User Tag List

Page 6 of 8 FirstFirst ... 4 5 6 7 8 LastLast
Results 201 to 240 of 306

Thread: [Multi] The Outer Worlds

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Quote Originally Posted by Ries View Post
    Wtf man... hoe hebben wij met zijn allen er zo naast kunnen zitten... kijk de eerste 3 pagina's van deze thread
    Geen idee, deze game is fantastisch!
    Ja het is het gebaande pad, maar dat boeit geen zak.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: macc-murphy Steam ID: macc
    Wij zijn gewoon oud en zuur geworden.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    En lelijk.

Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Heb er nu een uurtje of 9 in zitten, eerste planeet nu af en ben level 8.
    Heer-lij-ke game!

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Het hele sfeertje pakt meteen. Niet te serieus, maar wel met een eigen smoelwerk. Heel erg tof. Nu een uurtje of drie rondgewandeld, geouwehoerd, gejat, gelogen en mijn awesome people skills gebruikt (Alles in Personality en een beetje Tech). Zin om morgen verder te gaan!

Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jep, hier ook alles in praten+tech. Veel opties om je overal tussenuit te lullen. Ik las eigenlijk de tip om de 1e playthrough eigenlijk alle keuzes te maken die tegen je principes in gaan, om zo een tweede (leuke) playthrough te forceren. Zit wel iets van waarheid in, want om een 2e keer de klootzak uit te hangen...
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Weet iemand hoe je van een hersenschudding afkomt? Ik liep net langs een landmijn en nou is mijn inventory -20 KG en zijn mijn stats tijdelijk zo laag dat ik iemand niet eens kan overtuigen, wat überhaupt de reden was waarom ik in het gebied liep. Ik dacht dat je het eerst moest uitzitten maar ik sta hier nu al 5 min stil en heb een nieuwe save moeten laden (van 15 min terug want Supernova dus nogal irritant ) wat volgens mij niet de bedoeling is

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Het hele sfeertje pakt meteen. Niet te serieus, maar wel met een eigen smoelwerk. Heel erg tof. Nu een uurtje of drie rondgewandeld, geouwehoerd, gejat, gelogen en mijn awesome people skills gebruikt (Alles in Personality en een beetje Tech). Zin om morgen verder te gaan!

Kan me hier wel in vinden. Het heeft wel echt zijn eigen smoelwerk kwa setting. Het is echt een gestoorde society kwa corporations die alles op een bizarre manier runnen. Daarom heb je niet goede en slechte keuzes kwa factions oid. Je gaat gewoon mee in die gekheid van alles.

En ik investeer ook in social/tech. Daar zit ook wel de kracht van de game, de maffe dialogen die wel goed geschreven zijn. De shooter gameplay etc is niet heel baanbrekend ofzo, maar leuk genoeg.

Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Weet iemand hoe je van een hersenschudding afkomt? Ik liep net langs een landmijn en nou is mijn inventory -20 KG en zijn mijn stats tijdelijk zo laag dat ik iemand niet eens kan overtuigen, wat überhaupt de reden was waarom ik in het gebied liep. Ik dacht dat je het eerst moest uitzitten maar ik sta hier nu al 5 min stil en heb een nieuwe save moeten laden (van 15 min terug want Supernova dus nogal irritant ) wat volgens mij niet de bedoeling is
    Bij Normal gaan die na een paar minuten weg, geen idee hoe dat zich verhoud tegen Supernova though.

Mijn character is tot nu toe en mengelmoes qua skills, nog niet echt een route uitgestippeld, alleen wel zo snel mogelijk naar 40 hacking gezien je dan de verboden goederen kan kopen bij vendors (a)

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Het ziet er inderdaad prachtig uit. Spreekt me meer aan dan de Fallout wasteland.

Hoe zit het met het open wereld-gehalte?

Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Het ziet er inderdaad prachtig uit. Spreekt me meer aan dan de Fallout wasteland.

Hoe zit het met het open wereld-gehalte?
    De eerste wereld is grotendeels open met af en toe een stuk ergens "binnen" in een stad dan wel bijzondere locatie.
    Eigenlijk net zoals Fallout.
    Ben nog niet op andere planeten geweest

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb gelezen dat je op Supernova per se moet slapen om van hersenschuddingen af te komen. Wel kun je permanente flaws ontwikkelen, dus pas maar op.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Valerious View Post
    Ik heb gelezen dat je op Supernova per se moet slapen om van hersenschuddingen af te komen. Wel kun je permanente flaws ontwikkelen, dus pas maar op.
    Ja, daar was ik al bang voor... En ik heb inmiddels al een flaw te pakken: Ik werd gister half doodgemept door zo'n enorme aap tijdens het verkennen van het eerste gebied en nou heb ik een lichte fobie ontwikkeld voor die beesten in ruil voor welgeteld 1 perk.

Supernova is trouwens echt gaaf en wel aan te raden (en je kunt immers altijd 1x veranderen als je Supernova te veel van het goede vindt). Je wordt in de meeste gevallen namelijk zo beperkt dat je de game door een geheel andere bril gaat bekijken en situaties heel anders aanpakt en benadert. Nu ik er inmiddels aan gewend ben dat ik niet buiten het schip kan saven zou ik echt niet meer terugwillen, dat je bijv. overal kunt saven zou ontzettend veel zaken triviaal maken. En als je een inschattingsfout maakt zul je er echt voor boeten en voel ik zelfs lichte paniek en angst als ik in een benarde situatie terechtkom na heel lang niet gesaved te hebben.

Heerlijke game. En wat blijft de Unreal Engine toch een mooie engine.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by LtPsycho View Post
    Bij Normal gaan die na een paar minuten weg, geen idee hoe dat zich verhoud tegen Supernova though.
    Was het dus maar zo'n feest

Mijn character is tot nu toe en mengelmoes qua skills, nog niet echt een route uitgestippeld, alleen wel zo snel mogelijk naar 40 hacking gezien je dan de verboden goederen kan kopen bij vendors (a)
    Ah, unlock je dat zo? Hmmm...

Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik word nu al zenuwachtig van alle keuzes om te maken, en hoe veel ervan mij waarschijnlijk in mijn kont zullen bijten, een paar uur later

Nu ben ik een 'long range' character, met heel veel punten in dialog, daarna tech, leadership, en guns. En iedereen die voor de corporations werkt kan de tering krijgen, en ik help alle outlaws/rebellen waar mogelijk. Pakt niet altijd goed uit... Tot nu toe zie ik wel dat in missies ontzettend veel mogelijkheden zijn om het ook écht sneaky en melee te spelen (bijv. dankzij tunneltjes of alternatieve routes). Dat ging in Fallout 4 echt niet.

De volgende play through wordt gewoon een corporate sneaky melee slaaf
    Last edited by Ries; 26th October 2019 at 18:49.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zo hey, deze game is echt heerlijk. Alweer +11 uurtjes onderweg. Ik bespeur elementen van Fallout, Bioshock, Firefly en de rest van Obsidians repertoire. Net zoals Ries zegt valt het op hoeveel keuzes je mag maken, wat betreft combat, dialoog en routes. Geweldig om een rol aan te nemen en lekker bijdehand tegen NPC's te lullen. Zelden zo gelachen om in-game gesprekken.

Volgens mij speel ik net zoals de meeste van jullie een Space Cowboy.

Spoiler:

Last edited by Valerious; 26th October 2019 at 19:05.

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    769 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Wat is deze
    Ik kan niet wachten

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dit zijn ook van die typische momenten die Fallout NV niet zouden misstaan:

Dus ik sta met de politie/mardet/whatever te praten en zodra ik uit het gesprek kom staat een party member achter de fucking balie in een kamer die restricted is en eigenlijk alleen te betreden dmv. o.a. het juiste ID.

En ligt het aan mij of klinkt iedere workbench als een bonfire uit Dark Souls?

Mentioned
    113 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Wat is deze
    Een verrassend goede RPG, RPGer.

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja kan niet anders zeggen. Dit is een hele toffe game. Beter dan de eerdere gameplay filmpjes doen vermoeden.

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hier nu lvl 8, 2 compagnons gevonden en ben net weg bij de eerste planeet. Game is tot nu toe best vermakelijk.

Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Dus ik sta met de politie/mardet/whatever te praten en zodra ik uit het gesprek kom staat een party member achter de fucking balie in een kamer die restricted is en eigenlijk alleen te betreden dmv. o.a. het juiste ID.
    ! Goede reactie ook.

En ligt het aan mij of klinkt iedere workbench als een bonfire uit Dark Souls?

Was me nog niet zo opgevallen.

Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dit is echt tof!! Ben nu level 17, dit is echt veel grootser en beter dan New Vegas, mag ook wel na 9 jaar, maar nog steeds een compliment. Alles is gewoon tof. De bullet time, de gesprekken, de combat, de humor, het verschil in planeten, de sfeer, de werelden, en fucking hell wat is het tof om een companion ability te doen Heerlijk in beeld gebracht.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post

Was me nog niet zo opgevallen.
    Luister maar eens goed (met headset). En zodra je het een keer gehoord hebt maakt je brein iedere volgende keer die connectie als er zo'n ding in de buurt staat.

Dit doet mij trouwens denken aan een verhaal van Primate Ryan van heel lang geleden, dat hij op een gegeven moment zoveel Serious Sam had gespeeld dat 'ie zelfs die bomhoofden in het verkeer hoorde.

@Ries

De game heeft leuke humor inderdaad.

En wat is het een genot om ieder kiertje en hoekje van gebouwen, schepen enz. te verkennen. Deze game heeft zo ontzettend veel oog voor detail, werkelijk fenomenaal.

Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Mijn enige minpunt is dat de diepgang in de combat mist. De game was op normal écht makkelijk (ik verander dat nooit), maar speel het nu maar op hard zodat ik zelf ook nog een beetje moeite moet doen (ipv companions die alles opknappen).

Alleen heb ik 30 verschillende consumables nog steeds niet nodig. Ik gebruik af en toe wat, maar je ziet door de bomen het bos niet meer en neem dan maar af en toe iets in zodat het uit mijn inventory verdwijnt..

Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Ries View Post
    Alleen heb ik 30 verschillende consumables nog steeds niet nodig. Ik gebruik af en toe wat, maar je ziet door de bomen het bos niet meer en neem dan maar af en toe iets in zodat het uit mijn inventory verdwijnt..
    Het doet me op dat gebied ook wel een beetje denken aan Bioshock. Je bent continu dingen op het pakken, waarvan 99,9% totaal oninteressant is. Overdaad schaadt, ook in de menu's.

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    195 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    hoe hebben jullie de powercords herleid? Richting deserters of naar het dorpje? Ik ben nu in die powerplant en heb even gesaved, wil beide varianten eigenlijk wel proberen maar weet niet in hoeverre dit van invloed is en als t niet bevalt hoeveel ik opnieuw moet spelen...

Keuzes keuzes keuzes
    'Toast'

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    175 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Paralize View Post
    hoe hebben jullie de powercords herleid? Richting deserters of naar het dorpje? Ik ben nu in die powerplant en heb even gesaved, wil beide varianten eigenlijk wel proberen maar weet niet in hoeverre dit van invloed is en als t niet bevalt hoeveel ik opnieuw moet spelen...

Keuzes keuzes keuzes
    ik heb het als volgt opgelost:
    Eerst de power herleid naar de stad, daarna dat wijf in de garden om lopen praten dat ze me vertelde hoe ze de grond fertile hield. Hiermee kon ik vervolgens die dude in de stad af laten treden waardoor de mensen uit de garden weer terug kwamen en die vrouw vervolgens de nieuwe leider wordt.

Indie kneus Baukereg's Avatar
    Mentioned
    194 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Ik ben wel teleurgesteld in jullie dat jullie niet keurig wachten op de Switch release.

Mentioned
    336 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hier ook eerst de power terug aan de stad gegeven, en daarna de baas van de stad op laten stappen om vervolgens alle deserteurs terug te sturen en in plaats van Saltuna gewoon groenten laten kweken. Lijkt mij ook de beste oplossing en iedereen is tevreden.

Geniet er trouwens nog maar van, inmiddels ben ik met keuzes bezig die niet zo makkelijk zijn... Aan de ene kant wil je de grote corporaties niet helpen, maar die rebellen hebben ook rare denkbeelden..

In ieder geval een game die ik zeker 3-4 keer moet uitspelen om de meeste opties te zien. In tegenstelling tot Fallout 4, waar je alleen het laatste uur van de game 4x hoefde te doen voor een verschillend einde.

Ik kijk nu al uit naar een echte stealth, melee build. Gewoon zonder 1 kogel af te vuren

edit; Wel irritant dat je maar 1 quest tegelijk kan selecteren. Heb nu al een paar keer gehad dat ik in de stad ben om wat quests in te leveren en dat ik telkens van de ene kant van de stad naar de andere moet rennen om een quest in te leveren. Of dat ik eerst een quest afrond ergens midden in de jungle, inlever, en daarna achter kom dat er nóg een quest in datzelfde gebouw was.
    Last edited by Ries; 27th October 2019 at 20:12.

Member Paralize's Avatar
    Mentioned
    195 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wat een vette game boiz!

Maar ik ben misschien ook wel snel tevreden
    Beetje Mass effect meets bioshock oid. Ik heb fall out nooit gespeeld.
    'Toast'

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Fallout heeft mij sowieso nooit gelegen. De setting (geen fan van urban post-apocalyptisch in games), de hele UI, die schrale vault boy en de jaren '40 muziek... Neh, merci!

Maar deze game past echt precies in mijn straatje. De muziek, de setting, sci-fi etc. En ik kijk mijn ogen echt uit in al die schepen; al die buizen, machines, lampjes en weet ik veel wat. Dit is echt zo'n game die met hartstocht ontwikkeld is.

Ik heb wel beslofen om effe te wachten met verder te spelen, m'n TV is namelijk kapot (kutPhilips, overrated rommel wat tegenwoordig uitbesteed wordt aan bepaalde Aziatische landen) en het is eigenlijk zonde om dit in 1080p te spelen als 4K ook een optie is. Hopelijk kan ik volgend weekend weer verder.

So Say We All! Knorretje's Avatar
    Mentioned
    133 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: knorvocht Steam ID: kn0rvink
    Dit is gewoon Fallout New Vegas 2. Heerlijke game, ik mis alleen wel mn pipboy radio .

Laat alles maar vallen mensen bij Obsidian en volgas op Outer Worlds 2 .

Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Knorretje View Post
    Dit is gewoon Fallout New Vegas 2. Heerlijke game, ik mis alleen wel mn pipboy radio .

Laat alles maar vallen mensen bij Obsidian en volgas op Outer Worlds 2 .
    Ach, de soundtrack is prima. Het is geen jaren 50's maar het past erg goed bij deze setting.

Heb zelf erg veel moeite om deze game af te sluiten, wat alleen maar een goed teken is natuurlijk
    Zoveel opties, keuzes, gespreksdingen... Echt bizar!
    Ik heb ook oprecht geen idee meer welke skills ik verder mee moet, nu de dingen die ik wilde allemaal op 50 zitten

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Eens. Lang geleden dat ik weer echt in een game werd gezogen zoals deze. En dat je tijdens het spelen gewoon de tijd vergeet. Zeker ook erg goede soundtrack inderdaad.

Overigens bij die skills vind ik wel het enige minpuntje zitten, maar dat heeft misschien ook meer te maken met dat ik op normal speel, wat eigenlijk te weinig uitdaging in de combat geeft. Want ik focus nu bijna alle punten in tech en social. Maar omdat ik hele hoge science skill heb kan ik wapens heel makkelijk best ver upgraden en zijn science weapons erg powerful. Dus zonder dat ik veel punten in ranged wapens investeer ben ik super powerful naast dat ik super charming en een topengineer ben. Dit betekent dat je eigenlijk een manusje van alles wordt ondanks dat je in bepaalde skills investeert. Dit zou eigenlijk meer afgestraft moeten worden zoals in andere rpg's, maakt het meer waardevol. Je krijgt ook steeds insane veel punten om te investeren, naast echt bakken met loot, waardoor wapens onderhouden nu ook niet echt een uitdaging is. Maar zoals ik al zei heeft misschien ook te maken met de difficulty level.

De game moet het imo wel vooral hebben van de karakters en dialogen, meer nog dan de combat. Wat echt supergoed gedaan is.
    Last edited by macc; 28th October 2019 at 12:04.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Als ik deze game op normal zou spelen zou ik in slaap vallen. Supernova is echt the way to go als je alles uit de game wil halen.

Mentioned
    1301 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Als ik deze game op normal zou spelen zou ik in slaap vallen. Supernova is echt the way to go als je alles uit de game wil halen.
    Ik denk dat ik hem ook om ga zetten. De combat is echt te simpel.

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    923 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Heeft supernova ook niet permadeath van buddies?

Member macc's Avatar
    Mentioned
    141 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Yep. Ik denk dat ik gewoon hard doe.

Xenia Onatopp
    Mentioned
    84 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Jawel, maar ze komen wel terug als je een save herlaadt dus het is eigenlijk eerder een extra handicap on the field dan een echte permadeath. Ook kun je alleen in je schip saven (afgezien van story related automatische saves) wat dus betekent dat je echt goed moet nadenken of het wel zo verstandig is om bijv. die groep primaten aan te vallen en moet je veel meer plannen wat de game een heel andere belevenis geeft.