User Tag List

Results 1 to 31 of 31

Thread: [Multi] Wargroove

+1 Perception Valerious's Avatar
    Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)

[Multi] Wargroove

Bestuur een leger, pas slagvelden aan en daag je vrienden uit, in deze rijk gedetailleerde terugkeer naar retro turn-based gevechten.

When war breaks out in the Kingdom of Cherrystone, the young Queen Mercia must flee her home. Pursued by her foes, the only way to save her kingdom is to travel to new lands in search of allies. But who will she meet along the way, and what sinister challenges will she face?

Platform: pc, PlayStation 4, Switch, Xbox One
    Ontwikkelaar: Chucklefish
    Uitgever: Chucklefish
    Releasedatum: 1 februari 2019 / PS4-versie volgt later

Choose Your Commander!
    • A vibrant cast of 12+ characters! - Commanders are at the heart of Wargroove - each with their own distinct personalities and motivations.

• Four warring factions! - Take up arms with the Cherrystone Kingdom, Heavensong Empire, Felheim Legion, and Floran Tribes.

• Campaign Mode! - Follow the story of a fresh-faced and inexperienced young Queen on a quest against unworldly forces. Told through animated pixel art cut-scenes and dynamic battles.

Get into the groove!
    • Unique ultimate moves! - Commanders can use a special move called a ‘Groove’, activated only when their Groove meter is filled to 100%.

• Dynamic Gameplay! - Every Groove is unique to each Commander and changes up the battlefield in an entirely different way.

Create your own adventure!

• Craft custom maps, cutscenes and campaigns! - Make the game your own using in-game editors.

• Advanced editing tools! - The possibilities are endless; from creating your own story-driven missions with sub-quests, plot twists, ambushes, and hidden secrets, to easily changing the rules of the game without any mods or external tools.

• Share your creations online! - Share your own maps and campaigns or download content built by other players!

Last edited by Valerious; 1st February 2019 at 12:07.

arubaito heya pasokon Masemium's Avatar
    Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: Masemium
    Hoeveel knoppen in m'n brein moet ik omzetten om met turn based om te kunnen gaan
    Your mileage may vary.

King in the North Tonne's Avatar
    Mentioned
    564 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Masemium View Post
    Hoeveel knoppen in m'n brein moet ik omzetten om met turn based om te kunnen gaan
    5?
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Tonne View Post
    5?
    Kan hem kopen for teh lulz, wat is de estimated pricetag? Mijn google is even stuk.
    Your mileage may vary.

Mentioned
    564 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Kan hem kopen for teh lulz, wat is de estimated pricetag? Mijn google is even stuk.
    Geen idee, op het werk is alles afgesloten wat met games te maken heeft. behalve vreemd genoeg dit forum en Polygon
    - Frank Murphy

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1130 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Dat heb ik dus met realtime games

Lijkt mij wel leuk
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Op de Switch staat de game voor 17,- euro in de eShop.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    205 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Is dit niet een Advanced Wars?

Mentioned
    564 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Black View Post
    Is dit niet een Advanced Wars?
    Pretty much maar Nintendo doet niks met die op helaas zoals zoveel toppers
    - Frank Murphy

The Construction Kid Maergok's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gistermiddag op geattendeerd door een review op FOK!
    Gisteravond eens gelezen, blijkt een Fantasy Advance Wars te zijn
    Gisteravond blind gekocht en gedownload
    Van het weekend spelen.

Advance Wars was echt supervet!
    Heb ook zo'n zin in Fire Emblem op m'n switch.
    Rhaegar The Just
    Je mag mijn key hebben. Ik ben originele backer, maar game niet meer op PC. Kunt ook kiezen tussen GOG en Steam.

Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wargroove is inderdaad een 'spirituele' opvolger van Advance Wars. Chucklefish heeft gewoon het heft in eigen handen genomen. Een groot voordeel van Wargroove is dat de game op meerdere platformen uitkomt en zelfs cross-play multiplayer heeft. Door al die lovende recensies kan het bijna niet anders dan dat het een goede game is. Ik ga zo maar eens kijken of Wargroove mij bevalt.

Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Valerious View Post
    Op de Switch staat de game voor 17,- euro in de eShop.
    Ook op Steamz0rz. Koop hem wel for teh lulz, even kijken wanneer ik het 5 minuten kan spelen.

Quote Originally Posted by Maergok View Post
    Gistermiddag op geattendeerd door een review op FOK!
    Gisteravond eens gelezen, blijkt een Fantasy Advance Wars te zijn
    Gisteravond blind gekocht en gedownload
    Van het weekend spelen.
    Wat heb je gisternacht gedaan dan?
    Your mileage may vary.

The Construction Kid Maergok's Avatar
    Mentioned
    12 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ook op Steamz0rz. Koop hem wel for teh lulz, even kijken wanneer ik het 5 minuten kan spelen.

Wat heb je gisternacht gedaan dan?
    Mijn vrouw een kustje gegeven en lepeltje lepeltje in slaap gevallen.
    Voor de duidelijkheid, ik was de grote lepel.

Lief hè!
    Rhaegar The Just
    Je mag mijn key hebben. Ik ben originele backer, maar game niet meer op PC. Kunt ook kiezen tussen GOG en Steam.

Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Lief hè!
    als je dat maar niet blind doet HAHAHAHAHAHAHAHA.

Ja.
    Your mileage may vary.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    288 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin

Lief hè!
    Het is toch veel fijner om als kleine lepel in slaap te vallen? Al dat haar in je gezicht anders

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    322 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Gekocht, geinstalleerd, opgestart en....Ik vind er nog niet zoveel aan. Tactisch is het tot nu toe (eerste 6 missies) echt niveautje my-first-tactical-wargame en de interface klikt ook totaal niet, die is vooral voor de Switch gemaakt lijkt het.

Maar we gaan rustig verder.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    322 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nee, dit gaat hem niet worden - refunded.

- 'mirrored' eenheden voor de verschillende factions zorgt voor saaie voorspelbare gevechten. Turtling is essentieel omdat een eerste misstap van je tegenstander fataal kan zijn.
    - Geen mogelijkheid tot saven in missies die doorgaans bijna een uur duren. Dit valt nog te overzien, ware het niet dat tijdens de campaign er meerdere momenten zijn waar er op 80% van het gevecht vijandelijke eenheden uit het niets verschijnen. Niet iets waar je je op kunt voorbereiden, wat er ook voor zorgt dat je tijdens een retry geen gevoel van overwinning hebt, je wist simpelweg dat je hierop moest anticiperen.
    - Onduidelijk weergegeven icoontjes mbt tegen welke units je eenheid nuttig of kwetsbaar is. Er staat immers geen text bij, enkel een icoontje welke amper te zien is vanwege de pixellated graphics.
    - Geen numeriek systeem qua combat mechanics. Je doet een x percentage schade wat impact heeft op de health van jou en je tegenstander, maar that's it. Eenheden hebben geen damage, defense of andere specifieke waardes waar je in kunt duiken, enkel specifieke set-ups waarbij ze een critical hit landen.
    - Gevechten lopen vaak uit op het massaal produceren van eenheden, waarna een war of attrition volgt. In dit soort games wil ik gewoon een vast aantal eenheden met eventueel wat reserve troepen (ala Fire Emblem), dit voelt gewoon elke missie aan als 'we vallen Stalingrad aan!'.

Helaas!
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Jammer, Illuv! Ik vermaak mij er ondertussen wel mee. Afgezien van de onduidelijke icoontjes met betrekking tot de sterktes/zwaktes van de units kan ik het niet in jouw mening vinden.

- Mirrored vind ik vooral lekker, omdat de game op die manier gewoon gebalanceerd blijft. Alleen de Commander zorgt voor dat extra stukje dynamiek als het om de units gaat. 'Turtling' is misschien nodig als je je alleen op de vijandelijke Commander focust. Voor de rest is het gewoon mogelijk om de tegenstander te flanken, de resources af te pakken en de Keep te siegen.
    - Tja, saves. Ik ben sowieso geen fan van save scummen, dus ¯\_(ツ)_/¯. Die 'onverwachtse' hulptroepen horen gewoon bij de campaign. Een tegenslag waar je altijd rekening mee moet houden. Dorpjes overnemen en zonder troepen achterlaten is gewoon vragen om problemen.
    - Wat betreft een numeriek systeem; het zit er wel in. De omgeving zorgt voor extra defense en tast de bewegingsvrijheid van de units aan. Daarnaast staat in de codex een Damage Matrix, waarin je kunt zien hoeveel damage de units doen. Evenals strategieën en andere informatie die je tijdens de gevechten kunt gebruiken. Wel geef ik toe dat het aardig weggestopt is. Plus het fluctueren van de schade aan de hand van de health van de unit zorgt wellicht voor verwarring, maar alles valt te leren.
    - Dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur. Uiteindelijk draait het in Wargroove en soortgelijke games om het pakken en behouden van resources, want met gold maak je iedere turn nieuwe units. Dat is de standaard definitie van Attrition Warfare. Ik kan mij goed voorstellen dat een campaign met voorgekauwde scenario's jou snel gaat vervelen. Misschien dat custom maps en puzzels jou meer liggen?

Mentioned
    322 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

1) Balans vind ik alleen belangrijk in MP games, voor SP hou ik - in dit genre - juist van factions met totaal verschillende eenheden. Zoals in een Age of Wonders, of in mindere mate Heroes of Might and Magic.
    2) Ik ben ook niet van het save scummen, sterker nog - idealiter speel ik in dit soort games een vorm van ironman. Maar ik vind het gewoon heel erg gimmicky als je tijdens een gevecht opeens *poef* wat random summons te zien krijgt, of een assassin die dicht bij je commander verschijnt. Hier kun je (de eerste keer) niet op anticiperen, waardoor het wat goedkoop aanvoelt.
    3) Je hebt gelijk dat terrain wat defense-waarden met zich meebrengt en dat er onderhuids natuurlijk wel een numeriek systeem aan ten grondslag ligt. Maar zoals je zelf al aangeeft, je moet graven om het te zien, ik wil dat gewoon duidelijk kunnen zien.

Laatste punt is inderdaad een puur persoonlijke voorkeur. Daar heb ik me wat op verkeken, vandaar dat ik Fire Emblem wel heel erg kon waarderen (of een indie PC tactical combatter als Telepath Tactics). Ik heb recent ook een andere PC game in dit genre gekocht, Fell Seal: Arbiter's Mark - en die sluit wat beter aan bij wat ik zoek (ligt ook meer in de buurt van Final Fantasy Tactics).

Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik denk dan ook dat de kracht van Wargroove 'm ook eerder in de custom content en de cross-play multiplayer zit. De campaign lijkt tot nu toe vooral een leuk opwarmertje om de mechanieken te leren. Dat is niet erg, maar wel als je naar een flinke singleplayer-ervaring op zoek bent. Maar goed, ik zit ook nog maar net in Act 3, dus ik heb totaal geen idee hoe moeilijk de rest van de campaign wordt. Er zit nog wel veel Air/Naval warfare in, dus wellicht dat 'turtling' op zulke momenten meer naar de achtergrond verdwijnt. Want, oh god, Giants.

Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zijn doggo en skellies in niet-campaign modus gelijk speelbaar? Zie wel dat je "arcade" en "puzzle" mode moet unlocken.
    Your mileage may vary.

Mentioned
    322 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Volgens mij moet je de eerste twee of drie missies doen voordat dat kan, not sure though.

Ik zal het nog eens een kans geven btw, refund is afgewezen

Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Illuv View Post
    refund is afgewezen
    Spelen kreng!
    Your mileage may vary.

Variation on a Dream LtPsycho's Avatar
    Mentioned
    288 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: LtPsycho Steam ID: Renquin
    Volgens mij moet je de eerste twee of drie missies doen voordat dat kan, not sure though.

Ik zal het nog eens een kans geven btw, refund is afgewezen
    Teveel uur al gespeeld?

Mentioned
    322 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Yup, dacht dat het binnen 9 uur mocht (refund eigenlijk nooit), maar 2 is de max schijnbaar.

Mentioned
    564 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dus Illuv got his groove back?
    - Frank Murphy

Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Zijn doggo en skellies in niet-campaign modus gelijk speelbaar? Zie wel dat je "arcade" en "puzzle" mode moet unlocken.
    De Arcade-modus speel je na een aantal missies vrij, maar je moet dan nog wel Commanders via side missions unlocken. In MP is wel alles al vrijgespeeld.

LOL.
    Last edited by Valerious; 2nd February 2019 at 16:24.

Mentioned
    322 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Je kunt m'n RUG op!

Mentioned
    110 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Momenteel een 1v1v1 aan het doen. Zo tof.

Edit: gewonnen!
    Last edited by Valerious; 2nd February 2019 at 19:07.

Mentioned
    86 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Je kunt m'n RUG op!
    Dat dacht Gabe dus ook met je refund.
    Your mileage may vary.

Mentioned
    322 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Dat ‘ie aan z’n cholesterol ten onder gaat!