User Tag List

Page 2 of 2 FirstFirst 1 2
Results 41 to 78 of 78

Thread: [PC] Imperator: Rome

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik kwam net terug van een week vakantie in Italië en een paar dagen Rome, dus dan komt de game wel weer opdagen als je dagenlang door Romeinse bouwwerken loopt
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Hollow gamer Baukereg's Avatar
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. Tegenwoordig ben ikzelf wat sceptischer naar Paradox toe, maar niet minder geïnteresseerd als er een nieuwe game komt.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Ik weet geen kut van de geschiedenis. Ik druk op quick start en wacht tot ik word geraped door mijn onderdanen. 9/10
    What happens in Rome, stays in Rome. Tenzij het in stukjes via de Tiber stroomafwaarts gaat
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen. Tegenwoordig ben ikzelf wat sceptischer naar Paradox toe, maar niet minder geïnteresseerd als er een nieuwe game komt.
    De enige echte tegenvaller was Stellaris voor mij (Paradox Development Studio), of zit het hem meer in dat DLC releasen van hun?

Anyway, heb hem gekocht. Kan niet wachten tot ik thuis ben
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

of zit het hem meer in dat DLC releasen van hun?
    Vooral dat, en inderdaad op basis van Stellaris. Ik vind dat de prijs-kwaliteitsverhouding de verkeerde kant opgeslagen is. Voor alle Stellaris-content betaal je zo 200 euro, maar dat staat imo niet in verhouding met wat je krijgt.

Desalnietteplus, Paradox maakt andere games dan wie dan ook, dus geïnteresseerd per definitie.

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Anyway, heb hem gekocht. Kan niet wachten tot ik thuis ben
    Unlocks over 5 uur
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Ries View Post
    Unlocks over 5 uur
    Thanks, hoef ik ook niet eerder van huis dus. Hoop dat die key-seller op tijd die keys stuurt

Tetten King Crimson's Avatar
    Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: King Kcrimson Steam ID: Belisarius
    Duurt lang.
    It's not the side-effects of the cocaine.

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wat is eigenlijk de reden dat iedereen met een webcam en meer dan 23 volgers op youtube de game mag spelen en streamen, maar er nog geen enkele review verschenen is? Ik heb het geduld niet om de streams te kijken maar ik hoorde in één van de filmpjes al dat ze de game mogen showen maar er eigenlijk niets over mogen zeggen (als in; dit is kut of dat kan beter). Wel jammer. Ik hoop dat er wel al wat reviews klaarstaan om straks direct te kunnen lezen. Vanaf 18.30 denk ik dan?

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Wat is eigenlijk de reden dat iedereen met een webcam en meer dan 23 volgers op youtube de game mag spelen en streamen, maar er nog geen enkele review verschenen is?
    Als er geen review copies uit zijn gegaan: streamer zet een stream op minuten na release, een reviewer moet eerst urenlang spelen om een beeld te krijgen.
    Als er wel review copies uit zijn gegaan kan het een embargo zijn.

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Als er geen review copies uit zijn gegaan: streamer zet een stream op minuten na release, een reviewer moet eerst urenlang spelen om een beeld te krijgen.
    Ontzettend veel streamers hebben de game al gekregen en de game wordt enorm veel gestreamd. Ik denk dat de reviewers dan ook wel een kopietje hebben mogen ontvangen?

Ja, embargo blijkbaar;

https://www.ign.com/articles/2019/04...or-rome-review 8/10
    https://www.pcgamer.com/imperator-rome-review/ 92%
    https://www.gamingnexus.com/Article/...mperator-Rome/ 95/100
    Last edited by Ries; 25th April 2019 at 18:18.

Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Lange tijd geleden dat ik me als een kind in een snoepwinkel heb gevoeld. Wat is het nu al een heerlijke game.

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by King Crimson View Post
    Lange tijd geleden dat ik me als een kind in een snoepwinkel heb gevoeld. Wat is het nu al een heerlijke game.
    Installing as we speak <3

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Normaal betekent dat; Game activeren, installeren, even avondeten, terugkomen bij de PC, de game restarten en de day 1 patch installeren, even de krant lezen op de plee tijdens het poepen, een lekkere cocktail maken en dan beginnen met spelen.

Bij Imperator: Rome; Installing game. En terwijl je van je PC wegstapt, *bliep*, game has been installed.

Nu is het alweer 20.45 en ik moet nog eten

De eerste indruk is goed, gelukkig een groot feest van herkenning ten opzichte van EU4, en uitgebreid met character play waar ik ook wel kan inkomen. En natuurlijk de grafische update en weer een heerlijk frisse nieuwe wereld.

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1178 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny

Last edited by Like-a-Bunny; 26th April 2019 at 08:25.

Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het enige waar ik tot nu toe niet blij mee ben is het CIV achtige handelssysteem (waar blijft het dynamische economische systeem PDX?) en het is me bij sommige systemen redelijk onoverzichtelijk wat wat doet en waarom ik het zou doen. Maar goed, dat laatste is meer een probleem achter het scherm.
    Last edited by King Crimson; 26th April 2019 at 11:20.

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    - Hele slechte performance, veel te veel gestotter
    - Slechte UI, slecht overzicht van bepaalde stats/acties/opties, geen 'terug' knop als je door 50 stambomen zit te bladeren, slechte build overview (waarom kan je niet gewoon de netto +manpower zien per stad zodat je kan zien waar je deze het beste neer kan zetten zoals in EU?), enz.
    - Tutorial wel erg basic, en vervolgens in de game 0,0 tooltips om bepaalde mechanics uit te leggen
    - Leuke trade systeem uit EU4 verdwenen
    - Inventions die ik 6 keer opnieuw aanklik maar er weinig verandert?
    - Religion speelt geen enkel rol? Even klikken en je slaaf is bekeerd
    - Idem met culture, ook in één klik klaar
    - Idem met claims, ook in één klik klaar
    - Naval combat?? Er is maar één soort boot? Flink spammen en de grootste vloot wint.
    - Rome veel te OP? Ik kan zonder problemen allemaal oorlogen aan elkaar rijgen en heel Italië in één rits van oorlogen overnemen (en in elke oorlog totale annexatie eisen), en het boeit echt niemand?
    - In EU4 is elke natie leuk om te spelen (eigen smoel, eigen verhaal, eigen ideas), maar hier is het een handjevol interessante naties, veel beperkter

Verder nog wel wat dingetjes. Het is wel een leuke game met potentie, maar ik vind het zo jammer dat ze ala EA met The Sims gewoon een super kale game uitbrengen zonder enige mechanics om er later weer €20 per stuk voor te vragen, jammer. Op dit moment moet je gewoon alles oplossen met 1 klik op de knop voor mana, en later met DLC's komen daar waarschijnlijk opeens hele leuke mechanics voor, of wordt technology uitgebreid, cultuur/religie, enz.. want nu is het echt veel te basic (wtf is dit met inventions, ik heb nu al 10 keer dezelfde buff aangeklikt).
    Last edited by Ries; 26th April 2019 at 20:41.

Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Hoevaak heb jij je post wel niet ge-edit?

Ik loop echter tegen dezelfde problemen aan. Wat doe ik nu met alle techs? Wat doen de pops, enzovoort. Pyrrhus kwam oorspronkelijk in Italië omdat de stadstaten daar een coalitie tegen Rome wilden vormen, nu is de dreiging voor Rome niet bestaand inderdaad. De UI is ook niet heel intuïtief, daar stoor ik me aardig aan. Ik ben het alleen niet eens dat het te basic is, want EUIV (en in zekere zin CKII) waren veel beperkter in het begin. In EUIV waren er maar een achttal naties met meerdere events, plus een kaart die was gecopypaste van deel drie. I: R komt op mij al veel uitgebreider over. Het grootste probleem wat ik voorzie is echter dat het op het moment alleen maar map-painting is. Zelfs EUIV heeft meer te bieden wat dat betreft..

Hier is de roadmap:
    Hey everyone,

With Imperator: Rome, a project very close to our hearts, now released and finally in the hands of our awesome community (that’s you!), we have been taking the time to look at the feedback you’ve provided. As always, we pride ourselves on the continued support of our games and by no means will Imperator be different.

We are working towards releasing a 1.0.1 patch early next week, which we’re calling ‘Demetrius’. This patch will improve the AI, fix compatibility issues, game crashes, some multiplayer out-of-syncs, and will also contain some performance improvements.

At the same time, we have been looking at all the feedback from play-testing, our Twitch and YouTube communities, and the press for the past month and a half as we prepared for release. Now we are adding all of your feedback from Steam, the forums, and social media to that! With it, we have begun developing a major patch which is aimed for release in June.

This 1.1 patch is nicknamed ‘Pompey’ internally. We will go into more detail with upcoming development diaries before it’s released. Pompey will cover the following topics:

Balancing of Technology Progress, Mercenaries, Shattered Retreat, Truce Breaking, Assassinations, Governors, War Exhaustion, and Legitimacy.
    Improving the mechanics for Population Growth, Stability, and Barbarians.
    Tweaks to Civil War mechanics, with new power-base mechanics.
    Naval rework, with Naval Combat mechanics and multiple ship types, as well as navigable major rivers.
    Deeper Holding mechanics for characters, where you can give characters holdings and they can purchase new ones as they grow in wealth.
    More character interactions.
    New Piracy mechanics.
    Redesigning of functionality where instead of spending power for an instant result, you now spend power to nudge it towards that result over time.
    Better abilities to play tall, including centralising trade, impacting specific cities, etc.
    Tribes being able to decide what units their retinues should have.
    Dual Ruler mechanics for Roman Republic, and Consorts for Monarchies.
    Government Abilities for all government categories.
    ‘Quality of Life’ features like viewing all characters in a foreign country, new alerts, road building being a continuous action, and more.
    Adding of features from previous PDS games like moving capitals and regnal numbers on monarchs
    Much more modding support.

Whilst we have already started towards patch 1.1, we will continue to look at fixing any major issues that come up between now and then as well.
    https://forum.paradoxplaza.com/forum...admap.1170956/

De kritiek over naval combat was er al voor release, vreemd dat ze het nu pas een keer oppakken. Maar goed, beter laat dan nooit.

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

- Hele slechte performance, veel te veel gestotter
    - Slechte UI, slecht overzicht van bepaalde stats/acties/opties, geen 'terug' knop als je door 50 stambomen zit te bladeren, slechte build overview (waarom kan je niet gewoon de netto +manpower zien per stad zodat je kan zien waar je deze het beste neer kan zetten zoals in EU?), enz.
    - Tutorial wel erg basic, en vervolgens in de game 0,0 tooltips om bepaalde mechanics uit te leggen
    - Leuke trade systeem uit EU4 verdwenen
    - Inventions die ik 6 keer opnieuw aanklik maar er weinig verandert?
    - Religion speelt geen enkel rol? Even klikken en je slaaf is bekeerd
    - Idem met culture, ook in één klik klaar
    - Idem met claims, ook in één klik klaar
    - Naval combat?? Er is maar één soort boot? Flink spammen en de grootste vloot wint.
    - Rome veel te OP? Ik kan zonder problemen allemaal oorlogen aan elkaar rijgen en heel Italië in één rits van oorlogen overnemen (en in elke oorlog totale annexatie eisen), en het boeit echt niemand?
    - In EU4 is elke natie leuk om te spelen (eigen smoel, eigen verhaal, eigen ideas), maar hier is het een handjevol interessante naties, veel beperkter

Verder nog wel wat dingetjes. Het is wel een leuke game met potentie, maar ik vind het zo jammer dat ze ala EA met The Sims gewoon een super kale game uitbrengen zonder enige mechanics om er later weer €20 per stuk voor te vragen, jammer. Op dit moment moet je gewoon alles oplossen met 1 klik op de knop voor mana, en later met DLC's komen daar waarschijnlijk opeens hele leuke mechanics voor, of wordt technology uitgebreid, cultuur/religie, enz.. want nu is het echt veel te basic (wtf is dit met inventions, ik heb nu al 10 keer dezelfde buff aangeklikt).
    Op wat details na nu wel min of meer mijn issues met de game. Ik ga mijn Rome game beëindigen want momenteel is het gewoon niet boeiend genoeg. Teveel focus op conquest, maar de conquest mechanics zijn niet boeiend genoeg. Het verplaatsen van stacks vond ik zelf altijd al best saai, maar nu is er nog minder omheen te doen.

Begrijp mij goed, het is inmiddels bekend dat je bij release een kale basegame aanschaft. Dus ik ben niet teleurgesteld, ondanks dat ik hem iets minder mager had verwacht dan dit. Ik hoop ook dat een wat moeilijkere start wat meer variatie en diepgang brengt. En anders gaat ie gewoon even op de reservebank tot de eerste patches/DLCs uit zijn (en kan ik intussen Stellaris eens proberen, wat ik al sinds release niet heb aangeraakt). Maar vooralsnog krijg ik vooral heel veel zin in CK2 als ik dit speel

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gelukkig, ik vond mijzelf al een zeurpiet Er is inderdaad flink ge-edit

Er mist inderdaad een hoop informatie. Ik kan nergens in de game of tooltips vinden wat een pop doet, wat het voor nut heeft dat ik 20x dezelfde invention selecteer (en waar kan ik deze bonussen terugvinden), hoe de happiness werkt en hoe ik dit kan terugvinden, enz. Een standaard kaart met happiness of unrest schittert door afwezigheid. En wat moet ik nu doen? Slaven houden? Citizens houden en iedereen zoveel mogelijk promoten? Ik weet het gewoon niet omdat het niet wordt uitgelegd.

In het begin deed ik moeilijk met kiezen van leden/generaals, maar nu heb ik zoveel pronvincies en armies dat ik mensen te kort komt... alles is bezet en nu heb ik ook wat generaals rondlopen met 1 of 2 sterren. Bij gebrek aan beter.. Ik denk dat ik de game ook maar ga afkappen. Ik steamroll nu een paar landen, wacht tot de AE zakt, en begin weer opnieuw. Hoef geen enkele management te doen van unrest, unhappiness, enz., en ik loop rond met 300 cohorts en een miljoen manpower terwijl de vijand hooguit 20k manpower heeft, en de grootste vijand iets van 180 cohorts (aan de andere kant van de map). En als ik te kort komt in een oorlog koop ik een zooitje mercs zonder verlies te draaien en heb ik er weer een paar honderd cohorts bij.

Ik kan er verder wel mee leven, maar de performance vind ik zelf écht irritant. Hearts of Iron heeft er ook last van (end game), maar bij I:R lijkt het vanaf dag 1 al een probleem met stutters. Dat lijkt mij moelijker aan te pakken dan de mechanics uit te breiden (lijkt mij behoorlijk core).

Deze game is inderdaad wel goed voor mijn drang naar EU4, die game heb ik ook gelijk weer opgepakt. Maar dan lijkt de map toch op een manier beperkt/klein, of gewoon al veel te vaak gedaan. HOI4 heb ik ook weer geïnstalleerd en misschien moet ik tóch CKII weer eens proberen te leren (maar die game heb ik met 0 DLC).

Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Misschien is de mod Imperium Universalis wel een goede zoethouder tot de eerste patch.

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Gelukkig, ik vond mijzelf al een zeurpiet Er is inderdaad flink ge-edit

Er mist inderdaad een hoop informatie. Ik kan nergens in de game of tooltips vinden wat een pop doet, wat het voor nut heeft dat ik 20x dezelfde invention selecteer (en waar kan ik deze bonussen terugvinden), hoe de happiness werkt en hoe ik dit kan terugvinden, enz. Een standaard kaart met happiness of unrest schittert door afwezigheid. En wat moet ik nu doen? Slaven houden? Citizens houden en iedereen zoveel mogelijk promoten? Ik weet het gewoon niet omdat het niet wordt uitgelegd.
    Ik heb aardig wat inventions gedaan, maar ben dit niet tegen gekomen. De bonussen zie ik ook gewoon direct terug onder mijn mana-stats (als het een monthly boost is).

Verschil tussen slaven en citizens enzo kan je eventueel afleiden van de overview window. Maar alsnog is de directe invloed niet helemaal duidelijk. Dus inderdaad, overzicht is ook lastig. Nog lastiger was dat een city starving was bij mij, maar nergens kon ik een getalletje vinden dat dat weergaf, en nergens kon ik vinden hoe ik dat kan beïnvloeden

In het begin deed ik moeilijk met kiezen van leden/generaals, maar nu heb ik zoveel pronvincies en armies dat ik mensen te kort komt... alles is bezet en nu heb ik ook wat generaals rondlopen met 1 of 2 sterren. Bij gebrek aan beter.. Ik denk dat ik de game ook maar ga afkappen. Ik steamroll nu een paar landen, wacht tot de AE zakt, en begin weer opnieuw. Hoef geen enkele management te doen van unrest, unhappiness, enz., en ik loop rond met 300 cohorts en een miljoen manpower terwijl de vijand hooguit 20k manpower heeft, en de grootste vijand iets van 180 cohorts (aan de andere kant van de map). En als ik te kort komt in een oorlog koop ik een zooitje mercs zonder verlies te draaien en heb ik er weer een paar honderd cohorts bij.
    Jij bent ook je tutorial game verder gegaan? Goed dat ik het afkap, want ik voorzag deze situatie ook al.

Ik kan er verder wel mee leven, maar de performance vind ik zelf écht irritant. Hearts of Iron heeft er ook last van (end game), maar bij I:R lijkt het vanaf dag 1 al een probleem met stutters. Dat lijkt mij moelijker aan te pakken dan de mechanics uit te breiden (lijkt mij behoorlijk core).
    Ik heb nergens last van tenzij ik op 4 of 5 speed speel.

Deze game is inderdaad wel goed voor mijn drang naar EU4, die game heb ik ook gelijk weer opgepakt. Maar dan lijkt de map toch op een manier beperkt/klein, of gewoon al veel te vaak gedaan. HOI4 heb ik ook weer geïnstalleerd en misschien moet ik tóch CKII weer eens proberen te leren (maar die game heb ik met 0 DLC).
    Ik hoopte zelf op een game die leende van de andere Paradox games, maar daardoor zijn eigen ding werd. Maar helaas is het toch iets teveel een kale EU4 geworden. Als je CK2 nog niet hebt gespeeld, ga je schamen en doe dat ook zeker. Mijn favo Paradox game.

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja, de tutorial game. Ik vond al dat ze daar behoorlijk met gestrekt been ingingen.

Stap 1, dit is je government.
    Stap 2, dit is je diplomacy.
    Stap 3, zo kun je vis importeren.
    Stap 4, fuck yeah steamroll nu Zuid Italië!
    Stap 5, fuck yeah steamroll nu Oost Italië!
    Stap 6, fuck yeah steamroll nu Noord Italië!
    Stap 7, fuck yeah, je snapt de game. Steamroll nu de wereld

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja, de tutorial game. Ik vond al dat ze daar behoorlijk met gestrekt been ingingen.

Stap 1, dit is je government.
    Stap 2, dit is je diplomacy.
    Stap 3, zo kun je vis importeren.
    Stap 4, fuck yeah steamroll nu Zuid Italië!
    Stap 5, fuck yeah steamroll nu Oost Italië!
    Stap 6, fuck yeah steamroll nu Noord Italië!
    Stap 7, fuck yeah, je snapt de game. Steamroll nu de wereld
    Tbh, ik vond de tutorial an sich wel ok. En eigenlijk past het nog wel bij de huidige "bare bones" versie van de game. Maar verder wel eens, hij was wat opvallend. Maar het leek even een prima kickstart om de mechanics onder de knie te krijgen, totdat je er vanaf het facerollen achter komt dat je ook de meeste dingen wel weet.

Maar goed, lees veel dingen over Sparta op Reddit, misschien dat vanavond eens aan de tand voelen.

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Maar goed, lees veel dingen over Sparta op Reddit, misschien dat vanavond eens aan de tand voelen.
    Ja, lijkt mij ook erg leuk. Zelf wil ik Judea gaan proberen, dan kan ik direct aan de tand voelen hoe erg culturele en religieuze onrust is als je buiten je Hebreeuwse safe zone komt. Wellicht ook gelijk een leuke uitdaging vs. Egypte en Phrygia.

Macedonië komt dan wel weer als we weer aan steamrollen toe zijn en met Alexander naar Indië willen rushen

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Maar vooralsnog krijg ik vooral heel veel zin in CK2 als ik dit speel
    Niet helemaal dit, maar heb zojuist Victoria 2 complete edition gekocht.

Begrijp mij goed, I:R zal vast dikke prima worden na wat updates/dlc. Ik hoorde al dat de 1.1 update veel wil aanpassen en met name de mana-focus er uit halen. Ik kan er ook niet op wachten. Maar ik kon gisteren echt even de motivatie niet opbrengen, nadat ik overal las dat je gameplan precies hetzelfde is of je nu klein, groot, noord, zuid of whatever speelt. En dat is precies wat ik ook voorzie.

Maar ik heb dus wel heel erg zin in een paradox game. En ik kon niet kiezen tussen EU4 en CK2, dus Vic2 it is

Jij nog verder gegaan?

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Niet meer, ik lees van iedereen ook als 'counter' op de kritiek dat EU4 ook zo was (elke natie in de HRE was hetzelfde, overige naties ook grotendeels/saai). Ik ga er vanuit dat dit met I:R op termijn ook beter wordt, maar ik heb nu totaal geen zin om een nieuwe natie te kiezen.

Ik heb er ook helemaal geen gevoel bij. Ja, Rome, Macedonië, Egypte, Seleucid, Judea, Carthage klinken wel als bekende namen, maar kennen geen variatie in speelstijl. Kun je nagaan hoe het is met de tientallen andere nietszeggende stammen of onbekende staatjes.

Inmiddels ben ik met de Papal State bezig in EU4, met mijn eigen doelstelling van een solide basis in Italië gevolgd door de focus op de infidels in Noord-Afrika en de Levant.. prima role-play waar je leuk zelf invulling kunt geven aan je doelen/verloop van de game.

Daarna staat denk ik weer een HOI4 game op de planning... hoevaak ik wel niet zo achter de pc zit;

Vroeger kocht ik een game en speelde deze vervolgens 6 maanden lang tot de volgende game. Tegenwoordig is dat echt voorbij, veel te veel games, veel minder tijd

Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Variatie in speelstijl is binnenkort te koop voor 80 euro aan DLC.

Sorry, opmerking moest gemaakt worden.

Damnit, nu heb ik ook zin om CK2 weer op te starten.

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Niet meer, ik lees van iedereen ook als 'counter' op de kritiek dat EU4 ook zo was (elke natie in de HRE was hetzelfde, overige naties ook grotendeels/saai). Ik ga er vanuit dat dit met I:R op termijn ook beter wordt, maar ik heb nu totaal geen zin om een nieuwe natie te kiezen.

Ik heb er ook helemaal geen gevoel bij. Ja, Rome, Macedonië, Egypte, Seleucid, Judea, Carthage klinken wel als bekende namen, maar kennen geen variatie in speelstijl. Kun je nagaan hoe het is met de tientallen andere nietszeggende stammen of onbekende staatjes.
    Precies mijn gedachte. Dat laatste heb ik overigens met alle Paradox games, ik ben echt niet zo'n history buff.

Daarna staat denk ik weer een HOI4 game op de planning... hoevaak ik wel niet zo achter de pc zit;
    Same here, maar HoI4 kwam ik laatst niet al te lekker in. En ik ben ook niet zo van het achter de PC zitten: ik gebruik mijn steam link met steam controller (double touchpad is prima muizen), of gebruik mijn laptop met in-home streaming.

Avatar ruimte te huur Kudeta's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198097124765
    Jullie zijn ook allemaal naabs Paradox game op release spelen tssssk! Stellaris heeft me een wijze les geleerd, netjes wachten tot de eerste grote dlc.

Succes met Vic2 Liquidje, die game vond ik de grootste ballache van de hele franchise.

Historian Overlord Das Tentakel's Avatar
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

Tsja, en dat zou eigenlijk wel moeten. Carthago was een stadstaat met een sterke vloot die echter vertrouwde op huurlingenlegers. Rome had burgersoldaten. Egypte gebruikte semi-beroepslegers (d.w.z. klerouchoi, soldatenkolonisten die part-time in het leger dienden). Ze hadden allemaal heel specifieke militaire systemen, om nog maar te zwijgen over de politieke stelsels. De Keltische, Keltiberische en Germaanse 'stammen' verschilden enorm qua sociale, economische en politieke structuur en dat had ook gevolgen voor de militaire capaciteiten en strijdwijzen. Het was allemaal veel diverser dan in de hoog-middeleeuwse setting van CK of de vroegmoderne van EU.

En dat allemaal in het Clausewitz engine keurslijfje persen, auw...
    'Freude ist nur ein Mangel an Information'

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik weet niet wat jullie doen, maar Victoria 2 beviel gisteren als eerste try heel erg goed eigenlijk

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ok sorry voor de semi-hijack, maar ik hoor hier eigenlijk nooit iemand over Victoria. Maar man, die game heeft mij echt in mijn grip atm, al 3 dagen op rij weinig slapen want het wordt elke keer zo laat. Het is ook grappig omdat in Imperator die citizen classes een beetje uit de lucht kwamen vallen voor mij, maar dat is het victoria sausje.

Ik was bang dat het lastig inkomen was, maar dat viel eigenlijk heel erg mee. Er zijn wat specifics maar het ging eigenlijk heel makkelijk allemaal. Dit was PRECIES wat ik zocht. Ck2 vond ik altijd zo heerlijk ver staan van EU4 qua gameplay, en dit doet voor mij hetzelfde. Dat de game maar 2 stuks DLC heeft en het pakket voor 15 euro is op te pikken is ook een dikke pré. En omdat hij zo oud is draait hij zelfs prima op mijn laptop.

Avatar ruimte te huur Kudeta's Avatar
    Mentioned
    139 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198097124765
    Ik heb Vicky vanilla gespeeld en het daarna nooit meer aangeraakt. Op papier zou het mijn favo paradox game moeten zijn, maar het klikte niet. Alles ging stroef en kut. Tis ook 10 jaar geleden, dus misschien dat het me nu beter valt. Ik heb ook gehoord dat de DLC en patches veel hebben geholpen.

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kudeta View Post
    Ik heb Vicky vanilla gespeeld en het daarna nooit meer aangeraakt. Op papier zou het mijn favo paradox game moeten zijn, maar het klikte niet. Alles ging stroef en kut. Tis ook 10 jaar geleden, dus misschien dat het me nu beter valt. Ik heb ook gehoord dat de DLC en patches veel hebben geholpen.
    Van wat ik lees ook idd dat laatste. Daarnaast blijft het natuurlijk quirky. Maar ik vind het vooralsnog echt een hele interessante game. Ook veel replay value volgens mij.

Ik zou hem eens in de gaten houden met een sale

Mentioned
    295 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hoe moet die game dan gezien worden in vergelijking met andere Paradox games? In het bijzonder EU4, Rome, en Vic? Van CKII weet ik wel dat het meer als een RPG wordt gezien dan een echte grand strategy game.

En hoe valt Stellaris in dat rijtje? Die game moet ik ook nog eens zien.

Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Hoe moet die game dan gezien worden in vergelijking met andere Paradox games? In het bijzonder EU4, Rome, en Vic? Van CKII weet ik wel dat het meer als een RPG wordt gezien dan een echte grand strategy game.

En hoe valt Stellaris in dat rijtje? Die game moet ik ook nog eens zien.
    Mijn interpretatie:
    EU4 focust op een land en het bestuur: niet veel daaronder qua details. Je bent meestal bezig met dingen op hoog landniveau, zoals trade, high-level politiek en high-lever diplomacy.
    CK2 focust op characters en familie: in EU4 ben je een groot deel van de tijd amper bezig met andere landen, en meer met hun rules. Ik weet niet waar het idee vandaan zou komen dat CKII geen grand strategy zou moeten zijn: de focus ligt alleen wat anders.
    HoI4 focust op militair, ik weet daar het minst van eigenlijk
    Vic2 focust op volk. Waar je in CK2 bezig bent met je broer tevreden houden of iemand met een hoge positie in je overheid weg te werken (dus op persoon nvieau), ben je met Vic vooral bezig met de populatie op een geaggregeerd niveau. Je bent daar meer in de gaten aan het houden hoe bepaalde bevolkingsgroepen zich verhouden tot elkaar en of er specifieke volkeren/banen/locaties problemen hebben. Hierdoor ligt de focus van je beslissingen meer landinwaarts, en je bent vaak bezig met hoe je voters/populatie denken en hoe je policies daarop aansluiten.

Stellaris zou ik onder EU4 scharen van wat ik heb gezien.

Rome is EU4 met vleugjes CK2 (interpersoonlijke relaties) en Vic2 (populaties). Helaas zijn die wel ietwat magertjes uitgewerkt.

Bijzonder aan Vic2 is ook dat het amper mana gebruikt, waar ik wel blij mee ben.

Mentioned
    16 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: STEAM_0:1:11048896
    Ik ga de game beoordelen vanuit het perspectief van iemand met zo'n bijna 1000u aan EU4 onder de riem, maar ik vind het toch wat oppervlakkig. Toch een paar vette punten, veel potentie. Wederom als elke PDX game, wacht een jaar en het wordt wel beter.

Anyway, ik ben momenteel bezig met een campaign als Crete en ben alle omliggende landen aan het raiden voor slaves. Momenteel evenveel bevolking als Macedonie, echt absurd hoe sterk het is. Morgen een MP sessie waar ik het zeker ga (mis)(ge)bruiken. Lachen.

Anyway, had toch stiekem op iets meer gehoopt wbt diepgang. Voelt allemaal toch iets te makkelijk, met uitzondering van het feit dat de AI echt belachelijke foresight heeft wat betreft het kiezen van combat tactics, gaat nergens over. Moet zeggen dat ik verder de combat echt supervet gedaan is al met al.

Quote Originally Posted by Kudeta View Post
    Ontzettend verbeterd mettertijd, topgame. Wel wat onnodig ingewikkeld en heeft wat rare wendingen. Voelt niet intuitief. Wel tof verder. Ik raad HPM aan om er bij te gebruiken..
    Last edited by Disturbed; 4th May 2019 at 05:17.