User Tag List

Page 9 of 9 FirstFirst ... 7 8 9
Results 321 to 353 of 353

Thread: [Algemeen] Netflix

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    585 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wat een lekker wijf is het toch! En Scarlett ziet er ook leuk uit met kort haar.

Valar Morghulis Gaunter O'Dimm's Avatar
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gister de nieuwe comedy special Sticks and Stones (2019) van Dave Chapelle gekeken en sommige stukken zijn echt spot on, vooral wat "cancel culture" betreft. Ook mooi om te zien dat 'ie vrijwel iedereen op de hak neemt.

Aanrader.

En dit is misschien wel de meest ironische tweet in de geschiedenis van Twitter:

Walgelijk volk.

Laatst is Sarah Silverman nog een rol in een film misgelopen omdat ze 12 jaar geleden in een sketch met blackface speelde, juist om racisme te bekritiseren, en zo zijn er nog zoveel meer voorbeelden. Recent en minder recent. Of wat te denken van een Amerikaanse acteur die een maand terug in een interview zei het belachelijk te vinden dat kinderen van 4 jaar al van geslacht kunnen veranderen waardoor 'ie uiteindelijk zijn excuses heeft moeten aanbieden. Het slaat echt helemaal nergens meer op, het is zo absurd.

Ik zei het laatst al in een andere thread, maar het wordt tijd dat meer men hier eens massaal tegenin gaat. Het zijn eigenlijk gewoon evangelisten zonder religie en zoveel mensen gaan er in mee of zwijgen simpelweg, uit angst of weet ik veel wat. Veel komedieseries, films en games zouden in het huidige "klimaat" gewoonweg niet meer mogelijk zijn door dergelijke nare mensen. En dan hebben we het niet over films of cartoons uit de tijd van Jim Crow laws of Nazi-Duitsland maar komedieseries, films en games van 10 tot 20 jaar geleden.

Maar goed, sticks and stones may break my bones...
    "Ahh, ahh, yes, of course. You're no exception. We've all seen terrible things. But you're safe now. Let it ease your burden. Ariandel will make a fine home for you.

So, go on ahead, find one for yourself.
    A sweetly, rotting bed to lie upon..."

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1143 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post

En dit is misschien wel de meest ironische tweet in de geschiedenis van Twitter:

Walgelijk volk.

Laatst is Sarah Silverman nog een rol in een film misgelopen omdat ze 12 jaar geleden in een sketch met blackface speelde, juist om racisme te bekritiseren, en zo zijn er nog zoveel meer voorbeelden. Recent en minder recent. Of wat te denken van een Amerikaanse acteur die een maand terug in een interview zei het belachelijk te vinden dat kinderen van 4 jaar al van geslacht kunnen veranderen waardoor 'ie uiteindelijk zijn excuses heeft moeten aanbieden. Het slaat echt helemaal nergens meer op, het is zo absurd.

Ik zei het laatst al in een andere thread, maar het wordt tijd dat meer men hier eens massaal tegenin gaat.
    Ik heb het al vaker gezegd, maar het valt mij echt op dat je heel vaak de social media opzoekt en in de onderbuik van de vocale minderheid kruipt, en je daar dan heel boos over maakt en van losse anecdotes (imho) een narrative maakt waaruit moet blijken dat dit een sociale trend is. Ik snap oprecht niet waarom je of all places meteen naar Twitter (of resettera, of die andere platformen die duidelijk niet voor jou zijn) zou gaan na het zien van een standup show. Losse berichten/threads op twitter zijn geen indicatie van sociale trends, het zijn omhooggevallen anecdotes. Ik bedoel, wie the fuck is Stephanie Yeboah, en waarom doet haar mening er toe voor jou?
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Als je niets zinnigs te zeggen hebben wat het onderwerp betreft kun je het ook gewoon laten om te reageren.

Je hebt al vaker precies dezelfde onzin uitgekraamd (zoals bijv. in de Cyberpunk thread maanden voordat iets wat hier ook mee te maken had internationaal nieuws werd) en gedaan alsof ik in één of andere bubbel leef en al dit gedoe niet aan de orde is terwijl het nota bene deels het onderwerp van deze show was. De volgende keer reageer ik er niet eens meer op. Ik word er ziek van. Als jij dit niet ziet wil nog niet zeggen dat het geen probleem is, zoals je al aan de enkele genoemde voorbeelden kunt zien. Over oogkleppen gesproken.

Edit: Weet je wat, laat ook maar zitten, jongen.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 29th August 2019 at 17:32.
    "Ahh, ahh, yes, of course. You're no exception. We've all seen terrible things. But you're safe now. Let it ease your burden. Ariandel will make a fine home for you.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    You Can Definitely Skip Dave Chappelle's New Netflix Special 'Sticks & Stones'

Dave Chappelle Doesn’t Need To Punch Down

VICE en Buzzfeed is ook onderbuik? Ik zag het in de comments op YouTube erover hebben dus dacht ook eerst ''ja ja, het zal wel''. Maar ik weet niet of ik het nou hilarisch moet vinden of triest dat zulke nieuwsmedia zich zo laten kennen. Ik vraag me ook af hoeveel mensen eens zijn met de strekking van het verhaal van dit soort 'journalisten' aangezien de reacties op die artikelen in grote mate in favor van Chappelle zijn. De onderbuik van de vocale meerderheid bedoel ik dan natuurlijk In hoeverre je daar waarde aan hecht. Afgezien het feit dat ik vind dat Chappelle alles mag roepen vond ik het inhoudelijk niet super grappig. Het was beetje meer een uur frustratie spuien, al dan niet terecht.
    Last edited by Culloden; 29th August 2019 at 17:32.

Mentioned
    1143 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Als jij dit niet ziet wil nog niet zeggen dat het geen probleem is. Over oogkleppen gesproken.
    Oh maar dat zie ik wel. En ik heb ook wel momenten dat ik mij daar druk om maak. Maar dan gaat het mij meestal om zaken die ik een erger gevolg vind hebben, bijvoorbeeld het weigeren van sprekers op bepaalde universiteiten. Daar is m.i. ook sprake van iets structureels vanuit een autoriteit waar dit niet zou moeten voorkomen, en ook daar vraag ik mij hardop af of dit nu echt "de waan van de dag is" bij de gemiddelde bevolking. Maar een mix van twitter reacties van onbekende mensen vind ik gewoon niet een goede manier om een discussie af te steken, noch een sterk begin om je zorgen te uiten over zo'n ontwikkeling, en if any gooi je je eigen ruiten in op deze wijze.

En sorry, ik ga je zeker niet verbieden om je politieke boodschappen te uiten in allerlei threads, maar ontzeg je mij dan ook niet het recht te mogen reageren? Ik snap niet waarom je zo boos reageert. If any vind ik het juist een belangrijk onderwerp, maar hou ik wel heel graag de zin/onzin gescheiden van elkaar en zie ik graag goede argumenten voor zulke zaken.

edit: ik kan mij bozer maken om news outlets zoals @Culloden post. Begin je relaas dan daarmee, niet met een totaal onbekend persoon die een bitchfit op twitter heeft.

edit2: overigens bedankt voor de tip. Had die andere comedy special van hem gezien maar ik vond hem niet bijzonder interessant. Gelukkig kan ik ontzettend genieten van schaamteloze en onnodig kwetsende humor (hoewel ik vermoed dat Vice/buzzfeed lekker overdrijven)
    Last edited by Liquidje; 29th August 2019 at 17:37.

Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    maar ontzeg je mij dan ook niet het recht te mogen reageren? Ik snap niet waarom je zo boos reageert.
    Misschien dat je het zelf niet door hebt maar je hebt al een aantal keer op precies dezelfde manier gereageerd (en met dezelfde betweterige toon) op verschillende posts in verschillende threads mbt. dit onderwerp. Dan schiet ik op een gegeven moment wel uit mijn slof. Wat de tweets betreft was het simpelweg een voorbeeld van een mens (ja, de mensen die op Twitter zitten zijn echt mensen met 2 ogen, 2 oren, een neus, een anus enzovoorts, net zoals journalisten) wat nav. deze comedy special een bijzonder ironische tweet geplaatst had, die ik zelf persoonlijk wel grappig vond. Maar nee, dan moet je mij er eerst op wijzen dat niet iedereen zo denkt, alsof ik één of ander randdebiel ben. In de rest van je post blijkt dan ook dat je wel degelijk weet waar ik het over heb, maar dat laat je pas weer zien in je latere post nadat je mij weer, zoals vaker, op een betweterige toon de les zit te lezen. Wat verwacht je dan? Dat ik weer op vrijwel precies dezelfde manier ga reageren als al die andere keren toen je met vrijwel eenzelfde reactie kwam? En ik neem aan dat de members hier wel een beetje weten wat cancel culture zoal omvat en dat ik hier geen volledige samenvatting hoef te plaatsen. Daarnaast noemde ik wat recente voorbeelden die juist met de entertainment industrie te maken hebben. In een alternatief universum kwam ik misschien wel met het voorbeeld over universiteiten en misschien dat jij in dat universum juist weer zat te zaniken over dat voorbeeld, maar deze thread gaat over Netflix en mijn post over wat Dave Chapelle aansnijdt in zijn comedy special.

En Twitter is nou eenmaal een veel gebruikt medium en een plek waar je heel veel van dit soort voorbeelden ziet maar waar ook veel mensen in het keyboard klimmen om bedrijven aan de mouw te trekken en te klagen over verkeerde meningen en verkeerde uitspraken, recent of minder recent. Overigens ben ik niet na het zien van deze show Twitter op gevlogen maar kwam ik dit voorbeeld toevallig net tegen omdat dit onderwerp, mede door de show van Chapelle, nogal wat rumoer heeft doen ontstaan en ook iets is wat besproken wordt door de mensen, journalisten en weet ik veel wat, die ik volg.

De voorbeelden die Culloden noemt zijn ook een onderdeel van deze zelfde cancel culture. Nogmaals, ik hoef in een post niet de volledige geschiedenis en alle feiten op een rijtje te zetten. Ik neem gewoon aan dat mensen hier wel weten waar ik het over heb wat dit onderwerp betreft, we zijn allemaal gamers en dus mensen die hun weg wel kennen op het internet. En anders bleek dat wel uit die andere voorbeelden.

En het gaat er mij ook helemaal niet om of dit de waan van de dag is. Dit is iets wat klein is begonnen en wat alleen maar erger is geworden de afgelopen jaren. Net zoals de #MeToo movement wat in sommige gevallen zelfs complete onzin was en enkel gebruikt is om het leven van sommige mensen kapot te maken (er zijn zelfs mensen die zelfmoord hebben gepleegd na onterecht beschuldigd en door het slijk gehaald te zijn). Overigens wil ik hiermee ook niet zeggen dat #MeToo onzin is maar het laat wel zien dat het soms wel degelijk de verkeerde kant op kan slaan.

Cancel culture is een probleem, ook voor mensen met de hobby's die wij hier met zijn allen delen en die veelal met entertainment te maken hebben (muziek, films, series, games) omdat projecten gecanceld worden, "controversiële" onderwerpen niet mogen worden aangesneden - in comedy, films, games etc. - en bepaalde denkbeelden niet eens gedeeld mogen worden omdat dit als problematisch wordt gezien door één of andere fringe group wat door sociale media, en het bereik hiervan, enorm veel macht heeft of kan uitoefenen. Ik zeg nergens dat het een internationale ramp of weet ik veel wat is maar toch neem je aan dat ik dit als iets van een enorme magnitude zie maar dat is iets wat jij ervan maakt. Vervolgens projecteer je dit op mij en raak ik weer verzand in een zelfde soort gesprek als al die andere keren. Dan schiet ik uit mijn slof, wat ik misschien ook niet had moeten doen maar ik ben nu eenmaal altijd een hele rustige jongen. Nou is deze discussie ook alweer helemaal verpest en gaat het nu weer alleen maar over mij. Dus de volgende keer post ik het niet en voer ik deze discussie wel elders.

Edit: @Like-a-Bunny

Zou je alle posts van mij en de reacties van Liquid en Culloden kunnen verwijderen? Dus vanaf 16:53 tot nu. Fuck it.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 29th August 2019 at 18:26.

Mentioned
    1143 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Misschien dat je het zelf niet door hebt maar je hebt al een aantal keer op precies dezelfde manier gereageerd (en met dezelfde betweterige toon) op verschillende posts in verschillende threads mbt. dit onderwerp. Dan schiet ik op een gegeven moment wel uit mijn slof. Wat de tweets betreft was het simpelweg een voorbeeld van een mens (ja, de mensen die op Twitter zitten zijn echt mensen met 2 ogen, 2 oren, een neus, een anus enzovoorts, net zoals journalisten) wat nav. deze comedy special een bijzonder ironische tweet geplaatst had, die ik zelf persoonlijk wel grappig vond. Maar nee, dan moet je mij er eerst op wijzen dat niet iedereen zo denkt, alsof ik één of ander randdebiel ben. In de rest van je post blijkt dan ook dat je wel degelijk weet waar ik het over heb, maar dat laat je pas weer zien in je latere post nadat je mij weer, zoals vaker, op een betweterige toon de les zit te lezen. Wat verwacht je dan? Dat ik weer op vrijwel precies dezelfde manier ga reageren als al die andere keren toen je met vrijwel eenzelfde reactie kwam? En ik neem aan dat de members hier wel een beetje weten wat cancel culture zoal omvat en dat ik hier geen volledige samenvatting hoef te plaatsen. Daarnaast noemde ik wat recente voorbeelden die juist met de entertainment industrie te maken hebben. In een alternatief universum kwam ik misschien wel met het voorbeeld over universiteiten en misschien dat jij in dat universum juist weer zat te zaniken over dat voorbeeld, maar deze thread gaat over Netflix en mijn post over wat Dave Chapelle aansnijdt in zijn comedy special.

En Twitter is nou eenmaal een veel gebruikt medium en een plek waar je heel veel van dit soort voorbeelden ziet maar waar ook veel mensen in het keyboard klimmen om bedrijven aan de mouw te trekken en te klagen over verkeerde meningen en verkeerde uitspraken, recent of minder recent. Overigens ben ik niet na het zien van deze show Twitter op gevlogen maar kwam ik dit voorbeeld toevallig net tegen omdat dit onderwerp, mede door de show van Chapelle, nogal wat rumoer heeft doen ontstaan en ook iets is wat besproken wordt door de mensen, journalisten en weet ik veel wat, die ik volg.

De voorbeelden die Culloden noemt zijn ook een onderdeel van deze zelfde cancel culture. Nogmaals, ik hoef in een post niet de volledige geschiedenis en alle feiten op een rijtje te zetten. Ik neem gewoon aan dat mensen hier wel weten waar ik het over heb wat dit onderwerp betreft, we zijn allemaal gamers en dus mensen die hun weg wel kennen op het internet. En anders bleek dat wel uit die andere voorbeelden.

En het gaat er mij ook helemaal niet om of dit de waan van de dag is. Dit is iets wat klein is begonnen en wat alleen maar erger is geworden de afgelopen jaren. Net zoals de #MeToo movement wat in sommige gevallen zelfs complete onzin was en enkel gebruikt is om het leven van sommige mensen kapot te maken (er zijn zelfs mensen die zelfmoord hebben gepleegd na onterecht beschuldigd en door het slijk gehaald te zijn). Overigens wil ik hiermee ook niet zeggen dat #MeToo onzin is maar het laat wel zien dat het soms wel degelijk de verkeerde kant op kan slaan.

Cancel culture is een probleem, ook voor mensen met de hobby's die wij hier met zijn allen delen en die veelal met entertainment te maken hebben (muziek, films, series, games) omdat projecten gecanceld worden, "controversiële" onderwerpen niet mogen worden aangesneden - in comedy, films, games etc. - en bepaalde denkbeelden niet eens gedeeld mogen worden omdat dit als problematisch wordt gezien door één of andere fringe group wat door sociale media, en het bereik hiervan, enorm veel macht heeft of kan uitoefenen. Ik zeg nergens dat het een internationale ramp of weet ik veel wat is maar toch neem je aan dat ik dit als iets van een enorme magnitude zie maar dat is iets wat jij ervan maakt. Vervolgens projecteer je dit op mij en raak ik weer verzand in een zelfde soort gesprek als al die andere keren. Dan schiet ik uit mijn slof, wat ik misschien ook niet had moeten doen maar ik ben nu eenmaal altijd een hele rustige jongen. Nou is deze discussie ook alweer helemaal verpest en gaat het nu weer alleen maar over mij. Dus de volgende keer post ik het niet en voer ik deze discussie wel elders.
    Bedankt voor je toelichting. Maar ik hoop dat hoe jij vindt dat ik elke keer precies hetzelfde reageer, dat ik ook elke keer precies hetzelfde gedrag zie van jou waar ik mij bij achter de oren krab. Ik kan mij voorstellen dat de toon je niet helemaal aanstaat, maar ik hoop dat je ziet dat je zelf ook eenzelfde toon er op nahoudt, sterker nog, je gaat out of je way om die toon te zetten. Maar voor mij zijn deze uitingen ook een beetje half, je probeert een probleem aan te kaarten maar raakt het (voor mij in ieder geval) een beetje kwijt door het soort voorbeelden of incidenten wat je gebruikt. En je kan wel zeggen dat je dit niet ziet als iets van enorme magnitude, maar ik vind het dan wel frappant dat je het onderwerp zo idioot vaak aansnijdt gebaseerd op posts van random mensen op twitter of fora. Je kan mij niet kwalijk nemen daar vraagtekens bij te zetten.

En juist zijn het de uitspraken tussen de regels door die mij motiveren te reageren, zoals dat we er massaal tegenin zouden moeten gaan, dat dit zulke verregaande gevolgen structurele gevolgen heeft, of dat comedy gigantisch wordt afgeknepen bijvoorbeeld. Daar mag ik toch wel vraagtekens bij zetten? En al helemaal omdat je post grotendeels als aanleiding een conversatie op twitter is van gigantische no-names, dan mag ik toch wel stellen dat ik niet zo onder de indruk ben daarvan en niet op dezelfde conclusies kom over waar het heen gaat met de wereld, i.i.g. niet op basis van deze voorbeelden?

Ik weiger wel verantwoording te dragen dat je het gevoel hebt dit soort dingen niet te kunnen posten. Dat maak je er zelf van. Ik kan mij wel voorstellen dat je geen zin hebt in een discussie als je gewoon even "van je af wil schrijven", maar daar is dit dan niet het platform voor. Ik ga mij er niet voor verontschuldigen. Ik vind het wel oprecht jammer dat je er zo verhit op reageert. In tegenstelling tot wat je misschien denkt heb ik namelijk helemaal geen hekel aan jou of aan je sociale/politieke voorkeuren. Als het je echt zo stoort zal ik wel niet reageren, want zo is er voor mij ook geen lol aan, heb dan liever dat jij post. Ik doe dit verder ook niet voor eigen gewin oid.

Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Liquidje

Verwijder aub alle posts mbt. deze discussie, ook bovenstaande. Het is weer zo'n kutgesprek geworden en daar hebben anderen ook niets aan. Je hebt nog gelezen wat ik nog wilde zeggen en ik heb je bovenstaande post gelezen. Ik heb al mijn posts inmiddels al verwijderd.

We're all Africans *NERAZZURRI*'s Avatar
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: NERAZZURRI_NL
    Ja gast, mijn popcorn bliept net!
    'A world without utopias, inevitably looks back' - Enzo Traverso

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    579 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Dave Chappelle's Sticks and Stones is erg sterk. De show gisteren gezien. Voor z'n verdediging van Louis CK, Micheal Jackson en Kevin Hart erg sterk. De mensen die kritiek leveren zijn precies de mensen waar hij grappen over maakt in de special. De overgevoelige internet mob die over alles en iedereen gal loopt te spuwen. Heerlijk.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1255 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Toch wel een dingetje blijkbaar. De Volkskrant wijdt er ook een artikel aan.

Mentioned
    579 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post

Tja Comedy blijft een lastig iets voor mensen met 0 gevoel voor humor.
    - Frank Murphy

Member macc's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    Ook gezien. Vond het een sterke show, echt iedereen en alles wordt op de hak genomen. Ben niet eens zo’n Dave Chapelle fan en normaal vind ik het niet zo nodig dat comedians alleen maar teren op extremere grappen. Maar deze show is veel intelligenter dan dat. Je slaat imo wel de plank mis als je hier puur een aanval op LHBT in ziet. Het is meer een kritiek op hoe hypocriet en selectief mensen kunnen zijn als het gaat om waar ze onrecht waarnemen en waar niet.

Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De epiloog van de betreffende show:

Edit: Ik zit nu zelf ook pas te kijken en zit er halverwege in. Maar wat een prachtige vent is dit. Ik ben fan
    Binnenkort maar eens wat andere shows van 'm opzoeken. Kende 'm wel van vroeger (Dave Chappelle Show) maar afgezien daarvan nooit echt veel van 'm gezien.

Ik kwam deze laatst trouwens nog tegen:

https://www.theguardian.com/film/201...e-in-hollywood

End of the affair: why it's time to cancel Quentin Tarantino

When news broke early last year that Quentin Tarantino had cajoled Uma Thurman into driving an unsafe car during the filming of Kill Bill which resulted in a crash, the director called it “the biggest regret of his life”. Soon after, reports came out that he had spat on Thurman during filming and had choked her in one scene, as well as strangling Diane Kruger in a scene in Inglourious Basterds. The question now is: is it time to cancel Quentin Tarantino?

His latest film, Once Upon a Time … in Hollywood, has provoked considerable unease as it takes on the gruesome subject of the murder of Sharon Tate, among others, by the Manson “family” in 1969. His interest in savage violence against woman is, if we look back, a common thread in almost all his films.

In Tarantino’s debut directorial feature, Reservoir Dogs, the only female characters in the credits are “Shot Woman” and “Shocked Woman”. Pulp Fiction, his second film, features female characters more prominently, but a trend of revelling in the abuse of women began to emerge. One of Pulp Fiction’s most famous scenes involves Uma Thurman’s character getting stabbed in the heart with a shot of adrenaline to resuscitate her after a drug overdose. (Though it’s fair to say male characters were also subjected to extreme violence.)

The Kill Bill films were a cinematic orgy of onscreen violence, most of it directed at Thurman: her character is severely beaten throughout and buried alive. Daryl Hannah’s character Elle Driver doesn’t fare much better – she has both her eyes pulled out. Things reached a peak with Tarantino’s 2015 western The Hateful Eight: Jennifer Jason Leigh’s character is handcuffed to a corpse and beaten and tortured throughout the film.

The question remains whether we should continue to indulge the director’s fondness for piling abuse on women, particularly in light of his own admission of acting out scenes of physical violence towards his female actors, even if he claims it is in pursuit of the perfect shot.

One of the characters in Once Upon a Time … in Hollywood is Tate’s husband, Roman Polanski. Early last year, soon after Tarantino got into hot water over the revelations of his on-set behaviour, an audio recording emerged from a 2003 interview in which he said that he didn’t think that Polanski’s sexual assault of a 13-year-old girl in 1977 should have been classified as rape. Tarantino said she was “down with it” and that Polanski “had sex with a minor. That’s not rape.”

At the time it led to widespread condemnation, but after Once Upon a Time … in Hollywood premiered in the Cannes film festival in May, the calls to “cancel” him have died down. The next film might be different, and we might see a more contrite Tarantino, but we have to ask whether we should bother to find out the answer?
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 30th August 2019 at 15:08.

Pretty damn smug RPGer's Avatar
    Mentioned
    719 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    @Gaunter O'Dimm heb je zelf nooit het gevoel slachtoffer te zijn van clickbait? Ik denk dat een groot deel van dit soort (onzin) artikelen de wereld in worden gestuurd om eens lekker de gemoederen onder de internet hobbyisten op te hitsen.
    Hele hordes boze linkse en/of rechtse keyboardhelden aan te trekken en zie daar onze advertentie inkomsten omhoog schieten. It's an industry man. In hoeverre heb je van dit soort thema's nou echt last van in 't dagelijks leven..
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    1143 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat Tarantino stuk is wel echt supergeforceerd. Hoe kan je bij Bill Kill nu spreken van geweld tegen vrouwen, als het vol zit met awesome chicks (waaronder Thurman, het is freaking revenge). En lekker makkelijk over films als Death Proof heen stappen. Slecht narrative, alsof het toeneemt ofzo qua geweld. Maar in de tussentijd lekker over de meer recente films heen stappen. Ik snap het punt niet zo goed, all over the place.
    edit: neemt uiteraard niet weg dat ik bij mijn eerdere standpunt sta. Dit soort opiniestukken zijn geen probleem an sich, en deze shit specifiek valt toch uit elkaar van incoherentie.

Dave Chapelle maar eens van het weekend kijken dan. Kan mij niet voorstellen dat het zo hard is eigenlijk, zo extreem is Chapelle toch helemaal niet?

Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    @Gaunter O'Dimm heb je zelf nooit het gevoel slachtoffer te zijn van clickbait? Ik denk dat een groot deel van dit soort (onzin) artikelen de wereld in worden gestuurd om eens lekker de gemoederen onder de internet hobbyisten op te hitsen.
    Hele hordes boze linkse en/of rechtse keyboardhelden aan te trekken en zie daar onze advertentie inkomsten omhoog schieten. It's an industry man. In hoeverre heb je van dit soort thema's nou echt last van in 't dagelijks leven..
    Nee, want ik heb het hier nooit met iemand over in het dagelijkse leven En omdat ik het hier 't afgelopen jaar een aantal keer aangehaald heb lijkt het misschien alsof ik mij hier constant mee bezighoud maar da's helemaal niet zo. Maar ik vind wel dat men zich hiervan bewust mag zijn, zeker als het daadwerkelijk dingen beïnvloed want dat doet het wel. Het is wel echt een tendens die al langer gaande is waar ook comedians als John Cleese en Ricky Gervais zich meermaals over uitgesproken hebben.

En natuurlijk ga ik mij ook geen zorgen maken over één of andere dwaas van The Guardian die zo'n stukkie typt. In dit geval vind ik het vooral grappig, als artiesten daadwerkelijk de mond worden gesnoerd of hun baan kwijtraken erger ik mij er natuurlijk wel aan.

Dat Tarantino stuk is wel echt supergeforceerd. Hoe kan je bij Bill Kill nu spreken van geweld tegen vrouwen, als het vol zit met awesome chicks (waaronder Thurman, het is freaking revenge). En lekker makkelijk over films als Death Proof heen stappen. Slecht narrative, alsof het toeneemt ofzo qua geweld. Maar in de tussentijd lekker over de meer recente films heen stappen. Ik snap het punt niet zo goed, all over the place.
    edit: neemt uiteraard niet weg dat ik bij mijn eerdere standpunt sta. Dit soort opiniestukken zijn geen probleem an sich, en deze shit specifiek valt toch uit elkaar van incoherentie.
    Het slaat ook nergens op. Maar er zijn wel echt mensen die dit uit hun strot of uit hun keyboard krijgen.
    Dave Chapelle maar eens van het weekend kijken dan. Kan mij niet voorstellen dat het zo hard is eigenlijk, zo extreem is Chapelle toch helemaal niet?
    Het valt ook wel mee hoor, het zijn eigenlijk meer dingen die de laatste jaren een beetje controversieel geworden zijn (of ja, het is kennelijk bepaald dat het controversieel is waardoor het automatisch controversieel wordt gemaakt door de verspreiding van het internet en media) door overdreven bescherming en afscherming.

Overigens had laatst ook iemand precies, op de minuut na, uitgerekend hoeveel screentijd vrouwen tov mannen krijgen in de films van Tarantino alleen kan ik dat even niet vinden Dat was al helemaal bizar.

En:

Het is trouwens wel mooi om te horen dat deze vrouw zichzelf verbeterd en van "actress" "actor" maakt gezien er in Once Upon a Time in Hollywood een scène zit waar Leonardo DiCaprio met Julia Butter praat en haar karakter zegt dat het nergens op slaat om het woord "actress" te gebruiken _O- Dat valt mij nu pas op na de film gezien te hebben. Dus de journalist heeft wel opgelet! Prachtig!

Het valt mij overigens wel op dat sommigen hier veel dingen zelf totaal niet meekrijgen, opkomende trends niet zien aankomen en mij er dan op wijzen, of zich hardop afvragen, of ik niet gewoon van een mug een olifant maak of ik spoken zie om vervolgens - of dit nu een dag, maand of een jaar later is - op de feiten te worden gedrukt. Brexit en Trump waren voor mij ook totaal geen verrassing, dit in tegenstelling tot 99% van het forum en elders, dus misschien moeten sommigen niet zo wantrouwend zijn mbt. wat ik zeg of zie En misschien ook minder snel met vooroordelen komen en er zelf dingen bijhalen, er meer dingen in lezen of aannemen dan wat ik daadwerkelijk zeg.
    Last edited by Gaunter O'Dimm; 30th August 2019 at 14:33.

Mentioned
    579 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Liquidje
    Nee Dave is totaal niet hard.
    Hij snijdt gewoon grappig en scherp de hypocrisie van Amerika aan.
    En hij zegt aan het begin al dat mensen niet blij zullen zijn met deze special. Maar hij is nergens OMG Dit kan echt niet.
    - Frank Murphy

No pictures please!
    Mentioned
    246 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Als ik denk aan Chapelle denk ik vooral aan deze sketch uit zijn show van een jaar of 15 geleden.
    Hylarisch, maar ook sterke satire van de stupiditeit achter racisme.

Last edited by Lord Serafin; 30th August 2019 at 15:51.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

meer van dit plz:

Last edited by Rappa; 3rd September 2019 at 20:25.

Mentioned
    1255 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Serieus? Awesome!

Member Pascal's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: BFR_NL
    Chapelle z'n verdediging ten opzichte van Michael Jackson vond ik inderdaad leuk. Macaulay Culkin werd niet aangeraakt en dat is raar

Mentioned
    719 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dave Chapelle maar eens van het weekend kijken dan. Kan mij niet voorstellen dat het zo grappig is eigenlijk, zo grappig is Chapelle toch helemaal niet?
    Fixed
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Report: The Witcher could arrive in December, according to deleted Netflix post

The Witcher, a new Netflix streaming television series, could arrive on Dec. 17. The date was posted, and promptly deleted, by the official Netflix Netherlands account, but not before being spotted by the team at Redanian Intelligence. Polygon has reached out to Netflix for comment.

Netflix’s series will be an adaptation of the original Andrzej Sapkowski novels that formed the basis for CD Projekt’s long-running video game series. The series stars Henry Cavill (Justice League) as Geralt, alongside Freya Allan (The War of the Worlds, Bluebird) as Ciri and Anya Chalotra (Wanderlust, The ABC Murders) as Yennefer. The most recent update on the show came from this year’s San Diego Comic Con, where a brand new trailer was shown.

According to early reports, much of the narrative in the program will be based on The Last Wish, the first series of short stories in Sapkowski’s Witcher saga. It’s also the name of a sidequest in The Witcher 3: Wild Hunt, which also makes references to that same collection of short stories. But expect the television show to hew more towards the lore of the books rather than the video game.

For more official images of the case, including a much better version of Cavill’s wig, check out more photos from SDCC.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    417 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by Rappa View Post

In the Shadow of the Moon: Toffe cast! Die wil ik zeker zien!

Living with yourself: ik weet niet of we zoveel Rudd kunnen handelen

Mentioned
    1255 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Verdomd, ik zie net dat Watership Down een remake gekregen heeft die ook nog eens op Netflix staat nu. Dat wordt weer janken.

Symbiotic disharmony Morrigun99's Avatar
    Mentioned
    90 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Verdomd, ik zie net dat Watership Down een remake gekregen heeft die ook nog eens op Netflix staat nu. Dat wordt weer janken.
    Briiiiiiight eeeeeeeeyeeeessss.

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mentioned
    719 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Ik: Jezus hou die camera eens stil. Wie ben je Michael Bay?

Directed by Michael Bay

Ik: Oh
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    906 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ik: Jezus hou die camera eens stil. Wie ben je Michael Bay?

Directed by Michael Bay

Ik: Oh

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    71 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Ziet er prima uit! Voor tussendoor in de Kerstvakantie

Tags for this Thread