User Tag List

Page 10 of 17 FirstFirst ... 8 9 10 11 12 ... LastLast
Results 361 to 400 of 652

Thread: [Multi] Elden Ring (Miyazaki & G.R.R. Martin)

Administrator Rappa's Avatar
    Mentioned
    1091 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Gister nog een aantal van die kleine dungeons voltooid. Deze was vrij in het begin dus die zal iedereen wel hebben maar item die je health bij criticals is heel relaxt. Verder ook nog keys gebruikt om langs die fog wall bij tutorial gebied te gaan, was ook heel wat anders dan ik verwacht had Het verkennen blijft ook geweldig, zoals Cloud al aangaf heeft het echt BoTW vibes en ik krijg ook flashbacks van eerste weken WoW waarbij er ook zoveel te ontdekken was.
    Last edited by Rappa; 3rd March 2022 at 15:18.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Mentioned
    351 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: djc00li0
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    ik krijg ook flashbacks van eerste weken WoW waarbij er ook zoveel te ontdekken was.
    Oh god... ik zei gisteren nog tegen mijn vrouw.. er is 1 spel wat ik echt nooit meer moet doen, anders hebben we echt een echtscheiding.. kom jij met deze opmerking..

fuck ik kan niet wachten.. is het al maandag?!
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Mentioned
    389 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Illuv
    Update Black Knife Catacombs

De eerste is kapot en die 2de had ik bijna. Die 2de fight is interessant en zeker pittig.
    Vanavond weer verder
    PS5 - 2DS - Switch
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

Senior Member RPGer's Avatar
    Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Ik die twee idioten in Stormveil kapot, die draak naar de klote*, een paar treehuggers platgebrand en een stel invaders ingemaakt. Hij gaat lekker. Map wel redelijk doorgecrossed nu (boven de grond igg... oef)

* dat is toch helemaal fucking epic om dat beest al galopperend te lijf te gaan.
    Last edited by RPGer; 3rd March 2022 at 17:14.
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

Mentioned
    1091 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Primarily old. Illuv's Avatar
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Map wel redelijk doorgecrossed nu (boven de grond igg... oef)
    Die ene provincie heb je wel redelijk rond nu ja
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Die ene provincie heb je wel redelijk rond nu ja
    Niet gelijk weer zo he
    Ik zal niet zeggen dat het historisch accuraat is , maar ik zal ook niet zeggen dat het niet historisch accuraat is.

High-Octane
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik liet mij eigenlijk summonen om anderen met boss fights te helpen maar ik kwam onverwachts in een fight club terecht en ik heb echt totaal geen PvP build. Nou, vooruit dan, ik wilde best even stoeien. Het was meteen mijn eerste kennismaking met Elden Ring's PvP en het smaakt nu al naar meer.

Heerlijke game. M'n volgende build focus ik op Dex-Magic, puur voor PvP.

*kijkt naar klok* Wat een game.
    Last edited by Night's Cavalry; 4th March 2022 at 03:42.

Vers Vlees 2011 Stikkel's Avatar
    Mentioned
    785 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

PSN ID: stikkelboks
    Waarom doen die invaders amper iets

Zo laat maak ik het niet maar merk wel dat ik slaap te kort heb om 's avonds toch nog even een klein uurtje te spelen voor bedtijd wat meestal toch uit de hand loopt. Oh toch nog even daar kijken, eenmaal daar aangekomen, hmmm wat zou daar verderop zijn? Enz...

Zit nu op 30 uur met een strength-faith char wisselend met een large club en golden halberd en aangekomen bij het 2e "kasteel" al heb ik de map al veel verder verkend.

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Stikkel View Post
    Waarom doen die invaders amper iets
    Je bedoelt de offline invaders (geen echte mensen), de multiplayer invaders (echte mensen, denk ik), de offline co-op assistance (geen echte mensen), de multiplayer co-op assistance (echte mensen, hoop ik) of de spell based summons (geen echte mensen)?

High-Octane
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    De host wilde een fight club organiseren (iemand 'host' en bemoeit zich niet met de wedstrijd maar blijft mensen summonen om 1v1 door te blijven gaan tot de dood tegen invaders) maar de eerste was gierig of kende de regels niet en wilde meteen voor de host gaan, de 2e wilde daadwerkelijk duellen en wilde geen 1v2 of 2v1, en de 3e wilde ik nog zijn flask op laten drinken maar of hij had geen flasks meer of hij begreep mij niet. Ik was daar eigenlijk voor een boss fight dus wilde op een gegeven moment ook door (zat nog een heel stuk aan vooraf maar dat staat er niet op en ik wilde ook geen lagstab in mijn rug).

Nogal chaotisch dus maar wel iets wat ik gemist heb sinds Dark Souls 2, Dark Souls 3 zat vol met losers die je enkel in de val wilde lokken of alleen van handicap matches hielden. Ganksquads die je met een groep opwachtten (type Havel of Smough armor met magic etc oftewel mensen die alleen 3v1 kunnen*). 1v1 of 2v2 duels kwam ik maar zelden tegen.

*Met die instelling dus, niet om wat ze dragen maar ieder voordeel willen behalen wat er te behalen valt en dan ook nog eens eerloos spelen. Neh

Oh en ik ben nu alweer wakker hoor. Eén of andere idioot is namelijk net op dit tijdstip bomen gaan zagen hier voor aan de straat. Lekker vrij! Heerlijk.

Werd ik nou maar gelagstabbed zodat ik effe rustig kan pitten. Nu is het weer doodstil overigens.
    Last edited by Night's Cavalry; 4th March 2022 at 09:59.

Mentioned
    785 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Je bedoelt de offline invaders (geen echte mensen), de multiplayer invaders (echte mensen, denk ik), de offline co-op assistance (geen echte mensen), de multiplayer co-op assistance (echte mensen, hoop ik) of de spell based summons (geen echte mensen)?
    Ik doelde op gaunter z'n filmpje. Die doen amper iets.

Ben nog niet geinvade verder buiten de npc invaders. Wat ik overigens prima vind, eerst solo alles op m'n gemakje bekijken.

Begrijp ik het goed dat je niet geinvade kunt worden door andere als je niet van die multiplayeritems gebruikt?

Ik speel overigens gewoon online, denk dat ik het zonder bloodstains en messages toch iets andere ervaring zal vinden. De messages zijn toch ongeveer allemaal onzin "try jumping", "secret wall", "finger, but hole", "fort, night" "dog" is ongeveer 80% van alle berichten

Lijkt trouwens of gaunter veel hoger/verder kan springen dan mijn character. Weet niet of het aan dat atletische pakje ligt wat hij aan heeft en dus beeldbedrog of wellicht aan endurance. Heb mijn endurance nog amper geupgrade, staat nog op 12 volgensmij
    Last edited by Stikkel; 4th March 2022 at 09:26.

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Ik speel overigens gewoon online, denk dat ik het zonder bloodstains en messages toch iets andere ervaring zal vinden. De messages zijn toch ongeveer allemaal onzin "try jumping", "secret wall", "finger, but hole", "fort, night" "dog" is ongeveer 80% van alle berichten
    Offline gegaan, beste keus ever.

High-Octane
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Stikkel

Zie mijn posts, en zij waren de invaders terwijl ik daar naakt met een PvE build stond, ik had überhapt niet horen te winnen.

----

Hidetaka Miyazaki Sees Death as a Feature, Not a Bug
    Miyazaki has created the most difficult games of the century. In his latest, Elden Ring, he wants a broader audience to feel the pain.

Anovel’s achievements can elude a careless reader. A film’s themes, or its plot, can be misconstrued by a lazy viewer. Only a video game, however, can punish an audience’s faults. If a player mistimes a jump, falls to an adversary, or fails to reach the end of a level, a game can deny them access to the rest of the work, halting progress until they pass the test or resign in defeat.

The video-game director Hidetaka Miyazaki, who’s in his late forties, has punished more players than perhaps anyone else. In Dark Souls, the 2011 fantasy game that made him famous, you play as a loin-clothed wretch, racing through sewers and cowering in forests. You’re attacked by a giant wolf, pugilist mushrooms, mephitic swamps, and a sword-wielding spider. If you fail to parry an aggressor’s lunge, or tumble off a rampart, you’re greeted by a superfluous message: “You Died.” After it fades, you’re reincarnated beside a bonfire, one of a series of checkpoints scattered throughout this mysterious, vaguely medieval world. Every one of your enemies has re-spawned, too.

The average player will return to the firelight hundreds of times. Games often flatter their players with childish power fantasies, but Miyazaki’s work relies on the virtues of failure, patience, and hard-earned precision. You cannot mash the buttons and force your way to triumph. Each foe has heft and intelligence; their attack patterns must be carefully observed and countered, your stamina managed. A duel with a knight must be approached differently from a brawl with a pack of wolves, or a skirmish on horseback with a soaring dragon. A moment’s lapse in concentration, in even the simplest encounter, can prove fatal. As in life, struggle is infused with truth and consequence.

Dark Souls and its sequels have become notorious for their ego-skewering difficulty. Their reputation transcends video games: “The Dark Souls of ‘X’ ’’ is a meme used to describe any particularly onerous task. (A teetering pile of dirty plates? “The Dark Souls of washing up.”) “I’ve never been a very skilled player,” Miyazaki told me recently, via Zoom. He was sitting in his office, a book-lined room in the Shinjuku ward of Tokyo. “I die a lot. So, in my work, I want to answer the question: If death is to be more than a mark of failure, how do I give it meaning? How do I make death enjoyable?”

Miyazaki is a private man; he rarely gives interviews, and he rescheduled our meeting three times. But his approach has proved

se Starts
    The Glossary of Happiness
    How to Raise a Prodigy
    The Rabbit Outbreak

Get unlimited access to The New Yorker, plus a free tote. Subscribe now
    Persons of Interest
    Hidetaka Miyazaki Sees Death as a Feature, Not a Bug
    Miyazaki has created the most difficult games of the century. In his latest, Elden Ring, he wants a broader audience to feel the pain.
    By Simon Parkin

February 25, 2022
    An illustration of a player in the game Elden Ring.
    Illustration by Jon Han
    Anovel’s achievements can elude a careless reader. A film’s themes, or its plot, can be misconstrued by a lazy viewer. Only a video game, however, can punish an audience’s faults. If a player mistimes a jump, falls to an adversary, or fails to reach the end of a level, a game can deny them access to the rest of the work, halting progress until they pass the test or resign in defeat.

The video-game director Hidetaka Miyazaki, who’s in his late forties, has punished more players than perhaps anyone else. In Dark Souls, the 2011 fantasy game that made him famous, you play as a loin-clothed wretch, racing through sewers and cowering in forests. You’re attacked by a giant wolf, pugilist mushrooms, mephitic swamps, and a sword-wielding spider. If you fail to parry an aggressor’s lunge, or tumble off a rampart, you’re greeted by a superfluous message: “You Died.” After it fades, you’re reincarnated beside a bonfire, one of a series of checkpoints scattered throughout this mysterious, vaguely medieval world. Every one of your enemies has re-spawned, too.

The average player will return to the firelight hundreds of times. Games often flatter their players with childish power fantasies, but Miyazaki’s work relies on the virtues of failure, patience, and hard-earned precision. You cannot mash the buttons and force your way to triumph. Each foe has heft and intelligence; their attack patterns must be carefully observed and countered, your stamina managed. A duel with a knight must be approached differently from a brawl with a pack of wolves, or a skirmish on horseback with a soaring dragon. A moment’s lapse in concentration, in even the simplest encounter, can prove fatal. As in life, struggle is infused with truth and consequence.

Dark Souls and its sequels have become notorious for their ego-skewering difficulty. Their reputation transcends video games: “The Dark Souls of ‘X’ ’’ is a meme used to describe any particularly onerous task. (A teetering pile of dirty plates? “The Dark Souls of washing up.”) “I’ve never been a very skilled player,” Miyazaki told me recently, via Zoom. He was sitting in his office, a book-lined room in the Shinjuku ward of Tokyo. “I die a lot. So, in my work, I want to answer the question: If death is to be more than a mark of failure, how do I give it meaning? How do I make death enjoyable?”

Miyazaki is a private man; he rarely gives interviews, and he rescheduled our meeting three times. But his approach has proved wildly popular. Last year, at the Golden Joysticks, the longest-running video-game awards show, members of the public voted Dark Souls the greatest game of all time, over classics such as Tetris, Doom, and Super Mario 64. Miyazaki’s games have sold close to thirty million copies, and his latest, Elden Ring, which will be released Friday, is one of the most awaited titles of the year.

Still, for every vanquisher of Miyazaki’s monsters, there’s another who glumly sets down the controller. “I do feel apologetic toward anyone who feels there’s just too much to overcome in my games,” Miyazaki told me. He held his head in his hands, then smiled. “I just want as many players as possible to experience the joy that comes from overcoming hardship.”

Miyazaki grew up poor in Shizuoka, a hundred miles southwest of Tokyo. As a child, he couldn’t afford books of his own; at the library, he borrowed English fantasy and science fiction that he didn’t understand, imagining stories that might accompany the pictures. He went on to study at Keio University, idly pursuing a degree in social science, then joined Oracle, the American I.T. company. He took the job, he told me, only so that he could pay for his younger sister to go to college.

Miyazaki had played games in his youth, but the moment of discovery arrived around 2001, when, at the urging of friends, he tried Fumito Ueda’s Ico, an exquisitely minimalist fairy tale about a boy, a girl, and their escape from a castle. For Miyazaki, the game reproduced the childhood joy of piecing together a story from snippets of text and mysterious illustrations. He decided to switch careers. At twenty-nine, and with no relevant experience, he took a significant pay cut to join FromSoftware, an obscure studio based in Tokyo. He started as a coder, then took over development of a struggling project—a fantasy set in a shadow world of looming castles and eldritch monsters. He rewrote the game from the cobblestones up, creating a mechanism by which, if a player died, they returned to the level’s beginning, with their health weakened, their resources lost, and their enemies just as strong. “If my ideas failed, nobody would care,” he told me. “It was already a failure.”

Demon’s Souls was released in 2009, without fanfare. The game’s ponderous, precise combat was poorly suited to demos; Miyazaki recalls players shrugging and walking away. The cover showed an Arthurian knight slumped against a wall—an image that suggested struggle and defeat, not heroism—and the game’s narrative was built from wispy clues: descriptions of found objects, a dying foe’s soliloquy. In time, though, the game’s ambiguity, Gothic design, and intense stakes earned it a word-of-mouth following. In 2011, its spiritual sequel, Dark Souls, became a sensation, selling nearly two and a half million copies in eighteen months. It also launched FromSoftware into the top tier of Japanese studios. Three years later, Miyazaki was appointed the company’s president.

A theory suggests itself: the challenging circumstances of Miyazaki’s early life, followed by a string of hard-won achievements, provided the template for the emotional trajectory that many players experience in his games. Miyazaki—whose face, behind his glasses and wispy goatee, is youthful and jocular—resists the idea. “I wouldn’t say that my life story, to put it in grandiose terms, has affected the way I make games,” he said. “A more accurate way to look at it is problem solving. We all face problems in our daily lives. Finding answers is always a satisfying thing. But in life, you know, there’s not a lot that gives us those feelings readily.”

The question of how hard games should be is closely tied to the question of whom games are for. Some argue that they should be accessible: gently guided experiences that adapt to different skills, interests, and physical capabilities. Others say that they should operate on their own terms. In this model, difficulty is the creator’s prerogative; not every game has to be for everyone.
    De rest staat hier:

https://www.newyorker.com/culture/pe...ture-not-a-bug

Edit: Lekker leesbaar door die tekst die automatisch meegekopieerd is. Ik pas het straks even aan.
    Last edited by Night's Cavalry; 4th March 2022 at 09:55.

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    416 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Op basis van alle hype heb ik ook de game opgestart. Ik was wel zenuwachtig met de status die deze game heeft Dus bij de eerste gevechten was ik super voorzichtig. Eenmaal uit de tutorial kom je in het grotere gebied en krijg je wat verschillende vijanden die je langzaam een beetje leert met welke move je ze kunt verslaan. De AI komt overigens nog niet echt geavanceerd over. Tot nu wel qua gameplay wel prima te doen, maar ben net anderhalf uur bezig dus kan nog totaal niets zeggen over de rest uiteraard..

Waar ik bang was dat de moeilijkheid mij gelijk zou afschrikken, is het juist al het andere eromheen. Ik snap de hype, en iedereen zat blijkbaar te wachten op een nieuwe FromSoftware game, maar what the hell is dit voor outdated rommel Controls, camera, graphics, UI.. alles voelt zó 2003 aan.

De controls op de PC zijn echt belabberd. Nog erger trouwens als je tijdens het spelen bedenkt dat je toch een andere knop wilt om wapens te wisselen, maar je het spel niet kunt pauzeren.. wtf is dat voor onzin. Als je van een richel af stapt, val je niet naar beneden, je wordt gewoon met de snelheid van het licht naar beneden geteleporteerd. 1998 wilt hun physics terug. Camera standpunt vind ik ook bijzonder.. de camera draait niet om je karakter heen, maar om een punt áchter je karakter. Er zit ook een soort weerstand/non-linearity in de mouse look dat het heel onnatuurlijk voelt. Met pijl en boog schieten voelt ook een beetje als inzoomen in Rainbow Six: Rogue Spear uit 1999. Het zal bij de ontwikkelaar horen denk ik. Maar ik voorspeel een heleboel frustrerende deaths omdat het gewoon niet vloeiend speelt.

Ik ga het nog met de controller proberen (daar had achteraf ik sowieso mee moeten beginnen), maar de game voelt zo gedateerd en totaal niet '2022'. Pffft. Zeker niet als een AAA-game. Doet mij erg denken aan Outward, de game die door 15 man is gemaakt. Wel erg jammer, ik zie het wel zitten om een échte exploration game te spelen zonder quest log, minimap, markers en met alles in het diepe worden gegooid.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

High-Octane
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Is Assassin's Creed niets voor jou, Ries?

En je moet dit natuurlijk niet met muis en keyboard spelen. Er is overigens geen pauzeknop omdat de game online is en hier omheen ontworpen is.

@Stikkel

Mijn Endurance stat is 20 en heb een Light Load, waar het waarschijnlijk aan ligt. Ook geen pakje, is gewoon ondergoed Maar als ik verder spring moet het aan de equip load liggen.
    Last edited by Night's Cavalry; 4th March 2022 at 09:43.

Mentioned
    785 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Is Assassin's Creed niets voor jou, Ries?

En je moet dit natuurlijk niet met muis en keyboard spelen.

@Stikkel

Mijn Endurance stat is 20 en heb een Light Load, waar het waarschijnlijk aan ligt. Ook geen pakje, is gewoon ondergoed Maar als ik verder spring moet het aan de equip load liggen.
    Ik zie het nu pas idd dacht echt dat je een of andere spandex armor aan had
    Ben nu wel nieuwsgierig wat het verschil tussen light equip load en medium equip load is. Straks maar eens testen. Ik zorg eigenlijk altijd standaard dat ik net onder de heavy equip load zit en that's it.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Liquidje View Post
    Ook overstag gegaan. Kan probably pas over 2 weken er echt goed in duiken ivm drukke dagen ahead + 10 dagen wintersport. Maar #zinin
    Ja ik wil nu ook hnnngg.

High-Octane
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Stikkel

Haha, ik zoek eigenlijk nog wel leuke cloth 'armor' voor fashion Souls maar ben nog niets interessants tegengekomen.

En ik zweer eigenlijk bij een Light Load: beste stamina regen, je springt en rolt sneller, en dit brengt een geheel andere dynamiek met zich mee. Daarom kies ik er ook altijd voor om geen armor te dragen en vrijwel geen Vigor te levellen, als bewuste trade-off tov een hoge DPS en snel kunnen bewegen.

Heb je overigens nooit een Dex/Magic build geprobeerd met een licht zwaard in de recente games? Is aan te raden hoor Dat wordt mijn volgende build.
    Last edited by Night's Cavalry; 4th March 2022 at 09:51.

Mentioned
    785 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    @Stikkel

Heb je overigens nooit een Dex/Magic build geprobeerd met een licht zwaard in de recente games? Is aan te raden hoor Dat wordt mijn volgende build.
    Mijn allereerste soulservaring in DeSo heb ik dat gedaan. Uchi/magic daarna eigenlijk nooit meer echt met magic gespeeld, vrijwel altijd melee dex of strength en af en toe met wat bogen.

Magic lijkt me hier wel echt tof idd (en gebruik nu ook wel af en toe een lightning spear of black fireball). Wellicht start ik ook nog eens een nieuwe run als mage.

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

haha @Ries ik denk dat ik als PC gamer hetzelfde had bij Dark Souls, totdat ik halverwege begon in te zien hoe fucking briljant de game was. Maar FROM games moeten je wel liggen, het zijn door en door Japanse games, maar wel een revolutie tov de JRPG troep die ervoor kwam.

Ik kan nu al zeggen dat Elder Ring mijn GOTY is.
    Last edited by RPGer; 4th March 2022 at 10:02.

High-Octane
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Stikkel

Ja, met Ashes of War en de krankzinnige variatie in magie (zowel qua spells als usable items zoals die steentjes e.d.) kun je nu echt zo ontzettend veel kanten op.

Ik ben wel benieuwd hoe gestroomlijnd de open wereld is bij een nieuwe playthrough. Dan zul je toch minder geneigd zijn om weer volledig en rustig alles af te gaan waar dat bij een lineaire FromSoftware game weer totaal anders is (als in: dan wijst het zich eerder vanzelf, nu moet je bewuster gaan nadenken over optimale routes en waar wat ligt).

----

Wat de post hierboven betreft:

Alles is ook met een bepaalde reden zo ontworpen en ik zou ook niet fijn kunnen spelen met enkel 4 richtingen (of ja, niet letterlijk 4 maar je bent in een game als deze meer beperkt met WASD en je kunt ook geen druk uitoefenen zodat je langzamer of sneller loopt). Als Ries doorspeelt zal 'ie waarschijnlijk nog ooit om zijn eigen post kunnen lachen.
    Last edited by Night's Cavalry; 4th March 2022 at 10:22.

Milieu onbewust Ries's Avatar
    Mentioned
    416 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ha ha, nee, ik hoef geen Assassin's Creed. Inhoudelijk is het allemaal leuk en nieuw en het doorspelen waard. Ik had deze hele gedateerde feel alleen niet gedacht bij zo'n AAA-release. Ik zal inderdaad door het Japanse heen moeten bijten samen met de ruwe randjes en mijn muis+tobo uit het raam gooien.

Ter indicatie voor muis+tobo; Je moet op G drukken om de map te openen, maar het sluiten van de map moet dan weer met Q. Je flask wisselen gaat met scrollwiel naar beneden, je bovenste slot moet met scrollwiel omhoog, je schild wisselen naar een boog moet met shift+scrollwiel omhoog, je zwaard wisselen met shift+scrollwiel naar beneden. Springen gaat standaard met F, bukken met X, en dodgen met spatie, target lock on met de middelste muisknop, je opent het main menu met Escape, maar zodra je in een menu zit en terugwilt werkt escape niet meer, dan moet je Q gebruiken. Ik hoop dat jullie nu een indruk hebben hoe ik als een spastische mongool achter de PC zat in combinatie met deze toetsen en dan bewegen met WASD zonder thumbsticks en een mouselook die niet lineair gaat in een game waar timing en bewegen zo belangrijk is Vanmiddag de controller eraan..

Ik moest zelfs googlen hoe de fuck ik door het main menu kon bladeren, de game laat namelijk alleen maar Xbox prompts zien en ik had geen idee hoe ik vanuit de settings weer terug in het main menu moest komen. Escape, backspace, werkte allemaal niet. Bleek het dus de Q te zijn.. ok.
    Last edited by Ries; 4th March 2022 at 10:22.
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

High-Octane
    Mentioned
    169 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ok, dat klinkt wel heel dramatisch. Maar inderdaad, sluit die controller aan en geef het een kans Dan wordt ook de rest duidelijk, alles is met een reden zo ontworpen.

Overigens zijn er wel mensen die met muis+tobo spelen maar dat is veelal om bepaalde bewegingen/glitches te doen in speedruns die weer moeilijker zijn met een analoge stick. En degene die Sekiro blind uitgespeeld heeft speelt voor bepaalde precisie juist weer op keyboard (ook omdat dat maar 1 snelheid kent, maakt het onthouden en navigeren van bepaalde stukken makkelijker en consequenter,)
    Last edited by Night's Cavalry; 4th March 2022 at 10:35.

Member Overmind's Avatar
    Mentioned
    733 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Games met een muis en toetsenbord spelen is ook wel heel erg jaren '90

Mentioned
    785 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

https://mobile.twitter.com/superloui...58662082347009

Wellicht dit dan maar eens proberen?

Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Spelletje hoor, zestig uur op de teller alweer
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

Mentioned
    389 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @Illuv
    Wat is de naam van die Hammer? xD
    Heb die nog altijd niet gevonden....
    PS5 - 2DS - Switch

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Zit nu op 30 uur met een strength-faith char wisselend met een large club en golden halberd en aangekomen bij het 2e "kasteel" al heb ik de map al veel verder verkend.
    Morne Castle zeker. Quest is bugged bij mij. Ik heb die Leonie klop gegeven, maar (even opgezocht) volgens de wiki zou je dan terug moeten kunnen gaan naar die dude, die dan weer naar zijn dochter terug gaat, maar dat triggerde niet. Dat vink dan weer slordig aangezien ik daar een dik uur voor niks heb rondgelopen met ikke niet begrijpen.

Is dat wijf ook nog een keer dood

Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Arteroot View Post
    @Illuv
    Wat is de naam van die Hammer? xD
    Heb die nog altijd niet gevonden....
    Brick Hammer, je bent er al voorbij gekomen

Mentioned
    389 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Illuv View Post
    Brick Hammer, je bent er al voorbij gekomen
    Hoe groot is Stormveil Castle wel niet!?
    PS5 - 2DS - Switch

Mentioned
    1091 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Kwam er net achter dat ik steeds percentage van mijn souls verlies. Blijkbaar zit daar meer achter dan ik dacht (na wat googelen).

Ben er nog steeds niet uit wat ik nou van die spirits vind, het voelt soms wel erg cheap.

Mentioned
    785 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Souls? Wat is dat?

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Man man, als je aan komt lopen bij The Hatseflats Academy...

Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Nog eentje dan

Mentioned
    903 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Weer paar idioten neer (minor spoilers):

Leonie bij kasteel Morne
    Spookhert
    Een scarab mevrouw met een hoop zwaarden bij verlaten klooster
    Reus met poten in de fik

Die vieze handen bij die Manor zijn niet leuk trouwens.

Subtle as flying brick Black's Avatar
    Mentioned
    299 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Als iemand nog van de PS4 versie af moet omdat ze het niets vinden... roept u maar

Member marco91's Avatar
    Mentioned
    210 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Had oorspronkelijk de PS5 versie gekocht maar vanwege de verhalen die ik hoorde en de performance analaysis van DF uiteindelijk besloten om de digitale versie maar te kopen. Geeft je toegang tot zowel de PS4 en de PS5 versie. Afgelopen zaterdag begonnen met mijn main character en gisteren de platinum trophy behaald

Nu begonnen met de ps5 versie om daar een beetje mee te kloten met een magic build. Moet zeggen dat je de framerate issues echt merkt als je de PS4 versie hebt gespeeld. Ook de constante pop in van het gras valt direct op. Heb je met de PS4 versie in backwards compatibility mode geen last van.

Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Voor het eerst een boss tegengekomen waarbij ik echt even tegen een muur aanliep. Na een keer of 15 toch maar besloten om nog meer geduld te hebben en hoppa, dooooor

Mentioned
    1091 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Kwam er net achter dat ik steeds percentage van mijn souls verlies. Blijkbaar zit daar meer achter dan ik dacht (na wat googelen).

Ben er nog steeds niet uit wat ik nou van die spirits vind, het voelt soms wel erg cheap.
    Dat probleem ook verholpen