Thread: [Multi] Apex Legends

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985

[Multi] Apex Legends

Onderwerp de vijand met karakter in Apex Legends, een gratis* Battle Royale-shooter waarin legendarische personages met krachtige vaardigheden samen om roem en rijkdom strijden aan de rand van de Frontier. Leer alles over een continu groeiende selectie gevarieerde Legends, diepgaande tactische squad play en brutale nieuwe innovaties die de Battle Royale-ervaring verbeteren: allemaal in een ruige wereld waarin alles kan en alles mag. Welkom bij de volgende evolutie van Battle Royale.

Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    1156 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Even binnenhengelen op Origin. Stiekem toch wel benieuwd ook al is het de zoveelste BR-titel.

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gister nadat ik zag op twitter zag dat de game gratis was en per direct te spelen toch maar meteen binnen gehaald. Ten eerste props voor de infrastructuur want ik heb bij launch gewoon twee potjes kunnen spelen zonder lag of disconnects.

Je speelt standaard als 3 man squad
    Je word standaard in een groep gematchmaked met twee andere personen wat het belangrijkste benadrukt van BR games, samenwerking. Je speelt tegen 19 andere squads.

De communicatie is zelfs zonder voice chat heel goed te doen
    De game heeft een hele handige ping functie waarbij je met n knop kan aangeven of er een vijand is, een goed wapen/item ergens ligt, een nieuwe locatie om naar toe te gaan etc. Dit weet het gat van geen voice chat (als je met randoms speel) gedeeltelijk te vullen en het is een goed aanvulling als je wel met voice chat speelt

Je kan niet alleen teamgenoten reviven, je kan ze ook na death respawnen
    Er zit een leuk systeem in de game waarbij je badges kan looten van je overleden teamgenoten en deze naar een locatie op de map brengen om ze opnieuwe te laten spawnen, niet zonder risico want er zit een behoorlijk timer op maar zeker de moeite waard als het lukt

Mogelijkheid tot ziplinen door de map
    Er zijn meerdere punten in de map waar je omhoog gezipt lined word en zo gelanceerd. Dit zorgt ervoor dat je zo wat meer tijd kan nemen om te looten als je weet dat er zo'n mogelijkheid is. Je haalt zo snel verloren tijd als je richting cirkel gaat.

Dislikes:

Je speelt standaard als 3 man squad
    Helaas geen mogelijkheid tot solo of duo spel. Snap waarom maar zeker in het begin zou het wel fijn zijn om even solo of met een vriend aan wapens/heroes en andere aspecten te wennen.

Geen Titanfall movement
    Geen wallrunning Begrijp niet helemaal waarom niet, misschien dat zo'n grote map dan een te grote uitdaging is met een BR mode?

Komende dagen maar eens wat potjes doen, ben zelf nog niet zo direct verkocht als met pubg of Blackout maar denk dat het ook veel fortniters aanspreekt.
    Last edited by Rappa; 5th February 2019 at 09:25.

Mentioned
    27 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: BFR_NL
    In tegenstelling tot bv Fortnite beviel dit prima. Meteen 2e met mn random squad. Samenwerking ging inderdaad soepel.

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Apex Legends isn't Titanfall 3, but it's the most fun I've had in an FPS since Titanfall 2

What a funny little maelstrom of emotions last night's surprise release of Apex Legends kicked off. Elation! There's a new Respawn game, and it's playable right now! Dejection! It's a free-to-play battle royale hero shooter? Now there's a messy melange of concepts, as if someone in some boardroom somewhere spewed up buzzwords and handed them over as a design doc.

Then there's the excitement! It looks kind of amazing, perhaps the prettiest battle royale game to date, and if there is a hint of knock-off, anonymous MOBA to its art-style (and to its name, which sounds like a credit card and brings to mind such exciting notions as annual percentage rates and variable interest rates), it's an improvement on the slight murkiness of Titanfall and its sequel. There's colour and vibrancy here, coupled handsomely with Respawn's technical nous.

There's no wall-running, though there is verticality thanks to ziplines that whisk you around the map with the same sense of style.

So you have neat twists and innovations that are as exciting in their own way as Titanfall's many quirks. There's the idea of a jumpmaster, one squad leader who other teammates are bound to as they leap from the plane that slowly glides across the map at the outset of a match. It's smart - keeping teams together in that all-important moment - and also hilarious when you're acting as leader, dragging your partners into a hot-zone as they scream in protest. There's the fact that this is a battle royale game where you don't have to hear the screams of your teammates, with the impeccable pinging system allowing you to mark out destinations and loot with neat and efficient context-sensitive commands.

Indeed, squad play is baked into Apex Legends at its base level - so good is the ping system, I couldn't imagine playing it solo (if the option were available, of course - at present, three-player squad play is all that's available). It's the perfect system for people like myself - and I'm sure countless others - who don't want to don a mic when playing multiplayer, and most definitely don't want to spend their leisure time with randoms breathlessly screaming insults and orders at them.

Oh, and Apex Legends slide - can we talk about that? It's slick and with a stomach-turning sense of momentum that feels just right.

Apex Legends' pinging system encourages camaraderie and team-play at a system level, making playing mute with strangers a joy. It's the kind of thing that could convert a sceptic; just as Titanfall may have convinced you that multiplayer gaming could be kind of alright, so Apex Legends puts forward a good case for the fun of playing together as a team.

And all this is before I've even been able to dig fully into the hero abilities - a fascinating web of possibilities and potential pitfalls, and all working towards a much more palatable late-game meta than the quick-fingered chaos of Fortnite's building-based shenanigans. Fortnite's a funny old game, and for all that Apex Legends gets right it seems unlikely that its position as the most popular battle royale is likely to be challenged. Epic's game started out as a canny bit of opportunism that's blossomed almost impossibly brilliantly ever since, gathering a momentum that seems unstoppable.

There's opportunism here too, of course, but Apex Legends feels like something else; laser-sighted, deeply considered and incredibly smart, it's the kind of thing you'd imagine Nintendo might come up with if ever they set their minds to a battle royale. The real test will come in where Respawn can take Apex Legends, and how it evolves as a live service - something that publisher EA has struggled with in the past with its first-person shooters. But after a few hours with this impeccably crafted battle royale, the one overriding feeling I'm left with is keen anticipation to see where Apex Legends heads next.

Mentioned
    1046 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Gister nadat ik zag op twitter zag dat de game gratis was en per direct te spelen toch maar meteen binnen gehaald.
    Wait wut? Gratis? Wanneer gaan we battel royalen zou ik zeggen?

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Wait wut? Gratis? Wanneer gaan we battel royalen zou ik zeggen?
    @Tonne @Obsidian en ik starten vanavond rond een uurtje of 19:00! Hopelijk is alles nog steeds stabiel. We gooien de stream ook wel even aan.

Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: ArkaineNL PSN ID: ObsidianNL Steam ID: ObsidianNL
    @Tonne @Obsidian en ik starten vanavond rond een uurtje of 19:00! Hopelijk is alles nog steeds stabiel. We gooien de stream ook wel even aan.
    Op onze smerige peasant PS4's natuurlijk!

Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Bleh!

Mentioned
    510 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by One_Eight_Se7en View Post
    Bleh!
    Zijn er geen andere voor PC/xbox sessie? Party is max 3 dus helaas kan je sowieso niet met veel

Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zijn er geen andere voor PC/xbox sessie? Party is max 3 dus helaas kan je sowieso niet met veel
    Of we starten meerdere groepjes en gaan elkaar helpen tot de onvermijdelijke betrayal.

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Obsidian View Post
    Of we starten meerdere groepjes en gaan elkaar helpen tot de onvermijdelijke betrayal.
    ja op zelfde platform kunnen we natuurlijk afwisselen!

Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Je hebt een legend genaamd Mirage die werkt met decoy's . Ik ben alleen bang dat iedereen na een tijd die trucjes wel doorheeft en je dus een waardeloze hero overhoudt.

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Obsidian View Post
    Je hebt een legend genaamd Mirage die werkt met decoy's . Ik ben alleen bang dat iedereen na een tijd die trucjes wel doorheeft en je dus een waardeloze hero overhoudt.
    Nee jo, in een game waarbij elke seconde je potje voorbij kan zijn gaat dit prima blijven werken.

Mentioned
    1046 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik pak hem wel mee op de PS4 hoor. Gooi die stream maar aan! Als er iemand uitdropt join ik dan wel ff
    Last edited by Liquidje; 5th February 2019 at 15:31.

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik pak hem wel mee op de PC hoor. Gooi die stream maar aan! Als er iemand uitdropt join ik dan wel ff
    De game is niet cross platform, of bedoel je dat niet?

Mentioned
    1046 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

De game is niet cross platform, of bedoel je dat niet?
    Ik spelde "PS4" verkeerd

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik spelde "PS4" verkeerd

Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Liquid heeft het voor zichzelf nog niet geaccepteerd.

Mentioned
    1156 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

En, beviel het gisteren?

Mentioned
    202 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ja hoor. Best pittige game wat volgens mij komt omdat je op een console minder het overzicht hebt dan op een monitor. Maar het is een leuke game.

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    En, beviel het gisteren?
    Yes! Moet nog wel wennen aan de combat, mis een beetje de feedback. In Blackout weet ik precies hoe het gevecht gaat (of je aan het winnen bent of het verliezen) dus of je moet terug trekken om te healen of juist moet pushen. Hier is dat op n of andere manier heel moeilijk in te schatten. Focus lijkt hier ook meer te liggen op 3 vs 1 dan 1 vs 3.

Voor wie de stream(s) wil terug kijken:

https://www.twitch.tv/videos/375629591

https://www.twitch.tv/videos/375702215

Mentioned
    1156 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Yes! Moet nog wel wennen aan de combat, mis een beetje de feedback. In Blackout weet ik precies hoe het gevecht gaat (of je aan het winnen bent of het verliezen) dus of je moet terug trekken om te healen of juist moet pushen. Hier is dat op n of andere manier heel moeilijk in te schatten. Focus lijkt hier ook meer te liggen op 3 vs 1 dan 1 vs 3.

Voor wie de stream(s) wil terug kijken:

https://www.twitch.tv/videos/375629591

https://www.twitch.tv/videos/375702215
    Leuk om terug te zien. Zet je wel je telefoon uit de volgende keer nightwing?

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het moment dat @Liquidje weer wist waarom hij nooit competitive shooters op een console speelt :https://clips.twitch.tv/BlatantEndea...itCoolStoryBob

Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik wil dit spelen met mijn konijnenvriendjes op PS4. Wanneer gaan we ervoor? Zondagochtend?

Mentioned
    389 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by martha1989 View Post
    Ik wil dit spelen met mijn konijnenvriendjes op PS4. Wanneer gaan we ervoor? Zondagochtend?
    Nu staat For Honor nog op de planning (PS Plus game van deze maand). Maar Apex kan ook. Of both.

Mentioned
    126 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198097124765
    PC sessie hier! Wanneer moet ik alles geinstalleerd hebben? Wat hebben jullie van mij nodig?

Wie weet waar mijn mic ligt?

Mentioned
    237 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Nu staat For Honor nog op de planning (PS Plus game van deze maand). Maar Apex kan ook. Of both.
    Oja die wil ik ook spelen met mijn konijnenvrienden. For Honor is prima dus:-).

Mentioned
    69 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: svenneh Steam ID: Svenneh
    Het moment dat @Liquidje weer wist waarom hij nooit competitive shooters op een console speelt :https://clips.twitch.tv/BlatantEndea...itCoolStoryBob
    Hahahahaha
    disestablishmentarianism electrocardiographically overindividualization electrophysiologically interdenominationalism deoxyribonucleoprotein overintellectualization anatomicopathological dicyclopentadienyliron antimaterialistically

Mentioned
    126 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

#wateenbullshit

pcmasterrace Liquidje, maar misschien moet je op inverted spelen

Mentioned
    1046 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Kudeta View Post
    #wateenbullshit

pcmasterrace Liquidje, maar misschien moet je op inverted spelen
    Gewoon wennen, ging paar potjes later beter. Was gewoon irritant, twee dudes die naar boven kijken en ik schiet echt alles mis

Maar fijne game idd! Ik speel gauw weer! PS4 heeft voor nu even voorkeur (PC staat in HK) maar als er een PC party is doe ik mee!

Mentioned
    126 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik ben iig van de partij op de PC voor de liefhebbers!

Mentioned
    57 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: BramKocken Steam ID: BramK
    Same here!

Origin_ID: OneEightSe7en_NL

Mentioned
    79 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ga me er misschien ook maar aan wagen. Fortnite en PUBG spraken me niet aan, maar zie dat er best wat mensen hier het oppikken. En als het gratis is kan t ook iig geen miskoop worden. PC versie hier, origin id= "Faure"
    Quote Originally Posted by Kudeta View Post
    Ik ben iig van de partij op de PC voor de liefhebbers!
    Dan moet je wel je id delen heh
    Last edited by Faure; 6th February 2019 at 16:00.
    (っ◕‿◕)っ ___ (╯Д)╯︵~~~~~~~~~~~~ ┻━┻ ヽ(。_)ノ (。◕‿◕。) ٩(͡๏̯͡๏)۶

Mentioned
    126 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PC

Ffs ik kan mijn mic niet vinden
    Last edited by Kudeta; 28th February 2019 at 23:59.

Mentioned
    132 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: D4rKy1945 Steam ID: D4rKy28
    Dat mensen hier door klaarkomen, wat een trash game is dit zeg [net als fortnite btw] lol.

Mentioned
    510 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheGreatTS PSN ID: Tonne_Boveld
    Quote Originally Posted by Michiel1986 View Post
    Dat mensen hier door klaarkomen, wat een trash game is dit zeg [net als fortnite btw] lol.
    "As God as my witness I will put you through that fucking wall!"
    - Frank Murphy

Mentioned
    860 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Blijf dan weg uit deze thread, totaal geen meerwaarde.

Mentioned
    69 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: svenneh Steam ID: Svenneh
    Lol kneus. Game heeft goede graphics hoor!

Net een potje gedaan, toffe game. Dat ping systeem is echt geniaal. Gelijk 2 kills!
    disestablishmentarianism electrocardiographically overindividualization electrophysiologically interdenominationalism deoxyribonucleoprotein overintellectualization anatomicopathological dicyclopentadienyliron antimaterialistically