User Tag List

Page 138 of 139 FirstFirst ... 38 88 128 136 137 138 139 LastLast
Results 5,481 to 5,520 of 5527

Thread: [Algemeen] Gamenieuws-thread

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    151 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Daarbij vind ik de hele game een stuk interessanter dan Serious Sam. Nog steeds.

Muziek is ook .

16 jaar geleden.
    Painkiller was voor mij de mindere versie van serious sam maar nog wel steeds erg leuk, de muziek was niet echt mijn ding in die game helaas ben niet zo van heavy metal hardrock.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1362 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    G2A geeft toe gestolen games te verkopen

Naar verluidt heeft een ontwikkelaar bewijs gevonden dat er gestolen games worden verkocht.

G2A heeft toegegeven gestolen games te verkopen op zijn marktplaats.

In een blog post op de G2A wesbite geeft het bedrijf toe 198 illegale kopieën te hebben verkocht van Factorio, een management sim gemaakt door Wube Software. Ter compensatie stemt G2A toe om Wube Software "tien keer de hoeveelheid te betalen van elke banktransacties die het heeft gekregen ten opzichte van de 198 illegaal verkochte codes."

De compensatie van tien keer de normale hoeveelheid is een onderdeel van de garantie die G2A maakte via hetzelfde blog vorig jaar. Die plaatste het bedrijf in een poging om te vechten tegen de beschuldigingen tegen de G2A marktplaats. De beschuldigingen zeiden dat G2A illegaal verkregen games verkopen. G2A gaf toen aan dat ze met genoegen ontwikkelaars tegemoet zouden komen, mochten ze daadwerkelijk bewijs hebben dat de games gestolen zijn.

"Om eerlijkheid en transparantie te verzekeren, zullen we een gerespecteerd en onafhankelijk bedrijf vragen een onderzoek te doen naar beide kanten - de ontwikkelaars zijn winkel en de G2A marktplaats", leest het blog. "De kosten van de eerste drie onderzoeken zijn voor ons, alle audits daarna worden 50/50 verdeeld."

Wube Software durfde dit aanbod wel aan met G2A. "Na meerdere gesprekken met onafhankelijke audit bedrijven en we geen enkele vonden die naar onze behoefte voldoet, hebben Wube en G2A besloten dat G2A verder gaat met een intern onderzoek", staat in de laatste blogpost van G2A.

Wube Software claimde dat 321 keys oneerlijk werden verkocht. "Dit onderzoek heeft bevestigd dat 198 keys verkocht werden tussen maart 2016 en juni 2016", zegt G2A. "Beide partijen nemen aan dat de overige 123 illegaal verkregen keys verkocht zijn via andere online marktplaatsen."

Het blog claimt daarnaast dat het aanbod van tien keer de normale hoeveelheid een "gelimiteerd aanbod was", en stopt met het aanbod, waardoor bedrijven nu de normale prijs vergoed krijgen mocht er iets mis zijn.

"De ontwikkelaars hebben onze solidariteit en sympathie met dit probleem, en we willen bruggen blijven bouwen", leest het blog. "Vanaf nu zullen we ontwikkelaars de volledige prijs vergoeden mochten er niet legitieme keys verkochten via G2A."
    bron
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    360 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    "Om eerlijkheid en transparantie te verzekeren, zullen we een gerespecteerd en onafhankelijk bedrijf vragen een onderzoek te doen naar beide kanten - de ontwikkelaars zijn winkel en de G2A marktplaats", leest het blog. "De kosten van de eerste drie onderzoeken zijn voor ons, alle audits daarna worden 50/50 verdeeld."

Wube Software durfde dit aanbod wel aan met G2A. "Na meerdere gesprekken met onafhankelijke audit bedrijven en we geen enkele vonden die naar onze behoefte voldoet, hebben Wube en G2A besloten dat G2A verder gaat met een intern onderzoek", staat in de laatste blogpost van G2A."

Dus, er is geen onderzoek gedaan, hoe zijn dan die gestolen keys gevonden? En hier gaat get im gestolen keys, maar gestolen credit cards is weer een ander verhaal?

Mentioned
    1362 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Silent Hill “soft reboot” will be exclusive to the PS5, claims report

And brings back original Silent Hill director Keiichiro Toyama

Konami and SIE Japan are working on a “soft reboot” of Silent Hill, and the game is in playable state right now (via Inverse).

Didn’t Konami recently state that it isn’t reviving Silent Hill and the rumours of a reboot are “not true”? Yes, it did. Industry insider Dusk Golem claims to have called Konami’s bluff, and says that there is a new game in development and it will launch exclusively for the PlayStation 5. The project has allegedly welcomed back original Silent Hill director and writer Keiichiro Toyama, as well as composer Akira Yaomoka and art director Masahiro Ito, for a “soft reboot” of the first game.

In January, Ito revealed that he’s back in business as a “core member” of the team developing an upcoming game. He even said he hopes it isn’t cancelled, which some saw as a reference to the ill-fated Silent Hills. Could this be the game that Ito is collaborating on? Dusk Golem says that it is, and even goes as far as to say that the Silent Hill “soft reboot” is “playable and has a demo that will be shown around after reveal.”

Because this is an alleged leak, we shouldn’t throw our lot in with Dusk Golem, however much we’d like to see a new Silent Hill game. Konami shot down Silent Hill speculation very recently, and added that it has no intentions of “completely closing the door on the franchise.” It also pledged to listen to fans for what they wanted from a new Silent Hill game, which would intimate that the game is in the very early stages of development. It wouldn’t be playable, contrary to Dusk Golem’s claims. So, we’ll be wary for the time being, and we’ll keep you in the loop once we know more.
    bron

Producer DjDark's Avatar
    Mentioned
    65 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TakingdjAztec PSN ID: Dip_Snoes Steam ID: takingdjaztec

Wist niet waar ik deze video het beste kon plaatsen. Erg interessante lijst van Metal Jesus!
    All you need to know: https://www.viberate.com/artist/mindru

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    95 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Net geen nostalgia en of misschien meer Legacy topic oid.
    Top 10 vind ik altijd zo'n kleine lijst gezien hoeveel games er wel niet zijn en dan ook nog oudere Platforms en OS. Ooit eens een soort conceptuele Hall of Fame oid maken.

Daarnaast ben ik wel benieuwd dat hedendaags jeugd ook titels van MS Dos en of Atari zouden moeten spelen. Kijken wat voor reactie etc. Of ze een beetje Classic Culture vatbaar zijn betreft Games. Noem bewust geen Nintendo op hier omdat het altijd wel aandacht krijgt.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    1362 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    94 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Erg de moeite waard! Zo'n unieke studio. Ook leuk om beelden van hun gecancelde projecten te zien.

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    224 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Wholesome Direct - Indie Game Showcase over 20 minuten.

https://baukereg.itch.io/someone-called-for-an-ambulance

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    95 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387

Ubi Pulls a Nintendo and goes more Anal. Nieuwe License agreement/ToS.

Last edited by The_wildcard; 27th May 2020 at 01:02.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, MSI GTX 1080 Ti, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    452 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Take-Two wil marketingbudget in 2023 en 2024 meer dan verdubbelen

Game-uitgever Take-Two Interactive neemt zich voor om in het fiscale jaar van 2024, dat loopt van begin oktober 2023 tot eind september 2024, een flink hoger marketingbudget in te zetten. Het gaat om meer dan een verdubbeling. Wellicht betekent dat de komst van GTA 6 in 2023.

Take-Two Interactive is van plan om in het fiscale jaar van 2024 ruim 89 miljoen dollar uit te geven voor marketingdoeleinden. Dat is meer dan een verdubbeling ten opzichte van de genoemde bedragen voor de fiscale jaren van 2022 en 2023, respectievelijk 38,9 en 40,9 miljoen dollar. Voor het fiscale jaar van 2025 wordt een marketingbudget van 35,5 miljoen dollar genoemd. Daarmee is duidelijk dat het fiscale jaar van 2024 wat het marketingbudget betreft een uitschieter wordt.

Deze bedragen worden omschreven als de jaarlijkse minimale contractuele verplichtingen en toezeggingen; daarmee zijn ze nog niet in steen gebeiteld, maar vormen ze een goede indicatie van waar het ongeveer op uit zal komen. De uitgever meldt de voorgenomen marketinguitgaven in een uitgebreid Form 10-K-document. Dit is een jaarlijks rapport dat partijen moeten opstellen van de Amerikaanse toezichthouder: de Securities and Exchange Commission. In deze rapporten moeten bedrijven een uitgebreid overzicht geven van hun financiële prestaties en uitgaven, maar bijvoorbeeld ook informatie bieden over de bedrijfsstructuur.

In het rapport wordt Grand Theft Auto regelmatig genoemd, maar over een mogelijke komst van Grand Theft Auto 6 zegt Take-Two niets. Analist Jeff Cohen zegt tegen VentureBeat dat dergelijke informatie uit dit soort publicaties eerder ook al de komst van Red Dead Redemption 2 accuraat voorspelde. Volgens hem kan de duidelijke verhoging van het marketingbudget wijzen op de komst van Grand Theft Auto 6 in 2023.

Voorlopig is nog onbekend of Grand Theft Auto 6 daadwerkelijk voor 2023 is gepland. Ook ontwikkelaar Rockstar heeft daar nog niets over gezegd. Als de titel daadwerkelijk in de loop van 2023 uitkomt, volgt hij tien jaar nadat Grand Theft Auto V uitkwam. Die game kwam namelijk in september 2013 uit en levert samen met Grand Theft Auto Online nog altijd een belangrijke bijdrage aan de inkomsten, zo bleek ook onlangs uit de recentste kwartaalcijfers van Take-Two. Ceo Strauss Zelnick lichtte in een mondelinge toelichting toe dat er inmiddels meer dan 130 miljoen exemplaren van het spel zijn geleverd.
    Lijkt me nogal logisch dat dit over GTA6 gaat. What else?

Mentioned
    360 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kan ook niet anders, ik vind het wel verdomd lang. Dan zit er gewoon 10 jaar tussen GTA 5 en GTA 6 en hebben ze een hele generatie consoles overgeslagen.

Die 89 miljoen aan budget is ook peanuts. Volgens loopt de omzet van GTA 5 alleen al in de miljarden. Wat doen ze met al dat geld als ze 10 jaar nodig hebben voor een nieuw deel Shark cards en een game uitzuigen geeft blijkbaar meer rendement?

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    649 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Ries View Post
    Kan ook niet anders, ik vind het wel verdomd lang. Dan zit er gewoon 10 jaar tussen GTA 5 en GTA 6 en hebben ze een hele generatie consoles overgeslagen.

Die 89 miljoen aan budget is ook peanuts. Volgens loopt de omzet van GTA 5 alleen al in de miljarden. Wat doen ze met al dat geld als ze 10 jaar nodig hebben voor een nieuw deel Shark cards en een game uitzuigen geeft blijkbaar meer rendement?
    Die 89 miljoen is enkel marketing budget hè. Niet voor de game zelf.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    360 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Die 89 miljoen is enkel marketing budget hè. Niet voor de game zelf.
    Ja weet ik, op iets waar je 2000 miljoen aan omzet voor gaat maken is een budget van 89 miljoen toch laag. Ik ken branches waar marketing naar verhouding een stuk duurder is

Budget van de games zelf maakt Rockstar volgens mij ook nooit echt bekend. GTAV was volgens mij rond 200 miljoen geschat, RDR2 weet volgens mij niet.

Mentioned
    649 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja weet ik, op iets waar je 2000 miljoen aan omzet voor gaat maken is een budget van 89 miljoen toch laag. Ik ken branches waar marketing naar verhouding een stuk duurder is

Budget van de games zelf maakt Rockstar volgens mij ook nooit echt bekend. GTAV was volgens mij rond 200 miljoen geschat, RDR2 weet volgens mij niet.
    89 miljoen op wat nerds warm te maken voor een game die ze gegarandeerd gaan kopen? Ik vind het erg veel. Je doet 2 of 3 streams en je bent klaar.
    - Frank Murphy

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    323 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    89 miljoen op wat nerds warm te maken voor een game die ze gegarandeerd gaan kopen? Ik vind het erg veel. Je doet 2 of 3 streams en je bent klaar.
    Precies. Lijkt me voor RDR3: the return of boredom of een nieuwe IP passender.

Erg lang ook voor tussen twee GTA's in. Maar misschien willen ze nog wat langer geld tellen op deeltje 5.

Mentioned
    360 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mwah. Als ik naar de GTA 5 community kijk hebben ze die 89 miljoen vooral nodig voor de reclames op televisie om ouders de bevestiging te geven dat ze GTA 6 voor hun wondertje moeten kopen.

Wij nerds staan sowieso om middernacht bij de Game Mania voor de deur.

Mentioned
    649 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Vergeet niet dat deel 5 nog steeds maandelijks in de top 10 staat best verkochte games. Net als Skyrim waarom zouden ze een nieuwe maken als de vraag naar het huidige deel niet weg is.
    - Frank Murphy

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1220 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Ik zie ook echt niet in waarom je NOG meer zou besteden aan marketing als je zo'n gevestigde naam hebt. Marketing zou niet echt perse een vast percentage van je omzet moeten zijn, dat is gewoon geld weggooien.

En 89 miljoen is echt wel het hoogste segment qua marketing kosten in de game industrie, weinig games denk ik die daar overheen gaan.

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Man, 1 teaser van 10 seconden met een launchdate en ze hebben de volgende generatie alweer gewonnen kwa beste game.

Die verkoopt ook zonder marketing budget als een malle.
    'Toast'

Mentioned
    360 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik zeg ook niet dat het te veel is. Ze hebben inderdaad niets nodig om de game te verkopen.

En waarom zouden ze.. nou, om ons een plezier te doen?

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    95 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Het is wel een mooie indicatie En misschien hebben ze het niet nodig, maar dit is een budget-planning voor de komende 5 jaar, dus er zit nog wel marge in.

Mentioned
    1362 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

David Braben: "Physical games will go away in two to three years"
    Frontier CEO says investors see games industry as a "safe haven" during recession at today's Investment Summit Online

The age of physical video games is coming to an end.

That's according to David Braben, founder and CEO of Elite Dangerous studio Frontier Developments, who believes the COVID-19 pandemic has accelerated the shift towards digital distribution.

Braben shared his thoughts on the virus' impact on the industry during the opening session of today's GamesIndustry.biz Investment Summit Online.

Discussing changes to player behaviour during lockdown in various nations around the world, Braben noted that more and more are turning to digital video games.

"We've seen an acceleration in the transition from physical to digital," he said. "That is a good thing. It's probably two to three years before physical more or less goes away, and it's probably accelerated that timescale a bit."

His comments follow similar insight from Take-Two CEO Strauss Zelnick, who also told GamesIndustry.biz that he expects the pandemic to accelerate the shift to digital distribution.

However, Zelnick added: "We don't expect physical goods to go away. Nor would we like them to go away."

Following Braben's comments, GamesIndustry.biz publisher Christopher Dring observed that charts data shows digital sales for both PlayStation and Xbox games have increased significantly -- which is "unheard of in a year where new consoles are due to arrive."

Figures from NPD and GfK show that the US and UK markets both saw dramatic increases in sales of physical games last month.

Braben added that the surge in both sales and engagement in games experienced during the lockdown is not necessarily going to diminish completely after precautionary measures are lifted.

"We're very lucky to be in a really great industry where, from a financial point of view, things are going really well," said Braben. "Sales are up, the number of players in our games are up quite substantially, so there's that really positive side [to things].

"Some of this is actually quite sticky. We first saw this in China, where there was quite a big uplift in players during their lockdown back in February. What's interesting is we get foresight of things with China going back to work, and we do see a slightly higher level of sales still persisting than we did beforehand."

He continued: "There's a really strong silver lining here. The difficulty is you don't want to be going, 'Oh, this is all great' because we know some people are finding it hard, some people's partners have been made redundant or are struggling, so there's a balance there. But overall, it's been pretty good for our industry."

Braben also observed, anecdotally, that a lot of consumers have bought consoles for the first time ahead of lockdown, and even when the current crisis has passed, they are likely to continue buying titles for those devices.

"There's evidence that once people become gamers, they're more likely to stay gamers," he said.

A comparison was drawn between games and the other screen industries; while TV and film productions have suffered, games developers and publishers are still able to produce new content while working remotely -- and digital distribution means there are no barriers in reaching their audiences.

This is improving the opinion of the games industry among investors, Braben adds, who see video games as "something of a safe haven" when it comes to investment.

"There's talk of things being a bit recessional afterwards as well, because it might take a while for the wider world to recover from this great big blue," he says. "Historically, our industry -- and alcohol, ironically -- have always been up a bit during times of recession because we're cheap entertainment.

Frontier DevelopmentsDiscover more jobs in games
    "So we're seen as quite a good port in a storm. There's a lot of positivity towards our industry at the moment."

The GamesIndustry.biz Investment Summit Online is running until 6.45pm UK time today. You can check out the full schedule here, and keep up with the live talks over at our YouTube channel.
    bron

Uit:

Misschien dat we zelfs naar een tijdperk gaan waarin games daadwerkelijk uitkomen. O_o

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    224 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Dat wordt al ruim 10 jaar geroepen, yet here we are.
    https://baukereg.itch.io/someone-called-for-an-ambulance

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    262 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL

[Algemeen] Gamenieuws-thread

Nou ja, denk toch wel dat fysieke game verkopen sterk zullen dalen. PC is al jaren digital en op console is het een kwestie van tijd.

Als retail ketens steeds kleiner worden en kunnen overleven na Corona, dan nog speelt de jonge generatie veel online games. Ook zullen diensten als Xbox Gamepass en PlayStation Now invloed hebben op de fysieke verkopen. En ik verwacht dat landen waar internet wat minder is komende jaren ook wel zal bijtrekken, discs steeds minder nodig zijn.

Persoonlijk is de enige reden dat ik console games nog fysiek koop de mogelijkheid om deze nog tweedehands te kunnen verkopen/inruilen. Omdat de prijzen in vergelijking met PC nog wat hoger liggen. Verwacht bij de PS5 volledig digitaal te gaan.

Heb vrijwel mijn hele collectie de deur uit gedaan omdat er weinig games die daadwerkelijk wil herspelen en omdat ze anders meestal nog wel digitaal en verbeterd te krijgen zijn op nieuwere hardware (volledige game incl dlc, remakes/remasters, etc). Scheelt me een complete uitpuilende boekenkast aan doosjes en zolder vol oude consoles! In het begin vond de verzamelaar het in mij nog lastig, maar inmiddels merk ik dat fysieke games vrijwel geen waarde voor me hebben en merk ik dat het de juiste richting is. Zelfde met boeken en CDs, DVDs trouwens. Verhuizen heeft daar ook bij geholpen... Bewaar enkel mijn absolute favorieten of zeldzame uitgaves op een boekenplank, en dat is het. Als ik dat had verteld aan mijn 25 jarige zelf had ik dat niet geloofd

Ik begrijp het verzamelen van een collectie heel goed (heb het zelf ook jaren gedaan) en het zal niet helemaal verdwijnen, maar het kopen van fysieke games en steelbooks zal een niche worden zoals Vinyl en BluRays dat momenteel ook zijn denk ik.
    Last edited by Kikker; 31st May 2020 at 12:40.

Mentioned
    1362 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Ik begrijp het verzamelen van een collectie heel goed (heb het zelf ook jaren gedaan) en het zal niet helemaal verdwijnen, maar het kopen van fysieke games en steelbooks zal een niche worden zoals Vinyl en BluRays dat momenteel ook zijn denk ik.
    Goed punt.. Dat denk ik inderdaad ook wel. Met uitgebreide speciale edities en een hoop merchandise.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    651 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Als Digitaal de enige optie gaat worden dan stop ik met gamen. Full-time aan de tabletop, Warhammer etc.

Mentioned
    649 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Fysiek gaat gewoon een niche worden. Misschien is dat wel de katalysator om m'n Backlog een beetje in toom te houden
    - Frank Murphy

Mentioned
    1362 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Fysiek gaat gewoon een niche worden. Misschien is dat wel de katalysator om m'n Backlog een beetje in toom te houden
    Daarom zie ik @Kikker zijn parallel met vinyl ook wel. Ik zou dat wel prima vinden. Gemak van digitaal en het plezier van fysiek in mooie edities.

Anderzijds zie ik nog steeds graag een lijflijke 'boekenkast' met games om uit te kiezen.

Mentioned
    649 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Daarom zie ik @Kikker zijn parallel met vinyl ook wel. Ik zou dat wel prima vinden. Gemak van digitaal en het plezier van fysiek in mooie edities.

Anderzijds zie ik nog steeds graag een lijflijke 'boekenkast' met games om uit te kiezen.
    100 punten. Ik word blij van een kast vol games om uit te kiezen.
    - Frank Murphy

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    210 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Ik vind het ook mooi, maar vooral uit nostalgie. De ratio heeft overwonnen; ik hou het nu bij digitale games uit gemak.

Boeken daarentegen... nog kasten vol

Mentioned
    360 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De ontwikkelaars zullen enorm baat hebben bij digitale games; minder productiekosten en niemand kan zijn of haar games verkopen. Op de PC is Empire Total War (2009) de laatste game die ik fysiek heb gekocht. Daarna is alles digitaal gegaan.

Op de PS4 koop ik 11 jaar later nog zoveel mogelijk via marktplaats, daarmee loopt de ontwikkelaar veel geld mis. Maar dat komt dan weer omdat er voor minder dan €15-20 bijna geen enkele game is te vinden, terwijl je op Steam voor <€10 tijdens een sale ontzettend veel keuze hebt.

Ik ben bang dat de console games inderdaad veel meer digitaal zullen gaan maar de prijzen weinig zullen veranderen.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    651 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De ontwikkelaars zullen enorm baat hebben bij digitale games; minder productiekosten en niemand kan zijn of haar games verkopen. Op de PC is Empire Total War (2009) de laatste game die ik fysiek heb gekocht. Daarna is alles digitaal gegaan.

Op de PS4 koop ik 11 jaar later nog zoveel mogelijk via marktplaats, daarmee loopt de ontwikkelaar veel geld mis. Maar dat komt dan weer omdat er voor minder dan €15-20 bijna geen enkele game is te vinden, terwijl je op Steam voor <€10 tijdens een sale ontzettend veel keuze hebt.

Ik ben bang dat de console games inderdaad veel meer digitaal zullen gaan maar de prijzen weinig zullen veranderen.
    De sales even nagelaten, nieuwe games zijn vaak duurder digitaal. Je kunt ze niet verkopen of uitlenen. Traditie dicteert dat je altijd de geur opsnuift van een nieuwe game wanneer je de hoes openmaakt voor je begint, dat kan dan allemaal niet meer.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    325 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Nu ben ik persoonlijk nooit echt van het doorverkopen geweest (nog steeds maar sporadisch) maar ik vind het bizar dat de games op consoles digitaal zo duur blijven. Terwijl ze fysiek vaak al met 30-50% korting binnen een paar maanden liggen.
    Steam/Humble/Epic etc, allemaal super veel aanbiedingen waardoor je helemaal niet zoveel meer aan de hobby uit hoeft te geven.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    262 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Als Sony dergelijke kortingen zoals Steam zou rondstrooien dan zouden ze de fysieke retail tegen zich keren, terwijl ze die juist nodig hebben voor zichtbaarheid en verkoop van de consoles/accessoires. En daarnaast kunnen ze er mee wegkomen gezien ze enige aanbieder zijn op hun platform (schimmige Key sites daargelaten).

Maar ook dat zie je nu langzaam veranderen met oudere titels die op PSNow komen of games die goed afgeprijsd worden in Sales. Bij nieuwe games betaal je helaas de hoofdprijs.

Overweeg trouwens Cyberpunk in September als eerste fullprice digital aankoop, wanneer er meer duidelijkheid is over het mee kunnen nemen/upgraden van de game naar PS5 (zoals ook bij Microsoft gebeurt met Smart Delivery). Dat vind ik wel een goede reden om digitaal te gaan.

No pictures please! Lord Serafin's Avatar
    Mentioned
    273 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Nu ben ik persoonlijk nooit echt van het doorverkopen geweest (nog steeds maar sporadisch) maar ik vind het bizar dat de games op consoles digitaal zo duur blijven. Terwijl ze fysiek vaak al met 30-50% korting binnen een paar maanden liggen.
    Steam/Humble/Epic etc, allemaal super veel aanbiedingen waardoor je helemaal niet zoveel meer aan de hobby uit hoeft te geven.
    Het is natuurlijk wat complexer dan dit, maar kort gezegd zou ik het wijten aan financieel inspelen op Fear of missing out. Ik zag het bij Final Fantasy VII Remake: iedereen werd hysterisch over dat spel, MOEST het zsm. hebben lockdown be damned, eerste maand na release was het het spel van de eeuw, twee maanden later heeft niemand het er meer over...

...En nog steeds gaat dat kreng voor €69,95 over de toonbank.

Reden dat ik deze keer gewacht heb met aanschaf was omdat iedereen bij Red Dead 2 in alle staten was door de hype, maar het spel richting eind en epiloog (lees: lange termijn) toch niet zo goed en leuk bleek. Ik denk dat de meeste mensen hier dat nog wel weten, mogelijk nog ook dat Seabass een maand of twee na release in de thread riep dat mensen ook eens wat positiefs over RDR2 moesten vertellen. Lang verhaal kort: voor het spel zelf had je geen €70 hoeven betalen en had je kunnen wachten tot 'ie €29 was. Maarja: iedereen speelde het op dat moment...

Mensen hebben gewoon geen geduld: voor een multiplayer spel, waarin goed bevolkte servers een must zijn, snap ik wel dat je geen jaar kunt/wilt wachten. Maar voor de rest wacht ik bij mijn spelaankopen altijd tot ze €29 of lager zijn, temeer door de betaalde DLC die tegenwoordig standaard aan ieder spel wordt toegevoegd. Ik zie het probleem verder ook niet echt: als je je halfjaarlijkse €29 spellen aanschaft worden op dat moment weer nieuwe spellen uitgebracht die over 6 maanden weer €29 zijn.

Het was in de eerste week een kutgevoel dat iedereen FFVIIR aan het spelen was (eerdergenoemde Fear of missing Out), maar kan achteraf niet zeggen dat ik het gevoel heb iets gemist te hebben. Liever een half jaar wachten dan riskeren te moeten zeggen "Heb ik hier €70 voor betaald!?": ik herinner me Final Fantasy XIII namelijk ook nog.
    "If you have so little will, then you are of no use to me, Klatooinian."
    -- Darth Plagues the Wise

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    325 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by Lord Serafin View Post
    Het is natuurlijk wat complexer dan dit, maar kort gezegd zou ik het wijten aan financieel inspelen op Fear of missing out. Ik zag het bij Final Fantasy VII Remake: iedereen werd hysterisch over dat spel, MOEST het zsm. hebben lockdown be damned, eerste maand na release was het het spel van de eeuw, twee maanden later heeft niemand het er meer over...

...En nog steeds gaat dat kreng voor €69,95 over de toonbank.

Reden dat ik deze keer gewacht heb met aanschaf was omdat iedereen bij Red Dead 2 in alle staten was door de hype, maar het spel richting eind en epiloog (lees: lange termijn) toch niet zo goed en leuk bleek. Ik denk dat de meeste mensen hier dat nog wel weten, mogelijk nog ook dat Seabass een maand of twee na release in de thread riep dat mensen ook eens wat positiefs over RDR2 moesten vertellen. Lang verhaal kort: voor het spel zelf had je geen €70 hoeven betalen en had je kunnen wachten tot 'ie €29 was. Maarja: iedereen speelde het op dat moment...

Mensen hebben gewoon geen geduld: voor een multiplayer spel, waarin goed bevolkte servers een must zijn, snap ik wel dat je geen jaar kunt/wilt wachten. Maar voor de rest wacht ik bij mijn spelaankopen altijd tot ze €29 of lager zijn, temeer door de betaalde DLC die tegenwoordig standaard aan ieder spel wordt toegevoegd. Ik zie het probleem verder ook niet echt: als je je halfjaarlijkse €29 spellen aanschaft worden op dat moment weer nieuwe spellen uitgebracht die over 6 maanden weer €29 zijn.

Het was in de eerste week een kutgevoel dat iedereen FFVIIR aan het spelen was (eerdergenoemde Fear of missing Out), maar kan achteraf niet zeggen dat ik het gevoel heb iets gemist te hebben. Liever een half jaar wachten dan riskeren te moeten zeggen "Heb ik hier €70 voor betaald!?": ik herinner me Final Fantasy XIII namelijk ook nog.
    Hier kan ik me goed in vinden.
    RDR2 is voor mij de miskoop van deze generatie geweest, meegenomen in de "we gaan MP spelen" hype. 1x gespeeld en de SP was /shrug...
    Enige games die ik nog echt bij Launch koop zijn games die ik gewoon gelijk wil spelen of Collectors Edition's. Voor de rest wacht ik wel.
    FF7 remake is ook zo'n game. Die is eind van de zomer voor €30 ofzo wel te krijgen, prima prijs.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    144 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Kikker View Post
    Overweeg trouwens Cyberpunk in September als eerste fullprice digital aankoop, wanneer er meer duidelijkheid is over het mee kunnen nemen/upgraden van de game naar PS5 (zoals ook bij Microsoft gebeurt met Smart Delivery). Dat vind ik wel een goede reden om digitaal te gaan.
    Volgens mij heeft Sony als eis dat alle ps4 games die ze van devs na 13 juli ontvangen voor testen ook speelbaar op ps5 moeten zijn.

https://tweakers.net/nieuws/167812/s...station-5.html

Mentioned
    360 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb ook flink wat PS Store credit gehad hier en daar als cadeau, maar ik vind het zonde om €45 voor een "aanbieding" te betalen die je voor €20 van marktplaats haalt.

Mentioned
    649 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

https://www.pcgamesn.com/total-war-s...y/release-date

A Total War Saga: Troy is a timed Epic exclusive, but also free on launch day

A Total War Saga: Troy, Creative Assembly’s upcoming strategy title all set during the Trojan War, will head to the Epic Games Store as a timed exclusive later this summer, the developer and publisher Sega have announced. And, it’ll be free to download and keep if you grab it within the strategy game’s first 24 hours following its launch.

That’s according to a press release, in which the studios reveal the A Total War Saga: Troy release date is set for August 13 on the Epic Games Store. However, it will become available on other platforms – such as Valve’s store, Steam – a year following. That is, “from August 2021”. The upcoming game, which is inspired by Homer’s Iliad, will meld the Total War series’ grand strategy elements with “spectacular real-time battles”, and see players tackle the iconic war from both the Trojan and Greek sides’ perspectives.

The game “plunges players into the legendary Bronze-Age conflict of the Trojan War,” the release explains, and you’ll get to step into the shoes of figures like Achilles, Hector, and “many other legendary heroes” to try and defend Troy – or “raze it to the ground”.

Mooie prijs voor een dag 1 aankoop.
    - Frank Murphy

Tags for this Thread