User Tag List

Page 12 of 12 FirstFirst ... 2 10 11 12
Results 441 to 472 of 472

Thread: [Algemeen] Vinyl: Singles, maxisingles, langspelers en alles wat er tussen zit

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Gerne! Want voor zover ik weet werkt het niet zo, maar goed ik ben dan ook totaal niet bij met mijn douane en internationaal vervoer kennis.

Maar goed, het doel heiligt de middelen:

Last edited by Like-a-Bunny; 3rd April 2019 at 15:35.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1114 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    <douaneding>
    Ah ja, die kosten zijn dus niet te omzeilen helaas. Zelfs als je verzendende partij er iets tegen zou kunnen doen (wat ze zelden kunnen/willen), belasten ze die kosten gewoon door.

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    108 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wacht even, dus als LaB de afhandelingskosten niet zelf zou betalen dan zou de verzender dat moeten doen? Dat is makkelijk geld verdienen voor de douane.

Mentioned
    1114 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Valerious View Post
    Wacht even, dus als LaB de afhandelingskosten niet zelf zou betalen dan zou de verzender dat moeten doen? Dat is makkelijk geld verdienen voor de douane.
    Huh? Nee, ik bedoel, sommige bedrijven kunnen de aangiftes zelf doen. In de regel is dat enkel voor inkomende zaken (want dat regelen ze met de eigen douane). Als het gaat om douaneafhandeling met het land van bestemming is het eeeeeeecht zeldzaam dat een partij daar wat mee doet: misschien een bedrijf dat heel veel zaken doet met 1 land. Zo'n webshop die naar 100 landen stuurt gaat geen 100 douane-softwares en licenties betalen/onderhouden voor iets dat toch moet worden betaald en dan in de prijs zou inbegrijpen, en in de regel voor consumenten bij de ontvanger ligt (wat ook logisch is, je kan van een webshop niet verwachten dat ieder land zo bekend is).

Het zit zo: die dingen MOET door de douane en MOETEN worden aangegeven. PostNL doet dat voor je (niet de douane) en rekent daar kosten voor. Die belasten ze door en dit is gewoon gebruikelijk bij internationale deur-tot-deur verzendingen.

LaB kan de kosten indirect weigeren door het pakket te weigeren, dat is het risico voor PostNL (en voor jou ook, omdat de zender aantoonbaar kan maken dat hij aan zijn leverplicht heeft voldaan). Het ontgaat mij hoe, als deze kosten al worden verlegd van LaB naar de verzender, de douane daar beter van zou worden, maar misschien begrijp ik je post verkeerd.

Mentioned
    108 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Duidelijk verhaal! Al vraag ik mij nog steeds af waarom die afhandelingskosten van 13,00 euro zo hoog zijn en waar die kosten precies vandaan komen. Al haal ik nu uit jouw post dat de douane dat blijkbaar bij PostNL neerlegt en dat de koerier dat weer bij de consument declareert. Mij rest alleen de vraag of PostNL nog iets aan het 'meerwerk' verdient en of de afhandelingskosten mogelijk op een andere manier lager kunnen uitvallen.

LaB kan de kosten indirect weigeren door het pakket te weigeren, dat is het risico voor PostNL (en voor jou ook, omdat de zender aantoonbaar kan maken dat hij aan zijn leverplicht heeft voldaan). Het ontgaat mij hoe, als deze kosten al worden verlegd van LaB naar de verzender, de douane daar beter van zou worden, maar misschien begrijp ik je post verkeerd.
    Bovenstaande post plaatste ik eigenlijk na de overtuiging dat die afhandelingskosten vrijwel altijd betaald moeten worden. Ongeacht of de verzender of de ontvanger dat doet. Beetje hetzelfde geval als met de servicekosten/administratiekosten die je geregeld ziet opduiken. Het is mij altijd onduidelijk waarom er zoveel bijbetaald moet worden. Misschien om kosten op te vangen? Al is dat natuurlijk koffiedik kijken.
    Last edited by Valerious; 3rd April 2019 at 17:39.

Mentioned
    1114 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Valerious View Post
    Duidelijk verhaal! Al vraag ik mij nog steeds af waarom die afhandelingskosten van 13,00 euro zo hoog zijn en waar die kosten precies vandaan komen. Al haal ik nu uit jouw post dat de douane dat blijkbaar bij PostNL neerlegt en dat de koerier dat weer bij de consument declareert. Mij rest alleen de vraag of PostNL nog iets aan het 'meerwerk' verdient en of de afhandelingskosten mogelijk op een andere manier lager kunnen uitvallen.
    Nee deze kosten rekent PostNL zelf voor de afhandeling, de douane verdient daar niet op.
    In hoeverre dit zich verhoudt tot de werkelijke kosten is altijd wat betrekkelijk. Maar goed, andere internationale verzenders (denk DHL bijvoorbeeld) rekent ook zulke kosten.

Bovenstaande post plaatste ik eigenlijk na de overtuiging dat die afhandelingskosten vrijwel altijd betaald moeten worden. Ongeacht of de verzender of de ontvanger dat doet.
    Ja, maar het verschil zit hem er dus in dat dit een dienst van PostNL is voor het inklaren. Dus het is onderdeel van de partij die het transport is (noch verzender of ontvanger). En uit praktisch oogpunt is ervoor gekozen dit bij de ontvanger neer te leggen, andersom zou haast niet wer

Beetje hetzelfde geval als met de servicekosten/administratiekosten die je geregeld ziet opduiken. Het is mij altijd onduidelijk waarom er zoveel bijbetaald moet worden. Misschien om kosten op te vangen? Al is dat natuurlijk koffiedik kijken.
    Ja dat is het ook! De hoogte van dit soort kosten en of dat terecht is zal ook altijd een punt van discussie zijn. Enige verschil is dat hier andere partijen zijn die soortgelijke dingen aanbieden dus je kan vergelijken.

Maar ik ga er zelf niet over of het bedrag terecht is, ik wilde vooral aangeven dat het niet te omzeilen is. Ik snap de verwarring wel, ik dacht (zelfs na de Douane vakken op de HRO) ook nog steeds dat het een soort "boete" was als je gepakt werd. Maar nope, gewoon de vervoerder die zijn werk probeert te doen.

Mentioned
    108 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Helder! Fascinerend hoe dergelijke processen eigenlijk werken. Je kunt er dus ook echt niet omheen. Pijnlijk voor de portemonnee, maar het is niet anders.

Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Mentioned
    271 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Precies. Ik kan me van de vorige keer, jaar of twee geleden herinneren dat die douanekosten juist wel opgesplitst waren in een opslag plus de normale inklaringskosten.
    Maar we gaan het precies zien morgen, dan post ik het even.
    https://www.postnl.nl/ontvangen/pakk...et-buitenland/

Het was altijd 45 euro, maar is verlaagd naar 22 euro. Dus je moet eigenlijk altijd rekening houden met inklaringskosten.
    Bestaat uit BTW en afhandelingskosten. Voor zover ik weet kan je geen bezwaar indienen tegen deze kosten.

Wat veel bedrijven doen, is het kenmerken als Gift, waardoor de grens weer naar 45 euro verschuift.
    Meer dan dat kan er ook niet gedaan worden.

Ik heb anderhalf jaar voor PostNL gewerkt, ik heb hier heel veel vragen over gehad

Edit
    Had alle andere posts zo gauw niet gezien, zo te zien was het al opgevallen.
    Last edited by Arteroot; 4th April 2019 at 15:15.
    PS4 - PS Vita - 2DS - Switch - PC
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

Incorgnito Randroid's Avatar
    Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kak, m'n Silent Hill 2 LP is verdwenen. Track en trace zegt 'Delivered' sinds afgelopen zaterdag, maar toen was ik niet thuis. Heb het dus ook nog steeds niet. DHL heeft ook zoiets van idunnolol. Dus nu moet ik Mondo vragen...

Heb je het al gehoord, ik heb een nieuwe tv.

Tetten Sven's Avatar
    Mentioned
    78 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: svenneh Steam ID: Svenneh
    Quote Originally Posted by Randroid View Post
    Kak, m'n Silent Hill 2 LP is verdwenen. Track en trace zegt 'Delivered' sinds afgelopen zaterdag, maar toen was ik niet thuis. Heb het dus ook nog steeds niet. DHL heeft ook zoiets van idunnolol. Dus nu moet ik Mondo vragen...

Kan je bij DHL niet de handtekening opvragen?
    🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰🐰

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    109 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl

Zie PM

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Pokalapoketl , jij absolute held! Nu ben ik toch wel vijf keer van het kastje naar de muur gestuurd, maar het pakket ligt inderdaad daar. Heel erg bedankt!

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    885 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    @Pokalapoketl , jij absolute held! Nu ben ik toch wel vijf keer van het kastje naar de muur gestuurd, maar het pakket ligt inderdaad daar. Heel erg bedankt!
    Zeker bij één van die voorraad depots in de regio? Heb ik ook al eens gehad...fuckers.

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Zeker bij één van die voorraad depots in de regio? Heb ik ook al eens gehad...fuckers.
    Nee, bij een Bruna hier in de buurt. Heel gek, geen kaartje in de bus ofzo, DHL die me zelf niet verder kan helpen, en dan blijkt het ineens door PostNL te zijn bezorgd? Vaag...

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    109 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Nee, bij een Bruna hier in de buurt. Heel gek, geen kaartje in de bus ofzo, DHL die me zelf niet verder kan helpen, en dan blijkt het ineens door PostNL te zijn bezorgd? Vaag...
    Omdat de douane de inklaring met Postnl afhandeld, worden de pakketten ook aan hen overgedragen. Waarom DHL dat dan niet snapt, weet ik ook niet. Althans, dat is mijn theorie .

Veel plezier met je plaat!

Moderator Rappa's Avatar
    Mentioned
    885 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Pfff lekker dan Nouja, fijn dat hij terecht is

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Mentioned
    1114 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Iemand adresjes om dingen uit japan te importeren? Ik heb CD-japan gevonden maar die zijn ook al erg aan de prijs. Ik ben specifiek naar een paar albums van The Pillows, m.n. Runner's High en Little Busters. Echt niet te vinden.

Heb mijn vakantiegeld ook alweer wat opgebroken met plaatjes inmiddels Heb wat lastiger te krijgen (cq. duurdere) platen gekocht op discogs, zoals The Coathangers - Parasite (EP), wat spul van Bratmobile (eerste album is lastig te krijgen voor een leuke prijs) en wat losse singles/albums van o.a. Bleached (ben normaal niet zo van de singles/EPs want vind ik zonde, maar goed, vakantiegeld he).
    @Like-a-Bunny Tof Zit ook wel veel leuks tussen. Jammer dat er bij ons altijd wel weer wat bij komt als je het niet makkelijk op een meer international platform kan kopen

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

@Like-a-Bunny Tof Zit ook wel veel leuks tussen. Jammer dat er bij ons altijd wel weer wat bij komt als je het niet makkelijk op een meer international platform kan kopen
    Erg erg jammer inderdaad, want er zijn tegenwoordig OST's die gewoon echt de moeite waard zijn.

Maar goede tip van Poka:

Quote Originally Posted by Pokalapoketl View Post
    https://blackscreenrecords.com/ in de gaten houden. Zij distribueren veel titels van iam8bit in Europa met beter te behappen verzendkosten. Blijft wel iam8bit kwaliteit (en tijden), natuurlijk.

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Bedankt voor de tip @King Crimson !

Tetten King Crimson's Avatar
    Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: King Kcrimson Steam ID: Belisarius
    Supergaaf! Veel luisterplezier!

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by King Crimson View Post
    Supergaaf! Veel luisterplezier!

Ik mis alleen The Blue Record nog. Buiten de goede muziek is het echt de allertofste ( LS) coverart die ik ooit gezien heb. In het volgende huis gaan ze in een Lomviken aan de muur.
    Last edited by Like-a-Bunny; 2nd July 2019 at 19:43.

Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Die Lomviken! Ben al even op zoek naar lijsten voor lp’s maar dit is wel een goed(koop) alternatief. Nu maar weer eens gaan verzamelen.

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Die Lomviken! Ben al even op zoek naar lijsten voor lp’s maar dit is wel een goed(koop) alternatief. Nu maar weer eens gaan verzamelen.
    Die dingen zijn echt perfect. Genoeg ruimte voor dubbele of drie driedubbele lp's en het ziet er top uit. Dikke aanrader!

Ik zal morgen eens een foto van de vier lp's van Baroness maken (en dat laatste album bestellen).

Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Waar blijft die foto?
    It's not the side-effects of the cocaine.

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Waar blijft die foto?
    Komt! Zodra Blue Record binnen is.

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

(Baroness, Blue Record)

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Waar blijft die foto?
    Sorry van de kwaliteit.

Mentioned
    176 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Slechte kwaliteit? Dan is mijn telefoon een aardappel.

Mooie verzameling in elk geval! Prachtig artwork voor aan de muur.

Mentioned
    1207 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Prachtig artwork voor aan de muur.
    Dat gaat ook gebeuren.

Gaiden Dark Raven's Avatar
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Kende de band geheel niet, maar zit nu even lekker te luisteren op spotify en ze hebben een fan erbij Pracht artwork ook ja!

Mentioned
    108 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oooh, Baroness klinkt goed! Die band ga ik zeker even verder ontdekken. Altijd mooi dergelijke tips via dit forum.