User Tag List

Page 1 of 13 1 2 3 11 ... LastLast
Results 1 to 40 of 492

Thread: [Multi] The Elder Scrolls Online

ftw! Shakermaker's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

[Multi] The Elder Scrolls Online

Aangezien er nog amper iets over bekend is, leek het me beter om dit nieuws hier te posten dan in het Strategie, Roleplaying & Puzzelen subforum:

Bethesda's ongoing court case over Interplay's Fallout MMO has revealed that the Elder Scrolls house is working on an online game of its own.

According to transcripts from the court case - which Bethesda has allegedly filed to redact - the Fallout 3 developer is working on a "secret World of Warcraft type MMO".

Bethesda has allegedly dedicated "tens of tens of millions of dollars" and "close to a hundred people" to the secret online game, which it's been revealed to have been working on since late 2006.

(...)

According to testimony given by Bethesda, the development timetable for the MMO is 4 years, which would put it on track to late this year or early next year.
    [Via CVG]

Klinkt interessant, zeker als ze meer de kant van deel 3 zouden opgaan. Als de release datum inderdaad eind dit / begin volgend jaar is, zal het toch niet lang meer duren totdat Bethesda er iets over bekend gaat maken. Volgens dit artikel zou de game vorig jaar al worden aangekondigd, maar de milestones zijn blijkbaar niet op tijd gehaald.

The Chosen One
    Guest
    Als er minder bekend is veranderd het genre?

TES = epic. MMO = mogelijk epic. Benieuwd hoe de skills e.d. er in worden geplaatst.
    Afwachten maar.

Rob Boss hyptonize's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Oerlemans Steam ID: HypToniZe
    Ik weet niet of ik daar zo blij moet zijn. De (rustige) sfeer die er in TESIII en IV heerste lijkt me toch moeilijk over te brengen naar 'n MMO.
    brb fapping.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    335 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Quote Originally Posted by VG247
    You know the Bethesda MMO that popped up in those court filings earlier? The 'secret' one with nearly 100 people working on it? It"s Elder Scrolls, we"re very reliably informed, and it was supposed to be revealed last year.

The game has been talked about behind the scenes for at least a year, we"re assured, and must be 'very close to reveal by now'.

Bethesda has given VG247 a 'no comment'.

While the publisher has previously denied the existence of an in-house online RPG, papers filed in the court case between Interplay and Bethesda have put an apparently secret 'World of Warcraft type MMO' on the record.

Development on the game has apparently been ongoing since late 2006, said the documents, with 'tens of millions of dollars' invested and 'close to a hundred people' working on it.

Bethesda is allegedly looking to pull the information revealed in the case.

Another recent slip up from book publisher Waterstones said the next Elder Scrolls game was set 200 years after Oblivion.
    BethSoft was al jaren geleden op zoek naar devs met MMO ervaring, en gecombineerd met de eerdere geruchten over een MMO-uitstapje van de makers van The Elder Scrolls, lijkt het erop dat er toch meer is dan een beetje rook..

Bethesda is een enorm concern anno 2010 (het op twee na grootste computer entertainment software bedrijf in de US - privately held), dus qua investering zou het ook wel goed moeten zitten.

Het is denk ik geen publiek geheim dat ik niet de grootste fan ben van hun werk na Morrowind, maar desondanks zie ik een MMO van BethSoft's hand best werken. Als er n ding is waar ze goed in zijn, dan is het het maken van een grote, sfeervolle wereld. Als deze ook nog eens gevuld zou zijn met echte mensen i.p.v. een gebrekkige AI, dan zie ik daar zeker potentie in.

Maar goed, we zullen zien hoeveel waarheid bovenstaande bevat.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Mentioned
    335 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zet dat dan in dit hok, vlegel! B)

Lock it up, Scotty..
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Och, we kunnen ook deze open laten. Maakt mij verder niet uit. Ik zal anders wel een goede OP maken als er meer info en media beschikbaar is.

Ik ben overigens best benieuwd naar deze game. Dat het om een 'World of Warcraft like MMO' gaat, belooft niet heel erg veel goeds. Wr een kloon.

Mentioned
    335 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ach, dat is nog een breed begrip. Misschien doelen ze op het feit dat het om een level based, fantasy MMO gaat.

Als er zoveel geld mee gemoeid gaat, dan zal er weinig innovatiefs te zien zijn ben ik bang. Zolang de wereld groot en interessant genoeg is, dan kan het nog interessant zijn.

Member Duran's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tja, TES is nu eenmaal een potentieel goudmijntje.

Denk dat Bethesda, naast Bioware en Arenanet, een van de weinige ontwikkelaars is die Blizzard het vuur na aan de schenen zou kunnen leggen op MMO-gebied.

Of het ze ook lukt ?
    Weet niet, WoW heeft zo'n gigantische fanbase en die stappen niet snel over.

Causa Mortis Trellgoth's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Duran,2355539
    Maar de mensen die al enige jaren MMO-clean zijn zullen hier wellicht iets leuks in zien.
    Moet zeggen dat ik enigszins wel benieuwd ben.

Member Hutspot01's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Duran,2355539
    Is dat wel zo? Ik ken er genoeg die uitstapjes maken naar andere MMO's. Weliswaar keren ze vervolgens meestal snel weer terug naar WoW. Maar dat zit 'm vaak in de vaak tegenvallende kwaliteit/gameplay van 't alternatief toch?

Ik hoop iig dat er 'n levensvatbaar altenatief voor WoW komt. Blizzard heeft 't imho vl te gemakkelijk met z'n WoW goudmijntje.

Van wie dat alternatief komt doet er wat mij betreft niet zo toe.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    769 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Ik denk alleen dat de overweldigende TES fanbase op de PC not impressed was met Oblivion, en juist veel console bezitters Oblivion de shit vonden omdat ze dat nog niet eerder gezien hadden op en console. Probleem is nu dat een MMO naar alle waarschijnlijkheid PC gaat worden, ik vraag me dan af hoe groot de belangstelling gaat zijn. De PC clan zal veel kritischer zijn, en met onmogelijkheid van Mod's etc...ik weet het niet.
    Ik kan niet wachten

Banned
    Mentioned
    61 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Illuvater,2355536
    Als er zoveel geld mee gemoeid gaat, dan zal er weinig innovatiefs te zien zijn.
    Huh? Waarom trek je die conclusie?

Mentioned
    335 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Recente MMO's van bekende studio's gaan qua budget richting de $100m. Dat zijn dusdanig significante projecten dat een ROI essentieel is. Hierdoor durft men doorgaans niet al te innovatief bezig te zijn, gezien de daarmee gepaarde risico's.

Veiliger is het om voor een concept te kiezen wat al bewezen heeft dat het (commerciel) succesvol kan zijn.

Het voordeel is wel dat BethSoft geen publiek bedrijf is, waardoor het in principe kan doen met het vermogen wat het wil. Maar ook hier zal het bedrijf hun investering terug willen zien. Het ligt dus in de lijn der verwachting dat het hier om een conventionele MMO zal gaan.

Daarentegen denk ik persoonlijk dat alleen een revolutionair idee een echte verandering kan aanbrengen in de huidige MMO demografie. Conventionele(re) concepten kunnen zeker ook levensvatbaar zijn, maar zullen niet zorgen voor een en masse migratie van WoW spelers. Laatstgenoemden hebben simpelweg teveel tijd en energie gestoken in hun karakters/guilds om over te stappen naar een game die in essentie dezelfde ervaring gaat bieden.

Member Hutspot01's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer,2355717
    Ik denk alleen dat de overweldigende TES fanbase op de PC not impressed was met Oblivion, ..
    De PC clan zal veel kritischer zijn, en met onmogelijkheid van Mod's etc...ik weet het niet.
    Hmm.. Was het overgrote deel van de PC spelers ook niet gewoon lyrisch over Oblivion? Zelf vond ik 'm vanilla onspeelbaar, daar niet van.

Rob Boss hyptonize's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Oerlemans Steam ID: HypToniZe
    Quote Originally Posted by Hutspot01,2355780
    Hmm.. Was het overgrote deel van de PC spelers ook niet gewoon lyrisch over Oblivion? Zelf vond ik 'm vanilla onspeelbaar, daar niet van.
    TES was voor vele mainstream gamers - waaronder ik - een nieuwe naam toen Oblivion werd aangekondigd. Deze groep is waarschijnlijk veel groter dan oudere fans, denk ik.
    brb fapping.

Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    edit laat maar, wat Illu zegt.

Member RomeoX's Avatar
    Mentioned
    5 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: MrGioN Steam ID: MrLVG
    Ik was altijd een groot fan van de Elder Scrolls serie (heb alle games origineel incl. Arena op diskettes ) maar was ook erg teleurgesteld in Oblivion. En ondanks dat het nog maar een gerucht is ben ik door die teleurstelling ook wel sceptisch over het idee van een Elder Scrolls MMO. Aan de andere kant moeten we natuurlijk de spellen van voor Oblivion niet vergeten, en zie ik op deze manier wel mogelijkheden om Tamriel compleet in n spel te krijgen in plaats van de losse provincies die we tot nu toe voorgeschoteld kregen, en dat idee spreekt me dan wel weer aan. We houden het in de gaten. o^

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Morrowind en Oblivion schreeuwen sinds hun release al om een multiplayercomponent, maar of een MMO een goed idee is weet ik niet. Ik ben wel benieuwd welke richting dit opgaat.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Long rumored and much anticipated, The Elder Scrolls Online is finally being unveiled in the June issue of Game Informer. In this month's cover story we journey across the entire land of Tamriel, from Elsweyr to Skyrim and everywhere in between.

Developed by the team at Zenimax Online Studios, The Elder Scrolls Online merges the unmatched exploration of rich worlds that the franchise is known for with the scale and social aspects of a massively multiplayer online role-playing game. Players will discover an entirely new chapter of Elder Scrolls history in this ambitious world, set a millennium before the events of Skyrim as the daedric prince Molag Bal tries to pull all of Tamriel into his demonic realm.

"It will be extremely rewarding finally to unveil what we have been developing the last several years," said game director and MMO veteran Matt Firor, whose previous work includes Mythic's well-received Dark Age of Camelot. "The entire team is committed to creating the best MMO ever made and one that is worthy of The Elder Scrolls franchise."

An in-depth look at everything from solo questing to public dungeons awaits in our enormous June cover story as well as a peek at the player-driven PvP conflict that pits the three player factions against each other in open-world warfare over the province of Cyrodiil and the Emperor's throne itself.

Come back tomorrow morning for a brief teaser trailer from Zenimax Online and Bethesda Softworks, and later on in the afternoon for the first screenshot of the game. Over the course of the month, be sure to visit our Elder Scrolls Online hub, which will feature new exclusive content multiple times each week. You'll meet the three player factions, see video interviews with the creative leads, and much more.

The Elder Scrolls Online is scheduled to come out in 2013 for both PC and Macintosh.

Click the images below for the full-size renderings of the cover, and continue on to find out what other surprises are in the issue and when it will arrive:

Member Nokterian's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uuuh.....dat is het enige wat ik op dit moment kan zeggen

Mentioned
    335 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik wilde cynisch reageren, maar toen las ik Matt Firor, Mythic, Dark Age of Camelot, three faction Player driven PvP.

Fuck yeah, samen met GW2 nog een MMO wiens PvP geinspireerd is door DAoC?

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    769 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    MMORPGS zijn inmiddels bij mij hetzelfde als autorace en voetbalspellen. In tegenstelling tot zowat alle andere genres en games voel ik totaal niet de noodzaak iets ermee te doen.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: STEAM_0:1:11048896
    Oh. Mah. Gawd. Nice!

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    zolang ze geen monthly subs hebben zoals GW2 wil ik het best een kans gegeven.

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Verstandige set van Bethesda. Zowel combat als AI zijn in een MMO doorgaans ondergeschikt, en laten dat nu juist de dingen zijn waarmee ze imo hopeloos faalde in Oblivion en Skyrim. Voor mij wordt het sowieso een skip als het een WoW-achtige MMO wordt.

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    217 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ArkaineNL PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    Het zou niet geraden worden zeiden ze, het was een grote verassing zeiden ze. Ha, dus niet.

Ik weet niet wat ik hier van moet vinden trouwens.

Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Obsidian,2629951
    Ik weet niet wat ik hier van moet vinden trouwens.
    Me neihter, maar ik weet wel dat ik geen spijt heb van mijn pc-upgrade.

So Say We All! Knorretje's Avatar
    Mentioned
    134 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: knorvocht Steam ID: kn0rvink
    Hier een zooi screenshots/concept art.

http://www.allgamesbeta.com/2012/05/...ls-online.html

Als er geen Elder Scrolls boven stond zou ik nooit hebben kunnen raden dat het een Elder Scrolls game is.

For the horde! Rez's Avatar
    Mentioned
    13 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik vraag me toch altijd af hoe dat gaat als er zo'n idee gepitched wordt.

'Laten we een MMO maken, jaaaa vet cool awesome, hmmm wat voor stijl zullen we gaan hanteren......misschien iets als world of warcraft , maar laten het net iets anders doen, semi cartoonesk met felle kleurtjes ofzo want dat is super origineel!

Snore.

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    217 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ArkaineNL PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    Kingdom of Amalur: Online.

Mentioned
    335 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Verschrikkelijk. Een mix van WAR, LotR: online en WoW.

Dag enthousiasme.

Member Miel's Avatar
    Mentioned
    0 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    idd, die screens lijken nergens op! de sfeer van TES is helemaal weg, sterker nog, ik zie er niks van terug....achja de zoveelste MMO die gaat floppen (denk ik).

ik skip hem in ieder geval.

Bann3d Kirov's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben benieuwd wat het gaat worden, ik ben niet zo'n fan van de graphic stijl van Skyrim dus alles is een vooruitgang

Member Eenlamp's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ben niet enthousiast en ook niet teleurgesteld, ik zie wel waar het schip strandt als de previews/reviews binnenkomen in plaats van een spel op screenshots te beoordelen.

Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Eenlamp,2630180
    in plaats van een spel op screenshots te beoordelen.
    Op basis van dit dan?

First Elder Scrolls Online Details Make it Sound Like Just Another Fantasy MMO

The issue of Game Informer packed with info on the newly-announced Elder Scrolls MMO is already in some people's hands and, well, if you were hoping for a game that was basically Skyrim only with real people, you're in for one hell of a disappointment.

From everything contained in the article, it sounds like "Elder Scrolls Online" is basically "Just Another MMO".

Things start going wrong on the very first page of the story, as ZeniMax Online's Paul Sage says "it needs to be comfortable for people who are coming from a typical massively multiplayer game that has the same control mechanisms, but it also has to appeal to Skyrim players".

A page later? You're playing the game in third-person, and its combat centres around hotbars activating skills. Your attacks have cooldowns. In clear terms, that means no real-time combat. It is literally explained as using "World of Warcraft mechanics".

You can't do something or go some places in the game unless you're appropriately levelled up, just like a regular MMO. ZeniMax is "keeping large areas inaccessible to save them for use as expansion content". Only "some fraction" of the caves and other landmarks in the game are waiting completely unmarked and unexplored. You can't own a house because it's "too hard to implement in an MMO". NPC characters don't run on the same schedules they do in the main games.

Oh dear.

It's not all doom and gloom. Some aspects, like the fact the game has public dungeons (ie, dungeons part of the game world and not separate "instances") and a system where the faction which controls the Imperial City gets to name an Emperor from amongst the playerbase sound kind of cool.

But overall, my heart, it is sinking. Why, exactly, is this game being made if, a few bells and whistles aside, it's just another fantasy MMO, and retains so little of what it is people play Elder Scrolls games for? It even looks like just another fantasy MMO, losing much of the refined elegance of Bethesda's games in exchange for a simpler style that looks little like the past few games in the series.

If I sound overly negative on this game based solely on someone else's preview, well, that's because I am. I don't play conventional MMOs because I find their tropes, especially their combat, to be tiresome and artificial. To hear those bones will be propping up this game is all I need to hear to already be more than a little bummed out.

People always wonder why no MMO has ever beaten World of Warcraft. It's because the people who want to play World of Warcraft...already play World of Warcraft, and don't need to play something built using the same system. This franchise, like Star Wars: Old Republic before it, was a great chance to try something new, something that can capture the imaginations of the hundreds of millions of people who don't play WoW, not the ten million who do. To hear it won't be, as a massive fan of the Elder Scrolls series, is disappointing.

Subscribers to the magazine should be getting their hands on the mag over the next few days. Everyone else, info like this will be added to Game Informer's online hub in the weeks to come.
    Bron.

Member Eenlamp's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heb het gelezen, maar nog ga ik er nog geen oordeel over vellen na 1 stukje van iemand die teleurgesteld is. En een echt vernieuwende MMO komt voorlopig toch nog niet. Natuurlijk lijkt alles dan op WoW, maar dat betekend voor mij niet dat ik het spel meteen enorm ruk vind. Ik heb ook van RIFT genoten terwijl die enorm op WoW leek.

Ben helemaal geen fanboy ofzo, en praat overigens ook niet goed wat ze hier doen, maar ik wil het zelf gespeeld hebben voordat ik oordeel. Of als het blijkt dat iedere reviewer/previewer het een slecht spel vind.

Dat mag toch wel?

Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Absoluut en zo kijk ik er ook tegenaan. Maar de vraag is, op basis van bovenstaande indruk(ken), of het dan Elder Scrolls moet heten. Volgens mij verwacht iedereen dat ze zich op een soortgelijke manier als Arena/Daggerfall/Morrowind/Oblivion/Skyrim door Tamriel kunnen bewegen......en dat lijkt niet bepaald te gaan gebeuren.

Verder kan het mij eigenlijk ook niet zoveel schelen wat het wordt aangezien ik TES nooit echt geschikt gevonden heb voor multiplayer. Coop misschien wel nog, maar een MMO in ieder geval niet.

Member Eenlamp's Avatar
    Mentioned
    2 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny,2630208
    Absoluut en zo kijk ik er ook tegenaan. Maar de vraag is, op basis van bovenstaande indruk(ken), of het dan Elder Scrolls moet heten.
    Nee, op dit moment zou ik het absoluut geen Elder Scrolls game noemen, dus daar ben ik het wel mee eens.

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny,2630208
    Verder kan het mij eigenlijk ook niet zoveel schelen wat het wordt aangezien ik TES nooit echt geschikt gevonden heb voor multiplayer. Coop misschien wel nog, maar een MMO in ieder geval niet.
    Ik vond de games ook niet echt geweldig qua gameplay, maar het modden was wel leuk om te doen. Dus ik vraag me inderdaad af of het MMO aspect me zal pakken. Misschien als ik het benader zonder te verwachten dat het een Elder Scrolls MMO zou zijn, ook al heeft het die titel.

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    195 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De eerste screens zien er allemaal leuk uit, maar exact hetzelfde als alle andere MMO's.

In mijn ogen is degene die ze moeten gaan verslaan: Guild Wars 2.

Als ik naar die screens en artwork kijk... tja...
    Er zijn echt teveel MMO's.
    'Toast'