User Tag List

Page 67 of 69 FirstFirst ... 17 57 65 66 67 68 69 LastLast
Results 2,641 to 2,680 of 2732

Thread: [Algemeen] Kleine Hard-/Software Vragen

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    183 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sinds kort een luxeprobleempje: mijn Onkyo surround receiver is kaduuk. Buiten garantie uiteraard.
    Dus kijken naar een nieuwe. En ja hoor: qua receivers is het momenteel een drama, bijna niets is op voorraad en wat er is, zijn wat modellen die problemen hebben met 8K/4K @120Hz signalen van de Xbox en videokaarten (ja, dit probleem). Of hebben matige reviews gekregen (én hebben die HDMI 2.1 'bug').

Lang leve corona...

Nu is het plan om in 2022-23 gefaseerd mijn flat stevig onderhanden te nemen, inclusief de bekabeling en een nieuwe 4K TV (of beamer) dus ik vind het niet erg om mijn Panasonic plasma nog een paar jaartjes te gebruiken met een wat oudere 4K of HD receiver.

Heeft iemand nuttige tips op het gebied van audiozaken die aan occasions doen? Ik heb al op hifi.nl en tweakers gekeken, maar bij voorkeur haal ik er een bij een fysieke winkel i.v.m. de (zij het beperkte) garantie/service.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Quote Originally Posted by Das Tentakel View Post
    Sinds kort een luxeprobleempje: mijn Onkyo surround receiver is kaduuk. Buiten garantie uiteraard.
    Dus kijken naar een nieuwe. En ja hoor: qua receivers is het momenteel een drama, bijna niets is op voorraad en wat er is, zijn wat modellen die problemen hebben met 8K/4K @120Hz signalen van de Xbox en videokaarten (ja, dit probleem). Of hebben matige reviews gekregen (én hebben die HDMI 2.1 'bug').

Lang leve corona...

Nu is het plan om in 2022-23 gefaseerd mijn flat stevig onderhanden te nemen, inclusief de bekabeling en een nieuwe 4K TV (of beamer) dus ik vind het niet erg om mijn Panasonic plasma nog een paar jaartjes te gebruiken met een wat oudere 4K of HD receiver.

Heeft iemand nuttige tips op het gebied van audiozaken die aan occasions doen? Ik heb al op hifi.nl en tweakers gekeken, maar bij voorkeur haal ik er een bij een fysieke winkel i.v.m. de (zij het beperkte) garantie/service.
    Nah zit eigenlijks ook al te zoeken naar leuke Surround receivers, maar tot nu toe niet echt interessante dingen kunnen vinden.

Voor eventuele Beamers raad ik dit kanaal aan.

Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    183 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Nah zit eigenlijks ook al te zoeken naar leuke Surround receivers, maar tot nu toe niet echt interessante dingen kunnen vinden.

Voor eventuele Beamers raad ik dit kanaal aan.

Bedankt, t.z.t. zal ik me er wel in gaan verdiepen (nu dip ik af en toe in de actuele ontwikkelingen. Beamers zijn weer echt terug als een alternatief voor een grote TV)

Ik heb uit lieverlee maar mijn Edifier Luna onder de TV geplaatst ter vervanging van het surround systeem. Eigenlijk was die (pre-Corona) aangeschaft voor gebruik in mijn pen & paper Cthulhu campagne, maar dit kwam wel verbazingwekkend goed uit, komt een kick-ass geluid uit voor een dergelijk klein systeempje. Niettemin, ik blijf rondkijken voor een vervangende receiver.
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    274 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: eazygoingfox PSN ID: easy-going-fox
    Vraag aan alle OLED en QLED - kijkers hier: hoe bevalt het beeld jullie, en hebben jullie last van reflectie? Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV en expert heeft morgen 20% korting op o.a. LG G1. Nu heb ik links van mijn TV in de woonkamer een groot raam en met mijn huidige LCD uit 2016 moet ik overdag altijd de gordijnen dicht doen als ik wil gamen. Vandaar dat ik ook een QLED overweeg, omdat dat volgens het www beter zou moeten zijn bij reflecties.

Wat zijn jullie ervaringen?
    XBL: eazygoingfox | PSN: easy-going-fox

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    221 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Marc View Post
    Vraag aan alle OLED en QLED - kijkers hier: hoe bevalt het beeld jullie, en hebben jullie last van reflectie? Ik ben aan het kijken voor een nieuwe TV en expert heeft morgen 20% korting op o.a. LG G1. Nu heb ik links van mijn TV in de woonkamer een groot raam en met mijn huidige LCD uit 2016 moet ik overdag altijd de gordijnen dicht doen als ik wil gamen. Vandaar dat ik ook een QLED overweeg, omdat dat volgens het www beter zou moeten zijn bij reflecties.

Wat zijn jullie ervaringen?
    QLED is gewoon LCD, met forse goede brightness, maar alsnog LCD. OLED is niet heel goed, omdat die natuurlijk in basis je pixels uitzetten voor je goede zwartwaarden, maar als gevolg reflecteert dat natuurlijk als een malle. Ik denk dat geen van beide heel goed gaat werken, dat blijft gewoon een issue, maar ja QLED zou beter moeten zijn.

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    QLED is in dat geval het best ja, vanwege de (veel) hogere brightness. Al is het af en toe wel wat overtrokken, hier staat een OLED ook naast een grote raampartij en zoonlief kan prima gamen zonder overdreven last van reflecties. Maar als je er gevoelig voor bent - ga voor QLED.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    274 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Bedankt voor de reacties! Knoop is door, ook na eea bekeken te hebben. Het wordt een QLED.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Bedankt voor de reacties! Knoop is door, ook na eea bekeken te hebben. Het wordt een QLED.
    Nice! Foto's en ervaringen please!
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    274 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Nice! Foto's en ervaringen please!
    Eerste ervaringen zijn zeer positief! Vanochtend de Samsung Neo QLED QE55QN95A opgehaald bij PlatteTV.nl. Gisteravond via de website nog een aanbod aangevraagd en nette korting gekregen: € 1799 en daar gaat nog een cashback van Samsung van € 400 vanaf

Hieronder wat foto's, TV moet nog opgehangen worden. Zoals je kunt zien heb ik links van de TV en erboven een raam, en verderop rechts tuindeuren. Ons huis is niet heel groot, maar wel lekker licht Op een dag als vandaag (zoals de foto's gemaakt zijn) zou ik normaal de gordijnen dicht moeten doen om iets te kunnen zien. Erg blij dus met de minimale reflectie op het scherm en de kleuren vind ik ook erg mooi. Niet zo zwart als OLED maar het komt toch aardig in de buurt voor mijn leken-ogen. Enige echte nadeel vind ik de advertenties in de menubalk... Al is het er maar 1 en is deze klein, het blijft absurd bij een TV die normaal voor € 2500 verkocht wordt.

Last edited by Marc; 25th September 2021 at 17:32.
    XBL: eazygoingfox | PSN: easy-going-fox

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1547 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Prachtig! Mooi hoekje ook zo!
    Had ook prima een 65"-er gepast trouwens...just sayin'
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    274 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Prachtig! Mooi hoekje ook zo!
    Had ook prima een 65"-er gepast trouwens...just sayin'
    Haha I know, maar dat kreeg ik er echt niet doorheen En links staan inmiddels weer een foto en wat kaarsen, dus plateau is weer gevuld.

Wel een heerlijke stap van 43 naar 55, ervaar nu voor het eerst echt 4K en zie details die ik nog nooit gezien heb

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    444 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Haha I know, maar dat kreeg ik er echt niet doorheen En links staan inmiddels weer een foto en wat kaarsen, dus plateau is weer gevuld.

Wel een heerlijke stap van 43 naar 55, ervaar nu voor het eerst echt 4K en zie details die ik nog nooit gezien heb
    Lekkere pimp man!
    Ga je veel plezier mee hebben, zeker i.s.m. je console!

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb de Lenovo Smart Tab M10 plus gekocht maar lees nu overal dat het streamingdiensten zoals Netflix alleen maar in SD aanbiedt ivm Widevine L3 oid. Schijnt dat je met een oude apk van Netflix alsnog HD kan krijgen.

Ik heb er geen verstand van maar is het makkelijk te omzeilen dmv een oude Netflix apk te downloaden?

Edit: ik kom nu pas achter dat m'n Samsung smartphone ook WideVine L3 heeft en dus Netflix in SD afspeelt. Tablet is wel groter scherm maar vraag me af of ik verschil met HD überhaupt merk.
    Last edited by Culloden; 30th November 2021 at 10:25.
    Every 60 Seconds in Africa a Minute Passes

Mentioned
    221 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Culloden View Post
    Ik heb de Lenovo Smart Tab M10 plus gekocht maar lees nu overal dat het streamingdiensten zoals Netflix alleen maar in SD aanbiedt ivm Widevine L3 oid. Schijnt dat je met een oude apk van Netflix alsnog HD kan krijgen.

Ik heb er geen verstand van maar is het makkelijk te omzeilen dmv een oude Netflix apk te downloaden?

Edit: ik kom nu pas achter dat m'n Samsung smartphone ook WideVine L3 heeft en dus Netflix in SD afspeelt. Tablet is wel groter scherm maar vraag me af of ik verschil met HD überhaupt merk.
    In alle eerlijkheid, op zo'n (relatief) klein scherm betwijfel ik het. En anders kun je inderdaad een oude apk zoeken, maar wel goed kijken naar de vereisten.

Member Culloden's Avatar
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Zebby View Post
    In alle eerlijkheid, op zo'n (relatief) klein scherm betwijfel ik het. En anders kun je inderdaad een oude apk zoeken, maar wel goed kijken naar de vereisten.
    Heb uiteindelijk een APK gedownload die werd aangeraden via Tweakers.net. Dat werkt prima. 480p merk je in negatieve zin toch wel op zo'n 10 inch scherm.

Jammer van de restricties vanuit e.g. Netflix want de display zelf is uitstekend voor de prijs waarvoor ik h'm kocht.
    Every 60 Seconds in Africa a Minute Passes

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb een vraag over het volgende: Ik krijg binnenkort een nieuw pc en dit is hem: https://www.medion.com/nl/shop/p/bud...d-4210024028A1

Maar nu is mijn vraag: Kan ik wel mijn favoriete game Neverwinter Nights erop spelen met alle grafische ingame opties aan?

Wat heb je? CrispyCross's Avatar
    Mentioned
    153 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Dat moet wel goedkomen met die intel UHD graphics. Wil je iets zwaarders gaan draaien, zoals bijvoorbeeld GTA V o.i.d. dan gaat het lastig worden.
    Volgens mij kan je er ook nog wel een videokaart in schuiven, mocht je daar ooit voor willen gaan. Kaartje van 100 / 150 kom je al vrij ver mee (nVidia 1650 super).
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by ScreamGT View Post
    Dat moet wel goedkomen met die intel UHD graphics. Wil je iets zwaarders gaan draaien, zoals bijvoorbeeld GTA V o.i.d. dan gaat het lastig worden.
    Volgens mij kan je er ook nog wel een videokaart in schuiven, mocht je daar ooit voor willen gaan. Kaartje van 100 / 150 kom je al vrij ver mee (nVidia 1650 super).
    Dank je. Ik speel de game heel vaak en het is ook mijn favoriete game. En daarbij vind ik het dan wel jammer dat het dan misschien niet draait. Maar ik wacht even de komst van mijn nieuwe PC af en als alles gereed is dan pas kan ik kijken of het werkt anders moet ik even een videokaart bij aanschaffen.
    Last edited by pessie83; 3rd December 2021 at 20:48.

Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gezien ik de Thermal pads nog moet vervangen van mijn GPU, run ik Vram temperaturen op mijn 2de monitor e.d.
    En Was zonet een paar uurtjes in 2077, En viel op dat de Temps een slag je hoger waren dan normaal. En toen ineens viel het op dat een Case en de CPU fans niet draaien (Tenminste 2 CPU fans op 1 kabel die split met 2 aansluitingen) Geen idee of beide fans dan on afhankelijk van elkaar kunnen weren (1 wel 1 niet) Vermoedelijk niet tenzij 1 van de fans klemt mits dat het geval was.

Zal morgen kijken of er schade is, het ruikte wel even wat mechanisch, niet echt een door gebrande geur.
    Had al een poosje last dat de fans lawaai maakten bij het opstarten van het Systeem en dat ze dan later normaal draaien.

Als er nog tips zijn om binnen windows te kijken of er dingen mis zijn laat het graag weten AUB.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    153 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Volgens mij is er niet echt een manier om te zien of bepaalde fans defect zijn met software. Ja... je kan in Hardware monitor vaak fans zien, of in speedfan. Als die 0 rpm aangeeft werkt de fan gewoon niet (Duh).
    Splitter kapot, kan ook? Anders toch eens nadenken of een fancontroller niet iets voor jou is? https://www.megekko.nl/Computer/Comp...p-1_d-list_cf-
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK

[Algemeen] Kleine Hard-/Software Vragen

En anders gewoon eens je case open maken & een stress test draaien (of gewoon CP2077 opstarten).
    Dan zie je snel genoeg of de fans draaien, of niet..

Maar het zou me verbazen dat je CPU fan niet draait, eerlijk gezegd.. mijn ervaring is dat een CPU zonder fan-koeling vrij snel naar z’n kookpunt gaat & dan gewoon uit beveiliging (tegen doorbranden) de PC volledig uitgaat.

Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    En anders gewoon eens je case open maken & een stress test draaien (of gewoon CP2077 opstarten).
    Dan zie je snel genoeg of de fans draaien, of niet..

Maar het zou me verbazen dat je CPU fan niet draait, eerlijk gezegd.. mijn ervaring is dat een CPU zonder fan-koeling vrij snel naar z’n kookpunt gaat & dan gewoon uit beveiliging (tegen doorbranden) de PC volledig uitgaat.
    Fans draaien gelukkig wel weer na reboot, Soms gebeurd het wel eens dat de fans niet draaien bij het opstarten, heb het ook wel eens gehad bij mijn vorige systemen. Gewoon zeldzaam dat ze niet op gang komen.

Heb een flinke Heatsink op mijn CPU (BeQuiet Darkrock Pro 4) dus er is was wel een beetje airflow van de andere 3 case fans die nog wel draaiden.

https://www.reddit.com/r/pcmasterrac...hz_ram_1080ti/

Ziet er zo ongeveer uit.

Senior Member
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Kikidiablo89
    Mensen,

Mijn externe hardeschijf is kapot. De USB connector is er op een of andere manier afgebokren. Nu heb ik deze even open geschroefd en hier zit een Sata aansluiting aan.
    Echter was het zo dat de hardeschijf met een USB kabel een externe stroomadapter altijd was aangesloten.

Ik heb nu een adapter besteld van Sata -> naar USB en die krijg ik ook gewoon aangesloten. Echter heeft de oude schrijf nu geen stroom, maar mijn vraag is of dit ook opgelost kan worden.
    Op de schijf zit naast de aansluiting nog wel een aansluiting -> 1.jpg.

Ik heb echter geen flauw idee wat ik hier mee moet. De externe stroomaansluiting van de hardeschijf zit bevestigd op een print plaat. Ik kan deze echter niet in combinatie met de nieuwe Sata - USB aansluiting er opschroeven, aangezien dit qua ruimte niet past. Ik kan de nieuwe aansluiting ook niet op de oude printplaat kwijt (aangezien het dezelfde aansluitingen zijn).

Ik kan dus wel wel de nieuwe kablel aansluiten op mijn laptop. Echter heeft dus geen stroom. Is er ook een optie om iets met de 1.jpg te doen qua stroom? Zou het eventueel mogelijk zijn om hiervoor een kabel aan te schaffen en deze bijvoormeeld op mijn PC aan te sluiten?

Iemand enig idee?

Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Sata schijven hebben zowel Sata en Sata Power kabels? ( 2 verschillende inputs) En anders moet je even een foto laten zien van de aansluitingen van de schijf.

Senior Member
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Hi,
    Thanks voor de reply.
    Een foto was inderdaad wel makkelijker geweest, hierbij alsnog
    Foto 1: Een foto van het geheel
    Foto 2: Een foto waar de Sata – USB kabel er in zit, en ik deze connector over hou.
    Ik vermoed dat deze connector en zit en dat hier op eventueel stroom moet komen te staan.
    Heb ik gelijk?

Foto 1: https://ibb.co/M65c77G
    Foto 2: https://ibb.co/zPs9Z0L

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    882 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by KikiDiablo View Post
    Hi,
    Thanks voor de reply.
    Foto 2: Een foto waar de Sata – USB kabel er in zit, en ik deze connector over hou.
    Ik vermoed dat deze connector en zit en dat hier op eventueel stroom moet komen te staan.
    Heb ik gelijk?

Rechts is stroom, links is SATA

Sata:

Stroom:

Waarschijnlijk heb je deze kabel:

Die levert dus beide. Sluit hem aan op een USB 3.0 port, of check even welke voltage je USB port levert.
    Last edited by RPGer; 10th December 2021 at 10:52.
    Ik wacht rustig af.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    444 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LtPsychoNL PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Hi,
    Thanks voor de reply.
    Heb ik gelijk?

Foto 2: https://ibb.co/zPs9Z0L
    Je hebt zoiets nodig om dit te laten werken: https://www.amazon.com/WEme-Converte...9126194&sr=8-3

Senior Member
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Je hebt zoiets nodig om dit te laten werken: https://www.amazon.com/WEme-Converte...9126194&sr=8-3
    Heren, dank voor jullie reactie;

Als ik even op bol.com kijk, zou ik deze moeten hebben? Ik lees nog wel dat een aparte voeding stekker in moet, maar dit zou dan gewoon die stroomtoevoer kunnen zijn van mijn laptop?

https://www.bol.com/nl/nl/p/let-op-t...RoCyY8QAvD_BwE

Mentioned
    882 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Heren, dank voor jullie reactie;

Als ik even op bol.com kijk, zou ik deze moeten hebben? Ik lees nog wel dat een aparte voeding stekker in moet, maar dit zou dan gewoon die stroomtoevoer kunnen zijn van mijn laptop?

https://www.bol.com/nl/nl/p/let-op-t...RoCyY8QAvD_BwE
    Lastig te zeggen, het ziet er een beetje uit als een standaard 12v Dell/Levono laptop aansluiting maar dat zou je moeten proberen, dan heeft natuurlijk je laptop weer geen stroom, maar kan je kan altijd nog een extra 12v voeding bestellen.
    Ik wacht rustig af.

Senior Member
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Lastig te zeggen, het ziet er een beetje uit als een standaard 12v Dell/Levono laptop aansluiting maar dat zou je moeten proberen, dan heeft natuurlijk je laptop weer geen stroom, maar kan je kan altijd nog een extra 12v voeding bestellen.
    Dank voor de reactie. Ik bedoelde meer dat de stroomtoevoer van me oude hardeschijf.

Ik ga het gewoon bestellen, voor 12 euro is het altijd een poging waard

Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nee, je laptop adapter levert veel meer power en zal waarschijnlijk ook niet eens passen.
    Ik zou ff zoeken naar iets met een bijpassende power-supply. Anders moet je weer op zoek naar dat specifieke adaptertje met het exacte gevraagde output-wattage.

Die ga je namelijk wel nodig hebben omdat deze HDD anders niet opstart (een laptop HDD heeft geen extra power nodig)

Mentioned
    882 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    Nee, je laptop adapter levert veel meer power en zal waarschijnlijk ook niet eens passen.
    Ik zou ff zoeken naar iets met een bijpassende power-supply. Anders moet je weer op zoek naar dat specifieke adaptertje met het exacte gevraagde output-wattage.

Die ga je namelijk wel nodig hebben omdat deze HDD anders niet opstart (een laptop HDD heeft geen extra power nodig)
    Is gewoon standaard 12v hoor, zie de omschrijving zelfde als de meeste laptops. Maar idd beter even controleren.
    Ik wacht rustig af.

Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

True, lijkt wel allemaal op elkaar. Denk dat ik meer redeneer uit mn eigen ‘onkunde & onzekerheid qua elektra, stroom & laders. Mixen & matchen van adapters enzo..

Vandaar dat ik dan liever kies voor iets wat zeker bij elkaar past, dan dat er ergens kortsluiting ontstaat.

Elektrotechniek aint my cup of tea!

Senior Member
    Mentioned
    17 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik dank u allen voor uw hulp. Ik heb dat ding van bol.com besteld, ik wacht eerst wel even totdat ik die in huis heb om te kijken hoe of wat

Bedankt voor jullie reactie, toppers!

Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Rechts is stroom, links is SATA

Sata:

Stroom:

Waarschijnlijk heb je deze kabel:

Die levert dus beide. Sluit hem aan op een USB 3.0 port, of check even welke voltage je USB port levert.
    Als het een 3.5'' schijf is kan hij beter gaan voor case met een power adapter. USB powered HDD's kunnen soms al een beetje iffy zijn met 2.5 '' schijven.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kleine kink in de kabel. De nieuwe computer is binnengekomen, daarbij hadden we de gedacht om alle bestanden van een 2TB HDD gaan kopiëren naar een 512 GB SSD. Een medewerker van een computerzaak heeft gezegd dat dit niet mogelijk is. Klopt dit? Want ik heb bijna een aanvaring gehad met mijn vader daardoor. Maar dat is inmiddels uitgepraat. Ik heb wel een 2TB SSD gezien, alleen is dit niet een soort PCI-e variant (wat dat is weet ik niet).

Mentioned
    221 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by pessie83 View Post
    Kleine kink in de kabel. De nieuwe computer is binnengekomen, daarbij hadden we de gedacht om alle bestanden van een 2TB HDD gaan kopiëren naar een 512 GB SSD. Een medewerker van een computerzaak heeft gezegd dat dit niet mogelijk is. Klopt dit? Want ik heb bijna een aanvaring gehad met mijn vader daardoor. Maar dat is inmiddels uitgepraat. Ik heb wel een 2TB SSD gezien, alleen is dit niet een soort PCI-e variant (wat dat is weet ik niet).
    2TB is (voor het gemak) 2000 GB, dus dat gaat inderdaad niet passen als deze vol zit. Afhankelijk van je moederbord kun je er nog een extra vergelijkbare bij zetten, of een "ouderwetse" SATA SSD.
    Dit is een 2TB PCI-E m2 SSD: https://tweakers.net/pricewatch/1233...-660p-2tb.html
    Dit is een 2TB SATA SSD: https://tweakers.net/pricewatch/1126...-inch-2tb.html

De eerste kan je alleen erbij prikken als je moederbord meer dan 1 slot heeft, aangezien je er al 1 in hebt zitten.
    De 2e moet sowieso kunnen.

Mentioned
    153 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Je kan die HDD van je oude PC niet gewoon in je nieuwe PC laten zetten?

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    43 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by ScreamGT View Post
    Je kan die HDD van je oude PC niet gewoon in je nieuwe PC laten zetten?
    Nee, ik heb liever een SSD, want dan loopt mijn PC sneller. En wat ik van plan was en ben is een losse 2TB SSD aanschaffen en de bestaande 512GB SSD leeg te maken zodat de nieuwe 2TB SSD erin wordt gebouwd zodat de bestanden op mijn HDD kunnen worden gekopiëerd naar die 2TB SSD.

Softcore gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik zou inderdaad gewoon die HDD er ook inklappen. Die extra snelheid van SSD merk je alleen met zware software, niet als je een afbeelding opent of een MP3tje aanzet.