User Tag List

Page 1 of 60 1 2 3 11 51 ... LastLast
Results 1 to 40 of 2387

Thread: [Algemeen] Kleine Hard-/Software Vragen

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

[Algemeen] Kleine Hard-/Software Vragen

Thread speciaal geschikt voor advies op het gebied van software tot hardware en alles wat daartussen zit.

Stel je vraag of geef advies!

Member rageagainstrage's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik bedenk me net dat ik sinds over ben gestapt op een mac ik hem nooit gescand heb op virussen, spyware etc. Iemand een suggestie voor een goed, gratis programma? Met een beetje googlen duiken er meteen tig programma's op, maar ik zou niet weten welke nou wel of niet praktisch is. Het liefst heb ik er een die alleen maar aan gaat als ik het wil, niet op random momenten scans begint te doen of me constant lastig valt over de koopversie.
    Ja, ik vind die nickname onderhand ook helemaal kut natuurlijk.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Dat er geen virussen zijn voor Mac is onzin, maar als je een beetje met een PC kan omgaan en weet wat echt not done is, heb je echt geen virusscanner nodig op OSX of *nix systemen.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member Cryptical's Avatar
    Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben een complete Fallout-noob. Nooit een deel gespeeld. Maar ik hoor veel lovende verhalen over deel 3, dus was plan dat aan te schaffen. Echter lees ik op de Steam pagina dat het spel niet geoptimaliseerd is voor Windows 7?

Betekend dat dat het gewoon onspeelbaar is op Windows 7?

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Cryptical View Post
    Ik ben een complete Fallout-noob. Nooit een deel gespeeld. Maar ik hoor veel lovende verhalen over deel 3, dus was plan dat aan te schaffen. Echter lees ik op de Steam pagina dat het spel niet geoptimaliseerd is voor Windows 7?

Betekend dat dat het gewoon onspeelbaar is op Windows 7?
    Nee draait prima op windows 7. En Fallout 3 is toch compleet anders dan de eerdere delen (wel met paar leuke throwbacks). Geniet er van

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    358 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Goed te spelen hoor. Ik heb Fallout 3 onlangs ook via Steam gekocht en werkt ook fijn op Windows 8. Ik heb inderdaad wel eens problemen met oude games op W8, maar de oplossing is dan ook wel snel gevonden en opgelost door bijvoorbeeld de game in Windows XP modus te draaien, of door via taakbeheer slechts 1 processor toe te wijzen, de graphics op software te zetten etc. Het is allemaal wel aan de praat te krijgen
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Top, bedankt! Keek ook al een beetje op de steam forums, maarja, daar heb je ook niet veel aan.

Maar eens oppikken bij een volgende sale

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    213 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: iamgiven
    Quote Originally Posted by rageagainstrage View Post
    Ik bedenk me net dat ik sinds over ben gestapt op een mac ik hem nooit gescand heb op virussen, spyware etc. Iemand een suggestie voor een goed, gratis programma? Met een beetje googlen duiken er meteen tig programma's op, maar ik zou niet weten welke nou wel of niet praktisch is. Het liefst heb ik er een die alleen maar aan gaat als ik het wil, niet op random momenten scans begint te doen of me constant lastig valt over de koopversie.
    Ik gebruik inmiddels ruim 6 jaar een Mac en download ook gewoon via torrent-sites e.d., maar ben nog nooit een virus tegengekomen. Als ik jou was zou ik er ook niet aan beginnen. Ook programma's als MacKeeper die zich te pas en te onpas 'aanbieden' zou ik vooral links laten liggen!

Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Eerlijk gezegd heb ik ook met Windows echt al jaren geen virus meer gehad. Wel een paar keer een melding van Avast gehad dat het iets had geblokkeerd of me ergens tegen had beschermd of zo, en af en toe een melding van chrome dat de website die ik wou bezoeken mogelijk malware verspreidt, maar de laatste keer dat ik daadwerkelijk een virus had is lang geleden. Komt met de jaren denk ik, dat je gewoon weet wat je wel en niet veilig kunt aanklikken. Adblock helpt daar ook bij. Genoeg sites die ik regelmatig bezoek die ik whitelist, maar bij normaal rondsurfen heb ik het standaard aanstaan. En als je dan toch een misstap maakt heb je genoeg gratis anti-virussen die het tegenhouden.

Maar heb wel eens iets gedownload in een zip of rar bestandje, open je het en verwacht je een .jpg of zo en zie je jpg.exe of iets dergelijks. Ik denk dat een gemiddeld persoon niet zo snel het verschil zal zien, als ze al letten op bestand extensies.

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Heb ook al tijden geen virusscanner meer op mijn Windows bak.

놀자 Tyspolir's Avatar
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Avast is volgens mij wel een redelijke Antivirus, de gratis versie dus.

Ik heb vroeger altijd Norton gebruikt, en heel af en toe heeft ie wel eens wat onderschept, maar dat was de laatste jaren ook op 1 hand te tellen.
    Heel af en toe kom ik nog wel eens wat dingen tegen (spyware, of exe's die ie wil downloaden, maar dan klik je het gewoon weg en is er niets aan de hand). Moet wel zeggen dat ik dan op behoorlijk shady sites zit waar je normaal gesproken niet komt en wat ik niemand ook zou aanraden. (Chinese download sites, hoewel de meerderheid vol met reclame en vage links staat, is het niet eens zo gevaarlijk als ik dacht). Gezond verstand en een beetje kunnen inschatten hoe webdesign in elkaar zit, scheelt ook al een hoop :p
    Last edited by Tyspolir; 29th October 2014 at 01:31.
    Skill is mandatory! Cheating is optional.

- 한샷 한 길 태연

Benz-Driver kelders0's Avatar
    Mentioned
    8 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zag vandaag de mediamarkt folder met daarin de volgende laptop-aanbieding

http://www.mediamarkt.nl/mcs/product...tml?langId=-11

€250,-
    ----------
    ACER Aspire ES1-512-C162
    15,6 inch
    500gb hdd
    4gb ram
    windows 8
    Intel Celeron N2840

Voor een laptopje voor huis-tuin-en-keukengebruik, kan dit eigenlijk geen miskoop wezen lijkt mij? Gek veel meer als een keer een tekstdocumentje, winamp aan, +- 8 google pagina's en een simpele browsergame zal er niet tegelijk open staan.
    Dan lijkt mij dit ruim voldoende?

Graag advies/ meningen!

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ArkaineNL PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    Geen laptops kopen bij Mediamarkt, want mocht de laptop ooit defect raken dan hoef je geen goede service te verwachten!

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    450 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by Obsidian View Post
    Geen laptops kopen bij Mediamarkt, want mocht de laptop ooit defect raken dan hoef je geen goede service te verwachten!
    Hangt heel erg af van welke MM je mee te maken hebt en hoe de medewerkers bij de service zijn. Zelfde geld voor alle winkels. Niet alles over een kammetje scheren Obsi.

Maar je kan ook gewoon direct bij Acer aankloppen als er iets is.

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ArkaineNL PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    JAWEL! Stel dozenschuivers zijn het.

Mentioned
    74 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hoor dat wel vaker over MM, maar mijn ervaring met MM is eigenlijk wel prima. Then again, stiefvader werkt daar dus krijg daar altijd korting als ik daar iets haal, dus ben misschien een beetje biased

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    959 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Quote Originally Posted by Obsidian View Post
    JAWEL! Stel dozenschuivers zijn het.
    Dit.

Ook nog geen positieve ervaringen mee gehad. Tuig is het!!! En waren het maar dozenschuivers, moet alles zelf tillen.

Mentioned
    358 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sommige games willen niet fullscreen als ik ze niet in dezelfde resolutie als mijn laptop zelf afspeel. 1920x1080 geeft geen probleem, maar als ik de game op 1600x900 wil zetten krijg ik daadwerkelijk 1600x900 in het midden van mijn scherm, met een zwart scherm eromheen om te rest van de pixels op te vullen. Weet iemand waar dit aan ligt? Sommige games hebben hier wel last van, andere games weer niet.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja in je graka driver kan je instellen hoe je PC dat moet scalen. Binnen de AMD CCC is dat bijvoorbeeld:
    My Digital Flat Panels -> Properties -> Image scaling preferences.

In de Intel en Nvidia control panels kan dat ook, moet je even zoeken (of laten weten welke videokaart je hebt)

Mentioned
    358 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hmm. Ik heb een GT750M en ook een ingebouwde intel kaart die het werk doet tijdens browsen enzo. Bij het Intel-configscherm van de videokaart zie ik wel iets met schaling, maar dat heeft alleen betrekking op mijn bureaublad en Windows-omgeving. Via het NVIDIA Configuratiescherm zie ik niet zo snel de schaling-optie terugkomen. Alleen wat opties/voorkeuren die ik per applicatie los kan instellen.

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gebruik al jaren gratis variant van avira, werkt fantastisch. Norton is volgens mij nog steeds een grote hoop ellende, net als de meeste "betaalde" virus scanners. Windows Defender was ook wat minder, maar loopt ondertussen ook wel aardig mee?
    Ik gebruik eigenlijk al tijden geen anti-malware meer, misschien binnenkort weer eens controleren.

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Zeg euh, als ik nou eens opzoek zou zijn naar een redelijk tekentablet...wat kan men mij dan aanraden? Wacom ken ik, maar voor de rest ben ik een leek.

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Zeg euh, als ik nou eens opzoek zou zijn naar een redelijk tekentablet...wat kan men mij dan aanraden? Wacom ken ik, maar voor de rest ben ik een leek.
    seconded. Maar dan zoek ik eentje die dirt cheap is, wil het eerst proberen

Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ok, onderstaande toch niet juist Heeft paar dagen goed gewerkt, maar nu weer het probleem. Heb het ook al geprobeerd te fixen met MSI Afterburner, heb verder echt geen idee :/
    **
    Voor mensen die problemen hebben met het scherm dat "flitst", plots op-en-neer schommelt of blijft hangen en een AMD R9 270/280/290 heeft - de oplossing lijkt te zijn om je Realtek drivers te updaten. Kreeg ze niet gedownload via de site van Realtek zelf, dus zoek even een goede mirror. Moet versie 2.75 zijn.
    Last edited by Zebby; 6th November 2014 at 15:16.

Member Pascal's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: BFR_NL
    Iemand interesse in een Inbox invite voor iOS?

Member pvdp's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mijn vraag van het oude forum nogmaals:

- Wie kan mij vertellen, waar ik gemakkelijk een nieuwe vervanger kan vinden voor mijn huidige harde schijf die in mijn laptop zit.

De huidige is een normale harde schijf, van het merk Seagate, type momentus 5400.6 500 gb.

Nu wil ik deze vervangen voor een SSD, toevallig zit er in mijn werk pc een Kingston SSD, met 120GB, en die bevalt me prima.

Wat is een goed alternatief, en hoe kom ik daarachter?

Enige eis, is dat hij ten minste een 120GB moet hebben ( liever 240 ), en afmeting minimaal 9,5 mm. hoogte moet zijn.

Wie kan me een beetje op weg helpen?
    Alvast bedankt.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    142 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    Edit: nvm. Had eroverheen gelezen dat het om een laptop SSD ging. Weet ik niet zoveel van.
    Last edited by macc; 18th November 2014 at 11:29.

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

5400 rpm, aai, dat zal dan een goede upgrade zijn. Kingston zal vast prima zijn, ook Crucial en Samsung maken goede drives. Form factor lijkt nogal all over the place. Gelukkig kan je op Tweakers filteren op hoogte

Overigens is de WD Black2 ook wel een toffe optie voor laptops, maar misschien overkill: voor 200 euro 1TB HDD + 120GB SSD in 1 drive Anders zoiets?
    http://tweakers.net/pricewatch/30814...specificaties/

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    450 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by pvdp View Post
    Mijn vraag van het oude forum nogmaals:

- Wie kan mij vertellen, waar ik gemakkelijk een nieuwe vervanger kan vinden voor mijn huidige harde schijf die in mijn laptop zit.

De huidige is een normale harde schijf, van het merk Seagate, type momentus 5400.6 500 gb.

Nu wil ik deze vervangen voor een SSD, toevallig zit er in mijn werk pc een Kingston SSD, met 120GB, en die bevalt me prima.

Wat is een goed alternatief, en hoe kom ik daarachter?

Enige eis, is dat hij ten minste een 120GB moet hebben ( liever 240 ), en afmeting minimaal 9,5 mm. hoogte moet zijn.

Wie kan me een beetje op weg helpen?
    Alvast bedankt.
    Een standaard SSD heeft dezelfde afmetingen als jouw huidige HDD, namelijk 2,5". Dus dat zit goed. Je kan behoorlijk simpel je harde schijf vervangen met een SSD.

Zie hier de keuze: http://tweakers.net/categorie/674/so...KxqYWxUmxtbS0A

Een Kingston SSD met 120GB kost 52 euro.
    Maar als je wat meer opslag wilt kan je prima voor de Samsung 840 EVO 250GB gaan.

Edit: die optie van Liquid is ook tof!

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Maar als je wat meer opslag wilt kan je prima voor de Samsung 840 EVO 250GB gaan.
    Ondanks dat het mij ook lijkt dat 2.5" gewoon moet passen: mocht die hoogte echt een harde eis zijn, de EVO is minder dan 7 mm hoog.

Member pvdp's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oke, lijkt me duidelijk.
    Ja, ik weet nooit zo goed wat goed is en wat niet.

Maar deze 2 lijken me goed dan, en prijsjes zijn netjes.
    Ik ga eens tussen die 2 vergelijken.

Bedankt

Assen Melle's Avatar
    Mentioned
    3 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De besties!

Ik heb al een tijdje last van het afspelen van internet filmpjes. Op youtube, dumpert, vimeo, facebook en op alle andere platforms waar filmpjes te streamen zijn. Tijdens het streamen hapert het beeld de hele tijd. Ik zit op Mac OS X versie 10.6.8 en Google Chrome + Adobe Flash is up-to-date. Het haperen komt niet door mijn internetsnelheid, heb al getest met mijn chromebook en daar werkt alles prima. Heb ook de cache-geheugen geleegd, heeft wat geholpen maar nog niet ideaal.

Weet iemand wat ik hieraan kan doen?

Mentioned
    1360 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Melle View Post
    De besties!

Ik heb al een tijdje last van het afspelen van internet filmpjes. Op youtube, dumpert, vimeo, facebook en op alle andere platforms waar filmpjes te streamen zijn. Tijdens het streamen hapert het beeld de hele tijd. Ik zit op Mac OS X versie 10.6.8 en Google Chrome + Adobe Flash is up-to-date. Het haperen komt niet door mijn internetsnelheid, heb al getest met mijn chromebook en daar werkt alles prima. Heb ook de cache-geheugen geleegd, heeft wat geholpen maar nog niet ideaal.

Geen flauw idee, zeker omdat je op een Mac werkt.

Maar ik moest gisteren toevallig aan hetzelfde denken toen ik een Youtubefilmpje aan het bekijken was. Waarom moet het altijd haperen, waar gaat het fout?

Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Iemand een goede tegenhanger voor Truecrypt die een folder/database kan aanmaken/encrypten? Heb geen Bitlocker, en vind PGP niet zo lekker werken.
    Heb zaken voor visum van Rusland op mijn PC, dus paspoort informatie e.d., en wil die toch graag even achter een extra beveiliging hebben zitten.

Zeikerd Remco32's Avatar
    Mentioned
    7 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Remco32
    Ikzelf gebruik Challenger: http://www.encryption-software.de/challenger/en/
    Aan de hand van een password past hij bestanden aan. Om de bestanden weer terug naar hun oorspronkelijke staat te herstellen, heb je dan weer dat wachtwoord nodig.
    Het mooie is dat je individuele bestanden/folders kan versleutelen, iets wat niet alle encryption software heeft.
    Het mooste is nog dat het gratis is

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    213 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: iamgiven
    Quote Originally Posted by Melle View Post
    De besties!

Ik had hier op mijn Mac (OSX Yosemite en Safari) ook veel last van maar sinds de laatste updates gaat het goed. Wat me op Youtube geholpen heeft is Googlen naar 'Youtube HTML5' en via de eerste link de settings op HTML5 zetten. Kan nu eindelijk 1080p kijken zonder om de 3 seconden te moeten wachten.

Maar volgens mij doen ze het expres, Steve Jobs haatte Flash toch?

Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Remco32 View Post
    Ikzelf gebruik Challenger: http://www.encryption-software.de/challenger/en/
    Aan de hand van een password past hij bestanden aan. Om de bestanden weer terug naar hun oorspronkelijke staat te herstellen, heb je dan weer dat wachtwoord nodig.
    Het mooie is dat je individuele bestanden/folders kan versleutelen, iets wat niet alle encryption software heeft.
    Het mooste is nog dat het gratis is
    Past bij wat ik zoek, zal er een blik op werken, dank

Permanently disappointing Wolfwood's Avatar
    Mentioned
    24 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Is het bij het kiezen van een nieuwe tv nog belangrijk om op de geluidskwaliteit te letten, gezien alles toch naar externe versterker/soundbar gaat?
    I got punched in the face and all I got is this lousy black eye.

Mentioned
    1213 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Wolfwood View Post
    Is het bij het kiezen van een nieuwe tv nog belangrijk om op de geluidskwaliteit te letten, gezien alles toch naar externe versterker/soundbar gaat?
    Je geeft zelf al antwoord. Als je de TV speakers niet gebruikt is het absoluut niet relevant. Gebruik je wel de TV speakers, dan zou ik alsnog er niet op letten en gewoon kijken of je niet een fatsoenlijke set kan regelen.

ヽ(。_°)ノ Faure's Avatar
    Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb nu dit mobo:
    http://tweakers.net/pricewatch/31913...specificaties/
    en dit geheugen
    http://tweakers.net/pricewatch/27394...9ad3k2-4g.html

kan hierin dit geheugensetje als vervanging?
    http://tweakers.net/pricewatch/32530...ds1s00ceu.html (van de best buy van het moment)

Ik heb nu 4gb en merk dat dat toch langzaam krap wordt, en voor 70 euro kan ik best even een kleine upgrade doorvoeren.
    With great power comes great electricity bill.