User Tag List

Page 1 of 3 1 2 3 LastLast
Results 1 to 40 of 114

Thread: [Multi] Divinity: Original Sin 2

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    974 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

[Multi] Divinity: Original Sin 2

In a world where the Gods are dead, you play a wielder of forbidden magic, quarantined in the prison colony of Fort Joy. The Magisters of the Divine Order want to "cure" you of your powers. But the Order has secrets of its own. Secrets that threaten everyone. If the world remains godless, chaos will rule. It's time for a new Divinity.

Choose your race and origin story and see how differently the world reacts. Gather your party and blast your opponents with different elements in deep tactical turn-based combat. Explore the vast and layered world of Rivellon alone or with up to 4 players in drop-in/drop-out cooperative play.

Divinity: Original Sin 2 is an entirely new experience built on the next-gen Divinity Engine, with a new UI, an all-new art-style, and advanced roleplay systems. Everything that made the original great returns: Go anywhere you want, kill anyone, find endless ways to solve problems and gather your ultimate RPG party.

Key Features

• Choose your origin story. Choose one of the unique origin stories that will define your character's background and your personal quests. For the first time in a Divinity game, play as a Human, Lizard, Elf, Dwarf, or Undead, each with unique racial skills. Watch the world and its inhabitants react to who you are and what you've done, unlocking new dialog options and quest lines. Or create your own story by building your character from the ground up.
    • More freedom than ever. Go anywhere, talk to anyone, interact with everything and be anyone you want. You can kill any NPC in the game, destroy objects, and use the game's vast RPG systems to your advantage. Talk to animals and spirits to gain valuable information. Explore the huge , open world to find hours of hidden content, including entire new areas.
    • New elemental interactions make turn-based combat even better. Combine elements like fire and poison for explosive combos. Bless and Curse surfaces to completely change their properties. Craft new skills and use elevation to your advantage.
    • A darker and deeper story. Divinity: Original Sin 2 features a darker and more grounded narrative than its award-winning predecessor, while building on Larian's distinctive tone of voice. This is a godforsaken world. The Void approaches. And desperate times call for desperate measures...
    • Play with up to 4 players: No other RPG offers 4-player co-op like Divinity:Original Sin 2 does. Your Origin Stories will give you different, often conflicting objectives. Will you cooperate or compete? It's entirely up to you.
    • Test your skills in the new PvP Arena Mode. Challenge your friends in fast, satisfying turn-based combat sessions. Take the battle to the multiplayer-tailored Arenas, packed with explosives, loot, and deadly traps.
    • New technology. Powered by Divinity Engine 3.0, the game features physics-based rendering, cloth physics, and a new dynamic music system. It makes Divinity: Original Sin 2 the most atmospheric Divinity game ever.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Steam page
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Thanks, wilde er vanavond na DoW voor gaan zitten... Maar hoeft nu niet meer

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Ik ga de EA niet spelen om het vers te houden, het SP gedeelte in ieder geval. Maar heb het even opgestart en ik moet zeggen dat zowel de graphics als de dialogen een stuk volwassener geworden zijn. Scheelt ook dat er nu een volledig - internationaal - team van schrijvers op zit. Volgens mij was deel 1 grotendeels geschreven door die kekke Belg die je vaak in de KS videos zag (nee, niet Swen zelf).

Ben overigens ook nog steeds met deel 1 bezig. Tactician mode is af en toe dusdanig pittig dat ik 1 groot gevecht per avond doe, heerlijk ontspannend
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Opperzeikerd Primate Ryan's Avatar
    Mentioned
    37 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: primate_ryan
    Volgens mij zit ik in de overgang ofzo. Merkte toevallig gisteren nog tegen iemand op dat ik, ondanks dat ik ALLE Divinity games met veel plezier uitgespeeld* heb en ook Original Sin heerlijk vond, helemaal nog geen interesse had in Original Sin 2. Wat is er met me aan de hand!?

Wat betekent volwassener binnen de context van Divinity? Ik vond die typische flauwe humor namelijk altijd juist zo aantrekkelijk in de games. Die zit er nog wel in toch?

*Nou ja, ik vond het weinig plezierig dat Original Sin elke keer crashte bij een quest die je net voor het einde af kan ronden en waarvoor je best wat had moeten doen. Dat is NIET het moment om met een bug aan te komen.

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Er zit nog steeds zat humor in, maar de dialogen voelen wat meer aan alsof ze door iemand geschreven zijn die schrijven als iets meer ziet dan het updaten van je facebook. De graphics zijn ook iets minder saturated, alles voelt net een tandje minder cartoony aan.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Ik ga de EA niet spelen om het vers te houden, het SP gedeelte in ieder geval. Maar heb het even opgestart en ik moet zeggen dat zowel de graphics als de dialogen een stuk volwassener geworden zijn. Scheelt ook dat er nu een volledig - internationaal - team van schrijvers op zit. Volgens mij was deel 1 grotendeels geschreven door die kekke Belg die je vaak in de KS videos zag (nee, niet Swen zelf).

Ben overigens ook nog steeds met deel 1 bezig. Tactician mode is af en toe dusdanig pittig dat ik 1 groot gevecht per avond doe, heerlijk ontspannend
    Heel even gespeeld, mijn vrome voornemen om het te laten staan hield het circa 5 nanoseconden vol. Gelukkig zit ik momenteel vrij krap in de tijd (Ikea meubels in elkaar zetten, kabelsalades reorganiseren en zo) dus ik kom er vanzelf vrijwel niet aan toe…

Wat ik er van heb gezien: mee eens, de game oogt en leest een stuk volwassener. Het blijft generic fantasy, dat wel, maar dat is ook het ‘probleem’ van bijvoorbeeld PoE. De visuele stijl is ook wat ‘realistischer’, nog wel gestileerd maar niet zo overdreven-cartoonesk als in DoS 1.

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    188 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Game Master Mode:
    Basically Dungeons & Dragons, maar dan in Divinity OS

So Say We All! Knorretje's Avatar
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: knorvocht Steam ID: kn0rvink
    In Swen We Trust.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    @Geops @LtPsycho @Eerendil zie filmpje
    Ik kan niet wachten

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    @Geops @LtPsycho @Eerendil zie filmpje
    hell yeah!!!!!

Puppy van het jaar
    Mentioned
    109 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ondanks dat dit toch wel de beste implementatie in een game tot nu toe lijkt te zijn blijf ik altijd lukewarm hiermee. Het fijne aan P&P blijft dat je dingen "niet" laat zien. Waardoor je mensen hun fantasie aanspraakt en events veel groter en imposanter kan maken dan welke game ook. Er valt op die manier ook sneller events aan te passen wat het verhaal of de situatie epischer maakt. Daarnaast is het maken/ontwerpen van nieuwe wapens/armor/omgevingen/personages veel makkelijker dan dat je ook nog eens spells/wapens/items/characters moet gaan modden en doen voor ik er wat mee kan. Misschien leuk voor de dungeon delving.... maar dat blijft toch wel de jockey vorm van D&D.

*tips his hat and adjusts his monocle*

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    974 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Divinity: Original Sin 2 komt in september

De rpg Divinity: Original Sin 2 verschijnt op 14 september voor pc.
    De game lanceert met een volledige singleplayercampaign en diverse PvP-modi waarin spelers hun eigen arena's kunnen creëren. Er is tevens co-op voor tot en met vier spelers.

Het eerste hoofdstuk van de game kan al gespeeld worden via Steam Early Access voor 44,99 euro. De Early Access-versie heeft een update gekregen, zoals in onderstaande video te bekijken valt. Hierin zitten enkele nieuwe gebieden en een verbeterde character creator.

Original Sin 2 is net als het origineel gefinancierd via Kickstarter. Er werd meer dan twee miljoen dollar opgehaald via Kickstarter voor het vervolg in de zomer van 2015.

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dit gaat Larian's game changer worden. Na Original Sin 2 nemen ze Obsidian's plek over qua voornaamste developer van westerse RPGs met diepgang.

Diep respect voor hoe Swen ze van de rand van de afgrond (voor KS was het orgineel een make it or brake it titel waar hij persoonlijk diep voor in de schulden is gaan zitten) naar een multi-studio speler heeft gebracht zonder dit ten koste te laten gaan van wat hij al jaren wil: een Ultima VII-esque RPG maken.

Dit keer hebben ze een groter team, een hoger budget, bestaande engine en combat mechanics...Ik zie overeenkomsten met een bepaalde RPG van zo'n 15 jaar terug

Samen met Mount & Blade 2 is dit - by far - de game waar ik dit jaar het meest naar uitkijk. Go Swen.

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dit gaat Larian's game changer worden. Na Original Sin 2 nemen ze Obsidian's plek over qua voornaamste developer van westerse RPGs met diepgang.
    Qua world building en verhaal staat DV:OS wmb mijlenver van Obsidian. De combat was wel aardig, maar verder stelde het vrijwel niets voor qua verhaal, lore en karakters, ik ben benieuwd hoe dat in dit deel is, maar de focus lijkt wederom op combat te liggen. Ik had bij deel 1 nergens het idee onderdeel te zijn van een grote magische wereld zoals bij de RPGs van weleer en de recente games van Obsidian. Maar goed het is natuurlijk wel erg fijn dat dit soort games in beperkte mate gemaakt worden tegen AAA kwaliteit en ben daarom ook proud backer van Sven zijn club
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Mark my words, rave reviews, best rpg of the year, naakte vrouwen - alles.

Qua schrijfwerk wist men dat ze niet meer weg zouden komen met die ene vlaamse worst en zijn typemachine, dit keer zitten er daadwerkelijk internationale schrijvers op. En Avellone schrijft wat origin verhaallijnen, maar dat zal niet al teveel zijn.

Nee, deze gaat er in september met oma's appeltaart vandoor.

Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    ...Nee, deze gaat er in september met oma's appeltaart vandoor.
    En hopelijk ook een Schwarzwalder Kirsch met cherry on top

P.S. De Lady Vengeance zag er erg tof uit in de laatste trailer

Hardcore gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    247 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Na Original Sin 2 nemen ze Obsidian's plek over qua voornaamste developer van westerse RPGs met diepgang.
    Tunon the Adjudicator says no

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat was meer een snelle cheeseburger, geen gelaagde maaltijd @Baukereg

Mentioned
    247 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat was meer een snelle cheeseburger, geen gelaagde maaltijd @Baukereg
    Is ook niet nodig, @RPGer slaat de spijker op zijn kop. De combat van D:OS was briljant, maar de rest erg middelmatig. Sindsdien heeft Obsidian met Tyranny de beste RPG sinds jaren ontwikkeld. Dat gat zie ik Larian niet dichten.

Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Stomme kutbelgen.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Obsidian kan na deze release zichzelf opheffen en freelance-werk gaan uitvoeren voor Larian, net als hun ex-pronkstuk gedaan heeft.

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Qua schrijfwerk wist men dat ze niet meer weg zouden komen met die ene vlaamse worst en zijn typemachine, dit keer zitten er daadwerkelijk internationale schrijvers op. En Avellone schrijft wat origin verhaallijnen, maar dat zal niet al teveel zijn.

Nee, deze gaat er in september met oma's appeltaart vandoor.
    5 more days!

Dus.

Last edited by Illuv; 11th September 2017 at 11:29.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Trailer(s) voor het eerst bekeken en het ziet er wel weer erg tof uit hoor. En veel belangrijker: belangrijke verbeteringen t.o.v. het vorige deel.

So Say We All! Knorretje's Avatar
    Mentioned
    147 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: knorvocht Steam ID: kn0rvink
    D:OS1 was mijn Goty 2014 en 1 van de beste games die ik ooit gespeeld heb, so far....daar komt vrijdag verandering in gok ik
    Mooie timing, laatste drukke week op werk, mooi wat stoom afblazen in Rivellon

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    248 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Trailer(s) voor het eerst bekeken en het ziet er wel weer erg tof uit hoor. En veel belangrijker: belangrijke verbeteringen t.o.v. het vorige deel.
    Vooral dat! Zeker zin in

Mentioned
    247 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik wacht de reviews nog even af want ik lees ook kritische geluiden. Nu moet ik nog steeds vakantie nemen en zie ik geen nazomerweer in het verschiet, dus een weekje vrij om volledig in een game te duiken is ook een plan.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1389 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    15 Hours In, Divinity: Original Sin 2 Is Brilliant

I’m fighting a losing battle. Again. One of the last steps between me and freedom from a magical prison island, a weird flesh-obsessed magister named Kniles the Flenser, has me woefully outgunned. Divinity: Original Sin 2's combat ruthlessly punishes the unprepared, and I basically went into the game blind.

After 15 hours of play, I realize that I’m probably gonna have to restart, so I can build a better main character and a more cohesive party.

Warning: slight Divinity: Original Sin 2 spoilers ahead.

It’s at this point in the battle that Kniles, a man who carries himself with a gentle grace that belies his limb-flaying menace, slips on a patch of ice produced by one of his lackeys and lands on his ass with a loud thud. I laugh out loud, but then I get to thinking. I may not be able to beat Kniles, who handily outranks all other (K)Niles, including the one from Frasier, on a power chart. But I can embarrass the crap out of him.

Ugh, this guy, am I right?

I have my enchanter, Lohse, start conjuring up rainstorms. Then I take advantage of the freshly-damp terrain with her blizzard ability, damaging clustered enemies and turning patches of nearby ground to ice. Just for funsies, I also have my geomancer, an eight-foot-tall lizard man named The Red Prince, toss a few puddles of poison into the mix. The end result? Kniles and two of his servants keep tripping over themselves, right into bubbly morasses of green goop. I manage to slay a servant, so now they’re also doing their slapstick comedy routine on top of a corpse. It’s a shitshow of the highest order. I can’t stop laughing.

As this unfolds, I know that my strategy isn’t reliable or sustainable, since enemies don’t slip on ice all that often, and that my doom is still inevitable due to my party’s general squishiness and glaring lack of a dedicated healer. Kniles has beaten me multiple times by this point, and I’ve basically had to cheese my way through other battles, making it out by the skin of my teeth.

While turning my valiant last stand into an episode of The Three Face-Mutilating Stooges, though, I have another realization: I don’t mind that I’m likely headed for a full do-over. In fact, I’m kind of excited.

It’s a big bummer, because I love my main character’s class in concept. He’s a metamorph, which basically means he can turn his limbs into animal parts. Is an enemy or object far away? Tentacle whip it! Wanna close the distance? Sprout bull horns and charge. And while Original Sin 2 lets you branch out of your start class, leveling up is a slow process, and I’m hitting a wall. While turning my valiant last stand into an episode of The Three Face-Mutilating Stooges, though, I have another realization: I don’t mind that I’m likely headed for a full do-over. In fact, I’m kind of excited.

Something you should know about me: I hate repeating myself. It’s a massive pet peeve. I get pissed off if I have to repeat more than a few seconds of a game, let alone 15 hours. So far, though, Divinity: Original Sin 2 has shown itself to be a game so brimming with creative combat options, multiple paths through missions (up to and including cheesing them with abilities like teleportation), and surprises in general that I don’t think I will be repeating myself all that much. Mainly, I’m just looking forward to testing the limits.

For example, I’m pretty sure I didn’t even need to fight Kniles. I counted four or five potential ways to solve the main story problem of getting off the magical prison island that forms the game’s first major area, which ran the gamut from slaughtering everybody to sneaking to elaborate teleportation schemes. But taking down Kniles was, for me, a matter more important than life or death; it was a matter of role-play.

One of Original Sin 2's big new features is the addition of pre-fabricated characters with elaborate backstories and special dialogue options born of a “tag” system that gives you traits like “scholar,” “mystic,” and “undead.” The last one has been especially pertinent to my playthrough thus far, because I decided to pick Fane, an undead human who basically just woke up from a centuries-long nap, as my character.

Fane was written by Planescape Torment’s Chris Avellone, which means he comes with all manner of fun twists like the fact that everybody hates him. In Divinity’s world, everybody’s racist against everybody else, but all the races equally despise the undead, forcing them to hide their faces when they’re out in public. They do this not by wearing masks, but by stealing living people’s faces.

During the game’s intro, Fane’s face-swiping gizmo got busted, so I needed to procure a new one. Kniles was my main lead, given that he’s a maniacal flesh “scientist.” Honestly, though, it wasn’t even all that pressing of a matter. Most of the time, people didn’t notice what I was as long as I kept a baggy hood over my head. The aforementioned tag system, though, does a nice job of facilitating role-playing—really letting you embody a character’s personality in dialogues—so by this point I was very into doing things The Way Fane Would Do Them. Fane, in my game, isn’t truly evil. He just doesn’t fully understand why human/elf/dwarf/lizard person culture works the way it does, and death doesn’t really faze him because, well, he hasn’t been alive for quite some time. Don’t get him wrong, though: he bears the living no ill will. He just wants to tear off people’s faces, wear them as his own, and gain their abilities in the process so that he can go about his business without people freaking out at him all the dang time.

Those are some of the bigger things I’ve really been enjoying about Divinity: Original Sin 2. Here are some smaller ones:
    • The original Divinity: Original Sin’s “pet pal” talent is back, and it’s better than ever. So far I’ve helped an extremely good boy find his lost love, been talked down to by a crab who’s a beach crab who’s an evil more powerful magic user than me, and met a black cat that just follows me around now. Is that last thing an ill omen? Probably. But will I lose my whole entire shit if anybody ever so much as lays a hand on it? Abso-fucking-lutely.
    • When people join your party, you get to pick their classes on the spot! It’s a godsend. Sure, it’s looking like I didn’t make the best picks (do your research first, folks), but I 100 percent believe every RPG should add this feature.
    • Put oil on ground. Light oil on fire. Teleport bad guy into fire. Repeat.
    • The pre-fab characters you can choose between for your main character become your party members. Some of them, like Lohse, who’s hilarious yet unpredictable due to the dark spirit that’s taken up residence at the spirit inn in her head, work better as party members than playable characters, in my opinion. Again, though, Original Sin 2 is all about flexibility. Wanna play as Lohse? Go for it. Wanna have her travel with you? Then do that. Wanna leave her to die on a sinking ship at the start of the game and rely on “lone wolf” perks to quest alone? That’s also possible!

• So far, Original Sin 2's writing seems much improved over the first Original Sin’s. It does a nice job of balancing grimness—for example, elves can eat dead people to relive their final moments, which leads to some wild stories—with campy silliness, like that talking crab that might be the most powerful being in the world I mentioned earlier.
    • The good writing extends to your party members, too. Things are rarely hunky dory between all of them. Case in point: The Red Prince’s goal is to track down mystics known as Dreamers so he can have some grand revelation about his future empire. When we found one, my elvish assassin Sebille stepped forward, saying she wished to have a quick word with the Dreamer. “OK,” I said. “Sure.” She proceeded to grab him by the throat and carve his guts out. The Red Prince didn’t love it! I’m beginning to worry that one of them is gonna haul off and kill the other before things are all said and done.
    • There’s this one (totally optional) moment where a guard tells you to stand still, and you can choose to start inching toward him, never breaking eye contact. He gets so mad! It’s adorable.
    • You can encounter a woman on a beach just staring out into the ocean, mourning her lost husband and son. If you want, you can basically dismiss her and be on your merry way, but you can also sit and let her reminisce. By the end of it, she’s nearly weeping in gratitude. It’s just a really sweet moment.

If you can’t tell by now, I’m having a blast with Divinity: Original Sin 2. It combines a fun, well-written setting with combat and systems design that puts other classic-style isometric RPGs to shame. It can be frustratingly unforgiving, as I learned by accidentally rolling a party that renders my main character useless, but where possible, it does its best to reward failure instead of punish it. If it was pretty much any other game, I’d have written this post with my teeth gritted and my fists balled (which makes it tough to type, but I manage). Original Sin 2, though, just has me itching to play more, even if that means starting over.
    bron

Klinkt verdomde goed! En ik ben echt weer toe aan zo'n game.

Al minpunten weten te ontdekken @Illuv ?

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ben nu drie keer overnieuw begonnen. Tactician mode is hard as balls in deel 2, toch maar geswitched naar Classic.

Maar op alle fronten beter dan zijn al sterke voorganger, afgaande op Act I. Vanavond start ik een Summoner/Necro als main, en dan eens uitvogelen welke companions erbij komen.

Gelukkig kun je nu zelf kiezen wat die companions voor class zijn, als is het jammer dat je niet alles kunt customizen wanneer ze joinen.

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Piepstukje gespeeld, zo te zien VEEL meer lore en worldbuilding dan haar voorganger, ze hebben duidelijk wat opgestoken van Obsidian. Wel echt een game waar je eens goed voor moet gaan zitten in de koude winterdagen

Ben nu drie keer overnieuw begonnen. Tactician mode is hard as balls in deel 2, toch maar geswitched naar Classic.
    Welke class ben je? Speel nu op tactician met Undead Conjurer speelt lekker weg, healen met poison enzo. Heel vet dat je een undead kan spelen!
    Last edited by RPGer; 15th September 2017 at 21:01.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik speel een Lizard Summoner/Necromancer, samen met Beast als Rogue, Fane als Inquisitor en The Red Prince als Cleric-like back-up. Ben je met tactician al bij die crocodiles of de gevangenis gekomen? Tough as nails, kom er nog niet voorbij. Trouwens, physical en magical armor zijn een verademing tov deel 1. Geen totale RNG meer wat status effects betreft, maar gewoon een transparant systeem waarbij je weet waar je aan toe bent.

Spel doet het overigens weer erg goed, ook in vergelijk met zijn populaire genre-genoot (qua all-time concurrent spelers dus)

Last edited by Illuv; 16th September 2017 at 11:40.

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik speel een Lizard Summoner/Necromancer, samen met Beast als Rogue, Fane als Inquisitor en The Red Prince als Cleric-like back-up. Ben je met tactician al bij die crocodiles of de gevangenis gekomen? Tough as nails, kom er nog niet voorbij.
    Ja daar zit ik nu zo'n beetje, het is net als deel 1 een beetje zoeken waar je een gevecht naar level kan hebben. De ontploffingen staan me nu wel tegen, je killed een enemy en je halve beeldscherm explodeert en killed your party. Weet niet precies waar dat hem nu in zit. Het heeft zo te zien dezelfde setup als deel 1, waarbij je in een grote "level" zit waar je op elke vierkante meter allerlei quest en dingen moet doen. Mijn voorkeur heeft dan toch het iets meer klassieke BG/PoE wereld waarbij je reist tussen allerlei gebieden. Desalnietemin enorme verbeteringen, met name het schrijf en voicewerk.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat gevoel heb ik ook met tactician mode in dit deel. Wat niet helpt is dat itt tot het eerste deel, Larian hier naast het toevoegen van abilities voor mobs, ook hun vitality en physical/magical resistances met 50% omhoog heeft getrokken. Daar ben ik geen fan van en het zorgt voor wat brick walls aan het begin, en zoals jij al aangeeft een puzzeltocht naar de volgende bron van XP om maar verder te komen. Ik heb mijn tactician party in de koelkast gezet totdat er mods / patches uitkomen.

Echter, in Classic mode heb je dit veel minder gelukkig, en is er - iig in Act I - nog steeds een goede uitdaging. Je bent dan met wat vernuft in staat om higher level mobs te verslaan, wat je veel meer opties geeft.

Verder niets dan lof, wat een details in de omgeving van Fort Joy. Zoveel kleine en grote geheimen, alleen om er weg te komen heb ik tot nu toe al drie mogelijkheden gezien die totaal los van elkaar staan. En thievery/pickpocketing werkt ook veel beter nu, waarbij NPCs er ook echt achter komen dat ze bestolen zijn en achter je aankomen om je inventory te doorzoeken.

Tip: haal je Rogue los van je party, pickpocket het item wat je zoekt en ren weg. Vervolgens doorzoekt het slachtoffer de spullen van je partyleden en hè: niets te vinden.

Wat een heerlijke sandbox weer om in rond te kloten.

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Divinity: Original Sin 2 boasts over 75,000 concurrent players on Steam

Swen struck gold:

This makes it one of the strongest launches for a CRPG, beating both the first Original Sin and Obsidian’s Pillars of Eternity. They boasted a concurrent player peak of 22k and 42k, respectively. The actual number will undoubtedly be higher, as well, since this is just taking into account users on Steam, and not those playing through GOG’s platform.

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat ik wel nog steeds heb (iit PoE) is dat Divinity weinig sfeer heeft. Ik heb nergens het gevoel ondergedompeld te worden in een mysterieuze wereld waar ik van alles wil ontdekken over de Lore en de achtergrond. Voor mij is sfeer zo belangrijk in dit soort games, Obisidian bracht het zelfs naar Dungeon Siege III, die ik daarom ook zeer ondergewaardeerd vond, al erken ik meteen dat de gameplay niet je van het is. Alhoewel in Divinity II het verhaal nu wel veel beter is geschreven is die ongrijpbare sfeer voor mij enorm belangrijk. De kriebels als je de intro hoort van Morrowind, datzelfde had ik ook bij PoE.
    Ik kan niet wachten

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Qua sfeer ben ik het niet met je eens, de wereld - samen met muziek - is sfeervol wat mij betreft. Ik ben het wel met je eens qua diepte van de lore en het verhaal, dat is nog niet heel bijzonder, al is het al veel beter dan in de eerste game. Zoals je weet hecht ik er ook wat minder waarde aan en vind ik de combat en aankloot-sandbox-elementen belangrijker.

Waar ben je nu? Tactician mode nu beter te doen? Ben nu net Fort Joy uit en ik blijf het bijzonder vinden hoeveel mogelijke manieren om te ontsnappen er zijn. Hopelijk blijft dit zo de gehele game.

Mentioned
    247 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik kan me in die zin vinden in @RPGer zijn mening dat de wereld er weer behoorlijk generiek uitziet er nergens moeite lijkt te doen om de standaard fantasyclichés te vermijden.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1230 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Toch wel goede verhalen hier. Ik zit meer aan de kant van @Illuv , daarom ook de vraag aan hem: is deel 2 qua gameplay/combat/mechanics heel veel beter, of kan je wel enigszins aan je fantasy TB RPG trekken komen met deeltje 1?

Mentioned
    355 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Toch wel goede verhalen hier. Ik zit meer aan de kant van @Illuv , daarom ook de vraag aan hem: is deel 2 qua gameplay/combat/mechanics heel veel beter, of kan je wel enigszins aan je fantasy TB RPG trekken komen met deeltje 1?
    Het vervolg brengt een nieuw physical en magical armor systeem, waarbij je eerst deze armor naar 0 moet brengen voordat je de healthpool van een mob raakt.

Er is wat rumoer in de community hierover, maar ik vind het erg fijn. De reden waarom is omdat in het eerste deel CC koning was en er best veel RNG aanwezig was. Nu - als je één of beide armorsystemen gesloopt hebt - weet je zeker dat je stun, petrify of wat dan ook succesvol is. Meer mogelijkheden qua planning en tactiek dus.

Wat ook positief in deel 2 is, is de implementatie van Necromancy, Summoning en Polymorph. De eerste is een magic-vorm welke - itt andere magic schools - physical schade doet en dus leuk samengaan met melee builds, een soort Inquisitor of Dark Knight zeg maar. Bonuspunten voor als ras Undead te kiezen, waarbij je geen healing kunt ontvangen behalve door in aanraking te komen met poison. Lekker tanken en als je geraakt bent laat je een poison cloud op jou en de mobs gooien door één van je karakters

Summoning doet zijn naam eer aan, je kunt een companion oproepen, buffen en totems plaatsen waarmee je ook mooie chokepoints kunt maken.

Ik zou niet meer terug willen naar de mechanics van deel 1, en die waren al heel erg sterk.

Mentioned
    821 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Waar ben je nu? Tactician mode nu beter te doen? Ben nu net Fort Joy uit en ik blijf het bijzonder vinden hoeveel mogelijke manieren om te ontsnappen er zijn. Hopelijk blijft dit zo de gehele game.
    Ik denk dat ik wel nav jouw verhaal overnieuw begin op classic, het lijkt me niet onmogelijk, maar ben bang dat ik mijn interesse kwijt raak omdat ik niet voorbij een bepaald gevecht sooner or later kom.

Ik dacht dat flee nog wel een aardige optie was om mobs te verkleinen...krijg ik teleporting crocodillen.
    Ik kan niet wachten