User Tag List

Page 16 of 17 FirstFirst ... 6 14 15 16 17 LastLast
Results 601 to 640 of 644

Thread: [Multi] Elden Ring (Miyazaki & G.R.R. Martin)

The Dutch Slayer TheDutchSlayer's Avatar
    Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: TheDutchSlayer PSN ID: slayernl Steam ID: petrit
    Bijna, BIJNA!

https://twitter.com/TheDutchSlayer

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    318 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    Damn bijna 300 uur, en nog bescheiden geleveld . Have fun met de laatste loodjes!

Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Fucking YES! Eindelijk na ongeveer 100 keer gevochten eindelijk verslagen

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Haha, ja daar had ik ook wel even moeite mee. De enige baas ook waar ik mijn build een beetje op aangepast heb. Zitten een paar onmogelijke moves tussen van haar.

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    415 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Hoe ver jullie zijn . Ik doe er nog wel even over vrees ik.

Heerlijke game, enige puntje van kritiek so far is dat ik soms wat aan het dwalen en uitkijk naar het punt dat ik weer in een toffe dungeon of castle terecht kom.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    503 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Quote Originally Posted by martha1989 View Post
    Hoe ver jullie zijn . Ik doe er nog wel even over vrees ik.

Heerlijke game, enige puntje van kritiek so far is dat ik soms wat aan het dwalen en uitkijk naar het punt dat ik weer in een toffe dungeon of castle terecht kom.
    Je gaat nog genoeg castles en Dungeons tegenkomen.

Ik ben zo'n 55 uur in de game. Zit in het sneeuwgedeelte na die stad. De boss hier is wel ff een dingetje. oef!

Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nog 2 tropys en de eindbaas te gaan en dan is Elden Ring 100% uitgespeeld

Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

halverwege de eerste van de nog 2 te gaan tropy gaat nu wel hard en bosses gaan nu zo dood

Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nog maar 1 tropy te gaan

Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Lekker bezig @TheDutchSlayer ! Ik zou zelf ook ontzettend graag aan de slag gaan, maar die PS5 van me is nog steeds in de reparatie blijkbaar.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Mentioned
    18 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

I fucking did it!

100% alles gedaan alles gehaald alle armors alle talisman alle wapens alle armors alle quest alle gebieden alle bazen etc etc etc etc etc

Misschien dat ik dit weekend er nog wat over schrijf hier maar voor nu ga ik naar bed

Senior Member Zebby's Avatar
    Mentioned
    230 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Richard neergehaald, na 3x dat speciale wapen weggelegd en gewoon met het grote zwaard gaan hakken. Had niet door dat ook de basic attacks special waren. Nou ja, ging alsnog neer. Erg jammer wel zo, want ik zag niks van het gevecht, af en toe viel ik om, stond in de lava, maar mijn beeld was gevuld met een stukje slang De deathbird in de bergen was moeilijker, de damage is opeens fors gestegen zag ik. Wat is het wel allemaal leeg opeens. Wel de strekkende meters, maar niet meer de drang om alle hoekjes te exploren. Zit nu ook op al mijn soft caps van 60, dus levellen begint steeds minder te doen.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Inmiddels een paar uurtjes onderweg en Magritteke, een leeuw, een hound en een hele hoop anderen neergesabeld. En toen ik bij gigakraaien aankwam maar omgedraaid, want daar moet ik met mijn level 15 duidelijk nog niet zijn.

Speelt heerlijk, ziet er fantastisch uit, klinkt geweldig...maaaaaarrrrr....ik vraag me af of de keuze voor open world de goede geweest is voor deze serie. En zéker de keuze voor een mount. Het beklemmende en daarmee wat van de sfeer lijkt meestal totaal afwezig en dat is voor mij in elk geval wel een wezenlijk onderdeel van de serie.

High-Octane
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Like-a-Bunny View Post
    Speelt heerlijk, ziet er fantastisch uit, klinkt geweldig...maaaaaarrrrr....ik vraag me af of de keuze voor open world de goede geweest is voor deze serie. En zéker de keuze voor een mount. Het beklemmende en daarmee wat van de sfeer lijkt meestal totaal afwezig en dat is voor mij in elk geval wel een wezenlijk onderdeel van de serie.
    Eens, ik hoop dat ze met andere franchises weer teruggaan naar het design van het pre-Elden Ring tijdperk. Waar ik voorheen iedere andere FS game minstens 20-30 keer doorlopen heb (DS1 t/m 3 nog vaker zelfs) zie ik zelfs een tweede playthrough van Elden Ring voorlopig even niet zitten. Voor mij zijn open wereld games enkel leuk om één keer doorheen te wandelen en sterker nog: Er is geen enkele open wereld game die ik ooit vaker dan 1x uitgespeeld heb. Ik spendeer dan wel heel veel tijd in één zo'n save file maar het gaandeweg alles ontdekken in een nog onbekende wereld en op een unieke manier van A naar B gaan is wat mij normaliter trekt wat open wereld betreft.

En mijn grootste kritiek op deze game is nog wel dat het mysterieuze aspect mbt. NPC questlines e.d. gewoon niet meer werkt met deze opzet. Ja, sorry hoor maar ik ga echt niet het volledige continent uitkammen en weer doorlopen om ieder hoekje opnieuw te verkennen en te kijken of misschien, toevallig, net die ene NPC daar ergens staat nadat ik een baas ergens verslagen heb. Dat werkte perfect in de vorige games maar niet in Elden Ring, en dat was ook leuk maar Elden Ring leent zich hier imo gewoon niet voor. Op een gegeven moment kun je Fextralife net zo goed constant open laten staan als je niet vrijwel iedere belangrijke gebeurtenis mbt. bepaalde questlines e.d. wil missen (en ik heb het echt zo min mogelijk gebruikt maar ik kon soms gewoon niet anders). En dat vind ik gewoon slecht. Het is zelfs echt lachwekkend hoe idioot sommige (NPC) questlines zijn. Onmogelijk om gaandeweg, op een 'natuurlijke' manier te ontdekken. En dat haalt voor mij een heleboel plezier uit de game. Als NPC's nou eens wat hints zouden geven maakt dit het ook veel leuker om ergens naar op zoek te gaan.

Natuurlijk is het wel pas de eerste game in de franchise maar er kan nog heel veel verbeterd en verfijnd worden aan de formule voor open wereld design. Een nieuwe playthrough met de Enemy/Boss Randomizer zie ik daarentegen wel zitten maar ik wacht nog even met mijn aanschaf voor Steam, m'n backlog voor PC is echt immens inmiddels.

Begrijp mij overigens niet verkeerd, ik heb zeker veel plezier aan ER beleefd en vind het een erg goede game maar er is ook ontzettend veel wat verbeterd kan worden en Miyazaki en FS kennende zal dit ook gebeuren. Maar een perfecte game? Nee, dat vind ik niet. Absoluut niet.

Overigens vond ik de mount dan weer wel een goede toevoeging, het zou echt een kwelling zijn geweest om de wereld te doorlopen zonder vervoermiddel

Kortom: Bepaalde dingen zijn 1-op-1 overgezet van Dark Souls naar Elden Ring tijdens de transitie naar de open wereld formule en dat werkt wmb. niet en haalt een boel plezier uit de game. Zo is er ook een NPC quest met een tovenares in het begingebied die werkelijk de grootste bullshit is. De kans dat je die toevallig zelf ontrafeld is vrijwel nihil.

En nee, ik wil natuurlijk geen questlogs oid maar sommige dingen komen gewoon niet goed uit de verf. Ik wil juist mijn eigen brein laten werken en niet Fextralife erbij te moeten houden omdat bepaalde dingen te vaag en onlogisch zijn voor het formaat van deze game. En dat is puur design.
    Last edited by Night's Cavalry; 17th June 2022 at 08:11.

ill-tempered Seabass's Avatar
    Mentioned
    503 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: SeabassNL Steam ID: sebasmeer
    Game of the year deze!

Ik heb een week geleden uitgespeeld. Level 133 met 76,5 uur op de teller.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Night's Cavalry View Post
    Eens, ik hoop dat ze met andere franchises weer teruggaan naar het design van het pre-Elden Ring tijdperk. Waar ik voorheen iedere andere FS game minstens 20-30 keer doorlopen heb (DS1 t/m 3 nog vaker zelfs) zie ik zelfs een tweede playthrough van Elden Ring voorlopig even niet zitten. Voor mij zijn open wereld games enkel leuk om één keer doorheen te wandelen en sterker nog: Er is geen enkele open wereld game die ik ooit vaker dan 1x uitgespeeld heb. Ik spendeer dan wel heel veel tijd in één zo'n save file maar het gaandeweg alles ontdekken in een nog onbekende wereld en op een unieke manier van A naar B gaan is wat mij normaliter trekt wat open wereld betreft.

En mijn grootste kritiek op deze game is nog wel dat het mysterieuze aspect mbt. NPC questlines e.d. gewoon niet meer werkt met deze opzet. Ja, sorry hoor maar ik ga echt niet het volledige continent uitkammen en weer doorlopen om ieder hoekje opnieuw te verkennen en te kijken of misschien, toevallig, net die ene NPC daar ergens staat nadat ik een baas ergens verslagen heb. Dat werkte perfect in de vorige games maar niet in Elden Ring, en dat was ook leuk maar Elden Ring leent zich hier imo gewoon niet voor. Op een gegeven moment kun je Fextralife net zo goed constant open laten staan als je niet vrijwel iedere belangrijke gebeurtenis mbt. bepaalde questlines e.d. wil missen (en ik heb het echt zo min mogelijk gebruikt maar ik kon soms gewoon niet anders). En dat vind ik gewoon slecht. Het is zelfs echt lachwekkend hoe idioot sommige (NPC) questlines zijn. Onmogelijk om gaandeweg, op een 'natuurlijke' manier te ontdekken. En dat haalt voor mij een heleboel plezier uit de game. Als NPC's nou eens wat hints zouden geven maakt dit het ook veel leuker om ergens naar op zoek te gaan.

Natuurlijk is het wel pas de eerste game in de franchise maar er kan nog heel veel verbeterd en verfijnd worden aan de formule voor open wereld design. Een nieuwe playthrough met de Enemy/Boss Randomizer zie ik daarentegen wel zitten maar ik wacht nog even met mijn aanschaf voor Steam, m'n backlog voor PC is echt immens inmiddels.

Begrijp mij overigens niet verkeerd, ik heb zeker veel plezier aan ER beleefd en vind het een erg goede game maar er is ook ontzettend veel wat verbeterd kan worden en Miyazaki en FS kennende zal dit ook gebeuren. Maar een perfecte game? Nee, dat vind ik niet. Absoluut niet.

Overigens vond ik de mount dan weer wel een goede toevoeging, het zou echt een kwelling zijn geweest om de wereld te doorlopen zonder vervoermiddel

Kortom: Bepaalde dingen zijn 1-op-1 overgezet van Dark Souls naar Elden Ring tijdens de transitie naar de open wereld formule en dat werkt wmb. niet en haalt een boel plezier uit de game. Zo is er ook een NPC quest met een tovenares in het begingebied die werkelijk de grootste bullshit is. De kans dat je die toevallig zelf ontrafeld is vrijwel nihil.

En nee, ik wil natuurlijk geen questlogs oid maar sommige dingen komen gewoon niet goed uit de verf. Ik wil juist mijn eigen brein laten werken en niet Fextralife erbij te moeten houden omdat bepaalde dingen te vaag en onlogisch zijn voor het formaat van deze game. En dat is puur design.
    Ik kan me tot hier toe wel in vinden. Al moet ik zeggen dat ik me nog steeds erg vermaak met de game, maar het is duidelijk een hele andere souls of game. En dat is niet altijd positief.
    @martha1989 waar zit jij ergens?

Member martha1989's Avatar
    Mentioned
    415 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Seabass View Post
    Game of the year deze!

Ik heb een week geleden uitgespeeld. Level 133 met 76,5 uur op de teller.
    Lekker Seabassieee!
    @Like-a-Bunny net voorbij "The academy", wat ik qua sfeer toch weer een hoogtepuntje vond. Ik kan me wel vinden in het stuk van @Night's Cavalry vwb de open wereld. Met name die questline's.. Ik kijk daar helemaal niet naar, maar gister was ik ergens waar je dat wel nodig had om verder te komen. Ook vind ik het t.o.v. de benchmark (Zelda) wel heel lastig dat je in veel gebieden simpelweg volledig afgeslacht wordt. Het is wel open wereld, maar er is wel degelijk een bepaalde volgorde. Ik ben best wat tijd kwijt aan nadenken over hoe ik de game wil spelen (wel/geen internet en voor welke dingen dan).

Tegelijkertijd heb ik er zeker de laatste sessies echt veel plezier aan. De game is natuurlijk belachelijk lelijk maar op momenten totaal prachtig. De sfeer is top, de muziek is goed, de gameplay is zo ongenadig eerlijk als we van From gewend zijn. Ik speel nog even heerlijk verder:-).

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by martha1989 View Post
    @Like-a-Bunny net voorbij "The academy", wat ik qua sfeer toch weer een hoogtepuntje vond.
    Daar ben ik nu net voor een groot deel doorheen.
    Maar ik ben blijkbaar de verkeerde volgorde gevolgd, aangezien ik een groot deel van het Zuid-Westen tòt twee bosses eerst helemaal uitgekamd heb. Daar ben ik meer dan overduidelijk onderlevelled voor.

Het is wel open wereld, maar er is wel degelijk een bepaalde volgorde.
    Nu was dit op amper vergelijkbare schaal ook zo in de Dark Souls-games, maar daar had die sturing wel ten doel dat nieuwe gebieden beter geïntroduceerd werden en meer aandacht kregen. Idem dito voor NPC's, merchants en bijbehorende questlines. Alles is een stuk betekenislozer geworden dan voorheen en mist impact. Het gaat ook gewoon te snel vaak, omdat je minder op je hoede hoeft te zijn.

Overigens speel ik met veel plezier hoor. De gameplay heeft stapjes voorruit gezet en die was al erg goed. Grafisch is het wat hit or miss, maar als het knalt is het ook meteen echt prachtig. Boss design is in sommige gevallen ook echt geweldig met als kers op de taart Ancestor Spirit. Fantastisch, al is het wel veel te makkelijk, maar dat geldt tot waar ik nu ben voor alles wat ik tegengekomen ben.

Oh en de dungeons zijn goed verstopt. Dat maakt de verrassing dat er best wat werk in gestoken is (met eigen bosses) des te beter. Al weet ik niet hoe herhalend dit later gaat worden (denk aan de dragons).

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

@Night's Cavalry : ik ben je (naam) gisteren tegengekomen en toen viel het kwartje. Vet hoor!

Ook op een cave gestuit vòl met kisten en loot trouwens. Erg tof om zoiets toevallig tegen te komen. Ook eindelijk een fatsoenlijk outfitje gevonden en eindelijk de weg gevonden die ik hoor te bewandelen. Hele gebied voor het bereiken van Radahm al uitgespit, maar daar kun je op dit moment in de game dus blijkbaar nog helemaal niet zijn.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Kandidaat voor gekste trailer ooit:

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

@Night's Cavalry : ik ben je (naam) gisteren tegengekomen en toen viel het kwartje. Vet hoor!

Ook op een cave gestuit vòl met kisten en loot trouwens. Erg tof om zoiets toevallig tegen te komen. Ook eindelijk een fatsoenlijk outfitje gevonden en eindelijk de weg gevonden die ik hoor te bewandelen. Hele gebied voor het bereiken van Radahm al uitgespit, maar daar kun je op dit moment in de game dus blijkbaar nog helemaal niet zijn.
    Ik kan me niet herinneren dat daar echt een gate voor zit, dus ik zou nog eens goed kijken. (Niet echt een spoiler, maar voor het geval je echt helemaal niets wilt weten)

Leuk om te lezen dat het klikt trouwens.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Glory View Post
    Ik kan me niet herinneren dat daar echt een gate voor zit, dus ik zou nog eens goed kijken. (Niet echt een spoiler, maar voor het geval je echt helemaal niets wilt weten)
    Het festival moet je triggeren, anders loop je er dood en dat doe je door de questline van Ranni te doorlopen of één waypoint op puntjepuntje plateau te activeren (why???).

Dat moest opgezocht worden,...weer. En dat begint me zo langzamerhand behoorlijk tegen te staan.
    Open world werkt hier niet zonder een hele grote hap uit de ziel van deze games te nemen en dat word steeds duidelijker. De algehele structuur komt ook steeds duidelijker bloot te liggen en dat is nooit positief.

En jeetje mina mannen, hou eens op met het strooien van items. Niets voelt meer speciaal, alles is eenheidsworst en als vanouds onbekend in zijn of haar functie (oke oke, als vanouds ).

Vanavond een sessie gehad waar ik meer langs vijanden gerend bent dan ooit te voren omdat....tja, waarom zou ik ze bevechten? Op zoek naar de weg waar ze me hebben willen. Er wordt ook een hoop gerecycled vanaf dit punt merk ik.

Leuk om te lezen dat het klikt trouwens.
    Nooouuu

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het festival moet je triggeren, anders loop je er dood en dat doe je door de questline van Ranni te doorlopen of één waypoint op puntjepuntje plateau te activeren (why???).

Dat moest opgezocht worden,...weer. En dat begint me zo langzamerhand behoorlijk tegen te staan.
    Open world werkt hier niet zonder een hele grote hap uit de ziel van deze games te nemen en dat word steeds duidelijker. De algehele structuur komt ook steeds duidelijker bloot te liggen en dat is nooit positief.

En jeetje mina mannen, hou eens op met het strooien van items. Niets voelt meer speciaal, alles is eenheidsworst en als vanouds onbekend in zijn of haar functie (oke oke, als vanouds ).

Vanavond een sessie gehad waar ik meer langs vijanden gerend bent dan ooit te voren omdat....tja, waarom zou ik ze bevechten? Op zoek naar de weg waar ze me hebben willen. Er wordt ook een hoop gerecycled vanaf dit punt merk ik.

Nooouuu
    Ah ok, ik dacht eerlijk gezegd dat dat allemaal optioneel was, maar niet kennelijk. Dat is dan bij mij toevallig goed gegaan. Beetje raar inderdaad en ook totaal onnodig.

Ik kan me wel vinden in je kritiek trouwens (zelfs met geen ervaring met de andere games). Nu ik het een paar maanden heb laten rusten, is zeker niet alleen het positieve blijven hangen. Het voelt uiteindelijk alsof de focus wat mist. Er is zoveel te doen en te vinden, maar heel veel is niet nuttig of bijzonder. En de dingen die wel bijzonder zijn of voor een rijke ervaring zouden zorgen, zijn heel erg verstopt. Genoeg punten voor verbetering in een deel 2 in ieder geval.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ah ok, ik dacht eerlijk gezegd dat dat allemaal optioneel was, maar niet kennelijk. Dat is dan bij mij toevallig goed gegaan. Beetje raar inderdaad en ook totaal onnodig.
    Het is optioneel, maar je hebt een tweede Rune nodig om de deur te openen naar de voet van de Erd tree. En die haal je op dat punt bij Radahn. Hoe je dat moet weten is me een raadsel zonder Google/Fextralife idd @Night's Cavalry .

Vreemde is trouwens dat je op de plek van het festival, als het dus niet triggert, Crucible Knight samen met Misbegotten Warrior treft. Die zijn daarna ineens foetsie.

Ik kan me wel vinden in je kritiek trouwens (zelfs met geen ervaring met de andere games). Nu ik het een paar maanden heb laten rusten, is zeker niet alleen het positieve blijven hangen. Het voelt uiteindelijk alsof de focus wat mist. Er is zoveel te doen en te vinden, maar heel veel is niet nuttig of bijzonder. En de dingen die wel bijzonder zijn of voor een rijke ervaring zouden zorgen, zijn heel erg verstopt. Genoeg punten voor verbetering in een deel 2 in ieder geval.
    Exact. Ik wil ook geen azijnpisser zijn, maar ik leg graag de kritiek neer bij games die oningeloste potentie hebben en dat is hier wel overduidelijk. Ze hebben open wereld aardig neergezet, zeker visueel (al kunnen sommige textures echt niet meer in deze tijd) en het art design is geweldig. Maar de kern van de open wereld structuur moet echt op de schop.
    Misschien iets meer naar BoTW kijken, geen idee. Ik laat From me liever verrassen, maar er is inderdaad een hele hoop ruimte voor verbetering.

Nu eens kijken of ik de zin kan vinden om door te zetten. Denk het wel, aangezien ik ook een paar leuke avonden gehad heb.
    Last edited by Like-a-Bunny; 30th June 2022 at 07:37.

Senior Member Baukereg's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Het is wel jammer, want die open wereld maakt dat ik gewoon geen zin heb om momenteel voor de volle prijs in te stappen. Het is nu een gevalletje paar jaar wachten op een mooie GotY-editie aanbieding, terwijl ik de vorige Souls-games allemaal op release gekocht heb (of geïmporteerd in het geval van DeSo).

Overigens lees ik geregeld dat sommigen het spel te makkelijk vinden t.o.v. zijn voorgangers. Nu trap ik nog wel eens op de teentjes van de git gud-boyz in mijn strijd voor accessibility-opties, maar dat gaat natuurlijk ook de andere kant op: opties om het spel moeilijker te maken voor wie daar behoefte aan heeft zou hartstikke tof zijn.
    Great haystacks my destiny!

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post

Overigens lees ik geregeld dat sommigen het spel te makkelijk vinden t.o.v. zijn voorgangers. Nu trap ik nog wel eens op de teentjes van de git gud-boyz in mijn strijd voor accessibility-opties, maar dat gaat natuurlijk ook de andere kant op: opties om het spel moeilijker te maken voor wie daar behoefte aan heeft zou hartstikke tof zijn.
    Gewoon niet summonen. Done
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Senior Member Baukereg's Avatar
    Mentioned
    312 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: 76561198014917105
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Gewoon niet summonen. Done
    Last edited by Baukereg; 1st July 2022 at 10:40.
    Great haystacks my destiny!

High-Octane
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik ben benieuwd wat je van de endgame (na the Capital) gaat vinden.

Afgezien van Crumbling Farum Azula, wat dan weer echt top notch was, vond ik dat namelijk behoorlijk tegenvallen. Zowel qua content als pacing. Op dat punt had ik zelfs met een soort fatigue te maken wat ik echt nog nooit eerder in een FS game gevoeld hebt. Als dit (semi-) lineair was geweest had het imo echt een veel betere impact gemaakt, nu voelde het letterlijk uitgerekt waardoor het voor mij veel van het momentum verloor. Je wordt dan ineens naar wat uithoeken gestuurd die ik 1) niet interessant vond en 2) qua impact beter hadden gewerkt als je bijv. direct van dungeon naar castle, naar dungeon en etc. zou zijn gegaan. Oftewel de open wereld opzet speelde het vooral hier wmb. juist parten.

Een endgame is voor mij interessant als het van punch naar punch naar een nog betere punch gaat en het 't momentum behoudt. De Erdtree had ik bijv. liever als een volgend gebied gezien (bijv. dat er een legacy dungeon of de volledige inhoud van een fort/kasteel in had gezeten) ipv van dat het enkel fungeerde als een boss stage waar je pas weer terechtkomt na een omweg die dus afgezien van één gebied, Crumbling Farum, gewoonweg oninteressant en onnodig uitgerekt aanvoelde. Nu zat er veel te veel ademruimte tussen waardoor het aan impact verloor, voor mij althans.

Dus net zoals met de NPC questlines en bepaalde mysterieuze zaken die vooral onnodig mysterieus zijn of simpelweg imo niet op deze manier regelrecht naar de open wereld vertaald hadden moeten worden, geldt dat hier dus eigenlijk ook weer. Iets wat ik eigenlijk verwacht had dat FS wel succesvol had kunnen aanpakken en op de juiste manier in de game te implementeren.

Ik denk ook dat veel gebieden tevens wat compacter hadden kunnen zijn. Voor stroomlijning maar ook omdat dit het kenmerkende 'beklemmende' gevoel uit de eerdere delen, zoals eerder genoemd in deze thread, een beetje in de weg zit.

Nee, de wittebroodsweken zijn een beetje voorbij.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik kom op bovenstaande post terug als ik ermee klaar ben @Night's Cavalry .

Gisteren Radahn in poging 4 (eerste drie poging en duurden <5 seconden want '--->' in mijn bakkes). Intimiderende boss, die als je hem doorhebt en dat is al heel snel, erg eenvoudig is.

Verder de avond bezig geweest met de quesline van Yura te volgen om bij Eleonora terecht te komen, want je weet wel waarom je daar wil zijn. Goed voorbeeldje van het slechte sidequest design. Dit kan gewoon niet zonder guide.
    Nu is dat ook een puntje in de vorige delen, maar dit is echt in extremis. Vier verschillende locaties, zonder enige aanwijzing, hint of dialoog over de hele map.

Member Glory's Avatar
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Het is optioneel, maar je hebt een tweede Rune nodig om de deur te openen naar de voet van de Erd tree. En die haal je op dat punt bij Radahn. Hoe je dat moet weten is me een raadsel zonder Google/Fextralife idd @Night's Cavalry .
    Radahn is wel de meest logische als tweede rune, maar er is nog een andere boss waar je de tweede rune kan krijgen voordat je de citadel in kan. . Ik vond dit eerlijk gezegd wel redelijk duidelijk. Er is ook een NPC (misschien zelfs meerdere) aan de ronde tafel die je op het goede spoor zet.

Vreemde is trouwens dat je op de plek van het festival, als het dus niet triggert, Crucible Knight samen met Misbegotten Warrior treft. Die zijn daarna ineens foetsie.
    Die kun je wel weer triggeren door Die ridder aan te spreken nadat je radahn hebt verslagen als ik het me goed herinner.

Exact. Ik wil ook geen azijnpisser zijn, maar ik leg graag de kritiek neer bij games die oningeloste potentie hebben en dat is hier wel overduidelijk. Ze hebben open wereld aardig neergezet, zeker visueel (al kunnen sommige textures echt niet meer in deze tijd) en het art design is geweldig. Maar de kern van de open wereld structuur moet echt op de schop.
    Misschien iets meer naar BoTW kijken, geen idee. Ik laat From me liever verrassen, maar er is inderdaad een hele hoop ruimte voor verbetering.
    Nou ja, dit is allemaal een stuk beter dan de Ubisoft template open wereld. Ik ben blij dat er gewoon wat dingen geprobeerd worden en er ontwikkeling in zit. BotW had ook wel wat dingen die niet helemaal werkten, maar qua quests en open world had die de balans een stuk beter te pakken. Uiteindelijk krijgen we wel een game waar het allemaal helemaal goed valt.
    Last edited by Glory; 2nd July 2022 at 13:40.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik vond dit eerlijk gezegd wel redelijk duidelijk. Er is ook een NPC (misschien zelfs meerdere) aan de ronde tafel die je op het goede spoor zet.
    Sure. Maar dan word wel naar gebied geleid waar mensen lvl 70 aanraden en je je doodloopt omdat het festival niet van start gaat.

Die kun je wel weer tripleren door Die ridder aan te spreken nadat je radahn hebt verslagen als ik het me goed herinner.
    Mooi. Dat heb ik gedaan, maar ben toen vertrokken.

Nou ja, dit is allemaal een stuk beter dan de Ubisoft template open wereld. Ik ben blij dat er gewoon wat dingen geprobeerd worden en er ontwikkeling in zit. BotW had ook wel wat dingen die niet helemaal werkten, maar qua quests en open world had die de balans een stuk beter te pakken. Uiteindelijk krijgen we wel een game waar het allemaal helemaal goed valt.
    Enerzijds mee eens, anderzijds ben ik toch echt wel een beetje teleurgesteld in wat ze neerzetten qua open wereld structuur. Maar goed, ergste vind ik nog dat de mystiek verdwijnt in de open wereld. Ik geniet ook het meeste van de dungeons en kasteelstukken.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Zo. Een poosje verder gespeeld en best wat toffe plekken gezien. Vooral de dungeons bevallen me wel.

Maar zodra de rode draad gevolgd moet worden ontstaat er één grote bak aan frustratie. Waar wil je me in Godsvredesnaam hebben ER? Waar moet ik heen? Ik Fextralife me een ongeluk.

Nu sta ik voor de Fire Giant, waar ik heel duidelijk met mijn level 70 nog niet hoor te zijn. Niet dat ik hem niet neer zou krijgen als ik hard mijn best zou doen, maar als elke attack een één hitter is (ook geblockt) haalt dat wel erg veel plezier weg.

En aangezien ik toch maar aan het Googlen geslagen ben, want wat wil je anders, begrijp ik dat dit een point of no return is en ik vlak voor het einde sta. Oke, dat is....onverwacht en rap.

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je online niet meer kritiek leest over de opzet van de game. Soms werkt het even erg lekker, maar eerlijk gezegd zijn dat nu net de momenten dat From je terugzet in de oude formule. Denk aan grote kastelen met een vaste route, de vele tof ontworpen dungeons of de oude bekende foggate met een dikke boss erachter.

Over dat laatste gesproken...wat een gerecycle. Ik mis echt de spectaculaire nieuwe bosses en had daar echt wat meer van verwacht. Tot nu toe zie ik steeds variaties van hetzelfde. En daarbij voelt alles ook nog eens stuk eenvoudiger dan ik gewend ben van de serie.

De mooiste boss die ik tegengekomen ben lijdt ook aan dat laatste.
    Prachtige locatie, prachtige boss, maar veel te makkelijk:

Spoiler:

Nu heb ik natuurlijk wel een hoop bosses nog niet gezien als ik de lijstjes bekijk.

Aan de andere kant speelt het natuurlijk wel echt heerlijk en zijn er innovaties gedaan op gameplaygebied die bewonderenswaardig zijn. Ik begreep dat het paardrijden al de bedoeling was vanaf Demon's Souls en dat ze het nu pas echt aangedurfd hebben. En het werkt heerlijk.

Maar al met al begin ik er 's-avonds steeds met veel zin aan, om telkens met een milde vorm van apathie na een uurtje weer afscheid van te nemen...

Last edited by Like-a-Bunny; 17th July 2022 at 09:01.

Senior Member Obsidian's Avatar
    Mentioned
    235 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Wel herkenbaar, tijdens de release veel gespeeld. Ik had er ook echt veel plezier in. Op een gegeven moment was de interesse weg. Echter kwam dat niet omdat ik niet wist waar ik heen moest. Ik heb een character met een dual katana build en ik hakte echt overal doorheen. Blijkbaar hebben ze katana builds generfd.
    Toch maar een keertje weer oppakken.
    Last edited by Obsidian; 17th July 2022 at 11:32.

Mentioned
    230 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik had ook een moment van inzakken, weekje of 2 laten liggen voor D2:R, en nu weer opgepakt.
    Melania is echt plots een MUUR van een difficulty, nadat alle bosses tot nu toe minder dan 5 pogingen nodig hadden. Dat valt dan even wat zwaarder als je het niet meer gewend bent. Mijn zware 2H build voelt daar ook echt als een nadeel.
    Nu door in zweef-stad.

Een van de beste dingen van DS was altijd de afwisseling en kwaliteit van de omgevingen. Visueel ziet het er nog steeds gaaf uit, zowel het Melania stuk als hier, maar ik ben steeds dezelfde vijanden in een ander kleurtje ook wel zat aan het raken. Ook voor de zoveelste keer die dikke en dunne als boss. Dat is nog wat mij het meeste tegenvalt.
    Ik dacht op 25-30% dat ik het misschien voor het eerst wilde uitspelen met alle achievements, maar nee, dat gaan we niet meer doen.

High-Octane
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik vind Elden Ring eigenlijk, op DS2 na (ook al vind ik dat een fantastische game, objectief gezien is het gewoon de slechtste), zelfs de minste FromSoftware game sinds 2009. Of ja, de minst goede is misschien de betere verwoording.

De game laat op zoveel verschillende vlakken de nodige steken vallen. En ik voelde ook een enorme burnout bij de boss waar je nu zit, @Like-a-Bunny . Dat gebied was zelfs echt een anti-climax imo.

Ik hoop echt dat ze nu niet all-out open world gaan als studio, ik wil gewoon weer games als Dark Souls en Bloodborne zien.

Member Kikker's Avatar
    Mentioned
    318 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: K1kk3rGNL
    En Sekiro!

Helemaal eens met jullie kritieken heren. Zijn overigens ook best veel video’s op YouTube met dezelfde strekking (althans, die krijg ik van het algoritme aangeboden ).

Ik heb me wel vermaakt en het speelt goed, maar baalde erg van de twee latere bosses die zonder Summons/Ashes vrijwel onmogelijk waren. Heb ik bij de andere From games niet meegemaakt. Wat mij betreft doen ze weer een stapje terug in game design (hoewel ik dat betwijfel na het commerciële succes van ER)

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    898 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Zo. Een poosje verder gespeeld en best wat toffe plekken gezien. Vooral de dungeons bevallen me wel.

Maar zodra de rode draad gevolgd moet worden ontstaat er één grote bak aan frustratie. Waar wil je me in Godsvredesnaam hebben ER? Waar moet ik heen? Ik Fextralife me een ongeluk.

Nu sta ik voor de Fire Giant, waar ik heel duidelijk met mijn level 70 nog niet hoor te zijn. Niet dat ik hem niet neer zou krijgen als ik hard mijn best zou doen, maar als elke attack een één hitter is (ook geblockt) haalt dat wel erg veel plezier weg.
    Ik stond er met lvl 100 en dat lukte al niet. Was voor mij eigenlijk het einde. Sindsdien niet meer opgepakt. Wel erg van genoten verder hoor, but it overstays it's welcome.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

High-Octane
    Mentioned
    167 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Kikker

En Sekiro

Mentioned
    230 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Klaar.

Klik voor full size.
    Klik voor full size.

Puur strength met een colossal sword, gewoon die saaie standaard met de buff-attack. Na chickie bijna alle bosses weer one shot (Mali 3x), echt ontzettend jammer dat er zo'n mega verschil zit in de difficulty uit het niks. En niet factor 2, ik denk wel factor 20-30. Misschien is ze gewoon lastiger met een trage 2H build of zo?

Om terug te komen op de mindere kwaliteit nabij het einde, ik weet niet of ik het daar nog mee eens ben. De omgevingen zijn na Ice World weer top, je krijgt een zwerm unieke bazen met eigen filmpjes en al en er zit veel gaafs tussen. Jammer blijft dat veel van de vijanden wel recycled zijn, en ook de gear.

Ik moet er nog een nachtje op slapen, maar ik denk dat ik deze nu na Sekiro onderaan zet wat mijn brede Souls games betreft. Primair omdat het open world hetzelfde probleem heeft als die van al zijn concurrenten - veel te veel proberen te doen, zonder de vraag te blijven stellen of het er wel leuker op wordt.
    Het antwoord van mij is in ieder geval een harde nee.

Mentioned
    1559 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

Netjes!!!

En damn, level 180 met 80 uur. Ik zit op 71 met 60 uur.
    Niets geïnvesteerd in VIT uiteraard. :')

Een beetje geëxperimenteerd met verschillende wapens, maar ik blijf steeds terugkomen bij Bloodhound's Fang.

Gisteren Gelmir Hero's Grave uitgekamt en dat was wel weer een toplocatie. Bruutfrustrerend door de chariots, maar toch uniek en typisch Souls. Jammer dat de boss weer een recycle was.