User Tag List

Page 4 of 4 FirstFirst ... 2 3 4
Results 121 to 152 of 152

Thread: [Algemeen] Racesim Hardware Thread

Race Everything OneSixthRoy's Avatar
    Mentioned
    198 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: RoyVisser PSN ID: RoyVisser Steam ID: royvisserares
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Super! Maar geen haast hier hoor. Het hoeft hier morgen niet meteen te staan. Ik maak er een project van voor op de langere termijn. Zeker omdat ik het in deze woning allemaal nog niet wil plaatsen. Maar ik wil wel vanaf nu rond gaan kijken uiteraard.
    Oh hij wilde al verkopen hoor, maar hij gaat er even over nadenken hoe hij het wil doen (y)

Ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt om het vaker te gaan doen, omdat het me consistent veel plezier oplevert. En dan wil iets fatsoenlijk inrichten, zodat ik er makkelijk achter kan gaan zitten als ik er tijd voor heb.
    Absoluut het allerbelangrijkste dat het "klaarstaat". Je moet niet je halve bureau moeten verbouwen, dat gaat tegenwerken.

Mooi man. Ik merk ook om me heen dat de meesten harstikke positief reageren als je zegt een setup te hebben staan i.t.t. eerder een wenkbrauw omhoog ging.
    Die verschuiving is echt zo duidelijk, dat ik op mijn werk begon was het "raar" dat ik vrij nam voor een "spelletje". Hoe langer ik er mee bezig was hoe geïnteresseerder men werd, tot het punt dat ik op mijn werk kwam en te horen kreeg dat ik goed gereden had en het een mooie race was omdat collega's de livestream aan het volgen waren. Nu met het corona gebeuren krijg ik vragen van alle kanten over "hoe te beginnen"

Bold ken ik. De afgelopen weken een beetje ingelezen en op YT vanalles bekeken. Qua prijzen is het overduidelijk een typische hobby. Ofwel je kunt er alles aan uitgeven.
    Direct Drive is een mooie portemonneesloper (en niet bepaald instapklaar).
    Ja, zolang je maar begrijpt dat je niet sneller wordt van er meer geld tegenaan gooien (wat jij gelukkig niet doet, maar heel het Tweakers topic staat er vol mee met mensen die van niks naar een triple monitor/direct drive/heusinkveld setup gaan). Immersie en Consistensie neemt toe maar dat kan zeker als je een beginner bent juist zorgen dat je minder snel groeit.

Mooie opsomming en duidelijk! Die Heusinkvelds kwam ik voor het eerst tegen via Jimmy Broadbent.
    @*NERAZZURRI* appte er gisteren toevallig nog een videootje van -> https://www.youtube.com/watch?v=WcH19fxYzRw
    Heusinkvelds zijn heerlijk al moet ik zeggen dat ik ook onder de indruk ben van de Clubsports v3. Samen met de tuningkit komt het gevoel heel dichtbij de Heusinkvelds.

Ook niet per se meteen wat ik zoek in een nieuwe setup. Beleving en plezier staat echt op nummer één. Ik ben daar lang niet competitief genoeg voor. Maar als race, zoals in DiRT 2.0 nu wil ik van mezelf wel het onderste uit de kan.

Tips wat betreft een mounting oplossing? In feite kun je zelf vrij eenvoudig een aluminium frame in elkaar zetten met T-bouten en koppelstukken, maar misschien is er een handigere AIO oplossing voor handen.
    Competatieve komt vanzelf wel . Qua mounting zul je je verbazen over de prijs van die extrusie profielen. Wel enorm stevig en flexibel/aanpasbaar. Zelfbouw is sowieso "de mooiste" oplossing, maar zal niet snel voordeliger zijn dan een kant en klare playseat ofzo. Er zijn nog een aantal merken met mooie kant en klare rigs, zelfs met gebruik van extrusie profielen. Blader even door de video catalogus heen van Barry van simracing garage, meer in depth look naar hardware kun je nergens vinden: https://www.youtube.com/channel/UCT_...V1OZloQ/videos

Nog even voor de beeldvorming mijn huidige setup:
    - Fanatec Clubsport V2.5 Base
    - Meerdere stuurtjes/Buttonboxes waaronder GT3 Cup Replica/ BMW GT2 Replica/ Sparco/ Oval
    - Custom Buttonbox
    - SLI-Pro Display (Shifter lights, ronde tijden etc)
    - Frex HShift+ (sequentiele shifter)
    - Frex Hbrake (handrem)
    - Fanatec Clubsport V3 Pedals with Tuningkit/ Heusinkveld Pro pedals

Het enige wat ik in die setup mijzelf ooit zie vervangen is de clubsport basis wanneer deze defect raakt, maar dan komt er gewoon eenzelfde voor terug. Direct Drive is onwijs mooi en het stuurt nog net even een tandje lekkerder, maar er komt zoveel bij kijken (ook qua kosten) voor een echt minimaal stukje extra immersie. Bij dirt rally stuitert het stuur nu al alle kanten op, ik begrijp nu ook waarom die vrouw in dat filmpje geen ffb aan had staan.. Veel makkelijker zonder, ik wordt echt continu die greppel ingetrokken

nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Mentioned
    159 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    In je simrig is flex is drama, dat is obvious Mijn rig is een Playseat, minus de stuur-houder.
    Het stuur heb ik op een IKEA tafel (redelijk degelijk met metalen frame/poten & hout werkblad) gemonteerd, waarbij ik de poten heb ingekort zodat het op juiste hoogte is. Daar staat de TV op, dus al met al stevig genoeg.

En om het 'wegdrukken' van de pedalen te voorkomen (waar ik met de G25 nooit last van had), staat de playseat met de pedalen tegen de muur aan, zodat hij ook daar ook niet meer flexxed.

TL;DR: Playseat Evo met wat aanpassingen omdat dit ook niet 100% rigide is.

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gisteren wilde ik weer eens racen sinds de verhuizing.. Voorheen zat ik in een kamer met vloerbedekking, de stoel ging geen kant op. Nu laminaat.. als ik nu het rempedaal hard moet intrappen (G29) rol ik gelijk 3 meter naar achteren Hoe kan ik daar iets slims op verzinnen?
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Choose Wisely The_wildcard's Avatar
    Mentioned
    123 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: PsyKu Steam ID: STEAM_0:0:5264387
    Zat zelf te denken om van g27 naar een t300 te upgraden. Maar speel veel Crew 2 en als TDU3 echt een ding word dan dat ook

Zelf voor de Quarentine zag ik daar niet zoveel aanbod 2de hands. Mogelijk later nog eens kijken, heeft nu geen haast.
    Getting to know a girl who can fold like Origami paper...... Look a Swan

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Mentioned
    198 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Ries View Post
    Gisteren wilde ik weer eens racen sinds de verhuizing.. Voorheen zat ik in een kamer met vloerbedekking, de stoel ging geen kant op. Nu laminaat.. als ik nu het rempedaal hard moet intrappen (G29) rol ik gelijk 3 meter naar achteren Hoe kan ik daar iets slims op verzinnen?
    Pedalen monteren op een plaat, in die plaat uitsparingen maken voor de stoelpoten/wieltjes, en je bent klaar

Eventueel een scharnier in het midden van de plaat zodat je wanneer je niet aan het racen bent die plaat kan halveren.

Zootje Tie-Wraps werkt ook vast, doel is in ieder geval om die pedalen vast te maken aan je stoel, dan kunnen ze en niet van je af schuiven, of jij van je pedalen wegrollen

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    220 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gewoon als je gaat racen wat zwaars achter de wieltjes van je stoel leggen dat je niet kan rollen?

Rooie reus Dina's Avatar
    Mentioned
    225 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: DinaDani
    Toen ik er nog in zat en erover las op reddit zag ik de stap van G27 naar de CSL Elite met load cell ook het vaakst voorbij komen
    Bitches like smiley faces.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1341 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Alternatief wat ik ooit kreeg hier was handdoek onder je bureaustoel. Niet geweldig maar helpt wel iets.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Alternatief wat ik ooit kreeg hier was handdoek onder je bureaustoel. Niet geweldig maar helpt wel iets.
    Is misschien wel te combineren, die gebruik ik normaal gesproken alleen als ik alleen thuis ben.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    159 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Is misschien wel te combineren, die gebruik ik normaal gesproken alleen als ik alleen thuis ben.

Mentioned
    123 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

https://tweakers.net/nieuws/170546/l...-400-euro.html

Nieuwe Logi.

Nog steeds Gears driven en prijs van rond de 400 euro. En blijjkbaar een nieuwe forcefeedback tech.
    Paar kleine youtube channels hebben zo'n ding mogen reviewen. Maar mist wel bepaalde informatie.

Ps4, Ps3, Ps Vita, GameCube, NZXT H500, Amd Ryzen 7 2700x, 16GB Ram, Asus X470 Prime Pro, RTX 3080 Ti Vision, Asus Xonar Essence STX II, Plantronics Rig 500 Pro.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1544 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    De zoveelste revisie van de G25. Ik word er niet warm van.

Softcore gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    291 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Tja, Thrustmaster is ze toch wel voorbijgeschoten wat instappers betreft, ik zie niet in hoe de G923 dat gaat veranderen.

Ik wil wel heel graag een beter stuurtje dan mijn prehistorische Driving Force GT, maar alle stuurtjes van nu hebben van die flippers. De kosten van een gear swifter komt er dus ook bij, en dan wordt het me helaas snel te duur.

Mentioned
    123 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wil je een goed Stuurtje of flight gear oid Koop Thrustmaster. Wil je goeie Speakers Koop Edifiers.
    Enige waar Logi nog in innoveerd of op zijn minst investeerd zijn hun keyboards en muizen.

Mentioned
    198 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Jammer dat Logitech die stap niet wil doortrekken en wil innoveren, dat ik mijn G25 ontving was dat echt zo'n geweldige en anders dan andere ervaring tov de DFP die ik had, maar als ik nu een G wiel in mijn handen heb en de pedalen bedien dan is het gewoon speelgoed.

Thrustmaster heeft er goed op ingesprongen en een mooi Eco System aangeboden (eigenlijk afgekeken bij fanatec), logitech wordt nu een stuurtje voor de voetbal f1 fans in hun "racerig" (lees playseat knockoff).

Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Heel die Playseat is toch ook een grote Nederlands Elftal badkuip om in te liggen. Echt een on-ding met enorme marketing erachter waardoor het wel verkoopt. De eerste 2 weken laat je vrouw het nog toe om hem in de woonkamer te laten staan, daarna moet je gewoon naar zolder optiefen of gaat het ding de schuur in.

Ik ben van een Logitech Formula Force EX (ergens uit 2005-2007) overgestapt naar een G29. Dat was wel een mooie stap. Maar mijn pa heeft de G25 en G27 en uiteindelijk zijn het nagenoeg dezelfde stuurtjes. De G29 heeft wel een mooie overdaad een knoppen. Ik zou voor deze nieuwe zeker geen €400 voor neerleggen om over te stappen, als ik iemand met een stuur van 5 tientjes iets zou moeten aanraden voldoet een G25 t/m G29 prima voor een kwart of 1/3 van de prijs.
    Last edited by Ries; 5th August 2020 at 19:07.

Mentioned
    198 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Heel die Playseat is toch ook een grote Nederlands Elftal badkuip om in te liggen. Echt een on-ding met enorme marketing erachter waardoor het wel verkoopt.
    Niet mee eens, voor wat het is, is het een prima ding, beter dan gewoon op je bureau stoel zitten in ieder geval

Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja, beter dan een bureaustoel. Maar mijn bureaustoel schuif ik achter mijn bureau en heb ik geen last meer van en kan ik ook gebruiken om de andere uren dat ik niet race achter mijn PC te zitten. Zo'n playseat krijg je echt nergens weggemoffeld en staat 160 uur in de week in de weg.

Mentioned
    123 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Irriteer me er wel een beetje aan alle huidige sturen betreft de knoppen op het stuur zelf. Het is allemaal puur voor de Pro/Circuit focus.

Maar voor games als Horizon en natuurlijk ook TDU zou ik toch wel eens iets zien wat op iets normaals lijkt of in ieder geval voor de Street.
    Gewoon maar Klokjes en (RPM/Km/Benzine/Olie e.d. En natuurlijk waarschuwings lampjes. En zo'n Richting aanwijzer erop En natuurlijk verlichting.

Degelijk H-Shifter met eventueel nog wat console controls voor Traction Controle en ABS etc. En dan misschien ook een soort tablet houder die je als route planner/navigatie kan gebruiken.

Mentioned
    123 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Thrustmaster heeft blijkbaar nieuwe Pedalen.

Mentioned
    1544 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

bnnd nutral's Avatar
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: xnutral PSN ID: xnutral Steam ID: yasinhm
    Ik ben ook aardig aan de sim hardware gegaan met wat upgrades het laatste jaar. Laatste paar weken geupgrade naar een echte simrig en volop aan het oefenen/racen in iracing. Laatste weekend voor de derde keer de 3h endurance race gedaan en de 2e keer gefinished.

Autostoel is electrisch verstelbaar en heeft stoelverwarming, dus dat heb ik met een voeding allemaal aangesloten onder de stoel .

Mentioned
    159 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Lekker hoor! Das een nette setup zo!

Mentioned
    198 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Netjes hoor! Knap stoeltje en het meeste geld zit op de juiste plek qua hardware. Pedalen zit de meeste consistentie winst in en met die heusinkvelds heb je daar echt een goede koop aan gedaan. Tevreden over?

bnnd nutral's Avatar
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ben er best tevreden over, enige jammere is dat ik in mijn oude rig Fanatec csl elites had en die heel licht had afgesteld, waar ik erg aan gewend ben. Dus met de wat hogere kracht van de sprints duurt het even om weer consistent te worden, merk wel dat trailbraking makkelijker is.

Anders is natuurlijk mijn skill, ik heb wat moeite met weinig confidence in grip uit bochten, consistent de juiste entry snelheid en de te laat of te weinig insturen. Omdat het scherm wat verder staat heb ik ook minder zicht, ik merk dat ik met VR sneller ben omdat ik mijn snelheid beter aanvoel en in de bocht kan kijken, alleen voor endurance races is het niet echt comfortabel.

Ik ben nog een beetje op zoek naar de beste manier om de losse aspecten goed te oefenen.

Mentioned
    198 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by nutral View Post
    Ik ben nog een beetje op zoek naar de beste manier om de losse aspecten goed te oefenen.
    Zoveel mogelijk rijden

Mentioned
    1544 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Supervet @nutral ! Jaloers ook.

Wat heb je? ScreamGT's Avatar
    Mentioned
    145 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: ChrissInkyCross
    Dikke setup!
    One tequila, two tequila, three tequila, floor. - George Carlin

Member Marc's Avatar
    Mentioned
    270 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: eazygoingfox PSN ID: easy-going-fox
    Gaaf hoor @nutral ! Inclusief bekerhouder

Softcore gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    291 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Quote Originally Posted by Marc View Post
    Inclusief bekerhouder
    Die was me ook al opgevallen, geweldig.

Hele vette set up!

Mentioned
    406 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gaaf gedaan zeg! Hoe moet ik het nu voor mij zien als je gewoon wilt 'computeren'? Heb je dan een andere plek of hoe bouw je dit om?

bnnd nutral's Avatar
    Mentioned
    19 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gaaf gedaan zeg! Hoe moet ik het nu voor mij zien als je gewoon wilt 'computeren'? Heb je dan een andere plek of hoe bouw je dit om?
    Het staat op 8 wieltjes waarvan er 4 remmen hebben. Dus ik haal de remmen er vanaf en ik rol hem naar links of rechts (voor VR zet ik hem niet voor de pc).

Er zit een usb hub onder de pedal plate en een stekkerblok onder de stoel, dus ik heb alleen 2 kabels bij de pedalen die ik moet vastmaken.