User Tag List

Page 5 of 5 FirstFirst ... 3 4 5
Results 161 to 173 of 173

Thread: [PC]Kerbal Space Program

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1341 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Ik snap dat het aankloten in dat spel leuk is. Maar voor een Let's Play gaat de progressie mij te traag.
    En het is enorm lastig te volgen wat er allemaal gebeurd met al die enorm kleine details op het scherm + vliegen in het donker. Ik mis ook gewoon de uitleg over de basis van de game.
    Ja is superzonde, in de eerste video is er wat basis uitgelegd. De doelgroep heb ik ook niet helemaal duidelijk, wilde gewoon spelen en dacht "ach laat ik het eens opnemen", misschien had ik ook een beter doel voor ogen moeten hebben (leermomentje!). Ik merk zelf ook dat de paar mensen die meekijken en chatten meer semi-beginners zijn of zelf al de game spelen. Het is ook echt geen Let's Play voor de absolute beginner atm nee.

Probleem is ook dat het een sandbox game is, er is niet echt een heel duidelijk begin of richting: het begin van de careermode is ook niet hetgeen waar je moeite mee zou moeten hebben, en de leercurve is stijl. Ik ben nu binnen de eerste paar uur al bij de mun gekomen, sommige mensen kunnen daar tientallen uren over doen. De scope is daardoor ook gigantisch voor een beginnerfriendly Let's Play, de dingen die komen kijken bij een Mun orbit gaan best diep, en het is ook moeilijk de struggle te vertalen naar video. Zo maak ik nu redelijk eenvoudige raketten en kom ik makkelijk bij de Mun, maar toen ik "net" speelde (enkele tientallen uren al in de game!) kon ik mij met zoiets tientallen uren bezighouden met gigantische monstruositeiten van raketten, dat is best lastig. En wat je precies doet is ook lastig, ik speel nu gewoon zoals ik zelf zou spelen, dus heb gisteren ook even 10 minuutjes science gefarmed. Dat is voor iemand die de game niet speelt dodelijk saai, maar voor iemand die de game net gekocht heeft weer superbelangrijk (ondanks dat hun kennis praktisch hetzelfde is van de game).

Thanks voor de feedback inderdaad, zeker meenemen als ik mijn volgende game kies of KSP anders wil insteken (deze playthrough of een volgende). Maar als je oprechte interesse hebt vind ik het wel leuk om een keer een beginner video te maken in career mode van een uur. Ik vind het zelf ook altijd fijn om concepten uit te leggen aan mijzelf om het beter te begrijpen. Dan zou ik het science farmen en airplanes even kunnen laten voor wat het is, 2 of 3 raketten lanceren met als doel uiteindelijk into orbit te komen en wat basics over orbits uitleggen. En misschien dan heel concreet van daaruit verder bouwen naar een duidelijk doel (Mun orbit).

Deel 2 is inmiddels online:

Vanavond ook weer wat saaitjes, denk dat ik wat rescue missions ga draaien. Maar ik ga het wel streamen rond 22:00 (en mogelijk op youtube gewoon er uit knip als het echt 6x hetzelfde doen is). Uiteraard, mocht iemand meekijken en zou het wel leuk vinden als ik iets anders ga doen (nog een mun landing proberen, of een reddingsmissie op de mun ofzo) laat het weten in de chat:
    https://www.twitch.tv/liquidbunnynl
    Last edited by Liquidje; 15th December 2016 at 19:04.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    1052 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Kerbal Space Program krijgt uitbreiding

Er komt een uitbreiding voor de pc-game Kerbal Space Program. Dat heeft ontwikkelaar Squad aangekondigd.
    In Kerbal Space Program bouwen spelers hun eigen raket om zichzelf de ruimte in te schieten. Hier komt een hoop experimenteren bij kijken, vaak met hilarische resultaten tot gevolgd.

De uitbreiding heet Making History en bevat een aantal missies gebaseerd op echte ruimtemissies. Daarbij zijn er ook materialen beschikbaar die de Verenigde Staten en Rusland gebruikten bij het voorbereiden van hun missies. Daarnaast bevat de uitbreiding een missiebouwer zodat spelers hun eigen missies kunnen bedenken en die vervolgens online met andere spelers kunnen delen.

Een precieze releasedatum of prijs is er nog niet. Wel is bekend dat iedereen die de game voor april 2013 heeft aangeschaft, de uitbreiding straks gratis kan downloaden.

aka PjotrStroganov Cloud's Avatar
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pjotrstroganov PSN ID: Pjotrstroganov Steam ID: Pjotrstroganov
    Dat wordt dus gratis downloaden
    De volgende post hier onder plaatsen aub.

Mentioned
    1341 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Yes zeker die missiebouwer ben ik erg benieuwd naar. Deze game <3

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    1052 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Valve hired the Kerbal Space Program developers

Valve has hired the team behind Kerbal Space Program to work on... something.

What the Kerbal developer, Squad, is doing at Valve is anyone's guess, but one can only speculate that they're working on a new game with the Half-Life 2 and Portal studio.

News of the Kerbal devs moving from their base of Mexico City to Valve's Redmond, Washington headquarters came courtesy of the Game Dev Unchained podcast (via PC GamesN) where former Valve environmental designer Roger Lundeen mentioned the acquisition.

"They're still buying up mod teams," Lundeen said, unaware that Kerbal Space Program is its own game and not a mod.

"The modders who made Kerbal Space Station [sic]" he continued, "they just gave that entire team jobs."

He noted that this happened around four to six months ago.

When asked for comment on how many former Squad staffers accepted jobs at Valve, a Valve spokesperson told Eurogamer "I can confirm that they joined Valve a while back. More details soon."

Valve hiring whole teams at once is nothing new as Portal began as a student project before Valve saw how well the team worked together and decided to buy not just the idea, or the prototype, or cherry pick certain staffers. Instead, it brought the whole crew over as it saw their collaborative spark.

Mentioned
    1341 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Yes yes yes. Deze gasten met een groot budget zou echt insane zijn!! <3

Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Interessant. Een high budget game met orbital mechanics zou leuk zijn. Ik weet echter niet tot in hoeverre nieuwe projecten op KSP zullen lijken.

Zwarte Ruis Lush High's Avatar
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: noiseflux
    God have mercy on your hipster soul..
    〜( ̄▽ ̄〜) (〜 ̄▽ ̄)〜

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    123 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Quote Originally Posted by Lush High View Post

Volgens mij is de build time langer dan 12 uur oid. Geen idee of het dezelfde gast is.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1544 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Lush High View Post
    HO-LY SHIT!

Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ěk heb het idee dat zo iemand een game had kunnen programmeren in de tijd dat hij bezig was met die build.

Mentioned
    1341 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Jezus hoe dan KSP blijft zo amazing in dat opzicht.

Mentioned
    1341 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

KSP maar weer eens aangeslingerd omdat deel 2 nog te ver weg is Campaign mode, minimale mods (ben sowieso niet zo van het modden, gebruik in principe alleen science mods, er zit tegenwoordig zoveel in KSP zelf). Wat een blast! En wat een afstraffing ook soms. Zeker de kleine dingetjes. Ik heb nu een lander op de maan die NET genoeg fuel heeft om terug te komen naar Kerbin, maar dan echt NET: laatste poging om hem terug te brengen had ik net een periapsis van 20km gehaald. Maar de save heb ik gerestored want ik heb een ander probleem: een satteliet waar ik de zonnepanelen per ongeluk heb onbstructed kwam ik mid-mission achter (in my defense: een zonnepaneel is al obstructed als hij een klein beetje collide met een ander object). Resultaat: de satteliet heeft voor een aantal uur charge die bij wordt gevuld bij mijn burns, maar tussendoor tricklet de stroom weg en wordt hij onbestuurbaar. Gezien de orbit vrij hoog is vraag ik mij af of ik dat wel ga redden gezien burns op hoge orbits soms meer dan een dag tussen zit.

Nu dus het eeuwenoude dilemma: making it work, of een savegame reloaden

Tags for this Thread