User Tag List

Page 1 of 5 1 2 3 ... LastLast
Results 1 to 40 of 179

Thread: [Algemeen] Games Discussie Thread

Member HardcoreRetro's Avatar
    Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

[Algemeen] Games Discussie Thread

De thread waar we kunnen praten over games en alles er omheen.

Heb je iets in gedachten waar misschien wel een discussie achter zit maar eigenlijk niet een eigen thread waardig is? Plaats het hier! Elke rare gedachte, domme vraag of wat dan ook, plaats het hier en erger je kapot aan de standpunten van menig ander member. Maar onthoud, love and peace!

Dan nu mijn eerste punt van discussie. Wat vinden de mannen en vrouwen hier van het hele gebeuren met feminisme in games? Zit er een kern van waarheid in? Is het maar een beetje overdreven? Ben al een hele tijd benieuwd wat de nuchtere nederlander hier van vindt aangezien het op de amerikaanse forums altijd tot een compleet gekkenhuis uitdraait.

Pro-tip: De discussie kan na elke post veranderen, ligt er maar net aan welk punt aangedragen wordt en waar mensen ook daadwerkelijk over willen praten.

Dus... Brand maar los, jongens en meisjes!

Member Cryptical's Avatar
    Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tof

Wat betreft de feminisme: ik neem aan dat je de discussie rond vrouwelijke personages in games bedoeld? Ik ben hier vrij simpel in: Mij maakt het niet uit of ik een vrouw of man speel, of ik blank of gekleurd ben, een amerikaan of een Egyptenaar. Doet er allemaal niet toe voor mij zolang het een sterke character is (als in, hoe het wordt neergezet. Niet qua spieren o.i.d ). Maar ik zou wel graag meer variatie zien binnen games.

Maar ik vind het niet zo gek dat de discussie naar voren is gekomen. Het zat er aan te komen dat hoe populairder games worden bij de mainstream, hoe meer er vraag komt naar diverse games en daarmee ook characters. Dat is het namelijk vooral: ik wil variatie. Dat geldt niet alleen voor het geslacht maar ook de achtergrond. Ik zou het bijvoorbeeld erg tof vinden om in een shooter eens de andere kant te spelen, de kant die juist tegen de amerikanen vecht. Bijvoorbeeld dat er een Wolfenstein deel komt waarin je als een Duitster speelt. Of dat je een gewone burger speelt in een land dat in oorlog ligt. Hoe meer games er komen die verschillende perspectieven bieden hoe beter denk ik. Daarom was Spec Ops: The Line zo tof. Qua gameplay was het niet zo bijzonder maar dat je eens iets anders deed dan zonder na te denken te schieten vond ik erg goed gedaan. En tegelijkertijd mogen zulke hersenloze shooters van mij ook prima blijven bestaan. Het hoeft niet allemaal of dit, of dat te worden. Dingen kunnen prima naast elkaar bestaan.
    Last edited by Cryptical; 26th March 2015 at 23:13.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    817 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Ik vind het een discussie waar veelste moeilijk over gedaan word. Tuurlijk zijn er stereotypes in games. Vind je deze games storend koop je ze niet.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De discussie lijkt in grote lijnen altijd te gaan om het feit dat de female characters vaak eye candy zijn en nooit eens de held.

Persoonlijk zie ik er wel een kern van waarheid inzitten maar het probleem ligt hem meer in hoe onze maatschappij is vormgegeven dan alleen de games. Denk dat degenen die echt voor het feminisme willen gaan beter de hele maatschappij aan de kaak kunnen stellen dan alleen een begin te maken bij games. De games worden vormgegeven voor en door de markt waarvoor ze gemaakt zijn. Logischerwijs als dan de markt gefixed wordt zullen de games vanzelf volgen. Denk dat de impact vanuit de gaming hoek te klein is om echt een verschil te kunnen maken op het geheel. Misschien heb ik het wel verkeerd en is die eerste golf degene die de dijk doet breken. Durf het niet te zeggen.

Het is wel de vraag of de dingen waarover gepraat wordt ook daadwerkelijk een probleem zijn. Als je ook maar een voet in de amerikaanse threads zet worden je vage termen om het hoofd gegooid en generalizeringen van characters die dan in bepaalde termen worden ingedeeld. De damsel in distress, miss male character, man with tits en weet ik veel.

Pak een Bayonetta. De één vindt het een hoer waarvoor ze zich zouden schamen als de ouders binnen zouden komen tijdens het spelen. De ander ziet haar als een goed voorbeeld van een sterke vrouw die zich niet schaamt voor haar sexualiteit en het ook nog durft te gebruiken tegen de enemies.

Princess Peach wordt altijd aangewezen als de damsel in distress. Persoonlijk vind ik dat jammer want het character heeft door de rpgs veel meer diepgang gekregen dan aan de oppervlakte te zien is.

Bij de amerikaanse threads zie je alles vaak super oppervlakkig verlopen en is het altijd de generalizering van "Oh, je bent het hier niet mee eens? Dan ben je een misogynist/femnazi/weet ik veel." Hoop dat we dat hier kunnen vermijden.

Mijn persoonlijke mening is dit. Ik ben voor meer diversiteit in games maar er moet ook plaats zijn voor de dingen die als 'verkeerd' beschouwt worden, want niet iedereen deelt jouw standpunt.

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Ik vind het een discussie waar veelste moeilijk over gedaan word. Tuurlijk zijn er stereotypes in games. Vind je deze games storend koop je ze niet.
    Daar ligt het probleem voor de feministen. Om bij de club te horen moeten ze voor hun gevoel over hun eigen sekse heenschijten of maar helemaal niet spelen.
    Last edited by HardcoreRetro; 26th March 2015 at 23:41.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    817 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Als er een enorme vraag Was naar sterke female leads in games. Dan waren Remember me of Mirrors edge grote successen geweest. Beide games waren uitstekend. Zo zijn er wel meer games die goede female leads hadden de First Light DLC of de bad guy van Infamous Second son, beide sterke vrouwelijke personages.
    Ik game om dezelfde redenen als dat ik teken of lees of tv/films kijk. Ontspanning en dagelijkse sleur ontsnappen. Ik snap best dat merendeel van de mannen een absolute held wil zijn met vrouwen en gedoe.
    Ik vind een goed verhaal en interessante personages belangrijker, maar goed de meute is bekrompen kutvolk altijd al geweest.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Dark Lord Of The Sith brandonW's Avatar
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: thewonder76
    Weet iemand wat er aan de hand is met mk x? Op de pc? Kan geen wijs worden uit de forums van steam.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by brandonW View Post
    Weet iemand wat er aan de hand is met mk x? Op de pc? Kan geen wijs worden uit de forums van steam.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Volgens Neogaf kunnen mensen niet verder komen dan main menu. Probeer je iets anders te doen dan crashed het spel. Wachten op fix dus. Blijkbaar ligt dit niet aan de dev maar aan Steam. Alleen de eerste 3gb o.i.d kan worden gedownload ipv het hele spel.

Also:

http://kotaku.com/video-games-2015-1...ium=Socialflow

No.No.No.
    Last edited by Cryptical; 14th April 2015 at 12:42.

Dark Lord Of The Sith brandonW's Avatar
    Mentioned
    10 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: thewonder76
    Ik heb in Verleden weleens de grap gemaakt van betalen voor je virtulele kogels in battlefield. Maar ik vraag me dus nu werkelijk af of dat gewoon nu feitelijk geen werkelijkheid is geworden

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Had het vanmiddag al gezien en moet nu nog lachen om het moderne gamen.

Wat vinden mannen/vrouwen hier van zulke praktijken?

Vindt het persoonlijk schandalig. Zie tegenwoordig veel te veel games die je handje vasthouden, en in dit geval kun je zelfs betalen om niet eens meer een hand te hoeven vasthouden. Dacht persoonlijk dat het hele idee van een spel is om de spelregels te leren en deze dan goed uit te voeren en beter te worden in het spel. Praktijken zoals deze doen een complete afbraak aan de spelervaring in mijn ogen.

"Instead of playing our game you could also pay us 5 euros and we'll play it for you."

Fantastisch, hou van het moderne gamen.

( ͡° ͜ʖ ͡°) Lugia's Avatar
    Mentioned
    140 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: kalax3
    Het gamen van tegenwoordig is gewoon betalen voor halve content bij de meeste games, of je het nou leuk vindt of niet. En het mooiste is, bedrijven zullen de grens steeds blijven opzoeken zolang de game community er niks van zegt. Dit is alweer van een tijdje terug maar ik blijf het interessant vinden hoe ex-medewerkers van een groot bedrijf hier tegenaan kijken:
    http://www.gamesreviews.com/news/09/...rdline-launch/

Las dit ook vandaag toevallig:

http://uk.ign.com/articles/2015/04/1...st-on-xbox-one

Zou weer typisch zijn.. (Gaat ook gewoon gebeuren)

Maar goed.. De kwaliteit van games gaan hartstikke achteruit. Voortaan is het f*cking bijzonder dat een game tijdens release stabiel is. Voor het hele online patch gebeuren moesten studio's voor consoles 1 disc uitbrengen en klaar.

Maar ook Nintendo kan er wat van. Die kunnen nu 70% revenue share claimen op nintendo copyrighted content @ Youtube. Nintendo slaat daar even de plank goed mis. Tegenwoordig kopen mensen ook massaal games door YT sterren. Zelfs EA snapt dat en laat Youtubers sponsoren.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Hoewel ik het bezwaar snap (een fatality was vroeger een obscure move die bij enkelen bekend was, en door nog minder mensen kon worden uitgevoerd), heeft dit niets met halve content en betalen voor kogels te maken. Fatalities hebben geen invloed op het feit of je wel of niet wint. Maar goed, het is eerder "sneu".

Of de kwaliteit van games achteruit gaat vind ik heel moeilijk te zeggen. Ik speel regelmatig retro games, en de hoeveelheid polish die er de laatste 15 jaar over games is gegooid is ook niet te vergelijken. Games vandaag de dag hebben gewoon een idioot grote scope.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    1083 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Maar goed, het is eerder "sneu".
    Dit inderdaad.

Zolang ik als niet betalende speler niet in het nadeel ben maak ik mij er niet zo druk om. Ik begrijp zelf niet waarom je dit soort shortcuts zou willen gebruiken. Bij battlefield kan je bijvoorbeeld betalen om wapens vrij te spelen... waarom speel je de game dan nog. Zelfde gaat op voor de hele preorder mentaliteit waarbij mensen de game preorder met direct season pass er bij. Je hebt nog geen idee hoe de game gaat bevallen, wie weet blijkt het toch niet de game te zijn die je dacht maar dan heb je toch alweer iets van 30 euro neergelegd voor extra content die je nooit gaat spelen.

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hoewel ik het bezwaar snap (een fatality was vroeger een obscure move die bij enkelen bekend was, en door nog minder mensen kon worden uitgevoerd), heeft dit niets met halve content en betalen voor kogels te maken. Fatalities hebben geen invloed op het feit of je wel of niet wint. Maar goed, het is eerder "sneu".
    Alleen hebben ze nu de rate waarop je koins/tokens verdient ook aangepast in een patch om hun free 2 play model in hun 60 euro game te accommoderen. Love it.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by HardcoreRetro View Post
    Alleen hebben ze nu de rate waarop je koins/tokens verdient ook aangepast in een patch om hun free 2 play model in hun 60 euro game te accommoderen. Love it.
    Daar ben ik niet van op de hoogte, ik weet niet wat het inhoud en derhalve kan ik er niet over oordelen. Hierboven stelt iemand specifiek de easy fatalities ter discussie.

It's-a me! Pokalapoketl's Avatar
    Mentioned
    136 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Pokalapoketl PSN ID: Pokalapoketl Steam ID: Pokalapoketl
    Daar ben ik niet van op de hoogte, ik weet niet wat het inhoud en derhalve kan ik er niet over oordelen. Hierboven stelt iemand specifiek de easy fatalities ter discussie.
    Dit is inmiddels nagenoeg ontkracht. Enkele spelers dachten na de patch minder Koins te krijgen na bepaalde gevechten. Het lijkt er echter op dat dit gewoon "diminishing returns" zijn voor het herhaaldelijk winnen van hetzelfde gevecht.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1029169

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Crosspost.

Geen idee nog of de game daadwerkelijk goed is, maar er is weer iets gaande op twitter.
    https://soundcloud.com/totalbiscuit/...er-titan-souls
    Buiten dat het niet zijn soort game is heeft hij er geen mening over behalve dan het hele gebeuren erom heen.

Nu in een redelijke korte tijd halen kleine/indie/devs/uitgevers halen uit naar de Youtube content creators, omdat ze niet geheel positief zijn over hun game.
    Hopelijk word het geen trend, daarnaast tsja snap best dat je wel eens iemand wilt melten als dingen niet goed gaan(zeker als er ook andere persoonlijke dingen gaande zijn). Aan de andere kant je bent wel bezig een product te maken en daar moet je wel profesioneeel over blijven.
    Is ook niet altijd makkelijk.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Pokalapoketl View Post
    Dit is inmiddels nagenoeg ontkracht. Enkele spelers dachten na de patch minder Koins te krijgen na bepaalde gevechten. Het lijkt er echter op dat dit gewoon "diminishing returns" zijn voor het herhaaldelijk winnen van hetzelfde gevecht.

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1029169
    Weer wat minder te lachen.

Maar goed om te horen voor de game zelf.

Blijf wel het idee dat je in de game alles kan unlocken voor 20 euro extra achterlijk vinden.

Met stille trom
    Mentioned
    222 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by The_wildcard View Post
    Crosspost.

Geen idee nog of de game daadwerkelijk goed is, maar er is weer iets gaande op twitter.
    https://soundcloud.com/totalbiscuit/...er-titan-souls
    Buiten dat het niet zijn soort game is heeft hij er geen mening over behalve dan het hele gebeuren erom heen.

Nu in een redelijke korte tijd halen kleine/indie/devs/uitgevers halen uit naar de Youtube content creators, omdat ze niet geheel positief zijn over hun game.
    Hopelijk word het geen trend, daarnaast tsja snap best dat je wel eens iemand wilt melten als dingen niet goed gaan(zeker als er ook andere persoonlijke dingen gaande zijn). Aan de andere kant je bent wel bezig een product te maken en daar moet je wel profesioneeel over blijven.
    Is ook niet altijd makkelijk.
    Ik vind beide partijen redelijk overdreven reageren op de ander. Artiest Andrew Gleeson had nooit moeten reageren op die onschuldige tweet, maar dat en de wijze waarop TotalBiscuit het publiekelijk aankondigt dat hij het nu niet meer over Titan Souls gaat hebben vind ik ook ontzettend overdreven. Hij gebruikt nu een domme tweet om heisa en sensatie te creëren. Wat mij betreft had hij het nooit meer over Titan Souls gehad na zijn eerste tweet.

Echt een drukte om niks.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Komt ook bij dat veel van deze lui erg excentriek zijn, maar ook gigantische offers brengen voor waar ze mee bezig zijn. Indie Game: the Movie heeft op mij toch wel een blijvende indruk achter gelaten.

Neemt verder niet weg dat ik het allemaal niet zo boeiend vind, althans, ik zou er never-ever een game voor laten liggen. Als ik Fez via Humble Bundle zou kopen, zou ik ook maximaal doneren aan hem.

Weer wat minder te lachen.

Maar goed om te horen voor de game zelf.

Blijf wel het idee dat je in de game alles kan unlocken voor 20 euro extra achterlijk vinden.
    Sinds ik Hearthstone speel en meer nadenk over P2W concepten, zie ik dat niet helemaal zo. Het probleem is simpelweg dat veel mensen die FT werken veel moeite hebben om alles te unlocken t.o.v. de kiddies die om half 3 uit school komen, af en toe vrij zijn en nonstop kunnen spelen, die scheefheid kan net zo achterlijk zijn. Ik vind het bij unlocks die niet echt een noemenswaardig voordeel geven prima. Ik zou het er zelf nooit aan uit geven.
    Last edited by Liquidje; 15th April 2015 at 16:20.

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Sinds ik Hearthstone speel en meer nadenk over P2W concepten, zie ik dat niet helemaal zo. Het probleem is simpelweg dat veel mensen die FT werken veel moeite hebben om alles te unlocken t.o.v. de kiddies die om half 3 uit school komen, af en toe vrij zijn en nonstop kunnen spelen, die scheefheid kan net zo achterlijk zijn. Ik vind het bij unlocks die niet echt een noemenswaardig voordeel geven prima. Ik zou het er zelf nooit aan uit geven.
    Die dingen waren ooit cheat codes. Nu moet je 20 euro betalen bovenop je 60 euro game om niet te hoeven dealen met een timesink. Als het dan unlocks waren die draaien om skill dan vind ik het prima, maar nu is het gewoon spendeer x aantal uur om 100% te unlocken of betaal 20 euro.

Voor free to play gelden voor mij andere regels.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb een klein vraagje over Downloadable Content (DLC). Is dit een soort expansion pack voor een bestaande game? Of zie ik het verkeerd?

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1556 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by pessie83 View Post
    Ik heb een klein vraagje over Downloadable Content (DLC). Is dit een soort expansion pack voor een bestaande game? Of zie ik het verkeerd?
    Ligt eraan over welke DLC je het hebt? Waar denk je aan?

Het zou in het meest voordelige geval een uitbreiding kunnen zijn zoals we die vroeger kenden, maar vaak is het ook een cosmetisch pakketje dat je kunt downloaden voor een bepaald bedrag. Het ligt maar net aan wat voor DLC je op het oog hebt.

Meest negatieve is de DLC voor de laatste Mortal Kombat game, waarbij je betaalt voor simpelere Fatalaties. Kanslozer dan dat krijg je ze bijna niet.

[edit] Dit is blijkbaar hierboven allang besproken en ik kom hier even een fly by maken.

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Alles waar de game developer extra geld voor vraagt valt onder de DLC tegenwoordig. Van skin packs tot expansions en alles er tussen in. Praktisch een waardeloze term hierdoor en je bent het beste af door direct bij je game te kijken welke DLC er bij zit, zodat je weet dat je geen extra content misloopt.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Ligt eraan over welke DLC je het hebt? Waar denk je aan?

Het zou in het meest voordelige geval een uitbreiding kunnen zijn zoals we die vroeger kenden, maar vaak is het ook een cosmetisch pakketje dat je kunt downloaden voor een bepaald bedrag. Het ligt maar net aan wat voor DLC je op het oog hebt.

Meest negatieve is de DLC voor de laatste Mortal Kombat game, waarbij je betaalt voor simpelere Fatalaties. Kanslozer dan dat krijg je ze bijna niet.

[edit] Dit is blijkbaar hierboven allang besproken en ik kom hier even een fly by maken.
    Ik bedoelde de term DLC. Misschien heb ik het wat onduidelijk geplaatst. De term DLC is toch net zo iets als de termen expansion-pack of add-on, maar dan niet fysiek (cd-rom of dvd-rom)

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1556 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Ik bedoelde de term DLC. Misschien heb ik het wat onduidelijk geplaatst. De term DLC is toch net zo iets als de termen expansion-pack of add-on, maar dan niet fysiek?
    Downloadable content. Daar is weinig aan uit te leggen toch? Downloadbare inhoud. Niet fysiek dus en het kan vanalles zijn. Van een armor voor je paard in Oblivion tot een complete nieuwe campain in Borderlands.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik bedoelde de term DLC. Misschien heb ik het wat onduidelijk geplaatst. De term DLC is toch net zo iets als de termen expansion-pack of add-on, maar dan niet fysiek (cd-rom of dvd-rom)
    For all intents and purposes, ja, het is als een expansion pack die je download. Wel zie je veel games met kleine, "losse" DLC (dus afzonderlijke maps bijvoorbeeld, losse skins of een paard in Oblivion) in plaats van grote content packs zoals de meeste expansion packs. Maar dat laatste komt ook vaak zat voor.

Member pessie83's Avatar
    Mentioned
    44 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Weten jullie toevallig waarop Alma Wade uit F.E.A.R. is gebaseerd.?Heel veel mensen zeggen Samara uit de film The Ring. maar er bestaat een demoon dat de pontianak heet en toevallig uitziet als Alma of Samar als de demoon een jonge vrouw is. Mocht je een vriendin hebben en die ruikt een geur die begint als een bos bloemen maar eindigd in de geur van verrot vlees, dan is de pontianak in de buurt.

( ͡° ͜ʖ ͡°) Lugia's Avatar
    Mentioned
    140 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: kalax3
    https://m.forocoches.com/foro/showthread.php?t=2930511

Zag dit een tijdje terug ook al, maar ik blijf jaloers op zijn DBZ collectie! mijn vinger doet gewoon pijn van het scrollen!

Mentioned
    15 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dus, wat vinden de gamers hier van de Kickstarters die oude genres weer terug brengen?

Denk aan een Wasteland 2, Pillars of Eternity en Divinity: Original Sin die de computer rpg weer op de kaart brengen. Nu ook de 3D platformer met Yooka Laylee en de Castlevania rpg met Bloodstained: Ritual of the Night.

Mentioned
    1374 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Geen probleem voor mij, althans het hernieuwen van oude games. Het feit blijft dat er genres hier en daar zijn gestorven omdat de grote afzetmarkten zich zijn gaan verplaatsen naar andere genres en de verkopen tegen gingen vallen. Dat neemt niet weg dat er een relatief grote niche markt (en soms blijkt ook niet-zo-niche markt) is voor dit soort games. Ik weet nog heel goed toen het adventure genre stierf. Dat was zo bizar, Escape from Monkey Island kwam uit en daarna werden alle opkomende Lucasarts projecten (Full Throttle 2, Sam & Max 2) gecancelled, en kwam er steeds minder uit. En nu is het er weer volop gelukkig.

Of Kickstarter er het juiste medium voor is weet ik niet. De populariteit is na een paar hevige fails flink gedaald, ik geloof nog steeds wel Kickstarter maar de hype heeft het op de lange termijn schade toegedaan. Gelukkig is er ook nog een Indie markt die nog redelijk wat vergane glorie op de markt weet te zetten. En Early Access natuurlijk, maar dat is Kickstarter een beetje achterna gegaan qua levensloop. Alsnog koop ik wel hier en daar een Early Access titel, of Kickstart ik iets. Er zijn nog steeds een paar games waar ik graag een vervolg op zie, en die zou ik ook direct supporten.

Mentioned
    75 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Persoonlijk hoop ik dat dergelijke succesvolle kickstarters en releases ervoor zorgen dat zulke genres ook weer gewoon door publishers worden overwogen. 3D platformers waren zo prominent op de PS2 maar met de PS3 waren ze voor een groot deel opeens verdwenen. Zou fijn zijn als dat genre en andere genres (de RTS is er ook zo'n 1, al zijn er wel wat indies die bezig zijn met interessante dingen.) door succesvolle kickstarters weer terugkomen.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    895 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Dus, wat vinden de gamers hier van de Kickstarters die oude genres weer terug brengen?

Denk aan een Wasteland 2, Pillars of Eternity en Divinity: Original Sin die de computer rpg weer op de kaart brengen. Nu ook de 3D platformer met Yooka Laylee en de Castlevania rpg met Bloodstained: Ritual of the Night.
    I am a very happy man. Wat ik wel grappig vind (binnen de RPG community) is dat ze niet altijd enorm positief worden ontvangen. Vaak maakt de nostalgie naar een vroegere periode plaats voor kritiek van een ouder geworden generatie. Dat wil niet zeggen dat Wasteland 2, Pillars of Eternity e.d. Minder zijn dan haar vroegere voorgangers (integendeel), maar net als een band die na 20 jaar weer bij elkaar komt voor een reunie blijkt het vaak lastig die vroegere magie opnieuw in het flesje te vangen. -Al is het maar omdat de fan zelf is veranderd.

"Echte fan" Baukereg's Avatar
    Mentioned
    308 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Zonder Kickstarter en Early Access zou ik waarschijnlijk niet meer gamen. 80% van mijn favoriete games van de afgelopen jaren komen daaruit voort. En wat oude genre's betreft, hartstikke prima! De consument zelf laten bepalen wat ze willen spelen in plaats van een paar fat cats die dat voor ons doen. Dit is eerlijke marktwerking. We hebben nu eindelijk de spirituele opvolgers van Baldur's gate en Fallout, we mogen eindelijk weer rally racen, point & click adventures zijn er meer dan ooit, en dan krijgen we ook nog opvolgers voor B&K, Megaman en Castlevania. Gewoon omdat wij dat willen!

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Ja, zonder KS zou ik ook een stuk minder gamen. En gelukkig is het nog redelijk makkelijk om het kaf van het koren te scheiden. De oude developers die willen cashen op hun naam van weleer haal je er best gemakkelijk uit, daar zie je al in de KS pitch dat het vuur weg is. Brad McQuaid van Everquest faam is een goed voorbeeld, of de SSI veteranen die met Seven Dragon Saga een spirituele opvolger van de Gold Box games wilde maken, maar dit compleet verprutsten met een verschrikkelijke pitch.

Zonder KS zou er nu geen nieuwe Torment of Bard's Tale game aankomen. Of zou Larian geen meerdere RPG's in de planning hebben. Of zou er na 15 jaar geen opvolger komen voor King of Dragon Pass. De game waar ik nog het meest op zit te wachten? Precies, nog zo'n KS titel: Serpent in the Staglands. Mooie tijden, zeker na de droogte van ~2008-2012.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Woef? Fenix's Avatar
    Mentioned
    258 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Blij dat oude genres opleven. Een nieuwe Torment zal alleen al door het feest der herkenning al zoveel bieden nog los van inhoudelijke gameplay. Het kan dat beetje extra geven wat een nieuwe franchise nog ontbeert. En leuk om te zien hoe Kickstarter / Early Access veel nieuwe soorten danwel ondergeschoven gameplay aanjagen.

Klacht hierbij: wel het idee dat er hierbij veel meer net-niet games verschijnen, die een poging doen maar waar eigenlijk je geld elders beter besteed had geweest. Ik moet voor mijn gevoel echt meer op recommendations afgaan dan vroeger (gelukkig dit board voor), kan ook zijn omdat ik de releases niet zo volg.

Tearaway Life Mythanics's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hier een interessant artikel over dat ontwikkelaars vaak de kosten van game-ontwikkeling onderwaarderen in hun Kickstarter om zoveel mogelijk backers te krijgen en met dat resultaat dan naar een uitgever te gaan of gewoon te hopen dat ze minimaal het zoveelvoudige krijgen van wat ze vragen omdat ze het daadwerkelijke bedrag te hoog vinden om te vragen. Beide dingen die tegen de geest van Kickstarter ingaan en daarnaast schijnt het ook de Kickstarters van de kleinere spelers, die geen grote naam achter zich hebben, te dwarsbomen, volgens de schrijver:

http://www.polygon.com/2015/5/19/862...-actual-indies

Met stille trom
    Mentioned
    222 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Mythanics View Post
    Hier een interessant artikel over dat ontwikkelaars vaak de kosten van game-ontwikkeling onderwaarderen in hun Kickstarter om zoveel mogelijk backers te krijgen en met dat resultaat dan naar een uitgever te gaan of gewoon te hopen dat ze minimaal het zoveelvoudige krijgen van wat ze vragen omdat ze het daadwerkelijke bedrag te hoog vinden om te vragen. Beide dingen die tegen de geest van Kickstarter ingaan en daarnaast schijnt het ook de Kickstarters van de kleinere spelers, die geen grote naam achter zich hebben, te dwarsbomen, volgens de schrijver:

http://www.polygon.com/2015/5/19/862...-actual-indies
    Interessant artikel inderdaad, @Mythanics . Kickstarter is ontzettend gegroeid en kreeg meer ogen op zich. Het werd mainstream dus ik vind het niet gek dat mainstream ontwikkelaars er gebruik van maken. Ik vind het jammer, maar niet gek.

Heb je een idee hoe je deze mensen weg kan houden van Kickstarter? Moeten ze überhaupt geweerd worden? Indietitels blijven een nichemarkt, ondank de groei die ze doormaken. Het blijft een vrije markt en ik denk dat Kickstarter ook geen grote, succesvolle projecten wil weren--ze krijgen immers een percentage van elk geslaagd project.

Ik denk niet dat ik het zou willen weren, maar ik denk wel dat de gemiddelde gebruiker zoals gebruikelijk een ondergemiddeld besef heeft van de kosten van een game. Daardoor vallen ze al gauw in domme vragen die ook in het Polygonartikel staan zoals "waarom staat $500 voor een componist in jullie budget?" Ontzettend ongeïnformeerd. Transparantie en eerlijke budgetten voor een publiek dat kan begrijpend lezen lijken me het enige geneesmiddel.

Tearaway Life Mythanics's Avatar
    Mentioned
    30 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    http://blog.worldmaker.net/2015/06/0...iculty-curves/

Wat vinden jullie van dit bovenstaand artikel? Ik persoonlijk kan me er heel erg in vinden en ben het er erg mee eens. Zelf merk ik dat ik erg houd van de verhalen in games en dingen als platformsecties of ontdekking in games, maar dat ik bijna geen games meer speel onder andere omdat ik totaal niet van combat houd(op soms wat co-op na). Toen ik nog veel gamede haalde ik er steeds minder plezier uit omdat ik keer op keer verloor en niet verder kwam, zelfs op de makkelijkste moeilijkheidsgraad van games. Het gaf mij een gevoel van faalangst en deels daarom ben ik grotendeels gestopt met games. Dat terwijl ik sommige type gameplay en veel verhalen toch heel tof vind in games.

Voor mij zou een skip-combat knop daarom ook welkom zijn bijvoorbeeld in RPG's, open-world en action-adventure games. Ik zou namelijk bijvoorbeeld erg graag een game als de nieuwe Batman spelen, voor het verhaal, de sfeer en de exploratie in de stad, maar ik weet gewoon dat ik hem na een uurtje weer zal wegleggen omdat ik niks heb met de combat. Dat weet ik omdat ik dat ook met Arkham Asylum had die ik na iets langer dan een uurtje gestopt ben. Terwijl die game zo geroemd werd om zijn combat toentertijd.

Veel mensen zeggen dat je dan maar een Let's Play moet kijken of gewoon moet oefenen en goed moet worden in het spel. Dat laatste heb ik geen behoefte aan om tijd in te steken, combat boeit me allang niet meer en ik heb geen zin om tijd te steken om goed in iets te worden waar ik 0,0 aan plezier of voldoening uit haal. Dit weet ik omdat ik bijna elke oude Devil May Cry heb gespeeld omdat ik de bad-assness en cheesy dialogen enorm tof vind, maar elk deel na uren spelen naast me neer legde omdat ik bij een baas bleef hangen. Ik probeerde dus goed te worden in de game, maar na uren spelen en het niet willen lukken daarvan had ik dat ook wel gezien en was ik behoorlijk gefrustreerd.

Qua Let's Play's: Die kijk ik nu al behoorlijk veel, maar soms heeft het gewoon iets om ondergedompeld te worden in een wereld zonder commentaar en door sommige kleine dingen wel zelf te doen, zoals de wereld ontdekken of sommige vormen van gameplay toch zelf te ondervinden, bijvoorbeeld platforming of puzzels of zo. Daarnaast kan je dan ook beter de lore van de game en zijn wereld, in je eigen tempo lezen.

Het zou volgens jullie hier misschien een doodzonde zijn, maar ik heb bijvoorbeeld van bijna elke Souls-game Let's Play's gekeken. Ik vind de werelden, sfeer, de lore en het gevoel van ontdekking in die games namelijk ontzettend tof, maar kon me er echt niet toe zetten om steeds maar die combat encounters aan te gaan. Ik heb Demon's Souls voor een tijdje geprobeerd, maar ik kwam echt niet verder, haalde nul plezier uit het doodgaan en het steeds opnieuw proberen en voelde mezelf echt kut door het keer op keer doodgaan, waardoor ik op een gegeven moment ook geen zin had om het meer op te starten en dus Let's Play's ging kijken omdat ik alle bazen en omgevingen en dergelijke toch wilde zien.

Ik snap dat het voor een Souls-game niet zou werken, want die draaien namelijk om de combat, maar als er voor sommige games zoals RPG's, (action-)adventure games, story-heavy shooters, open world games en action-platformers een optie zou komen om de combat uit te zetten/ te skippen dan zou dat werkelijk waar een uitkomst zijn, waardoor ik weer misschien meer plezier uit allerlei soorten games kan halen en ook van meer verhalen in games kan genieten. Zoals de schrijver zegt, je hebt ook opties om dialogen of cutscenes te skippen in games omdat sommige mensen dat niet boeit, waarom zou er dan geen optie komen om combat te skippen, voor mensen die willen gamen zoals ik, waar dat element ze vrijwel geen jota boeit?
    Last edited by Mythanics; 20th June 2015 at 00:24.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    143 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Klinkt meer als je een voorkeur hebt voor soort van interactief verhaal. Weinig games hebben een story mode waar combat meer een formaliteit is dan dat je er moeite in voor moet steken. Maar je hebt ook gamers die puur voor gameplay gaan en verhaal skippen zelfs op een ongeduldige manier.

Multi-player gaat het vaak puur om gameplay met uitzonderingen op na. Daarnaast zijn er redelijk veel story games die kut controls hebben. Enige game waar ik ragequite was Force Unleashed kon gewoon niet tegen de quicktime events en Father kwam ik niet eens voorbij (Ps3) Terwijl je er buiten om heen gewoon force Spammed. QTE's waren irritant en de rest van de game was niet uitdagend. In dat perspectief had ik liever een voorkeur voor de jedi Knight series coole powers en Lightsabre gevechten in dat opzicht vond ik dat meer een Functioneel spel. En force unleashed was het gewoon mindless OP op de QTE's na dus.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Supersonic Hypertonic Tyspolir's Avatar
    Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mwah, het verhaal is natuurlijk belangrijk en zorgt er deels ervoor dat er progressie in de game blijft zitten e.d maar uiteindelijk gaat het mij toch om de gameplay mechanics. Daar zit ook de voortgang als je kijkt naar upgrades/nieuwe skills en dat soort dingen. Als ik puur een verhaal wil volgen kijk ik wel een film of serie. Het onderscheidende van games is toch juist die eigen input? Ik vind dat daar ook bij hoort dat je het avontuur moet opzoeken en daar iets interactiefs mee kan doen, wat meestal dan combat of items vinden is.
    Maar bij platform en puzzel games heb je ook segmenten die vrij lastig kunnen zijn (hoewel tegenwoordig steeds minder, in triple A games iig :< ) en in die zin de voortgang van de game en het verhaal kunnen belemmeren, maar als je dat ook zou kunnen skippen blijft er niet heel veel game over zeg maar.

Maar ik denk dat er genoeg games zijn die daarin wel een soort middenweg bieden, met wat je al zegt, van puzzel en platform light games die voornamelijk story based zijn (brothers, to the moon, the walking dead, bijvoorbeeld, die schieten me zo even te binnen). Denk dat er op steam echt meer dan genoeg te vinden is, met name in de indie hoek, als het gaat om wat je zoekt. Persoonlijk vind ik de combat en gameplay mechanics toch wel het belangrijkst van games, dus zelf heb ik die behoefte niet echt, hoewel ik het verhaal en de wereld absoluut belangrijk vind in de game en in sommige gevallen zelfs de reden is dat ik de game doorspeel ook al vind ik de combat ruk.
    Maar het hangt ervan af eigenlijk, soms heb ik inderdaad even zin in puur een verhaal volgen, dan vind ik visual novels wel tof om te spelen (lezen?), hangt gewoon af waar ik op dat moment zin in heb eigenlijk.
    Last edited by Tyspolir; 20th June 2015 at 03:34.
    Skill is mandatory! Cheating is optional.