User Tag List

Page 123 of 124 FirstFirst ... 23 73 113 121 122 123 124 LastLast
Results 4,881 to 4,920 of 4951

Thread: [Console] Playstation 4

Member macc's Avatar
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    Ik vond deze wel interessant. game gebaseerd op 2001: A space odyssey.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    83 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Quote Originally Posted by macc View Post
    Ik vond deze wel interessant. game gebaseerd op 2001: A space odyssey.

Is die ook niet op Steam? Er moet minstens een vergelijkbare game zijn op Steam.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    399 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Is die ook niet op Steam? Er moet minstens een vergelijkbare game zijn op Steam.
    In oktober vorig jaar werd de game aangekondigd en toen stond het spel ook op Steam. De game is inmiddels niet meer op Steam te vinden, alleen de aankondiging staat er nog. Het is niet duidelijk of er nog een pc-versie komt, de ontwikkelaar en uitgever zeggen daar momenteel niets over. Mogelijk heeft de uitgever gekozen voor een ander platform om de pc-versie uit te brengen, maar het spel staat momenteel ook niet in de Epic Game Store.
    bron

Member Rhaegar's Avatar
    Mentioned
    49 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het is net bevestigd als Epic Store exclusive:

Het ziet er wel interessant uit inderdaad.
    I'm on to Cincinnati.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    128 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    Quote Originally Posted by Rhaegar View Post

Ofc, zat er wel aan te komen toen ie van Steam werd verwijderd.

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Rhaegar View Post

Het ziet er wel interessant uit inderdaad.
    Ik kan niet wachten

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    874 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Sony-patent hint naar ruilen en doorverkopen digitale items

Een nieuw patent van Sony hint naar het kunnen ruilen en doorverkopen van digitale items. Ook lijkt de techgigant het met een ander patent mogelijk te maken om games verder te spelen op een tweede apparaat via de cloud.
    In tegenstelling tot op onder andere Steam en Xbox, is het op de PlayStation niet mogelijk om digitale aankopen te schenken aan andere spelers. Er is nu een nieuw patent opgedoken van Sony, die dit en meer functionaliteiten mogelijk moet gaan maken.

Het nieuwe Sony-patent hint naast het kunnen schenken van digitale items, ook naar het ruilen en verkopen hiervan. Een bijgeleverde afbeelding laat zien hoe spelers een fysiek object, vergelijkbaar met een Amiibo-figuur, kunnen laden in hun game door middel van een unieke code. Vervolgens kan dit digitale item worden getraind, verbeterd, aangepast of geüpgraded om vervolgens geruild of doorverkocht te kunnen worden.

Dit patent sluit deels aan bij het nieuws van gisteren, waarin bekend werd dat Sony geen downloadcodes meer gaat geven aan Amerikaanse retailers. Het lijkt er op dat alle handel binnen digitale PlayStation-games en items binnenkort gaat via het vernieuwde PlayStation Network.

Sony heeft ook een tweede patent ingediend, dat hint naar het verder kunnen spelen van games via de cloud. Een nieuw systeem moet het mogelijk maken om een tweede apparaat van de speler te herkennen, waarop de game-sessie van de PlayStation-console overgezet kan worden. Het systeem is te vergelijken met dat van het recent aangekondigde Google Stadia, waarbij de games gestreamd worden vanaf de servers van het bedrijf.

Het is nog niet bekend of de twee nieuwe patenten van Sony daadwerkelijk geïmplementeerd gaan worden. De techgigant vroeg recentelijk nog een patent aan dat het mogelijk moet maken om oudere PlayStation-games te spelen op de PlayStation 5.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    874 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PlayStation Plus offers Conan Exiles, The Surge in April

PlayStation Plus customers will be able to download Conan Exiles and The Surge as part of their subscription next month, Sony announced Wednesday.

Conan Exiles, an open-world survival game from Funcom, was originally released as an early access title in January 2017. Its public launch on PlayStation 4, Windows PC, and Xbox One came in May 2018. The game is perhaps most notable for allowing people to play as nude characters and own slaves.

The Surge is an action role-playing game from German studio Deck13 Interactive. Released in May 2017 on PC, PS4, and Xbox One, it’s a spiritual successor to the studio’s Dark Souls-esque game Lords of the Fallen. For more on The Surge, check out our review.

Both games — the only free games for PlayStation Plus subscribers, now that Sony has dropped PlayStation 3 and PlayStation Vita titles — will be available starting Tuesday, April 2. In the meantime, players can pick up the much more exciting March games: The Witness and Call of Duty: Modern Warfare Remastered.

Mentioned
    83 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Weet niet of ik daar blij mee ben, op steam ben ik alleen met Cards bezig rond steam sales probeer ik op zijn minst een lvl of 2 per keer om hoog te gaan. tegelijker tijd investeer ik er niet te graag in.
    Maar ja je bent tot op zekere hoogte wel nieuwsgierig of je met hoger lvl meerdere random cardpacks krijgt.

Wel voor het eerst in 2/3 jaar weer eens een Foil kaart gekregen rond de Kerst Sale.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    83 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    253 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Sony heeft de PlayStation Plus-games voor de maand april bekendgemaakt. Volgende maand zijn Conan Exiles en The Surge gratis beschikbaar voor wie een PlayStation Plus-abonnement heeft."

Conan Exiles schijnt in co-op wel funny te zijn. "The Surge" levert nogal verschillende review resultaten op.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    217 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Teratel Steam ID: Teratel1
    Even een technisch vraagje;

Ik heb de laatste tijd vaker dat als ik mijn gameplay op de PS4 record dat de opname soms (op willekeurige momenten) een paar seconden over slaat. Erg leuk om achteraf achter te komen, met name als je een paar seconden mist in een scène als 'No, I am your father!', zoals mij nu tweemaal overkomen is.

Ik weet niet of dit gerelateerd is, maar ik heb ook dat mijn PS4 aangeeft nog 40GB vrije ruimte te hebben, en vervolgens gaat piepen over ruimtegebrek bij het opstarten van spellen, terwijl ik niks opgenomen of geïnstalleerd heb sinds de vorige keer dat ik de console opstartte.

Ik denk dus dat het mogelijk een gebrek aan ruimte is, of gecorrumpeerde data, en dat ik de PS4 mogelijk moet 'opschonen' of iets van die strekking. Google heeft helaas geen betrouwbare resultaten opgeleverd.

Iemand bekend met deze symptomen en met de oplossing ervoor?
    “Strength is pain.
    Strength is suffering.
    Strength is sacrifice.”
    -- Freye the Dark Knight in FFXIV:ARR

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    maar ik heb ook dat mijn PS4 aangeeft nog 40GB vrije ruimte te hebben, en vervolgens gaat piepen over ruimtegebrek bij het opstarten van spellen,
    Regardless van je issue, als dit werkelijk zo is (ligt er dan ook even aan wat ze precies zeuren, een update van 50GB gaat niet passen, maar een generic melding dat er functies uitschakelen wegens ruimtekort is wel een issue) zou ik dit sowieso eerst aanpakken.

Blessing upon friends! Masemium's Avatar
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Ik spreek niet als deskundige, maar van her en der internet door de jaren heen:

De Share/Record/Capture functie van de PS4 werkt op bepaalde devices voor geen K*T. En bij andere perfect. Het is niet duidelijk waar dit aan ligt. Welk model PS4 heb je? Ik heb de vanilla versie (originele launch) en onze share knop is praktisch useless, hij captured nooit hetgeen wat we willen (1+ seconde delay). Op internet hebben sommige jongelui dit ook, andere totaal niet.

Ik heb verhalen gelezen dat de PS4 gaat zeiken over gebrek aan space, ondanks dat je volgens de wiskunde sommen genoeg zou moeten hebben. Men gaat er vanuit dat dit het standaard PC riedeltje is; dat het interne systeem, eventueel op dat moment, meer HD ruimte nodig heeft dan je zou denken. Onze PS4 zit op 400/500, en m'n broer moet nog steeds een handjevol games kopen. Ik heb hem al gezegd dat het zijn verantwoording is als de PS4 gaan emmeren, en waarschijnlijk wilt hij dan een externe HD kopen.
    Your mileage may vary.

Mentioned
    217 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Regardless van je issue, als dit werkelijk zo is (ligt er dan ook even aan wat ze precies zeuren, een update van 50GB gaat niet passen, maar een generic melding dat er functies uitschakelen wegens ruimtekort is wel een issue) zou ik dit sowieso eerst aanpakken.
    Okay, 'Ik moet eerst naar de Verboden Berg om het magische zwaard te halen dat de draak zal verslaan'.

...Waar is de Verboden Berg?

En nee, het was inderdaad geen installatieprobleempje. Het viel me het eerst op bij Red Dead Redemption 2. Die was inderdaad een beetje kiele kiele geïnstalleerd (nét genoeg ruimte), maar terwijl ik niks bij-gesaved, -geinstalleerd of -opgenom had begon hij iedere ochtend wel weer te mekkeren dat er niet genoeg ruimte vrij was. Dan gooide ik een kleine opname weg, volgende dag weer hetzelfde probleem. En toen zag ik in het menu met de vrije ruimte dat er desondanks wel een goede hoeveelheid vrije ruimte op de HDD stond, zoals gezegd iets van 40GB.

@Masemium ,
    Dank voor je bijdrage. Ik denk echter niet dat het aan het model PS4 ligt: het probleem heeft namelijk pas vrij recent de kop opgestoken. Daarvoor nam de PS4 gewoon alles op, zonder morren. Volgens mij is het probleem ook pas bij RDR2 het eerst te zien geweest, zodoende dat ik de twee problemen met elkaar verbind.
    Last edited by Lord Serafin; 3rd April 2019 at 18:52.
    “Strength is pain.
    Strength is suffering.
    Strength is sacrifice.”

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    527 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Er zijn ook games die recording uitschakelen. Met name verhaal heavy scènes zijn vaak geblokkeerd.

Persona 5 was volgens mij totaal niet op te nemen.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    138 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Die cutscenes neemt ie sowieso niet op toch? Of heb je het ook met gameplay?

Mentioned
    217 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Er zijn ook games die recording uitschakelen. Met name verhaal heavy scènes zijn vaak geblokkeerd.

Persona 5 was volgens mij totaal niet op te nemen.
    Klopt, en dat vond ik ook bijzonder jammer. Maar dat is hier niet het geval (en dat zeg ik ook nergens): ik had gisteren een climactische scène van God of War die op zich alles bevat, maar net bij het moment suprême een paar seconden overslaat en daarna weer gewoon doorgaat met opnemen (edit/ om je vraag te beantwoorden, @Culloden ). Bij Batman en RDR2 heb ik dat ook gehad: zowel bij cutscènes als bij vechtscènes. Maar ik hoorde van iemand die het probleem ook heeft dat het compleet willekeurig is, en het lijkt mij niet dat je een cutscene van 5 minuten wil censureren met één sprongetje van een paar seconden.

Batman:AK had overigens wél een blokkade op de cutscenes, maar daar kreeg ik ook een melding dat de PS4 stopte met opnemen, en gaf na de cutscene net zo aan weer door te gaan met opnemen. Die melding kreeg ik ook niet bij mijn 'weggevallen' seconden.
    “Strength is pain.
    Strength is suffering.
    Strength is sacrifice.”

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    874 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Nu Steam nog! Echt, als ik 1 klacht zou hebben over Steam...

Tetten Sven's Avatar
    Mentioned
    70 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: svenneh Steam ID: Svenneh
    Nu Steam nog! Echt, als ik 1 klacht zou hebben over Steam...
    Mwoah, is je inlognaam superstoner420blazeitfaggot@hotmail.com met Steam? Met Steam kan je iig nog je displayname aanpassen .
    🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Sven View Post
    Mwoah, is je inlognaam superstoner420blazeitfaggot@hotmail.com met Steam? Met Steam kan je iig nog je displayname aanpassen .
    Nou ja, iets in die trend idd OG Steam user, moest e-mail gebruiken, en ik gebruikte destijds mijn burnaccount van toen ik 10 en edgy was. Ik zou het gewoon fijn vinden als ik dat kan veranderen, ergens vind ik het gewoon suf dat ik honderden games aan die username heb hangen.

Tetten Sven's Avatar
    Mentioned
    70 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: svenneh Steam ID: Svenneh
    Nou ja, iets in die trend idd OG Steam user, moest e-mail gebruiken, en ik gebruikte destijds mijn burnaccount van toen ik 10 en edgy was. Ik zou het gewoon fijn vinden als ik dat kan veranderen, ergens vind ik het gewoon suf dat ik honderden games aan die username heb hangen.
    Ja het fijne van Steam is iig wel, dat het alleen je inlognaam is, en voor de rest kan je je contact emailadres wel gewoon aanpassen. Ergens wel superveilig eigenlijk ;-).
    🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰

Valar Morghulis Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Is het eigenlijk al mogelijk om de regio van je account te veranderen? Ik kan niets eens PS Plus op mijn eigen profiel gebruiken omdat ik destijds voor PS3 een UK account aangemaakt heb wegens de systeemtaal (Engels is de voertaal voor al mijn electronica, games etc.).

Fucking hell, ik kan zelfs dagelijks de regio van mijn Xbox aanpassen en tegelijkertijd Yen, Australische Dollars, Euro's op één Xbox profiel hebben en games kopen in iedere regio die ik maar wil en deze zelfs unlocken wanneer de game daar verkrijgbaar is zonder ook maar enigszins mijn IP te veranderen en dan kan dit niet eens?

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1178 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Is het eigenlijk al mogelijk om de regio van je account te veranderen? Ik kan niets eens PS Plus op mijn eigen profiel gebruiken omdat ik destijds voor PS3 een UK account aangemaakt heb wegens de systeemtaal (Engels is de voertaal voor al mijn electronica, games etc.).
    Ik moest even dubbelchecken of dit niet mijn post was.

Steeds op zoek naar UK PS+.

Valar Morghulis Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    45 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Ik moest even dubbelchecken of dit niet mijn post was.

Steeds op zoek naar UK PS+.
    Irritant hè De laatste jaren log ik gewoon in met 2 accounts tegelijkertijd, die uit de UK om op te spelen en de ander op de achtergrond met een NL Plus account Wel irritant voor PS Plus titels en de overgang naar PS5 gezien al mijn digitale aankopen daar ook op staan (mocht ik de inloggegevens ooit kwijtraken).

Ik vraag mij eigenlijk wel af hoeveel mensen met dit probleem zitten. Waarschijnlijk echt veel meer dan je zou denken

Opposite Ariez's Avatar
    Mentioned
    6 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Ariez1987
    Ik heb net hetzelfde. Ben een aantal jaar geleden naar Belgie verhuisd en kwam pas achter het probleem toen ik een PS+ kaartje kocht in de Mediamarkt hier..

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    874 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

EXCLUSIVE: WHAT TO EXPECT FROM SONY'S NEXT-GEN PLAYSTATION

MARK CERNY WOULD like to get one thing out of the way right now: The videogame console that Sony has spent the past four years building is no mere upgrade.

You’d have good reason for thinking otherwise. Sony and Microsoft both extended the current console generation via a mid-cycle refresh, with the Xbox One and PlayStation 4 spawning mini-sequels (the Xbox One S and PS4 Pro). “The key question,” Cerny says, “is whether the console adds another layer to the sorts of experiences you already have access to, or if it allows for fundamental changes in what a game can be.”

The answer, in this case, is the latter. It’s why we’re sitting here, secreted away in a conference room at Sony’s headquarters in Foster City, California, where Cerny is finally detailing the inner workings of the as-yet-unnamed console that will replace the PS4.

If history is any guide, it will eventually be dubbed the PlayStation 5. For now, Cerny responds to that question—and many others—with an enigmatic smile. The “next-gen console,“ as he refers to it repeatedly, won’t be landing in stores anytime in 2019. A number of studios have been working with it, though, and Sony recently accelerated its deployment of devkits so that game creators will have the time they need to adjust to its capabilities.

As he did with the PS4, Cerny acted as lead system architect for the coming system, integrating developers’ wishes and his own gaming hopes into something that’s much more revolution than evolution. For the more than 90 million people who own PS4s, that's good news indeed. Sony’s got a brand-new box.

A TRUE GENERATIONAL shift tends to include a few foundational adjustments. A console’s CPU and GPU become more powerful, able to deliver previously unattainable graphical fidelity and visual effects; system memory increases in size and speed; and game files grow to match, necessitating larger downloads or higher-capacity physical media like discs.

PlayStation’s next-generation console ticks all those boxes, starting with an AMD chip at the heart of the device. (Warning: some alphabet soup follows.) The CPU is based on the third generation of AMD’s Ryzen line and contains eight cores of the company’s new 7nm Zen 2 microarchitecture. The GPU, a custom variant of Radeon’s Navi family, will support ray tracing, a technique that models the travel of light to simulate complex interactions in 3D environments. While ray tracing is a staple of Hollywood visual effects and is beginning to worm its way into $10,000 high-end processors, no game console has been able to manage it. Yet.

Ray tracing’s immediate benefits are largely visual. Because it mimics the way light bounces from object to object in a scene, reflective surfaces and refractions through glass or liquid can be rendered much more accurately, even in real-time, leading to heightened realism. According to Cerny, the applications go beyond graphic implications. “If you wanted to run tests to see if the player can hear certain audio sources or if the enemies can hear the players’ footsteps, ray tracing is useful for that,” he says. “It's all the same thing as taking a ray through the environment.”

The AMD chip also includes a custom unit for 3D audio that Cerny thinks will redefine what sound can do in a videogame. “As a gamer,” he says, “it's been a little bit of a frustration that audio did not change too much between PlayStation 3 and PlayStation 4. With the next console the dream is to show how dramatically different the audio experience can be when we apply significant amounts of hardware horsepower to it.”

The result, Cerny says, will make you feel more immersed in the game as sounds come at you from above, from behind, and from the side. While the effect will require no external hardware—it will work through TV speakers and visual surround sound—he allows that the “gold standard” will be headphone audio.

One of the words Cerny uses to describe the audio may be a familiar to those who follow virtual reality: presence, that feeling of existing inside a simulated environment. When he mentions it, I ask him about PlayStation VR, the peripheral system that has sold more than 4 million units since its 2016 release. Specifically, I ask if there will be a next-gen PSVR to go alongside this next console. “I won't go into the details of our VR strategy today,” he says, “beyond saying that VR is very important to us and that the current PSVR headset is compatible with the new console.”

So. New CPU, new GPU, the ability to deliver unprecedented visual and audio effects in a game (and maybe a PSVR sequel at some point). That’s all great, but there’s something else that excites Cerny even more. Something that he calls “a true game changer,” something that more than anything else is “the key to the next generation.” It’s a hard drive.

THE LARGER A game gets—last year’s Red Dead Redemption 2 clocked in at a horse-choking 99 gigabytes for the PS4—the longer it takes to do just about everything. Loading screens can last minutes while the game pulls what it needs to from the hard drive. Same goes for “fast travel,” when characters transport between far-flung points within a game world. Even opening a door can take over a minute, depending on what’s on the other side and how much more data the game needs to load. Starting in the fall of 2015, when Cerny first began talking to developers about what they’d want from the next generation, he heard it time and time again: I know it’s impossible, but can we have an SSD?

Solid-state drives have been available in budget laptops for more than a decade, and the Xbox One and PS4 both offer external SSDs that claim to improve load times. But not all SSDs are created alike. As Cerny points out, “I have an SSD in my laptop, and when I want to change from Excel to Word I can wait 15 seconds.” What’s built into Sony’s next-gen console is something a little more specialized.

To demonstrate, Cerny fires up a PS4 Pro playing Spider-Man, a 2018 PS4 exclusive that he worked on alongside Insomniac Games. (He’s not just an systems architect; Cerny created arcade classic Marble Madness when he was all of 19 and was heavily involved with PlayStation and PS2 franchises like Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, and Ratchet and Clank.) On the TV, Spidey stands in a small plaza. Cerny presses a button on the controller, initiating a fast-travel interstitial screen. When Spidey reappears in a totally different spot in Manhattan, 15 seconds have elapsed. Then Cerny does the same thing on a next-gen devkit connected to a different TV. (The devkit, an early “low-speed” version, is concealed in a big silver tower, with no visible componentry.) What took 15 seconds now takes less than one: 0.8 seconds, to be exact.

That’s just one consequence of an SSD. There’s also the speed with which a world can be rendered, and thus the speed with which a character can move through that world. Cerny runs a similar two-console demonstration, this time with the camera moving up one of Midtown’s avenues. On the original PS4, the camera moves at about the speed Spidey hits while web-slinging. “No matter how powered up you get as Spider-Man, you can never go any faster than this,” Cerny says, “because that's simply how fast we can get the data off the hard drive.” On the next-gen console, the camera speeds uptown like it’s mounted to a fighter jet. Periodically, Cerny pauses the action to prove that the surrounding environment remains perfectly crisp. (While the next-gen console will support 8K graphics, TVs that deliver it are few and far between, so we’re using a 4K TV.)

What else developers will be able to do is a question Cerny can’t answer yet, because those developers are still figuring it all out—but he sees the SSD as unlocking an entirely new age, one that upends the very tropes that have become the bedrock of gaming. “We're very used to flying logos at the start of the game and graphic-heavy selection screens," he says, "even things like multiplayer lobbies and intentionally detailed loadout processes, because you don't want players just to be waiting."

At the moment, Sony won’t cop to exact details about the SSD—who makes it, whether it utilizes the new PCIe 4.0 standard—but Cerny claims that it has a raw bandwidth higher than any SSD available for PCs. That’s not all. “The raw read speed is important,“ Cerny says, “but so are the details of the I/O [input-output] mechanisms and the software stack that we put on top of them. I got a PlayStation 4 Pro and then I put in a SSD that cost as much as the PlayStation 4 Pro—it might be one-third faster." As opposed to 19 times faster for the next-gen console, judging from the fast-travel demo.

As you’ve noticed, this is all hardware talk. Cerny isn’t ready to chat about services or other features, let alone games and price, and neither is anyone at Sony. Nor will you hear much about the console at E3 in June—for the first time, Sony won’t be holding a keynote at the annual games show. But a few more things come out during the course of our conversation. For example, the next-gen console will still accept physical media; it won’t be a download-only machine. Because it’s based in part on the PS4’s architecture, it will also be backward-compatible with games for that console. As in many other generational transitions, this will be a gentle one, with numerous new games being released for both PS4 and the next-gen console. (Where exactly Hideo Kojima’s forthcoming title Death Stranding fits in that process is still unconfirmed. When asked, a spokesperson in the room repeated that the game would be released for PS4, but Cerny’s smile and pregnant pause invites speculation that it will in fact be a two-platform release.)

What gaming will look like in a year or two, let alone 10, is a matter of some debate. Battle-royale games have reshaped multiplayer experiences; augmented reality marries the fantastic and real in unprecedented ways. Google is leading a charge away from traditional consoles by launching a cloud-gaming service, Stadia, later this year. Microsoft’s next version of the Xbox will presumably integrate cloud gaming as well to allow people to play Xbox games on multiple devices. Sony’s plans in this regard are still unclear—it’s one of the many things Cerny is keeping mum on, saying only that “we are cloud-gaming pioneers, and our vision should become clear as we head toward launch”—but it’s hard to think there won’t be more news coming on that front.

For now, there’s the living room. It’s where the PlayStation has sat through four generations—and will continue to sit at least one generation more.
    About freaking time om een SSD standaard in een console te zetten.
    Last edited by Rappa; 16th April 2019 at 15:25.

Mentioned
    83 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Niks tegen ssd's in een Console te zetten, maar is dat Prijs technisch wel Viable? Console moet wel betaal baar blijven. Daarnaast games worden ook grotern. Als RDR 2 daar al een voorbeeld van is? en als het Disc Medium ook nog eens wegvalt daarnaast. Mag je wel standaard een 2tb SSD erin hebben. Mogelijk dat de pro dat dan alleen heeft oid?! En een entry level Console nog mechanische drive krijgt en of anders 1 250 ssd plus een 1tb HDD?
    Moet het artikel nog wel in detail lezen, voor als ik al te vroeg hier deze mening uit.

Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    599 US dollars! What? You don't have second jobs?
    Your mileage may vary.

dbz freak coola's Avatar
    Mentioned
    432 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    EXCLUSIVE: WHAT TO EXPECT FROM SONY'S NEXT-GEN PLAYSTATION

Idd, en gelukkig worden die krengen ook telkens goedkoper. Als de ps5 in 2020 uitkomt heb ik zo'n vermoeden dat hij 499 Dollar/Euro gaat kosten en dat vind ik persoonlijk een schappelijke prijs.
    Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan

Rooie reus Dina's Avatar
    Mentioned
    196 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: DinaDani
    Mark Cerny is once again the Lead System Architect.
    8 core AMD 7nm Zen 2 based on third generation Ryzen.
    Ray-tracing support with custom AMD Navi GPU.
    Custom AMD unit for 3D Audio, also aided by ray-tracing, a big upgrade. Hot on the heels of Sony having acquired near-industry-standard AudioKinetic.
    Extremely fast high-end custom SSD storage faster than any solution currently available for PC:
    Spider-Man load times on PS4 Pro: 15 seconds → 0.8 seconds on next-gen PlayStation. That's ~19x faster!
    Huge practical game changer opening up for new design opportunities.
    Technically supports 8K but Cerny demoed Spider-Man load speed improvements on a 4K screen (I would only take this as confirmation of HDMI 2.1).
    New Virtual Reality platform strongly hinted at but also supports current PSVR (meaning millions of VR users 'day one').
    Death Stranding might be a cross-gen title (speculation in article based on Cerny reply).
    Physical Media.
    Backwards Compatible with at least PS4.
    Devkit is with developers and they recently accelerated its deployment.
    Four years in development so far.
    2020.
    Bitches like smiley faces.

Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Is een vlot werkend system GUI en crashloze PSN store ook meegenomen in de bullet points harhar? En het downloaden en installeren van updates wat als de x360 aanvoelt? Kan mij verder al die terrafloppies rotten De PS3 en PS4 hadden ook alle power in the world...
    Your mileage may vary.

Mentioned
    1178 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

De GUI moet echt goed onder handen genomen worden. Efficiënt, logisch en vooral soepel. Alles wat hij op de PS4 nu niet is dus.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    399 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by Masemium View Post
    Is een vlot werkend system GUI en crashloze PSN store ook meegenomen in de bullet points harhar? En het downloaden en installeren van updates wat als de x360 aanvoelt? Kan mij verder al die terrafloppies rotten De PS3 en PS4 hadden ook alle power in the world...
    Als er 1 GUI niet werkt en debiel is, dan is het wel die van de Xbox One. Ik kan er niet echt aan wennen hoe slecht deze is.
    Was de 360 zo goed? Waarom hebben ze het nu zo verneukt dan?

De system GUI kan wat slimmer bij Playstation, maar slecht is het ook niet. De focus ligt op games. Ben er juist erg tevreden mee. En Nintendo doet hetzelfde op de Switch.
    De Shop is inderdaad niet de snelste omgeving, daar ben ik mee eens. Maar het is al lang niet meer zo slecht als een tijd geleden.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ray-tracing support is trouwens softwarematig, daar hoeven we niet al te veel van te verwachten.
    Ik kan niet wachten

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    874 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ray-tracing support is trouwens softwarematig, daar hoeven we niet al te veel van te verwachten.
    Jij kan het weten

Mentioned
    1178 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Als er 1 GUI niet werkt en debiel is, dan is het wel die van de Xbox One. Ik kan er niet echt aan wennen hoe slecht deze is.
    Eens. Na zoveel verbeteringen en gigantische patches is het ook daar nog een rommeltje en totaal onlogisch.

De system GUI kan wat slimmer bij Playstation, maar slecht is het ook niet. De focus ligt op games. Ben er juist erg tevreden mee.
    Mee eens dat de games die je wil spelen snel te vinden zijn, maar dan leg je de lat ook wel erg laag.

De rest vind ik ondermaats. Slecht te vinden, onlogisch en vooral traag. Dat kan en moet echt beter.

Jij kan het weten
    !
    Last edited by Like-a-Bunny; 17th April 2019 at 10:36.

Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Ik doe nooit teveel terug denken aan de x360 ... dan ga ik WENEN uit nostalgie Online gamen met DinaDani, Hendrik, Primate .. Gears of War in z'n glorietijden, Forza, Halo3 .. stevige robuuste controller die bedraad of draadloos kon ... snel, duidelijk overzichtelijke menuutjes, updates die snel installeerden ... snik, mogelijk dé console waar ik met de meeste liefde op terugkijk, ondanks RRoD en de unusable d-pad.

In deze jaren was MS terecht de winnaar en had de PS3 het moeilijk voet aan de grond te krijgen. Echter voelde het alsof toen ineens het x360 kaarsje uitwakkerde en de PS3 het steeds beter ging doen. MS had het toen al te hoog in de bol en begon met hun Xbox One debacle, waar ze nu nog steeds van herstellende zijn.

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Hadden we bijna Michiel1986 aan de console.
    Your mileage may vary.

Mentioned
    691 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Jij kan het weten
    Ik heb geen idee wat het doet, maar het spreekt me enorm aan.
    Ik kan niet wachten

Tags for this Thread