User Tag List

Page 466 of 470 FirstFirst ... 366 416 456 464 465 466 467 468 ... LastLast
Results 18,601 to 18,640 of 18793

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

The Last Duel [Disney+]

Komisch drama met o.a. Ben Affleck en Minnie Driver, dat zich afspeelt in Frankrijk anno 1380 A.D.. Laat ik meteen zeggen; petje af voor de kostuums en sets, want de film oogt prachtig. Er zitten ook twee kleine gevechtsscènes in die ik, ondanks hun korte duur, spectaculair vond vorm gegeven.

Laat eenieder wel hopen dat die elementen je aandacht vast houden, want de film bestaat uit 3 acts en komt traag op gang. In de eerste twee acts slaat de film de komedie de plank eigenlijk continu mis, en ging er hoogstens zo nu en dan een wenkbrouw of mondhoek omhoog. Maar in akte 3 onthult de film zijn ware gezicht, en door na 2 aktes in te zetten op alternatieve vertelwijzen en een hylarische logica treft de film doel, en zit je je tot de climax continu te bescheuren van het lachen.

Neemt niet weg dat de film schade lijdt door zo lang te wachten. Komt bij, ik hou van een slechte grap. Maar ondanks het feit dat ik hard moest lachen om de absurde verdraaïïng en behandeling van de waarheid in akte 3, neemt het niet weg dat ik de grappen en punchlines (ondanks dat ze hier in een satirysch jasje worden gestoken) afgelopen jaren al bedroevend vaak gehoord heb. The Last Duel's aanpak is in dat opzicht 'Zo slecht dat het grappig is', zullen we maar zeggen. Maar door dat gebrek aan originaliteit is daarmee niet echt een film die beklijft.

Al geef ik de film kudo's dat er een racistische variant op 'Where's Waldo!?' is ingebouwd om de kijker aan de buis te kluisteren: het is West-Europa rondom 1380, en ik heb NIET ÉÉN zwarte lesbienne of Aziaat in een rolstoel kunnen spotten. Oooooh Disney, how you tease us so mercilessly...
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    824 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Dokter Raar en het Multiversum van Gekkigheid.

Aka Doctor Strange: Bitches Be Crazy.

Het is de meest uniek uitziende film in de Marvel stal. Maar daar is ook alles mee gezegd. Ik ben niet de grootste Wanda fan. Maar om nu 2 keer achter elkaar de vrouw is Omnipotent en draait meteen door trope te gebruiken...

Ook krijg je dan een multiversum om mee te spelen en gebruik je die enkel als goedkope shock value...

Nee dit was het absoluut niet.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Chip 'n Dale: Rescue Rangers

Deze film is beter dan het zou mogen zijn. Voor een kind uit de jaren 90 meer dan de moeite waard

7 / 10
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Chip 'n Dale: Rescue Rangers

Deze film is beter dan het zou mogen zijn. Voor een kind uit de jaren 90 meer dan de moeite waard

7 / 10
    Eens. Fantastische cameo's, toffe karakters en volwassen humor. Aanrader!
    Last edited by Like-a-Bunny; 23rd May 2022 at 09:26.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Eens. Fantastische cameo's, toffe karakters en volwassen humor. Aanrader!

Verstuurd vanaf mijn M2012K11AG met Tapatalk
    Haha die zag ik niet aankomen. Op de lijst gezet, want nostalgie enzo.
    @Tonne ik vind dat toch wel bizar: ik vond die vorige al niet veel soeps, maar heb Riami behoorlijk hoog zitten. Waar is dat dan toch zó mis gegaan.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    824 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Haha die zag ik niet aankomen. Op de lijst gezet, want nostalgie enzo.
    @Tonne ik vind dat toch wel bizar: ik vond die vorige al niet veel soeps, maar heb Riami behoorlijk hoog zitten. Waar is dat dan toch zó mis gegaan.
    Nou de film zelf is echt wel Raimi. Meer Raimi dan zijn Spider-man trilogie.
    Maar het verhaal slaat kant nog wal en het is vooral cheap thrills.
    Het feit dat je een continuïteit kan een vloek en een zegen zijn. En hier is Wandavision vooral een vloek. Want alles wat in die serie voorvalt elk stukje groei word ten weer terug gedraait en ze is weer een omnipotente vrouw die word overruled door haar emoties
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Fitzcarraldo

Werner Herzog gaf ons Baby Yoda, maar hij duwde ook een stoomboot de berg op. De grap is natuurlijk dat de film gaat over een madman die een opera in de jungle wil bouwen, (Klaus Kinski) maar het project van de film net zo gestoord is. Maarja een Pyramide bouwen om 1 persoon in te begraven is dat ook ofzo.

Ik vond het een waanzinnig goeie film trouwens. De film staat nooit stil en het ritme en de snelheid die Herzog er in houdt is uitzonderlijk knap voor zo'n lange zit. Volgens mij had @Morrigun99 (?) nog een paar docu's getipt nav deze film. Die gaan zeker bekeken worden.

Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Volgens mij had @Morrigun99 (?) nog een paar docu's getipt nav deze film. Die gaan zeker bekeken worden.
    Doen. Fantastische documaker. De stem alleen al.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Die stem ja.

Quote Originally Posted by RPGer View Post

Ik vond het een waanzinnig goeie film trouwens. De film staat nooit stil en het ritme en de snelheid die Herzog er in houdt is uitzonderlijk knap voor zo'n lange zit. Volgens mij had @Morrigun99 (?) nog een paar docu's getipt nav deze film. Die gaan zeker bekeken worden.
    Ja geweldige film. Burden of Dreams gaat specifiek over de totstandkoming van deze film.
    Herzog's oeuvre is sowieso geweldig. Het zijn altijd doordachte films vanuit een soort manische ad hoc obsessie "voor wéér een nieuw onderwerp". Herzog vliegt wat dat betreft álle kanten op.

Zijn samenwerking met Kinski bracht natuurlijk ook slechte zaken in hem naar boven. Als je - wel pas ná het zien van Aguirre m.i. - de waanzin van hun relatie wil zien, zou je Mein liebster Feind moeten gaan kijken. Maar goed...Kinksi was oprecht ook geestesziek natuurlijk.

Fascinerende en heerlijk concessie-loze mensen.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Die stem ja.

Ja geweldige film. Burden of Dreams gaat specifiek over de totstandkoming van deze film.
    Herzog's oeuvre is sowieso geweldig. Het zijn altijd doordachte films vanuit een soort manische ad hoc obsessie "voor wéér een nieuw onderwerp". Herzog vliegt wat dat betreft álle kanten op.

Zijn samenwerking met Kinski bracht natuurlijk ook slechte zaken in hem naar boven. Als je - wel pas ná het zien van Aguirre m.i. - de waanzin van hun relatie wil zien, zou je Mein liebster Feind moeten gaan kijken. Maar goed...Kinksi was oprecht ook geestesziek natuurlijk.

Fascinerende en heerlijk concessie-loze mensen.
    Die twee staan in de wachtrij, yes
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Zag een Lucas Arts easter egg in Chip 'n Dale Rescue Rangers.

Leuke film, hoe hebben ze al die toestemmingen en of licenties voor elkaar gekregen in deze film?
    Eigenlijks wel benieuwd naar de Making of van de film.

En mogelijk ook deze generaties " Who Framed Roger Rabbit" misschien niet zo iconisch maar toch wel verdomd sterk.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Senior Member xirow's Avatar
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    The Father. Wauw. Ik had een degelijk drama met uitmuntend acteerwerk verwacht. Dat tweede klopt helemaal, maar dit is veel meer dan een degelijk drama. Door de structuur kon ik me goed (vermoed ik) verplaatsen in de belevingswereld van iemand met Alzheimer. En tegelijkertijd levert het ook nog een vrij geniale mindfuck film op .

Riders of Justice. Goede en leuke film. Actie, humor en drama, het werkte allemaal erg goed voor mij.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    466 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Tomb Raider (de nieuwe)
    Prima Lara Croft verhaal in filmvorm. Niks hoogdravend, maar gewoon vermakelijk.

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    260 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 PSN ID: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Zag een Lucas Arts easter egg in Chip 'n Dale Rescue Rangers.

Leuke film, hoe hebben ze al die toestemmingen en of licenties voor elkaar gekregen in deze film?
    Eigenlijks wel benieuwd naar de Making of van de film.

En mogelijk ook deze generaties " Who Framed Roger Rabbit" misschien niet zo iconisch maar toch wel verdomd sterk.
    Ik heb de film niet gezien maar is het niet allemaal Disney? Lijkt me niet zo ingewikkeld.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    Ik heb de film niet gezien maar is het niet allemaal Disney? Lijkt me niet zo ingewikkeld.

Nou batman en Sonic zijn nou niet bepaald disney volgens mij.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    Zijn zeker ook andere franchise referenties in de film die niet van Fox/Disney zijn.

Hoewel ze er aardig creatief mee in omgaan zijn.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ho ho, Ugly Sonic!

Ik had trouwens hetzelfde als @The_wildcard ; deed me denken aan Roger Rabbit op momenten. Groot compliment.

Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ho ho, Ugly Sonic!
    Ik zeg het maar even heren, jullie spoilers zijn in het overzicht op de homepage gewoon te lezen.

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    126 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TakingdjAztec PSN ID: Dip_Snoes Steam ID: takingdjaztec
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post

The Last Duel [Disney+]

Komisch drama met o.a. Ben Affleck en Minnie Driver, dat zich afspeelt in Frankrijk anno 1380 A.D.. Laat ik meteen zeggen; petje af voor de kostuums en sets, want de film oogt prachtig. Er zitten ook twee kleine gevechtsscènes in die ik, ondanks hun korte duur, spectaculair vond vorm gegeven.

Laat eenieder wel hopen dat die elementen je aandacht vast houden, want de film bestaat uit 3 acts en komt traag op gang. In de eerste twee acts slaat de film de komedie de plank eigenlijk continu mis, en ging er hoogstens zo nu en dan een wenkbrouw of mondhoek omhoog. Maar in akte 3 onthult de film zijn ware gezicht, en door na 2 aktes in te zetten op alternatieve vertelwijzen en een hylarische logica treft de film doel, en zit je je tot de climax continu te bescheuren van het lachen.

Neemt niet weg dat de film schade lijdt door zo lang te wachten. Komt bij, ik hou van een slechte grap. Maar ondanks het feit dat ik hard moest lachen om de absurde verdraaïïng en behandeling van de waarheid in akte 3, neemt het niet weg dat ik de grappen en punchlines (ondanks dat ze hier in een satirysch jasje worden gestoken) afgelopen jaren al bedroevend vaak gehoord heb. The Last Duel's aanpak is in dat opzicht 'Zo slecht dat het grappig is', zullen we maar zeggen. Maar door dat gebrek aan originaliteit is daarmee niet echt een film die beklijft.

Al geef ik de film kudo's dat er een racistische variant op 'Where's Waldo!?' is ingebouwd om de kijker aan de buis te kluisteren: het is West-Europa rondom 1380, en ik heb NIET ÉÉN zwarte lesbienne of Aziaat in een rolstoel kunnen spotten. Oooooh Disney, how you tease us so mercilessly...
    Minnie Driver? Bedoel je Adam Driver?
    All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru

Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by DjDark View Post
    Minnie Driver? Bedoel je Adam Driver?

En allen een Zalig Hemelvaart!

Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Heat [Netflix]

Het zou me verbazen als iemand hier deze film nog niet gezien heeft. Het blijft een prachtig in elkaar aansluitende film, en ik moet zeggen; ik vind van dit soort oude actiefilms zo prettig dat de actie het verhaal en de personages ondersteunt, niet vice versa. Net als Se7en een film waarvan je het plot en de teksten praktisch uit je hoofd kunt kennen, maar die nog steeds niet verveelt als je 'm weer eens kijkt. En dat kan ik jullie dus van van harte aanraden.

Ik word altijd wel stil van het einde: ik blijf me altijd afvragen wat er was gebeurd als er andere keuzes waren gemaakt. Sterk hoor!

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik hoor nu gewoon dat deuntje in mijn hoofd dat tijdens de hele heist zelf speelt.

Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik hoor nu gewoon dat deuntje in mijn hoofd dat tijdens de hele heist zelf speelt.
    Mooi hè? Ik heb stukken uit die shootout gewoon een paar keer teruggedraaid om met mijn koptelefoon op dat geweervuur te horen. Ik heb wel eens gehoord 'Een goed filmgevecht is een discussie zonder woorden', en gezien de intensiteit van die scène die vrijwel alleen wordt gestuurd door beeld, geweervuur en de muziek vind ik die ballon hier ook wel op gaan. Ook door de terughoudendheid met gewelddadige scènes komt na de lange opbouw van het spanningsveld tussen DeNiro-Pacino hier keihard en explosief tot een hoogtepunt. Echt heel knap hoe dit in de film bedacht en verbeeld is!

Sowieso vind ik het thema van de fim (zit ook verweven in die shootout) uit de intro en als ze net voor de climax door die tunnel rijden ook een van de mooiste stukjes filmmuziek die ik ken. Heel mooi maar tegelijkertijd ook heel droevig.
    Last edited by Lord Serafin; 27th May 2022 at 11:24.

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    159 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Heat heeft de beste schietscene everooit.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    466 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Godzilla VS King Kong
    Ja, ik werd er blij van. Dikke prima actie en spectakelfilm. Ik wil hier meer van

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Doctor Strange in the Multiverse of Madness

Heel erg toffe ervaring. Ik was eerst bang dat de film tegen zou vallen want een aantal marvel puristen die ik ken waren zwaar negatief, maar dat bleek blijkbaar azijn pisserij te zijn. Het is niet alleen een erg toffe MCU film ( top 5 materiaal) maar ook een erg goede Sam Raimi film. In de derde act was het echt zwaar genieten voor een evil dead fan zoals ik. Enige jammere ( maar wel begrijpelijk want mcu) is dat ze Sam Raimi niet hebben los gelaten om er qua blood & gore een evil dead achtige film van te maken. Maar voor de rest

Oh en wanda d'r doen en laten is een logische stap zeker met wat er wandavision allemaal is gebeurd

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gisterenavond was het dan eindelijk zover. Verhuisd, rust in de tent, Dolby Atmos erbij, wijntje, nootje en eindelijk tijd voor Dune.

Villeneuve, oude vriend. Bedankt. <3

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    192 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Everything Everywhere All at Once.

Wat een geweldige film! Onder al de actie en absurdisme zit een emotioneel verhaal waar ik geregeld kippenvel van kreeg. Het mooie is dat de soms hilarische situaties (just two rocks, Racoon-atoeille en google eyes) de film alleen maar harder laten binnenkomen.
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gisterenavond was het dan eindelijk zover. Verhuisd, rust in de tent, Dolby Atmos erbij, wijntje, nootje en eindelijk tijd voor Dune.

Villeneuve, oude vriend. Bedankt. <3
    Heb m vorige week ook opnieuw gekeken. Vond 'm de tweede keer nog beter. Dat heb ik niet snel

Foxy gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Verhuisd
    Super, eindelijk!
    Great haystacks my destiny!

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Super, eindelijk!
    !

Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Rescue Rangers the Movie a.k.a. de Gevoelens van Knabbel & Babbel [Disney+]

Jongens, een aantal van jullie zeiden al dat het een bijzondere ervaring is, en dat was het ook, want ik heb serieus in jaren niet ZO'N SLECHTE (animatie)film gezien! Ik heb niet een keer gelachen, me eigenlijk aan een stuk door lopen ergeren aan 'de kwaliteit', en ik heb de film onbewust vier keer gepauzeerd om te kijken hoe lang het nog duurde voordat ik van deze marteling verlost werd. De eerste keer was na de break-up scene, toen ik (geen grapje) het gevoel had dat de film al een uur bezig was en bleek dat ik er pas 18 minuten in zat.

En die break-up scene is een goed voorbeeld van wat er mis is met deze film: knabbel en babbel staan met gewone stemmen een welles-nietes discussie te voeren over hun gevoelentjes. Probleem is meteen dat Knabbel, en met name Babbel, de meest irritante personages in de film zijn. Eerstgenoemde is een saaie stuck-up die niet geeft om plezier, Knabbel is een hyperactief, oppervlakkig leeghoofd dat mee wil doen met de internetrage; dames en heren, ik presenteer u, de doelgroep van deze ellende. 80% van de film bestaat uit oeverloos gewauwel over 'me me me me!!!'. Los daarvan krijgt Disney het met de luie en inspiratieloze animatie voor elkaar om zelfs tekenfilmfiguren als een stel houten klaazen op je scherm te toveren. Montray Jack ziet er al helemaal niet uit. En dat is het geñante achter het opwekken uit de dood van deze beproefde franchise: de animatie van 30 jaar geleden steekt deze kant-en-klaar-troep volledig naar de kroon.

De animatie vloeit hier niet, en er spreekt totaal geen plezier of warmte uit. Komt bij dat in Roger Rabbit sprake was van een bepaalde dynamiek van de tekenfilmfiguurtjes met de acteurs en de achtergronden: hier zijn het gewoon duidelijk losse twee panelen in hetzelfde scherm. Maar dat is niet alleen het probleem van de animatie, want de rol van Bob Hoskins is hier vertegenwoordigd door een politiek correcte jongedame, en die zo uit het niets kwam en een beetje naast de cartoonfiguren bungelde dat ik moest denken aan die SouthPark aflevering waar ze dat jongetje aan het eind vragen 'Dude...who the fuck ARE you!?'. Voor de rest spreekt men over easter-eggs, ik vond de film bij vlagen gewoon een schaamteloze reclamestunt.

Mijn advies als je deze film wilt zien: kijk Who framed Roger Rabbit? uit 1988, en let op de animatie, de interactie met de achtergrond, het voice-acting van de tekenfilmpersonages, de split van Jessica Rabbit als ze uit die auto vliegt, en het algehele tempo en plot van de film. Kijk daarna Rescue Rangers 2022; binnen tien minuten snap je mijn punt. Ik vind het ook schandalig dat een meesterwerk als Roger Rabbit met deze bak stront (ja sorry, dat vind ik het) vergeleken wordt.

Een animatiefilm waartegenover de 30 jaar oude bron-animatie het nog met gemak wint, het is gewoonweg niet te geloven...

So.....what's for lunch?

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik hoop dat die slaat op de laatste zin, en niet de rest van het stuk!

HIER VALT NIKS TE LACHEN!

Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Rescue Rangers the Movie a.k.a. de Gevoelens van Knabbel & Babbel [Disney+]

Jongens, een aantal van jullie zeiden al dat het een bijzondere ervaring is, en dat was het ook, want ik heb serieus in jaren niet ZO'N SLECHTE (animatie)film gezien! Ik heb niet een keer gelachen, me eigenlijk aan een stuk door lopen ergeren aan 'de kwaliteit', en ik heb de film onbewust vier keer gepauzeerd om te kijken hoe lang het nog duurde voordat ik van deze marteling verlost werd. De eerste keer was na de break-up scene, toen ik (geen grapje) het gevoel had dat de film al een uur bezig was en bleek dat ik er pas 18 minuten in zat.

En die break-up scene is een goed voorbeeld van wat er mis is met deze film: knabbel en babbel staan met gewone stemmen een welles-nietes discussie te voeren over hun gevoelentjes. Probleem is meteen dat Knabbel, en met name Babbel, de meest irritante personages in de film zijn. Eerstgenoemde is een saaie stuck-up die niet geeft om plezier, Knabbel is een hyperactief, oppervlakkig leeghoofd dat mee wil doen met de internetrage; dames en heren, ik presenteer u, de doelgroep van deze ellende. 80% van de film bestaat uit oeverloos gewauwel over 'me me me me!!!'. Los daarvan krijgt Disney het met de luie en inspiratieloze animatie voor elkaar om zelfs tekenfilmfiguren als een stel houten klaazen op je scherm te toveren. Montray Jack ziet er al helemaal niet uit. En dat is het geñante achter het opwekken uit de dood van deze beproefde franchise: de animatie van 30 jaar geleden steekt deze kant-en-klaar-troep volledig naar de kroon.

De animatie vloeit hier niet, en er spreekt totaal geen plezier of warmte uit. Komt bij dat in Roger Rabbit sprake was van een bepaalde dynamiek van de tekenfilmfiguurtjes met de acteurs en de achtergronden: hier zijn het gewoon duidelijk losse twee panelen in hetzelfde scherm. Maar dat is niet alleen het probleem van de animatie, want de rol van Bob Hoskins is hier vertegenwoordigd door een politiek correcte jongedame, en die zo uit het niets kwam en een beetje naast de cartoonfiguren bungelde dat ik moest denken aan die SouthPark aflevering waar ze dat jongetje aan het eind vragen 'Dude...who the fuck ARE you!?'. Voor de rest spreekt men over easter-eggs, ik vond de film bij vlagen gewoon een schaamteloze reclamestunt.

Mijn advies als je deze film wilt zien: kijk Who framed Roger Rabbit? uit 1988, en let op de animatie, de interactie met de achtergrond, het voice-acting van de tekenfilmpersonages, de split van Jessica Rabbit als ze uit die auto vliegt, en het algehele tempo en plot van de film. Kijk daarna Rescue Rangers 2022; binnen tien minuten snap je mijn punt. Ik vind het ook schandalig dat een meesterwerk als Roger Rabbit met deze bak stront (ja sorry, dat vind ik het) vergeleken wordt.

Een animatiefilm waartegenover de 30 jaar oude bron-animatie het nog met gemak wint, het is gewoonweg niet te geloven...

So.....what's for lunch?
    Het is in principe een TV film die gewoon leuke dingen doet, maar daarnaast is het gewoon een berg fanservice and tropes.
    Reden dat ik er positief over was juist omdat het een TV film iets was. Dus mijn verwachten waren gewoon non existant en positief verrast.

Als de film was bedoelt voor de Bios was ik een stuk harder geweest. En het is meer een Kinder film dan Who Framed Roger Rabbit.
    Daarnaast is het ook een kinderfilm voor de huidige generatie, En valt me vaak op met films als deze die bijvoorbeeld door volwassen film critizie worden ge-reviewd dat de film vaak al geen kans heeft zeker in de Nerdculture omgevingen.
    En jij geeft hetzelfde soort kritiek.

Film is zeker beter dan de laatste Space Jam.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het is in principe een TV film die gewoon leuke dingen doet, maar daarnaast is het gewoon een berg fanservice and tropes.
    Reden dat ik er positief over was juist omdat het een TV film iets was. Dus mijn verwachten waren gewoon non existant en positief verrast.

Als de film was bedoelt voor de Bios was ik een stuk harder geweest. En het is meer een Kinder film dan Who Framed Roger Rabbit.
    Daarnaast is het ook een kinderfilm voor de huidige generatie, En valt me vaak op met films als deze die bijvoorbeeld door volwassen film critizie worden ge-reviewd dat de film vaak al geen kans heeft zeker in de Nerdculture omgevingen.

Die laatste space jam is dan ook troep van epische proporties alleen al door het feit dat ze een extreem onschuldig personage a.k.a. Pepé Le Pew verwijderen maar vervolgens wel de Droogs ( misschien wel de ergste verkrachters in film geschiedenis ooit ) een cameo geven.

Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Als ik hier geld voor had betaald was het land te klein geweest, Wildcard. Ik geloof je meteen als je zegt dat dit als TV-materiaal gemaakt is, maar zelfs dan had het wat mij betreft nog beter gekund.

Je zegt dat kinderen de doelgroep zijn, maar ik vraag me meer af: wie is voor deze film de doelgroep!? De film slaat overduidelijk terug op the Rescue Rangers uit de jaren '90, en de mensen die daarnaar gekeken hebben zijn inmiddels 30+. Hebben kinderen van 4 tot 10 zin om 2 uur lang naar twee matte eekhoorns te kijken die je de oren van het hoofd lullen over niks? Ik zat bij hierboven door mij aangehaalde scene te zuchten 'Stop...met...praten...over...je...gevoelens: GA DAAROP IN VERZET!!', en als ik me goed herinner zit alle actie pas in het laatste half uur van de film. En dan vraag ik me ook af, wat valt er in deze film te halen? Het is een mengelmoes van saai niet-grappig gewauwel en hyperactief, druk en chaotisch spectakel.

Misschien ben ik niet de doelgroep, maar ik ken zat degelijke films waarvan ik de doelgroep ook niet ben maar waar ik wel van kan genieten. Omdat ze degelijk zijn.
    Deze film hanteert eigenlijk hetzelfde concept van een saai en hyperactief duo en hun emoties als die andere recente Disney-film: Onward. Die vond ik ook geen succes, om eigenlijk dezelfde redenen.

En Space Jam ken ik niet, trekt me niet. Maar ik heb wel degelijk afgelopen jaren een paar sterke animatiefilms gezien. Storks en Justin & the Knights of Valour schieten me te binnen. Bij Disney vind ik het de laatste tijd bar: de laatste vermakelijke Disneyfilms waren voor mij the Princess & the Frog en die over dat Hawaïaanse meisje. Als Rescue Rangers de norm wordt voor moderne animatiefilms, dan houd ik mijn hart vast.

Die laatste space jam is dan ook troep van epische proporties alleen al door het feit dat ze een extreem onschuldig personage a.k.a. Pepé Le Pew verwijderen maar vervolgens wel de Droogs ( misschien wel de ergste verkrachters in film geschiedenis ooit ) een cameo geven.

I swear, sommige mensen maken zulke stomme keuzes dat je denkt dat ze door God gestuurd zijn om ons aan het lachen te maken.

Race Everything OneSixthRoy's Avatar
    Mentioned
    212 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    I swear, sommige mensen maken zulke stomme keuzes dat je denkt dat ze door God gestuurd zijn om ons aan het lachen te maken.
    De ironie in deze zin vind ik zelf persoonlijk vooral heel grappig.

Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by OneSixthRoy View Post
    De ironie in deze zin vind ik zelf persoonlijk vooral heel grappig.
    Terecht: ik lig soms krom om mijn eigen stomiteiten!
    En als mensen dan mee willen lachen, zijn ze van harte welkom.

Ik bedoel, the Droodges: kom op! Dit is net zo hylarisch als dat feministische meisje dat een filmpje op Youtube plaatst dat de term 'Hi guys!' vrouwonderdrukkend en niet meer van daze tijd is.

Sluit die trien haar filmpje af met "Well, thanks for listening, guys!"
    Last edited by Lord Serafin; 29th May 2022 at 12:59.

Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Je moet toch wat mensen lokken met nostalgie en om hun kids mee te brengen.

En Knabbel and Babbel, herhaalt waarschijnlijk ook hetzelfde plot 90% van de afleveringen.
    Kun je dat als volwassende opnieuwe allemaal kijken?

Kan veel oude series van vooral de 80's en een deel van de 90's niet terug zien. Terwijl familie/vrienden van mij nog steeds herhalingen kijken van The A Team. Tenmisnte op enkele hoogte punten vind ik er geen bal aan.
    (Geen idee of het tegenwoordig nog op TV is)

Tags for this Thread