User Tag List

Page 467 of 469 FirstFirst ... 367 417 457 465 466 467 468 469 LastLast
Results 18,641 to 18,680 of 18758

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Chip N Dale: Rescue Rangers.

Ik vond hem leuk, een PG versie van who framed Roger Rabbit.
    Prima filmpje voor een regenachtige zondagmiddag.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Sterker door strijd Doc's Avatar
    Mentioned
    408 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Undutchable PSN ID: UndutchableNL
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Je zegt dat kinderen de doelgroep zijn, maar ik vraag me meer af: wie is voor deze film de doelgroep!? De film slaat overduidelijk terug op the Rescue Rangers uit de jaren '90, en de mensen die daarnaar gekeken hebben zijn inmiddels 30+. Hebben kinderen van 4 tot 10 zin om 2 uur lang naar twee matte eekhoorns te kijken die je de oren van het hoofd lullen over niks?
    Mijn kinderen van 7 en 9 vonden hem heel leuk, en ik vond vooral de cameo's erg leuk gedaan. Het verhaal was magertjes, en ik had zelf liever wat meer Rescue Rangers actie gehad, maar al met al vond ik hem echt niet zo slecht.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    .

Heel erg veel zin in. Jammer eigenlijk dat ze niet een marathon doen met alle zes de films. Ach ja dan die andere vier film vier dagen van te voren maar kijken
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    460 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by coola View Post
    .

Heel erg veel zin in. Jammer eigenlijk dat ze niet een marathon doen met alle zes de films. Ach ja dan die andere vier film vier dagen van te voren maar kijken
    Oh dat is wel vet zeg!
    Maar idd gemiste kans om niet iig JP 1 en 3 te doen, alvorens deel 6.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @The_wildcard
    Nouja, dat is ook weer zo'n puntje: de continue revival van die oude franchises. Enerzijds snap ik het best, Disney heeft een heel scala aan beproefd materiaal in huis. Maar anderzijds vraag ik me af of al die nostalgische poeha waarmee de film je overspoelt er niet gewoon in zit om te verbloemen dat het gewoon een hele slechte (Rescue Ranger) film is. 'Hey, dat lijkt een leuke film ......... eeuuuuuwwwwh..'.

Maar niemand vraagt ook aan fans van weleer om die afeveringen nogmaals te kijken. Al kan ik het wel aanraden: ik kijk die oude tekenfilms als Darkwing Duck en de Gummiberen nog wel eens, en dat niveau van tekenfilm vind ik niet meer geëvenaard tot Avatar the Last Airbender. En een tekenfilmplotje in een Rescue Ranger-film, ach, als het een leuk verhaal oplevert met een snordraaiende slechterik, misschien een parodie op een plot uit de serie, dan maakt het niet uit of je het al eens gezien hebt. Als het maar de lading dekt om de goodguys van begin tot eind hun ding te laten doen.

Maar er zitten ook veel tekenfilms tussen die slecht verouderd zijn, hoor. the Legend of Prince Valiant moet je bijvoorbeeld echt bekijken voor de verhalen en mèt een bril voor de capaciteiten van die tijd. Maar de Ninja Turtles uit 1989 kan ik nog altijd kijken hoor. Sure, de plotjes slaan kant nog wal, en er zitten een hoop fouten in (bijv. verkeerde stem bij verkeerde turtle), maar daar gaat het ook niet om: het brengt de personages van a naar b en gaat om de fun. Dat miste ik gewoon heel erg bij Rescue Rangers 2022: het enige wat me bijstaat is Babbel die op dat podium in CGI een beetje tof staat te doen en te vertellen hoe awesome hij is: dat is niet fun, dat is pompeus gedrag.

Voor de goede orde, Wildcard: ik ben wat fel, maar ik heb een probleem met de film, niet met jou of anderen die wel van de film hebben genoten.

@Doc ,
    Een gezellige filmavond met het gezin is belangrijk: fijn dat jullie genoten hebben.

Maar met alle respect, en de mededeling dat ik niet recentelijk bekend ben met de leefwereld van 7 en 9 jarigen, zijn kinderen op die leeftijd niet al hartstikke blij met wat felle kleuren en een paar explosies? Belle en het Beest was ook een pakkende film, maar die zat beter in elkaar! Ik bedoel dat ze beter zullen meekrijgen wat er wordt gezegd dan een kind van 5, maar dit celebrity gedoe en de dosis nostalgie leek mij nou ook niet echt aansluiten op de belevingswereld van kinderen van jouw leeftijd van de leeftijd als jouw kinderen (honest mistake! ).

@coola : Ah nice! Daar zou ik ook wel naartoe willen!
    Last edited by Lord Serafin; 29th May 2022 at 14:24.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Chip N Dale: Rescue Rangers.

Ik vond hem leuk, een PG versie van who framed Roger Rabbit.
    Prima filmpje voor een regenachtige zondagmiddag.
    Ja inderdaad. Duidelijk voor kinderen bedoeld en ondanks dat zij K&B totaal niet kenden, hebben ze ademloos zitten kijken.
    Prima film.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    158 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross

Je zegt dat kinderen de doelgroep zijn, maar ik vraag me meer af: wie is voor deze film de doelgroep!? De film slaat overduidelijk terug op the Rescue Rangers uit de jaren '90, en de mensen die daarnaar gekeken hebben zijn inmiddels 30+. Hebben kinderen van 4 tot 10 zin om 2 uur lang naar twee matte eekhoorns te kijken die je de oren van het hoofd lullen over niks?
    Jij hebt toch kinderen? Hoe oud? Probeer het eens met ze te kijken zou ik zeggen.

Mission Impossible 1

Bijzonder hoe deze films fijn weg blijven kijken. Stamt alweer uit 1996! Cruise is niet m’n favo acteur, maar hij is wel verdomd goed in z’n werk. Kan ook niet wachten om Top Gun binnenkort te gaan zien!

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Enige wat ik van Topgun wil weten of Iceman en Maverick hebben gehapt op die rauwe seksuele aantrekkingskracht in de eerste film.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    460 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Enige wat ik van Topgun wil weten of Iceman en Maverick hebben gehapt op die rauwe seksuele aantrekkingskracht in de eerste film.
    Brokeback Airplane

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    The Northman (2022)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Verhaaltechnisch verre van origineel (Conan zonder knipoog), maar onderscheidend door z'n camerawerk (alhoewel bv. David Lowery of Wes Anderson dit soort cameravoering véél beter/consequenter beheersen), visuals en geweldige soundtrack. Ik heb Vikings (nog) niet gezien, maar qua sfeer had The Witcher veel meer deze kant op gemogen ('gemoeten'). De film duurt lang - daar is die trend weer - maar houd je constant geboeid. En het moet gezegd: indrukwekkend dat er voor een budget als dit, zo'n film gemaakt kan worden. In feite vond ik het een soort "filmhuis-blockbuster", die op meerdere fronten een beetje tussen wal & schip valt. Ik snap daardoor ook wel dat het publiek de film ook niet zo goed weet te vinden. Zonde, want zoiets als The Northman zou véél vaker gemaakt moeten worden.

Top Gun: Maverick (2022)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

De originele Top Gun done right. Dit is het type blockbuster waar je met je vrienden voor nostalgisch plezier naar toe gaat; met je kinderen naar toe gaat om te laten ervaren hoe jij je als kind voelde in de bios bij Die Hard of T2; of met de mrs. een popcorn avondje wil houden. Alles - incl. de cliché's - wat je zou verwachten, maar het werkt...zo...goed. Op het puntje van je stoel. Temeer, als je bedenkt hoe de productie heeft moeten zijn. Tom Cruise - hoe gek ook - lijkt zijn rol als Blockbuster meester na M:I - Fallout te bestendigen. Wat een rit.
    Last edited by Morrigun99; 1st June 2022 at 09:12.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Great...ik zit al sinds het weekend met dit liedje in mijn hoofd:

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Michelle Yeoh and the Multiverse of Madness (Everything, Everywhere all at Once)

Deze filmhuis Marvel is ontzettend creatief en slim gemaakt en deed mee een beetje denken aan Scott Pilgrim vs. the World. MAAR het is een intense achtbaan waar ik na 2 uur wel uit wilde. En dan dendert de film nog een half uur te lang door, waardoor de emotionele ontknoping vrijwel volledig langs me heen ging. Less is more people, begin het nou eens te begrijpen. Het zou me niet verbazen als Jamie Lee Curtis voor een beeldje genomineerd gaat worden als beste bijrol. En wie herkende hem niet, onze Short Round uit Indiana Jones all grown up, maar geen steek veranderd, zo ook James Hong, die 40 jaar ouder er nog min of meer hetzelfde uitziet als in Blade Runner. Chinese don't crack.

Top Gun: Maverick

Indrukwekkend vlieg- en camerawerk in deze all American Male Military Blockbuster. Vreselijk voorspelbaar, dat wel. Zie hem in een goeie bios.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Michelle Yeoh and the Multiverse of Madness (Everything, Everywhere all at Once)

Deze filmhuis Marvel is ontzettend creatief en slim gemaakt en deed mee een beetje denken aan Scott Pilgrim vs. the World. MAAR het is een intense achtbaan waar ik na 2 uur wel uit wilde. En dan dendert de film nog een half uur te lang door, waardoor de emotionele ontknoping vrijwel volledig langs me heen ging. Less is more people, begin het nou eens te begrijpen.
    Ik heb hem gisteren gezien, kon er eigenlijk helemaal niets mee, ik zie niet de gelijkenis met Scott Pilgrim. Het helpt misschien niet dat ik Wandavision niet heb gezien, maar waar ik de eerste nog een toffe, audiovisuele achtbaanrit vond, vond ik dit eigenlijk maar een saaie. Het plot vond ik wack, en het mist een soort-van focus ofzo. Ook probably gewoon niet mijn cup of tea, maar ik vond het wel een teleurstelling, ook echt een van de weinige Marvel films waar ik echt naar uitkeek dit jaar.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Would you kindly? Exclusive's Avatar
    Mentioned
    259 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Exclusive50 PSN ID: Exclusive50 Steam ID: RUZ3-Exclusive

[Algemeen] Onlangs bekeken films

Jullie hebben het over twee verschillende films. Everything Everywhere All at Once vs Dr. Strange.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Exclusive View Post
    Jullie hebben het over twee verschillende films. Everything Everywhere All at Once vs Dr. Strange.
    Haha ik dacht dat RPGer all-out was gegaan met zijn grap en expres acteurs anders noemde, ik zat mij al hardop af te vragen of hij America bedoelde met Jamie Lee Curtis, en wat die zo goed maakte In my defense, het was voor mijn doen heel vroeg

Dan maar ff Everything All At Once in mijn watchlist zetten En mijn post laten staan voor de lulz en als mijn mini-review voor Dr Strange.

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De nieuwe Top-Gun film wordt geprezen omdat in die film blijkbaar gebruik wordt gemaakt van echt materiaal ipv. CGI. Reden voor Youtuber the Critical Drinker om er een filmpje over te maken. Ik vind dat hij inderdaad een punt heeft: bij een hoop van die films met climactische eindgevechten zit ik met mijn wang in mijn hand te kijken 'Ja ja, boemboem pafpaf en veel CGI. Brei er gewoon een eind aan'. Ik ben wat dat betreft wel in voor een bioscoopavond Top Gun!

(Ik wist niet goed waar ik het filmpje moest plaatsen, dus ik zet 'm maar hier. )

Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

lol @Liquidje

Mijn Dr. Strange ervaring stond hier
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

lol @Liquidje

Mijn Dr. Strange ervaring stond hier
    En helemaal eens daarmee Ik dacht al, "Marvel arthouse" wtf?

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    The Northman (2022)

Conan zoals @Morrigun99 al aanhaalde, maar dan niet zo leuk. Buiten dat het allemaal ontzettend voorspelbaar is vond ik het erg overgeacteerd (WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA) en vind ik o.a. Nicole Kidman een absolute miscast. Zeker hoe ze er tegenwoordig uitziet. Had de keuze gemaakt tussen Scandinavisch gesproken òf Engels, maar niet dit er veel te dik op liggende accent van ook nog eens spelers die je al veel te vaak in andere rollen gezien hebt. Tel daarbij op dat de choreografie van de gevechten niet echt geloofwaardig is en ik kon de gedachte naar acteurs te kijken niet meer van me afschudden. Jammer, want het is verder echt geen verkeerde film. Audiovisueel dik in orde, bruut en een tof thema.
    Last edited by Like-a-Bunny; 3rd June 2022 at 08:08.

Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ben best een trotse fan van Nachtje Shamaliaan. Hij doet wat anders, en zijn films, neem een The Village, vind ik schandalig ondergewaardeerd. Maar dan werk je met Phoenix en Deakins, en dan kom je met Old aan.

Ik kan je even niet volgen hier.

Ik heb het 1 1/2 uur volgehouden, maar dit is kijkertje pesten. Acteurs half in beeld, belangrijke scènes spelen zich af buiten beeld, acteerwerk all over the place. WTF dude. Als je idee was een ode aan de b (c) film te maken is het gelukt, maar daar maakt het niet kijkbaar. Verdrietig dit.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ben best een trotse fan van Nachtje Shamaliaan. Hij doet wat anders, en zijn films, neem een The Village, vind ik schandalig ondergewaardeerd. Maar dan werk je met Phoenix en Deakins, en dan kom je met Old aan.

Ik kan je even niet volgen hier.

Ik heb het 1 1/2 uur volgehouden, maar dit is kijkertje pesten. Acteurs half in beeld, belangrijke scènes spelen zich af buiten beeld, acteerwerk all over the place. WTF dude. Als je idee was een ode aan de b (c) film te maken is het gelukt, maar daar maakt het niet kijkbaar. Verdrietig dit.
    Shamliaan is voor mij echt zo'n regisseur die toffe ideeen heeft en inderdaad, respect dat hij het probeert, maar op enkele hoogvliegers na vind ik zijn spul helaas in de uitwerking teleurstellend. The Happening was ook echt zo'n film, best apart/interessant plot, soort-van ode aan B films, maar echt de uitwerking is om te huilen. Deze kan ik ook skippen dus?

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Shamliaan probeert een beetje altijd het zelfde te doen kwa film beleving, Maar Nolan en Bay doen eigenlijks ook altijd hetzelfde tot opzekere hoogte.
    (Paar andere regiseurs ook)

Het zijn niet echt regiseurs die andere vormen van verhaal vertellingen(zelfde ritme en story beats) proberen. Het voelt altijd wat als een re-skin van hun vorige films.

Niet dat ze slechte films hebben maar als je alleen maar naar hun films uitkijkt vanwege hun vorige werk dan word het gauw saai voor mij.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

It's time.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jurassic Park

Kort maar krachtig, ik ben erg blij dat ik na die jaren toch nog de kans heb gekregen om deze film alsnog in de bioscoop heb kunnen zien..

Jurassic World : Dominion

Holy shit wat een geweldige film. Het verhaal dat 29 jaar geleden begon is met deze film fenomenaal afgesloten. De samenkomst van de JP cast en JW cast is echt zo organisch. Elke JP fan moer deze film in de bioscoop gaan checken.

Star Wars Episode IX : the rise of Skywalker is het schoolvoorbeeld van hoe je een verhaal niet moet afsluiten. Jurassic World: Dominion is het schoolvoorbeeld van hoe je een verhaal wel moet afsluiten.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Vanmorgen om 10:45 uur (!) zat ik in Pathé voor deze:

Jurassic World Dominion ('22)

Prima dino's, leuke gevechten en een flinterdun plotje. De bekende gezichten zijn leuk om terug te zien, maar daar hadden ze echt meer mee kunnen doen. De Jurassic Park-vibe was erg dun.

Wel is de film véél te lang met z'n 2 uur en 26 minuten. Zéker voor onze twee oudste mennekes.

Maar ik ben in elk geval weer verzekerd van een paar maanden lang dinosaurusnamen aanhoren.
    Last edited by Like-a-Bunny; 11th June 2022 at 15:54.

comazuiper pSeudoDog's Avatar
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Top Gun: Maverick

Voldoet aan mijn (niet al te hoge) verwachtingen, gewoon een leuke actiefilm met een happy end.
    En dit zijn natuurlijk niet de jaren tachtig meer, dus verwacht ik niet dat het dezelfde culturele impact gaat hebben als zijn voorganger, wat ook een verhaal was met zelfs nog minder diepgang (al was dat die film's kracht).
    Deze keer was er meer frictie tussen Maverick en hoge officieren en zijn peetzoon, maar met zwakke dialogen zoals in de eerste film kom je hier eigenlijk niet mee weg en was vrij simpel te verhelpen met betere argumentatie, iets wat TG:M veel zou hebben geholpen.

Spoiler:

Voorbeeld: Admiraal Cain wil expirementeel vliegtuig cancelen voor zijn onbemande drone programma. De argumentatie van Cain is dat piloten toch alleen maar moeten poepen en piesen en ongehoorzaam zijn. Wat Maverick's antwoord was weet ik geeneens meer, maar was iets in de trant van "You need us dude!", maar zou veel beter geweest zijn als hij hem het apocalyptische scenario had voorgespiegeld dat afstandbestuurbare drones gestoord kunnen worden en misschien zelfs overgenomen kunnen worden door een vijand die weet wat hij doet en AI drones zullen programmeerfouten hebben waardoor zij hun functie niet kunnen doen en wie gaat dit dan oplossen of wie gaat hem beschermen tegen een horde wild geworden drones.

Het hele Maverick vs. peetzoon geval met zijn weigering aan de academie was een plotpunt die zo belachelijk slecht in het verhaal was geschoenlepeld dat degene die op dat idee kwam op staande voet had moeten worden ontslagen.
    En zo kabbelde de hele film zo'n beetje door.

Verder was de Star Wars-achtige trenchrun wel leuk doch niet bijster origineel en de vliegscenes bestonden hoofdzakelijk uit mugshots van de piloten.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De afgelopen zes dagen gekeken naar de Mission Impossible films, voor de eerste keer naar deel 4 , 5 en 6. Vond de eerste Mission impossible film wel leuk en deel 2 was nog redelijk leuk maar Mission Impossible 3 was imho echt meuk en heeft één van de meeste slechtste antagonisten ooit in film geschiedenis. Daarom nooit echt zin gehad om ooit nog eens naar MI te kijken, maar daar is nu dus veranderen ingekomen en heb ik ze alle zes gekeken en daar heb ik geen spijt van al blijft MI3 meuk.

1 Mission Impossible: Ghost Protocol
    2 Mission Impossible: Rogue Nation
    3 Mission Impossible: Fallout
    4 Mission Impossible
    5 Mission Impossible 2
    6 Mission Impossible 3

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Taxi Driver [DVD]

Naar aanleiding van een discussietje hier over Joker, heb ik gisteravond de inspiratiebron maar weer eens gekeken. Ik zie dat Taxi soortgelijke thema's en opbouw heeft als Joker, maar het is zeker geen kopie of een remake. Camerawerk, vertelwijze en de dynamiek tussen personages is heel anders. Punt voor mij is eigenlijk dat Joker zeker een goede heruitvinding is van een bestaand concept/verhaal, maar daarin dermate een eigen gezicht en stijl heeft dat de film prima op zichzelf kan staan.

Oh, en deze film van Scorcesse is natuurlijk zeer de moeite waard!

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ladyhawke (1985)

Ruther Hauer, Matthew Broderick en Michelle Pfeiffer in dit typische jaren '80 fantasy sprookje. Het is ook echt niets meer dan dat. Ze proberen dit sprookje wat te serieus te benaderen m.i. waardoor het plezier er niet vanaf spat (zoals The Princess Bride bv.). Het gaat al helemáál niet compleet over de top, zoals in Conan bv. Gevalletje vlees noch vis...en daardoor soms wat saai.

Pete's Dragon (2016)

Heel aardige remake van het origineel uit 1977, waar dit keer realisme voorop staat. Het verhaal blijft echter wat vlak/onorigineel en ook hier...wat saai. Een vleugje meer 80's fantasy world-building zou de film goed hebben gedaan.
    Daarnaast is de CGI soms erg slecht en - ondanks dat ik er prima naar kan kijken - kan Dallas Howard niet veel meer dan met bambi ogen voor zich uit staren. Maar het moet gezegd...ik vond 'm niet tegenvallen en kan me voorstellen dat kinderen/jong volwassenen hier wél iets mee kunnen. Lowery's regie viel me eigenlijk ook niet nadrukkelijk op. De (Nieuw-Zeelandse) omgevingen wel daarentegen.

T2 Trainspotting (2017)

Nee natuurlijk haalt dit vervolg het niet bij het geniale origineel. En ja, soms vervalt het verhaal in wat goedkoop, nostalgisch effectbejag. Maar ik heb daardoor niet minder zitten genieten van deze Danny Boyle in bloedvorm.
    Geweldig om de cast weer herenigd te zien onder het mom van veelal dezelfde thematiek. De mindere plotlijn rondom Begbie is ze dan vergeven. Fan van het origineel? Verplicht nummertje!

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Straks ( 17:00) naar de première van Elvis, eerst in cinecafé een Elvis burger en een Strawberry milkshake wegwerken daarna de film kijken en na dat de film is afgelopen een afterparty met de muziek van Elvis.

Zin in !!!

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Straks ( 17:00) naar de première van Elvis, eerst in cinecafé een Elvis burger en een Strawberry milkshake wegwerken daarna de film kijken en na dat de film is afgelopen een afterparty met de muziek van Elvis.

Zin in !!!
    Jôh, wat gaaf! Veel plezier!!

Maar ik ben verbaast dat jij naar een film over Elvis gaat, Coola.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jôh, wat gaaf! Veel plezier!!

Maar ik ben verbaast dat jij naar een film over Elvis gaat, Coola.
    Elvis Presley is er bij mij met een eetlepel ingegoten. M'n vader was een echte Elvis fan.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Zin in !!!
    Zo dit gedeelte was in ieder geval genieten

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maak er een fijne avond van, @coola !
    Dat '60 diner is een leuke stunt!

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Vet hoor @coola !

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Elvis

Geweldige film. Hoewel het uit de ogen van colonel Tom Parker gezien word en Tom Hanks die rol goed neerzet is het vooral Austin Butler die 2 uur en 40 minuten lang de show steelt als Elvis Presley. Dat hij gecast is als Elvis is echt de beste keuze ooit geweest.

Ga deze film zien mensen. En de Elvis fans ga deze film zo snel mogelijk zien.

Foto's met mij en "Elvis" volgen nog binnenkort.

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fijn dat je een leuke avond hebt gehad, Coola!

Ik ben niet bekend met Elvis (verder dan 'One for the Money' en 'You ain't nuttin but a Hound-dog' kom ik niet ), maar wil de film graag eens een keer zien!
    Ik heb ook niks met Johnny Cash, maar heb erg genoten van Walking the Line met Joachim Phoenix.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fijn dat je een leuke avond hebt gehad, Coola!

Ik ben niet bekend met Elvis (verder dan 'One for the Money' en 'You ain't nuttin but a Hound-dog' kom ik niet ), maar wil de film graag eens een keer zien!
    Ik heb ook niks met Johnny Cash, maar heb erg genoten van Walking the Line met Joachim Phoenix.
    Thanks, maar eigenlijk is een leuke avond een understatement. Ik heb echt zwaar genoten... toen ik paar weken terug de trailer zag dacht ik leuk maar niet bioscoop waardig, nou ik ben blij dat mijn gut feeling later wat anders zei want ik had dit voor geen goud willen missen. En ik ben nu misschien wel biased want Elvis fan, maar ik vind deze film way way way beter dan bohemian rhapsody en rocketman. En ja ik ben mij er van bewust dat niet iedereen hier het daarmee eens is want " ik wil de drama , de drugs de ruwheid zien blablablabla." Nu worden de mindere kanten wel besproken maar niet zo heftig als sommige mensen willen zien.

Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @coola ...wat ik wel schokkend vind: die hamburger op het plaatje...is dat die van €17,50?!

Wel eens met je mening: vond het een heerlijke film, maar wel eentje waarbij Luhrman al zijn paradepaardjes van stal haalt. Dat moet je dus wel liggen dat je naar een hysterische, musical-achrige koortsdroom gaat zitten kijken. Waarbij een bepaalde oppervlakkigheid in al zijn films zit, omdat ie vooral véél wil doen i.p.v. verdieping. Daar moet je bij voorbaat op bedacht zijn.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    @coola ...wat ik wel schokkend vind: die hamburger op het plaatje...is dat die van €17,50?!
    Ja. Al heb ik er iets minder voor betaald. 29,50 voor de film , de burger ,de milkshake en een biertje

Tags for this Thread