User Tag List

Page 32 of 33 FirstFirst ... 22 30 31 32 33 LastLast
Results 1,241 to 1,280 of 1311

Thread: [Multi] Dark Souls II & Scholar of the First Sin

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    NG+ en NG++ is juist anders dan in de overige Dark Souls games (extra vijanden in zowel de levels als in bossfights, extra rewards in de vorm van speciale boss souls bij bazen en etc.) waardoor de 1000G/Platinum een erg leuke en verfrissende uitdaging is. Vond ik althans.

@Kikker

Oh begrijp me niet verkeerd, Frigid Outskirts is werkelijk echt een fantastisch concept maar je moet er wel goed voorbereid in gaan. Daarnaast kun je, na de andere gebouwen verkend te hebben en alle items gepakt te hebben, een enorm stuk van de map overslaan door na het eerste gebouw in een rechte lijn naar links te lopen of in een schuine lijn naar rechts totdat je bij de ijsmuur van het gebied aankomt (die je aan weerskanten hebt, het is een langwerpig gebied met wat uithoeken her en der). De rechter route is de kortste en scheelt enorm veel tijd. Daar vind je bij een afgrond (waar de brug naar de boss fight overheen loopt) naast een stel houten kistjes ook de Hex die je nodig hebt voor de Platinum trophy. Je kunt er in je eentje heen rushen met bijv. een schild wat 100% damage reduction heeft of 2 NPC's summonen die de paarden bezighouden (er is namelijk een limiet aan het aantal wat tegelijkertijd spawnt: 2, en hoeveel er in totaal kunnen spawnen: 15) terwijl jij je snel naar die afgrond haast, mocht je er een keer voor willen gaan. Dan kun je bij de boss fight nog bepalen of je de NPC's meeneemt in je gevecht (door ze naar huis te sturen met je Black Seperation Crystal) of niet. In je eentje verschijnt de tweede namelijk pas als de eerste op 30% health zit itt. 90% bij 2 summons en 60% bij 1 white phantom.

Het is overigens ook een geniaal gebied voor PvP als invader. Omdat het gebied zo'n slecht zicht heeft door de constante sneeuwstormen kun je erg makkelijk in de rug van je slachtoffers sluipen. Dan kun je ook nog eens die ring gebruiken waardoor je de kleur van een white phantom krijgt wat de verwarring nog groter maakt en je even kunt doen alsof je erbij hoort als de tweede summon verderop bezig is. Ik wil niet weten wat voor paniek en tegelijkertijd ook woede ik veroorzaakt heb met al mijn invasions in dat gebied. Wat ook mogelijk is: chameleon spell gebruiken wat je in een kistje verandert en bijv. vlakbij de afgrond afwachten totdat je nietsvermoedende slachtoffers rustig over de brug naar de boss fight lopen of in de gebouwen die feitelijk fungeren als checkpoints in het gebied. Dan pak je een greatbow en schiet je de host van de brug af vlak voordat 'ie naar binnen kan. "Don't hate the player, hate the game."

Maar mijn punt is dat het een gebied is met ongelooflijk veel verschillende gameplay mogelijkheden voor zowel host/summons als invaders. Wellicht dat je nu na mijn horror-verhalen helemaal weg wil blijven uit dat gebied maar het is heel erg goed bedacht allemaal en steekt briljant in elkaar imo Tenzij je 6 Vigor hebt, that is. Maar mocht je nog ooit teruggaan naar DS2: go for it. Het is goed te doen hoor maar je moet er niet onvoorbereid in gaan.

Damn, wat was de PvP toch goed in die game. Ik hoop echt dat Elden Ring met diens open wereld meer weg heeft van DS2 dan de (verkrachte) multiplayer van DS3 wat invasions betreft, er zijn namelijk zoveel mogelijkheden te bedenken met zoiets als de meer open wereld structuur van gebieden als Frigid Outskirts.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 7th July 2019 at 08:07.

Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Leuk om steeds te lezen Gaunter. Krijg bijna de neiging om DaSo2 weer eens op te starten.
    PS4 - PS Vita - 2DS - Switch - PC
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Haha Gaunter, je weet me niet te overtuigen met je betoog over de Frigid Outskirts.
    Ik blijf er voorlopig ver van weg

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

All Boss speedrun (incl. DLC) van Distortion op de meest recente Games Done Quick.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post

All Boss speedrun (incl. DLC) van Distortion op de meest recente Games Done Quick.
    Dank!
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Altijd tof om mensen te zien speedrunnen! Knap dat mensen er de skills en tijd voor hebben.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja, voor Distortion is het ook meteen zijn full-time baan Hij streamt dagelijks op Twitch: https://m.twitch.tv/distortion2/profile

Is dezelfde gast die de eerste weken na release constant, soms meerdere keren per dag, zijn eigen Sekiro wereldrecord verbrak en tevens veel skips zoals de "horse skip" gevonden heeft (je kunt een vrij vroege boss fight heel snel voorbij door ergens een toren in te klimmen en naar een gebouw te springen waardoor de AI een ravijn in loopt). Een erg goede speler.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De absolute waanzin hierin is dan ook dat drie uur opperste concentratie op iets als dit echt wel absurde skills vereist.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Overmind View Post
    De absolute waanzin hierin is dan ook dat drie uur opperste concentratie op iets als dit echt wel absurde skills vereist.
    Daar verbaasde ik me ook over. Met zo'n schijnbaar gemak allemaal. Ik kan dat (al jaren) echt niet meer.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Scholar of the First Sin ook maar binnengehengeld. PC Dark Souls is the best Dark Souls.

Nee, maar de DLC van III bevalt me zo goed dat ik deze ook wil proberen. Ik lees er alleen maar goeds over online en eerlijk is eerlijk: het tweede deel is eigenlijk alleen maar beter geworden sinds ik het gespeeld heb. Destijds had ik er veel op aan te merken, en het is nog steeds een beetje een vreemde eend in de bijt, maar absoluut niet verkeerd. Dus na DSIII, deze.

Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Scholar of the First Sin maakt de game aanzienlijk moeilijker maar ook veel beter. De item placement en progress is veel praktischer en minder convoluted.

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    184 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Beste Dark Souls #micdrop

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Scholar of the First Sin ook maar binnengehengeld. PC Dark Souls is the best Dark Souls.

Nee, maar de DLC van III bevalt me zo goed dat ik deze ook wil proberen. Ik lees er alleen maar goeds over online en eerlijk is eerlijk: het tweede deel is eigenlijk alleen maar beter geworden sinds ik het gespeeld heb. Destijds had ik er veel op aan te merken, en het is nog steeds een beetje een vreemde eend in de bijt, maar absoluut niet verkeerd. Dus na DSIII, deze.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Hey. Zeg. Dat Darrek Sols 2 hè, wat is daar nou een leuke build voor? Nog nooit magic gebruikt en altijd huiverig. Ook nooit getankt trouwens.

Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hey. Zeg. Dat Darrek Sols 2 hè, wat is daar nou een leuke build voor? Nog nooit magic gebruikt en altijd huiverig. Ook nooit getankt trouwens.
    Dual rapier = ez mode

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Arteroot View Post
    Dual rapier = ez mode
    Hou ik in mijn achterhoofd voor als het tegenzit.
    Maar hoeft niet per se EZ-mode te zijn hoor, ik ben benieuwd wat leuk speelt vooral.

Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hou ik in mijn achterhoofd voor als het tegenzit.
    Maar hoeft niet per se EZ-mode te zijn hoor, ik ben benieuwd wat leuk speelt vooral.
    Hex build leek mij nog wel eens leuk.
    Heb alleen rapier gespeeld en dat was veel te makkelijk.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Ben benieuwd hoe je na het gepolijste derde deel de stap naar deel 2 gaat ervaren!
    Het is in elk geval lang geleden dat ik hem speelde merk ik. Ik ken de gebieden nog wel, maar dat ik als Deprived zonder wapen spawn was ik blijkbaar vergeten.

Wel supersfeervol deze game. Maar je gaat nog meer waarderen hoe ongelooflijk goed en strak deel drie in mekaar gezet is. Op dat gebied kan ik niet wachten wat ze met een volgend deel gaan doen. Ook qua lore, want dat gaat ook weer insane diep.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Je bedoelt Elden Ring?

Deel 2 heeft ook zeker charme, al moest ik in het begin wennen aan de controls. Eigenlijk is elke Souls game anders, best wel tof eigenlijk. Mooi dat je de widescreen mod weer gevonden hebt

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Je bedoelt Elden Ring?
    Nee, een echt nieuwe DaSo's.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ga iets geks zeggen...

Dark Souls 2 is leuker dan Dark Souls 3. Majula > Firelink Shrine. That is all

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ga iets geks zeggen...

Dark Souls 2 is leuker dan Dark Souls 3. Majula > Firelink Shrine. That is all
    Ik heb DaSo's, ex-DLC, een keer doorgespeeld en op basis daarvan ben ik het daar echt niet mee eens. Ik vond Majula juist een frustrerende hub, zeker t.o.v. de logische indeling van een Firelink shrine of Nexus.

Maar goed, nieuwe ronde dus ik ben benieuwd of mijn mening verandert. Ik vind DaSoIII echt een meesterwerk op meerdere fronten. Zo gepolijst.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb DaSo's, ex-DLC, een keer doorgespeeld en op basis daarvan ben ik het daar echt niet mee eens. Ik vond Majula juist een frustrerende hub, zeker t.o.v. de logische indeling van een Firelink shrine of Nexus.

Maar goed, nieuwe ronde dus ik ben benieuwd of mijn mening verandert. Ik vind DaSoIII echt een meesterwerk op meerdere fronten. Zo gepolijst.
    Echt? Ik kan het rustieke van Majula erg waarderen, de mysterie en de muziek, heerlijk. Wat ik ook fijner ervaar, en dat is natuurlijk niet beter of slechter, is wat rustigere tempo van DS1/2.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Echt? Ik kan het rustieke van Majula erg waarderen, de mysterie en de muziek, heerlijk.
    Mee eens. De hele look en feel is totaal anders, maar juist dat donkere van de ander hubs stralen dat op hun eigen manier ook uit. Stilte, rust, alleen dan meer met het gevoel alsof je in je eentje in een kathedraal staat. Heerlijk.

Mentioned
    184 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

DS3 is toch vooral een sequel op DS1 en daardoor heel verfijnd, maar ik waarder de eigenzinnigheid van DS2 en vind het level design ietsje interessanter. Ik kan niet zeggen dat er een Souls-game mijn uitgesproken favoriet is.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    DS3 is toch vooral een sequel op DS1 en daardoor heel verfijnd, maar ik waarder de eigenzinnigheid van DS2 en vind het level design ietsje interessanter. Ik kan niet zeggen dat er een Souls-game mijn uitgesproken favoriet is.
    Precies, de dlc van DS3 is echt fantastisch en wat mij betreft het beste wat de serie te bieden heeft. De reguliere game is een mix van Dark Souls en Bloodborne en spreekt iets minder tot de verbeelding dan het tweede deel, voor mij dan. Nu heeft DS2 zeker aan het begin wat mindere gebieden en voelt het wat meer gefragmenteerd aan maar qua sfeer voel ik die game stukken meer dan de derde.

Nu we het over DS hebben, waar de fuck is Auntie Gauntie de laatste dagen? Je hebt het gamen opgegeven na Gears 5? Get over here! *gooit speer

Last edited by Overmind; 24th September 2019 at 10:30.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

De reguliere game is een mix van Dark Souls en Bloodborne en spreekt iets minder tot de verbeelding dan het tweede deel, voor mij dan.
    Hmmm, ja dat herken ik ook wel. Al heb ik in DS3 wel echt het gevoel een grote reis gemaakt te hebben en dat is in mijn geval altijd een goed teken.
    Daarbij heeft Vaatividya met z'n duik in de lore het een extra laag meegegeven.

Maar goed, op dat gebied ben ik nu ook wel erg benieuwd geworden naar de Crowns van DSII.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Last Giant, Dragonrider, Flexile Sentry en Lost Sinner zitten er weer op.

De stap terug van DSIII in gameplay is toch best wel een beetje heel erg enorm immens. Het mag de pret verder niet drukken, maar ik weet wel meteen weer waar ik de vorige keer tegenaan liep. Veel deaths voelen hier toch goedkoop aan en halen ook wel wat van de spanning weg. Het zijn eerder trucjes dan dat het je overvalt, verrast of dat het verborgen is. Het ontbreken van impact bij de wapens is een ander ding dat je meteen merkt. En verder merk ik ook dat de flow steeds uit de game gehaald wordt doordat ik mijn progressie doodloopt. Waardoor ik steeds op een punt sta waarop ik me afvraag waar de game me nou precies wil hebben.
    Nu ook weer, Sinner is down. Terug naar Maluja....en nu? Op zichzelf geen ramp, maar alles bij mekaar irriteert het me en haalt het me volledig uit het spel. Toen al en nu weer.

Dus, tijd om de basegame z.s.m. door te spelen en aan het nieuwe deel te beginnen.

Edit: voor de duidelijkheid en de positieve noot: het is natuurlijk weer heerlijk om opnieuw aan zo'n avontuur te beginnen. Feest der herkenning en prettig anders dan de andere twee delen. Genieten.
    Last edited by Like-a-Bunny; 24th September 2019 at 23:06.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    240 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Misschien met een guide door de game razen totdat je bij de DLC bent? Wat betreft level design is die echt heel erg goed!

Overigens super herkenbaar dat de wapens geen impact hebben. Dat vond ik echt bagger toen ik aan de game begon (komende vanuit Bloodborne). Gelukkig wende het na een tijdje dus dat zal bij jouw playthrough ook wel weer komen.

Mentioned
    184 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Er zat voor mij een behoorlijke tijd tussen DS3 en DS2, dus mij is het nooit opgevallen. Ik heb op een gegeven moment wel gespeeld met een speer die volgens het interweb heel sterk moest zijn, maar dat viel me tegen.

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    173 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Al een paar keer begonnen aan een platinum playthrough op de ps4. Maak het echter nooit af '

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by marco91 View Post
    Al een paar keer begonnen aan een platinum playthrough op de ps4. Maak het echter nooit af '
    Dat ben ik met mijn halve library aan games

Mentioned
    184 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Games uitspelen, hoe moet dat?

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Games uitspelen, hoe moet dat?
    Geen andere games kopen voor je klaar bent. Ik snap de theorie, maar de praktijk gaat constant mis

Mentioned
    184 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Geen andere games kopen voor je klaar bent.
    Daar geloof ik niet in. Fake news.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Misschien met een guide door de game razen totdat je bij de DLC bent? Wat betreft level design is die echt heel erg goed!
    Neuh, ik ploeter lekker door. Met eventueel een klaagpost hier en daar.

Er zat voor mij een behoorlijke tijd tussen DS3 en DS2, dus mij is het nooit opgevallen.
    Omdat ik het omgekeerde nu doe valt het ontzettend op. Eigenlijk kan ik het iedere liefhebber van de serie aanbevelen. Al is het maar om te appreciëren hoe stevig DSIII op de schop gegaan is op bepaalde fronten en hoe goed dat uitpakt. Buiten dat wapens minder impactvol zijn merk je direct dat de gameplay zelf trager is. Waar ik bij DSIII gewend was aan snel dodgen, last minute beslissingen, ga je hier op dat gebied de mist in. Je moet meer vooraf timen en vooraf plannen. Dat hoeft geen minpunt te zijn natuurlijk, al leent het zich gewoon niet in situaties waarin je met mobs overweg moet of in Bossfights terecht komt. Het vreet een beetje aan het idee dat DaSo's altijd -eerlijk- aan moet voelen...en dat doet het hier m.i. niet altijd.

Ander voorbeeldje van iets dat niet helemaal lekker werkt. Ik heb nu een stuk met Pate's Spear gespeeld, speer dus. De lock on van dit wapen werkt snelle beslissingen niet in de hand, doordat wanneer je wegrolt , de lock on wel mee doet, maar je karakter niet. D.w.z. dat jijzelf niet genoeg meedraait met de lock on en daarom dus steeds misslaat na een rol. Erg lastig om aan te wennen en een mechanic waarvan ik eerlijk gezegd het voordeel niet inzie. Het maakt e.e.a. erg onhandig en clunky.

Leveldesign is in het begin nog steeds so-so. Ik ben inmiddels in Belfry aangekomen en moet nog door Iron Keep heen, wat ik destijds niet zo interessant vond. Smelter Demon zit daar als ik het me goed herinner. Wat daarna komt is me allemaal ontschoten. Ja, een stuk zonder licht en de eindbaas zelf kan ik me nog wel herinneren.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    68 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Nu we het over DS hebben, waar de fuck is Auntie Gauntie de laatste dagen? Je hebt het gamen opgegeven na Gears 5? Get over here! *gooit speer

M'n controller hing al half in de wilgen.

Neh, ik ga binnenkort weer 's aan een nieuwe DS run beginnen (twijfel nog tussen DeS, BB, DS1 en Sekiro). Dan kan ik ook meteen die zure Gears 5 smaak uit m'n mond spoelen!

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Inmiddels aangekomen bij de schorpioenmevrouw. Voorbij de Belfy Gargoyles, samen met de Sentinels en Judge whatshisface.

Spelplezier krabbelt langzaam richting een dieptepunt (maar ik vind het nog steeds wel leuk hoor ), net als de eerste keer eigenlijk. Het speelt gewoon niet lekker. Stroef, traag/vertraagd, niet intuïtief en fouten die ik maak voelen als fouten van de game, niet van mijzelf. Maaaaarrr ik zit nog steeds in bekend gebied, al weet ik nog steeds niet welke kant de game me op wil zien gaan. Ik loop continu tegen obstakels aan die ik niet weg kan nemen. De Kingsring is nog ver weg, Branches of Yore te weinig te vinden en Paros Lockstones heb ik bij de vleet, maar die heb ik dan weer niet nodig om wegen te openen naar progressie.
    Last edited by Like-a-Bunny; 28th September 2019 at 08:39.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    593 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Labje! Ik heb ook nog een save bij op dat punt ongeveer, die branches ben ik ook nergens tegen gekomen en wel een hoop versteende blokkades inderdaad. Morgen heb ik wat vrije tijd en kan ik even verder met DS3 en dan knal ik deze er ook wel achter aan.

Mentioned
    1273 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Meer zielen, meer vreugd!

Ik ben erg benieuwd hoe jij het gaat ervaren na deel drie.

Tags for this Thread