User Tag List

Page 32 of 32 FirstFirst ... 22 30 31 32
Results 1,241 to 1,271 of 1271

Thread: [Multi] Fallout 4

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1384 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Verrassend!

Bethesda Says Sony Won't Allow Skyrim Or Fallout 4 Mods On PS4

Earlier this year, Bethesda announced plans to allow mods for Fallout 4 and the upcoming Skyrim remaster on PS4 and Xbox One, an unprecedented move that made console RPG fans very happy. But now, embarrassingly, it looks like mods will be an Xbox exclusive.

In an update on their website today, Bethesda said that Sony won’t allow Bethesda to enable user mods “the way they should work.” We’ve pinged Sony to get their perspective on things.

Fallout 4 mods are already available on Xbox One. Presumably the Xbox will also support mods for the Skyrim remaster when that launches in October.

Here’s the full statement from Bethesda:

After months of discussion with Sony, we regret to say that while we have long been ready to offer mod support on PlayStation 4, Sony has informed us they will not approve user mods the way they should work: where users can do anything they want for either Fallout 4 or Skyrim Special Edition.

Like you, we are disappointed by Sony’s decision given the considerable time and effort we have put into this project, and the amount of time our fans have waited for mod support to arrive. We consider this an important initiative and we hope to find other ways user mods can be available for our PlayStation audience. However, until Sony will allow us to offer proper mod support for PS4, that content for Fallout 4 and Skyrim on PlayStation 4 will not be available.
    We will provide an update if and when this situation changes.
    bron: Kotaku
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    135 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Like-a-Bunny

Oh typisch.

Mentioned
    1384 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Nice find!

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Ik trap er ook niet meer in, Fallout 4 was wel vet, maar helaas doen de mods ook niet veel meer dan het toevoegen dan een Darth Vader masker, wat weapon skins en een paar schilderijtjes van auto's en blote tieten.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik wilde de game weer eens spelen, een hoop addons verdwenen m.b.t. items/settlement building. Zeker ook met Bethesda door de filtermachine gehaald? Ik speel nu ook wat DLC, opzich wel grappig, maar het duurt weer even om er goed in te komen. Ik ben in de Nuka World bezig en nu moet ik opeens mijn eigen settlements in de commonwealth gaan raiden en overnemen.. Wut?

Verder is er nu wel de script extender (ik weet niet hoelang al), dat geeft wel extra perspectief voor de mod-mogelijkheden. Ik moet zeggen dat de Nexus database wel lekker groeit en ik wel wat mooie mods heb gevonden om de wereld om te toveren (storm mod, textures mod, meer groen mods etc.).
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    1384 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik denk dat de game meer dan alle games hiervoor afhankelijk is van goede mods. Ik start mijn PS4-versie in elk geval niet meer op.

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Begrijpelijk. Heb gisteren Nuka World uitgespeeld. Wel aardige DLC, het komt er op neer dat je 5 gebieden van een attractiepark moet 'schoonmaken' zodat de raiders het kunnen betrekken. 2 daarvan waren erg leuk, 1 was wel aardig en 2 waren simpele 'kill alles' opdrachten.

Andere DLC is ook wel aardig om te ontdekken, Far Harbor ben ik na een uurtje uit gegaan, de mist, het grauwe sfeertje en het synth geouwehoer werd mij iets te veel van het goede De andere DLC heeft veel betrekking op settlements bouwen. Als je er een beetje voor gaat zitten kun je tientallen uren stoppen in het bouwen van je settlement, zonder dat dit echt een doel heeft. Vault 88 DLC is wel grappig, waar je je eigen Vault kan maken. Leuk tijdverdrijf, maar meer is het ook echt niet. Een soort Sims in de Commonwealth zonder diepgang, maar tóch stop je er tijd in om even een mooie bunker te maken

Mentioned
    1384 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

PS4 Skyrim And Fallout Are Getting Mods After All, But They Will Be Limited

Last month, Bethesda seemed to give up on the prospect of bringing mod support to the PS4 versions of Fallout 4 and Skyrim, saying that Sony just wasn’t having it. Now, though, both companies have made some compromises.

Today Bethesda announced that mod support is coming to Fallout 4 and Skyrim Special Edition on PS4. Skyrim gets it first, when it launches on October 28. Fallout 4 doesn’t have a date yet. Before you get too excited, though, you might want to read the fine print:

“We and Sony have worked hard to make this possible. Mods on PlayStation 4 will allow you to modify and create your own content by using our Creation Kit available here. You will not be able to upload external assets with your PlayStation 4 mods, but you will be able to use any assets that come with the game, as most mods do. By creating a Bethesda.net account, you’ll be able to browse and try mods right from within the game.”
    Emphasis mine, not theirs. Basically, this means that you can only work with assets (textures, objects, sounds, etc) that already populate Fallout 4's irradiated wastes and Skyrim’s rad dragon pad. No custom-made stuff.

So while you can still make some pretty outlandish locations and scenarios by remixing what’s there, don’t expect to see, say, Pacifc Rim power armor, a horrifying race of My Little Pony characters, or Thomas The Death Engine available on PS4. Many less over-the-top preexisting mods on PC and Xbox One still use some custom assets, so they’ll at least have to be modified before they can make the jump. If nothing else, though, fixes and rebalances like the Fallout 4 Unofficial Patch should be alright.

It’s a bummer, but I suppose some mods are better than no mods. Then again, is Fallout without Macho Man Randy Deathclaw really Fallout at all?
    bron: Kotaku

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mooi Ook voor de Skyrim Remaster een leuk extraatje. Je kan er denk ik niet zoveel van verwachten i.c.m. de 'custom assets', maar beter dan niets. Voor de volle mods ben je toch altijd op de PC aangewezen.

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Na de Nuka DLC heb ik een beetje aangekloot, het was inmiddels erg makkelijk (lvl80) en ik rende overal simpel doorheen. Nu ben ik een nieuwe game begonnen en heb ik met de survival mode opeens een totaal andere game ontdekt. Als deze mode er vanaf dag 1 in had gezeten had iedereen een héél andere game voorgeschoteld gekregen, eigenlijk zoals het ook hoorde in New Vegas.

Je doet meer damage, je ontvangt meer damage, je moet eten, drinken, rusten, geen (quick)save mogelijkheid meer (alleen in een bed), geen fast travel.

Doodgaan is geen pretje, soms moet je wel een flink opnieuw spelen. Dus moet je heel erg voorzichtig zijn (even op een mijn stappen is geen pretje meer), voldoende eten/drinken meenemen e.d. Het uitzetten van fast travel is echt een grote verandering. Normaal zap je even heen en weer naar je settlement om wat bouwmateriaal te dumpen, nu moet je goed kijken wat je wel en niet wilt meenemen, en als je het wilt dumpen moet je dus ter voet helemaal naar je settlement(s). De quests duren zo ook een heel stuk langer en je ontdekt veel meer van de wereld. Zeker omdat ik ook eten en drinken zoek ga ik nu kamertjes en huizen in waar ik normaal gesproken hard langs ren.

Member Michiel1986's Avatar
    Mentioned
    153 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Official High Resolution Texture Pack for PC
    Also available next week, with so many fans still actively playing Fallout 4 on Steam, we’re excited to announce the release of the game’s High-Resolution Texture Pack. Consider this free download a love letter to our amazing PC fans that have supported us – not just with Fallout 4, but across multiple decades and games.

https://bethesda.net/en/article/52I2...s4-pro-support

Note: To utilize the High-Resolution Texture Pack, make sure you have an additional 58 GB of available and that your system meets/exceeds the recommended specs below.

Recommended PC Specs
    Windows 7/8/10 (64-bit OS required)
    Intel Core i7-5820K or better
    GTX 1080 8GB
    8GB+ Ram

If your system can handle it, the Commonwealth will look better than ever. Give it a shot and if you need to return to the original textures, you can disable them within the game’s launcher menu.

Last edited by Michiel1986; 30th January 2017 at 23:52.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    334 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Tering, leuk zo'n 58gb grote patch, maar die systeemeisen zijn gewoonweg belachelijk

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Er waren al maandenlang mods uit die hetzelfde doen. Mooier, betere compressie/kleiner, en met veel betere performance. Dit is echt complete bullshit en zeker met de benodigde de ruimte en de belachelijke systeemeisen die een slechte optimalisatie/port moeten goedmaken is dit heeeeeel erg veel mosterd na de maaltijd.

Mentioned
    1384 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Fallout 4 VR is “groundbreaking, will change the industry,” says AMD

Hardware manufacturer AMD is very excited about Fallout 4 VR, going as far as calling it the “Mario and Sonic” of VR games.

Fallout 4 VR is a version of Fallout 4 announced for the HTC Vive last year, but we’ve yet to see any footage of it.

AMD’s corporate vice president Roy Taylor has, and he’s very convinced of its potential. “It will change the way we think about VR. It will be an industry changer,” he said, via MCV.

Taylor likened it Mario and Sonic the Hedgehog in how both games shaped the early days of consoles, as well as influence countless games that would later come to each of their respective console families.

There’s certainly a lot riding on Fallout 4 VR being the first big, meaty VR game that players can spend hours with. If Bethesda truly has something special, it will no doubt help bring in the more cynical crowd.

Bethesda’s Pete Hines recently promised that the game will be at this year’s Bethesda E3 conference.
    bron: VG247

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    669 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Dat lijkt me sterk. De early Super Mario Games en de early Sonic games waren geweldig. Foutloos bijna.

Oftewel alles wat Fallout 4 niet is. En VR erop vast tikken veranderd daar niets aan.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Meh.... toevallig was ik gisteren nog op zoek naar een game om weer eens te spelen, Fallout, Skyrim passeerden mijn gedachten. Leuk op papier maar inhoudelijk ben ik de game al lang weer zat. Een beetje VR verandert er verder niets aan.

Mentioned
    1384 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Ries View Post
    Een beetje VR verandert er verder niets aan.
    Onderschat de ervaring niet. Ik heb het destijds al eens meegemaakt met zo iets simpels als 3D. Oude games gaven soms een volledig nieuwe ervaring omdat je er helemaal inkruipt en de wereld tot leven komt. Moeilijk te omschrijven, maar het is echt een toffe ervaring.

Nu heb ik heel weinig interesse in FO4 omdat ik het gewoon geen goede game vind, maar als ik alleen al in VR door die wereld heen kan slenteren is dat al veel waard.

Mentioned
    334 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    Dat lijkt me sterk. De early Super Mario Games en de early Sonic games waren geweldig. Foutloos bijna.

Oftewel alles wat Fallout 4 niet is. En VR erop vast tikken veranderd daar niets aan.
    Niet zo zoutig schat. De game is prima te spelen, albeit met wat vervelende bugs hier en daar.

Ben erg benieuwd wat dit gaat zijn. Als dit inderdaad de eerste full AAA game is, dan kan het de eerste zijn waar je echt dagen in kan verliezen.

Mentioned
    669 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Niet zo zoutig schat. De game is prima te spelen, albeit met wat vervelende bugs hier en daar.

Ben erg benieuwd wat dit gaat zijn. Als dit inderdaad de eerste full AAA game is, dan kan het de eerste zijn waar je echt dagen in kan verliezen.
    De game was ook prima te spelen. Tot Level 30 en dan ben je te op. En het verhaal en de facties zijn waardeloos.

Dit was gewoon geen goede game. Helemaal niet als je het naast New Vegas zet.
    - Frank Murphy

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Onderschat de ervaring niet. Ik heb het destijds al eens meegemaakt met zo iets simpels als 3D. Oude games gaven soms een volledig nieuwe ervaring omdat je er helemaal inkruipt en de wereld tot leven komt. Moeilijk te omschrijven, maar het is echt een toffe ervaring.
    Zeker weten, maar ik zal dan toch rondlopen met alle gemiste potentie in het achterhoofd. Misschien het met één van de hardcore mods wel de moeite (de échte survival mode en bijv. de frost mod).

Mentioned
    334 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    De game was ook prima te spelen. Tot Level 30 en dan ben je te op. En het verhaal en de facties zijn waardeloos.

Dit was gewoon geen goede game. Helemaal niet als je het naast New Vegas zet.
    Deze game moet je inderdaad moet vergelijken met New Vegas. Maar vergis je niet hoe buggy die game was

En het OP zijn na lvl 30 is alleen maar leuk imo

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja, zeker als je daarna de DLC doet terwijl je al de meeste perks hebt en iedereen met 2 kogels doodt. Zonde.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    974 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Fallout 4 is free to try this weekend

Fallout 4 is free for all Xbox Live Gold members and Steam users this weekend, Bethesda Softworks said today.

The free trial begins tomorrow, May 25 and runs until Sunday, May 28. Mod support is included in the trial (but not any of the game's premium downloadable content).

The game is free to download and play beginning at 12:01 a.m. PT Thursday (tonight) through 11:59 PM PT May 28 on Xbox Live. A Gold membership is needed. On Steam, the free trial runs from 10 a.m. PT on Thursday to 1 p.m. PT on Sunday.

Those who like what they play can buy it at a 67 percent off discount through the trial period. The discount extends to May 29 at 10 a.m. PT for Steam users.

Bethesda's E3 keynote will be Sunday, June 11 at 7 p.m. PT. The publisher is also part of the E3 Coliseum event that is open to the public at The Novo theater in Los Angeles.

Mentioned
    1384 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Mentioned
    669 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Holy shit
    - Frank Murphy

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    100 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Coole mod
    (wel op Fallout 4, btw)

Mentioned
    1384 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    Coole mod
    (wel op Fallout 4, btw)
    Fek. Ik verplaats hem effe.

[edit] Done.

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Release in 2026, zoals dat er nu ook nog New Vegas mods uit moeten komen?

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    813 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Ik kan niet wachten

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    665 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Prima trailer, had zo officiële dlc kunnen zijn!

Mentioned
    363 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Nu hopen dat er ooit iets uitkomt