User Tag List

Page 130 of 136 FirstFirst ... 30 80 120 128 129 130 131 132 ... LastLast
Results 5,161 to 5,200 of 5414

Thread: [Console] Playstation 4

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Voor ik jou gelukkig nieuwjaar wens heb ik de game uitgespeeld
    Ga eerst de Horizon DLC maar eens spelen

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    671 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Wat zal er eerder gebeuren: Een remake van Demon's Souls of @Overmind die de GotY 2019 eindelijk uit het folie haalt?
    Ja wanneer ga je Astral Chains nu eens spelen buddy?
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    665 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Ja wanneer ga je Astral Chains nu eens spelen buddy?
    Hij is binnen maar zoals je weet alleen maar hele lange dagen gewerkt

Ryu Hayabusa Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    665 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Airplane.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

So Say We All! Knorretje's Avatar
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: knorvocht Steam ID: kn0rvink
    Ik zie liever dat @Knorretje een beetje doorwerkt en mij Horizon Zero Dawn 2: Dawn Harder geeft.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    118 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik zie liever dat @Knorretje een beetje doorwerkt en mij Horizon Zero Dawn 2: Dawn Harder geeft.
    Fuck. Koffie op m'n toetsenbord.

Mentioned
    671 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik gniffelde ook iets te hard om m'n eigen grap als ik heel eerlijk ben.
    - Frank Murphy

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    118 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik lach gewoon weer nu ik 'm teruglees.

Mentioned
    671 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nioh en Outlast 2 niet slecht
    - Frank Murphy

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    367 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zo dan, dat Playstation Now is wel een uitvinding. In ieder geval om games te testen tijdens de trial. Niets downloaden, gelijk streamen. Scheelt heel veel geld en veel download tijd.

Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zijn die downloadsnelheden nog steeds zo pauperig op PSN? Op Xbox Live heb ik games van 100+ GB binnen 2-3 uur gedownload. :/ Dat moet toch wel echt beter met de PS5, dan zullen games van 200+GB namelijk echt niet bijzonder zijn.

Maar goed, streaming lijkt mij pas interessant als er vrijwel geen input-lag meer is. Hoe ervoer je dat, Ries?

Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Zijn die downloadsnelheden nog steeds zo pauperig op PSN? Op Xbox Live heb ik games van 100+ GB binnen 2-3 uur gedownload. :/ Dat moet toch wel echt beter met de PS5, dan zullen games van 200+GB namelijk echt niet bijzonder zijn.
    De patches en hun compressie zijn de echte hel. Meermaals een coopavondje door af moeten breken. Die downloads zijn tegenwoordig vrij snel binnen.

Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    De patches en hun compressie zijn de echte hel. Meermaals een coopavondje door af moeten breken. Die downloads zijn tegenwoordig vrij snel binnen.
    Path of Exile is hier zo kut mee....
    Update van 2MB? Duurt een half uur!
    PS4 - PS Vita - 2DS - Switch - PC
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

Mentioned
    367 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb The Last of Us, Mafia 3, Uncharted 4, Fallout New Vegas allemaal gestreamed, eigenlijk zonder iets te merken. Al moet ik wel zeggen dat mijn aim in The Last of Us écht ruk was. Maar dat kwam naar mijn idee meer doordat de enige games die ik op een console heb gespeeld de afgelopen jaren RDR2 en GTAV waren, met aim assist. Dus gewoon niet meer gewend.

Mentioned
    367 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gisteren nog even extra op gelet, ik merk echt 0,0 verschil tegenover normaal gamen wat betreft lag. Bijkomend voordeel; geen last van een loeiende lawaaierige PS4.

Pankēkigēmu Masemium's Avatar
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Quote Originally Posted by Ries View Post
    Dus gewoon niet meer gewend.
    Jaaaaaaaaaa ja.
    There is a point where we needed to stop and we have clearly passed it, but let's keep going and see what happens.

Mentioned
    367 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nou vooruit, laat ik dan ook maar zeggen dat het de komende tijd ook niet beter zal worden

Ik heb de controller gisteren heel de avond aan de kabel gehangen, toen ik hem daarna losmaakte was hij weer gelijk leeg. Vannacht met de PlayStation op standby heel de nacht opgeladen maar nu is hij nog steeds leeg. Is de accu dan gewoon op? Ik kan op 123accu voor een tientje een nieuwe kopen, dat moet gewoon goed werken toch?

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1230 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Nou vooruit, laat ik dan ook maar zeggen dat het de komende tijd ook niet beter zal worden

Ik heb de controller gisteren heel de avond aan de kabel gehangen, toen ik hem daarna losmaakte was hij weer gelijk leeg. Vannacht met de PlayStation op standby heel de nacht opgeladen maar nu is hij nog steeds leeg. Is de accu dan gewoon op? Ik kan op 123accu voor een tientje een nieuwe kopen, dat moet gewoon goed werken toch?
    Ja klinkt als een defecte accu en in 9 van de 10 gevallen is die vervangen de oplossing. Let wel, er is altijd een kleine kans dat iets anders niet goed is aan de controller, maar there's only one way to find out.

Als je het echt zeker wil weten kan je ook even de accu tussen twee controllers wisselen.

Mentioned
    367 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb er maar eentje, helaas. Heb de controller trouwens in een dromerige periode 2-3 weken aan de ps4 laten liggen terwijl die in standby mode stond. Toen de ps4 uitgezet, nu een lange tijd later ga ik weer gamen en heb ik dit probleem. Misschien was dat de doodsteek?

Mentioned
    1230 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik heb er maar eentje, helaas. Heb de controller trouwens in een dromerige periode 2-3 weken aan de ps4 laten liggen terwijl die in standby mode stond. Toen de ps4 uitgezet, nu een lange tijd later ga ik weer gamen en heb ik dit probleem. Misschien was dat de doodsteek?
    Nee, vandaag de dag hoef je je producten echt niet meer uit te pluggen als je ze niet gebruikt.

Ik zou er niet teveel achter denken. Accu's (en electronics) gaan nu eenmaal kaduuk, en meestal ook nog eens plotsklaps.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer

Bij mij is het continue gezeik met die mini USB aansluiting. Als ik mijn controller aansluit en neerleg, laad hij niet meer, ik moet hem op een podloodje leggen. Let dus even op of hij blijft gloeien zeg maar. Dit heb ik met beide controllers met meerdere kabels. MiniUSB is zwaar en zwaar kut.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik zou het een paar jaar geleden niet gezegd hebben maar ik heb liever 2 oplaadbare AA batterijen dan een accu in mijn controller. De nieuwe Xbox Elite V2 (niet de raketten) controller heeft nou ook een accu maar dan sta je wel te kijken als dat ding er na een paar jaar mee ophoudt of zijn kracht verliest. Eigenlijk zijn batterijen veel handiger...

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    974 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Bij mij is het continue gezeik met die mini USB aansluiting. Als ik mijn controller aansluit en neerleg, laad hij niet meer, ik moet hem op een podloodje leggen. Let dus even op of hij blijft gloeien zeg maar. Dit heb ik met beide controllers met meerdere kabels. MiniUSB is zwaar en zwaar kut.
    Is het hier niet gewoon dat hij nog genoeg stroom heeft? Als ik zelf 1 a 2 uur speel en controller op dock gooi laad hij soms ook maar enkele seconden omdat hij domweg niet meer nodig heeft. Mocht hij nou net als bij Ries volgende keer nog steeds leeg zijn na "laden" dan is het een ander verhaal natuurlijk.

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Is het hier niet gewoon dat hij nog genoeg stroom heeft? Als ik zelf 1 a 2 uur speel en controller op dock gooi laad hij soms ook maar enkele seconden omdat hij domweg niet meer nodig heeft. Mocht hij nou net als bij Ries volgende keer nog steeds leeg zijn na "laden" dan is het een ander verhaal natuurlijk.
    Nee... regelmatig dat ik er na een half uur achter kom dat mijn lege controller geen moer heeft opgeladen.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    974 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nee... regelmatig dat ik er na een half uur achter kom dat mijn lege controller geen moer heeft opgeladen.
    oke, dan heb ik niks gezegd. Mocht je er plek voor hebben en geld er voor over hebben kan ik deze wel aanraden. Zelf geen ervaring met third party laders maar misschien is dat nog een oplossing.
    Last edited by Rappa; 14th November 2019 at 15:19.

Mentioned
    367 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nog terugkomend op het games streamen, gisterenavond had ik wel last van een soort screen tearing en regelmatige frame drops, tijdens Last of Us. Misschien omdat de game slechter is geoptimaliseerd, of omdat het de drukste game avond was? Ben de game niet van plan om verder te spelen (fuck die zombies en clickers), maar dus niet alles helemaal 100% soepel.

Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    665 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dat Monster heeft wel voeten in onze hobby

Mentioned
    671 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Titanfall 2 is wel liefde. Maar hier word je niet warm van.
    - Frank Murphy

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Titanfall 2 is wel liefde. Maar hier word je niet warm van.
    Dit, helaas...
    Mocht Titanfall 2 nog niet gespeeld zijn: doen, de sp campaign is erg goed!

Mentioned
    1230 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Titanfall 2 <3 <3

Mentioned
    107 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    How Takafumi Fujisawa Created the Original PlayStation’s Startup Sound

In a special guest post, Game Informer interviews the creator of the audio clip that preceded some of gaming's greatest adventures.

Hey! My name’s Jeff Cork, and I’m a senior editor at Game Informer. It’s a great gig; I get to travel around and talk about the hobby I’ve enjoyed since I was a kid. The games are clearly the flashiest part of the job, but I’ve found the most rewarding aspect is talking with the talented men and women behind those games. That’s why this month’s cover story is easily one of the most satisfying that I’ve worked on across my entire career.

As you probably know, this week marks the 25th anniversary of the PlayStation’s launch in Japan. That’s a big milestone. We thought we’d blow it out with what seemed at first like an impossible task: Boil down the past 25+ years of PlayStation history into a single magazine feature. Over the past few months, I’ve interviewed more than a dozen people who were instrumental in making PlayStation what it is today – people like Ken Kutaragi, Jim Ryan, Masayasu Ito, Shuhei Yoshida, Mark Cerny, Kazunori Yamauchi, Evan Wells, Ted Price, Angie Smets, Andy House, and many, many others. It’s been a tremendous amount of work (I think I’m good on transcription, at least for a while) but it’s also been an absolute pleasure.

Over the course of 24 pages, SIE employees past and present share their stories about PlayStation. We cover the pre-PlayStation days, when Nintendo and Sony were collaborating on a CD-ROM attachment for the SNES, up to our current era and beyond. There were mistakes made along the way that the company learned from, and people struggled for a variety of reasons. But it’s also hard to look at the trajectory from the original PlayStation to PS4 and not see the amazing successes on that journey.

I wanted to take this opportunity to share my entire interview with sound designer Takafumi Fujisawa. Think of this as the director’s cut of a conversation with one of PlayStation’s unsung heroes. While Fujisawa’s name might not be immediately familiar, you’re undoubtedly acquainted with his work. You know the sound that played when people fired up the PlayStation 1 console 25 years ago? Yep. That was his work. If you want to read the rest of our cover story, head over to gameinformer.com. We’ve posted the feature in its entirety, so set some time aside and enjoy. Thanks!

How were you first approached to design the PlayStation’s startup sound?

Takafumi Fujisawa: I was a part of the PlayStation project even before the team was official, and as the hardware development progressed and the prototype was built in the spring of 1994, I created the startup sound. I received the logo animation (in Japanese we call it motion logo) and added my sound design on it.

What were the parameters that you were given? Were you limited to a specific amount of time?

Fujisawa: There weren’t much time restrictions on the design itself, but being also a part of the sound chip, firmware, development tool team I was aware of the polyphony and ADPCM requirements already, so I tried to make the best out of them. The concept was set to maintain the core image of PlayStation no matter what type of TV speaker it is played on, as there could be countless kinds of TV around the world. The only limitation I experienced was the size of the ROM, so I kept the size as minimal as possible.

Did anyone from Sony give you ideas for what they wanted? Like, did Ken Kutaragi come over to you and hum a few bars?

Fujisawa: No, though I wish he did (laughs). I only got a general brief but the first demo almost already got approved. I had an alternative version with a voice whispering “PlayStation” layered on top of it which I sampled myself, but with the impression being that the game console speaks to you we decided to go with the orthodox (simple) option in the end.

The opening tones remind me of Strauss’ “Thus Spoke Zarathustra.” Am I just imagining things, or was that an inspiration?

Fujisawa: I’m so impressed by your amazing taste. I’m very happy if you got that impression. I started off with an orchestra like sound and added an ethnic style tone as the sound progresses. I structured the sound so that the listener starts off stable and then feels a little bit off, so that the sound will create a strong impression by starting with an equal temperament and taking it to an original, pure intonation harmony.

The startup sound almost seems as though it shifts through several phases that tells a story. You have the opening tones, then it has the bells, then the swooshing sound, then an almost ethereal finale. Were you trying to tell a musical story? If so, what was that story, in your mind?

Fujisawa: I expressed the excitement to the game that begins after this sound by starting the music quietly in order not to scare the user when they turn the power on and follow it with the sound quality that sounds original and also welcoming.

My aim is to lead the sense of security when the console is turned on to the excitement after with the C major dominant motion showing the intention for continuing to be on the mainstream, the rich strings kick in and the last part features twinkling tones and setting the perfect 4th chords.

The function of this sound is to tell the user that the hardware is running like it is supposed to, and that the disc has successfully been read.

To add, the swooshing reverse sound is designed so that it can go into loop if the disc couldn’t be read, and we can understand if something went wrong.

Did the sound come to you fairly quickly, or was it something that took a significant number of iterations?

Fujisawa: I thought of the structure, selected the tones, and gathered the instruments in two weeks, and the studio work was done essentially in two days. I kept thinking from the start that I wanted the sound image to be something exciting, like that feeling when you walk into a cinema. I really wanted to communicate and reinforce that something fun is going to happen.

Did you also work on the startup sound for PlayStation 2 or 3? If you did, do you happen to have any stories about them that you can share?

Fujisawa: When we went into PlayStation 2 the Sound Team had grown to a significant size, so I decided to create a concept and we had a team contest.

I finalized the final two options, and made sure that the perfect 4th chords were emphasized as the key feature of the series. Kutaragi-san briefed us with the concept that was beyond our image, like a monolith floating in space with the earth in the background. I used the perfect 4th chords with stable harmony to express simple strength and the image of landing somewhere from space.

I was focusing on my duties as the development manager by PlayStation 3 so the sound was created by my junior staff, but I think that the concept is great that the sound features the orchestra tuning up to express that something is starting.

Sound Design has a never-ending charm of exploring the meaning of homage, superiority and context. In that sense my experience with the startup sound has been extremely valuable and exciting.

Bron
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 6th December 2019 at 00:42.

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    155 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

LCD scherm op je controller ? Wat gaan die dingen los wel nie kosten dan!
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    671 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

LCD scherm op je controller ? Wat gaan die dingen los wel nie kosten dan!
    Dat is die Duitsers hun interpretatie van de ps5.

En Sony zelf hebben al bekend gemaakt dat de touchpad een touch pad blijft geen LCD.
    - Frank Murphy

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Fakenews!
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    974 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PS4 firmware update 7.02 is here, a week after 7.01 released

Sony has released a new PS4 firmware update.

Earlier today, PS4 owners everywhere were surprised to find a new firmware update waiting for them. This week’s release is 7.02, which arrives just eight days after last week’s 7.01.

Two releases in a few short days is a bit unusual for Sony, and we sadly don’t have anything but the “this system software update improves system performance” patch note to go on. Which, in case it wasn’t clear, is the same bog-standard phrase Sony has bee using for these incremental updates.

Nevertheless, this update, like all others, is required for playing online. Be sure to download it as soon as possible, though it may already be installed by the time you get home if your console was leftidling in Rest Mode.

It’s only a 447.9MB download, so shouldn’t take long.

Pankēkigēmu Masemium's Avatar
    Mentioned
    92 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    It’s only a 447.9MB download, so shouldn’t take long.
    orly
    There is a point where we needed to stop and we have clearly passed it, but let's keep going and see what happens.

Tags for this Thread