User Tag List

Page 137 of 138 FirstFirst ... 37 87 127 135 136 137 138 LastLast
Results 5,441 to 5,480 of 5495

Thread: Welke game heb je als laatst uitgespeeld?

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    172 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Uncharted 4 singleplayer blijft een classic. Zat van de week eraan te denken om het verhaal weer eens geheel te spelen. Gewoon ouderwets schatzoeken En zonder dat je weer standaard zombies of fantasy figuren tegenkomt.
    Every 60 Seconds in Africa a Minute Passes

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by TicTac View Post
    Switch
    Doom 1: Heerlijke old school shooter. Imo nog steeds een klassieker.
    Doom 2: Heerlijke old school shooter... leveldesign was okay, maar ik vond deel 1 hierin lekker eenvoudiger
    Doom 3: Heerlijke old school shooter. Echter niet een game waarin ik makkelijk doorheen jaag zoals zijn voorgangers
    Doom 3 moest het echt hebben van de duister en de bekende schrikeffecten en soms de gruwelijkste demonen. De demoon in Doom 3, waarvan ik echt de rillingen kreeg, waren de Cherubs. Het design was echt ziek. Een mensenbaby gecombineerd met delen van een vlieg.

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    230 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Days Gone

Een spel dat de middenmaat eigenlijk maar niet weet te ontspringen. Wapens zitten achter veel te lange reputation locks, die ik zelfs met niks skippen nooit helemaal heb unlocked. Daardoor speel je het hele spel met misschien 3 wapens per klasse. De combat is verder ook bijster saai, vijand variatie is er bijna niet. Hordes zijn een kwestie van rennen en maaien, als je grenades hebt helpt dat. Voice acting was grootste deel van de tijd gewoon wat vreemd. Verhaaltechnisch ontbreekt er wel een echte "bad guy", alleen het stuk met Iron Mike kon ik wel waarderen. De rest waren veredelde fetch quests. Veel mechanics waren slecht doordacht - de hoeveelheid nutteloze zooi die ik heb (geprobeerd) te looten is echt achterlijk. En steeds die animaties voor auto's en beesten, waarom

De gunplay was leuk, de omgevingen soms best mooi en het verhaal op de achtergrond was ook nog wel interessant, maar heel veel meer moet je er niet in zoeken. 6.5/10, alleen voor de echte zombie liefhebber.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Quote Originally Posted by Zebby View Post
    Days Gone

Een spel dat de middenmaat eigenlijk maar niet weet te ontspringen. Wapens zitten achter veel te lange reputation locks, die ik zelfs met niks skippen nooit helemaal heb unlocked. Daardoor speel je het hele spel met misschien 3 wapens per klasse. De combat is verder ook bijster saai, vijand variatie is er bijna niet. Hordes zijn een kwestie van rennen en maaien, als je grenades hebt helpt dat. Voice acting was grootste deel van de tijd gewoon wat vreemd. Verhaaltechnisch ontbreekt er wel een echte "bad guy", alleen het stuk met Iron Mike kon ik wel waarderen. De rest waren veredelde fetch quests. Veel mechanics waren slecht doordacht - de hoeveelheid nutteloze zooi die ik heb (geprobeerd) te looten is echt achterlijk. En steeds die animaties voor auto's en beesten, waarom

De gunplay was leuk, de omgevingen soms best mooi en het verhaal op de achtergrond was ook nog wel interessant, maar heel veel meer moet je er niet in zoeken. 6.5/10, alleen voor de echte zombie liefhebber.
    Ik haat zombies en vond het een ge-wel-dige game. Zoveel mensen, zoveel wensen
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Niet alleen voor de zombieliefhebber zoals meneer hierboven al noemt. Ik ben ook absoluut geen zombieliefhebber, maar de sfeer pakte me volledig in.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik houd van open wereld games en ik houd van zombies maar days gone doet mij totaal niks
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Mentioned
    230 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Niet alleen voor de zombieliefhebber zoals meneer hierboven al noemt. Ik ben ook absoluut geen zombieliefhebber, maar de sfeer pakte me volledig in.
    Welke sfeer, van meneer mompel en broeder dompel? Nee, ik kreeg helemaal niks te pakken helaas.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Welke sfeer, van meneer mompel en broeder dompel? Nee, ik kreeg helemaal niks te pakken helaas.
    Ik vond de karakters juíst sterk uitgevoerd. Ook Deacon en Boozer.
    Maar hey, het moet je liggen uiteraard.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    280 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: eazygoingfox PSN ID: easy-going-fox
    Knap dat je m dan toch uitgespeeld hebt, is geen korte game Ik vond m ook fantastisch, misschien wel het beste spel dat ik de afgelopen paar jaar gespeeld heb.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jottum, @Zebby ...Hij staat nog vrij hoog op mijn yet-to-play-lijstje, maar ik heb laatst een review van Days Gone bekeken en die stemde me niet gerust. Die zei namelijk hetzelfde als jij: het verhaal wordt bevolkt door houten klaasen en is van het niveau 'don't mind the spoilers: you're not going to care anyway'. De enige spannende gevechten zijn blijkbaar richting het eind tegen een stel hordes, en die hadden wel wat eerder gemogen.

Ik zie het tzt zelf wel, maar dan gooi ik hem er lekker af mocht het niet goed klikken. Dank voor de heads up!
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Mentioned
    230 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Jottum, @Zebby ...Hij staat nog vrij hoog op mijn yet-to-play-lijstje, maar ik heb laatst een review van Days Gone bekeken en die stemde me niet gerust. Die zei namelijk hetzelfde als jij: het verhaal wordt bevolkt door houten klaasen en is van het niveau 'don't mind the spoilers: you're not going to care anyway'. De enige spannende gevechten zijn blijkbaar richting het eind tegen een stel hordes, en die hadden wel wat eerder gemogen.

Ik zie het tzt zelf wel, maar dan gooi ik hem er lekker af mocht het niet goed klikken. Dank voor de heads up!
    Er zitten wel wat lekkere momenten tussen hoor, maar het gros is hetzelfde. Wat me nog het meeste pijn deed was het gebrek aan enige diepgang in de combat eigenlijk. Als gezegd zit je het grootste gedeelte van de game vast aan dezelfde wapens, er wordt geen incentive gegeven om dit te wijzigen. De vijanden zijn eigenlijk vanaf het begin aanwezig en blijven hetzelfde - standaard zombie met zeer kleine variaties, kleine zombie, en de mens (soms met een helm!!!!). Nou, dan krijg je na 15 uur een grotere zombie waar je er misschien 10 van dood maakt, en daarna een snelle, die ik 3 keer heb gezien. Einde is opeens een 2 klik quicktime event?? Dat waren de grootste afknappers.
    Hordes zijn inderdaad geinig, dan gebruik je misschien ook nog een granaat. Verder maaien met je machine gun die je al 10 uur vasthoudt, rennen en reloaden, repeat.
    Let wel dat ik alleen op hard speelde, niet op de "impossible" moeilijkheid, maar denk niet dat het veel heeft uitgemaakt. De keren dat ik dood ging was ik hoe dan ook dood ongeacht difficulty, maar dat was maar zelden.
    Gewoon meh, uiteindelijk speelde ik inderdaad door omdat ik hoop had op nog wat interessante wendingen in het verhaal - uit de achtergrond stukjes kwam namelijk best wat tofs - maar daar werd helemaal niks mee gedaan. De cliche wordt omarmd.

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Star Wars: Jedi Fallen Order
    Aardig spel, matig Star Wars spel. Bij uitkomen werd het spel geprezen als 'EA maakt weer eens een goede SW titel' en het spel is zeker van hogere kwaliteit dan de gebruikelijke budget EA-titels. Het spel is vermakelijk genoeg, en de uitvoering van de levels heeft een goede balans van de weg van A naar B enerzijds en geheime routes met collectibles anderzijds. Ik denk dat het spel me tot 20 a 30 uur heeft bezig gehouden, en dat is wat mij betreft een prima lengte. De (non-boss) gevechten zijn leuk, en de Jedi-trucs bieden een diversiteit van strategieën die je naadloos in de gevechtenkunt inzetten. Ook de muziek klinkt verrassend goed 'Star Wars', ondanks dat ze de originele tracks (blijkbaar) niet konden gebruiken.

Maar ik snap ook waarom het spel door veel mensen als middelmatig tot slecht wordt weggezet. Zoals gezegd, ik vond het een goed spel, maar geen goed SW spel. Als je de Stormtroopers en de Lightsabers uit het spel haalt heb je geen enkele reden om dit een Star Wars spel te noemen. Het verhaaltje begint aardig, maar stuitert al vrij snel dermate alle kanten op dat je bij het einde tegen jezelf zegt 'Oja, dit was de missie waar het verhaal allemaal om draaide'. Toen Forest Whitacker (inclusief lui oog) ineens aan de voorruit van mijn AT-AT hing kon ik het verhaal niet meer serieus nemen. Daarbij heeft geen van de personages diepgang of karakter, en met name de badguys zijn 'slecht om het slecht zijn'. Komt bij dat het spel in de lore héél hard zijn best doet om the Empire weg te zetten als een stel genadeloze, inhalige, in-en-in-slechte klootzakken in plaats van dat aan de verbeelding over te laten. Staat wel tegenover dat ik het aardig vind dat het Jedi-trauma van Order 66 hier eens onder de loep wordt genomen.

Het jammere van Jedi Fallen Order is met name: er had veel meer in gezeten! Het was leuk geweest als er een soort Lightside vs Darkside element in de skilltree had gezeten. Ook had het geholpen als je, aangezien we Star Wars in A GALAXY FAR FAR AWAY zitten, meer aliens en settlements had gezien in plaats van uitgestorven planeten en ruines. De gemiste kans zie je echter met name in de collectibles. Bij goed zoeken naar geheimen werd je beloond met geschreven lore, skins voor je schip en droid, nieuwe skins voor je main-character en voor het heft van je lightsaber. Met name die laatste klinkt impossant, maar is feitelijk nutteloos aangezien je sabre in-game zo klein is dat je skin A niet van B kunt onderscheiden. De poncho's voor mijn personage heb ik ook nooit gebruikt, aangezien ik er uit wil zien als een Jedi en niet als een toerist in Peru, ongeacht de 20 kleuren die je me aanbiedt. Punt is dat dit de rek haalt uit streven naar 100% completion omdat...waar doe je het voor? Deze prikkel was veel zwaarder geweest als je beloond werd met verschillende kleuren lightsabers en outfits met speciale bonuses (Spider-man deed dit perfect!) en die je personage er ècht anders uit deden zien. Maar zoals gezegd, gemiste kans: erg jammer.

Wel een spel wat ik in de toekomst best nog 's een keer wil spelen, en ik heb zeker geen vervelende rit gehad. Alleen jammer dat Jedi Fallen Order door de tegenvallende extra's dat in de kern eigenlijk is: een rit van A naar B. Ik geef het spel een 7: geen topper maar ook niet onaardig.

Ik vond het het tientje waard!

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    280 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: eazygoingfox PSN ID: easy-going-fox
    Yakuza: Like a Dragon

Al jaren kijk ik met een schuin oog naar de Yakuza-serie, zonder er ooit echt mee te beginnen. Eind vorig jaar dankzij Game Pass een begin gemaakt met LaD en vandaag na 67 uur uitgespeeld. Sinds eind december heb ik amper een andere game aangeraakt en ben ik meer en meer opgegaan in de wereld van Ichiban en zijn vrienden. Ik ben verkocht aan Yakuza

Fantastische game De volwassen personages en de ontwikkeling van hun vriendschappen, de sterk geacteerde cutscenes die soms behoorlijk rauw zijn, het interessante verhaal en de absurde side stories hebben me tal van emoties laten ervaren. En dan de stad... wat een genot om na steeds groter wordende game werelden in een compacte stad te spelen die je ieder dag beter leert kennen, en waar tegelijkertijd zoveel te doen is. Na 67 uur heb ik nog maar de helft van de mini games echt gespeeld en er zijn ongetwijfeld nog vele geheimen te ontdekken. Wat een liefde is er in het maken van deze game gestoken!

Yakuza 0, K1, 3/4/5/6 inmiddels ook opgepikt in de sale (wacht nog op K2). Deze studio heeft me met LaD voor zich gewonnen en ik ben benieuwd of de rest van de saga ook zo boeiend is!
    Last edited by Marc; 3rd April 2022 at 20:20.
    XBL: eazygoingfox | PSN: easy-going-fox

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Marc View Post
    en ik ben benieuwd of de rest van de saga ook zo boeiend is!
    Jup!

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Die Ukraine Humble Bundle gekocht toen en had de intentie Exodus te gaan spelen maar er zat ook een Max Payne 3 Key bij dus denk die eerst maar.

Het begin van de game voelt hier en daar nog wel eens als Max Payne, maar daarna kwa beleving voelt het meer als een Max Payne Knock off.
    Het heeft zijn momenten maar blegh wel mooie locaties en een Hel om Ultrawide goed werkend te krijgen zonder UW fix gezien die alleen maar op Steam werkt, en niet de Rock Star Client.
    En elke 2 handed weapon als je wilt clip leeg is de wapen dropt als je wilt reloaden. Glitchy Mess.

Hoop dat de Remakes van 1 en 2 wel on point zijn, en in ieder geval Sam Lake gebruiken voor MP1 in de remake kwa character model.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Blood- Fresh Supply. Hoewel ik eerder zei dat ik wat jumpscares ervaarde met die helhanden en de Phantasm, viel het gelukkig mee.

Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Mentioned
    389 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    SpongeBob: Rehydrated
    Vroeger op de GameCube gespeeld. Kan me alleen niet herinneren dat de game zo kort was. Wel prima mee vermaakt

Platinum 120

Death's Door
    Kort maar krachtig. Vlotte gameplay en leuk verhaal. Meteen voor de Umbrella only run gegaan en daardoor was het net even wat lastiger. Denk dat het anders te makkelijk was geweest.

Even door gespeeld na de ending en dat zorgde voor een keurige afronding van het verhaal.

Platinum 121
    PS5 - 2DS - Switch
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    460 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    En dat was, na een schappelijke 55 uur, Elex 2 (ps5 versie).
    Precies wat je van Piranha Bytes verwacht: Janky Eurotrash. Maarja, ik houd ervan
    Hoop voor degenen die het nog willen spelen dat ze nog wel een paar patches uitbrengen, want er zitten nogal wat bugjes in, zullen we maar zeggen.
    Al met al weer genoten, kom maar door met deel 3!

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    318 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Cyberpunk 2077

Maar nu écht . Na de PS5 patch is de game eindelijk zoals die had moeten zijn bij de lancering. Heb de game volledig doorgespeeld in zo'n 50 uur, inclusief de sidequests van hoofdpersonages (die gekoppeld zijn aan trophy’s) en alle eindes (behoorlijk verschillend dus check ze allemaal!). Ben er nog niet klaar mee en blijf komende tijd nog doorspelen om de overige sidequests en gigs te halen, wellicht zelfs de platinum trophy te scoren.

De vibe van de Cyberpunk stad vind ik echt fantastisch; het voelt echt alsof je in een wereld zoals Blade Runner of The Matrix rondloopt. Neonverlichting en reclames, futuristische motoren, woestijngebieden aan de rand van de stad, de manier waarop mensen gekleed zijn… Een van mijn favoriete gamewerelden sinds Fallout 3 en Bioshock Infinite.

Zo zonde dat de game een valse start heeft gehad met alle negativiteit als gevolg, hoop dat het nog een beetje eerherstel krijgt.
    Kijk in ieder geval uit naar de DLC + Netflix serie!

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Hey daar ben ik momenteel (eindelijk) mee bezig en ik deel je mening. Ik vreet die sfeer op. Echt genieten.

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mooi! Dan heb ik alvast een titel achter de hand voor als een PS5 koop.
    Fijn te horen dat ze nog wat van het spel hebben kunnen maken, @Kikker .

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zo na 370 uur en 26 minuten de Layla Hassan Saga van Assassin's Creed weer uitgespeeld. AC Origins blijft een geweldige game waarmee Ubisoft gameplay wise een erg goede weg is ingeslagen, het verhaal is ook erg goed vooral die in het verleden alleen maakt het moderne verhaal in Origins nog te weinig stappen. AC Odyssey verbeterd alles van Origins en maakt eindelijk weer eens flinke sprongen met het moderne verhaal en zet de Isu ( juist het gene waar AC sinds day one al omdraaid) "perfect in het zonnetje" Odyssey blijft voor mij toch wel de beste AC game die ook nog eens één van de beste dlc in gaming history heeft ( the Fate of Atlantis). AC valhalla doet de formule van Origins/Odyssey nog eens dunnetjes over juist dat maakt de game het meer dan waard om te bestaan, ook hier staan de Isu weer volop in de belangstelling en ook Valhalla heeft een heel erg goede dlc in de vorm van Dawn of Ragnarok.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    1089 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Horizon Forbidden West

Ik had de fout gemaakt om halverwege Horizon te starten met Elden Ring, daar uiteindelijk 100 uur in gestopt en toen eigenlijk niet meer de neiging gehad om verder te gaan met Horizon. Vorige week toch maar weer opgestart en in een paar avondjes door de laatste main missies gevlogen. Ik ben nog steeds gek op de wereld, de combat en Aloy maar het verhaal en de open wereld was het dit keer niet voor mij.

Volgens mij hadden andere dit ook al aangehaald maar "Less is more" is hier echt toepasselijk. Het begon al met zoveel varianten van armor en wapens van hetzelfde soort, dit zorgde direct voor keuze stress. Volgens mij heb ik uiteindelijk alleen maar tear bows gebruikt en geen enkele andere wapen of traps omdat ik geen zin had om te upgraden of na te denken over wat het beste werkte in de situatie. Verder ging het qua icoontje/missies op de kaart ook veel te veel de Ubisoft kant op, ik begrijp dat dit persoonlijk is en vast ook iets met mijn leeftijd te maken heeft maar van mij hoeft al die opvulling niet. Vaak doet dit eerder afbreuk aan de game omdat je van icoontje naar icoontje gaat en dan halverwege de game opzij legt omdat je er klaar mee bent.

Deel 1 heb ik platinum gehaald omdat er spanning en mysterie was in het verhaal, de wereld en Aloy. Eerdergenoemde heb ik in deze game echt gemist. Het heeft ook niet geholpen dat Elden Ring zo goed als samen met deze game uit kwam en liet zien hoe een open world game ook kan zijn.

Maar ik wil niet alleen negatief zijn Er is ontzettend veel tijd en liefde in de look en feel gestoken, alles ziet er prachtig uit en bij de main story was de voice acting on point. De combat blijft geweldig, wie wil er niet vechten met robot dino's! Ook nog een shout out naar de Las Vegas missie, erg indrukwekkend was die.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    460 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Kena Bridge of Spirits
    Wat een ervaring is dit zeg. De visuals, de muziek, de storytelling, gaat dit spelen!

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Borderlands 3 zonder de bij behoorende DLC.

Game heeft zeker wat verbeteringen in vergelijking met zijn voorgangers.
    Tegelijker tijd kampt als nog met dezelfde problemen. Gelukkig niet zo erg als Pre-sequel, dat was saai en vermoeiend om door heen te spelen.

BL2 moest voor de humor hebben gameplay wise was die ook vrij snel vervelend.

Bl3 op Normal is heeft gelukkig niet aburde spongy enemies behalve op het einde na. Had misschien wel iets meer spawns op je af mogen sturen. Maar mogelijk dat dit allemaal beter is of erger op new game + modus of hogere moeilijksheids graad.
    Maar gezien ik het meer speelde om het verhaal te volgen had ik geen zin om echt voor een eentonige uitdaging te gaan.

Mogeljk wel het meest vermaakt sinds BL 1
    Gewoon een leuke casual co-op spelletje. Mogelijk nog wat puntjes op de i zetten en daarna un-install. Geen zin om alles te min/max (en)
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Borderlands 3 zonder de bij behoorende DLC.

Game heeft zeker wat verbeteringen in vergelijking met zijn voorgangers.
    Tegelijker tijd kampt als nog met dezelfde problemen. Gelukkig niet zo erg als Pre-sequel, dat was saai en vermoeiend om door heen te spelen.

BL2 moest voor de humor hebben gameplay wise was die ook vrij snel vervelend.

Bl3 op Normal is heeft gelukkig niet aburde spongy enemies behalve op het einde na. Had misschien wel iets meer spawns op je af mogen sturen. Maar mogelijk dat dit allemaal beter is of erger op new game + modus of hogere moeilijksheids graad.
    Maar gezien ik het meer speelde om het verhaal te volgen had ik geen zin om echt voor een eentonige uitdaging te gaan.

Mogeljk wel het meest vermaakt sinds BL 1
    Gewoon een leuke casual co-op spelletje. Mogelijk nog wat puntjes op de i zetten en daarna un-install. Geen zin om alles te min/max (en)
    Mijn Borderlands crave komt ook langzaam op lately, zal wel door Diablo 3 komen. Jouw post heeft mij over de streep getrokken, ik heb maar even de PS5 versie besteld, doet die PS5 ook nog wat bij mij thuis.

Zelf Thimbleweed Park uitgespeeld. Als ik iets moest aanmerken er op dan is het dat het einde, hoewel origineel, wat zwakjes was. Maar dat neemt niet weg dat deze game echt een knap staalje adventure game is. De game is echt als een vanoudse adventure game, maar qua stijl (art, humor, design) refereert het naar Maniac Mansion (87) dat toch al een tikje ouder is inmiddels dan de doorsnee 90s LucasArts adventure game. Dat maakt het imho ook wat unieker qua stijl en humor, al is het maar omdat ik voornamelijk met 90s adventure games ben opgegroeid.

Sterk staaltje game <3
    Last edited by Liquidje; 20th June 2022 at 11:48.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    166 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Zelf Thimbleweed Park uitgespeeld. Als ik iets moest aanmerken er op dan is het dat het einde, hoewel origineel, wat zwakjes was. Maar dat neemt niet weg dat deze game echt een knap staalje adventure game is. De game is echt als een vanoudse adventure game, maar qua stijl (art, humor, design) refereert het naar Maniac Mansion (87) dat toch al een tikje ouder is inmiddels dan de doorsnee 90s LucasArts adventure game. Dat maakt het imho ook wat unieker qua stijl en humor, al is het maar omdat ik voornamelijk met 90s adventure games ben opgegroeid.
    Sterk staaltje game <3
    Dit. Ook vorige week uitgespeeld en exact hetzelfde (wel heel toevallig dat we beide zo'n oude game oppakten).
    Ik vind de meta-benadering erg leuk/grappig hoor. In feite een beetje voort bordurend op waar ze in Monkey Island 2 mee kwamen...maar wat ik bij die game óók had: als climax werkt het niet zo goed.

Overigens vind ik de setting - mysterie in een klein Amerikaans dorpje - naar meer smaken. Zéker met zo'n humor-insteek.
    Dus als er iemand - voor de PS4 - nog tips heeft...?
    "You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic matter as everyone, and we are all part of the same compost pile."

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Dit. Ook vorige week uitgespeeld en exact hetzelfde (wel heel toevallig dat we beide zo'n oude game oppakten).
    Ik heb hem al een tijdje op de Switch, maar moest er ineens aan denken door een post hier van iemand die Thimbleweed Park hardcopy had gekocht voor de Switch. Waar zo'n forum nog niet goed voor is <3
    edit: nee het was deze post van @RPGer specifiek
    Quote Originally Posted by Morrigun99 View Post
    Ik vind de meta-benadering erg leuk/grappig hoor. In feite een beetje voort bordurend op waar ze in Monkey Island 2 mee kwamen...maar wat ik bij die game óók had: als climax werkt het niet zo goed.
    Exact. Als grappen tussendoor waren de in-jokes wat hit-or-miss maar het is m.i. precies hoe het oude werk van LucasArts in elkaar stak. Maar als climax inderdaad jammer, ook vrij abrupt en beetje afgeraffeld (resolven van de character arcs van Ray en Reyes bijvoorbeeld). Maar dat mocht de pret niet drukken, de game was qua storytelling en journey echt geweldig.

Overigens vind ik de setting - mysterie in een klein Amerikaans dorpje - naar meer smaken. Zéker met zo'n humor-insteek.
    Dus als er iemand - voor de PS4 - nog tips heeft...?
    Niet helemaal vergelijkbaar, maar Kentucky Route Zero al eens gekeken voor bakken aan sfeer en iets dat wat anders doet?

En andere setting, maar voor zover je ze nog niet hebt gespeeld of al een tijdje niet meer, enkele oude adventures zijn ook opnieuw uitgebracht waaronder Full Throttle, Grim Fandango en Day of the Tentacle. Extra leuk om ze eens met director's commentary te spelen als je ze al eens hebt gespeeld imho.
    Last edited by Liquidje; 20th June 2022 at 15:25.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    150 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Valkyria Chronicles [Switch]

Destijds gekocht voor de PS3 en naar mijn gevoel aardig ver toen. Ik werd alleen keihard afgemaakt destijds.
    Nu door de eshop toch weer gekocht. Handheld gamen is voor mij gewoon ideaal.
    Het spel speelt lekker weg, maar de cutscenes zijn soms wel erg lang. Ik merk dat ik daar steeds minder geduld voor heb. Alle anime tropes worden afgegaan en daar heb ik ondertussen iets teveel ervaring mee

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Destijds gekocht voor de PS3 en naar mijn gevoel aardig ver toen. Ik werd alleen keihard afgemaakt destijds.
    Same, veel games games die op de Switch een 2e/3e kans krijgen en ik ze WEL uitspeel <3
    Het spel speelt lekker weg, maar de cutscenes zijn soms wel erg lang. Ik merk dat ik daar steeds minder geduld voor heb. Alle anime tropes worden afgegaan en daar heb ik ondertussen iets teveel ervaring mee
    Ja, wordt er qua story niet bepaald beter op qua tropes van wat ik mij herinner, maar de strategy gameplay vond ik een fijne balans tussen toch-wel-pittig, maar nooit overly so (AI cheeset bijvoorbeeld niet zo hard als dat je dat zelf doet).

Alsnog, zo'n pretty game met die artstyle en dat schets-effect!

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Het moet je een beetje liggen inderdaad, maar ik vond de personages en het verhaal wel goed uitgediept en meeslepend uitgevoerd. Alleen een beetje jammer dat de 'overige' soldaten eigenlijk geen actieve rol spelen in het verhaal. Verder gewoon een hartstikke leuk spel om te spelen, met prachtige muziek en een unieke art-style.

Een van de beste titels die de PS3 te bieden had, in mijn opnie, maar wel een waarschuwing: blijf weg bij VC4! Qua main-cast is het praktisch een kloon van VC1, maar dan belabberd uitgevoerd. Gameplay is aardig, maar vooral vaak onduidelijk en frustrerend. Maar belangrijkste argument voor jou misschien: bij het zien van de slotscène heb ik even overwogen door te klikken, gewoon puur omdat ik het spel, verhaal en de niet-boeiende personages meer dan zat was.

Dat zegt wel wat, denk ik!

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

Bij de initiële release kon ik niet in deze game komen, nu bijna 10 jaar later dacht ik eens fuck it ik ga deze game toch nog eens een kans geven. Hoewel ik er geen spijt van heb dat ik nu heb doorgezet, ben ik wil blij dat het na 40 uur en 25 minuten voorbij is. Het hoofdverhaal is echt heel erg goed, en de side quests waren ook leuk tot dat ik voor de zoveelste keer een monster moest temmen , iemand z'n enthousiasme terug moest geven of een bounty moest voltooien na de 20ste keer was ik daar wel klaar mee. De gevechten waren erg makkelijk en tot aan de eindbaas toen schoot de difficulty level opeens omhoog tot het onredelijk aan, gelukkig wel in één keer verslagen maar toch de difficulty spike slaat echt negens op.

6,5 / 10

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

6,5 / 10
    Ik vond 'm ook teleurstellen: te repetitief, en die quests zijn inderdaad lappen tekst met variatie op hetzelfde.

Mooi gemaakt, maar wordt helaas snel saai.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ben er nooit echt ver mee gekomen (5 uur in ofzo?) maar Ni No Kuni had volgens mij veel beter gewerkt op een veel kleinere schaal. Want de game heeft zoveel charm en sfeer, maar daar trek je nou eenmaal geen 40 uur aan RPG mee vol.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    150 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Ben er nooit echt ver mee gekomen (5 uur in ofzo?) maar Ni No Kuni had volgens mij veel beter gewerkt op een veel kleinere schaal. Want de game heeft zoveel charm en sfeer, maar daar trek je nou eenmaal geen 40 uur aan RPG mee vol.
    Ik vond het de game heerlijk eigenlijk Sowieso is Gameplay niet altijd hoogste prioriteit

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    822 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Tussen de rondes TMNT door, en mijn vrouw die verslaafd is aan Harvest moon op de PS5.
    Ben ik aanslag gegaan met de eeuwige backlog.

En zojuist na jaren eindelijk Fire Emblem Warriors uitgespeeld. 1 van de betere Mushu games wat mij betreft. En een genot om met Marth en Chrom een Battlefield te slopen.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    235 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    The Quarry.

Van Supermassive Games die bekend is van games zoals Until Dawn en The Dark Pictures Anthology. Centraal staat het verhaal in deze games en de gameplay bestaat uit het maken van keuzes en QTE's. Die ze gelukkig vele malen makkelijker hebben gemaakt in The Quarry. Die stukken dat je de controller binnen een vak moet houden in Until Dawn waren enorm irritant en frustrerend. Zeker als je iedereen levend probeert te houden maar net aan het einde je een fout maakt en Hayden Panettiere is dood.

Ik heb mij erg vermaakt met The Quarry. Het verhaal is leuk en het acteerwerk is goed. Replay value is alleen wel laag voor deze games. Cutscenes kan je niet skippen, dus je moet alles kijken. En als je alles al gezien hebt, maar je wil andere keuzes maken, is dat natuurlijk hinderlijk.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Krijgt goede recensies ook las ik. Maar het hele QTE-gedoe heb ik allang achter me gelaten. En daarbij speel ik horror eigenlijk alleen nog maar als het ècht goed is.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    662 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Cyberpunk 2077 (PS5)

Deze game vandaag na 60 uur 25 minuten uitgespeeld. Het verhaal is top althans de main story is top, 80 % van de side jobs zijn nog generieker dan alle EA, ubisoft en WoW side quests gecombineerd. Gameplay is ook extreem generiek ( mensen choppen met een zwaard is de saving grace) auto rijden.... als je watch dogs al slecht vind qua besturing doe bij deze game maar -10 punten er bij. Motor rijden is dan wel weer heerlijk ergo vervoer je via een motor. Betekent dit dat de game slecht is nee dat zeker niet maar het is wederom een titel van CD Projekt Red waardoor ik nou niet kan in zien waarom CD Projekt Red door vele als de heilige graal gezien word.

8,5 / 10 leuke game maar net zoals the witcher 3 verre van een meesterwerk.

Mentioned
    327 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Cyberpunk 2077 (PS5)

Deze game vandaag na 60 uur 25 minuten uitgespeeld. Het verhaal is top althans de main story is top, 80 % van de side jobs zijn nog generieker dan alle EA, ubisoft en WoW side quests gecombineerd. Gameplay is ook extreem generiek ( mensen choppen met een zwaard is de saving grace) auto rijden.... als je watch dogs al slecht vind qua besturing doe bij deze game maar -10 punten er bij. Motor rijden is dan wel weer heerlijk ergo vervoer je via een motor. Betekent dit dat de game slecht is nee dat zeker niet maar het is wederom een titel van CD Projekt Red waardoor ik nou niet kan in zien waarom CD Projekt Red door vele als de heilige graal gezien word.

8,5 / 10 leuke game maar net zoals the witcher 3 verre van een meesterwerk.
    Een 8,5 vind ik gezien de kritiekpunten dan wel erg hoog, Coola!

Geef je cijfer dat je goeddunkt, maar hoe moeten we dat zien? Vind je het een spel dat we moeten spelen ondanks zijn gebreken, of een spel dat zijn momenten heeft maar waar véél meer in had gezeten? In geval van het eerste staat dat voor mij gelijk aan een 8, het tweede een 7. Wat maakt of breekt het spel uiteindelijk voor jou?

Ik verwacht het spel nog te gaan spelen (als ik een PS5 heb), maar als ik vooraf weet dat het meer een 'leuke titel' is dan een 'tegenvallende cult-classic' ben ik in ieder geval op mijn hoede. Maar ik hoop gewoon dat het spel genoeg leuks te bieden heeft.

Tags for this Thread