weer een week voorbij dus weer een video
weer een week voorbij dus weer een video
Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan
https://www.youtube.com/@Coola_the_Koala
Ik zit er aan te denken om naast Assassin's Creed ook Hogwarts legacy te gaan filmen voor mn youtube channel.
Wat zeggen jullie? Doen?
Ik heb de game in ieder geval gepreorderd ( deluxe edition zodat ik 7 Feb al kan beginnen.). Na laatste beelden gezien te hebben weet ik zeker dat ze geen cd Projekt Red praktijken er op na houden.
Ashley 'Ash' J. Williams: "When Evil shows up, it blows up." Still workin' on the slogan
al weer de vijfde video, en dat betekent... dat we nog lang niet op de helft zijn van Assassin's Creed 1
Weer een week verder dus weer een nieuwe video.
Van af komende zaterdag ga ik ook Hogwarts Legacy video's posten
Om jullie alvast voor te bereiden dit is de ugly mug waar julie naar moeten kijken.
Ja ja het was 7 februari eindelijk zo ver eindelijk kwam Hogwarts Legacy uit voor de current gen consoles. Nu dacht ik he dat is een leuke game om te spelen voor mijn youtube channel.
Dus van af nu kan je elke zaterdag om 20:00 terecht op mijn youtube channel om Hogwarts legacy te kijken
Special thanks voor J.K. Rowling , zonder haar zou deze wizarding world nooit bestaan hebben.
Al weer de zevende Assassin's Creed video.
En daar was episode twee van mijn Hogwarts Legacy Playthrough
Woensdag dus Assassin's Creed dag
De laatste video waar ik niet in praat, van af volgende week praat ik heel wat meer in de videos
Episode 3 alweer.
Episode 9 van Assassin's Creed, van nu praat ik meer in mijn Assassin's Creed filmpjes.
Hogwarts Legacy aflevering 4 . de tijd gaat hard
Nog 8 weken en dan is het tijd voor Assassin's Creed 2
Back to the Past with Coola deel 6
Zo op het moment van schrijven loopt mijn youtube channel geweldig qua content (heb nu tot 20 december een video klaar staan) en de tijdmachine is weer helemaal opgeladen om gebruikt te worden, dus ik vind dat het tijd is voor een nieuw deel in mijn Back to the past project. Dus bij deze wil ik jullie mee nemen naar het jaar 1997.
1997 het jaar dat ik naast gaming ook een andere interesse kreeg en dat was (nee niet dat ik was nog maar negen. Kom op mensen dat was pas een jaar later.) Archeologie ik zag een programma over het oude Egypte en ik was hooked, maar anyways ik zou het over game geschiedenis hebben niet de oude geschiedenis (en jonkies hou de comments: de games die je bespreekt zijn oude geschiedenis maar voor je). 1997 was het jaar dat games zoals Final Fantasy VII , GoldenEye 007 en Grand Theft Auto uit kwamen en weet je wat die games met elkaar gelijk hebben? Ze komen alle drie voor in mijn lijstje. Ja je leest het goed er komt voor het eerst een Nintendo (64) game voor in mijn lijstje, en nee ik heb de N64 nooit zelf in huis gehad maar een maatje van mij wel. Dit keer overigens weer eens een groot lijst want het zijn wel geteld 17 games
Oh ja ter verduidelijking deze specifieke serie artikelen is op geen één manier bedoeld als een top zoveel games. De positie van de games is redelijk willekeurig. (ik moet wel toegeven de game die vaak op de nummer één positie staat is wel de game waar ik de beste herinneringen aan heb)
17 GoldenEye 007 (N64)
De allereerste (officiële) Nintendo game in mijn lijstje. Zoals ik al eerder al zei, ik heb zelf nooit een N64 in huis gehad maar daar heb je vrienden voor. Ik moet wel eerlijk toegeven ik heb nog nooit de singleplayer campaign gespeeld. Ik heb alleen de multiplayer gespeeld en ik koos altijd voor Jaws. En ja ik zoog keihard in deze game ( of m'n vrienden waren gewoon beter. Who knows)
16 Carmageddon (pc)
Met negen jaar oud was ik te jong voor deze game, maar iedereen die de vorige Back to the past delen hebben gelezen weten dat mijn ouders hier vrij vrij in waren en mij zulke games gewoon lieten spelen. Ik vond het heerlijk om Pedestrians om ver te rijden en m'n opponents kapot te maken. Ik heb geen één race gewonnen door de rondes uit te rijden , maar altijd door m'n opponents te verslaan. Vraag mij ook echt of er mensen zijn die de races echt hebben uitgespeeld.
15 Oddworld: Abe's Oddysee (pc)
Ik blijf dit tot op heden een geweldige platformer vinden, de puzzels zijn leuk en de game is op een rechtvaardige manier moeilijk. Ik moet wel eerlijk bekennen ik heb het goede einde nooit gehaald, want ik heb nooit 50 of meer Mudokons kunnen redden (dat was dus het hoofddoel van de game je mede Mudokons redden van de slavernij waar ze in gevangen zaten) en dat was niet om dat de game extreem moeilijk was, maar omdat ik gewoon een evil bastard ben en er van geniet om de Mudokons dood zien te gaan. (en ja natuurlijk vond ik de game op sommige punten echt wel moeilijk)
14 Diablo (pc)
Ook Diablo is zo'n game die ik nooit in singleplayer heb gespeeld, mede omdat mijn eerste ervaring met deze game was toen ik mijn beste vriend en zijn broer deze game in co-op zag spelen en dat dat er erg leuk zag. Uiteindelijk heb ik de game zelf "gekocht" na een paar potjes met mijn maat z'n personage gespeeld te hebben. Was ook mooi dat we alle drie toevallig een voorkeur hadden voor een verschillende klasse waardoor we elkaar goed aanvulde zo was ik Altijd de warrior en die maat van de rogue en zijn broer de sorcerer.
13 Final Fantasy VII (PS1)
Ja ja hier is hij hoor de eerste Final Fantasy in mijn lijstje. Ik moet wel eerlijk bekennen ondanks dit mijn gate way naar de J-RPGs was, ik nog niet verkocht was aan dit genre. Kleine Coola was eigenlijk nog zoekende naar welk genre hij het leukste vond (rond deze tijd neigde ik naar fighting games en first person shooters als favoriete genre). Wel vond ik de turnbased combat erg leuk , maar de vele tekst bubbels stonden mij onder andere tegen.
12 Grand Theft Auto (PC)
Niet de GTA die mij het meest bij gebleven is. Maar nonetheless heb ik er wel een fijne tijd mee gehad, het was erg fijn dat je kon gaan staan en gaan waar je wou en op een heerlijke killing spree kon gaan. Alleen jammer dat het ten tijde van release al geen mooie game was en de controls ( zowel lopen, schieten als rijden) erg clunky was. Ook was het erg leuk dat je deze game ook met vrienden kon spelen (des te meer ook jammer dat een aantal delen uit de franchise geen multiplayer haden, althans officieel niet maar daar later meer over)
Nu jat ik iets van Rainking,
Wist je dat Grand Theft Auto in eerste instantie Race'n'Chase moest gaan heten en je daar in juist een politie agent zou spelen die achter criminelen aan moest gaan. Maar dat werd intern als saai bestempeld en toen hebben ze de rol van de speler geflipt en zou is de GTA zoals we hem nu kennen geboren.
11 Little Big Adventure 2 : Twinsen's Odyssey (PC)
Het vervolg op Little Big Adventure uit 1994. Zoals bij de meeste vervolgen doet dit tweede deel alles beter dan z'n voorganger, de graphics zijn mooier , de controls zijn meer responsive. De puzzels en combat waren net zoals z'n voorganger ook heerlijk althans wederom zoals ik het mij herinner, als ik deze game nu zou opstarten zou ik zeer waarschijnlijk denken waarom de F was ik hier zo lyrisch over. Sommige games kan je volgens mij beter in gedachten houden..... trouwens dat weet ik wel zeker want ik heb dat op de harde manier geleerd maar praat ik later wel over.
10 Need for Speed II (PC)
He nog een vervolg, namelijk het vervolg op The Need for Speed, ik begin dit keer maar gelijk met het minpunt en dat is dat ze de cockpit view hebben verwijderd... Maar daar tegenover staat wel dat de car handling veel beter was en de game er natuurlijk ook mooier uit zag (mag ook wel want we zijn toch twee jaar verder). Ook hebben ze in dit deel customizable car paint en customizable componenten zoals gear ratios, banden en spoilers toegevoegd.
09 Theme Hospital (PC)
Een management game met zoals je raad een ziekenhuis thema. Het doel van de game was je ziekenhuis zo goed als mogelijk te laten draaien en de patiënten genezen. Hoewel het management gedeelte vrij serieus was, was dat voor de patiënten en een ziektes niet geval zo had je patiënten met letterlijk opgeblazen hoofden of met de zogenaamde King complex waardoor ze in Elvis Presley veranderde.
08 Redneck Rampage (PC)
We nemen duke nukem 3D en plakken er een redneck sausje over heen dat is wat redneck rampage in de basis is. Het speelt dan ook echt exact zoals duke nukem 3D alleen zijn de wapens vervangen door voorwerpen die vooral boeren gebruiken. En inplaats van Duke Nukem draait het verhaal om de twee broers Leonard and Bubba die hun varken Betsie willen redden ( en tegelijkertijd ook hun gehucht) van een alien invasie. Totaal niet serieus te nemen.
07 Shadow Warrior (PC)
Wederom nemen we Duke Nukem 3D als de basis maar plakken we er nu een oosters sausje overheen. Ook deze game speelt exact als Duke Nukem 3D en ook hier zijn de meeste wapens vervangen voor typische oosterse wapens ( al heb je hier ook futuristische wapens zoals in Duke Nukem 3D). De protagonist in de game heet Lo Wang (Whats in a name). Dit was overigens ook een van de eerste games die turret guns , bestuurbare voertuigen (zoals tanks) en wapens had die meerdere schiet modi hadden.
06 Lego Island (PC)
Een non-lineaire game waar je uit vijf speelbare lego poppetjes kan kiezen en in open wereld gebouwen en voertuigen kan customizen. De game heeft één grote missie (mits je met Pepper Roni speelt) waar in je de Brickster in zien te vangen na dat hij ontsnapt uit de gevangenis. En vijf herspeelbare kleine missies zoals een jet ski of auto race en een pizza bezorg missie. In principe een erg korter game maar wel erg leuk.
05 Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back (PS1)
Het vervolg op het beroemde Crash Bandicoot, betere graphics, betere controls maar ook voor mijn gevoel in ieder geval nog moeilijker dan z'n voorganger. Ik was misschien wel een jaar ouder, maar dat hielp niet om mijn rage quits in toom te houden. Zeer waarschijnlijk is mijn Hand-oog coördinatie gewoon belabberd.
04 Tomb Raider II (PC)
Hè nog een vervolg en dit keer die van Tomb Raider, ook hier geldt dat het in bijna alles beter is dan haar voorganger, maar de onderwater levels zijn nog steeds k*t en tank controls blijven ook nogsteeds niet fijn. Het is wel fijn dat ze Lara Croft meer moves hebben gegeven. Ook waren de speedboot en sneeuwscooter (ondanks de gebrekkige controls) erg leuk. De puzzel segmenten waren op een leuke manier uitdagend.
03 Quake II (PC)
Krijg nou de te... weer een vervolg, dat zal vaker gaan gebeuren in deze reeks artikelen. Anyways ja ja quake 2, ook deze game doet dingen beter da z'n voorganger al is het wel jammer dat een aantal wapens uit het eerste deel niet in dit deel zitten (de Axe is toch wel een gemis). Wel was ik erg te spreken over de grotere levels en het feit dat je meerdere verschillende objectives had tijdens de missies.
Sorry Rainking ik jat je ding nog een keer
Wist je dat Quake 2 eigenlijk oorspronkelijk een geheel nieuwe IP had moeten zijn, titels als "Strogg", "Lock and Load", werden geopperd tijdens in het vroege begin van de development. Maar meerdere gefaalde pogingen zei het team van id Software F it we just stick with 'Quake II'
02 Croc: Legend of the Gobbos (PC)
Mag ik vloeken in de kerk?..... ja natuurlijk mag ik dat , ik vind dit tot op heden één van de beste platform games ooit. Ja ik zal deze games zelfs boven de meeste 3D Mario games plaatsen, niet mee eens ? Sue me. De game is gewoon leuk , de gameplay is solide en de personages zijn leuk. En een krokodil is gewoon weg cooler dan een dikke man met een snor in een rode overall. De Mario games zijn in kwaliteit natuurlijk beter maar betere Kwaliteit betekent niet gelijk automatisch meer fun.
01 Worms 2*(PC)
Ik eindig deze lijst met een vervolg, en dat vervolg is dus Worms 2 en ja ik herhaal mij zelf heel erg (kom maar op met de copy-paste grap) deze game verbeterd alle punten van zijn voorganger. De gfx zien er beter uit , de controls zijn beter, er is meer variatie in de wapens en de AI is iets slimmer (but stil stupid). Maar de game blijft natuurlijk nog steeds het meest fun als je het met vrienden speelt. Net zoals z'n voorganger kan je je wormen namen geven, waar ik bij worms 1 nog geen Fantasie had en random namen deed was ik ten tijde van worms 2 weer helemaal into TMNT, Biker mice from Mars en thundercats, dus je raad het al ik gaf mijn wormen namen als Shredder , Lion-O en Modo
Dat was hem weer voor deze keer, nu allemaal weer terug naar 2023. Tot volgende keer waar ik jullie mee neem naar 1998.
Blijkbaar moet ik vaker over Oude games gaan praten aangezien little big adventure nu remasters gaat krijgen![]()
Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.
Hallo iedereen bij back to the past with Coola. Als iedereen zo vriendelijk wil zijn om de tijdmachine in te stappen en te gaan zitten (handen a.u.b. binnenboord houden, ik sta niet in voor wat er met uw ledematen gebeurd als u tijdens het tijdreizen uw ledematen uit de tijdmachine steekt.) Wil ik jullie mee op reis nemen naar het jaartal 1998.
Het jaar dat ik alweer tien jaar oud werd en het jaar dat bomvol zat met sequels en prequels en een handjevol nieuwe games. Het woord sequeel dat is dit jaar eigenlijk wel de rode draad van mijn verhaal. Nintendo ontbreekt dit jaar weer totaal uit mijn lijstje, nee het is weer vanouds PC en PlayStation waarvan laatstgenoemde nog steeds niet in huize Coola staat. Dit keer de grootste lijst tot nu toe want dit keer bestaat hij uit 22 games.
22 Redneck Rampage Rides Again (PC)
Het vervolg op Redneck Rampage uit 1997. Op 12 nieuwe levels en wat nieuwe personages na is er niet veel veranderd ten opzichte van het eerste deel, hell zelfs het verhaal is niet veel anders want Leonard en Bubba willen nog steeds hun varken Betsie redden (en tegelijkertijd ook nog steeds hun gehucht) van een alien invasie. Maar de redneck humor is spot on en voor die humor speelde je juist deze game.
21 Crash Bandicoot: Warped (PS1)
De derde Crash Bandicoot game, wederom mooiere graphics en ook weer verbeterde controls en ook ik was weer een jaar ouder en toch vond ik de game frickin moeilijk. Ondanks ik het nog steeds een erg moeilijke game vond (ik begin toch echt te vermoeden dat er iets mis is met mijn handoogcoördinatie) , vind ik het tot op heden wel nog steeds het leukste crash Bandicoot spel. De gameplay was solide en het verhaaltje erg enternaining.
20 Need for Speed III: Hot Pursuit (PC)
De derde need for speed game die tevens ook voor een lange tijd mijn favoriete NFS is geweest. Ten opzichte van deel twee zijn er weer vernieuwing toegebracht zo kan je je auto zo goed als helemaal fine tunen. Ook herintroduceerde dit deel de politie weer, en het leuke was dat je ook voor de politie mocht spelen en de racers moest stoppen. En dat is iets wat ik heel leuk vond , volgens mij was dat uiteindelijk de enige modus die keer op keer opstarte.
19 Warhammer: Dark Omen (PC)
Zelf ben ik nooit in to de table top games Warhammer games in geweest, ik vind de figurines er wel erg tof uit zien en die hebben ook zeker wel een aantrekkingskracht op mij , maar nee het zelf moeten schilderen en “in elkaar zetten” van de figurines sprak (en spreekt mij nog steeds niet) aan. Maar gelukkig maken ze al jaar in jaar uit Warhammer video games dus ook ik kan aan mijn Warhammer fix komen. Dark komen is heel erg kort door bocht gezegd een strategie game ala warcraft alleen dan met de Warhammer Fantasy IP er over heen gekwakt, maar mede daar door vond ik het het een leuke game, imho niet de leukste Warhammer game maar meer dan vermakelijk.
18 MediEvil (PS1)
Een erg leuke hack n slash die qua visuals wat weg heeft van de film The Nightmare Before Christmas. Het had ook heerlijke zwarte humor (en ik hou de van zwarte humor). Qua gameplay probeerde het eigenlijk best wel Ghosts & Goblins na te doen en tot op zekere hoogte is dat ook gelukt (al is Ghosts & Goblins wel echt een gradatie moeilijker). De controls daarentegen waren jammer genoeg een beetje wonky en de camera hielp nou ook niet echt mee. Ik moet wel zeggen de puzzels in de game waren wel erg leuk en redelijk uitdagend.
17 Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft (PC)
Alweer het derde avontuur van Lara Croft. Wederom verbeterde gfx en controls (al blijven het nog steeds tank controls). Het besturen van de voertuigen is in dit deel ook een heel stuk verbeterd, de onderwater levels blijven daarentegen nog steeds k.u.t. en het ergste is nog een significant deel van de game bevat water segmenten. Ook is de game een heel stuk moeilijker dan zijn voorgangers nu is dat op zich nog niet zo erg maar waar de eerste twee delen alleen onvergeeflijk waren als je aan het rushen was word je bij deel drie op mijn elke hoek afgestraft.
16 Oddworld: Abe’s Exoddus (PC)
Ik blijf er bij dat het eerste deel beter is maar ook Abe’s Exoddus blijf ik een heerlijke platformer vinden, ook hier zijn de puzzels leuk en is de game is op een rechtvaardige manier moeilijk. Ook hier moet ik eerlijk bekennen dat heb het goede einde nooit gehaald, want ook hier heb ik nooit het aantal benodigde Mudokons kunnen redden. Thja eens een evil bastard altijd een evil bastard. Overigens deed Abe’s Exoddus één ding wel veel beter dan Abe’s Oddysee en dat was een quick save systeem hebben.
15 Mortal Kombat 4 (PC)
Ook Mortal Kombat moest er aan geloven en de transitie maken naar 3D. En als ik eerlijk mag en moet zijn vond ik die transitie best wel geslaagd, ja het mist wat van de charme van de 2D Mortal Kombat games. Maar de 3D omgevingen zagen er mooi uit en de toevoeging van wapens was imho en welkome toevoeging. En de fatalities zagen er nog steeds cool uit al zaten er wel minder dan in de 2D MK games.
14 SiN (PC)
Een game die als concurrentie Half-Life had, volgens vele is Half-Life de betere game ik deel die mening niet. Ik heb mij zoveel meer vermaakt met deze game. Het schieten was heerlijk de levels waren leuk en het geweld was heerlijk gory. Ook bracht SiN veel vernieuwingen naar het FPS genre zoals het wapen van je tegenstander uit z’n handen slaan en dat je door de vijanden op verschillende plekken zoals benen, torso , armen geraakt kan worden. Ook namen de vijanden in deze game dekking en vroegen ze om versterking.
Wist je dat
er in 2000 een anime gebaseerd op deze game is uitgebracht. Het deed veel dingen aan het verhaal veranderen maar het was wel een erg toffe en bloederige anime.
13 Pandemonium 2 (PC)
Het eerste deel van deze game ontbrak in mijn vorige artikel omdat ik deel één pas na dit deel heb gespeeld. Ik vond dit toendertijd een erg leuke 2.5D platformer. Je kan per level telkens kiezen uit een van de twee speelbare personages Nikki of Fargus, qua controls spelen ze het zelfde maar qua speciale moves en power ups zit er een paar verschillen tussen beide characters zo kan Nikki bijvoorbeeld vuurballen schieten en kan Fargus tijdelijk onsterfelijk zijn (mits je in beweging blijft). Voor de rest is het platform gaming redelijk standaard je gaat van punt a naar b en in de laatste stage van een level moet je boss verslaan (meestal door een simpele platform puzzel)
12 Jazz Jackrabbit 2 (PC)
Het lang verwachte vervolg op Jazz Jackrabbit uit 1994. De gfx zijn verbeterd , de controls zijn verbeterd. Maar de leukste toevoeging (en dit zeg ik als iemand die eigenlijk helemaal niet zo van de multiplayer is) is de multiplayer en dan bedoel ik niet alleen de co-op maar ook de deathmatch , race en Capture the flag modus. Co-op vond ik natuurlijk wel het leukste maar ik moet ook bekennen dat de andere modi graag speelde
11 Commandos: Behind Enemy Lines (PC)
Met tactische games was ik al bekend, maar tactische games waarbij stealth kwam kijken not so much. Ondanks ik 10 was en ik een redelijk tactisch inzicht heb, faalde ik vaak in deze game want stealth daar was ik niet goed in. In de game bestuur je zes soldaten waarmee je 20 missies moet voltooien, deze zes soldaten hebben ieder zo zijn eigen skill zo kan de spion zich vermommen als een vijand en kan de marinier bijvoorbeeld duiken en voertuigen besturen. Overigens kan je niet bij elke missie alle zes de Commandos besturen, nee per missie bepaald het spel welke Commandos je bestuurt.
10 Populous: The Beginning (PC)
Dit is een realtime strategy game waarbij je een shaman speelt die een god wil worden. Dit doe je door de andere drie stammen op de planeet te elimineren. Naast dat je de shaman bestuurt kan je ook te onderdanen besturen. Maar het leukste is toch wel om de shaman te besturen want met de shaman kan je bijvoorbeeld tornado creëren en uit eindelijk zelfs een draak achtig wezen oproepen. Maar wat ik vooral deed in deze game was land op laten komen of land in het water laten zakken ( nu was dat ook wel nodig anders kon je niet bij je enemies komen) Oh en ik vond het ook leuk om recht onder een groep enemies een vulkaan te laten onstaan. Wat ? Ik kan er niks aan doen dat ik een evil side heb.
09 Gex: Enter the Gecko (PC)
ik val maar gelijk met de deur in huis, Gex: Enter the Gecko > Super Mario 64. En dat meen ik oprecht, ja het platformen en de camera zijn veel beter bij Super Mario 64 maar ik ben een sucker voor (cult) film en serie referenties en oneliners en Gex bediend mij daar erg goed in. Plus de levels in gex zijn erg leuk en erg goed ontworpen oh en de levels zijn ook heel erg goed gevarieerd, alleen de camera en controls laten soms nog wel te wensen over.
08 Cardinal Syn (PS1)
Ik denk dat het nu wel vrij duidelijk is dat fighting games één van mijn favoriete genres is, want ja ook dit deel van Back to the past with Coola worden fighting games goed vertegenwoordigd en Cardinal Syn gaat niet de laatste zijn in dit lijstje. Anyways Cardinal Syn, een van de meest bloederige fighting games die ik ooit heb gespeeld. Het speelt zich af in een rauwe en duistere middeleeuwse wereld en zoals in de meeste Fighting games kan je uit een roster van een aantal personages kiezen zoals bijvoorbeeld een ridder , een zombie, een hofnar en een lizzardman etc. Het roster bestaat overigens uit acht personages en acht unlockable personages. Oh en de eindbaas Syn/kron mag je in het lijstje plaatsen van Shao Kahn a.k.a een oneerlijke boss fight.
07 Star Wars: Shadows of the Empire (PC)
Niet mijn nummer één Star Wars game maar hij staat wel 100% in mijn top 3 Star Wars game. De meest iconische missie is misschien wel de eerste missie waarbij je met een snowspeeder deelneemt aan the battle of Hoth en je dus ook AT-ATs neer mag halen. Maar ook de andere missies zijn leuk behalve de sloop bike missie die mag men steken waar de zon nooit schijnt. De protagonist Dash Rendar is een interessant personage (hij is canon gemaakt door Disney, maar hij heeft nog geen live action debut gemaakt en ik hoop dat wel ooit gaat gebeuren) ook is het erg tof dat IG-88 een redelijke rol heeft in deze game.
06 Bloody Roar (PS1)
Dit is een van mijn meest favoriete fighting games en ik hoop ooit dat er weer een vervolg op komt. In de basis is het eigenlijk een erg generieke fighting game, maar wat deze game zo tof voor mij maakt is dat de personages kunnen transformeren in dieren, zoals bijvoorbeeld een wolf, tijger, mol, gorilla of een konijn. Je kan ook een meter vullen als je die meter 100% heb gevuld dan kan je de zogenaamde beast modus activeren waardoor je tijdelijk hoger kan springen en harder slaat en schopt etc.
05 Future Cop: LAPD (PC)
Deze game heeft twee modi cWime War Mode en Precinct Assault Mode ( deze modus is basically een Moba voor dat Moba een ding was), laatst genoemde modus heb ik nooit gespeeld. De Crime War Mode daarentegen heb ik samen met een maat van me grijs gespeeld. Niks is heerlijk dan met een police mech criminelen op te blazen hun lichamen uit elkaar zien te klappen. We gingen overigens wel vaak game over in deze game want het leuke is de levensbalk word gedeeld door beide spelers en als de ene speler dood gaat is het dus gewoon game over.
04 StarCraft (PC)
Als je aan mij vraagt wat is beter WarCraft of StarCraft ? Dan zeg ik without skipping a heartbeat StarCraft, ik houd van medieval en Fantasy setting en normaal kies ik ook eerder voor die setting maar als het op de “Craft” games aan komt dan moet ik gewoon kiezen voor StarCraft. Ik weet niet waarom maar ik vind de scifi setting van StarCraft gewoon veel leuker dan de medieval setting van WarCraft. Overigens speelde ik altijd voor de Protoss of de Terrans, de zorg vond ik als speelbaar ras niet zo interessant.
03 Tekken 3 (PS1)
Nou de laatste fighting game voor dit lijstje. En ik denk dat ik er niet veel over hoef te vertellen want ik denk dag Tekken 3 wel bekend genoeg is. Voor mij is dit beste Tekken game ooit (al hoop ik dat Tekken 8 daar verandering in gaat brengen). Op sommige momenten was ik nog steeds koppig en koos nog voor Yoshimitsu, maar in dit deel koos ik ook voor een aantal andere personages zoals Hwoarang en Ling Xiaoyu. Maar mijn go to personage was Eddy Gordo en altijd als ik hem kies krijg schreve blikken naar me, die imho onterecht zijn Eddy Gordo is gewoon een eerlijk personage om mee te spelen.
02 Grim Fandango (PC)
Dit is één van mijn meest favoriete games ooit, als je tegen mij zou zeggen Coola maak een top xxx best games of alltime dan zou deze game heel erg hoog in het lijstje komen te staan. Het verhaal , de puzzels, artstyle en de typische lucas arts humor ik hou er van. Ik heb deze game nu zo vaak gespeeld dat ik alle puzzels uit m’n hoofd ken en de game in drie uur uitspeel en toch geniet ik er nogsteeds elke keer van.
01 Die by the Sword (PC)
Ook dit is een game waar ik fijne herinneringen aan heb al zijn ze sinds een paar jaar ook wel wat tainted maar daarover later wat meer. Die by the Sword is action adventure game gemaakt door Treyarch ( ja die van CoD). Het verhaal is redelijk 13 in dozijn je chickie word ontvoerd en je moet haar redden. Maar wat deze game leuk en goed maakt je hebt 100% controle over je zwaard arm en zeker met een muis of joystick waren de bewegingen erg realistisch en vloeiend en je kon ledematen en hoofden afhakken, het leuke daarvan was dat als de arm er af ging je enemy niet gelijk dood was maar bleef leven en je dus zo sadistisch kon zijn hem hem te laten leven zonder bijvoorbeeld zijn beide armen. Maar dit kon ook met speler gebeuren en geloof op één been rond hinken maakte de game niet makkelijker. Maar deze game heeft mij ook wat geleerd, hoe goed je herinneringen ook zijn aan iets soms kunnen dat beter herinneringen blijven. Ik heb deze game weer eens geprobeerd te spelen in 2011 en dat had ik niet moeten doen want het speelde echt niet fijn en heeft mijn kijk op deze game ietwat aangetast.
Zo dat was alweer het einde van deze excursie, dus iedereen terug de tijdmachine in want we moeten echt terug naar 2023. Volgende keer neem ik jullie mee naar het laatste jaar van de jaren 90.
Oh man, wat een hoop parels weer zeg.
Dark Omen was ik alweer vergeten, best veel lol mee gehad toen.
Abe snapte ik geen kut van destijds. Nog steeds geen idee wat voor game het is :')
Vier maanden geleden het is alweer vier maanden geleden dat ik begonnen bent met mijn YouTube channel. Is het een succes? nee ? Vind ik dat erg ? Nee. Ga ik er gewoon mee door ? Ja.
Al weer het einde van mijn Assassin's Creed 1 playthrough.
Ik heb ook een youtube kanaal waar ik wat technische video's op zet (https://www.youtube.com/channel/UCLc...zHcLnfII3TL5hA) . De manier waarop het werkt is alleen wel echt demotiverend, alle video's die wat dieper zijn worden niet bekeken, maar een random video over iets ontzettend oppervlakkig doet het dan ineens erg goed.
Net als jij doe ik het ook voor de lol, het geeft toch wel een goed gevoel om je edit af te maken en de video te uploaden.
Hier weer eens link zetten naar mn YouTube filmpjes
Met Hogwarts Legacy ben ik al weer bij het 14de filmpje
En met Assassin's Creed ben ik alweer bij Assassin's Creed 2 sinds afgelopen woensdag
Dus dat staat qua Assassin's Creed filmpjes de komende de 32 weken in de planning.