User Tag List

Results 1 to 2 of 2

Thread: Victoria 2 - A simulation of gunboats and imperialism

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT

Victoria 2 - A simulation of gunboats and imperialism

From the creators of Europa: Universalis and Crusader Kings.

Victoria II is a grand strategy game developed by Paradox Development Studio and published by Paradox Interactive. It was announced on August 19, 2009, and released on August 13, 2010.[1]

Like its predecessor, Victoria II allows for the player to take control of and manage a 19th-century state, including its political, diplomatic, economic, military, and technological aspects. The game has many historical aspects to it, such as the ability to colonize places that, at the time, were not under the control of any European power, such as Sub-Saharan Africa, and North-Western Canada. The time frame of the game is 1836-1936.

Wikipedia
    Game wiki/guides
    Steam
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Administrator Liquidje's Avatar
    Mentioned
    1064 Post(s)
    Tagged
    3 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: LiquidT
    Zo even een los topic voor maken, ik speel de game atm en heb echt dikke fun. @King Crimson toonde ook wat interesse op de Steam chat. En we hebben sowieso wel wat Paradox fans hier, dus een eigen thread misstaat niet.

Na Imperator: Rome merkte ik dat ik een gigantische Paradox itch had die nog niet gescratcht was. EU had ik even geen zin, HoI kom ik tot nu toe moeilijk in. Bleef er CK2, Vic2 of Stellaris over. Stellaris wil ik nog steeds eens testen en CK2 heb ik sowieso bakken liefde voor, maar ik wilde iets dat op mijn crappy i3 laptopje zou draaien, dus de oudste van de drie werd mijn game of choice.

Ik ben heel blij De game focust meer op interne politiek en populatie, en is ook beduidend korter: een potje duurt "slechts" 20-25 uur. Ik vond de game ook wel wat minder complex tov CK2 (wat ik echt een beast vind om te masteren). Ik heb nu twee hele toffe games gehad met Nederland en BraziliŽ, laatstgenoemde zit nu in de slotfase.

Afijn, bij deze een thread dus waar ik mijn verhalen kan dumpen, anderen hopelijk kan interesseren en of course medespelers hun games en ervaringen kunnen dumpen
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.