User Tag List

Page 469 of 470 FirstFirst ... 369 419 459 467 468 469 470 LastLast
Results 18,721 to 18,760 of 18793

Thread: [Algemeen] Onlangs bekeken films

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Vandaag naar...... Elvis geweest.... en ja ik weet het heb die film al gezien maar m'n moeder en tante hadden een vrijkaartje over en ik zeg geen nee tegen nog een keer naar een goede film gaan.

Was net zo'n toffe ervaring als de eerste keer. Ik wel op welke plek ik deze film ga zetten eind dit jaar.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Men (2022)

Lang niet zo indrukwekkend als Deus Ex of Annihilation. Garland gaat hier ook wel ťcht heel erg ver met de thematiek waarbij alle subtiliteit overboord wordt gedonderd.
    Maar door de hoofdrolspelers en het onconventionele verhaal weet de film toch enigszins te boeien. Mother! "came to mind"...maar dŠn op een niet-vervelende manier.

The Man Who Would Be King (1975)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Een epische avonturenfilm (/-komedie) gebaseerd op het boek van Kipling (die in de film door een onherkenbaar jonge Christopher Plummer wordt vertolkt). Ik vond het heel erg Lawrence of Arabia-light. Voornamelijk door de kolderieke typetjes die Connery en Cain neerzetten. M.i. een enigszins onterecht - door het grote publiek - vergeten klassieker. ERG de moeite waard.

Summer of Sam (1999)

Ik las regelmatig een vergelijking met de gangsterfilms/sub-culturen van Martin Scorsese...maar Spike Lee heeft er dit keer een melodramatische, pulp draai aan gegeven. Nee, dat komt dit verhaal niet ten goede. En al helemŠŠl niet door de overacterende castleden. Waar Lee dit in Do The Right Thing heel goed deed...maakte ie er hier een potje van. Zonde, want de context van de Son of Sam moorden (en het onrustige jaar, 1977) is wel erg sfeervol.
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    159 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    They Gray Man

Prima vermaakt. Ana de Armas <3

Leuke actie, met weliswaar wat clichť scenes (welke film niet tegenwoordig). Ook het verhaal is.... niet bijster sterk. Maar visuele effecten en actie genoeg!
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by CrispyCross View Post
    (welke film niet tegenwoordig)
    Men (2022)
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    De poster in de bios maakt me ontzettend nieuwsgierig. Van de week maar eens kijken.

Quote Originally Posted by CrispyCross View Post
    They Gray Man

Prima vermaakt. Ana de Armas <3

Leuke actie, met weliswaar wat clichť scenes (welke film niet tegenwoordig). Ook het verhaal is.... niet bijster sterk. Maar visuele effecten en actie genoeg!
    Dat is nogal een understatement.

Het begon best sterk, maar het ontaarde al heel snel in een absurd en vooral dom schietfestijn dat veel te lang doorging. En Gossling...niet bepaald zijn beste rol.
    Last edited by Like-a-Bunny; 25th July 2022 at 09:01.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    159 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Interessant! Thanks

Epibreertalent DaniŽl's Avatar
    Mentioned
    23 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Men wist me ook te boeien, totdat zoals Morrigun zegt alle subtiliteit overboord ging. Toen werd het wmb too much. Eerder heerlijke film, goed het sfeertje neergezet, wekte het juiste gevoel op.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Hellraisert

Origineel eigenlijk nog nooit gezien, Prime en NF hebben een paar horror classics in de collectie...Nja classics..met al die dingen moet je er denk ik jeugdsentiment bij hebben. Practical effecten zijn best aardig, maar het heeft verder sterk verouderde vibe alsof de film niet uit eind jaren 80 maar eerder 60 of begin 70 komt. En toch is het wellicht wat minder lachwekkend dan een Nightmare on Elmstreet anno 2022, al is het verder ongeveer zo spannend als een deurknop.

Er schijnt een onvermijdelijke remake aan te komen dit jaar, na een vervolg of 16. Bijzonder hoe dit geld blijft opleveren, ondanks de smeekbeden van menig boze imdb gebruikers om met deze hellebende nu eens echt te stoppen.
    Last edited by RPGer; 26th July 2022 at 23:06.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Angels to some, demon's to others.

De dialogen van Pinhead maken de film. Het is een absolute horrorklassieker en deel twee gaat daar m.i. nog eens hard overheen.
    Daarna gaat het heel heel heel hard achteruit met de serie en is er eigenlijk geen enkel deel meer dat het kijken waard is.

Jammer, want bronmateriaal genoeg (Barker).

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Angels to some, demon's to others.

De dialogen van Pinhead maken de film. Het is een absolute horrorklassieker en deel twee gaat daar m.i. nog eens hard overheen.
    Daarna gaat het heel heel heel hard achteruit met de serie en is er eigenlijk geen enkel deel meer dat het kijken waard is.

Jammer, want bronmateriaal genoeg (Barker).
    Ik heb hem tot mijn frustratie nooit gezien, maar ik heb op Youtube eens wat verhalen over the Lore van Hellraiser beluisterd en ik ben echt benieuwd naar wat voor enge verhalen ze nog meer kunnen bedenken vanuit dit universum.

Ik zeg erbij dat ik deel 3 op mijn 16e heb af gezet: ik was niet onbekend met horror, maar dit vond ik zů twisted & insane dat ik maar gauw wat anders ging doen!

Hoe mensen goed en kwaad in dit soort franchises afbeelden blijven me fascineren! Dante's Inferno en Blasphemous waren van die spellen die voor mij ook helemaal gemaakt werden door de setting en symboliek!
    Last edited by Lord Serafin; 27th July 2022 at 11:45.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    en ik ben echt benieuwd naar wat voor enge verhalen ze nog meer kunnen bedenken vanuit dit universum.
    Pak een boek op van Clive Barker, hij heeft er genoeg geschreven. En dan heb je meteen een stuk meer kwaliteit dan de films.

Maar hij heeft veel mooiere dingen geschreven dan Hellraiser en the Layment Configuration (The Hellbound Heart, The Scarlet Gospels).
    Denk aan: Weaveworld, Imajica, Cabal, The Thieve of Always, AbaratThe Great and Secret Show en the Damnation Game. Magisch. .

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Pak een boek op van Clive Barker, hij heeft er genoeg geschreven. En dan heb je meteen een stuk meer kwaliteit dan de films.
    Ik wist dat Clive Barker als creator een naam was die je met trots op je werk mocht zetten (kijk bijv. naar PC-titel Undying ), maar dat hij echt leesboeken heeft geschreven is nieuws voor me! Dank voor de tips, LaB, ik zal eens kijken wat ik kan vinden!
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

The Black Phone (2021)

Thriller met een sterk jaren zeventigsfeertje en met een dito cast. Jammer dat de best prima opzet niet wat verder uitgewerkt wordt, waardoor je een heel middelmatig verhaaltje overhoudt.
    Ethan Hawke zet in elk geval een goede slechterik neer en de jonkies acteren geloofwaardig, veel meer is er helaas niet.

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Mad God (2021)

Stopmotionproject waar in 1987 al een start mee gemaakt is en net het levenslicht heeft gezien, van stopmotionheld Phill Tippett.

Fantastisch gemaakt 'verhaal' over een soldaat (?) die op missie gaat door verschillende aardlagen en je daar als kijker een blik gunt op wat er leeft. Zonder enige dialoog. Nachtmerriemateriaal en ongelooflijk grotesk.

Het zal niet voor iedereen zijn, maar ik heb met grote ogen zitten kijken. Ongelooflijk genoten.

En is iemand de ED209 opgevallen in de scene op het robotkerkhof?

[edit] Trailerke:

Last edited by Like-a-Bunny; 1st August 2022 at 20:59.

Foxy gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Mad God (2021)
    Die kende ik niet, maar ga ik zeker zien!
    Great haystacks my destiny!

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bullet train de op ťťn na beste film die ik dit jaar heb gezien. Geweldige humor en over the top geweldadig en gory.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Bullet train de op ťťn na beste film die ik dit jaar heb gezien. Geweldige humor en over the top geweldadig en gory.
    Nou vertel, wat is de beste?

Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Black View Post
    Nou vertel, wat is de beste?

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Prey ( Comanche version)

Verrassend goede film. Niet zo goed als predator 1 (en 2). Maar een heel stuk beter dan alles wat daarna is uitgekomen.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Lightyear
    Tja, Pixar is zijn touch toch wel iets kwijt soms. Ik had het gevoel dat ze hier meer mee hadden kunnen doen. Vrij standaard en naar mijn mening wel erg binnen de lijnen.

Prey
    Tot aan de een bepaald punt was de film veel beter dan verwacht en misschien hier en daar zelfs goed te noemen. Helaas valt het toch weer iets tegen richting het einde. Prima film om een avond op te zetten. Lekker kort.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Met enkele uitzonderingen vind ik de meeste Pixar films heel snel saai worden. Eerste keer dat je er een kijkt super sterk. Maar bij een herkijk toch wel een stuk minder impactvol.

Wall-E vind ik hun beste film. En hun andere Animatie studio doet toch leuker spul de laatste jaren.

Maar hoe dan ook teveel zoete animatie films de laatste jaren geld ook zeker voor Anime movies.

Geef mij maar weer eens een goede Akira en of Ghost in the Shell oid. (Of Redline en Stranger of the Sword)

Maar het zijn altijd van die Slice of life Teen movies laatste 8 plus jaar. die iets fantasie rijks doen met daarnaast wat symboliek.
    Tegenwoordig beginnen films steeds meer one trick ponies te zijn.

Er is na mijn idee gewoon een gebrek aan variatie in Thema's en Genre's. En teveel Fanservice.
    Last edited by The_wildcard; 6th August 2022 at 21:17.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    351 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: djc00li0
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Prey ( Comanche version)

Verrassend goede film. Niet zo goed als predator 1 (en 2). Maar een heel stuk beter dan alles wat daarna is uitgekomen.
    Quote Originally Posted by TicTac View Post

Prey
    Tot aan de een bepaald punt was de film veel beter dan verwacht en misschien hier en daar zelfs goed te noemen. Helaas valt het toch weer iets tegen richting het einde. Prima film om een avond op te zetten. Lekker kort.
    Eens.
    Gisteren gezien. Ik miste de "constante dreiging" uit deel 1 vooral, maar zeker niet slecht.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    824 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Prey!

Ja Leuk!
    Ik zie graag meer van dit in verschillende tijdsperiodes. Laat Predator jagen op een groep uitstekende jagers.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Prey!

Ja Leuk!
    Ik zie graag meer van dit in verschillende tijdsperiodes. Laat Predator jagen op een groep uitstekende jagers.
    Je kent de film Outlander? Had mijn seal of approval
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Mentioned
    824 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Je kent de film Outlander? Had mijn seal of approval
    Yes! die heb ik zelfs op de blauwe Ray
    - Frank Murphy

Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Crimes of the Future (2022)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Ty-pisch Cronenberg. En wat ik ook vaak ervaar met zijn films: hoe interessant sommige concepten ook zijn, qua spanningsbogen/storytelling/pacing kampen veel van zijn films dat ze tussen wal & schip vallen.
    Want: is het nu kunst of is het nu een (verhalende) film? Cronenberg blijkt niet in staat om - net zoals bv. David Lynch dat in dit type film wťl kan - om de spanning vast te houden.
    Daardoor blijft er m.i. een te grote afstand met mij als kijker. Samenvatting: te saai.

Summer of Soul (2021)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Documentaire/muziekfilm over het Harlem Cultural Festival dat plaatsvond in de zomer van '69. Compleet overschaduwd door Woodstock raakte dit concert in de vergetelheid, wat gezien de segregatie destijds, goed verklaarbaar is. Maar totaal bizar natuurlijk. Honderdduizenden bezoekers en enkele legendarische, zwarte artiesten die kwamen optreden. Mooi dat het nu alsnog deze aandacht krijgt in deze docu die doorweven is met allerlei interviews en tijdbepalende gebeurtenissen.
    M.i. een prachtig tijdsdocument met mooie, authentieke beelden en geweldige muziek. Overigens is de geluidskwaliteit van deze film bizar goed. ZEKER als je 't bijvoorbeeld vergelijkt met de Woodstock film die we allemaal kennen. Oh en even dikke props voor die virtuoze Stevie Wonder. WŠt een muzikant zeg.
    Voor muziekliefhebbers een mustsee.

Mbt. Woodstock trouwens: kijk de Woodstock '99 docuserie op Netflix. Mooie inkijk in die epische clusterfuck.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Woodstock 99 dus net af ja. Genieten. Wat een graf mongolen zijn die Lang en die paddenkop. Compleet de weg kwijt. Verzinnen hun eigen werkelijkheid en geloven er ook daadwerkelijk in terwijl er 250.000, grotendeels, kinderen kapot gaat van de hitte en anarchie. Damn.

Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Woodstock 99 dus net af ja. Genieten. Wat een graf mongolen zijn die Lang en die paddenkop. Compleet de weg kwijt. Verzinnen hun eigen werkelijkheid en geloven er ook daadwerkelijk in terwijl er 250.000, grotendeels, kinderen kapot gaat van de hitte en anarchie. Damn.
    Hť maar in '69 ging een nůg veel chaotische aanpak, wťl goed.

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Afgelopen dagen ook bekeken, en inderdaad wat een naÔviteit zeg! Wel een heerlijke pot nostalgie zeg.

Voor wie 'm nog gaat kijken, de laatste vijf minuten kan je beter overslaan, dan wordt ineens alles heel geforceerd in een #me2 daglicht gezet.
    Last edited by Baukereg; 11th August 2022 at 08:56.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beast

Lang geleden dat ik zo'n goede monster/horror film heb gezien. Heerlijk intens en een paar keer echt op puntje van de stoel gezeten. Enige minpunt is dat ze de meest human kills ofscreen doen. Had liever onscreen deaths gezien.

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Een kleine marathon in huize RPGer

Predator
    Een doldwaze eerste half uur (the "rescue mission") verandert in wat we nu toch wel als een classic mogen beschouwen, de cast is belachelijk tof en de hele film had nooit gewerkt zonder de geweldige creature effects van Stan Winston.

Wat meer kan ik er over zeggen anders dan mijn kids het maar saai vonden.. zucht.. de jeugd van tegenwoordig.

Prey
    Die vonden ze dan wel weer tof. Maar papa zag er niet zoveel in. Het werd al snel een slasher flick waarin we vooral weer zien hoe de Predator op allerlei creatieve manieren te werk gaat. En Super Pocahontas... please bitch..Arnie had er de groots mogelijke moeite mee, I just didn't buy it. Ik denk dat ik ook maar eens een beetje anti-woke ga worden, slaat nu iets tever door met al die OP vrouwtjes in me films.
    Last edited by RPGer; 12th August 2022 at 22:55.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Summer of Soul (2021)
    Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Documentaire/muziekfilm over het Harlem Cultural Festival dat plaatsvond in de zomer van '69. Compleet overschaduwd door Woodstock raakte dit concert in de vergetelheid, wat gezien de segregatie destijds, goed verklaarbaar is. Maar totaal bizar natuurlijk. Honderdduizenden bezoekers en enkele legendarische, zwarte artiesten die kwamen optreden. Mooi dat het nu alsnog deze aandacht krijgt in deze docu die doorweven is met allerlei interviews en tijdbepalende gebeurtenissen.
    M.i. een prachtig tijdsdocument met mooie, authentieke beelden en geweldige muziek. Overigens is de geluidskwaliteit van deze film bizar goed. ZEKER als je 't bijvoorbeeld vergelijkt met de Woodstock film die we allemaal kennen. Oh en even dikke props voor die virtuoze Stevie Wonder. WŠt een muzikant zeg.
    Voor muziekliefhebbers een mustsee.
    Ook deze bekeken en helemaal mee eens, wat een geweldige docu! Mocht ik een tijdmachine hebben dan denk ik dat ik hier net zo graag heen zou gaan als woodstock. Zo dansbaar en uitzinnig, dan neem ik alle Praise the Lord-stuff voor lief. Wat ik mooi vind is dat veel artiesten geen agressief-activistische houding hebben, maar vooral vanuit zichzelf beredeneren: keer je rug naar racisme en ga je eigen weg met je eigen mensen. Alleen met Nina Simone had ik zoiets van "nope, als blanke zou ik hier weglopen", zonder oordeel verder want ik kan niet over hun leed oordelen. De audio-visuele kwaliteit is waanzinnig goed, van begin tot einde van genoten.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Een kleine marathon in huize RPGer

Predator
    Een doldwaze eerste half uur (the "rescue mission") verandert in wat we nu toch wel als een classic mogen beschouwen, de cast is belachelijk tof en de hele film had nooit gewerkt zonder de geweldige creature effects van Stan Winston.

Wat meer kan ik er over zeggen anders dan mijn kids het maar saai vonden.. zucht.. de jeugd van tegenwoordig.

Prey
    Die vonden ze dan wel weer tof. Maar papa zag er niet zoveel in. Het werd al snel een slasher flick waarin we vooral weer zien hoe de Predator op allerlei creatieve manieren te werk gaat. En Super Pocahontas... please bitch..Arnie had er de groots mogelijke moeite mee, I just didn't buy it. Ik denk dat ik ook maar eens een beetje anti-woke ga worden, slaat nu iets tever door met al die OP vrouwtjes in me films.

Predator
    Deze is zo'n beetje al 30 jaar een classic. Blijft een film is een film die imo Arnold in zijn prime liet zien (samen met T2) en wat je zegt. De special effects zijn nog steeds prima/goed.

Prey
    Zoals ik eerder aangaf... de film was goed totdat de 3e act iets te woke werd. In de eerste 2 acts is zij een pispaal, verliest zij bewustzijn, in elkaar gemept door stamleden en vlucht ze continu voor haar leven. 3e act.... laat ik maar niet teveel woorden aan vuil maken.

Imo had ik een betere einde kunnen bedenken.
    Zij maakt haar terugtocht naar haar stam. Smijt de Predator hoofd op de grond, net als de film. Echter in plaats van zogenaamd badass te zijn, had ik haar intens verdrietig willen zien. Haar willen zien instorten op haar knieŽn bij het weerzien van haar mensen. De trauma's van wat zijn die dagen heeft meegemaakt en het verlies van haar broer hebben haar doen beseffen dat dit niet was wat zij wilde. Ze wilde zichzelf bewijzen, niet wetend wat de kosten zouden zijn. Haar trots heeft veel gekost teveel wellicht.

cue end credits.

Ook Arnold was aan het einde van deel 1 een ander mens. Getraumatiseerd en opgebrand, dit is natuurlijk dit maakt de held menselijker.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    1091 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Day Shift (2022)

A hard-working, blue-collar dad who just wants to provide a good life for his quick-witted 8-year-old daughter. His mundane San Fernando Valley pool cleaning job is a front for his real source of income: hunting and killing vampires.
    Simpel verhaal met een crincy rol van Snoop dog maar wel hele toffe actie scenes. Prima film met verstand op nul en een biertje, genieten van de over de top actie (choreografie).

Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Ook deze bekeken en helemaal mee eens, wat een geweldige docu! Mocht ik een tijdmachine hebben dan denk ik dat ik hier net zo graag heen zou gaan als woodstock. Zo dansbaar en uitzinnig, dan neem ik alle Praise the Lord-stuff voor lief. Wat ik mooi vind is dat veel artiesten geen agressief-activistische houding hebben, maar vooral vanuit zichzelf beredeneren: keer je rug naar racisme en ga je eigen weg met je eigen mensen. Alleen met Nina Simone had ik zoiets van "nope, als blanke zou ik hier weglopen", zonder oordeel verder want ik kan niet over hun leed oordelen. De audio-visuele kwaliteit is waanzinnig goed, van begin tot einde van genoten.
    Ah super! @RPGer ik denk dat dit ook wel jouw kaasje zou moeten zijn?

Prey (2022)
    Kon me ťcht niet boeien. De film ziet er te 'clean' uit (1 & 2 zetten zo'n 'goor sfeertje' neer) en de potentieel goed gekozen setting, wordt niet echt goed uitgebuit. Voelde ook 0,0 betrokkenheid bij het hoofdpersonage.

Lightyear (2022)
    Verhaaltechnisch zeer behoorlijk geschreven, maar de film valt tussen wal en schip: als volwassene mis ik de uitdaging van 2001/Moon/Interstellar/etc. En aan mijn kinderen merkte ik dat ze de absolute fun van Toy Story mistten. Best prima, maar ik begrijp simpelweg niet waarom deze film bestaat.

Rise of the TMNT (2022)
    Zťker met de komst van Shredder's Revenge blijkt dat de originele TMNT cartoon nog lang niet uitgewerkt is. Ook mijn kinderen - die de 80's cartoon niet kenden - smullen van het cartooneske plezier dat van de game afspat. En m.i. heeft die game precies al datgene dat werkte in die cartoon, weten te bevangen. Nu vind ik sommige aanpassingen in deze nieuwe generatie logisch hoor...maar ook hiervoor geldt weer: de kiddy fun lijkt volledig komen te vervallen. Sterker nog, mijn oudste vond 'm te spannend/eng/serieus bij vlagen. En daar kan ik inkomen: het verhaal is ook vrij volwassen. Maar dat is nou precies niet wat het origineel nodig had (zie ook: Lightyear). Dus ook hier: op wie mikken ze nu eigenlijk? Ik vond 't matig vanuit nostalige...de kinderen omdat ze weinig plezier ervaarden.
    @Tonne gezien? Wat vond jij?

Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het is wel echt een trend van nu volgens mij, het schipperen tussen het pleasen van de oude generatie die inmiddels volwassen is, en het willen aanspreken van een nieuwe generatie kinderen, en daardoor voor beide groepen de plank misslaan.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Nah bestaat al langer. Henson companie heeft het wel gedaan met hun feature films, ook The Muppets e.d.

Denk dat er tegenwoordig te voorzichting mee om gegaan word en zo onschuldig mogelijk aan gepakt word.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Het is wel echt een trend van nu volgens mij, het schipperen tussen het pleasen van de oude generatie die inmiddels volwassen is, en het willen aanspreken van een nieuwe generatie kinderen, en daardoor voor beide groepen de plank misslaan.
    Ik ben het sowieso totaal kwijt waar de jeugd nu wel of niet warm van wordt. Squid Game was een enorm succes op basisscholen terwijl ik het bij tijd en wijle erg naar vond. Stranger Things is de favoriete serie van mijn kids (9 en 13) terwijl het toch echt voor 16 jaar en ouder is...

Je kan je afvragen of films uit onze tijd als The Goonies en Neverending Story ook niet die lijn bewandelde, desalnietemin waren ze behoorlijk succesvol. Ik denk dat het voor Hollywood erg zoeken is nu naar "de juiste formule" om meerdere generaties te bereiken en dat het met name schieten met hagel is.

Mentioned
    824 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Elvis.

Weer een Hollywood film waar nog geen 10% waarheidsgetrouw is.
    Ik ging er al in met weinig verwachtingen. Maar nog steeds een meh gevoel. Elvis acteur zelf gaf een top preformance.
    - Frank Murphy

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    190 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ik ben het sowieso totaal kwijt waar de jeugd nu wel of niet warm van wordt. Squid Game was een enorm succes op basisscholen terwijl ik het bij tijd en wijle erg naar vond. Stranger Things is de favoriete serie van mijn kids (9 en 13) terwijl het toch echt voor 16 jaar en ouder is...

Je kan je afvragen of films uit onze tijd als The Goonies en Neverending Story ook niet die lijn bewandelde, desalnietemin waren ze behoorlijk succesvol. Ik denk dat het voor Hollywood erg zoeken is nu naar "de juiste formule" om meerdere generaties te bereiken en dat het met name schieten met hagel is.
    Vanaf het moment dat films (en later TV) een belangrijk onderdeel van de populaire cultuur waren geworden was toekomstige nostalgie ingebakken. De eerste Star Wars had niet eens bestaan zonder nostalgie (dito Indiana Jones).
    Zorgen dat het product op drie niveaus werkt (nostalgie voor de oudjes, kid appeal en werken als eigentijdse actiefilm/action comedy) vereist echter nogal wat vakmanschap (plus wat geluk AKA synergie cast & crew, budget, timing etc.). Maar als het lukt: KA-CHING!

In een van mijn vriendengroepjes hebben we het wel eens gehad over late 70s / 80s films en hun equivalenten van nu. Een heel groot verschil is tempo. De 80s films zijn naar verhouding vrij traag en ik kan me voorstellen dat het visuele spektakel soms ook wat tegenvalt (filmliefhebbers genieten van oude sfx of echte live-action stunts, maar ik kan me voorstellen dat kinderen dat ‘nog’ niet zien en meer gevoelig zijn voor over-the-top CGI visuals).

Uitzonderingen zijn er ook; een paar jaar geleden waren we bij mij thuis aan het werk met spullen voor reenactment, maar een van mijn buddies had zijn kinderen bij zich. Omdat ik precies weet hoe het is om ‘op sleeptouw’ genomen te worden heb ik ze in de studeerkamer geplant, snacks & drinken gegeven en ‘The Dark Crystal’ opgezet (hun keus). Muisstil Karakter van de kids? De film? Wie zal het zeggen.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Tags for this Thread