User Tag List

Page 427 of 427 FirstFirst ... 327 377 417 425 426 427
Results 17,041 to 17,046 of 17046

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by *NERAZZURRI* View Post
    In die lijn: Oslo, August 31st gezien?
    Nope, gaat op de lijst
    Ik kan niet wachten

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    108 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Synecdoche: New York
    Vind dat echt een waanzinnig goede film. En niet in de laatste plaats door Hoffman inderdaad: een van de beste acteurs van die generatie m.i.
    Ik vind overigens - en dat is geen nadeel - dat Kaufman qua stijl wel héél erg bij Michel Gondry (en in mindere mate, Spike Jonze) in de buurt is gebleven. Je hebt continu het gevoel alsof je door een kijkdoos met verschuivende panelen heen kijkt (naast Eternal Sunshine ook héél erg aanwezig in Science of Sleep en Be Kind Rewind respectievelijk Being John Malkovich).

24 Hour Party People (2002)
    Een heeeeeerlijke, typische grauwe droogkomische Britse Mockumentary (sort of). Steve Coogan in de hoofdrol als de beruchte Anthony Wilson, de oprichter van Factory Records dat een gigantische voetdruk achterliet op de muziek scene uit Manchester met bands zoals Joy Division, New Order & Happy Mondays. Hij runde ook de lokale Haçienda die centraal stond in de opkomst van (acid) house. Steve Coogan is top. De muziek is top. De sfeer is top.

Lolita (1962)
    Volgens mij de laatste post-The Killing Kubrick die ik nog niet gezien had...maar ook de eerste Kubrick die mij tegenviel. Ik weet niet of het aan de Hays Code te wijten is (lees: de wat brave presentatie) of het feit dat de film soms aanvoelt als een romantische comedy...ik vond de film boeiend, maar op veel minder gebieden interessant dan dat ik bij Kubricks andere werken terugzie. Wat ook meespeelt is dat ik geen liefhebber ben van James Mason. Hier had VEEL meer in gezeten.

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Days of Heaven

Oh Terrence met je mooie plaatjes, wat zijn je films toch bloedsaai.

@Morrigun99 check!
    Ik kan niet wachten

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    108 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Days of Heaven

Oh Terrence met je mooie plaatjes, wat zijn je films toch bloedsaai.

Ik zat trouwens te denken: we hadden het hier laatst over Fellini en stond jij daar niet ook wat huiverig tegenover?
    Ik heb meerdere malen Synecdoche vergeleken zien worden Otto e Mezzo. Ik zou zeggen: give it a (serious) try.
    Bij beide films kreeg ik ook het gevoel dat de filmmaker zich bijna vergaloppeerde in complexiteit. "A DREAM...WITHIN A DREAM...WITHIN A DREAM..."
    Last edited by Morrigun99; Yesterday at 16:34.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    268 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Ad Astra

Dit was een complete verrassing. Ontweken vanwege verhaaltjes als "een slechte 2001 clone", maar niets is minder waar. Sure, het is op eerste gezicht een verhaal a la Heart of Darkness/Apocalypse Now in een 2001 jasje met een filosofisch Terence Mallick sausje. De film heeft veel raakvlakken met deze, maar leunt eigenlijk het zwaarst op het thema depressie, en zo moet je de film ook bekijken. Denk meer Melancholia en minder 2001. Daar Kubrick de terreur van techniek laat zien, is dit veel meer een reis in depressie en eenzaamheid in een 2001-achtige backdrop. Onze Brad Pitt in een mooi, ingetogen rol, raakt letterlijk en figuurlijk steeds verder ontheemd van de aarde en zijn medemens terwijl hij steeds minder voelt een onderdeel ervan te zijn. Gooi er nog wat bijbelse vader-zoon/hemel thematiek in, en je hebt wat om achteraf nog lang over na te denken.

Tuurlijk, het zal geen klassieker stempel krijgen, maar gegeven de criminele lage score op IMDB is deze film volledig onbegrepen, doodzonde, dergelijke slower paced, ontoegankelijker films als dit met een productiewaarde die hier van het scherm af spat (de film doet niet onder qua visuals dan pak 'm beet Blade Runner 2049) zien we zelden nog uit Hollywood.

Vond dit 10x beter dan Interstellar om maar eens wat te noemen.
    Wow, ik verwachtte niet veel van deze film, maar deze beschrijving klinkt erg interessant.
    Staat op de watchlist!

Gisteren Sicario van Denis Villeneuve herkeken op Netflix.

Wist niet alles meer van de film dus prima excuus om hem nog eens opnieuw te kijken.
    Het is dan wel iets minder spannend omdat je al weet hoe de scenes bij de grens en de dining room gaan eindigen maar het blijft een sterke thriller met een hele toffe Mexico kartel strijd vibe.
    Voor iedereen die hem gemist heeft een dikke aanrader om te kijken!

Mentioned
    808 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post

Ik zat trouwens te denken: we hadden het hier laatst over Fellini en stond jij daar niet ook wat huiverig tegenover?
    Ik heb meerdere malen Synecdoche vergeleken zien worden Otto e Mezzo. Ik zou zeggen: give it a (serious) try.
    Bij beide films kreeg ik ook het gevoel dat de filmmaker zich bijna vergaloppeerde in complexiteit. "A DREAM...WITHIN A DREAM...WITHIN A DREAM..."
    Daar kwam ik niet echt doorheen, ik zag absoluut dat het bijzonder gefilmd was, maar miste even een haakje. Zijn ook wel films waar je een beetje voor in de stemming moet zijn. Zo ook laatst weer een Tarkovsky geprobeerd, maar thuis op de bank is dat toch weer een andere ervaring dan in Eye.
    Last edited by RPGer; Today at 13:14.
    Ik kan niet wachten

Tags for this Thread