User Tag List

Page 12 of 16 FirstFirst ... 2 10 11 12 13 14 ... LastLast
Results 441 to 480 of 620

Thread: [Multi] Elden Ring (Miyazaki & G.R.R. Martin)

  1. #441
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    In DeSo/DaSo loop je er niet zo snel tegen aan. Als je hier "te snel" door lower level areas gaat, zit je zonder 1/2/3 stenen die je nodig hebt voor de eerste level upgrades en kan je terug omdat je ze later niet meer tegen komt (blijkbaar)
    Zie edit: als je die dungeon doet kun je de stenen gewoon kopen

    En in de voorgaande games vond je ook altijd zeldzamere stenen in de moeilijkere gebieden dus volgens mij is het gewoon hetzelfde Maar zoek dat item, is sowieso een must-have als je wat meer wil experimenteren met verschillende wapens.
    @Overmind

    Dat is toch niet echt een spoiler? Het is gewoon een optionele en niet eens zo bijzondere dungeon die je zo kunt missen. En het scheelt een boel kopzorgen.
    Last edited by Night's Cavalry; 8th March 2022 at 14:14.

  2. #442
    Senior Member RPGer's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    23,120
    Mentioned
    895 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Allang gegoogled. Ik blijf dit een minpunt van de game vinden. Soms weet je iets niet, google je, en blijft het iets te zijn wat je nog niet hebt gevonden of wat je ergens moet doen ipv dat het een gamemechanic is, sommige van die dingen zijn te makkelijk te missen, met name door de open world structuur van de game. Andersom worden gamemechanics juist weer slecht uitgelegd en zijn zeer onoverzichtelijk, zoals de ontbrekende vergelijking tussen wapens en armor of een duidelijk overzicht van DPS. Plus, die Block R2 is echt een mf gamechanger joh..
    Ik wacht rustig af.

  3. #443
    Member Overmind's Avatar
    Join Date
    Oct 2013
    Posts
    10,863
    Mentioned
    733 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Zie edit: als je die dungeon doet kun je de stenen gewoon kopen

    En in de voorgaande games vond je ook altijd zeldzamere stenen in de moeilijkere gebieden dus volgens mij is het gewoon hetzelfde Maar zoek dat item, is sowieso een must-have als je wat meer wil experimenteren met verschillende wapens.
    @Overmind

    Dat is toch niet echt een spoiler? Het is gewoon een optionele en niet eens zo bijzondere dungeon die je zo kunt missen. En het scheelt een boel kopzorgen.
    Beetje, de kracht van juist deze game zit in het zelf ontdekken van de wereld en de uitdaging wanneer je iets als wat jij aanhaalt toevallig mist.

  4. #444
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dual wielding zweepjes zijn ook wel gaaf zeg trouwens. Ik probeer nu een build te maken met 6 wapens die ekaar allemaal complementeren qua range en functie. 2 Reduvia daggers voor snelle CQC met bleed, 2 zweepjes om de afstand te overbruggen in zowel PvE als PvP en dan wil ik eigenlijk als nummer 5 en 6 met wat verschillende katana's gaan experimenteren. Dan kan ik 3 tot 4 verschillende soorten dmg doen op bazen en vijanden. Geen idee of het goed gaat werken maar dat zien we dan wel

    Quote Originally Posted by Overmind View Post
    Beetje, de kracht van juist deze game zit in het zelf ontdekken van de wereld en de uitdaging wanneer je iets als wat jij aanhaalt toevallig mist.
    Klopt maar imo is het in dit geval een beetje verwaarloosbaar omdat het enkel [1] en [2] betreft. En ik ben zelf ook van het alles zelf ontdekken maar dit is meer een handig early game gegeven dan dat het echt iets is waarvan je later "Wauw" zegt

  5. #445
    Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    5,519
    Mentioned
    388 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Fucking smithing stones komen dus in soorten (1) (2) etc. En zijn niet backwards compatible. kan je terug naar begin area om te zoeken. Zucht. Sommige design keuzes in deze game zijn wonderlijk.
    1 en 2 kan je kopen na het vinden van een Bell Bearing. Scheelt weer.
    PS5 - 2DS - Switch
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

  6. #446
    Vers Vlees 2011 Stikkel's Avatar
    Join Date
    Sep 2010
    Location
    nederweert
    Posts
    7,139
    Mentioned
    785 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: stikkelboks
    Ik denk dat @Arteroot iedereen op ignore heeft staan

  7. #447
    Monster Hunter Arteroot's Avatar
    Join Date
    Dec 2009
    Posts
    5,519
    Mentioned
    388 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Stikkel View Post
    Ik denk dat @Arteroot iedereen op ignore heeft staan
    Ja, ik heb kennelijk 10 reacties gemist. Die app werkt echt pauper slecht. Mijn excuses
    PS5 - 2DS - Switch
    https://psnprofiles.com/Arteroot-NL

  8. #448
    Member Glory's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Location
    Amsterdam
    Posts
    9,003
    Mentioned
    125 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: Glory_nl Steam ID: GloryToTheDutch
    Nou, Godrick is down. Het gaat me tot nu toe redelijk af en ben nog niet tegen een muur aan gelopen, zoals ik bij andere souls games heb gehad. De open wereld helpt daarin enorm, er is gewoon zoveel interessants te ontdekken. Ik denk echt dat het een ontzettend goede fit is en snap de hoge scores wel.

    Ik ga ook maar eens kijken naar andere wapens, want ik heb zo'n vermoeden dat ik het met mijn longsword niet zo lang meer ga redden.

  9. #449
    Subtle as flying brick Black's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Posts
    13,979
    Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Allang gegoogled. Ik blijf dit een minpunt van de game vinden. Soms weet je iets niet, google je, en blijft het iets te zijn wat je nog niet hebt gevonden of wat je ergens moet doen ipv dat het een gamemechanic is, sommige van die dingen zijn te makkelijk te missen, met name door de open world structuur van de game. Andersom worden gamemechanics juist weer slecht uitgelegd en zijn zeer onoverzichtelijk, zoals de ontbrekende vergelijking tussen wapens en armor of een duidelijk overzicht van DPS. Plus, die Block R2 is echt een mf gamechanger joh..
    Je wordt oud ouwe. Wordt je eindelijk niet meer aan het handje gehouden, is het nog niet goed

  10. #450
    Subtle as flying brick Black's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Posts
    13,979
    Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ik heb 'm gister binnen gekregen voor de ps4! En de eerste mini boss, een of andere watcher dog ofzo, neer. Het is wel weer flink inkomen

  11. #451
    Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Daar bij Zwolle ergens
    Posts
    4,023
    Mentioned
    350 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    Steam ID: djc00li0
    Zo, gisteren voor het eerst opgestart en een uurtje gespeeld.
    Wat een prachtige game! En dank @Illuv voor die mod om in 1440p ultrawide te spelen en op 150fps.

    Maar wat een kut zeg die port. Dit is bijna niet te doen met tobo/muis. Bijna onmogelijk om knoppen te vinden of te rebinden.
    Dit staat me ontzettend tegen en was er na een uur ofzo echt al klaar mee.

    Ik ga het nog wel een kans geven, maar dit voelt echt als een slap in the face voor PC spelers.
    En ja, ik kan een controller kopen. Maar dat wil ik niet. Ik speel op PC om met tobo/muis te spelen maar het werkt gewoon niet lekker.

    zie ook:
    https://www.pcgamer.com/elden-ring-p...ouse-controls/
    Last edited by Trio-sama; 9th March 2022 at 09:30.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

  12. #452
    Administrator Rappa's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Noord-Holland
    Posts
    18,867
    Mentioned
    1083 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Gister eindelijk weer eens verder met de story. Het was even zoeken in dat gebied maar uiteindelijk Rennala Queen of the Full Moon gevonden en die is down, daar krijg je ook meteen de mogelijkheid om te respeccen dus daar eens in gaan verdiepen. Weet niet of het aan mijn class ligt maar heb wel het idee dat ik bij meeste bosses vrij agressief kan spelen. I like.
    Last edited by Rappa; 9th March 2022 at 09:48.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

  13. #453
    nóg een 'Bram' One_Eight_Se7en's Avatar
    Join Date
    May 2003
    Posts
    13,077
    Mentioned
    179 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    Gamertag: BramKocken PSN ID: OneEightSe7en_NL Steam ID: BramK
    Quote Originally Posted by Trio-sama View Post
    Zo, gisteren voor het eerst opgestart en een uurtje gespeeld.
    Wat een prachtige game! En dank @Illuv voor die mod om in 1440p ultrawide te spelen en op 150fps.

    Maar wat een kut zeg die port. Dit is bijna niet te doen met tobo/muis. Bijna onmogelijk om knoppen te vinden of te rebinden.
    Dit staat me ontzettend tegen en was er na een uur ofzo echt al klaar mee.

    Ik ga het nog wel een kans geven, maar dit voelt echt als een slap in the face voor PC spelers.
    En ja, ik kan een controller kopen. Maar dat wil ik niet. Ik speel op PC om met tobo/muis te spelen maar het werkt gewoon niet lekker.

    zie ook:
    https://www.pcgamer.com/elden-ring-p...ouse-controls/
    Do yourself a favor en pak een controller erbij. Het platform dicteert echt niet wat je input methode zou moeten zijn.
    Sommige games lenen zich niet voor een M&K input, net zoals sommige games zich niet lenen voor Controller input.

    Bot gezegd, als je koppig vasthoudt aan M&K, ga je er wss een stuk minder plezier aan beleven
    @Ries liep hier ook al tegenaan..

  14. #454
    Milieu onbewust Ries's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    20,662
    Mentioned
    413 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ja, controller is 100% beter. Maar trio heeft wel gelijk, het is écht een kut port. De hele conversie van controller naar muis+tobo is zó dom gemaakt. Er zijn hele domme keuzes met de key bindings gemaakt, maar de domme instelling dat er voor bepaalde acties slechts één knop mogelijk is.

    Dat je in het main menu bijvoorbeeld alleen met Q terug kan gaan en met E moet selecteren, en Escape en Enter gewoon totaal niet werken, is echt beschamend Of dat je wel met M de map kan openen, maar deze met Q moet sluiten en weer op M drukken of Escape niet werkt. Maar als je aan het spelen bent en je drukt op ESC, dan kom je weer wél in het menu terecht.

    Haha, dat artikel is ook wel spot on. Ik moest ook 2 keer met mijn ogen knipperen toen ik zag dat de game inderdaad de PIJLTJESTOETSEN als standaard heeft staan om items te selecteren
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

  15. #455
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Dit is dan ook één van de games waar controller movement en sensitivity van de analoge stick verreweg superieur is, veel is gewoonweg niet goed te vertalen naar muis en keyboard movement (door design) en de game is om de controller heen ontworpen dus ik snap wel waarom dit een bijzaak is voor FS (het is ook geen Max Payne of zo). Als deze game optimaal benut zou moeten worden voor muis en keyboard zou je de game zelfs anders moeten ontwerpen, tevens krijg je dan net zo'n disparity tussen controller en muis en keyboard zoals bijv. bij Back 4 Blood. Dat zou echt leuk zijn voor PvP... *Borat*: ... Not! Muis en keyboard is namelijk zo goed voor bepaalde games omdat je real life movement direct naar in-game movement kunt vertalen (zie FPS e.d.) terwijl dit bij deze games gewoon niet zou werken zonder, zoals ik al aangaf, de game op fundamenteel niveau aan te passen.

    Tenzij je voor een geblinddoekte speedrun gaat: controller all the way. De 4 richtingen en het feit dat bijv. movement altijd even snel is en je geen acceleration hebt zijn in dit zeldzame geval juist weer voordelen voor als je Sekiro geblinddoekt uit wil spelen:






    Dualsense of DualShock 4 hebben persoonlijk mijn voorkeur voor FromSoftware games maar een ander hier zal juist weer de Xbox controller noemen.

    Dit is trouwens geen poging om een VS discussie aan te wakkeren gezien ik muis en keyboard in de meeste gevallen superieur aan de controller vind, en het dit ook gewoon is. Ik speel nota bene pas net sinds een jaar fanatiek op PC en verkies nu al veelal (99% van de games) muis en keyboard terwijl ik mijn hele leven met controllers gespeeld heb. But this ain't it.

    Dat de keybindings beter hadden gekund: Wellicht.
    Last edited by Night's Cavalry; 9th March 2022 at 12:18.

  16. #456
    Subtle as flying brick Black's Avatar
    Join Date
    Apr 2002
    Posts
    13,979
    Mentioned
    298 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Bullshit. Port naar pc? Fix het voor muis en toetsenbord. Andersom verwacht je toch ook niet anders?

  17. #457
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oh ik zou wel willen dat vrijwel alle First Person games op console mouse en keyboard zouden ondersteunen en daar het beste speelbaar mee zouden zijn. Dan had ik Cyberpunk 2077 ook niet hoeven te verkopen na de PS5 update sinds ik het niet meer kan verdragen met controller nu ik aan muis en keyboard gewend ben. Maar deze games? Pak een controller.

    Overigens heb je wel een punt: Dat bijv. de 1st person Call of Duty games op console zowel perfect speelbaar zijn met controller en muis + keyboard is erg fijn maar imo zijn de 3rd person FromSoftware games console games pur sang die hun weg naar PC hebben gevonden door het enorme succes van DS1. Er zijn ook zeker genoeg argumenten te bedenken voor maar besef jij je wel hoe sommige bosses zouden zijn als jij de optimale movement van een (1st/3rd person) PC game zou hebben met alle voordelen van muis en keyboard (o.a. snelheid, acceleratie/precisie in bepaalde situaties). Weet je hoe insane OP dit zou zijn?

    Nu zou je kunnen stellen dat omdat de optie er überhaupt is het vanzelfsprekend zou moeten zijn dat de PC versie geoptimaliseerd is voor muis en keyboard maar dan zal je dit ook moeten compenseren in game design. En over alles is juist zo goed nagedacht in deze games qua balans en design.

    Ok, wat nou als je deze game met enkel een sterke pijl en boog build zou spelen en bij het schieten de precisie en snelheid van een goede 1st person shooter zou hebben? Je snapt toch wel dat je dan een totaal andere (broken) game krijgt?
    Last edited by Night's Cavalry; 9th March 2022 at 13:17.

  18. #458
    Milieu onbewust Ries's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    20,662
    Mentioned
    413 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post
    Ok, wat nou als je deze game met enkel een sterke pijl en boog build zou spelen en bij het schieten de precisie en snelheid van een goede 1st person shooter zou hebben? Je snapt toch wel dat je dan een totaal andere (broken) game krijgt?
    Nou, met een komische noot, dat gaat helaas niet op bij Elden Ring, ik heb de pijl&boog build met toetsenbord gespeeld en dat is ook gewoon verschrikkelijk kut
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

  19. #459
    Senior Member Obsidian's Avatar
    Join Date
    Jun 2004
    Posts
    10,833
    Mentioned
    233 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Helaas heeft FromSoft niet echt een goede track record aangaande pc-ports en goede muis en keyboard ondersteuning.

    Gisteren een boss geheel tegen mijn verwachting in toch verslagen. Nu naar het volgende gebied gegaan en.....dat is nog ff te moeilijk. Dus even zoeken waar ik wel naartoe kan gaan nu.

    Spoilers over boss en gebied:

    Morgott verslagen en ben nu in de Mountaintops of the Giants. Maar dat gebied is nog best pittig. Misschien eerst even Altus Plateau doen.

  20. #460
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Ries View Post
    Nou, met een komische noot, dat gaat helaas niet op bij Elden Ring, ik heb de pijl&boog build met toetsenbord gespeeld en dat is ook gewoon verschrikkelijk kut
    Ik haal de game nog ooit voor PC vanwege de modding community en zal het dan ooit eens voor de gein proberen. Ik kan mij echt wel voorstellen hoe kut dat moet zijn. Maar deze game is gewoon met de controller in mind ontworpen. Mijn punt is dat je er nog niet bent als deze game geoptimaliseerd zou worden voor muis en keyboard, dan loop je tegen zoveel nieuwe problemen aan en krijg je een product waar FS niet achter kan staan kijkende naar hun design filosofie en track record. Zou het kunnen? Tuurlijk maar dan kun je geen 1 op 1 kopie van de console versie verwachten maar dat beseft bijna niemand hier (en dan heb ik het dus niet enkel over input maar ook de AI, enemy movement en etc).
    Last edited by Night's Cavalry; 9th March 2022 at 13:35.

  21. #461
    Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Daar bij Zwolle ergens
    Posts
    4,023
    Mentioned
    350 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    Steam ID: djc00li0
    Punt blijft gewoon dat als je een game uitbrengt voor een platform het fatsoenlijk te spelen moet zijn op de native controle mogelijkheden voor dat platform. Dus controllers voor consoles en tobo/muis voor PC. Wil je geen tobo/muis ondersteunen? Houd de game dan console exclusive, dit doet meer kwaad dan goed voor je reputatie lijkt me.
    Dit is gewoon ruk.

    Heb een aantal guides gevonden inmiddels die een aantal "slimme" rebinds voorstellen, die ga ik proberen.
    Want het is heel simpel voor mij; ik ga niet met een controller spelen.
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

  22. #462
    "Echte fan" Baukereg's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Posts
    7,502
    Mentioned
    308 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    Steam ID: 76561198014917105
    Quote Originally Posted by Trio-sama View Post
    Wil je geen tobo/muis ondersteunen? Houd de game dan console exclusive, dit doet meer kwaad dan goed voor je reputatie lijkt me.
    Als iemand die op PC speelt met controller lijkt me dit absoluut niet.

    Maar verder wel eens dat ze in ieder geval moeten proberen om de controls goed over te zetten. Keys zijn helemaal niet te rebinden?

  23. #463
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Oh ik snap jouw argumenten ook wel hoor, maar de controller is juist de native control van deze game die overduidelijk voor consoles en alles hieromheen ontworpen is.

    Overigens wil ik nu niet doen alsof slechte keybindings acceptabel zijn oid of hoe andere dingen niet zouden werken. Maar hoe de game is is het gewoon het beste om met controller te spelen, wat je voorkeur ook moge zijn. Maar goed, dat zijn mijn 2 centjes.

  24. #464
    Woblin' Chinaman Trio-sama's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    Daar bij Zwolle ergens
    Posts
    4,023
    Mentioned
    350 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    Steam ID: djc00li0
    Quote Originally Posted by Baukereg View Post
    Als iemand die op PC speelt met controller lijkt me dit absoluut niet.

    Maar verder wel eens dat ze in ieder geval moeten proberen om de controls goed over te zetten. Keys zijn helemaal niet te rebinden?
    Een deel van de keys wel, maar een aantal ook niet. Harde binds op bepaalde toetsen, (lees dat stukje eens wat ik postte)
    "Know thyself, and thou shall know all the mysteries of the gods and of the universe."
    "Know thyself, because what else is there to know?"

  25. #465
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Het verbaast mij eigenlijk dat hier (de harde binds) nog geen mods van te vinden zijn op Nexusmods.

    Over mods gesproken: Ik zou wel weten weten hoe deze game zou spelen met de EXACTE controls incl. eigenwijs gedrag van je paard in Red Dead Redemption 2. Torrent is juist een perfect argument en voorbeeld waarom strakke controls voor een mount eigenlijk belangrijker zijn dan het semi-reaistische van de recente Rockstar games, al is het in dit specifieke geval natuurlijk wel een beetje appels en peren en zou RDR2 juist weer belachelijk spelen met de controls van Torrent Daarom zou het zo leuk zijn.

    En ik wil een Ocarina of Time Epona skin. Én ik wil ook een enorme knalgele Pino voor bepaalde vijanden in de game. True nightmare fuel.
    Last edited by Night's Cavalry; 9th March 2022 at 14:17.

  26. #466
    Senior Member RPGer's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    23,120
    Mentioned
    895 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Gister eindelijk weer eens verder met de story. Het was even zoeken in dat gebied maar uiteindelijk Rennala Queen of the Full Moon gevonden en die is down, daar krijg je ook meteen de mogelijkheid om te respeccen dus daar eens in gaan verdiepen. Weet niet of het aan mijn class ligt maar heb wel het idee dat ik bij meeste bosses vrij agressief kan spelen. I like.
    Ben ik nu ook. Wel irritant stuk lopen elke keer.
    @Gaunter O'Dimm geblindoekt. Kan niet en wil ik ook niet geloven dat dat kan.
    Last edited by RPGer; 9th March 2022 at 16:16.
    Ik wacht rustig af.

  27. #467
    Administrator Rappa's Avatar
    Join Date
    May 2004
    Location
    Noord-Holland
    Posts
    18,867
    Mentioned
    1083 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    Gamertag: Rappa1985 PSN ID: Rappa1985 Steam ID: Rappa1985
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Wel irritant stuk lopen elke keer.
    Ja inderdaad, los van wat one shot aanvallen viel mij uiteindelijk het gevecht wel mee maar elke keer langs vijanden sprinten ging minder goed

    Verder nog een tip die ik niet wist. Regelmatig in het begin van een boss fight summon je een spirit en wil je daarna weer terug naar je flasks switchen. Ik zat dan te rollen, springen en ondertussen op pijl naar beneden te drukken om door mijn lijst van items te lopen naar de flasks. Als je de flasks als eerste optie onder die knop hebt staan kan je gewoon de pijl naar beneden vasthouden en dan verander je instant weer terug naar je flasks.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

  28. #468
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    @RPGer

    ER zal ook nooit mogelijk zijn maar Sekiro wel omdat je niet van ledges af kunt vallen. Verder is het vooral een krankzinnige geheugentest en zou het onmogelijk zijn zonder muis en keyboard (door de constante snelheid van bewegen gezien de toetsen niet drukgevoelig zijn zoals analoge sticks en de 4 richtingen, ook mogelijk door de toetsen).

    Het is insane, en ik vond het eerst ook moeilijk om te geloven, maar big brain speedrunners hebben het voor elkaar gekregen. Voor zover ik weet zijn er ook maar 3 mensen die het gelukt is of zich er überhaupt op gestort hebben: Mitch (de pionier, van het eerste filmpje, was laatst ook bij AGDQ), Lil Aggy (2e filmpje) en een dude uit China.

    Lil Aggy is sowieso een aanrader trouwens, die gast heeft zowel Sekiro als Dark Souls Remastered uitgespeeld binnen de Steam refund limiet van 2 uur en zijn geld teruggekregen

  29. #469
    Senior Member RPGer's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    23,120
    Mentioned
    895 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Quote Originally Posted by Rappa View Post
    Ja inderdaad, los van wat one shot aanvallen viel mij uiteindelijk het gevecht wel mee maar elke keer langs vijanden sprinten ging minder goed
    Ik vind die boss anders tamelijk kut (Tweede fase) man man. Ik ga effe wat anders doen.

    Verder nog een tip die ik niet wist. Regelmatig in het begin van een boss fight summon je een spirit en wil je daarna weer terug naar je flasks switchen. Ik zat dan te rollen, springen en ondertussen op pijl naar beneden te drukken om door mijn lijst van items te lopen naar de flasks. Als je de flasks als eerste optie onder die knop hebt staan kan je gewoon de pijl naar beneden vasthouden en dan verander je instant weer terug naar je flasks.
    Summons kun je ook onder je quick inventory gooien (Y) ingedrukt houden en D-pad
    Ik wacht rustig af.

  30. #470
    Milieu onbewust Ries's Avatar
    Join Date
    Sep 2004
    Posts
    20,662
    Mentioned
    413 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Ook zoiets voor op de PC: Bind gewoon 1 t/m 10 aan summons, flashs, je fakkel, of wat dan ook, en laat mij niet zo'n spastisch D-pad menu doorlopen terwijl ik achter een toetsenbord zit (uhh, zat).
    This post is subjective but tries to take the multicultural global society of various beliefs, sexual orientations and gender identities into consideration.

  31. #471
    Member Kikker's Avatar
    Join Date
    Oct 2003
    Posts
    5,221
    Mentioned
    317 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: K1kk3rGNL
    Quote Originally Posted by Ries View Post
    Ook zoiets voor op de PC: Bind gewoon 1 t/m 10 aan summons, flashs, je fakkel, of wat dan ook, en laat mij niet zo'n spastisch D-pad menu doorlopen terwijl ik achter een toetsenbord zit (uhh, zat).


    Same vibe.

  32. #472
    Senior Member RPGer's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    23,120
    Mentioned
    895 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Pff lvl 45

    Nu wordt het toch wel Souls hoor. Checkpoints ineens ver uit elkaar, bosses #hoedan. Ik zou zeggen voor wie dat miste zoals @Like-a-Bunny , zet effe door.
    Ik wacht rustig af.

  33. #473
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Tering, wat is die boss fight waar Rappa het net over had bugged zeg. Ik heb gister de hele avond mensen geholpen met dat gevecht en ik schat dat zo'n 25% van alle keren dat ik gesummoned ben (30-40 keer?) het niet werkt en de baas onverslaanbaar is in de eerste fase.

    Van alle vele duizenden uren in FromSoftware games heb ik dit nog nooit meegemaakt. The Covid effect? Hopelijk wordt het snel gepatched.

    De bug:

    Er zijn 2 of 3 varianten die op hetzelfde neerkomen: Of er verschijnt maar één keer een "gouden gloed" die niets doet wanneer aangevallen en de baas geen schild heeft terwijl ze in de lucht hangt of ze heeft dit wel en de gouden gloed verschijnt geen enkele keer. In beide gevallen moet je of je dood laten gaan of de sessie afsluiten, het is dan onmogelijk om verder te komen in het gevecht.

    Zie video:

    https://m.youtube.com/watch?v=rj90DkIju3E
    Last edited by Night's Cavalry; 9th March 2022 at 22:25.

  34. #474
    Senior Member RPGer's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Posts
    23,120
    Mentioned
    895 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: shappy1010 Steam ID: RPGer
    Ik heb die boss net 30x gedaan (tevergeefs, dat takkewijf summoned een fucking draak 2de ronde, #hoedan) maar niks gezien wat jij beschrijft.
    Ik wacht rustig af.

  35. #475
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ik heb die boss net 30x gedaan (tevergeefs, dat takkewijf summoned een fucking draak 2de ronde, #hoedan) maar niks gezien wat jij beschrijft.
    Hmm, misschien dat het enkel in multiplayer of op de PlayStation versie voorkomt? Ik heb even een video van de bug bijgevoegd (het kan variëren maar het komt allemaal op hetzelfde neer).

    En ik zou voor de 2e fase van de 2e fase () een Ash bewaren zodat die summon, het zijn geloof ik 4 varianten; wolven, reus, zo'n rare knight die op 4 poten loopt en dus de draak, even afgeleid is. In de 1e fase (van de 2e ) zijn al haar aanvallen wel te ontwijken als je weet wat ze gaat doen. En als je al een betere Ash hebt (mijn FP is veel te laag voor iets anders dan een kwal) heb je nog langere afleiding. .

    Edit: Ugh, waarom moet het overgrote deel van de mensen rechtstreeks op een invader af rennen zonder na te denken of dit nu wel zo slim is, rechtstreeks in een gebied met vijanden waardoor het een gang bang wordt? Invaders moeten juist van positionering en dit soort momenten gebruikmaken. Doe niet zo fucking dom! Dan krijg je ineens een zeis van zo'n machine hybrid in je nek, ben je een easy target en lacht de invader zich kapot. Gebruik je omgeving en bovenal je hersenen, dan heb je de strijd al half gewonnen.
    Last edited by Night's Cavalry; 10th March 2022 at 00:04.

  36. #476
    Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Between Baker and Barstow
    Posts
    61,992
    Mentioned
    1556 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

    Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by RPGer View Post
    Ik zou zeggen voor wie dat miste zoals @Like-a-Bunny , zet effe door.
    Doe ik. Later een tweede poging. Voor nu voel ik hem totaal niet en leg hem een poosje aan de kant.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

  37. #477
    wrpgsftw pixelkiller's Avatar
    Join Date
    Aug 2011
    Posts
    210
    Mentioned
    4 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    PSN ID: Zavop Steam ID: Elzavo
    Wil ik eindelijk gaan beginnen vanavond, heb ik weer e.o.a. klote bug met de ds4-controller. Iemand een fix? Camera draait rondjes zonder input.
    Altijd dat gesodemieter met Fromsoft op PC dus ik had het kunnen weten...

    Edit: alle flightsimcontrollers (stick, throttles en rudder pedalen) eruit getrokken en zowaar, 't werkt.
    Last edited by pixelkiller; 10th March 2022 at 22:52.

  38. #478
    Primarily old. Illuv's Avatar
    Join Date
    May 2001
    Posts
    13,715
    Mentioned
    428 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Gamer IDs

    Steam ID: http://steamcommunity.com/id/illuvater
    Ik speel ER gewoon met wired PS5 controller op de PC, op PC zie ik het voordeel van wireless toch niet zo - het is niet dat je op een afstand op de bank zit ofzo.
    "His feet are light and nimble. He never sleeps. He says that he will never die. He dances in light and in shadow and he is a great favorite. He never sleeps, the judge. He is dancing, dancing. He says that he will never die."

  39. #479
    Administrator Like-a-Bunny's Avatar
    Join Date
    Feb 2004
    Location
    Between Baker and Barstow
    Posts
    61,992
    Mentioned
    1556 Post(s)
    Tagged
    1 Thread(s)
    Gamer IDs

    Gamertag: LaB NL PSN ID: LaB_NL Steam ID: LikeaBunny
    Quote Originally Posted by pixelkiller View Post

    Edit: alle flightsimcontrollers (stick, throttles en rudder pedalen) eruit getrokken en zowaar, 't werkt.
    Old school. Vroeger gebeurde dat aan de lopende band.
    Vragen? Stuur een mailtje naar info@liquidbunny.nl of spreek me aan op Steam.

  40. #480
    Senior Member
    Join Date
    Apr 2017
    Posts
    4,017
    Mentioned
    164 Post(s)
    Tagged
    0 Thread(s)
    Quote Originally Posted by Gaunter O'Dimm View Post

    Edit: Ugh, waarom moet het overgrote deel van de mensen rechtstreeks op een invader af rennen zonder na te denken of dit nu wel zo slim is, rechtstreeks in een gebied met vijanden waardoor het een gang bang wordt? Invaders moeten juist van positionering en dit soort momenten gebruikmaken. Doe niet zo fucking dom! Dan krijg je ineens een zeis van zo'n machine hybrid in je nek, ben je een easy target en lacht de invader zich kapot. Gebruik je omgeving en bovenal je hersenen, dan heb je de strijd al half gewonnen.
    En weer, ze MOESTEN er gewoon op af rennen als een stel retards.



    Tsja, dan gebruik ik je ook gewoon als aas. Heb 'm overigens verder het hele level doorgeholpen maar het had hier zo kunnen eindigen als ik mee was gelopen, dan heb je 4 tovenaartjes en zo'n pot in je nek.

    Morgen maar eens de ER versie van de Blue Sentinals checken en op invaders gaan jagen.

    "Halt! This is the Cyber Police!"

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •