieso een gedurfde zet om Godzilla verschillende stages te geven en op het einde humanoid Godzilla's te teasen is een originele en geslaagde twist ik hoop dat er ooit een direct vervolg op Shin Godzilla komt.
    Is dit ook niet de 34e keer dat je de Godzilla-franchise hebt gekeken?
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    111 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @RPGer

Ik had een vergelijkbare ervaring met Fight Club: gedesillusioneerd en teleurgesteld toen ik de bios uitliep. Ik kon ook niets met het einde (en kon dat in het geheel niet plaatsen tegen de rest van het verhaal). Let wel: ik was jong (én deed zelf nog niet aan vechtsport )

Ik herkijk de film inmiddels bijna jaarlijks. Esthetisch is het genieten, maar bovenal vind ik dat vrijwel iedere dialoog/monoloog je als kijker uitdaagt om na te denken. De film is stoer, sexy, intelligent, per-fect gecast en staat in mijn ogen voor de perfecte beeldspraak:

Je bent bang om een knal in je gezicht te krijgen. En als je die krijgt doet het ook écht wel pijn. Maar die angst én de pijn doen je wel ECHT voelen dat je leeft. Het zet alles in perspectief en laat je zaken waarderen die je nooit waardeerde. Het doet je realiseren dat de controle die je over - onbelangrijke - zaken hebt, marginaal is. Het beste is om je daar aan over te geven en gewoon te knokken voor wat je waard bent. Het is niet voor niets dat je tijdens een (sparring-)wedstrijd 100% "in het moment zit" i.p.v. je druk te maken over allerlei random shit.

Niet onbelangrijk: ik heb het gevoel dat David Fincher ook zo een beetje door het leven gaat (althans, door Hollywood heen gaat).

Ik bedoel....hiermee raak je mij - bij elke kijkbeurt opnieuw - als een stomp in m'n maag:

“This Is Your Life, And It’s Ending One Minute At A Time.”

“It’s Only After We’ve Lost Everything That We’re Free To Do Anything.”

“Man, I see in Fight Club the strongest and smartest men who’ve ever lived. I see all this potential, and I see it squandered. G**damn it, an entire generation pumping gas, waiting tables; slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy s**t we don’t need. We’re the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our great war is a spiritual war. Our great depression is our lives. We’ve all been raised on television to believe that one day we’d all be millionaires, and movie gods, and rock stars, but we won’t. And we’re slowly learning that fact. And we’re very, very p****d off.”

En mijn absolute favoriet

“You Are Not Special. You Are Not A Beautiful Or Unique Snowflake. You Are The Same Decaying Organic Matter As Everything Else.”

Fight Club staat zeker in mijn top 10 en ik vind het oprecht een van de beste films ooit gemaakt.
    (heb overigens het boek nog niet gelezen, ondanks dat het hier wel in de kast ligt)

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    72 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

De poëzie in Fight club viert echt hoogtij.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    96 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387

CGI en Props omgevingen zien er fantasitisch uit. Maar CGI is helemaal out of sync met de rest van de film. En soms de Acteurs onder elkaar ooik. Zo appart. En merk ook het redubben van eigen stemmen in de flim.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by The_wildcard View Post

CGI en Props omgevingen zien er fantasitisch uit. Maar CGI is helemaal out of sync met de rest van de film. En soms de Acteurs onder elkaar ooik. Zo appart. En merk ook het redubben van eigen stemmen in de flim.
    Mijn god wat is dit slecht zeg

Die stemmen ook! Thuis opgenomen in de badkamer vanwege lockdown ofzo

@Morrigun99 topverhaal over Fight Club, daarvoor kom ik hier!
    Last edited by RPGer; 9th July 2020 at 12:04.
    Ik kan niet wachten

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    663 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Hahaha wat slecht.
    Dit moet ik zien
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    506 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jackie Chan, dus ik moet sowieso kijken. Kan van hem eigenlijk geen enkele film opnoemen die ik kon waarderen ( zelfs zijn meeste slechte films niet. zijn Chinese films zijn wel over 9000 beter dan zijn Engelse films)

Het eerste deel van deze reeks kon ik in ieder geval niet inkomen laatst, maar die had dan ook geen jackie chan. Misschien dat ik hem nog één kans ga geven.
    Last edited by coola; 9th July 2020 at 13:18.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Inspired by Gods of Egypt? Zelfde rotating camera fenomeen en algeheel coola level.
    Ik kan niet wachten

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    161 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Hahaha wat slecht.
    Dit moet ik zien
    Me too. Dit is meer cheesy dan mijn carbonara kaassaus
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    72 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by coola View Post
    Jackie Chan, dus ik moet sowieso kijken. Kan van hem eigenlijk geen enkele film opnoemen die ik kon waarderen ( zelfs zijn meeste slechte films niet. zijn Chinese films zijn wel over 9000 beter dan zijn Engelse films)

Het eerste deel van deze reeks kon ik in ieder geval niet inkomen laatst, maar die had dan ook geen jackie chan. Misschien dat ik hem nog één kans ga geven.
    Huh? Heh? Wat?

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    212 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    https://www.youtube.com/watch?v=gQTK2v2kYk0

Typisch een om met kletsende vrienden te kijken waarbij je niet al te veel hoeft op te letten.

In ander nieuws. Een fatsoenlijke film van X-man Gambit laat inmiddels al zo lang op zich wachten... eindelijk een trailer.

Geen comments met spoilers lezen, gewoon opzetten:

(link: https://www.youtube.com/watch?v=NegUHlzn_qs )
    Spoiler: hij is niet officieel, maar wel genoeg productiewaarde om te doen twijfelen.
    Last edited by Fenix; 9th July 2020 at 17:45.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De nieuwe Power Rangers Film.
    Wel vermakelijk, maar je kon merken dat het een remake was. Want bepaalde personages zagen er anders uit zoals je dat gewend was van de serie uit de jaren 90. Zo zag Rita Repulsa er stukken jonger uit, is Goldar nog steeds in het bezit van vleugels maar is hij helemaal van goud, een Afro-Amerikaanse Billy en een Aziatische Zack (misschien een verwijzing naar Adam Park, de opvolger van Zack), de Megazord waarvan het gezicht lijkt op die van Soundwave uit de tekenfilm 'Transformers: Prime', de Putties bestaan nu uit cement ipv klei.
    Maar het leukste was de cameo van 2 originele MMPR acteurs aan het eind.
    En Bryan Cranston als Zordon was leuk, want zelf heeft hij ook een paar stemmen van bepaalde monsters ingesproken in de originele MMPR-serie.

Mentioned
    111 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De Eetclub (2010)
    Van 's Neerlandsch meest overschatte schrijver...een waardeloos boek...en een waardeloze film.

Bloed, Zweet & Tranen (2015)
    Dikke prima met een glansrol voor Martijn Fischer. Oprecht heel aardig gedaan en een zeer vermakelijke film.

Assassin's Creed (2016)
    Het uiterlijk is prima, maar daar is m.i. alles mee gezegd. Een totaal niet boeiend verhaal wordt nóg veel irritanter als het script ZO slecht is. Ik weet dat er de nodige rewrites waren...dat is te merken: dialogen zijn van een opvallend erbarmelijk niveau en sluiten simpelweg niet op elkaar aan. De hele verhaal-flow kakt daardoor herhaaldelijk in. Het is alsof je naar een trailer van 2 uur zit te kijken, wat mede door de amateuristische editting nog eens wordt versterkt. Ik had niet verwacht dat dit zo'n vervelende film zou zijn.

The Old Guard (2020)
    Voelt als een lange aflevering van een willekeurige AMC/FX actie serie (om te benadrukken dat we niet met HBO niveau te maken hebben). Dus verwacht niet al te hoge productiewaarden, matig gechoreografeerde actiescenes en strontvervelend, trillend camerawerk "om het realisme te verhogen". Ik vond 'm dodelijk saai, waarbij Charlize Theron en Matthias Schoenaerts - wat ik beide goede acteurs vind - TOTAAL niet uit de verf komen.

Election (1999)
    Topper. Gortdroge, zwarte komedie zoals Payne dat heeeeeeerlijk kan. Echter, soms neigt de toon wat richting 'Judd Apatow'. Election is daardoor minder subtiel zoals Sideways (L) of Nebraska (L), maar dat mag de pret niet drukken.

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    @Morrigun99 topverhaal over Fight Club, daarvoor kom ik hier!
    (= een 0,0% biertje trouwens)

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    506 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De afgelopen drie dagen weer gekeken naar de Evil Dead Trilogy. Ik blijf het een geweldige trilogie vinden en Army of Darkness blijft mijn nummer één film aller tijden. Van af morgen maar weer naar AvED kijken.

Mentioned
    111 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Er schijnt wat ophef te zijn geweest over racisme in de Verenigde Staten? Heb maar even wat onderzoek gedaan...

Birth of a Nation (1915)

Visueel/cinematografisch écht indrukwekkend. Als je ziet & leest welke filmtechnieken hier allemaal voor het eerst zijn gebruikt...het is bijna niet te bevatten dat één film deze revolutie op filmgebied inhield. Maar bovenal vertelt de film ook een goed geschreven/boeiend verhaal. Althans in de eerste helft waarbij beide perspectieven van de Burgeroorlog worden belicht. De veldslagen zijn indrukwekkend, maar ook het persoonlijk drama en het verweven van de belangen van een noordelijke en zuidelijke familie zijn bijzonder effectief/mooi gedaan. Los van het gebruik van blackfaces is het racisme in de eerste helft ook niet enorm opvallend. De 1e helft draait met name om het conflict én om het leiderschap en de dood van Lincoln...
    ...maar in de tweede helft van de film komt vooral het bronmateriaal van The Clansman aan bod: Birth of a Nation zoomt daar namelijk in op de Reconstruction. Griffith (en Dixon) benadrukken daar constant de verhevenheid van het blanke ras t.o.v. de zwarte slaven/freeman. Ik voelde echt de tweestrijd: zo indrukwekkend als de 1e helft was...zo'n raar/vervreemdend gevoel roept de 2e helft op (gelukkig maar?). Vervolgens is de K.K.K. zowel letterlijk als figuurlijk de cavalarie. Goed...iedereen begrijpt dat Birth of a Nation verzandt in pure - dubieuze - propaganda.

Maar goed...dat weet je van tevoren. Je weet een beetje dat het er destijds aan toeging. Wat ik dan vervolgens toch ook wel opvallend vind is de ophef die deze film aan de ene kant veroorzaakte (boycots, rellen, protesten, etc. Eerlijk gezegd ook méér dan ik had verwacht), maar aan de andere kant de - ogenschijnlijk - marginale beperkingen die het voor de carriere van Griffith opleverden. Kijk, ik begrijp heus wel wat hij voor de industrie heeft betekend (hij is notabene een van de oprichters van United Artists)...maar ik had meer 'scheve blikken' verwacht. Wat ik lees is dat Griffith - los van kritiek - verder geen strobreed in de weg is gelegd om films te blijven maken. Niet zoals een Riefenstahl wiens carriere na WOII volledig instortte.

Verder: iedereen zou dit moeten zien ( @Gaunter O'Dimm ...als je dan toch stomme films aan het kijken bent...). Indrukwekkend om uiteenlopende en enorm conflicterende redenen. Hoe dan ook is Birth of a Nation een mijlpaal. Daarbij is het super interessant om te lezen wat de erfenis van deze film werd. De film die notabene het record aan de Box Office hield, totdat die andere Civil War kaskraker verscheen...

Gone with the Wind (1939)

Dit was echt een to-taal andere ervaring dan toen ik de film voor het eerst zag: ik was destijds een jaar of 12 en raakte in die tijd enorm onder de indruk van episch Hollywood (Ben-Hur, Lawrence of Arabia, etc.). Tal van iconische GwtW-scenes stonden me dan ook nog wel bij. Vooral herinnerde ik me de lange, saaie zit.
    Mja...de film is nog net zo lang (), alleen...dit keer vlóóg de tijd voorbij. De interessante, historische aspecten zitten ook hier vooral in de 1e helft. Want ook Gone With the Wind is verdeeld in "de oorlog" en de "wederopbouw". Het 2e gedeelte is vervolgens niets meer dan een veredelde soap opera. Ik kon er oprecht wel van genieten, maar dat is ook omdat je hier - zoals wel eens besproken hiero - naar een tijdcapsule zit te kijken. Weliswaar met een geweldige cast. Het tenenkrommende melodrama spat er van af in die periode, maar dat is snel vergeven zodra Clark Gable en Vivien Leigh in beeld verschijnen. Die maken m.i. AL-LES goed...

...alhoewel...Clark Gable doet dat in zijn eentje ook al m.i. Ondanks dat de iconische Rhett Buttler wat mij betreft niet zo charistmatisch is als Peter Warne (It Happened One Night), Dat geldt ook voor Leigh: ik zie haar liever in Streetcar. Scarlett O'Hara is namelijk een nogal onsympathiek, manipulatief personage. Het is daarom soms wat 'hard zoeken' naar haar gelaagde, treurige beweegredenen.

Anyhow....Met recht een klassieker waarbij je m.i. heerlijk terugdroomt naar het Hollywood van die tijd...(inclusief racistische ondertoon natuurlijk. )

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Climax

Van shock master Gaspar Noé een film waarbij een groep dansers beinvloed raakt door LSD en het feest zachtgezegd nogal uit de hand loopt. De choreografie van de dans in combinatie met camerawerk, die doorloopt in de orgie van geweld en angst is voortreffelijk. Lange continuous shots, waarbij je als kijker zelf het gevoel hebt onder invloed onderdeel te zijn van het gebeuren. Verder is het vrij ongeloofwaardig dat een drugs als LSD dit veroorzaakt, en alhoewel de film zegt gebaseerd te zijn op ware gebeurtenissen, leverde een google al snel op dat op het daadwerkelijke feest niets bijzonders was gebeurd. Los van dat een unieke en gave horror. Let op de diverse knipogen naar Possession.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    111 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Let op de diverse knipogen naar Possession.
    Heb je die gezien? Wat vond je?

Doctor Zhivago (1965)
    Verveelt - ondanks zijn speelduur - geen moment. De context van de Russische Revolutie is een mooie afwisseling in een Westerse film...maar blijft in feite een oppervlakkig canvas (helaas genoeg). De schaal, décors en locaties zijn bijzonder indrukwekend...maar door het gebrek aan historisch besef, blijt de film wel een veredelde soap. Mooie film, maar weet waar je aan begint.

The Fast and the Furious: Tokyo Drift (2006)
    Destijds vond ik het 1e deel wel aardig, maar wat ik in de tussentijd van deze franchise zag is m.i. mind dumbing poep. Tokyo Drift is daarbij - schijnbaar - nog min of meer berucht vanwege het feit dat dit de absolute ondergrens van de franchise zou zijn. Wat mij betreft wedijvert ie op dat vlak met 2F2F. Ik snap oprecht dan wel weer dat acteur Sung Kang (Han) is teruggehaald in de franchise: dat is het enige contragewicht voor hillbilly Lucas Black. Mooie wagens & gave drifts...maar helaas ook weer: de actie is ZO onoverzichtelijk en op z'n 'MTV's' in beeld gebracht dat zelfs die scenes me irriteerden.

Southpaw (2015)
    Een extreem matige Rocky-kloon die wordt gered door de cast. Ook in het licht van meer actuele vechtfilms zoals Warrior of Creed valt Southpaw op door het plichtmatig aflopen van alle cliché's (zonder écht interessante wendingen) en erg slecht geschreven dialogen. De boksscenes zijn mooi in beeld gebracht en aardig (maar niet al te geloofwaardig) gechoreografeerd, waardoor de film nergens vervelend wordt. Maar toch heb je bij iedere scene/shot het idee dat je dit al eens gezien hebt. Heb me ermee vermaakt...maar meer objectief gezien is dit niet zoveel soeps.
    Oh en bizar dat de titel ERG ver gezocht blijkt: mijnheer de hoofdrolspeler wisselt welgeteld 2 keer van been in de film.

She's Gotta Have It (1986)
    Spike Lee's doorbraak, niet in de vorm van een Black Power document. Voor mij ging dit vooral over een (feministische?) dame die er graag eigen opvattingen over liefde, relaties en seksualiteit met meerdere partners op nahoudt. Gezien alle ontwikkelingen op dit vlak, nogal actueel.
    Ik vond dit echt een 'Spike Lee's remake van een - goede - Woody Allen film'. Compleet met zwart-wit format, liefdevolle shots van New York (Brooklyn) en jazz soundtrack...maar dan met een minder subtiel Lee-sausje. Ik was aangenaam verrast. Ik kende deze aanpak van Lee nog niet en vond hem bijzonder geslaagd. Heerlijke film.

Friday (1995)
    Friday vond ik als tiener veel grappiger én indrukwekkender. Dat neemt niet weg dat het een verademing is om dit soort wijken van L.A. op een andere manier te bekijken dan bijvoorbeeld Menace II Society of Boyz n the Hood. Precies wat de makers voor ogen hadden: die opzet is wel geslaagd. Nu je als meer ervaren kijker wat kritischer kijkt, is vooral de pacing van deze film problematisch. Maar goed...wel een sympathieke film op de een of andere manier.

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Heb je die gezien? Wat vond je?
    Uniek, verontrustend. Weet niet of ik hem ook echt goed vond, maar wel een film die je bij blijft, met name die éne scène, die dunnetjes werd overgedaan in Climax.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ad Astra

Dit was een complete verrassing. Ontweken vanwege verhaaltjes als "een slechte 2001 clone", maar niets is minder waar. Sure, het is op eerste gezicht een verhaal a la Heart of Darkness/Apocalypse Now in een 2001 jasje met een filosofisch Terence Mallick sausje. De film heeft veel raakvlakken met deze, maar leunt eigenlijk het zwaarst op het thema depressie, en zo moet je de film ook bekijken. Denk meer Melancholia en minder 2001. Daar Kubrick de terreur van techniek laat zien, is dit veel meer een reis in depressie en eenzaamheid in een 2001-achtige backdrop. Onze Brad Pitt in een mooi, ingetogen rol, raakt letterlijk en figuurlijk steeds verder ontheemd van de aarde en zijn medemens terwijl hij steeds minder voelt een onderdeel ervan te zijn. Gooi er nog wat bijbelse vader-zoon/hemel thematiek in, en je hebt wat om achteraf nog lang over na te denken.

Tuurlijk, het zal geen klassieker stempel krijgen, maar gegeven de criminele lage score op IMDB is deze film volledig onbegrepen, doodzonde, dergelijke slower paced, ontoegankelijker films als dit met een productiewaarde die hier van het scherm af spat (de film doet niet onder qua visuals dan pak 'm beet Blade Runner 2049) zien we zelden nog uit Hollywood.

Vond dit 10x beter dan Interstellar om maar eens wat te noemen.
    Last edited by RPGer; 1st August 2020 at 18:09.
    Ik kan niet wachten

Vers Vlees Slowghost's Avatar
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Ik vond dit filmpje wel heel toepasselijk voor Ad Astra, gezien er wel echt een duidelijke mismatch is tussen wat mensen verwachten van de film en wat de film daadwerkelijk is. Was hier aan de kant die het wel kon waarderen. Kan wel begrijpen waarom sommige mensen dit niks zullen vinden. Ik moet zeggen dat ik de laatste paar jaar eerder recensenten waardeer dan de IMDB score, die ik puur gebruik als een indicator samen met de Metacritic score op de pagina. Fanboy en kneejerk gehalte is allemaal iets te veel geworden.

Mentioned
    161 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ad Astra
    Verrassend. Ik vond hem wat vlakjes. Denk dat (een negatief) verwachtingspatroon hier ook ern grote rol speelt, kan dat?

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by *NERAZZURRI* View Post
    Verrassend. Ik vond hem wat vlakjes. Denk dat (een negatief) verwachtingspatroon hier ook ern grote rol speelt, kan dat?
    Misschien, maar bij mij pakte de film al vanaf de eerste paar minuten, de beklemmende sfeer, soundtrack, visuals absoluut een film die ik nog een keer wil zien.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    161 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Superbad

Binnen het genre van de poep- en plashumor een van de beteren. Leuk om weer eens te zien.

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Twee bijzondere films nog gezien die ik even wil melden, wederom met depressie als stevig doorlopend thema (puur toeval dat we dit zo achter elkaar keken)

Synecdoche: New York

Het regie debut van schrijver / regisseur Charlie Kaufman is op zijn minst heel uniek te noemen, Eternal Sunshine of the Spotless Mind is vergeleken bij deze film een commerciële romcom. Misschien had ik hem zonder mijn vriendin (die het na afloop één vd beste films vond die ze ooit heeft gezien) wel na 20 min uitgezet, ik kan slecht tegen films waarbij ik geen idee heeft waar het naar toe werkt, en dat is hier (we gingen er compleet blanco in) absoluut even zoek aan het begin. Maar door haar aandringen bleven we kijken en werd het geheel hoe langer hoe fascinerender, al is dit niet voor iedereen, dus wees gewaarschuwd. Het beste kan ik er gewoon niet teveel over zeggen, maar hou je van diep filosofische, abstracte films die levensthema's behandelen en zich niet aan standaard conventies houden, dan is deze voor jou.

Ps. Philip Seymour Hoffman RIP wat een gigant was dat zeg man man.

Inside Llewyn Davis

Ik heb Oscar Isaac wel eens behind the scenes in Star Wars een moppie gitaar zien spelen, maar dat hij een rasmuzikant was, dat is wel duidelijk in deze Koen brothers. De monotome, depressieve toon van de film, lijkt ver weg van de eerdere komische noten die normaal onderdeel zijn van hun films, alleen John Goodman weet de boel nog wat op te leuken. Een google achteraf verraste mij echter positief, omdat de ogenschijnlijk oppervlakkige film behoorlijk wat diepere thema's behandeld en veel ingenieuzer in elkaar zit dan ik het eigenlijk credit voor had gegeven. Misschien kwam het door het eerdere bombardement aan symboliek in Synecdoche dat het in deze veel subtielere film wat langs me heen ging. Gewoon kijken en dan even dit stukje lezen (spoilers).

Beide topfilms dat mogen duidelijk zijn.
    Last edited by RPGer; 3rd August 2020 at 14:28.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    161 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

In die lijn: Oslo, August 31st gezien?

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    663 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Journey to China The mystery of the iron Mask.

Nieuwsgierig geworden nadat @The_wildcard een trailer deelde.

Man wat een treinongeluk van een films. Het slaat werkelijk nergens op. De voice overs zijn zo krankzinnig slecht. Synchronisatie hebben ze niet van gehoord. Ik vraag me af hoeveel Arnie betaald kreeg hiervoor. Rutger Hauer zit trouwens in deze film. Met een totaal andere stem.

Zo slecht dat het ergens grappig is. Sommige scènes hardop zitten lachen zo slecht. Wat waren ze denkende.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    96 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Moet hem nog wel even opnieuw zien maar of ik dat trek is een ander verhaal.

Arnie zat ook al Jackie Chans film Around the world in 80 Days. Daarnaast krijg Arnie niet zoveel film opties meer.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Tags for this Thread