User Tag List

Page 138 of 139 FirstFirst ... 38 88 128 136 137 138 139 LastLast
Results 5,481 to 5,520 of 5523

Thread: Welke game heb je als laatst uitgespeeld?

Senior Member
    Mentioned
    21 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Kikidiablo89
    Gister Uncharted The Lost Legancy uitgespeeld.

Vermakelijk spel, persoonlijk iets te weinig actie voor mijn idee. Voor mijn idee was dit spel ook behoorlijk kort, maar dat kan ook aan mij liggen.
    In ieder geval alle delen van Uncharted nu uitgespeeld de afgelopen jaar

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Een 8,5 vind ik gezien de kritiekpunten dan wel erg hoog, Coola!

Geef je cijfer dat je goeddunkt, maar hoe moeten we dat zien? Vind je het een spel dat we moeten spelen ondanks zijn gebreken, of een spel dat zijn momenten heeft maar waar véél meer in had gezeten? In geval van het eerste staat dat voor mij gelijk aan een 8, het tweede een 7. Wat maakt of breekt het spel uiteindelijk voor jou?

Ik verwacht het spel nog te gaan spelen (als ik een PS5 heb), maar als ik vooraf weet dat het meer een 'leuke titel' is dan een 'tegenvallende cult-classic' ben ik in ieder geval op mijn hoede. Maar ik hoop gewoon dat het spel genoeg leuks te bieden heeft.

Ondanks z'n gebreken is het wel een game die je een kans moet geven, maar er had veel meer in kunnen zitten ( maar persoonlijk denk ik dat om de volle potentie te benutten van het Cyberpunk genre en dan bedoel ik vooral de cyberpunk van Mike Pondsmith dan is CD Projekt Red niet de developer die de game moet maken )
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Quote Originally Posted by KikiDiablo View Post
    Gister Uncharted The Lost Legancy uitgespeeld.

Vermakelijk spel, persoonlijk iets te weinig actie voor mijn idee. Voor mijn idee was dit spel ook behoorlijk kort, maar dat kan ook aan mij liggen.
    In ieder geval alle delen van Uncharted nu uitgespeeld de afgelopen jaar
    Eigenlijks ook meer als een short story bedoeld ( Expansion voor Deel IV) Moet deze ook nog steeds uit spelen, waarschijnlijk opnieuw beginnen.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Senior Member
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by coola View Post
    Cyberpunk 2077 (PS5)

Deze game vandaag na 60 uur 25 minuten uitgespeeld. Het verhaal is top althans de main story is top, 80 % van de side jobs zijn nog generieker dan alle EA, ubisoft en WoW side quests gecombineerd. Gameplay is ook extreem generiek ( mensen choppen met een zwaard is de saving grace) auto rijden.... als je watch dogs al slecht vind qua besturing doe bij deze game maar -10 punten er bij. Motor rijden is dan wel weer heerlijk ergo vervoer je via een motor. Betekent dit dat de game slecht is nee dat zeker niet maar het is wederom een titel van CD Projekt Red waardoor ik nou niet kan in zien waarom CD Projekt Red door vele als de heilige graal gezien word.

8,5 / 10 leuke game maar net zoals the witcher 3 verre van een meesterwerk.
    Ik heb hem ook toevallig een paar dagen geleden uitgespeeld maar dan in 30 uur, al die repetitieve gigs doen had ik echt geen zin in, dat voelt gewoon als werken. De main story was inderdaad gaaf en een aantal character side stories ook, maar wat mij betreft wel twee klasses minder dan wat The Witcher 3 te bieden had (maar dat is dan ook wel een van mijn favoriete games van de vorige generatie).

Ik vind het sowieso jammer dat een 'less is more'-mentaliteit bij geen enkele open world developer meer aanwezig lijkt te zijn, ook bij Cyberpunk werd ik gek van alle icoontjes die in beeld waren tijdens het spelen, leidde af en toe echt superveel af.

Maar voor de twee tientjes die ik ervoor heb betaald is het zeker een vermakelijke game en op de PS5 met next gen update is het technisch dikke prima, heb welgeteld 1 crash gehad en verder geen game breaking bugs. Toch blijf ik met het gevoel dat met wat meer focus dit een veel betere game had kunnen zijn.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Firewatch op Gamepass. Hiking simulator met een verhaaltje. Einde beetje meh.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Senior Member DarkRuleR's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: xxxDarkRuleRxxx
    SABLE op Gamepass. Had het verhaal een tijdje geleden al uitgespeeld, maar door een bug kon ik de laatste achievement niet unlocken. Gelukkig is dit inmiddels gepatched. Ik vond het een zeer leuke game, maar had helaas wat technische probleempjes.

0fficial Ph0rum Wh0re TicTac's Avatar
    Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Devious Dungeon 1 [VITA]

Devious Dungeon 2 [VITA]

Ja en ik heb genoten. Simpele 2D pixal-art game met loot. Niets bijzonders, maar gewoon leuk vertier. In tijden niet meer de drang gehad om een game uit te spelen wat niet een FromSoftware game was.

Het helpt dat de Vita nog steeds een fijne handheld is.
    Last edited by TicTac; 21st July 2022 at 18:50.

Senior Member DarkRuleR's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: xxxDarkRuleRxxx
    ROAD 93 via gamepass, aardige game in de 'walking simulator' categorie waarbij je steeds keuzes moet maken die de volgorde en uitkomt van het verhaal lijken te beïnvloeden. Zelfs nog een klein emotioneel momentje op het einde, deels vanwege het einde en deels omdat ik hier helemaal niet mee eens was. Ik heb het spel in ~7 uur uitgespeeld. En ik heb nog even de new game+ modus gedaan omdat ik de laatste 2 achievements wou unlocken. En toen had ik al direct al een ander begin.

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Steamworld Dig [VITA]

Leuke 2d game over een Steampunk cowboy robot die de lokale dorp te hulp schiet à la Fistfull of Dollars. Laten wij gelijk deel 2 starten.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    466 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by TicTac View Post
    Steamworld Dig [VITA]

Leuke 2d game over een Steampunk cowboy robot die de lokale dorp te hulp schiet à la Fistfull of Dollars. Laten wij gelijk deel 2 starten.
    Oeh die zijn leuk ja, tot nu toe al hun games met veel plezier gespeeld.
    Enjoy!

Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Oeh die zijn leuk ja, tot nu toe al hun games met veel plezier gespeeld.
    Enjoy!
    Ik kan zien waarom. Deel 2 is een verbetering tov deel 1, terwijl die alles wel leuk deed. Hierna Steamworld Heist. Is dat ook de moeite waard?

Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Mentioned
    389 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by TicTac View Post
    Ik kan zien waarom. Deel 2 is een verbetering tov deel 1, terwijl die alles wel leuk deed. Hierna Steamworld Heist. Is dat ook de moeite waard?
    Ja, maar dat is een totaal ander soort game.
    PS5 - 2DS - Switch
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

Tetten Sven's Avatar
    Mentioned
    177 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: svenneh Steam ID: Svenneh
    God of War (2018). Vond 'm wat lang + repeterend maar wel erg goed verhaal!
    🐰

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    319 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Life is Strange 2 uitgespeeld!
    Niet echt een game die het moet hebben van gameplay maar het is een mooie mix tussen een TV serie en een ouderwetse adventure.
    Andere opzet dan het eerste deel maar wederom een pakkend verhaal met elk hoofdstuk nieuwe locaties, personages en dilemma's.
    Goed bevallen en het vervolg zal over een tijdje ook wel aangeschaft worden.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Life is Strange 2 uitgespeeld!
    Niet echt een game die het moet hebben van gameplay maar het is een mooie mix tussen een TV serie en een ouderwetse adventure.
    Andere opzet dan het eerste deel maar wederom een pakkend verhaal met elk hoofdstuk nieuwe locaties, personages en dilemma's.
    Goed bevallen en het vervolg zal over een tijdje ook wel aangeschaft worden.
    Ja, ik was er ook wel positief over destijds. De meeste vinden deel 1 beter, maar ik vond deze wat beter geschreven en duidelijk wat hogere productiewaarden hebben. Wel gedurfd om met een compleet andere opzet te komen na het succes van deel 1. True Colors (deel 3) speelt wat dat betreft weer veel meer op safe, maar vond ik ook wel erg leuk.

Ik heb zelf Live a Live uitgespeeld. Ontzettend leuke game, veel meer van genoten dan ik had gedacht. Elke protagonist heeft een unieke opzet, ook qua gameplay, daardoor blijft de game heel fris aanvoelen, ondanks dat het verder allemaal behoorlijk beperkt en ouderwets is. Karakters en verhaal zijn niet per se heel origineel, maar zo charmant geschreven dat ik er aan het einde vaak toch volledig in meeging. Dat komt ook deels doordat de 16 bit sprites verrassend leuke animaties hebben.

Naar het einde toe wordt het allemaal een wat traditionelere 16 bit JRPG, met dezelfde ergernissen als sommige andere games uit dezelfde tijd (random encounters; grinden; dungeons die ontzettend verwarrend zijn). Maar ook hier duurt het (net) niet te lang allemaal. Er zitten ook nog wel wat verrassende dingen die de boel weer een beetje omgooien. Ik vond het einde ook thematisch nog verrassend sterk en actueel.

25 uur over gedaan al met al, dat kan ook anders in dit genre.

Senior Member xirow's Avatar
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Control uitgespeeld. Een vreemde maar best fijne game. Wat betreft het vage plot ben ik halverwege wel zo’n beetje afgehaakt. Vooral het vele lezen begon me tegen te staan, zeker ook omdat het veel te vaak helemaal niets lijkt toe te voegen.

De gameplay vond ik zeer vermakelijk en met nieuwe skills steeds leuker worden. De meeste skills hebben we in andere games al honderden keren eerder gezien, maar het werkte prima. Ook zonder te overpowered te raken, in mijn geval tenminste. Sommige leuke skills kon ik wel veel te laat in de game unlocken.

Het mooist van de game vond ik de level design. In heb begin leek dit behoorlijk rechttoe rechtaan, een saaie, grijze kantoor omgeving. Maar de level design begon steeds vaker in zeer positieve zin op te vallen. Vaak erg origineel en ook lekker surrealistisch. De DLC The Foundation was wat dat betreft ook een zeer welkome toevoeging.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    319 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Glory View Post
    Ja, ik was er ook wel positief over destijds. De meeste vinden deel 1 beter, maar ik vond deze wat beter geschreven en duidelijk wat hogere productiewaarden hebben.
    Deel 1 zit niet meer zo heel vers meer in mijn geheugen maar je hebt gelijk over het schrijfwerk en de productiewaarden.
    Viel me bij het spelen ook al een paar keer in positieve zin op! Zeker omdat ik me had ingesteld dat dit deel minder zou zijn dan de voorganger, dat gevoel had ik totaal niet.

Goede pitch voor Live a Live, 25 uur is juist een zwaar pluspunt bij JRPGs
    Xenoblade Chronicles vond ik al op het randje maar is me nog gelukt (75 uur oid).
    Persona 5 met 100+ uur gaat echt te ver naar mijn smaak, terwijl ik het verder een fantastische game vind.
    Misschien dat ik LaL eens een kans geef als die voorbij komt.

Quote Originally Posted by xirow View Post
    Control uitgespeeld. Een vreemde maar best fijne game. Wat betreft het vage plot ben ik halverwege wel zo’n beetje afgehaakt. Vooral het vele lezen begon me tegen te staan, zeker ook omdat het veel te vaak helemaal niets lijkt toe te voegen.

De gameplay vond ik zeer vermakelijk en met nieuwe skills steeds leuker worden. De meeste skills hebben we in andere games al honderden keren eerder gezien, maar het werkte prima. Ook zonder te overpowered te raken, in mijn geval tenminste. Sommige leuke skills kon ik wel veel te laat in de game unlocken.

Het mooist van de game vond ik de level design. In heb begin leek dit behoorlijk rechttoe rechtaan, een saaie, grijze kantoor omgeving. Maar de level design begon steeds vaker in zeer positieve zin op te vallen. Vaak erg origineel en ook lekker surrealistisch. De DLC The Foundation was wat dat betreft ook een zeer welkome toevoeging.
    Beetje dezelfde ervaring met Control. Speelde goed weg, verhaal onnavolgbaar, surrealistische stijl/vibe hield me op de been.
    Heb destijds niet meer de moeite genomen om de DLC te checken (die ik wel heb in de Ultimate editie) maar toch de moeite waard om eens opnieuw te bezoeken begrijp ik?

Senior Member xirow's Avatar
    Mentioned
    22 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Beetje dezelfde ervaring met Control. Speelde goed weg, verhaal onnavolgbaar, surrealistische stijl/vibe hield me op de been.
    Heb destijds niet meer de moeite genomen om de DLC te checken (die ik wel heb in de Ultimate editie) maar toch de moeite waard om eens opnieuw te bezoeken begrijp ik?
    Ik had tijdens het spelen helemaal niet door dat het om DLC ging. De Alan Wake DLC heb ik gewoon tussendoor gespeeld, als een van de vele side quests. Die DLC is alleen de moeite waard als je Alan Wake hebt gespeeld en leuk vond. The Foundation is, wat mij betreft, sowieso de moeite waard. Qua leveldesign wijkt het behoorlijk af van de rest van de game, maar minimaal even mooi en origineel. En het voegt een paar aardige gameplay elementen toe. Het verhaal... dat blijft vaag.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Verhaal ging me zelfs tegen staan omdat er nergens iets van een climax inzit. Vaag is niet erg, maar iets van een leidraad is toch wel nodig.

Heerlijke game verder.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    319 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dit weekend Olli Olli World uitgespeeld!
    Althans; de credits voorbij zien rollen maar ga komende tijd zeker nog terug om zoveel mogelijk challenges te halen. En de DLC bundel haal ik binnenkort ook nog wel!

De game heeft een toffe art-style en speelt heerlijk weg. Of je maar een paar potjes speelt of langere sessies met een podcast op de achtergrond (werkt verrassend goed, tijdens het luisteren van podcasts ondertussen gehypnotiseerd moves en combo's op het scherm te toveren). De latere levels zijn pittig, vooral als je ze zonder checkpoints wil halen, maar behoorlijk uitdagend en na een fout kun je met een druk op de knop direct een nieuwe poging wagen.

De game komt regelmatig met korting voorbij dus mocht je nog twijfelen pak dan een aanbieding mee. Aanbevolen!
    Last edited by Kikker; 21st August 2022 at 19:13.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1379 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Dit weekend Olli Olli World uitgespeeld!
    Althans; de credits voorbij zien rollen maar ga komende tijd zeker nog terug om zoveel mogelijk challenges te halen. En de DLC bundel haal ik binnenkort ook nog wel!

De game heeft een toffe art-style en speelt heerlijk weg. Of je maar een paar potjes speelt of langere sessies met een podcast op de achtergrond (werkt verrassend goed, tijdens het luisteren van podcasts ondertussen gehypnotiseerd moves en combo's op het scherm te toveren). De latere levels zijn pittig, vooral als je ze zonder checkpoints wil halen, maar behoorlijk uitdagend en na een fout kun je met een druk op de knop direct een nieuwe poging wagen.

De game komt regelmatig met korting voorbij dus mocht je nog twijfelen pak dan een aanbieding mee. Aanbevolen!
    Zie hem idd regelmatig voorbij komen maar leek mij nooit echt heel tof, maar jouw mini-review heeft mij anders in laten zien. Eens een keer oppakken als hij dirt cheap op de eshop voorbij komt

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    664 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Horizon Zero Dawn

Tijdens release gekocht en 28 uurtjes ingestoken, toen kwam er spijtig genoeg een tijd dat ik weinig zin had in gamen. Toen ik weer zin had in gamen waren er betere ( en games die ik interessanter vond) games uitgekomen zoals onder andere Assassin's Creed Origins , Divinity: Original Sin II en Middle-earth: Shadow of War.

Maar nu had ik toch wel zin om de game weer te spelen. In 35 uur de game plus de Frozen Wilds DLC uitgespeeld. Qua verhaal vind ik het echt een geweldige game, qua combat een redelijke game , maar qua traversal is op z'n best matig. Ligt waarschijnlijk aan mij omdat ik gewend ben dat ik gewoon overal op kan klimmen en over heen kan gaan in plaats van alleen maar op bepaald punten kunnen klimmen. Ik was in ieder geval blij dat ik veel fast travel punten had unlocked want alles boven de 250 meter deed ik liever fast travelen.

Forbidden West ga ik ook zeker spelen maar wel pas over een maandje of 2 a 3
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    319 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Zie hem idd regelmatig voorbij komen maar leek mij nooit echt heel tof, maar jouw mini-review heeft mij anders in laten zien. Eens een keer oppakken als hij dirt cheap op de eshop voorbij komt
    Leuk, ben benieuwd als je ooit tot aanschaf overgaat. Game is nu voor 33% afgeprijsd in de eshop maar kan altijd goedkoper. Dit is typisch zo’n game die baat zou hebben bij een demo, paar levels zouden genoeg zijn om een beeld te schetsen.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    (Alle onderstaande titels zijn gespeeld op PS4)

Mega Mall Story
    Een óntzettend leuk en aardig spelletje waar je in een middagje spelen het einde bereikt, en vervolgens weer opnieuw begint om het de keer strategisch beter aan te pakken. Het spel deed me erg denken aan Theme-Park: je hebt je eigen Winkelcentrum, en moet proberen zoveel mogelijk klanten te trekken, èn tegemoet te komen aan hun individuele wensen. Dat kun je doen door het tactisch plaatsen van bepaalde winkels, en zo de populariteit van je winkels te vergroten waardoor je de juiste klanten lokt. Klinkt simpel? Is het ook, maar het spel is leuk en uitdagend, en voor meerdere playthroughs vatbaar: ik deed er meteen drie op een rij. Maar je kunt het spel saven, en je pikt het zo weer op waar je gebleven bent, dus je hoeft er geen middag voor uit te trekken! Voor mij is het spel een aanrader!

Wolfenstein: the New Order
    Normalitair absoluut niet mijn genre, maar een vriend raadde me een filmpje aan uit het vervolg the New Collossus (voor ingewijden: the audition scene ). Ik vond het idee van een verhaal in een alternatieve realiteit waarin de Nazi's de oorlog hebben gewonnen en zelfs Amerika hebben ingenomen zowel beangstigend als fascinerend.....dus waar is die Playstation Store? Ik ben dus maar bij het begin begonnen (kijken of het wat is) met New Order, en ben niet teleurgesteld: het spel toont een grijze grauwe wereld waar alleen het Nationaal Socialistisch gedachtegoed overheerst. Waar posters aan de muur hangen dat je continu op je hoede moet zijn want enerzijds 'Wie luistert mee?' en anderzijds 'Blijf waakzaam op afwijkende (lees: verboden) ideeën!': iedereen is verdacht. Je leest krantenartikelen waarin Amerika zich overgeeft nadat de Nazi's Manhattan in 1948 hebben genuked, en hoe in 1960 steeds meer Britse burgers niet alleen hun buren, maar ook eigen familieleden beginnen te verklikken bij de Gestapo vanwege 'Gevaarlijke ideeën'. Het Nazisme is overal, en dat creeërt een verstikkend en ontmoedigend wereldbeeld waaraan niet valt te ontkomen: petje af voor de enge worldbuidling! Ik laat het er echter bij: ik vond het een spannende ervaring, maar ik vind de ondertoon 'te Amerikaans' en de gruwelen vaak overdreven ("maar goed dat wij jullie hiervan gered hebben, hè!?"). Ik vind het wel goed zo.

En oja: paf pief en explosies 'n shit!!! Daar weten jullie kwalitatief meer over dan ik, dus die laat ik aan jullie over!

The Witch and the Hundred Knight
    Groot fan van de Disgaea-titels hier, dus deze spin-off uit dat universum leek me ook niet verkeerd. Eilaas, ik heb het spel een uur of 10 gespeeld, maar dan is de rek er ook gewoon uit. Het spel is heel anders dan Disgaea (niet turn based, om te beginnen), en je wordt ieder level gedropt in een landkaartje waarin je de eindbaas moet vinden door de kaart te verkennen, en tussendoor vijanden plat te slaan en schatkisten te zoeken. Dit is een paar uur leuk, maar op een gegeven moment merk je dat het spel je ieder level hetzelfde matige concept voorschotelt en dan is de lol er snel af. Met name dat ieder level (voor- EN achteraf!) moet worden bijgestaan door omslachtig geschreven dialogen die 10 minuten duren en als conclusier hebben 'Ga naar locatie X voor item Y'. Dat het spel dan ook nog zo gemakkelijk is dat je totaal geen genoegdoening krijgt voor je inspanningen, is de nekslag.

Niet uitgespeeld, maar eigenlijk totaal geen zin om weer op te starten. In dat opzicht dus wèl uitgespeeld!
    Paar uur leuk, niet meer.

Distraint
    Aangeraden van een PSN-vriend met een voorliefde voor duistere spellen. Ik heb eens een review gepost van Story of Leo, en 'spel' dat je binnen een uur met Platinum uitspeelt, en waar je welgeteld tweemaal iets anders moet doen dan lopen en monologen lezen. Distraint was tot mijn schrik van dezelfde studio, maar doet het stukken beter dan Leo! Okay, interactie binnen het verhaal is nog steeds vrij minimaal, maar het verhaal zelf vond ik deze keer zeer geslaagd en boeiend vertelt. Het spel heeft geen jumpscares en is algeheel gewoonweg 'creepy'.

Ik vond 'm leuk: kost maar een paar euro.
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Foxy gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Mega Mall Story
    Een óntzettend leuk en aardig spelletje waar je in een middagje spelen het einde bereikt, en vervolgens weer opnieuw begint om het de keer strategisch beter aan te pakken. Het spel deed me erg denken aan Theme-Park: je hebt je eigen Winkelcentrum, en moet proberen zoveel mogelijk klanten te trekken, èn tegemoet te komen aan hun individuele wensen. Dat kun je doen door het tactisch plaatsen van bepaalde winkels, en zo de populariteit van je winkels te vergroten waardoor je de juiste klanten lokt. Klinkt simpel? Is het ook, maar het spel is leuk en uitdagend, en voor meerdere playthroughs vatbaar: ik deed er meteen drie op een rij. Maar je kunt het spel saven, en je pikt het zo weer op waar je gebleven bent, dus je hoeft er geen middag voor uit te trekken! Voor mij is het spel een aanrader!
    Klinkt als een game in mijn straatje, maar kende 'm nog niet. Wishgelist.
    Great haystacks my destiny!

Mentioned
    1379 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Zo te zien (en door een Google search bevestigd) is dit een Kairosoft game. Sowieso hele toffe games altijd, redelijk dezelfde formule allemaal maar die is solid. Van origine mobile games, en zeker het aanraden waard (ook op mobile).

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    328 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Altijd leuk om zo'n reactie te krijgen, Baukereg!

Je kunt hem volgens mij ook krijgen op Steam, mocht je de muis prettiger vinden bij dit soort spellen. Het spel heeft geen grote community, en sommige dingen zijn mij na 3 keer spelen nog altijd ietwat onduidelijk, dus als je vragen hebt: stel gerust!
    "Unfortunately this is beyond your understanding..."
    -- Ulyaoth in Eternal Darkness

Foxy gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    313 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Tunic, wat een onwijs goed ontworpen spel. Heeft het uiterlijk van Zelda, maar de ziel (lyts grapke) van Dark Souls. Wat het echt uniek maakt is dat het spel je niks voorkauwt; in plaats daarvan verzamel je bladzijdes uit de handleiding (zie afbeelding ter illustratie), met onleesbare hiërogliefen en aantekeningen van een vorige eigenaar. Je waant je weer een klein jochie dat een game van de bibliotheek heeft geleend, geen idee van wat de bedoeling is, en zonder het Engels machtig te zijn er het beste van probeert te maken. De wereld zit vol met geheimen en raadsels die pas later in het spel op zijn plaats vallen. Geregeld vond ik een short cut, niet door ergens een deur te openen of zo, nee die was er gewoon al die tijd al, alleen had ik het gewoon niet gezien. Op die wijze weet het spel je geregeld voor de gek te houden. Tegen het einde kakt het wat in en na de finale wordt het "verhaal" snel afgeraffeld. Maar buiten dat een uniek pareltje.

Great haystacks my destiny!

Mentioned
    1379 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Tunic, wat een onwijs goed ontworpen spel. Heeft het uiterlijk van Zelda, maar de ziel (lyts grapke) van Dark Souls. Wat het echt uniek maakt is dat het spel je niks voorkauwt; in plaats daarvan verzamel je bladzijdes uit de handleiding (zie afbeelding ter illustratie), met onleesbare hiërogliefen en aantekeningen van een vorige eigenaar. Je waant je weer een klein jochie dat een game van de bibliotheek heeft geleend, geen idee van wat de bedoeling is, en zonder het Engels machtig te zijn er het beste van probeert te maken. De wereld zit vol met geheimen en raadsels die pas later in het spel op zijn plaats vallen. Geregeld vond ik een short cut, niet door ergens een deur te openen of zo, nee die was er gewoon al die tijd al, alleen had ik het gewoon niet gezien. Op die wijze weet het spel je geregeld voor de gek te houden. Tegen het einde kakt het wat in en na de finale wordt het "verhaal" snel afgeraffeld. Maar buiten dat een uniek pareltje.

Klinkt heel interessant, toevallig gisteren nog met een vriend gehad over dat "sense of wonder" wat je vroeger had met games zonder manual, dit komt aardig in de buurt.

Grmbl, wishlisted

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    230 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Metro Exodus

Ik had een dagboek bij moeten houden, want ik zat me regelmatig te ergeren aan dit spel Echt op alle fronten behalve de DLSS/Raytracing implementatie een stap achteruit van zijn voorganger, welk weer op zijn beurt een stap achteruit was van het origineel. Echt een "slavjank" titel geworden. Ik vermoed een gebrek aan goede overall game direction, want er zitten nog wel wat goede stukjes in...

De animaties en models zijn verouderd, en sluiten bijna nooit aan. Er zijn er ook onnodig veel, want dat is voor de immersion? Enige scene die emotioneel moest zijn werd totaal onderuit getrokken door karakters die dwars door elkaar clipte voor een knuffel, met starre gezichten en houding. Waar games bijna hele steden nabouwen voor een skybox wordt hier gewoon een pixel skelet uit de kast getrokken voor dat echte gevoel dat je in de post-WW3 wereld zit.

Het verhaal in de basis is interessant - is er leven boven het post apocalyptische Metro stelsel? Het werkt fijn als leidraad, maar is nooit een hoogtepunt. Er zijn zo veel geforceerde cutscenes en nutteloze dialoog dumps... Op een gegeven moment moet je naast een vent gaan zitten om naar een radio gesprek te luisteren, wat totaal niet voorspelbaar is, en je zit daar maar 3+ minuten te zitten. Het helpt niet dat het gros van de voice acting om te huilen is.

De combat met geforceerde en baggerslechte stealth is een teleurstelling. Combat encounters voelde niet goed aan, je was heel snel dood maar ook zij waren praktisch altijd one-shot voer. Dat was op hardcore, en had ook niet echt last van resources. Craften/looten was irritant en te goed.

Het spel is op zijn best nabij het einde, dat je weer terug gaat naar een met radiatie gevulde stad in het donker. De stealth en QTE halen het weer onderuit, maar heel even was dat gevoel van exploratie er weer.

Ik kon er maar weinig mee. Verspilde kansen, met wat kleine aanpassingen denk ik dat er een veel beter spel uit had kunnen komen. Veel meer dan een 4/10 heb ik er niet voor over. Alle hoop op de nieuwe STALKER.

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Mee eens. Ik vond het ook een ongelooflijk holle ervaring, zeker gezien de voorgangers.

Mentioned
    1379 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

AI - the Somnium Files. Een van de laatste Spike Chunsoft games, maker van o.a. Danganronpa en Zero Escape (Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, aka 999) series. Ben groot fan van 999 en Zero Escape, dus was best hyped.

Helaas viel de game nogal tegen. Dat games van deze maker soms wat flauwe/ongemakkelijke sexual innuendos heeft ben ik wel gewend, maar het was hier op momenten echt too much (vooral de flauwheid). De story bouwde nice op met een paar goede plottwists, maar het uiteindelijke verhaal en de ontknoping vielen helaas toch tegen. Ik heb mijzelf zeker vermaakt met de game, de karakters spraken ook wel aan, maar overall vind ik het voor een graphic novel toch wel erg matigjes (een 5je zeg maar). Jammer, want ik vind interactive novels soms best interessant, maar deze redde het imho niet.

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Eerlijk gezegd had ik die wel een beetje voelen aankomen. De vorige game(s) waren uniek, maar daardoor ook lastig opvolgbaar denk ik.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

AI - the Somnium Files. Een van de laatste Spike Chunsoft games, maker van o.a. Danganronpa en Zero Escape (Nine Hours, Nine Persons, Nine Doors, aka 999) series. Ben groot fan van 999 en Zero Escape, dus was best hyped.

Helaas viel de game nogal tegen. Dat games van deze maker soms wat flauwe/ongemakkelijke sexual innuendos heeft ben ik wel gewend, maar het was hier op momenten echt too much (vooral de flauwheid). De story bouwde nice op met een paar goede plottwists, maar het uiteindelijke verhaal en de ontknoping vielen helaas toch tegen. Ik heb mijzelf zeker vermaakt met de game, de karakters spraken ook wel aan, maar overall vind ik het voor een graphic novel toch wel erg matigjes (een 5je zeg maar). Jammer, want ik vind interactive novels soms best interessant, maar deze redde het imho niet.
    Ja, ik snap je wel, maar ik was er persoonlijk wel een stuk positiever over. Ik vond het plot wel redelijk inventief met al die verschillende vertakkingen en zat wel met een goed gevoel bij het einde.
    Je laat het vervolg dat recent is uitgekomen zeker ook schieten dan? Werd ook wel positief ontvangen, dus ik was daar nog wel in geinteresseerd.

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    230 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Forgive me da... father

Met dank aan @LtPsycho .
    Een Cthulhu / Lovecraft 2.5D shooter. Niet echt een boomer shooter, daar ligt het tempo te laag voor. Al lijkt de game dat zelf niet altijd te denken.
    Je moet de graphics even tweaken om niet misselijk te worden, maar dan speelt het redelijk weg. Visueel interessant, maar level design laat het nodige te wensen over. Zeker aan het einde. Veel variatie in de vijanden, maar wordt weinig mee gedaan in de zin van "arena combat".
    Een passie project van een klein project, op momenten zie je dat er zeker terug, maar overall is het duidelijk gemaakt door mensen met weinig ervaring. Wel interessante boss fights, al is het met tijden niet duidelijk wat je moet doen, of waar je naartoe moet. Klassieke "red yellow blue" key levels. Ze doen nog iets met abilities (bullet time, aoe heal, melee heal en soort stun). Ik heb ze letterlijk nooit gebruikt. En een "skill tree" waar je je wapens kunt veranderen, dat geeft wel wat leuke variatie. Door constante ammo tekorten wordt je geforceerd alles te gebruiken.

Ik was er in 6 uur doorheen op Hard, wat zelden een uitdaging bood tot de laatste levels. Als hij ooit voor weinig voorbij komt en je wilt gave Cthulhu graphics zien en een beetje schieten, dan is hij leuk voor tussendoor.

6.5/10

Mentioned
    1379 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Glory View Post
    Ja, ik snap je wel, maar ik was er persoonlijk wel een stuk positiever over. Ik vond het plot wel redelijk inventief met al die verschillende vertakkingen en zat wel met een goed gevoel bij het einde.
    Je laat het vervolg dat recent is uitgekomen zeker ook schieten dan? Werd ook wel positief ontvangen, dus ik was daar nog wel in geinteresseerd.
    Ja hoe ik er zelf in sta vind ik sowieso lastig. Ik had dit ook altijd met de Marvel films van de afgelopen jaren: ja, ik was entertained, het was niet een negatieve ervaring ofzo. Maar was het goed?

Ik denk dat ik het ook vergelijk met andere interactive novels waardoor het "negatieve" contrast ontstaat. Ik vond 13 Sentinels: Aegis Rim echt mindblowing, dat was toch wel een ander leveltje. En bijvoorbeeld 999 zat voor mij veel sterker in elkaar (heb je 9 Hours 9 Persons 9 Doors ook gespeeld?).

Ik ga ook zeker niet zeggen dat ik niet verrast was door bepaalde plotwendingen. Maar al met al vond ik de grote plotreveals niet echt impactvol. Ik vond de vertakkingen ook wat minder uitgebreid en/of bijzonder, waar dan nog eens bij komt dat ik het hele "locked until you play some other story line" locken ook wat lui vond (zat in meer van zijn games, maar hier voelde het nog meer blatant). Wat ik wel sterk vind is dat Chunsoft de vertakkingen in het plot verwerkt.

En goed, de knulligheid enzo vond ik juist altijd wel charmant. Maar de pornomag grappen gingen echt te lang door, en waren door de hele story heen een deus ex machina. Oh ja, en nu ik er over nadenk, ik vond de Somnium stukken ook eigenlijk niet echt sterk, ik vond de meer traditionele room puzzels van Zero Escape echt vele malen leuker.

Vervolg zou ik eigenlijk nog wel oren naar hebben, juist omdat ik zo'n fan ben van die guy. En ik merk ook wel, een van de reden waarom ik hem zo goed vond was juist omdat ik de dev zo hoog heb zitten.

Oh ja, kleine sidenote: heb jij hem op de Switch gespeeld? Het was top op de Switch in de regel (en Switch is sowieso mijn interactive novel platform bij uitstek), maar af en toe was hij seconden bezig om die "picture-in-picture" flashback te laden. In de regel prima, maar tegen het einde (zeker als ze de story nog even nalopen) waren ze wel heel kort op elkaar Dus als iemand interesse heeft, en je hebt geen voorkeur, zou ik voor een ander platform gaan.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja hoe ik er zelf in sta vind ik sowieso lastig. Ik had dit ook altijd met de Marvel films van de afgelopen jaren: ja, ik was entertained, het was niet een negatieve ervaring ofzo. Maar was het goed?

Ik denk dat ik het ook vergelijk met andere interactive novels waardoor het "negatieve" contrast ontstaat. Ik vond 13 Sentinels: Aegis Rim echt mindblowing, dat was toch wel een ander leveltje. En bijvoorbeeld 999 zat voor mij veel sterker in elkaar (heb je 9 Hours 9 Persons 9 Doors ook gespeeld?).

Ik ga ook zeker niet zeggen dat ik niet verrast was door bepaalde plotwendingen. Maar al met al vond ik de grote plotreveals niet echt impactvol. Ik vond de vertakkingen ook wat minder uitgebreid en/of bijzonder, waar dan nog eens bij komt dat ik het hele "locked until you play some other story line" locken ook wat lui vond (zat in meer van zijn games, maar hier voelde het nog meer blatant). Wat ik wel sterk vind is dat Chunsoft de vertakkingen in het plot verwerkt.

En goed, de knulligheid enzo vond ik juist altijd wel charmant. Maar de pornomag grappen gingen echt te lang door, en waren door de hele story heen een deus ex machina. Oh ja, en nu ik er over nadenk, ik vond de Somnium stukken ook eigenlijk niet echt sterk, ik vond de meer traditionele room puzzels van Zero Escape echt vele malen leuker.

Vervolg zou ik eigenlijk nog wel oren naar hebben, juist omdat ik zo'n fan ben van die guy. En ik merk ook wel, een van de reden waarom ik hem zo goed vond was juist omdat ik de dev zo hoog heb zitten.

Oh ja, kleine sidenote: heb jij hem op de Switch gespeeld? Het was top op de Switch in de regel (en Switch is sowieso mijn interactive novel platform bij uitstek), maar af en toe was hij seconden bezig om die "picture-in-picture" flashback te laden. In de regel prima, maar tegen het einde (zeker als ze de story nog even nalopen) waren ze wel heel kort op elkaar Dus als iemand interesse heeft, en je hebt geen voorkeur, zou ik voor een ander platform gaan.
    Ja ik snap wel wat je bedoeld. Het ontstijgt ook heel vaak niet echt de middenmoot qua schrijfwerk, maar ik denk dat het voor mij uiteindelijk toch net de goede kant op gevallen is. Ik heb 999 ook gespeeld en daar had ik eigenlijk het omgekeerde. Ik was best hyped daarvoor, maar vond het nadien toch niet zo lekker bij elkaar komen en de twists veel te ver gezocht. Hetzelfde had ik overigens bij 13 sentinels die je noemt. Dat vond ik uiteindelijk ook tegenvallen doordat het zo complex en convoluted was. Dan heb ik toch liever een iets kleiner, persoonlijker verhaal, zoals AI, dat niet uit de bocht vliegt. Het hielp misschien ook wel dat ik 999 niet zo goed vond als anderen, dat ik er met wat gematigde verwachtingen ben ingestapt. Ik vond overigens die porno grappen ook misplaatst en irriterend.

Ik heb hem ook op switch gedaan en herken wel wat je zegt qua performance. Gek dat zo'n game niet netjes geoptimaliseerd kan worden, het is er het ideale platform voor.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd wat jij van zoiets als House in fata morgana zou vinden. Ik vind dat namelijk ver uitstijgen bij alle hierboven genoemde titels, maar dat is misschien ook deels smaak.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    824 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    It takes two.

Lang geleden dat ik zo heb genoten van een game.
    Super creatieve level design, geweldige sounddesign. Prachtige gameplay en dat alles in co-op met mn vriendin. Heerlijk.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    1562 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    It takes two.

Lang geleden dat ik zo heb genoten van een game.
    Super creatieve level design, geweldige sounddesign. Prachtige gameplay en dat alles in co-op met mn vriendin. Heerlijk.
    Echt fantastisch deze game. Zo goed uitgewerkt. En wij zijn pas ergens halverwege.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    824 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Echt fantastisch deze game. Zo goed uitgewerkt. En wij zijn pas ergens halverwege.
    Wij waren vorig jaar ook gestrand in de tweede chapter. En Donderdag zijn we weer begonnen. maar man wat een game.
    ik was vrijdag avond gewoon van slag na ondertussen beruchte scene met Rosie haar Knuffel Olifant.

Laatste keer dat ik me zo kut voelde na een game was de white phosphorus missie in Spec ops the line.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Tags for this Thread